نوشتن نامه تشکر به زبان انگلیسی + نمونه متن نامه با ترجمه

۱۰۴۶۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۰ دقیقه
نوشتن نامه تشکر به زبان انگلیسی + نمونه متن نامه با ترجمه

نوشتن نامه تشکر به زبان انگلیسی می‌تواند باعث حفظ موقعیت شغلی و ایجاد روابط بهتر در محیط کار شود. علاوه بر این، می‌تواند رابطه‌ صمیمی‌تری میان دوستان و آشنایان برقرار کند. با نوشتن نامه تشکر، گیرنده پی می‌برد که برای شما اهمیت دارد. اما نوشتن نامه تشکر به صورت حرفه‌ای، به اصول و روش‌ خاصی نیاز دارد و باید نکته‌های مهمی را در خصوص آن رعایت کرد. در این آموزش قصد داریم نوشتن نامه تشکر به زبان انگلیسی را آموزش دهیم و با ساختار و انواع آن آشنا شویم. در انتهای مطلب نیز به نکته‌های مهمی درباره نوشتن نامه تشکر اشاره خواهیم کرد.

فهرست مطالب این نوشته

اهمیت نوشتن نامه تشکر

نوشتن نامه تشکر نشان‌دهنده قدردانی از زحمات کارفرما، همکار و دیگر افرادی است که در محل کار خود با آن‌ها سروکار داریم. بنابراین، بیشترین کاربرد آن به موقعیت‌های رسمی مربوط می‌شود. البته کاربرد آن فقط به چنین موقعیت‌هایی محدود نمی‌شود، بلکه در موارد دیگری مانند نوشتن نامه تشکر برای دوست و آشنا هم کاربرد دارد. در مجموع، می‌‌توان گفت که نامه تشکر هم برای اهداف رسمی و هم شخصی نوشته می‌شود.

نامه تشکر برای اهداف شخصی، اغلب خطاب به کسی نوشته می‌شود که با او آشنایی دارید و به همین دلیل بیشتر حالت دوستانه و غیررسمی دارد. در هر صورت، چه نامه به صورت رسمی و چه غیررسمی نوشته شود، اهمیت نوشتن آن را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد.

  • نشان‌دهنده رفتار حرفه‌ای در محیط کار است. قدردانی و تشکر از همکاران و سایر کارکنان، مراتب احترام را نشان می‌دهد و باعث بهتر شدن روابط کاری میان افراد می‌شود.
  • نوعی احترام گذاشتن محسوب می‌شود. برای نوشتن نامه تشکر، رعایت اصول و نکات خاصی لازم است و جایگاه و ارزش طرف مقابل را نشان می‌دهد. در موقعیت‌هایی که شخص مقابل انتظار دریافت نامه‌ای را ندارد، ارسال آن چنین حسی را ایجاد می‌کند که برای او ارزش و احترام قائل هستید و به او توجه می‌کنید.
  • باعث می‌شود دیگران هیچ وقت شما را فراموش نکنند. نوشتن نامه تشکر برای همکاران باعث می‌شود که همیشه در خاطر آن‌ها بمانید. این امر در مواقعی اهمیت پیدا می‌کند که برای یافت شغل جدید یا امضای قراردادی اقدام کرده باشید. اگر برای طرف قرارداد خود نامه تشکر بفرستید، ممکن است در آینده بیشتر به شما کمک کنند.
  • باعث حفظ روابط کاری و غیرکاری می‌شود. فرستادن نامه یا ایمیل تشکر باعث می‌شود که روابطی فراتر از روابط کاری ایجاد شود. در چنین شرایطی در یاد طرف مقابل می‌مانید و ممکن است برای ایجاد روابط کاری بیشتر یا فرصت‌های شغلی دیگر در آینده به عنوان اولین گزینه به سراغ شما بیایند. بنابراین، با نوشتن نامه تشکر، روابط در سطحی حرفه‌ای حفظ می‌شود.

ساختار نامه تشکر به زبان انگلیسی

در محیط‌های کاری که با افرادی با ملیت‌های مختلفی در ارتباط هستیم، نامه تشکر به زبان انگلیسی نوشته می‌شود. این نامه نیز مانند سایر نامه‌های انگلیسی، از سه بخش اصلی تشکیل شده است که به صورت زیر تعریف شده است:

  • «مقدمه» (Introduction)
  • «بدنه» (Body)
  • «نتیجه‌گیری» (Conclusion)

در قسمت مقدمه می‌توانید بعد از ذکر نام گیرنده نامه، علت نوشتن نامه را توضیح دهید و در قسمت بدنه جزئیات بیشتری را درباره علاقه و اشتیاق خود به نوشتن نامه مطرح کنید. در بخش نتیجه‌گیری نیز با نوشتن یک یا دو جمله نشان دهید که منتظر پاسخ مخاطب خود هستید و با نوشتن نام و امضای خود به نامه خاتمه دهید. در ادامه این مطلب، ساختار نوشتن نامه تشکر به زبان انگلیسی را بررسی می‌کنیم. اما قبل از آن، در جدول زیر می‌توانید پنج عامل مهم برای نوشتن نامه تشکر به زبان انگلیسی را مشاهده کنید.

مراحل نوشتن نامه تشکر به زبان انگلیسی
ترجمه مراحلترتیب مراحل
نام گیرندهOpening address
جمله‌ای برای بیان تشکرThank you statement
نوشتن جزئیات مکالمه در نامهThank you details
جمله پایانیFinal thank you statement
نوشتن انتهای نامهclosing

نامه را با کلمات آغازکننده شروع کنید

هر نامه‌ای برای شروع نیاز به نوشتن نام شخص مقابل را دارد. بنابراین برای شروع نامه خود، شخص مورد نظر را خطاب قرار دهید و برای نشان دادن احترام بیشتر، قبل از آن از «Dear» استفاده کنید. اگر با عنوان‌های «.Mr.» ،«Ms» یا «.Mrs» شروع می‌کنید، بعد از آن از نام خانوادگی گیرنده استفاده کنید و اگر نامه شخصی می‌نویسید، می‌توانید بعد از «Dear» اسم گیرنده را بیاورید.

توجه داشته باشید که بعد از آوردن نام یا نام خانوادگی باید از «ویرگول» یا «دونقطه» استفاده شود. کاربرد دونقطه برای نامه‌های رسمی است. سپس علت نوشتن نامه را توضیح دهید و جمله‌ای بنویسید که در آن کلمه تشکر به کار رفته باشد. به مثال زیر دقت کنید.

Dear Mr. Morgan,
Thank you so much for taking the time to visit our office yesterday afternoon.

آقای مورگان عزیز؛

ممنون که دیروز بعدازظهر وقت خود را در اختیار ما قرار دادید و به دفترمان آمدید.

آموزش زبان انگلیسی

درباره علاقه و اشتیاق خود به برقراری رابطه بنویسید

بدون شک، هنگام گفت‌وگو، روابط خوبی میان شما و شخص مقابل شکل گرفته است، اما بد نیست در نامه تشکر به زبان انگلیسی نیز آن را یک بار دیگر مطرح کنید. با این کار اشتیاق و انگیزه خود را نشان می‌دهید و مخاطب شما متوجه می‌شود که درباره ایجاد رابطه کاری یا سایر روابط مصمم هستید و تمایل دارید که فضای ارتباطی خوب و مؤثری شکل بگیرد. برای نوشتن درباره علاقه و اشتیاق خود به همکاری می‌توانید از مثال زیر کمک بگیرید.

We are thrilled at the prospect of working more with you all on projects in the future, and we hope to learn more about process efficiency from you as we grow.

از همکاری بیشتر با همه شما بر روی پروژه‌ها در آینده بسیار هیجان‌زده هستیم و امیدواریم همان‌طور که پیشرفت می‌کنیم، درباره کارایی فرآیند، از شما بیشتر یاد بگیریم.

به جزئیات گفت‌وگو اشاره کنید

اگر بتوانید در نامه خود به جزئیات مکالمه اشاره کنید، مخاطب خود را به‌شدت تحت تأثیر قرار خواهید داد. در واقع با نوشتن جزئیات، شخص مقابل متوجه می‌شود که در طول گفت‌وگو به او و روند مکالمه به‌خوبی گوش داده‌اید و نکته‌های مهم آن را به خاطر دارید. این کار به‌ویژه زمانی که مخاطب شما با چند نفر در مدت زمان کوتاهی مصاحبه کرده باشد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. برای مثال، نوشتن پیام تشکر برای شخصی که در یک گردهمایی یا رویداد تجاری ملاقات کرده‌اید، می‌تواند نتیجه خوبی به دنبال داشته باشد.

اگر فکر می‌کنید ملاقاتی طولانی خواهید داشت و ممکن است نتوانید همه جزئیات را به خاطر بسپارید، حین مکالمه یادداشت‌برداری کنید. در این صورت، هیچ بخش مهمی از آن را از دست نمی‌دهید. به مثال زیر توجه کنید تا با نحوه نوشتن جزئیات گفت‌و گو در نامه تشکر به زبان انگلیسی آشنا شوید.

Learning about how your team is working to resolve our scheduling issues was immensely helpful, as we plan on working with more clients in the new year.

ما در سال جدید قصد داریم با مراجعین بیشتری کار کنیم، به همین دلیل آموختن درباره نحوه عملکرد تیم شما برای حل مشکلات برنامه‌ریزی ما، بی‌نهایت مفید بود.

جمله‌ای برای پایان دادن به نامه خود بنویسید

اگر همه موارد را ذکر کرده‌اید و دیگر چیزی برای اضافه کردن به نامه تشکر وجود ندارد، وقت آن رسیده که نامه خود را به اتمام برسانید. برای این کار باید جمله آخر خود را تا جایی که می‌توانید مختصر و مفید بنویسید. با این کار مطمئن می‌شوید که انتهای نامه شما توسط مخاطب خوانده می‌شود. به مثال زیر توجه کنید تا نحوه خاتمه دادن به نامه را بهتر یاد بگیرید.

We wish you safe travels as you head home and will follow up about our action plans early next week.

سفر امنی را در راه برگشت به خانه برایتان آرزو می‌کنیم و اوایل هفته آینده، برنامه‌های اجرایی خود را پیگیری خواهیم کرد.

امضای خود را در انتهای نامه اضافه کنید

در نهایت، برای خاتمه دادن به نامه خود از عبارت‌هایی نظیر «Thanks again» یا «Sincerely» استفاده کنید و امضای خود را زیر آن درج نمایید.

اما این انتهای کار نیست؛ برای نوشتن یک نامه تشکر خوب، لازم است یک بار کل آن را نمونه‌خوانی کنید و اشتباهات گرامری، املایی یا نحوی را برطرف کنید. برای نوشتن نامه‌ای حرفه‌ای، نباید چنین اشتباهاتی داشته باشیم.

اکنون نوشتن نامه به پایان رسیده است و می‌توانیم آن را برای مخاطب خود ارسال کنیم. برای این‌که ساختار نامه تشکر به زبان انگلیسی را بهتر درک کنید، در ادامه نمونه‌ای همراه با معنی ارائه شده است.

نمونه نامه تشکر 

Subject Line: Thank You

Dear Jasmine,

I wanted to say thank you for taking the time to meet with me this morning regarding your needs for a videography resource. It was wonderful meeting you and your team and learning more about your creative vision. And I always enjoy having a chance to talk with another SCAD graduate.

ABC Company seems like an excellent organization. I love that you’re all so committed to collaboration, and it was great to hear so many people outside the marketing team participate in the creative process. In my experience, that level of cooperation results in the best outcomes.

I was also excited to learn you’re especially interested in creating more documentary-style content. This has always been one of my team’s favorite types of projects and, as you’ve probably seen on our website, it’s an area where we have a great deal of experience.

Thank you again for taking time out of your busy day. I look forward to hearing from you soon.

Sincerely,
Naomi Locklear

ترجمه نامه

موضوع: نامه تشکر

یاسمن عزیز؛

می‌خواستم از شما تشکر کنم که در خصوص منبع فیلم‌برداری با من ملاقات کردید. دیدار با شما و تیم‌تان و آشنایی با نگاه خلاقانه شما، فوق العاده بود. و من همیشه از داشتن فرصتی برای صحبت با فارغ‌التحصیل دیگری از SCAD لذت می‌برم.

شرکت ABC سازمان خیلی خوبی به نظر می‌رسد. از این‌که همه این‌قدر به همکاری متعهد هستید، خیلی لذت می‌برم و خوشحالم که افراد زیادی خارج از تیم بازاریابی در این فرآیند خلاقانه مشارکت کردند. از نظر من، این سطح از همکاری بهترین نتایج را به همراه دارد.

همچنین از این‌که شما علاقه خاصی به ایجاد محتوای بیشتر به سبک مستند دارید، هیجان‌زده‌ام. این همیشه یکی از پروژه‌های مورد علاقه تیم من بوده است و همان‌طور که احتمالاً در وب‌سایت ما دیده‌اید، ما در این بخش تجربه فراوانی داریم.

باز هم از شما سپاس‌گزارم که وقت پرمشغله خود را در اختیار من گذاشتید. بی‌صبرانه منتظر شنیدن نظر شما هستم.

ارادتمند،
نائومی لاکلیر

در تصویر زیر می‌توانید ساختار نامه تشکر و بخش‌های مختلف آن را همراه با مثال مشاهده کنید.

ساختار نامه تشکر به انگلیسی
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید.

با توجه به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم‌های زبان انگلیسی کرده که لینک‌های آن در ادامه آمده است.

کاربرد نامه تشکر به زبان انگلیسی

نامه تشکر به زبان انگلیسی از جنبه‌های گوناگونی در زندگی ما تأثیرگذار است. در محیط‌های رسمی، نه‌تنها نوشتن نامه سپاس‌گزاری می‌تواند روش خوبی برای نشان دادن احترام باشد، بلکه در مواقعی مانند بعد از مصاحبه شغلی نیز توصیه می‌شود. در محیط‌های غیررسمی، نوشتن نامه تشکر باعث می‌شود که گیرنده نامه احساس کند مورد توجه قرار گرفته و به او اهمیت داده شده است. به طور کلی، کاربرد نامه تشکر در موارد زیر خلاصه می‌شود.

  • بعد از مصاحبه
  • بعد از ماندن در خانه دیگران
  • بعد از هدیه گرفتن
  • بعد از استخدام شدن
  • بعد از رویدادهای خاص مانند مراسم ازدواج یا جشن تولد
  • برای قدردانی از زحمات معلم
  • بعد از دریافت بورسیه

انواع نامه تشکر به زبان انگلیسی

نامه تشکر انواع مختلفی دارد و صرفاً برای تشکر یا قدردانی ساده نوشته نمی‌شود. در واقع، با توجه به موقعیت‌های مختف می‌توان نامه‌های تشکر متفاوتی نوشت. به همین دلیل لازم است با ساختار و نمونه‌های آن آشنا شویم. در ادامه این مطلب، ساختار و نمونه نامه تشکر به زبان انگلیسی را برای موارد زیر بررسی می‌کنیم.

  • نامه تشکر برای بعد از مصاحبه
  • نامه تشکر برای همکار
  • نامه تشکر به استاد انگلیسی
  • نامه تشکر برای دوستان و آشنایان
    • نامه تشکر برای دریافت هدیه
    • نامه تشکر برای بعد از مراسم

نمونه نامه تشکر به زبان انگلیسی بعد از مصاحبه

فرض کنید مصاحبه‌ای در رابطه با شغل موردعلاقه خود انجام داده‌‌اید و تمایل به همکاری با آن مجموعه را دارید. تا به این لحظه تأثیر اولیه‌ خوبی داشته‌اید، اما از اینجا به بعد لازم است به‌نوعی مراتب قدردانی خود را به جا بیاورید و از شخص مصاحبه‌کننده بابت وقتی که در اختیار شما قرار داده و مصاحبه کرده، تشکر کنید.

فراموش نکنید که با نوشتن نامه تشکر به زبان انگلیسی خود را از دیگر متقاضیان آن شغل متمایز می‌کنید و در خاطر مصاحبه‌کننده می‌مانید. اما سعی کنید تا حد امکان نامه یا ایمیل کوتاهی بنویسید. همچنین در نظر داشته باشید که هدف شما قدردانی است، بنابراین نامه را در نهایت احترام و به صورت رسمی بنویسید و برای آن‌ها ارسال کنید.

نکته: زمانی که می‌خواهید نامه تشکر به زبان انگلیسی بنویسید، ابتدا با ضوابط و فرهنگ محل کاری که برای مصاحبه رفته‌اید آشنا شوید تا بتوانید بر اساس آن نامه‌ای با ساختار رسمی مناسب بنویسید که اصول حرفه‌ای نیز در آن رعایت شده باشد.

برای مثال، اگر در دفتری مصاحبه انجام داده‌اید که کاملاً رسمی بوده است (مانند دفتر وکالت)، نوشتن نامه رسمی بر روی برگه کاغذ و به قلم خودتان تأثیر بیشتری خواهد داشت. البته می‌توانید ایمیلی رسمی برای تشکر نیز بنویسید و آن را برای محل کار خود ارسال کنید. در هر صورت، چه در نامه و چه ایمیل، رعایت نکاتی اصولی و مطابق با شرایط محل کار، ضروری به نظر می‌رسد.

در بیشتر موارد، ارسال ایمیل برای فرد مصاحبه‌کننده ارجحیت دارد، به‌ویژه هنگامی که فکر می‌کنید شرکت تصمیم دارد هر چه سریع‌تر نیروی جدیدی را استخدام کند. اما نوشتن نامه تشکر حتماً نباید رسمی باشد. می‌تواند حالت شخصی و دوستانه نیز داشته باشد.

هدف اصلی شما از نوشتن نامه تشکر به زبان انگلیسی این است که علاقه خود را به شخص مصاحبه‌کننده منتقل کنید و با ایجاد حس خوب و تأثیر مثبت در او، شانس تأیید شدن را افزایش دهید. در ادامه این مطلب به نحوه نوشتن نامه تشکر برای مصاحبه اشاره کرده‌ایم. برای نوشتن این نوع نامه‌ها، بعد از نوشتن اسم فرد مصاحبه‌کننده و آوردن کلمه «Dear» قبل از آن، درباره علاقه خود نسبت به کار و محیط کاری بنویسید.

در نامه خود نشان دهید که چقدر از مصاحبه با آن‌ها لذت برده‌اید و چقدر برای همکاری با آن‌ها اشتیاق دارید. همچنین به این نکته اشاره کنید که منتظر شنیدن پاسخ آن‌ها هستید. در نهایت با جملاتی که مناسب خاتمه دادن به نامه است، نامه را تمام کنید و امضای خود را پای آن درج کنید. در ادامه، نمونه نامه تشکر به زبان انگلیسی برای مصاحبه و ترجمه آن آورده شده است.

نامه تشکر برای بعد از مصاحبه

Subject Line: Thank You - Social Media Manager Interview

Dear Mr. Gold:

Thank you for taking the time to meet with me today. I enjoyed learning more about the Social Media Manager position within Gold Enterprise. It’s an excellent match for my skills and interests, given my background as an SEO Specialist.

Your modern approach to social media marketing, including your highly refined SEO tactics, confirmed my desire to become a member of your team.

In addition to my enthusiasm, I’d also bring my social media expertise, time management skills and team player approach to the department.

Thank you again for reserving an hour out of your busy schedule to interview me today. I remain very interested in becoming a member of your team and look forward to speaking with you again!

Sincerely,

Jane Boston

نامه تشکر به انگلیسی

ترجمه نامه

موضوع: نامه تشکر ـ مصاحبه مدیر رسانه‌های اجتماعی

آقای گلد عزیز؛

از این که امروز وقت گذاشتید و با من ملاقات کردید متشکرم. من از آموختن بیشتر درباره شغل مدیر رسانه‌های اجتماعی در «Gold Enterprise» لذت بردم. با توجه به سابقه من به عنوان متخصص سئو، این کار بسیار متناسب با مهارت‌ها و علایق من است.

رویکرد جدید شما برای بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، ازجمله تدابیر بسیار پیشرفته شما در رابطه با سئو، تمایل من برای عضویت در تیم شما را تأیید کرد.

علاوه بر اشتیاقم، در حوزه رسانه‌های اجتماعی، مهارت‌های مدیریت زمان و رویکرد بازیکن تیم، تخصص خود را نیز به این بخش خواهم آورد.

باز هم از شما تشکر می‌کنم که یک ساعت از برنامه پرمشغله خود را برای مصاحبه امروز به من اختصاص دادید. من همچنان علاقه زیادی به عضویت در تیم شما دارم و مشتاقانه منتظر گفت‌وگوی مجدد با شما هستم!

ارادتمند،

جین بوستون

نمونه نامه تشکر به زبان انگلیسی برای همکار

در محیط‌های کاری چندملیتی، اگر از کمک‌های همکار خود بهره‌مند شده‌اید یا از راهنمایی‌های او استفاده کرده‌اید، می‌توانید برای قدردانی از زحماتش نامه‌ تشکر بنویسید. نوشتن نامه تشکر به زبان انگلیسی برای کسانی که زبان مادری آن‌ها با شما فرق می‌کند و فرهنگ‌ متفاوتی دارند، باعث ایجاد یکپارچگی و صمیمیت بیشتر خواهد شد.

برای نوشتن نامه تشکر برای همکار خود، پس از آوردن نام او، مانند نامه بعد از مصاحبه، علت نوشتن نامه را ذکر کنید و جمله‌ای محبت‌آمیز برای تشکر از او بنویسید. در جمله بعد به تأثیر مثبتی که آن شخص در پیشرفت کاری و آرامش خاطر شما داشته است، اشاره کنید. در انتها نیز نامه خود را خاتمه دهید و نام و امضای خود را لحاظ کنید. در ادامه، نمونه نامه تشکر برای همکار را با ترجمه مشاهده می‌کنید.

نامه تشکر برای همکار

Hi Kate,

Thank you for helping me put the final touches on the video. You gave up some of your weekend to make it happen, and I just want you to know how much I appreciate your creative talents and energy. Your contributions made a difference, and we not only hit our deadline but created something awesome.

Thanks again.

Cheers,

Alyssa

ترجمه نامه

سلام کیت؛

از این‌که به من کمک کردی تا آخرین موارد را در ویدئو قرار دهم سپاس‌گزارم. تو بخشی از تعطیلات آخر هفته‌ات را به انجام دادن آن اختصاص دادی و من فقط می‌خواهم بدانی که چقدر بابت استعدادهای خلاقانه و انرژی تو سپاس‌گزارم. حضور تو باعث ایجاد تفاوت شد و ما نه‌تنها به زمان مقرر رسیدیم، بلکه چیزی فوق‌العاده خلق کردیم.

باز هم ممنون.

آلیسا

نمونه نامه تشکر به استاد انگلیسی

بدون شک یکی از افرادی که تأثیر بسزایی در زندگی و آینده ما داشته‌، معلم زبان انگلیسی است. معلم‌ها نه‌تنها مباحث مختلفی را آموزش می‌دهند، بلکه به عنوان مشاور در بسیاری از زمینه‌ها و حتی موقعیت‌های بحرانی به ما کمک می‌کنند. همه ما ممکن است خاطرات تلخ و شیرینی با استادهای زبان انگلیسی یا سایر استادهای خود داشته باشیم، اما شاید به‌ندرت به نوشتن نامه‌ای برای قدردانی از زحمات آن‌ها فکر کرده‌ایم. با این کار، قطعاً در ذهن استاد خود می‌مانیم و او را خوشحال می‌کنیم.

علاوه بر این، نوشتن نامه به زبان انگلیسی می‌تواند نوعی تمرین برای تقویت مهارت نوشتن نیز محسوب شود. در ادامه این مطلب نمونه نامه تشکر به زبان انگلیسی برای معلم را با ترجمه مشاهده می‌کنید.

نامه تشکر به استاد انگلیسی

To my teacher:

If I had not had you as my teacher in Year 7, my life would be incredibly different. I’m not saying it would be bad – but you opened my eyes to what I could be, what I could do, in a way that I’ve never thought possible.

I still remember one lesson where you told us about your hopes for your future when you were our age. I think you were meant to be talking about science, but it changed, and kind of became a life study. You told us about your regrets, and your successes, and for some reason, it all resonated with me, and I started to realize that anything really is possible.

You have changed my whole aspect on my learning, I wouldn't be where I am today without you. Your encouragement and persistence in my junior years has taught me that I am who I am, and to get to the top, it’s all down to me. I am capable, but it will take hard work and lots of dedication.

Thank you,

Nick (Graduated).

ترجمه نامه

برای استادم:

اگر در سال هفتم شما معلم من نبودید، زندگی من به‌شکلی باورنکردنی متفاوت می‌شد. نمی‌گویم بد می‌شد ـ اما شما نگاه من را به آنچه می‌توانم باشم، کاری که می‌توانم انجام دهم باز کردید، طوری که هرگز فکر نمی‌کردم امکا‌ن‌پذیر باشد.

من هنوز درسی را به یاد دارم که در آن به ما در مورد امیدهای خود برای آینده گفتید، وقتی که هم‌سن ما بودید. فکر می‌کنم قرار بود در مورد علوم صحبت کنید، اما تغییر کرد و به نوعی به درس زندگی تبدیل شد. شما در مورد حسرت‌ها و موفقیت‌های خود به ما گفتید و به دلیل خاصی، همه این‌ها در من طنین‌انداز شد و من متوجه شدم که واقعاً هر چیزی ممکن است.

شما همه جنبه‌های یادگیری من را تغییر داده‌اید، من بدون شما در جایی که امروز هستم نبودم. انگیزه و پشتکار شما در دوران جوانی، به من یاد داد که همانی هستم که هستم و برای رسیدن به اوج، همه‌چیز به خودم بستگی دارد. من توانایی دارم، اما این کار سختی است و ازخودگذشتگی زیادی را می‌طلبد.

متشکرم،

نیک (فارغ‌التحصیل).

نمونه نامه تشکر برای دوستان و آشنایان

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره شد، نوشتن نامه تشکر برای دوستان و آشنایان بیشتر برای موقعیت‌های غیررسمی کاربرد دارد و در واقع نشان‌دهنده این است که شخص مقابل برای ما اهمیت زیادی دارد. ازجمله نامه‌هایی که می‌توان برای قدردانی از دوستان و آشنایان نوشت، نامه برای دریافت هدیه است. همچنین می‌توانیم بعد از دعوت دوستان خود به مراسم‌هایی نظیر مراسم ازدواج و جشن تولد، نامه‌ای بنویسیم و از آن‌ها بابت حضورشان تشکر کنیم. در ادامه به نمونه‌ای از این نوع نامه‌ها اشاره شده است.

نمونه نامه تشکر برای دریافت هدیه

اگر دوستی انگلیسی‌زبان برای مراسم خاصی به شما هدیه داد، برای تشکر از او می‌توانید نامه‌ای بنویسید و از او بابت کاری که انجام داده قدردانی کنید. برای نوشتن نامه تشکر برای دریافت هدیه، می‌توانید از نمونه زیر همراه با ترجمه آن کمک بگیرید.

نامه تشکر برای دریافت هدیه

My dear friend Sara,

Thank you for the gorgeous pair of earrings you sent me for my birthday! You know me so well. That rose gold is going to match at least half my wardrobe!

It’s been ten years since we met in that fateful English 101 class, and I couldn’t be more grateful for your friendship.

Thanks again for making my birthday even more special. I’ll send you a pic when I wear them to work on Monday!

With love,

Katherine

ترجمه نامه

دوست عزیزم سارا؛

بابت گوشواره زیبایی که برای تولدم فرستادی ممنونم! تو من را خیلی خوب می‌شناسی. آن رزگلد حداقل با نصف [لباس‌های] کمد لباس من ست است!

ده سال از ملاقات ما در آن کلاس سرنوشت‌ساز انگلیسی 101 می‌گذرد و من واقعاً قدردان دوستی با تو هستم.

باز هم از این‌که روز تولدم را خاص‌تر کردی متشکرم. وقتی دوشنبه با آن به سر کار بروم، عکسی برایت می‌فرستم!

با عشق،

کاترین

گرامر انگلیسی

نمونه نامه تشکر برای بعد از مراسم

اگر مراسم خاصی گرفته‌اید و دوستان و آشنایان را به آن مراسم دعوت کرده‌اید، بهتر است نامه‌ای بنویسید و از آن‌ها برای حضور در مراسم‌تان تشکر کنید. برای نوشتن نامه تشکر برای بعد از مراسم، می‌توانید از نمونه زیر همراه با ترجمه آن کمک بگیرید.

نامه تشکر برای بعد از مراسم

Dear Amy,

Thank you so much for coming out to celebrate my 40th birthday! There’s no doubt this is going to be my best decade yet, and part of that is because I rang it in with you.

I hope you enjoyed your time at the party! You'll forever hold a special place in my heart and I can’t thank you enough for that.

Beyond that, the silk scarf you gave me is absolutely stunning. I’ve already put it on a few times and paraded before the mirror! You’ve got good taste.

I love you to the moon and back. Thank you for making my birthday even more meaningful. Talk soon!

Your friend,

Bella

ترجمه نامه

امی عزیز،

از اینکه برای جشن تولد چهل‌سالگی من بیرون آمدی بسیار سپاس‌گزارم! شکی نیست که این بهترین دهه من خواهد بود و بخشی از آن به‌خاطر این است که با تو تماس گرفتم.

امیدوارم از گذراندن وقت خود در مهمانی لذت برده باشی! تو در قلبم برای همیشه جایگاه ویژه‌ای داری و من نمی‌دانم چطور از این بابت تشکر کنم.

فراتر از آن، روسری ابریشمی که به من دادی واقعاً زیباست. من آن را چند بار پوشیده‌ام و جلوی آینه رژه رفته‌ام! تو سلیقه خوبی داری.

بی‌نهایت دوستت دارم. ممنون که روز تولدم را معنادارتر کردی. به زودی صحبت می‌کنیم!

دوستت،

بلا

نوشتن نامه تشکر به زبان انگلیسی به صورت ایمیل

اگر دوست یا همکاری به شما کمک کرده یا استادتان در یاد گرفتن درس تأثیر مثبتی بر شما داشته است، بهترین راه برای قدردانی از زحمات آن‌ها نوشتن نامه تشکر است. اما می‌توانید به‌جای نامه، به‌ویژه در مواقعی که می‌خواهید سریع‌تر به دست او برسد، ایمیلی بنویسید و برای آن‌ها بفرستید. در مجموع می‌توانید برای افراد زیر ایمیل تشکر بنویسید.

  • برای همکارانی ایمیل تشکر بنویسید که نقش مؤثری در کار گروهی شما داشته‌اند و همواره کمک‌حالتان بوده‌اند.
  • برای کسانی ایمیل تشکر بنویسید که در پروژه فعالیت مفیدی داشته‌اند، به‌ویژه افرادی که کارهای فوق‌برنامه انجام داده‌اند یا در انجام کارهای دیگران به آن‌ها کمک کرده‌اند. بگذارید متوجه شوند که کارهای آن‌ها چه تأثیر مثبتی در روند عملکرد شما داشته است.
  • برای مراجعه‌کننده‌ یا نیرویی ایمیل قدردانی بنویسید که کار کردن با او لذت‌بخش بوده و هرگز در کار شما اخلال ایجاد نکرده است.
  • برای کسی ایمیل تشکر بنویسید که همه تلاش خود را کرده تا روز بهتری را برای شما رقم بزند. چند دقیقه از وقت خود را به او اختصاص دهید تا بداند حضورش چقدر برای شما مفید بوده است.
یادگیری زبان انگلیسی

نکات مهم درباره نامه تشکر به زبان انگلیسی

تا این بخش از مطلب یاد گرفتیم که چگونه نامه تشکر به زبان انگلیسی بنویسیم. اما برای نوشتن نامه بهتر است علاوه بر آشنایی با ساختار و اصول آن، به نکته‌های مهمی نیز توجه کنیم. در ادامه به برخی از موارد مهم و کاربردی اشاره شده است که در نوشتن نامه به شما کمک می‌کند.

  • نامه خود را زود بنویسید. سعی کنید نامه تشکر را هر چه زودتر بنویسید و ارسال کنید. برای مثال، اگر مصاحبه‌ای داشته‌اید، روز بعد نامه تشکر خود را ایمیل کنید، زیرا گیرنده نامه بدون شک مصاحبه‌های دیگری نیز دارد و ممکن است اگر وقفه بیفتد، شما را فراموش کند.
  • علت نوشتن نامه را قید کنید. حتماً در نامه تشکر خود به وضوح قید کنید که هدف از ارسال نامه چیست. به‌ویژه اگر بین زمان ارسال نامه و دیدار با طرف مقابل وقفه‌ای ایجاد شده است، حتماً نیاز است که دلیل خود را ذکر کنید. زیرا شاید بهتر باشد که به گیرنده یادآوری شود.
  • نامه را کوتاه و واضح بنویسید. اگر نامه طولانی باشد، ممکن است گیرنده از خواندن آن خسته شود، بخصوص در مواردی که برای تشکر بعد از مصاحبه نوشته شده است، زیرا معمولاً اشخاص مصاحبه‌کننده درگیر مصاحبه‌های دیگر هستند و نمی‌توانند وقت زیادی را به خواندن نامه شما اختصاص دهند. فقط چند پاراگراف کوتاه برای نوشتن نامه تشکر کفایت می‌کند.
  • محترم و متواضع باشید. مراتب قدردانی خود را در نامه به زبانی محترمانه و با حفظ جایگاه شخص گیرنده بنویسید. هرگز طوری ننویسید که شخص مقابل احساس کند از موضع بالاتر برای او نوشته‌اید. سعی کنید حس خوبی به گیرنده نامه بدهید تا از خواندن آن لذت ببرد.
  • ویرایش کنید، ویرایش کنید و ویرایش کنید. مطمئن شوید که نامه شما اشتباه گرامری یا املایی ندارد. اگر با بی‌دقتی نامه بنویسید یا وقت کافی برای آن نگذارید، نوعی بی‌احترامی به طرف مقابل محسوب می‌شود، بنابراین حتماً بعد از نوشتن یک بار دیگر آن را با دقت بخوانید و اشکالات را برطرف کنید.
  • فرمت نوشتن نامه را رعایت کنید. همان‌طور که در این مطلب گفته شد، برای نوشتن نامه تشکر به زبان انگلیسی، باید ساختار اصلی یعنی مقدمه، بدنه و نتیجه‌گیری را رعایت کنید. در غیر این صورت، هر چقدر هم که خوب بنویسید، چون اصول اولیه نامه نوشتن را رعایت نکرده‌اید، ارزش چندانی نخواهد داشت.

سوال های متداول درباره نامه تشکر به زبان انگلیسی

در ادامه به چند سؤال رایج پیرامون نامه تشکر به زبان انگلیسی اشاره کرده‌ایم.

چرا نوشتن نامه تشکر مهم است؟

دلایل زیادی برای نوشتن نامه تشکر وجود دارد. برخی از آن‌ها در ادامه توضیح داده شده است:

  • احترام متقابل را نشان می‌دهد. شخص گیرنده با دریافت نامه تشکر احساس می‌کند که برای او ارزش قائل شده‌اید و می‌تواند روابط کاری مستحکمی را بین شما ایجاد کند.
  • نشان‌دهنده رفتار حرفه‌ای است. شاید نوشتن نامه تشکر وقت زیادی از شما نگیرد، اما تأثیر درازمدتی در روند کاری و رفتار حرفه‌ای شما با همکارانتان خواهد داشت. همچنین با نوشتن نامه تشکر به دیگران نشان می‌دهید که به عملکرد حرفه‌ای و محترمانه‌ در محیط کار اهمیت می‌دهید.
  • شما را از بقیه متمایز می‌کند. نوشتن نامه تشکر باعث می‌شود که شخص مقابل درباره شما تصور متفاوتی نسبت به بقیه داشته باشد و فردی خاص‌تر جلوه کنید. در نتیجه همواره ارزش و احترام زیادی برای شما قائل خواهد بود.
  • باعث تقویت روحیه و بهبود عملکرد شما در جمع می‌شود. وقتی نامه تشکر می‌نویسید، از خوشحالی طرف مقابل احساس خوبی به شما دست خواهد داد و همین باعث می‌شود که انگیزه بیشتری برای ادامه کار داشته باشید.

برای چه کسی نامه تشکر به زبان انگلیسی بنویسیم؟

اگر مشغول یادگیری زبان انگلیسی هستید، می‌توانید برای استاد زبان خود نامه تشکر بنویسید و بدین وسیله از زحمات او قدردانی کنید. اما اگر در محیطی کار می‌کنید که همکاران شما به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند یا در همایشی به زبان انگلیسی حضور دارید و می‌خواهید از برگزارکننده مراسم تشکر کنید، می‌توانید نامه تشکر خود را به زبان انگلیسی بنویسید. همچنین می‌توانید ایمیلی بنویسید تا در اسرع وقت خوانده شود.

برای نوشتن نامه تشکر به زبان انگلیسی چه ساختاری به کار می‌رود؟

معمولاً از همان ساختاری استفاده می‌شود که برای سایر نوشتن سایر نامه‌ها رایج است. ساختار کلی نوشتن نامه از مقدمه، بدنه و نتیجه‌گیری تشکیل شده است، اما برای نوشتن نامه تشکر بهتر است در ابتدای مطلب از جمله‌ای برای بیان تشکر استفاده کنید و سپس جزئیات مربوط به مکالمه با مخاطب را قید کنید. در انتها نیز جمله‌ای کوتاه برای نتیجه‌گیری بنویسید و نامه را با نام و امضای خود خاتمه دهید.

آیا برای نوشتن نامه تشکر سطح زبان انگلیسی مهم است؟

اگر برای محیط‌های رسمی نامه تشکر می‌‌نویسید، حتما این نکته را در نظر داشته باشید که سطح نامه بالا و به دور از اشتباهات گرامری باشد. برای نوشتن نامه‌های دوستانه نیز بهتر است نامه را بدون اشتباه گرامری یا املایی بنویسیم، اما در مجموع، آموزش نوشتن نامه معمولاً از سطوح متوسط به بالا صورت می‌گیرد.

جمع‌بندی

در این مطلب با نحوه نوشتن نامه تشکر به زبان انگلیسی آشنا شدیم و ساختار آن را یاد گرفتیم. همچنین نمونه نامه‌هایی را برای موقعیت‌های مختلفی ارائه کردیم که همراه با ترجمه مورد بررسی قرار گرفت. به علاوه، کاربردهای نامه تشکر را توضیح دادیم که شامل مواردی نظیر نوشتن نامه تشکر بعد از مصاحبه، بعد از ماندن در خانه شخص دیگری، بعد از هدیه گرفتن، بعد از استخدام شدن، بعد از رویدادهای خاص مانند مراسم ازدواج یا جشن تولد، برای قدردانی از زحمات معلم و بعد از دریافت بورسیه می‌شود.

علاوه بر این به چند پرسش رایج در رابطه با نامه تشکر به زبان انگلیسی پاسخ دادیم. در انتهای مطلب به نکته‌های مهمی اشاره کردیم که هنگام نوشتن نامه تشکر باید رعایت کنیم. این موارد کلیدی و مهم به صورت زیر خلاصه می‌شود.

  • نامه خود را در اسرع وقت بنویسید.
  • علت نوشتن نامه را قید کنید.
  • نامه را کوتاه و واضح بنویسید.
  • احترام و تواضع را در جملات خود حفظ کنید.
  • ویرایش کنید، ویرایش کنید و ویرایش کنید.
  • ساختار نوشتن نامه (مقدمه، بدنه و نتیجه‌گیری) را رعایت کنید.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «مباحث متفرقه زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
IndeedGrammarlyThe Balance CareerIndeedYour DictionaryEdutopia
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *