معرفی مجموعه آموزش های موسیقی فرادرس

۷۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
معرفی مجموعه آموزش های موسیقی فرادرس

اگر با دقت بیشتری به اطراف خود نگاه کنیم، خواهیم دید که موسیقی در همه ابعاد زندگی ما جای گرفته و چیزی بیش از سرگرمی است. موسیقی را می‌توان ابزار قدرتمندی دانست که تاثیر زیادی روی زندگی ما به‌ویژه در دوران مدرسه و دانشگاه دارد.

گاهی یادگیری موسیقی در سایه علومی مانند ریاضی و مهندسی کنار گذاشته می‌شود. با وجود این، تحقیقات زیادی انجام شده که بر سودمندی یادگیری موسیقی روی دانش‌آموزان و دانشجویان تاکید می‌کند. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم دلایلی را مطرح کنیم که اهمیت یادیگری موسیقی را در هر سن، زمان و مکان نشان می‌دهد.

  • افزایش قدرت حافظه و یادگیری: موسیقی، بخش‌های مختلفی از مغز را درگیر می‌کند و سبب تقویت قدرت ادراک ذهن می‌شود. به همین دلیل، مطالعات زیادی نشان داده‌اند که افرادی که موسیقی را یاد می‌گیرند، یادگیری بهتری در موضوعات مرتبط با ریاضی و سایر علوم دارند.
  • خلاقیت: موسیقی زبان بیان احساسات درونی است. با یاد گرفتن موسیقی یا هریک از سازهای موسیقی، این قابلیت ذهنی در فرد ایجاد می‌شود که بتواند خلاقیت خود را تقویت کند. این خلاقیت هم می‌تواند با آهنگ‌سازی ایجاد شود و هم با بداهه‌نوازی ساز روی یک قطعه موسیقی. در هریک از این حالت‌ها، فرد همزمان از قوه تخیل خود برای بهتر کردن فضا و رسیدن به هدف درونی خود استفاده می‌کند و به‌مرور، همین امر سبب بهبود خلاقیت او می‌شود.
  • بهبود کار تیمی: کسی که تلاش می‌کند تا موسیقی را یاد بگیرد، به‌مرور در گروه‌های موسیقی و کر و اکستر ممکن است فعالیت کند. در اینجا، شخص با نحوه کار تیمی و پیشبرد یک هدف مشخص آشنا می‌شود و این مهارتِ نرم، در ناخودآگاه او در بهترین شکل ممکن ایجاد می‌شود
  • کاهش استرس: در دنیای سریع امروز، باید یاد بگیریم که در کنار همه فشارهایی که به ما وارد می‌شود، استرس خود را مدیریت کنیم و در مواقع حساس، آن را کاهش دهیم. یادگیری موسیقی این امکان را فراهم می‌کند تا نحوه مدیریت استرس و کاهش آن را در خود تقویت کنیم و معمولا این اتفاق، از طریق نوازندگی و خوانندگی به‌وجود می‌آید. برای مثال، زمانی که در حال نوازندگی قطعه‌ای خاص و معروف هستیم، باید با استرس موجود مقابله کنیم و حواس خود را به نوازندگی دقیق و بدون اشتباه معطوف کنیم.
  • افزایش اعتمادبه‌نفس: نوازندگی روبه‌روی افراد مختلف، به توانایی خاصی نیاز دارد و یادگیری موسیقی این توانایی را ایجاد می‌کند. شخصی که مهارت‌های مختلف نوازندگی را تجربه می‌کند و بر چالش‌های مختلف آن پیروز می‌شود، به احساسی می‌رسد که او را برای کارهای دشوارتر آماده می‌کند و همه این مهارت‌ها با سایر قابلیت‌های مثبت موسیقی، جمع می‌شود و ویژگی بزرگتری را فراهم می‌کند.

اگر دلایل بالا را مطالعه کرده باشید، با اهمیت موسیقی و یادگیری آن در زندگی آشنا شده‌اید. البته یادگیری موسیقی فرایند ساده‌ای نیست و برای یادگیری آن باید با افراد متخصص این حوزه مشورت کنید و این هنر را از استادان متخصص یاد بگیرید. با استفاده از فیلم‌های آموزش موسیقی فرادرس که در زیر معرفی شده‌اند، می‌توانید این کار را به بهترین شکل ممکن یاد بگیرید و در هر زمان و مکان که به آموزش‌ موسیقی نیاز داشته باشید، از فیلم‌های آموزشی مرتبط با موسیقی فرادرس استفاده کنید. لینک این مجموعه فیلم‌های آموزشی در زیر آورده شده است.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Stage Music Center
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *