تافل بهتر است یا آیلتس – کدام را باید انتخاب کنیم؟

۲۹۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه
تافل بهتر است یا آیلتس – کدام را باید انتخاب کنیم؟

برای بسیاری از افرادی که قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت به کشور دیگری را دارند و باید در یکی از آزمون‌های بین‌المللی آیلتس یا تافل شرکت کنند، این سؤال مطرح می‌شود که تافل بهتر است یا آیلتس. در این مطلب از مجموعه مطالب زبان انگلیسی «مجله فرادرس» قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم و بدانیم که کدام را باید انتخاب کنیم. برای این منظور، به بررسی ساختار آزمون آیلتس و تافل خواهیم پرداخت و تفاوت میان آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

تافل بهتر است یا آیلتس ؟

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشور دیگری دارند، نمی‌دانند در چه آزمونی شرکت کنند. عده‌ای پس از مشورت با اساتید مربوطه و مؤسسات معتبر، در نهایت می‌خواهند بدانند که تافل بهتر است یا آیلتس و کدام‌یک را انتخاب کنند. در این آموزش، قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم و در نهایت به این نتیجه برسیم که در چه آزمونی شرکت کنیم.

قبل از هر چیز، ابتدا باید بدانیم که آزمون‌های تافل و آیلتس مورد تأیید کدام یک از مراکز آموزشی یا دانشگاه‌ها است تا بر اساس کشوری که برای آن اقدام کرده‌ایم، بتوانیم تصمیم بگیریم که کدام آزمون را انتخاب کنیم. برای مثال، اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و اهل کشوری غیر انگلیسی‌زبان هستید، هم می‌توانید در آزمون تافل و هم در آزمون آیلتس شرکت کنید. برای این‌که بدانید تافل بهتر است یا آیلتس، ابتدا توضیحاتی درباره هر یک از آزمون‌ها و نمره‌دهی آن‌ها خواهیم داد.

آزمون آیلتس

آزمون آیلتس برای بسیاری از دانشگاه‌ها و مؤسسات معتبر در اروپا، استرالیا و کانادا مورد تأیید است و از زمان آزمون به مدت ۲ سال اعتبار دارد. این آزمون چهار مهارت اصلی «شنیدن»، «خواندن»، «نوشتن» و «صحبت کردن» را ارزیابی می‌کند و مدت زمان آن در مجموع حدود ۳ ساعت است. بخش «Speaking» به صورت شفاهی و بعد از امتحان کتبی برگزار می‌شود. البته در برخی مراکز برگزارکننده آزمون آیلتس ممکن است تا هفت روز قبل یا بعد از آزمون امتحان گرفته شود.

ساختار کلی آزمون آیلتس

آزمون آیلتس از دو بخش «جنرال» (IELTS General Training) و «آکادمیک» (IELTS Academic Training) تشکیل شده است. ساختار کلی آزمون برای هر دو یکسان است، تنها تفاوت میان بخش «Reading» و «Writing» است. اما نمره‌دهی و تعداد سؤال‌ها در مجموع برای همه بخش‌ها تفاوتی ندارد. نمره‌دهی آزمون نیز به صورت جداگانه برای هر مهارت در نظر گرفته می‌شود و در نهایت نمره کل به صورت میانگین مجموع هر چهار نمره محاسبه می‌گردد.

در جدول زیر نمره‌‌دهی آزمون آیلتس را برای بخش‌ «Listening» مشاهده می‌کنید.

نمره‌دهی Listening آزمون آیلتس
نمره کلپاسخ‌های درست
939-40
8.537-38
835-36
7.532-34
730-31
6.526-29
623-25
5.518-22
516-17
4.513-15
411-12

در جدول زیر نمره‌دهی «Reading» آیلتس آکادمیک را ملاحظه می‌کنید. بخش‌‌های «Writing» و «Speaking» توسط ممتحن تصحیح می‌شود.

نمره‌دهی Reading آکادمیک
نمره نهایینمره خام
939-40
8.537-38
835-36
7.533-34
730-32
6.527-29
623-25
5.519-22
515-18
4.513-14
410-12
3.58-9
36-7

در جدول زیر نمره‌دهی «Reading» آیلتس جنرال را مشاهده می‌کنید.

نمره‌دهی Reading جنرال
نمره نهایینمره خام
940
8.539
837-38
7.538
734-36
6.532-33
630-31
5.527-29
523-26
4.519-22
415-18
3.512-14
39-11

بخش Listening آزمون آیلتس

اولین بخش آزمون آیلتس، بخش «Listening» است و شامل ۴ قسمت می‌شود. مدت زمان کلی پاسخگویی به این بخش ۳۰ دقیقه است و پس از آن ده دقیقه دیگر به شما فرصت داده می‌شود تا سوال‌های خود را وارد برگه پاسخنامه کنید.

بخش اول آزمون مکالمه‌ای بین دو نفر در موقعیت‌های اجتماعی و محاوره است. بخش دوم مونولوگی در یک موقعیت اجتماعی، بخش سوم مکالمه‌ای بین دو تا چهار نفر در محیط آکادمیک و بخش چهارم مونولوگی درباره موضوع آکادمیک است. هر یک از سؤال‌ها فقط یک بار پخش می‌شود و توسط افراد مختلف با لهجه‌های متفاوتی ضبط شده است.

بخش Reading آزمون آیلتس

محتوای بخش «Reading» همان‌طور که گفته شد برای آیلتس جنرال و آکادمیک متفاوت است. اما در کل شامل سه بخش می‌شود و مدت زمان کلی پاسخگویی به سؤال‌ها یک ساعت است. تفاوت این بخش با «Listening» در این است که داوطلب می‌بایست در همان لحظه پاسخ‌ها را وارد برگه پاسخنامه کند، زیرا بعداً فرصتی برای این کار نخواهد داشت.

بخش Writing آزمون آیلتس

بخش «Writing» آزمون آیلتس از دو تسک تشکیل شده است. تسک دوم برای هر دو آزمون جنرال و آکادمیک یکسان است و شامل موضوعی می‌شود که داوطلب باید به مدت ۴۰ دقیقه دست‌کم ۲۵۰ کلمه برای آن بنویسد. اما در مورد تسک اول، موضوع تسک برای آزمون جنرال و آکادمیک فرق دارد. در آزمون آکادمیک نمودار، جدول، فرآیند یا جدولی ارائه شده است و داوطلب باید با توجه به صورت سؤال، دست‌کم در ۱۵۰ کلمه آن را توصیف یا مقایسه و تحلیل کند. اما تسک اول آزمون جنرال شامل نوشتن نامه است. مدت زمان پاسخگویی به تسک اول ۲۰ دقیقه است. بنابراین، در مجموع یک ساعت برای بخش «Writing» فرصت خواهیم داشت.

بخش Speaking آزمون آیلتس

بخش «Speaking» آزمون آیلتس بین ۱۱ تا ۱۴ دقیقه طول می‌کشد و شامل مصاحبه‌ رودررو با ممتحن است. در این مصاحبه، طی سه مرحله، توانایی صبحت کردن داوطلب مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

در بخش اول فرد مصاحبه‌کننده سؤال‌هایی عمومی درباره داوطلب و زندگی شخصی او می‌پرسد، مانند محل سکونت، خانواده، علایق، کار و تحصیل. در بخش دوم کارتی به داوطلب داده می‌شود. که در آن سوالی با چند بخش نوشته شده است. داوطلب یک دقیقه فرصت دارد آن را ببیند و به موضوع فکر کند، سپس به مدت دو دقیقه درباره آن صحبت کند. در بخش سوم، با توجه به موضوعی که در بخش دوم مطرح شده، سؤال‌های کوتاه و با جزئیات بیشتری از داوطلب پرسیده می‌شود و در نهایت نمره او بر اساس هر سه مرحله تعیین می‌گردد.

یادگیری زبان انگلیسی

آزمون تافل iBT

دانشگاه‌هایی که به نمره تافل نیاز دارند، معمولاً نمره تافل iBT را درخواست می‌کنند. «iBT» مخفف «Internet-based Test» است و آخرین و جدیدترین نسخه آزمون تافل به شمار می‌رود. در دانشگاه‌های آمریکا، این آزمون اعتبار بسیار زیادی دارد و روشی مطمئن برای سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی داوطلب به شمار می‌رود. هنگامی که دانشگاهی آزمون تافل iBT را به عنوان آزمون ورودی خود قبول دارد، نمره‌ای را نیز در نظر می‌گیرد که داوطلب می‌بایست برای پذیرش به آن دست یابد. قبل از آن که نمره‌دهی آزمون تافل را بررسی کنیم، ابتدا اشاره مختصری به ساختار کلی آزمون خواهیم کرد.

ساختار کلی آزمون تافل

آزمون تافل iBT شامل سنجش مهارت داوطلب در چهار بخش مختلف است. در این آزمون مهارت‌های «شنیدن»، «خواندن»، «نوشتن» و «صحبت کردن» مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. نمره‌دهی آزمون به صورت جداگانه برای هر مهارت در نظر گرفته می‌شود و در نهایت میانگین آن به صورت نمره کل محاسبه می‌گردد.

در جدول زیر می‌توانید نمره‌دهی آزمون تافل را برای هر چهار مهارت مشاهده کنید.

نمره‌دهی آزمون تافل
سطحنمرهمهارت‌

بالا: 30-22

متوسط: 21-15

ضعیف: 14-0

0-30Reading

بالا: 30-22

متوسط: 22-14

ضعیف: 13-0

0-30Listening

خوب: 30-26

نسبتاً خوب: 25-18

ضعیف: 17-10

خیلی ضعیف: 16-0

0-30Speaking

خوب: 30-26

متوسط: 23-17

ضعیف: 16-0

0-30Writing
0-120Total

برای ثبت نام در آزمون تافل بهتر است زودتر اقدام کنید، چراکه متقاضیان زیادی دارد و ممکن است در فهرست انتظار قرار بگیرید. هفت روز قبل از آزمون، مهلت ثبت نام به پایان می‌رسد، بنابراین بهتر است از قبل برای آن اقدام کنید تا در این خصوص نگرانی نداشته باشید.

آزمون تافل تقریباً چهار ساعت طول می‌کشد و از چهار بخش تشکیل شده است. بین آزمون، مدت زمانی برای استراحت در نظر گرفته شده است. میزان طولانی بودن بخش‌های «Reading» و «Listening» با توجه به تعداد سؤال‌هایی که در اختیار داوطلب قرار داده می‌شود، متغیر است.

بخش Reading آزمون تافل

بخش «Reading» آزمون تافل توسط کامپیوتر تصحیح می‌شود و بر اساس متون آکادمیک و تخصصی انتخاب شده و به صورت سؤال‌هایی در قالب درک مطلب مطرح می‌شود. هر متن از ده سؤال تشکیل شده و در مجموع شامل ۳ تا ۴ درک مطلب می‌شود.

بخش Listening آزمون تافل

این بخش شامل دو نوع سؤال می‌شود: سخنرانی و مکالمه‌ای میان مردم (دانشجویان، اساتید و مسئولین دانشگاه). پس از گوش دادن به هر بخش باید در مدت زمان مشخص به پرسش‌ها پاسخ دهید. هر بخش حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و از ۴ تا ۶ سخنرانی و ۲ تا ۳ مکالمه تشکیل شده است.

بخش Speaking آزمون تافل

این بخش از ۴ تسک تشکیل شده و مدت زمان ۱۷ دقیقه برای آن در نظر گرفته شده است. در تسک اول از داوطلب خواسته می‌شود که به مدت ۴۵ ثانیه درباره جمله‌ای بحث کند. برای تسک‌های بعد، داوطلب ۶۰ ثانیه فرصت دارد که درباره متن و فایل‌های صوتی که در اختیار او قرار داده می‌شود، صحبت کند.

بخش Writing آزمون تافل

آخرین بخش آزمون تافل، بخش «Writing» است. در این بخش دو تسک در اختیار داوطلب قرار می‌گیرد و با توجه به آن‌ها از او خواسته می‌شود که «essay» بنویسد. برای تسک اول ۲۰ دقیقه و برای تسک دوم مدت زمان ۳۰ دقیقه در نظر گرفته شده است.

تافل بهتر است یا آیلتس

تفاوت آزمون آیلتس و تافل

پس از این‌که با ساختار آزمون‌های تافل و آیلتس آشنا شدیم، بهتر است درباره فرق بین این دو آزمون نیز اطلاعاتی کسب کنیم. چراکه برخی از زبان‌آموزان با مقایسه این تفاوت‌ها و آشنایی با میزان توانایی‌های خود، در برخی موارد می‌توانند در یکی از آزمون‌ها شرکت کنند و در صورتی که دانشگاه یا مؤسسه مربوطه، به نمره آزمون دیگری نیاز داشته باشد، آن را معادل‌سازی می‌کنند. در ادامه این مطلب، به بررسی تفاوت‌های آزمون آیلتس و تافل می‌پردازیم.

محتوای هر دو آزمون آیلتس و تافل تقریباً یکسان است؛ هر دوی آن‌ها چهار مهارت اصلی را مورد سنجش قرار می‌دهند و هدف آن‌ها بررسی میزان تسلط و تعیین سطح زبان انگلیسی داوطلب است. اما در بعضی موارد با هم تفاوت‌‌هایی دارند. آزمون تافل شامل تست‌های چهارگزینه‌ای است در حالی که آزمون آیلتس انواع سؤال‌ها را پوشش می‌دهد، مانند سؤال‌هایی با پاسخ کوتاه، متن‌های کوتاه، و سؤال‌هایی که مربوط به پر کردن جاهای خالی می‌شود.

علاوه بر این، کل آزمون تافل توسط کامپیوتر برگزار می‌شود، به بیان دیگر، نیازی نیست که با افراد ممتحن در ارتباط باشید. اما آزمون آیلتس، در بخش «speaking» به تعامل و مصاحبه رودررو با شخص آزمون‌گیرنده نیاز دارد. در بخش «writing» آزمون تافل، زبان‌آموز با استفاده از کیبورد متن خود را تایپ می‌کند، در حالی که در بخش «writing» آزمون آیلتس باید «essay» را روی برگه امتحان بنویسد. تعداد کلماتی که برای «writing» باید نوشته شود نیز در هر دو آزمون متفاوت است. در تسک دوم آیلتس، داوطلب باید دست‌کم ۲۵۰ کلمه بنویسد، در حالی که برای آزمون تافل ۳۰۰ کلمه در نظر گرفته شده است.

در بخش «listening» آزمون تافل، داوطلب به فایل صوتی گوش می‌دهد و نکاتی را درباره سخنرانی آکادمیک یا مکالمه در موقعیت‌های اجتماعی مختلف یادداشت می‌کند. سپس با توجه به نکاتی که یادداشت کرده، به سؤال‌های چهارگزینه‌ای پاسخ می‌دهد. اما در آزمون آیلتس می‌بایست به فایل‌های ضبط‌شده گوش دهد و هم‌زمان به پرسش‌ها پاسخ دهد.

جدول مقایسه نمره آیلتس و تافل

برخی از داوطلبین آزمون‌های آیلتس و تافل، یکی از آن‌ها را به دیگری ترجیح می‌دهند، اما شاید دانشگاه یا مرکزی که برای آن اقدام کرده‌اند، آزمون دیگری را مورد تأیید خود بداند. برای مثال، ممکن است داوطلب آیلتس را به تافل ترجیح بدهد، اما دانشگاه مدنظر او نمره قبولی در آزمون تافل را تأیید کند. در چنین شرایطی، فرد می‌تواند در آزمون آیلتس شرکت نماید و سپس نمره آن را برای تافل معادل‌سازی کند.

برای مقایسه معادل نمره کل تافل و آیلتس، می‌توانید از جدول زیر کمک بگیرید.

نمره کل IELTSنمره کل TOEFL
0-40-31
4-532-34
535-45
5.546-59
660-78
6.579-93
794-101
7.5102-109
8110-114
8.5115-117
9118-120

جدول مقایسه آیلتس و تافل

برای درک بهتر تفاوت آیلتس و تافل، در ادامه این تفاوت‌ها را در جدولی خلاصه کرده‌ایم.

جدول تفاوت آیلتس و تافل
آیلتس (آکادمیک)تافل (iBT)
نوع آزمونکتبی (در برگه پاسخنامه)با کامپیوتر
هزینهبین ۲۱۵ تا ۲۴۵ دلاربین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار
مدت زمان۲ ساعت و ۴۵ دقیقه۴ ساعت
مدت زمان بخش‌ها (به دقیقه)

Listening: 30 

Reading: 60

Writing: 60 

Speaking: 11-14

Reading: 60-80 

Listening: 60-90

Speaking: 20 

Writing: 50 

شکل بخش «speaking»مصاحبه رودررو با ممتحنبا کامپیوتر (صحبت با میکروفون)
وقت استراحتبدون وقت استراحت، اما بخش «speaking» با فاصله از آزمون هم امکان‌پذیر است.۱۰ دقیقه استراحت بین بخش «listening» و «speaking»
لهجه‌/لهجه‌ کشورهایی که خواهید شنیداسترالیا، کانادا، نیوزلند، انگلیس و آمریکااسترالیا، کانادا، نیوزلند، آمریکا
تعداد مراکز برگزارکنندهبیش از ۱۱۰۰ مرکز در ۱۴۰ کشور دنیاسرتاسر دنیا، اما EST تعداد مراکز را به طور دقیق اعلام نکرده است.
تعداد آزمون‌های برگزارشده در سال۵۰ آزمون۴۸ آزمون
تعداد کشورهای پذیرندهمورد تأیید بیش از ۱۰‌٬۰۰۰ سازمان و ۵۰۰۰ مؤسسه در آمریکامورد تأیید بیش از ۹۰۰۰ سازمان و ۳۰۰۰ مؤسسه در آمریکا
زمان اعلام نتایج۱۳ روز بعد از آزمون۱۰ روز بعد از آزمون
مقیاس نمره‌دهی0-90-120
میانگین حداقل نمره مورد تأیید دانشگاه‌های ملی6.378
میانگین حدافل نمره مورد تأیید کالج هنرهای لیبرال6.582.2

آیلتس یا تافل کدام بهتر است ؟

قبل از هر چیز، ابتدا باید مطمئن شوید که مؤسسه‌ یا دانشگاهی که برای آن درخواست داده‌اید، کدام‌یک از این آزمون‌ها را قبول دارد. اگر محدودیتی در این زمینه نباشد، این شما هستید که انتخاب می‌کنید تافل یا آیلتس بهتر است.

مدت زمان آزمون تافل طولانی‌تر است، اما کل آزمون با استفاده از کامپیوتر انجام می‌شود. بنابراین، اگر نگران دست‌خط خود هستید یا هنگام صحبت کردن با ممتحن دچار استرس می‌شوید، تافل می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای شما باشد. آزمون آیلتس در مجموع مدت زمان کوتاه‌تری دارد و به‌نوعی فشرده‌تر از تافل است. اما سؤال‌ها از تنوع زیادی برخوردار هستند و بخش «speaking» آن به صورت جداگانه و در حضور فرد آزمون‌گیرنده برگزار می‌شود.

علاوه بر این، آزمون تافل در مقایسه با آیلتس ارزان‌تر است. هزینه آزمون تافل بین ۲۰۰ تا ۳۲۵ دلار است، در حالی که هزینه آزمون آیلتس بین ۲۶۰ تا ۳۹۰ دلار است. اگر شرایط مالی را نیز در نظر گرفته‌اید، آزمون تافل گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود. در مجموع، اگر می‌خواهید بدانید تافل بهتر است یا آیلتس یا کدام را باید انتخاب کنید، باید به توانایی‌های خودتان توجه کنید و ببینید که از عهده کدام سبک سؤال‌ها و کدام سبک آزمون بهتر برمی‌آیید.

هر یک از این آزمون‌ها مورد تأیید هزاران مؤسسه در سرتاسر دنیاست و چندین بار در سال برگزار می‌شود. برای کشوری مانند کانادا، هم تافل و هم آیلتس پذیرفته می‌شود. اگر مؤسسه‌ یا مرکزی هر دو را قابل‌قبول بداند، حق انتخاب با شماست. اما در صورتی که یکی از آزمون‌ها مورد تأیید آن باشد، یا باید فقط در همان آزمون شرکت کنید یا مؤسسه این امکان را داشته باشد، در آزمون شرکت کنید و سپس مدرک آن را معادل‌سازی کنید. دقیقاً از همان لحظه‌ای که تصمیم می‌گیرید در چه آزمونی شرکت کنید، باید برای یادگیری و آمادگی در آیلتس یا تافل خود را آماده کنید.

سوالات رایج درباره تافل یا آیلتس

در ادامه این مطلب سعی کرده‌ایم به تعدادی از پرسش‌های رایج در خصوص تافل یا آیلتس پاسخ دهیم.

ساختار آزمون آیلتس چگونه است؟

این آزمون چهار مهارت اصلی «شنیدن»، «خواندن»، «نوشتن» و «صحبت کردن» را ارزیابی می‌کند و مدت زمان آن در مجموع حدود ۳ ساعت است. بخش «Speaking» به صورت شفاهی و بعد از امتحان کتبی برگزار می‌شود.

ساختار آزمون تافل چگونه است؟

آزمون تافل iBT شامل سنجش مهارت داوطلب در چهار بخش مختلف است. در این آزمون مهارت‌های «شنیدن»، «خواندن»، «نوشتن» و «صحبت کردن» مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. نمره‌دهی آزمون به صورت جداگانه برای هر مهارت در نظر گرفته می‌شود و در نهایت میانگین آن به صورت نمره کل محاسبه می‌گردد.

آزمون آیلتس و تافل چه تفاوتی با هم دارند؟

محتوای هر دو آزمون آیلتس و تافل تقریباً یکسان است؛ هر دوی آن‌ها چهار مهارت اصلی را مورد سنجش قرار می‌دهند و هدف آن‌ها بررسی میزان تسلط و تعیین سطح زبان انگلیسی داوطلب است. اما در بعضی موارد با هم تفاوت‌‌هایی دارند. آزمون تافل شامل تست‌های چهارگزینه‌ای است در حالی که آزمون آیلتس انواع سؤال‌ها را پوشش می‌دهد، مانند سؤال‌هایی با پاسخ کوتاه، متن‌های کوتاه، و سؤال‌هایی که مربوط به پر کردن جاهای خالی می‌شود.

علاوه بر این، کل آزمون تافل توسط کامپیوتر برگزار می‌شود، به بیان دیگر، نیازی نیست که با افراد ممتحن در ارتباط باشید. اما آزمون آیلتس، در بخش «speaking» به تعامل و مصاحبه رودررو با شخص آزمون‌گیرنده نیاز دارد.

آیلتس یا تافل چه کاربردی دارد؟

آیلتس و تافل جزو آزمون‌های بین‌المللی هستند که در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار می‌شود و به وسیله آن، مهارت‌های زبانی افراد مورد سنجش قرار می‌گیرد. نمره کل این دو آزمون باید برای مسسه یا دانشگاهی که افراد برای آن درخواست داده‌اند ارسال شود تا در صورت تایید بتوانند در آنجا به ادام تحصیل بپردازند.

آیلتس شرط پذیرش در بسیاری از کشورها اروپایی و استرالیا است، درحالی‌که تافل شرط پذیرش در کشورهایی مانند آمریکاست. بنابراین، با توجه به کشوری که برای ادامه تحصیل یا ادامه زندگی در نظر گرفته‌اید، باید یکی از این دو آزمون را انتخاب کنید.

سوالات آیلتس با تافل چه فرقی دارد؟

ساختار کلی آزمون‌های آیلتس و تافل شبیه هم است. هر دو از چهار بخش تشکیل شده‌اند که مهارت‌های اسپیکینگ، ریدینگ، رایتینگ و لیسنینگ شما را ارزیابی می‌کند. اما نوع سوالات تافل تستی است و آیلتس سوال‌هایی دارد که در برخی موارد لازم است پاسخ آن‌ها را بنویسید یا برای مثال جاهای خالی را کامل کنید. نوع سوالات و تکنیک‌های پاسخ‌دهی به آن‌ها نیز متفاوت است.

سخن پایانی

در این مطلب درباره تفاوت آزمون آیلتس و تافل صحبت کردیم و درباره این‌که آیلتس بهتر است یا تافل توضیحاتی را ارائه دادیم. به طور کلی، انتخاب هر یک از این آزمون‌های بین‌المللی به هدف شما بستگی دارد و در نهایت با توجه به کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید و با توجه به دانشگاه یا مؤسسه‌ای که برای آن اقدام کرده‌اید، می‌توانید نوع آزمون خود را مشخص کنید. در بخش پایانی این آموزش، به طور خلاصه تفاوت‌های آزمون تافل و آیلتس را توضیح داده‌ایم.

  1. برای شرکت در آزمون تافل، یا باید زبان انگلیسی آمریکایی یا انگلیسی بریتانیایی را انتخاب کنید. به عبارت دیگر، نمی‌توانید هر دو زبان را با هم انتخاب کنید. در حالی که آزمون آیلتس انعطاف‌پذیری بیشتری در این خصوص دارد.
  2. آزمون تافل عمدتاً شامل پرسش‌های چهارگزینه‌ای است، اما آزمون آیلتس تنوع بیشتری در نوع سؤال‌ها دارد.
  3. مدت زمان آزمون آیلتس کوتاه‌تر از تافل است.
  4. بخش «speaking» آزمون آیلتس به صورت مصاحبه رودررو با شخص آزمون‌گیرنده انجام می‌شود.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «راهنمای آزمون های زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
US NewsStudeeStudy in Canada
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *