نوشتن نامه انگلیسی به معلم با ترجمه + نحوه نگارش، مثال و نمونه

۱۲۶۴۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۹ بهمن ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۱۷ دقیقه
نوشتن نامه انگلیسی به معلم با ترجمه + نحوه نگارش، مثال و نمونه

معلم‌ها در زندگی همه ما نقش بسیار تأثیرگذاری دارند. بسیاری از آن‌ها مسیر زندگی و آینده شغلی ما را تغییر داده‌اند و نه‌تنها استاد، بلکه روانشناسی دلسوز برای ما بوده‌اند. شاید بارها به این فکر کرده‌ایم که باید از زحمات آن‌ها تشکر کنیم، اما نمی‌دانیم چطور این کار را انجام دهیم. نوشتن نامه یا ایمیل به استاد خود یکی از روش‌هایی است که به وسیله آن می‌توانیم مراتب قدردانی از آن‌ها را به جا آوریم. حتی می‌توانیم در خصوص مطرح کردن موضوعی یا سؤالی برای او نامه بنویسیم. در این آموزش با نوشتن نامه انگلیسی به معلم با ترجمه آشنا می‌شویم و به نکات مهمی در این خصوص اشاره می‌کنیم. همچنین نحوه نوشتن ایمیل به معلم را توضیح خواهیم داد.

نوشتن نامه انگلیسی به معلم

بدون شک معلمان با دیدن نامه‌ قدردانی از سوی دانش‌آموزان خود خوشحال خواهند شد و اگر نامه‌ای در خصوص مطرح کردن سؤال یا موضوعی برای آن‌ها نوشته شود، تمام تلاش خود را می‌کنند تا به نامه پاسخ دهند و توصیه‌های لازم را ارائه کنند. قبل از این‌که نامه خود را بنویسید، به این فکر کنید که چه چیزی قرار است مطرح کنید و اصول نوشتن نامه انگلیسی به معلم خود را رعایت نمایید.

سعی کنید تا حد امکان نامه خود را کوتاه و مختصر بنویسید و اگر می‌خواهید موضوع خاصی را با او مطرح کنید، به نکات مهم و اصلی اشاره کنید. نامه را با سلام و احوال‌پرسی شروع کنید و در بخش بدنه اصلی نامه، موضوع خود را مطرح کنید. در نهایت نیز به نامه خاتمه دهید و امضا کنید. در این مطلب قصد داریم نحوه نوشتن نامه انگلیسی به معلم و نمونه نامه‌های مختلف در این خصوص را توضیح دهیم. اما قبل از آن، بهتر است نکاتی را در خصوص نوشتن نامه رعایت کنیم که در ادامه به آن اشاره کرده‌‌ایم.

شروع نامه

برای شروع نامه لازم است نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

  • از کاغذ مناسب برای نوشتن استفاده کنید. می‌توانید نامه خود را روی کاغذ طرح‌دار یا ساده بنویسید. اگر از کاغذ طرح‌دار استفاده می‌کنید، حتما چیزی را انتخاب کنید که مناسب استادتان باشد. اگر طراحی یا نقاشی می‌دانید، می‌توانید خودتان کاغذ را طراحی کنید. در این صورت معلم شما پی خواهد برد که چقدر برای او وقت گذاشته‌اید.
  • اسم و تاریخ را در گوشه بالای نامه و سمت راست بنویسید. نام و نام خانوادگی خود را در نامه قید کنید. تاریخ نامه نیز مهم است، زیرا استاد شما متوجه زمان نوشتن نامه خواهد شد.
اسم و تاریخ نامه
  • نامه را با «Dear» و سپس نام خانوادگی استاد خود شروع کنید. این کار روش مناسب و محترمانه‌ای برای شروع نامه است. اگر معلم‌تان اجازه داده باشد که او را با اسم کوچک خطاب کنید، در این صورت آوردن اسم کوچک او در ابتدای نامه مانعی ندارد. برای مثال اگر معلم خود را «Coach Sue» صدا می‌زنید، می‌توانید نامه خود را با «Dear Coach Sue» شروع کنید. اما نامه را با کلماتی مانند «Hi» یا «Hey» شروع نکنید، زیرا کاملاً غیررسمی است.
Write a letter
  • بعد از اسم معلم خود از علامت ویرگول استفاده کنید و سپس یک خط فاصله بگذارید. پس از آن‌که نام معلم خود را نوشتید و او را خطاب کردید، نامه را با یک خط فاصله شروع کنید. اکنون دیگر می‌توانید موضوع خود را در نامه مطرح کنید و وارد بخش اصلی یا همان «بدنه اصلی» (Body) نامه خود شوید.
نوشتن پایان نامه

بخش اصلی نامه

پس از آن‌که ساختار شروع نامه را یاد گرفتید و آن را نوشتید، وارد بخش اصلی نامه می‌شوید. در این قسمت موضوع نامه را شرح می‌دهید. بهتر است متن نامه طولانی نشود، اما اگر چنین شد، آن را به دو یا سه پاراگراف کوتاه‌تر تقسیم کنید. به طور کلی، برای نوشتن بخش اصلی نامه به موارد زیر توجه داشته باشید.

  • در یک یا دو جمله اول، موضوع نامه خود را شرح دهید. با این کار به آموزگار خود می‌گویید که چه هدفی از نوشتن این نامه دارید. برای مثال، ممکن است بخواهید یک نامه قدردانی برای معلم خود بنویسید. می‌توانید به این شکل شروع کنید:

I am writing this letter to tell you how happy I am to be in your class because you are the best teacher. This year has been hard, but you helped me do my best.

ترجمه

من این نامه را می‌نویسم تا به شما بگویم از این‌که در کلاس شما هستم خیلی خوشحالم، زیرا شما بهترین معلم هستید. امسال سال سختی بوده است، اما شما به من کمک کردید تا نهایت تلاشم را بکنم.

تست زبان انگلیسی
  • با چند مثال مراتب قدردانی از معلم‌ خود را نشان دهید. ابتدا به دلیل نوشتن نامه خود فکر کنید. سپس از بهترین مثال‌ها برای نشان دادن قدردانی از معلم خود استفاده کنید. برای این کار می‌توانید کمی موضوع را شخصی کنید و در رابطه با این موضوع بنویسید که رفتار آن‌ها چه احساساتی را در شما برانگیخته است، مانند جملات زیر:

I appreciate the time you spent tutoring me after school. I felt like I would never understand multiplication, but you never let me give up. I’m so happy you’re my teacher!

ترجمه

از زمانی که بعد از مدرسه صرف آموزش من صرف کردید قدردانی می‌کنم. من احساس می‌کردم هیچ‌وقت جدول ضرب را یاد نگیرم، اما شما هرگز نگذاشتید تسلیم شوم. من خیلی خوشحالم که شما معلم من هستید!

یادگیری لغات
  • بدنه نامه را با تشکر مجدد از آموزگار خود به پایان برسانید. یک تا سه جمله بنویسید که با آن بدنه اصلی نامه خود را تمام کنید. به دبیرتان یادآور شوید که از کارهایی که برای شما انجام داده‌، نهایت تشکر را دارید. مثال زیر نمونه‌ای از جملات تشکرآمیز برای پایان دادن به نامه خود در قسمت بدنه اصلی است.

Thank you for being a great teacher this year. I’m so happy I got to be in your class. I hope you have an incredible summer!

ترجمه

ممنونم که امسال معلم خیلی خوبی بودید. من خیلی خوشحالم که در کلاس شما بودم. امیدوارم تابستانی فوق‌العاده داشته باشید!

انتهای نامه انگلیسی

پایان نامه

برای نوشتن نامه انگلیسی به معلم خود، پس از آن‌که موضوع را به طور کامل در بدنه نامه مطرح کردید، نوبت آن می‌رسد که نامه را تمام کنید. برای پایان نامه نکات زیر را رعایت کنید.

  • نامه را تمام و آن را امضا کنید. برای پایان دادن به نامه خود می‌توانید از کلماتی نظیر «sincerely» ،«best» ،«thank you» یا «yours truly» کمک بگیرید. سپس یک تا دو خط فاصله بگذارید و اسم خود را بنویسید و امضا کنید. بنابراین پایان نامه شما باید چیزی شبیه تصویر زیر باشد.
Learn English
  • نامه را از ابتدا تا انتها یک بار بخوانید. یکی از کارهای مهم پس از نوشتن نامه، خواندن مجدد آن است. با خواندن آن می‌توانید اشتباهات گرامری یا املایی خود را اصلاح کنید. حتی می‌توانید از کسی که به زبان انگلیسی تسلط دارد کمک بگیرید تا در صورت لزوم نامه شما را ویرایش کند. اگر فقط چند مورد اشتباه پیدا کردید، می‌توانید آن‌ها را اصلاح کنید، اما اگر برای مثال کل جمله نیاز به ویرایش داشت، در آن صورت بهتر است نامه را دوباره بنویسید تا تمیزتر و بدون خط‌خوردگی باشد.
  • نامه را در پاکت نامه بگذارید. این کار باعث می‌شود که دبیر شما مطمئن شود که برای او احترام زیادی قائل هستید. اگر شخصاً نامه را به استاد خود می‌دهید، فقط اسم او را پشت پاکت نامه بنویسید و قبل از شروع کلاس آن را به او بدهید.
نوشتن نامه انگلیسی
  • اگر قصد دارید نامه را پست کنید، آدرس خودتان و معلم‌تان را پشت پاکت بنویسید. در قست وسط پاکت نامه، آدرس معلم خود را بنویسید و در قسمت بالای نامه و در گوشه سمت چپ، آدرس خود را وارد کنید.
پایان نامه

با توجه به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم‌های زبان انگلیسی کرده که لینک‌های آن در ادامه آمده است.

  • برای مشاهده فیلم آموزش زبان انگلیسی - اصطلاحات رایج در مکالمه و احوالپرسی رسمی و غیر رسمی + اینجا کلیک کنید.

نمونه نامه انگلیسی به معلم با ترجمه

برای نوشتن نمونه نامه انگلیسی به معلم لازم است به نکات مهمی توجه داشته باشیم. برای دانستن این موارد می‌توانید نمونه نامه‌های زیر را در نظر بگیرید و برای نوشتن نامه خود از آن‌ها استفاده کنید. در مجموع، چارچوب کلی نوشتن نامه انگلیسی به معلم به صورت زیر تعریف شده است.

{date}

{your name}

Dear {teacher’s title} {teacher’s name},

I am writing to tell you {write your idea here}.

{use this space to write specific examples of your idea.}

{use this space to wrap up your idea.}

Sincerely,

{your name}

{your contact information if you want}

نامه به معلم برای درخواست یا پیشنهاد

در ادامه مطلب نوشتن نامه انگلیسی به معلم به نمونه نامه‌ای توجه کنید که در خصوص درخواست کردن موضوعی از جانب زبان‌آموز به استاد خود نوشته شده است.

Dear Miss Ports,

I just wan to thank you for what has been a very enriching creative writing workshop thus far. I am enjoying learning new skills as well as getting over the shyness of presenting my work in front of a group. I would just like to make a small suggestion regarding class structure. I've noticed that we do a lot of collaborative writing in class, which has proven to be a worthwhile venture. However, this does not seem to mimic what our actual writing practices look like. I wonder if we could have more time to write individually during the class in addition to group activities? Many times your suggestions are so engaging that I want to create them myself.

Let me know you thoughts.

Sincerely yours,

Noami Believe

ترجمه نامه

خانم پورت عزیز،
می‌خواستم از شما بابت کارگاه نویسندگی خلاق و بسیار ارزشمندتان تشکر کنم. من از آموختن مهارت‌های جدید و همچنین از غلبه بر خجالتی بودنم هنگام ارائه کارم مقابل افراد گروه لذت می‌برم. فقط پیشنهادی در رابطه با ساختار کلاس دارم. من متوجه شده‌ام که ما در کلاس نویسندگی کارهای گروهی زیادی انجام می‌دهیم و این امر سرمایه‌گذاری ارزشمندی به شمار می‌‌رود. با این حال، به نظر نمی‌رسد که این کار شبیه تمرین‌های واقعی نوشتن ما باشد. می‌خواستم بدانم که امکان دارد در طول کلاس، در کنار کار گروهی، زمان بیشتری را به صورت انفرادی به نوشتن اختصاص دهیم؟ در بسیاری از موارد، پیشنهادهای شما آن‌قدر جذاب هستند که خودم می‌خواهم آن‌ها را خلق کنم.

مایلم نظر شما را بدانم.

ارادتمند شما،

نوآمی بیلیو

نامه انگلیسی به معلم

نامه قدردانی به معلم

در ادامه مطلب، در مبحث نوشتن نامه انگلیسی به معلم نمونه نامه قدردانی از معلم را مشاهده می‌کنید. به نحوه شروع و پایان نامه نیز توجه داشته باشید.

June 5, 2013

Dear Mrs. Larson,

I just wanted to express how much I enjoyed being in your class this year. I can't think of a teacher who could have made this past year any more special than you did.

You truly are a standout teacher because of your dedication to your students. Especially when teaching math, you always made extra sure that I understood the material, since you knew it was my weakest subject. Without you, I never would have been able to master accounting the way I did. being able to count on you for extra help and clarification was really special to me and shows how much you care about the happiness and success of your students.

I will never forget all the fun activities you included in your class to enhance learning. I especially loved how you always  related the lessons to real-life examples that would allow the material to make more logical sense to students and always give us something to relate the lessons to. It made it so much easier to recall the material when being tested on it or when we needed it for homework.

Thank you for a great school year and for always going the extra mile as a teacher. I appreciate it more than you will ever know.

Sincerely,

Maggie Smith

ترجمه نامه

۵ ژوئن، ۲۰۱۳

خانم لارسون عزیز؛
می‌خواستم بگویم که چقدر امسال از بودن در کلاس شما لذت بردم. هیچ معلمی نمی‌تواند سال گذشته را خاص‌تر از شما اداره کند.

شما واقعاً معلم برجسته‌ای هستید و دلیل آن دلسوزی شما به دانش‌آموزان خود است. به‌ویژه وقتی ریاضی درس می‌دادید، همیشه مطمئن می‌شدید که من مطالب را متوجه شده باشم، چون می‌دانستید در این درس ضعیف‌تر هستم. بدون شما هرگز نمی‌توانستم این‌گونه بر محاسابات ریاضی مسلط شوم. این‌که بتوانم روی کمک بیشتر و توضیحات شما حساب کنم، واقعاً برای من خاص بود و نشان می‌دهد که شما چقدر به خوشحالی و موفقیت دانش‌آموزان خود توجه می‌کنید.

برای یک سال تحصیلی فوق‌العاده از شما سپاس‌گزارم و از این‌که همیشه بیشتر از یک معلم عمل کرده‌اید. بیشتر از آنچه می‌دانید از شما تشکر می‌کنم.

ارادتمند،

مگی اسمیت

نامه به معلم برای مطرح کردن مشکل

در برخی موارد هدف از نوشتن نامه انگلیسی به معلم این است که موضوعی را با او در میان بگذارید یا مشکلی را مطرح کنید. در چنین مواقعی باید این نکته را در نظر داشته باشید که لحن نامه محترمانه باشد و تا حد امکان از نوشتن تمام جزئیات خودداری کنید. شروع و پایان نامه نیز مهم است. به نمونه‌ای از نوشتن نامه انگلیسی به معلم برای مطرح کردن مشکل توجه کنید تا با ساختار کلی آن بیشتر آشنا شوید.

August 28, 2018

Dear Ms. Dove,

A few bothersome occurrences regarding our class essays have come to my attention. I wanted to take the time to voice my opinion in a respectful and whole hearted manner. I have noticed that there seems to be lack of constructive notes and criticism on returned essays for your  class. Without feedback of any kind it is hard to decipher ways to improve our work especially in such a subjective area as writing. As one of your students I am trying hard to improve across all aspects of English, more direct guidance from you would be of great benefit.

Thank you for taking the time to read my concerns. I would love to chat more in person.

Sincerely,

April Marks

ترجمه نامه

۲۸ اوت، ۲۰۱۸

آقای داو عزیز،
چند اتفاق ناراحت‌کننده در رابطه با مقاله‌های کلاسی ما توجه مرا به خود جلب کرده است. می‌خواستم نظرم را در نهایت احترام و صمیمانه مطرح کنم. من متوجه شده‌ام که در مقاله‌های برگشتی کلاس شما، یادداشت‌ها و انتقادهای سازنده وجود ندارد. بدون هیچ نوع بازخوردی، پیدا کردن راه‌هایی برای بهبود کار ما به‌ویژه در رابطه با موضوعاتی پیرامون نوشتن دشوار خواهد بود. به عنوان یکی از دانشجویان شما، تلاش می‌کنم تا همه جوانب زبان انگلیسی را در خود تقویت کنم. راهنمایی بیشتز از سوی شما می‌تواند کمک زیادی بکند.

از این‌که وقت خود را صرف خواندن دغدغه‌های من می‌کنید، سپاس‌گزارم. امیدوارم بتوانم شخصاً بیشتر با شما گفت‌وگو داشته باشم.

ارادتمند،

اپریل مارکس

نوشتن ایمیل به معلم

نوشتن نامه عذرخواهی به معلم

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید از معلم خود عذرخواهی کنید، اما ترجیح می‌دهید آن را به صورت نامه‌ای بنویسید. عذرخواهی از استاد می‌تواند به دلایل مختلفی باشد. برای مثال ممکن است بخواهید نامه‌ای برای استاد خود بنویسید و از او بابت غیبتی که داشتید عذرخواهی کنید. شاید هم در امتحان تقلب کرده‌اید و معلم شما با فهمیدن این موضوع از شما دلخور است.

برای نوشتن نامه عذرخواهی، مانند سایر نمونه‌‌هایی که شامل نوشتن نامه انگلیسی به معلم است، باید با اسم استاد خود شروع کنید و سپس بدنه اصلی را بنویسید. پس از نوشتن عذرخواهی، در پاراگراف بعد سعی کنید متنی بنویسید و به استاد خود قول دهید که دیگر آن اشتباه را تکرار نخواهید کرد یا به‌گونه‌ای درصد جبران آن هستید. به این شکل می‌توانید تأثیر بیشتری روی او بگذارید.

در انتها نیز نامه را تمام کنید و آن را در پاکت قرار دهید و به دست معلم‌تان برسانید. در ادامه این مطلب، نمونه‌ای از نامه غذرخواهی را با ترجمه آن مشاهده می‌کنید.

Respected Mr. Anderson

I am writing this letter to tell you how much I feel sorry for missing your classes. I know that by not being responsible, I am only hampering my future. I know you want the best for me, and I have no excuses to defend myself. I am genuinely sorry for not taking your lectures seriously.

I promise that from now on, I will be punctual and more attentive in class. I, too, want to perform well in my papers, and I will give my best. I will try to cover all the topics properly and prepare my notes to keep up with the class.

Thank you.

Sincerely,

Sam Wilson

ترجمه نامه

آقای اندرسون عزیز؛
من این نامه را برای شما می‌نویسم تا بگویم از این‌که نتوانستم در کلاس حضور داشته باشم، جداً متأسفم. می‌دانم که با عدم مسئولیت‌پذیری خودم، آینده‌ام را از بین می‌برم. می‌دانم که شما بهترین‌ها را برای من می‌خواهید، و من هیچ بهانه‌ای برای توجیه کردن خودم ندارم. واقعاً عذرخواهی می‌کنم از این‌‌که صحبت‌های شما را جدی نگرفتم.

قول می‌دهم از الان به بعد منظم باشم و حواسم را در کلاس بیشتر جمع کنم. همچنین می‌خواهم عملکرد خوبی برای مقاله‌هایم داشته باشم و تمام تلاشم را می‌کنم. سعی می‌کنم همه عنوان‌ها را به درستی انتخاب کنم و یادداشت‌هایم را آماده کنم تا هم‌زمان با بچه‌ها پیش بروم.

از شما متشکرم.

ارادتمند،

سام ویلسون

نکات مهم درباره نوشتن ایمیل به معلم

این روزها شاید نوشتن ایمیل در مقایسه با نامه روش ساده‌تر و به‌روزتری باشد. اکنون که با نحوه نوشتن نامه انگلیسی به معلم آشنا شدیم، نکاتی را در خصوص نوشتن ایمیل به معلم مطرح می‌کنیم و در ادامه به چند نمونه ایمیل در این رابطه اشاره خواهیم کرد. برای نوشتن ایمیل به استاد خود، بهتر است موارد زیر را مدنظر داشته باشید.

  • موضوع را شفاف بنویسید: معلم‌ها روزانه ایمیل‌های زیادی دریافت می‌کنند، بنابراین بهتر است «نوار موضوع» (Subject Line) را به درستی انتخاب کنید و جزئیات ایمیل خود را قید کنید تا معلم متوجه شود که ایمیل درباره چه چیزی است، از جانب چه کسی ارسال شده و هدف نویسنده ایمیل از نوشتن آن چه بوده است تا بتواند پاسخ کاملی به آن دهد. برای مثال، ایمیلی با عنوان «Homework question» می‌تواند هر چیزی و از جانب هر کسی باشد، اما ایمیلی با عنوان «Marie Kingsley - Question About Research Paper» می‌تواند معلم را بالافاصله متوجه موضوع کند.
  • شروع و پایان مناسبی برای ایمیل خود داشته باشید: شروع مناسب برای نوشتن ایمیل، ویژگی بسیار مهمی به شمار می‌رود. اگر هنوز با معلم خود از نزدیک دیداری نداشته‌اید، از «.Dr./Mr./Mrs./Ms» همراه با نام خانوادگی استاد خود برای شروع ایمیل استفاده کنید. اگر قبلاً همدیگر را دیده‌اید، می‌توانید از عبارت‌هایی کمک بگیرید که برای شروع مکالمه به کار می‌رود، مانند «Hello» ،«Hi» یا «Good morning». پایان ایمیل نیز مانند پایان نامه اهمیت زیادی دارد. ایمیل خود را با جملاتی مانند «Thank you» ،«Sincerely» یا «Best» تمام کنید و به دنبال آن نام و نام خانوادگی خود را بنویسید. از جملاتی مانند «Thanks» یا «See you tomorrow» که برای مکاتبات غیررسمی استفاده می‌شود، خودداری کنید. هدف شما از نوشتن ایمیل این است که تأثیر خوبی روی استاد خود بگذارید. فراموش نکنید که حتی آخرین کلمات نامه نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد.

نکته: هرگز از کلمات یا عبارت‌هایی استفاده نکنید که در شروع سوال و احوال‌پرسی دوستانه و غیررسمی کاربرد دارند. برای مثال، «Hey» یا «What's up» برای شروع نوشتن ایمیل به استاد خود، مناسب نیستند. همچنین استاد خود را با اسم کوچک خطاب نکنید، مگر این‌که خودشان این‌گونه ترجیح بدهند و از قبل آن را با دانش‌آموزان خود در میان گذاشته باشند.

آموزش زبان انگلیسی
  • به اطلاعات ضروری در ایمیل اشاره کنید: معلم‌ها به اندازه کافی سرشان شلوغ است، بنابراین ممکن است زمان کافی برای خواندن پاراگراف‌های بلند و طولانی نداشته باشند. بهتر است روی مواردی تمرکز کنید که قرار است در ایمیل نوشته شود و طول ایمیل شما بیشتر از ۴-۳ خط نشود. هر نامه‌ای که بلندتر از این نوشته شود، دیگر حالت نامه رسمی پیدا نمی‌کند، بلکه به عنوان مکالمه شخصی در نظر گرفته می‌شود. بنابراین هدف خود را از نوشتن ایمیل در نظر بگیرید و فقط به موارد مهم اشاره کنید. اگر با ساختار نوشتن نامه انگلیسی به معلم به طور رسمی آشنا نیستید، توصیه می‌کنیم در این خصوص مطالعه داشته باشید. به علاوه، از نوشتن هرگونه اصطلاح عامیانه یا خودمانی در ایمیل خودداری کنید و از مخفف‌‌ها استفاده نکنید.
  • از لحن مؤدبانه و محترمانه برای نوشتن استفاده کنید: این را در نظر داشته باشید که معلم‌ها اصلاً تمایلی به دیدن اعتراض به تکالیف یا مهلت ارسال آن‌ها در ایمیل شما ندارند. آن‌ها ممکن است اعتراض کردن به معلم از طریق نوشتن نامه یا ایمیل را نوعی توهین به خود تلقی کنند و در برابر آن موضع بگیرند. این امر در نهایت باعث می‌شود که به نتیجه مطلوبی نرسید. بنابراین سعی کنید حین نوشتن نامه لحن محترمانه‌ای را به کار ببرید و تا انتهای نامه آن را حفظ کنید.
  • زمان مناسبی را برای فرستادن ایمیل انتخاب کنید: منظور از زمان مناسب، زمانی خارج از ساعات کاری است که استاد بتواند ایمیل خود را چک کند و به آن پاسخ دهد. همچنین بهتر است ساعت مناسبی را برای فرستادن ایمیل انتخاب کنید. برای مثال، در واپسین ساعات شب نباید ایمیل بفرستید. بنابراین حتماً این نکته را در نظر بگیرید تا باعث دلخوری استادتان نشوید.
  • برای فایل‌های ضمیمه عنوان مناسبی انتخاب کنید: اگر قصد دارید یک یا چند فایل را ضمیمه ایمیل خود بکنید، بهتر است برای هر کدام عنوانی انتخاب کنید تا قبل از این‌که استاد فایل‌ها را باز می‌کند، متوجه موضوع شود. شاید این نکته در ظاهر اهمیت چندانی نداشته باشد، اما با انتخاب عنوان برای فایل/فایل‌های ضمیمه خود نشان خواهید داد که دانش‌آموز منظمی هستید و برای استاد خود ارزش قائلید. علاوه بر این، بهتر است در ایمیل خود نیز به موضوع فیل اشاره‌ای داشته باشید.
  • در خاتمه یک بار نامه خود را بخوانید: پس از آن‌که نامه خود را نوشتید، بهتر است یک بار آن را نمونه‌خوانی کنید و اشتباه تایپی یا گرامری را اصلاح کنید. هر چقدر ایمیل شما ایراد کمتری داشته باشد، استاد شما رغبت بیشتری برای خواندن آن خواهد داشت. وقتی نامه‌ای با بی‌دقتی نوشته شده باشند، ممکن است این‌طور برداشت شود که وقت چندانی به نوشتن آن اختصاص نیافته است و همین امر باعث می‌شود که از جانب استاد ترتیب اثر داده نشود.

نمونه ایمیل انگلیسی برای معلم

برای این‌که با ساختار ایمیل نوشتن آشنا شوید، در ادامه این مطلب چند نمونه ایمیل آورده‌ایم که با تمام جزئیات نوشته شده است. توجه داشته باشید که این ایمیل‌ها به صورت کلی نوشته شده‌اند و به شخص خاصی اشاره ندارد. بنابراین، اگر می‌خواهید به عنوان نمونه از آن‌ها کمک بگیرید، باید مشخصات خود را قید کنید.

نمونه ایمیل برای مطرح کردن سوال

بیشتر ایمیل‌هایی که زبان‌‌آموزان برای اساتید خود می‌فرستند، در خصوص مطرح کردن سؤال است. این سؤال می‌تواند در رابطه با موضوع درسی باشد یا به موضوعی شخصی مربوط شود، مانند اجازه گرفتن برای انجام کاری. نمونه‌ای از این ایمیل را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

نامه برای سوال کردن

نمونه ایمیل برای درخواست ملاقات

یکی از ایمیل‌هایی که برای معلم‌ها نوشته می‌شود، ایمیل درخواست ملاقات است. برای نوشتن این نوع ایمیل می‌توانید از نمونه زیر کمک بگیرید.

نوشتن نامه انگلیسی برای ملاقات

نمونه ایمیل برای اطلاع‌‌رسانی درباره غیبت در کلاس

در برخی موارد که به استاد خود دسترسی ندارید، می‌توانید با نوشتن ایمیل به او اطلاع دهید که نمی‌توانید در جلسه بعدی حضور داشته باشید. برای نوشتن ایمیل اطلاع‌رسانی درباره عدم حضور خود در کلاس می‌توانید از نمونه زیر کمک بگیرید.

یادگیری زبان انگلیسی

نمونه ایمیل به معلمی که هنوز پاسخ ایمیل شما را نداده است

گاهی ممکن است برای نوشتن نامه انگلیسی به معلم خود، ایمیلی به او خود بزنید اما پاسخی دریافت نکنید. در چنین شرایطی می‌توانید دوباره به او ایمیل بزنید، اما بهتر است لحن محترمانه خود را حفظ کنید و چارچوب کلی را رعایت کنید. نمونه ایمیل زیر در همین رابطه نوشته شده است.

نوشتن نامه برای سوال کردن

معرفی فیلم آموزش کاربردی نامه نگاری به زبان انگلیسی

گرامر زبان انگلیسی

یکی از مسائلی که در اکثر تعاملات روزمره و رسمی کاربرد فراوانی دارد، نامه‌نگاری است. برای نوشتن نامه نیاز است با اصول و نکات مهم مربوط به آن آشنا شویم. به همین منظور «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش کاربردی نامه نگاری به زبان انگلیسی کرده که مدت زمان آن ۲ ساعت و ۱۴ دقیقه است.

این آموزش شامل سه درس می‌شود و هر درس سرفصل‌های متعددی دارد. برای مثال در درس اول، نکات مهم و روش‌های مطالعه مطرح شده و در درس دوم ساختار نامه توضیح داده شده است. درس دوم انواع نامه و نکات مهم آن بررسی شده و به مواردی از قبیل کاربرد، ساختار و قسمت‌های مختلف آن اشاره شده است. درس سوم مطالب پرکاربرد جهت نامه‌نگاری را توضیح می‌دهد و نشانه‌گذاری، رتبه‌های اجتماعی، منابع و پایان نامه را بررسی می‌کند.

معرفی فیلم آموزش زبان انگلیسی - اصطلاحات رایج در مکالمه و احوالپرسی رسمی و غیر رسمی

سلام و احوالپرسی به انگلیسی

برای افرادی که در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند، آشنایی با اصطلاحات رایج و روش‌های سوال و احوال‌پرسی امری ضروری است، چراکه در موقعیت‌های رسمی و غیررسمی می‌توان از آن‌ها به شیوه‌های مختلفی استفاده کرد. به منظور آشنایی با اصطلاحات، ضرب‌المثل‌ها و مکالمه‌های مربوط به موضوعات رایج در سلام و احوالپرسی، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش زبان انگلیسی - اصطلاحات رایج در مکالمه و احوالپرسی رسمی و غیر رسمی کرده است.

این آموزش به مدت ۲ ساعت و ۱۲ دقیقه است و از پنج درس تشکیل شده است. درس اول مقدمه‌ای در رابطه با تعریف اصطلاح و ضرب المثل است و اصطلاحات رسمی و غیررسمی را آموزش می‌دهد. درس دوم شامل برخوردهای پایه‌ای اجتماعی و ارتباطات محاوره‌ای است که موضوعاتی نظیر سلام و احوالپرسی، حرف خودمانی، معارفه، پایان دادن به گفت‌وگو، خداحافظی، موافقت، مخالفت، متمرکز کردن توجه، شروع مکالمه، دوست شدن، مسائل پیچیده، مشاجرات و غیره را در بر می‌گیرد.

درس سوم برخوردهای مؤدبانه و بازدیدها را آموزش می‌دهد و به مواردی نظیر موانع ارتباطی، درخواست کردن، نشان دادن سپاس، مناسبت‌های خاص، ساختن انواع مکالمه اشاره دارد. درس چهارم به موضوعات شخصی و خانوادگی اختصاص یافته است و درس آخر به مکالمه درباره غذا، نوشیدنی و خرید کردن می‌پردازد.

  • برای مشاهده فیلم آموزش زبان انگلیسی - اصطلاحات رایج در مکالمه و احوالپرسی رسمی و غیر رسمی + اینجا کلیک کنید.

جمع‌بندی

در این آموزش با نوشتن نامه انگلیسی به معلم آشنا شدیم. همچنین نمونه نامه انگلیسی به معلم با ترجمه را به مطلب اضافه کردیم تا با اصول نامه‌نگاری در این خصوص بیشتر آشنا شوید. علاوه بر این، به نکات مهمی در رابطه با نوشتن نامه اشاره کردیم و در نهایت به نوشتن ایمیل برای معلم نیز اشاره‌ای کردیم.

معلم‌ها می‌توانند تأثیر بسیار مهمی در زندگی دانش‌آموزان خود داشته باشند، بنابراین بهتر است راهی برای قدردانی از زحمات جبران‌ناپذیر آن‌ها پیدا کنیم. نوشتن نامه انگلیسی به معلم خود برای قدردانی، می‌تواند یکی از این راه‌ها باشد و بدون شک استاد با دیدن آن خوشحال خواهد شد.

اما غیر از این، گاهی نیاز داریم که نامه‌ای برای استاد خود بنویسیم و سؤالی مطرح کنیم یا در خصوص موضوعی از او کمک بخواهیم. در این حالت نیز نوشتن نامه یا ایمیل می‌تواند گزینه مناسبی باشد، اما قبل از نوشتن، بهتر است با ساختار کلی نامه‌نگاری آشنا شویم تا نامه‌ای در شأن و ارزش استاد خود بنویسم. در این آموزش نوشتن نامه انگلیسی به معلم را با تمام موضوعات فوق آموزش دادیم و برای هر یک نمونه‌هایی را با ترجمه ارائه کردیم.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «مباحث متفرقه زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
WikiHowBid4papersYour Dictionary
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *