فرادرس از زبان فرادرسی ها – یادداشت سعید میخ چین از دانشگاه علم و صنعت ایران

۴۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۹ آذر ۱۳۹۶
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
فرادرس از زبان فرادرسی ها – یادداشت سعید میخ چین از دانشگاه علم و صنعت ایران

annotation about faradars

بی شک انجام صحیح و اصولی پروژه یا پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در زمینه مهندسی، دریچه ورود به صنعت و بازار کار است و دغدغه اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان کارشناسی ارشد، نه گذراندن دروس این مقطع بلکه تهیه و تدوین پروپوزال و پایان نامه مربوط به زمینه کاری شان است.

بسیاری از پایان نامه های این دوره با شبیه سازی در نرم افزارهای گوناگون انجام می شود و انتخاب این نرم افزارها و فراگیری درست و پایه ای آن ها در مدت زمان انجام پروژه، موفقیت و یا عدم موفقیت نقش اساس ایفا می کند.

به وضوح به یاد دارم وقتی متلب را برای انجام پایان نامه انتخاب کردم، هیچ مطلب و نکته ای درباره آن نمی دانستم چرا که قبلاً حتی آن را یک بار هم اجرا نکرده بودم. در راستای انجام پروژه نیاز به مدل سازی سریع و دقیق موتور توربین گازی توربوفن داشتم و از بین تمام راه های ممکن، مدل سازی با شبکه عصبی را در حالی انتخاب کردم که هیچ سر رشته ای از آن نداشتم. در روزهای اول جستجو در اینترنت برای یافتن راهنما و فیلم های آموزشی به مطالبی دست یافتم که یا کارایی چندانی نداشت و یا تهیه آن ها برایم گران بود. در اردیبهشت سال 94 بود که برای یافتن فیلم های آموزشی شبکه عصبی در متلب به زبان مادریم فارسی به صورت اتفاقی با فرادرس و تخفیف های همیشگی آن در نمایشگاه کتاب آشنا شدم.

هزینه ها و تخفیف ها را آن قدر مطلوب نظر و در وسع یک دانشجو دیدم که به جای یک مجموعه شبکه عصبی، چندین بسته مرتبط با آن را که باز هم تخفیف مجموعه ای داشت تهیه کردم. به یاد دارم که بسیار از خرید خود خرسند و خوشحال بودم و زمانی که آموزش را دیدم و کلام شیوای آقای دکتر کلامی و آموزش پایه ای مطالب را دیدم، رضایتم دوچندان شد. چون تا آن زمان، فردی مثل من که با متلب آشنایی نداشتم، به سبب آموزش صحیح و پایه ای حالا می توانستم کدهای موجود را درک، تغییر و اضافه کنم و اکنون دستی در کد نویسی متلب داشته باشم.

بعد از انجام پایان نامه توانستم مقاله ای را در مجله معتبر مهندسی مکانیک مدرس به چاپ برسانم که گواهی بر درستی انجام کارهای اجرا شده در پایان نامه و آموزش های دریافتی از فرادرس است.

در این راستا از زحمات بی دریغ مجموعه فرادرس برای فراگیری آسان و اساسی دروس دانشگاهی تشکر می کنم.

اطلاعات مرتبط با این مقاله به همراه لینک دانلود پی دی اف در ادامه آمده است.

 

عنوان تالیف
عنواننویسندگانسال انتشارلینک دانلود مستقیم
Multiobjective Evolutionary Optimization of Turbofan Engine Min-Max Fuel Control AlgorithmM. Montazeri-GH1, S. Mikhchin, A. Rasti 2016لینک

 

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *