شرکت داروسازی رازک | فرصت های شغلی و استخدام داروسازی رازک + منابع آموزش و آزمون استخدام

۱۵۳۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
شرکت داروسازی رازک | فرصت های شغلی و استخدام داروسازی رازک + منابع آموزش و آزمون استخدام

در این نوشتار از مجموعه نوشتارهای مجله فرادرس در زمینه معرفی شرکت‌های برتر کشور و فرصت‌های شغلی و استخدام در آن‌ها، به «شرکت داروسازی رازک» می‌پردازیم. شرکت داروسازی رازک از شرکت‌های بزرگ داروسازی در ایران است و با ۵۷ سال قدمت دارای بیش از ۴۰۰ پرسنل متخصص است که در ۲۴ گروه درمانی فعالیت کرده و بیش از ۲۰۰ محصول دارویی تولید می‌کنند.

تاریخچه کوتاه شرکت داروسازی رازک

شرکت سهامی داروسازی لابراتوارهای رازک در سال 1343 هجری شمسی (1964 میلادی) با نام شرکت سهامی لابراتوارهای فایزر تحت مالکیت شرکت فایزر آمریکا شروع به کار کرد. پس از انقلاب، سهام این شرکت به سازمان صنایع ملی ایران انتقال یافت و نام آن به شرکت داروسازی لابراتوارهای رازک تغییر کرد. در حال حاضر شرکت رازک بصورت سهامی عام فعالیت خود را ادامه می‌دهد و سهام آن در بورس اوراق بهادار تهران نیز عرضه می‌شود.

شرکت داروسازی رازک به کمک  نیرو انسانی متخصص در خصوص تولید انواع داروهای انسانی و داروهای دامپزشکی یکی از برجسته ترین شرکت‌های داروسازی در ایران محسوب می‌شود. داروهای انسانی رازک در شکل‌های دارویی مختلف و در گروه‌های درمانی متفاوت در دو بخش داروهای شیمیایی و طبیعی در بازار دارویی ایران موجود هستند. شرکت داروسازی رازک به عنوان اولین شرکت داروسازی ایران نام برده می‌شود که موفق شد در سال ۱۳۷۵ گواهینامه مدیریت تضمین کیفیت ISO 9002 را دریافت کند. این شرکت در سال ۱۳۸۱ هجری شمسی نیز موفق شد با دریافت گواهینامه کنترل زیست محیطی بر مبنای استاندارد (ISO 14001) سرفصل دیگری را بر افتخارات خود اضافه کند.

تاریخچه شرکت رازک

در سال ۱۳۸۳، شرکت داروسازی رازک با خريد 93 درصد سهام شرکت داروسازی داملران واقع در شهر بروجرد، گام موثری در جهت همكاری دو شركت برتر تولید کننده داروهای دامپزشکی در ایران جهت ايجاد قطب دارويی دامی كشور برداشت. طبق توافق‌های انجام شده بین دو شرکت، تعدادی محصولات دامپزشکی شرکت لابراتوارهای رازک در محل شرکت داملران تولید خواهد شد كه این محصولات کماکان تحت نظارت علمی و فنی شرکت داروسازی رازک و با نام و آرم شرکت لابراتوارهای رازک تولید و توزيع می‌شوند.

شرکت داروسازی رازک دارای واحدهای سازمانی مختلف از تولید و فروش گرفته تا بازاریابی و منابع انسانی را شامل می‌شود. در بخش تولید، با بیش از ۱۸۳ نفر پرسنل، هدف آن، تولید داروهای انسانی و دامی با كیفیت و مطابق با استانداردهای به روز داخلی است. بخش تحقیق و توسعه شرکت داروسازی رازک با به کارگیری پرسنل مجرب، دستگاه‌ها، تجهیزات پیشرفته و ارائه فرمولاسیون‌ها و متدهای جدید آنالیز، همگام با استراتژی كلان شركت در جهت دستیابی به محصولات با کیفیت، متنوع، جدید و مورد نیاز بازار در حال فعالیت است. در بخش فروش و بازاریابی هدف بهره‌گیری از استراتژی‌های کوتاه مدت و بلند مدت، تعیین قلمروهای فروش، تعیین اهداف فروش و ارائه راهكارهای بهبود، در راستای برنامه‌های کلان سازمانی و معرفی برند این شرکت به عنوان یک شرکت با سابقه و تجربه در زمینه تولید انواع محصولات دارویی با کیفیت مورد نیاز کشور است.

بخش فنی مهندسی شرکت داروسازی رازک با ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه انجام PM (خدمات سرویس و نگه‌داری پیشگیرانه) و EM (تعمیرات اضطراری شبکه و نگه‌داری شبکه) ماشین آلات و ساختمان‌ها و با هدف رسیدن به استراتژی كلان شركت که تولید با کیفیت در فیزیک بهینه، توسط ماشین آلات مطلوب به همراه افزایش بهره‌وری است را محقق می‌سازد. بخش منابع انسانی هم از جایگاه ویژه‌ای در استراتژی‌های شرکت داروسازی رازک برخوردار است. با توجه به بیانیه ماموریت شرکت داروسازی رازک تلاش دارد الویت استفاده ازدانش وتوسعه کارکنان را عملیاتی کند.

محصولات و خدمات شرکت داروسازی رازک

شرکت داروسازی رازک با بهره گیری از نیروهای متخصص در زمینه تولید انواع داروهای انسانی و داروهای دامپزشکی یکی از پیشگامان صنعت داروسازی در ایران است. داروهای انسانی رازک در اشکال مختلف دارویی شامل قرص، کپسول، شربت، پمادهای جلدی و ژل‌های موضعی، در گروه‌های مختلف درمانی تولید می‌شوند. در ادامه درباره انواع داروهای شرکت داروسازی رازک بیشتر توضیح داده ایم.

محصولات شرکت رازک

داروهای انسانی

در این گروه دارویی بیش از ۱۴۱ نوع محصول در بیش از ۱۰ گروه درمانی مختلف تهیه و تولید می‌شوند که شامل انواع آنتی بیوتیک‌ها، داروهای قلبی عروقی، داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، داروهای ضد حساسیت، ویتامین‌های خون ساز، پائین آورنده قند خون، داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی و ضد ناتوانی جنسی تولید و عرضه می‌شود.

داروهای دامی

در این بخش در شرکت داروسازی رازک بیش از ۷۰ نوع محصول در بیش از ۹ گروه درمانی تهیه و تولید می‌شوند. در بخش داروهای دامپزشکی اشکال مختلف دارویی شامل پودرهای محلول در آب، محلول‌های خوراکی، ویال‌های تزریقی و انواع مکمل‌های غذایی و درمانی مخصوص دام و طیور در انواع حالات مختلف دارویی شامل آنتی‌بیوتیک‌ها، ویتامین‌ها (همراه با مواد معدنی، الکترولیت‌ها و اسیدهای آمینه) ضد انگل‌های خونی و گوارشی، پروبیوتیک، ضد التهاب غیر استروئیدی و ضد کوکسیدیوز تولید و عرضه می‌شوند.

داروهای گیاهی

شرکت داروسازی رازک در راستای استراتژی تدوینی گروه دارویی تأمین TPICO مبنی بر تمرکز تولید داروهای گیاهی در این شرکت و همچنین تولید فرآورده‌های دارویی گیاهی و مکمل به منظور جلوگیری از واردات مکمل‌ها و خروج ارز از کشور همواره در صدد تولید داروهای گیاهی جدید و عرضه آن‌ها به بازار مخاطب خود است. در حال حاضر بیش از ۱۵ نوع محصول گیاهی در این شرکت تهیه و تولید می‌شود و تبدیل شرکت داروسازی رازک به قطب تولید داروهای گیاهی و داروهای طب سنتی از مدت‌ها پیش در دستور کار این مجموعه قرار گرفته است و این روند همچنان ادامه خواهد یافت.

مکمل ها

در حال حاضر بیش از ۱۵ نوع محصول مختلف در گروه مکمل‌ها در شرکت داروسازی رازک تهیه و تولید می‌شود که از مثال‌های مهم آن می‌توان به قرص سیستین ب6 زینک رازک اشاره کرد که مکملی منحصر به فرد برای رشد و تقویت مو است. این قرص علاوه بر بهبود ریزش مو در ترمیم ناخن‌های حساس و شکننده نیز بسیار مفید است. این محصول، حاوی ال - سیستین، ویتامین B6، آرژنین و روی است. یا از دیگر محصولات این خط تولیدی می‌توان به کپسول پیاسیدین 300 رازک اشاره کرد که برای جلوگیری از تخریب مفاصل، غضروف‌ها و بهبود آرتروز توسط داروخانه‌ها به فروش می‌رسد.

موقعیت های شغلی و استخدام در شرکت داروسازی رازک + معرفی منابع آموزشی

به عنوان یکی از برترین شرکت‌های داروسازی در ایران، شرکت داروسازی رازک سالانه به استخدام ده‌ها و گاه صدها نفر می‌پردازد تا کیفیت‌ عملیات‌های خود را حفظ کرده و از سوی دیگر قادر به گسترش تولید محصولات و ایجاد تنوع در خطوط تولیدی شرکت خود باشد. در ادامه برخی از مهم‌ترین موقعیت‌های شغلی این شرکت را تشریح کرده‌ایم و به معرفی منابع آموزشی هر حوزه نیز می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر در خصوص موقعیت‌های شغلی شرکت داروسازی رازک در سایت‌های کاریابی، به انتهای همین متن رجوع کنید.

استخدام در داروسازی رازک

استخدام کارشناس شیمی در شرکت داروسازی رازک

صنعت داروسازی طیف وسیعی از تخصص‌ها را شامل می‌شود، اما یک عنصر ثابت نقش شیمی در هر بخش از علوم دارویی است. جای تعجب نیست که افرادی با سابقه شیمی، علاوه بر بسیاری از زمینه‌هایی که می‌توان از تخصص و دانش آن‌ها استفاده کرد، خود را به این صنعت جلب می‌کنند.

شیمی آلی نقش مهمی در صنعت داروسازی دارد که به موجب آن دانش ترکیبات آلی برای آگاهی بخشی به تحقیقات بیشتر و کشف، تحقیق و توسعه داروهای جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل است که افراد دارای مدرک تخصصی شیمی آلی، تکمیل دانش خود را با آموزش اختصاصی در زمینه تحقیق و توسعه دارویی، مفید و عملی می‌دانند، بنابراین آن‌ها می‌توانند این دو زمینه را برای تبدیل شدن به متخصصان واقعی در ترکیب شیمی آلی و توسعه دارو استفاده کنند.

شیمی محاسباتی یک تخصص است که با کمک به طراحی و مطالعه ساختارهای مولکولی و ترکیبات شیمیایی که به عنوان پایه داروهای جدید استفاده می‌شوند، به طراحی داروها و همچنین روند کشف دارو کمک می‌کند. شیمی تجزیه هنگام کار بر روی تضمین کیفیت دارویی و کنترل کیفیت، یک زمینه ایده آل است زیرا این تخصص دارای دانش گسترده‌ای است که می‌تواند برای اطمینان از ایمنی، پایداری و اثربخشی داروها و محصولات درمانی استفاده شود.

استخدام شیمی در داروسازی رازک

استخدام کارشناس بیوشیمی در شرکت داروسازی رازک

یک بیوشیمیدان صنعتی، محصولات جدیدی را تولید کرده و روند تولید را کنترل کرده و از ایمنی و کیفیت اطمینان حاصل خواهد کرد. با استفاده از تکنیک‌های بیوشیمیایی ساختارها و فرآیندهای شیمیایی که سلامت و بیماری انسان را درگیر می‌کنند، بهتر درک شده و دگرگونی های اساسی بین این دو حالت فیزیولوژیکی قابل بررسی خواهد بود. در شروع پروژه‌های تحقیقاتی دارویی، بیوشیمیست‌ها معمولاً نحوه ایجاد و گسترش بیماری را بررسی خواهند کرد که نتایج آن به تصمیم گیری در مورد خصوصیات بیولوژیکی و ساختار شیمیایی دارو کمک می‌کند.

یک بیوشیمیست، همچنین می‌تواند در تصمیم گیری در مورد نوع دارویی که به عنوان درمان‌کننده استفاده می‌شود، مثلاً به عنوان قرص، تزریقی یا لوسیون تولید شود نیز نقش داشته باشد. کار بر روی داروهای جدید نیز از کارهای آزمایشگاهی روتین است، ابتدا روی سلول‌های داخل لوله آزمایش یا ظرف کشت (In - Vitro) و سپس روی حیوانات و داوطلبان انسانی (In - Vivo) توسط متخصصان بیوشیمی انجام می‌شود.

استخدام کارشناس بهداشت حرفه ای در شرکت داروسازی رازک

نقش کارشناسان بهداشت حرفه‌ای (HSE) در تولید داروها حیاتی است. سلامت و ایمنی یکی از اجزای جدایی ناپذیر پایداری نیروی کار و بهبود بهره وری در صنعت داروسازی است. داروسازان به طور مداوم در معرض خطرات شیمیایی و بیولوژیکی هستند که سلامتی آن‌ها را تهدید می‌کند. به علاوه، عدم رعایت استانداردهای ایمنی کافی و عدم انطباق ممکن است بر بهره وری نیروی کار تأثیر بگذارد و در دراز مدت تأثیرات قابل توجهی بر تأمین معاملات تجاری شرکت‌های داروسازی بزرگ مانند شرکت داروسازی رازک داشته باشد.

بنابراین، داشتن اطمینان از رعایت کلیه مقررات کارکنان از چنین مقرراتی، داشتن اقدامات بهداشتی و ایمنی بهینه نیازمند حضور یک متخصص بهداشت حرفه‌ای است که با تسلط بر الزامات و فرایندهای قانونی بهداشت حرفه‌ای و ایمنی صنعتی بتواند به صورت فعال و پیگیر بر رعایت ضوابط و آئین‌نامه‌های بهداشت کار توسط کارکنان نظارت کند و همچنین با بیماری‌های شغلی و سم شناسی شغلی در حیطه‌های مختلف داروسازی آشنا باشد.

استخدام بهداشت حرفه ای در داروسازی رازک

استخدام کارشناس تضمین و کنترل کیفیت در شرکت داروسازی رازک

یک مدیر کنترل کیفیت بر کارکنان و بر مراحل توسعه محصول نظارت می‌کند تا اطمینان حاصل کند که محصولات از استانداردهای کیفیت و کارایی برخوردار هستند. مدیر کنترل کیفیت همچنین با مشتری کار خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که محصولات نهایی و نیازهای آن‌ها به درستی برآورده می‌شود. شخصی که برای این سمت درخواست می‌دهد باید مسلط به امور معتبرسازی، بهبود کیفیت و کالیبراسیون دستگاه‌ها و آشنا به الزامات ISO باشد و معمولا فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی شیمی، صنایع، مکانیک و زیست شناسی که دارای سابقه کار در صنعت دارو باشند و علاوه بر این به امور نمونه برداری و بازرسی در کنترل کیفیت آگاهی داشته باشند.

استخدام کارشناس R&D در شرکت داروسازی رازک

فرآیند تحقیق و توسعه (R&D) مرحله مهمی در تولید دارو در صنعت داروسازی (دارو) است. این فرآیند پس از شناسایی داروی اولیه آغاز می‌شود و شامل آزمایش‌های دقیق تحقیق است که مناسب بودن درمانی آن را تعیین می‌کند. این روند شامل عواملی مانند میل آن به هدف بیولوژیکی و تعامل با سیستم‌های بیولوژیکی است. کارفرمایان بخش خصوصی جایگزین، به عنوان مثال شرکت‌های بیوتکنولوژی و سازمان‌های تحقیقاتی قرارداد (CRO)، از یک رویکرد مشابه در مقیاس کوچک‌تر استفاده می‌کنند. رشته‌های بسیاری وجود دارد که اکثر آن‌ها مربوط به علوم زیست شناختی هستند و از طریق فرایند تحقیق و توسعه در یک محیط صنعت داروسازی همکاری می‌کنند.

زمینه‌های مشترک برای موقعیت‌های تحقیقاتی که در آزمایش‌های In Vitro و In Vivo برای نامزدهای دارویی نقش دارند، شامل: داروسازی، ایمونولوژی، زیست شناسی مولکولی، ویروس شناسی، میکروبیولوژی، زیست شناسی سلولی و علوم اعصاب است. ترکیبات همچنین توسط محققانی که در تیم‌های متابولیسم دارو و فارماکوکینتیک (DMPK) کار می‌کنند، از نظر سمیت آزمایش می‌شوند. افراد درخواست دهنده برای این سمت معمولا لازم است که مسلط به فرمولاسیون اشکال داروئی به ویژه جامدات و امور رگولاتوری و دارای سابقه کاری مرتبط باشند.

استخدام R&D در داروسازی رازک

موقعیت‌های استخدام شرکت داروسازی رازک در سایت‌های استخدامی

  • پروفایل شرکت داروسازی رازک در جابینجا: (+)
  • پروفایل شرکت داروسازی رازک در ایران تلنت: (+)
  • پروفایل شرکت داروسازی رازک در کاربوم: (+)

راه‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی شرکت داروسازی رازک

  • آدرس وب‌سایت اصلی: (+)
  • صفحه اینستاگرام: (+)
  • صفحه آپارات: (+)
  • ایمیل ارتباط با شرکت: info@razakpharma.com
  • تلفن ارتباط با شرکت: 44537027 - 021

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «معرفی شرکت های برتر ایران و فرصت های شغلی و استخدام در آن ها» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *