رسم نمودار آنلاین با ۷ ابزار کاربردی

۵۷۵۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
رسم نمودار آنلاین با ۷ ابزار کاربردی

اگر تا به حال تلاش کرده باشید داده‌ای را به نمودار تبدیل کنید، به احتمال زیاد با مشکلات گوناگونی برخورد داشته‌اید. گاهی اوقات چینش و قرار دادن داده‌ها درون نمودار به شکلی که می‌خواهید، به کاری سخت و طاقت‌فرسا تبدیل می‌شود. ممکن است در نهایت نیز نتیجه آن‌طور که می‌خواهید نشود و فقط وقت‌تان از دست رفته باشد. خوشبختانه روش‌های مختلفی برای رسم نمودار آنلاین وجود دارند که کمکتان می‌کنند چنین مشکلاتی را از میان بردارید. در ادامه با چند نمونه از ابزارهای آنلاین برای رسیدگی به این نیاز آشنا می‌شویم.

۱.سایت Canva

کانوا به عنوان یک ابزار آنلاین و تحت وب، اجازه می‌دهد کارهای مختلف را به صورت آنلاین انجام دهید و یکی از آن‌ها رسم نمودار است. شروع کار با Canva، آنقدرها سخت نیست. وقتی ابتدا شروع به کار می‌کنید، این ابزار از شما می‌پرسد که چه نوع نموداری می‌خواهید. اگر در این باره مطمئن نباشید نیز Canva انواع مختلفی از نمودار و آن چیزی که می‌تواند برایتان مناسب باشد را پیشنهاد می‌کند.

شما این امکان را خواهید داشت که یک نمونه از پیش موجود را برگزینید یا نمودار خود را کاملا از نو طراحی کنید. در صورتی که قصد دارید به سرعت نموداری بسازید یا می‌خواهید نموداری کاملا برای خود داشته باشید، کانوا کمکتان خواهد کرد.

  • آدرس سایت رسمی Canva (+)

روند اصلی رسم نمودار آنلاین با این ابزار نیز بسیار ساده است. کافی است روی گزینه مربوط به نمودار مورد نظر ضربه بزنید، بلافاصله یک پنجره صفحه گسترده جدید باز می‌شود و می‌توانید تمام عناصر را خودتان به سادگی در این قسمت تنظیم کنید. به علاوه امکان وارد کردن داده از منابع خارجی نیز وجود دارد که قابلیتی بسیار کارآمد محسوب می‌شود.

۲. سایت رسم آنلاین نمودار PhotoADking

اگر به دنبال ابزاری ساده اما در عین حال دارای چندین ویژگی کاربردی می‌گردید، PhotoADking انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود. این ابزار به شما اجازه می‌دهد به سرعت و با سهولت هرچه تمام‌تر، انواع مختلف نمودار را به صورت آنلاین رسم کنید.

سایت PhotoAdking

اگر مجموعه داده‌ای از پیش آماده دارید، می‌توانید آن را به سادگی وارد این ابزار کنید تا نمودار آن ساخته شود. البته ممکن است نتیجه نهایی رسم نمودار برای داده ها در این سایت، مانند برخی از ابزارهای دیگر این مقاله زیبا نباشد اما آنقدرها هم بد نیست و کارتان را در کمترین زمان ممکن راه می‌اندازد.

  • آدرس سایت رسمی PhotoADking (+)

۳. سایت Visme

اگر به دنبال یک ابزار رسم نمودار آنلاین همراه با ویژگی‌های مختلف هستید، Visme انتخاب بسیار خوبی به حساب می‌آید. این ابزار به شما امکان می‌دهد به طور آنلاین نمودارهای بسیار جذابی برای پاسخ دادن به نیازهای مختلف ایجاد کنید.

استفاده از Visme به راحتی آب خوردن است و به کمک آن می‌توانید تنها با چند کلیک، به نتایج مورد نظر خود دست پیدا کنید. مجموعه متنوعی از انواع گراف و نمودار در این سایت وجود دارد، به همراه تعداد بسیار زیادی نمونه و الگوی از پیش آماده که می‌توانید برای ساخت نمودارهای خوداز آن‌ها بهره بگیرید.

  • آدرس سایت رسمی Visme (+)

به علاوه اگر مجموعه داده آماده‌ای دارید، می‌توانید آن را به سادگی درون جدول فراهم شده، وارد کنید. حتی اگر نظرتان نیز عوض شد، امکان تغییر نوع نمودار برایتان فراهم است و می‌شود انواع دیگر را امتحان کنید. Visme همچنین یکی از قدرتمند‌ترین ابزارهای گرافیکی برای دیجیتال مارکتینگ است که در خلق محتوای بصری به شما کمک می‌کند.

۴. ابزار رسم آنلاین نمودار Google Sheets

به جای وارد کردن داده از یک سند موجود به ابزار رسم آنلاین نمودار، می‌توانید مستقیما از منبع اصلی کمک بگیرید. گوگل شیت یک ابزار آنلاین صفحه گسترده است که حتما قبلا نام آن را شنیده‌اید.

ساخت صفحه گسترده‌های جدید به کمک Google Sheet، دقیقا به همان شکلی انجام می‌شود که احتمالا می‌دانید، اما آیا خبر داشتید که امکان ساخت نمودار به طور مستقیم نیز در گوگل شیت وجود دارد؟ اگر قبلا به رسم نمودار در اکسل مشغول شده باشید، همین حالا کم و بیش نحوه ساخت نمودار در گوگل شیت را نیز می‌دانید.

  • آدرس سایت رسمی Google Sheets (+)

تنها کاری که باید بکنید این است که در نوار بالای صفحه گوگل شیت، وارد زبانه Insert شوید و سپس گزینه Chart را بزنید. در این قسمت می‌توانید از بین انواع زیادی از نمودارها، یکی را انتخاب کنید. همچنین امکان ساخت نمودار شخصی‌سازی شده خود را نیز خواهید داشت.

چگونه در گوشی نمودار رسم کنیم؟‌

برای رسم نمودار در گوشی هوشمند خود می‌توانید از ابزار Google Sheets کمک بگیرید. کافی است صفحه تازه‌ای در این برنامه باز کرده و سلول‌های مورد نظر برای نمایش در نمودار را انتخاب یا با داده مناسب پر کنید. سپس گزینه Insert و بعد Chart را بزنید. برای انتخاب نوع نمودار دیگری نیز می‌توانید گزینه Type را برگزینید و سپس روی گزینه مورد نظر ضربه بزنید. در نهایت نیز دکمه Done را فشار دهید تا کار رسم نمودار انجام شود.

۵. رسم نمودار آنلاین در سایت TinyWow

اگر ابزاری ساده و سریع می‌خواهید که نیازی به ثبت نام و احتمالا خرید نسخه پریمیوم و پیشرفته نداشته باشد و مستقیما کار را انجام دهد، باید به سراغ TinyWow بروید.

رسم نمودار آنلاین به کمک سایت Tinywow

ظاهر و باطن سایت TinyWow کاملا مشخص است. جدول ساده‌ای وجود دارد که می‌توانید داده‌ها را درون آن بنویسید و پنج نوع نمودار مختلف برای انتخاب نیز مشاهده خواهد کرد. امکان انتخاب رنگ‌ها و تغییر تنظیمات را دارید و وقتی کارتان تمام شد می‌توانید به سادگی نمودار خود را دانلود کنید: روشی بسیار عالی و سریع برای رسم آنلاین نمودار در مواقعی که عجله دارید.

  • آدرس سایت رسمی TinyWow (+)

۶. سایت Image Online.co

اگر ابزاری می‌خواهید که کارتان را سریع راه بیندازد اما مانند TinyWow نیز عاری از ویژگی‌های گوناگون نباشد، احتمالا Image Online.co همان چیزی باشد که به دنبالش هستید.

سایت Imagine online

این ابزار به شما امکان می‌دهد در کمترین زمان و به سادگی هرچه تمام‌تر تا 13 نمودار مختلف، آن هم تنها با چند کلیک بسازید. با انتخاب نوع نمودار مورد نظر، گزینه‌ها و عناصر مختلفی به دست خواهید آورد که می‌توانید به راحتی آن‌ها تنظیم کنید.

  • آدرس سایت رسمی Image Online.co (+)

جالب است بدانید که Image Online.co، صفحه گسترده مجزایی برای وارد کردن اطلاعات در اختیارتان قرار نمی‌دهد و در عوض قادر به انتخاب پارامترهای نموداری مختلف خواهید بود.

۷. رسم نمودار آنلاین با NCES Kids’ Zone

در نهایت به ابزار NCES برای رسم نمودار آنلاین می‌رسیم. اگر می‌خواهید به همراه فرزند خود نموداری رسم کنید یا قصد دارید با کمترین میزان دانش، نموداری جذاب بسازید، این سایت برای شما مناسب خواهد بود.

استفاده از سایت NCES برای رسم نمودار آنلاین

بخش کودکان سایت NCES این امکان را به شما می‌دهد که از بین پنج نوع نمودار مختلف، هر گزینه‌ای را برگزینید. روند رسم نمودار آنلاین در این سایت بسیار ساده است و تصاویری در اختیارتان قرار خواهند گرفت که کمک می‌کنند در طول انجام کار، رشته امور را از دست ندهید و به مشکلی نخورید.

  • آدرس سایت رسمی NCES (+)

به علاوه یک راهنمای آموزشی نیز در دسترس است که برای رفع تمام نیازهای شما یا فرزندتان حین رسم نمودار آنلاین، کاربرد بسیار دارد. این ابزار در مجموع بهترین روش برای یادگیری نحوه ساختن نمودار برای خودتان یا فرزندان‌تان به حساب می‌آید.

مراحل رسم نمودار در سایت های آنلاین چگونه است؟

بیشتر ابزارهای رسم نمودار آنلاین، روند کار یکسانی دارند. کافی است در کامپیوتر یا گوشی خود، وارد سایت مربوطه شوید و نوع نمودار مورد نظر را از بین گزینه‌های موجود برگزینید. سپس داده‌های خود را درون صفحه گسترده فراهم شده، بنویسید یا آن را از منبع آماده دیگری بارگذاری کنید. در نهایت جزئیات را به دلخواه تغییر دهید تا نمودار شما قابل دانلود و استفاده شود. در این مقاله با هفت ابزار رسم نمودار آنلاین مختلف با ویژگی‌های گوناگون آشنا شدیم.

سخن پایانی

همان‌طور که دیدید، روش‌های مختلف بسیاری برای رسم نمودار آنلاین وجود دارد. چه به دنبال ابزاری ساده و راحت برای رسم هرچه سریع‌تر یک نمودار باشید و چه بخواهید نموداری برای خود بسازید که نسبت به تمام پروژه‌های قبلی‌تان برجسته‌تر باشد، در این مقاله گزینه‌ای مناسب برای خود خواهید یافت. مهم‌تر از همه اینکه تمام این ابزارها به صورت آنلاین در دسترس هستند و برای استفاده از آن‌ها نیازی به دانلود و نصب هیچ برنامه‌ای نخواهید داشت. فقط کافی است وارد سایت مربوطه بشوید، نوع نمودار مورد نظر را برگزینید و سپس داده‌های مورد نیاز برای ساخت آن را وارد کنید.

بر اساس رای ۹ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
makeuseof
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *