طراحی بروشور در ورد — از صفر تا صد (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

۲۱۸۴۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۹ مهر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه
طراحی بروشور در ورد — از صفر تا صد (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

بروشورها ابزارهای بازاریابی کارآمدی هستند که تقریباً از سوی همه شرکت‌ها استفاده می‌شوند. ایجاد بروشور تنها چند دقیقه زمان می‌برد و می‌توان این کار را مستقیماً در ورد از صفر انجام داد و یا از یک قالب آماده ورد بدین منظور استفاده کرد. در این مقاله روش طراحی بروشور در ورد را توضیح خواهیم داد.

فیلم آموزشی طراحی بروشور در Word

دانلود ویدیو

طراحی بروشور در ورد با استفاده از قالب‌های آماده

ساده‌ترین روش برای طراحی بروشور در ورد استفاده از یکی از قالب‌های آماده‌ای است که این نرم‌افزار ارائه کرده است. برای آغاز کار با قالب، یک سند جدید باز کنید، عبارت Brochure را در کادر جستجوی قالب وارد کنید و سپس کلید اینتر را بزنید.

بدین ترتیب کتابخانه بزرگی در ورد از قالب‌های بروشور ظاهر خواهد شد. به این ترتیب می‌توانید گزینه مناسب خود را انتخاب کنید.

طراحی بروشور در ورد

زمانی که قالب مورد نظرتان را انتخاب کردید، یک بنر ظاهر می‌شود که اطلاعاتی در مورد آن قالب نمایش می‌دهد. اطلاعات آن را بخوانید و سپس روی کلید Create کلیک کنید.

طراحی بروشور در ورد

اینک تنها کاری که باید انجام دهید، این است که متن و تصاویر مربوطه را در جاهای خالی قالب قرار دهید. سپس می‌توانید بروشور را استفاده کنید. اگر قالبی که می‌خواهید را نیافتید، می‌توانید خودتان یک قالب را از صفر بسازید.

طراحی بروشور در ورد از صفر

برای طراحی یک بروشور در ورد، آنهم از ابتدا، یک سند جدید در این نرم‌افزار باز کنید و به زبانه Layout بروید. در این بخش گزینه Orientation را در بخش Page Setup انتخاب کنید. از منوی بازشدنی که ظاهر می‌شود، گزینه Landscape را انتخاب کنید؛‌ انتخاب این گزینه برای بروشورهای سه لت ضروری است.

طراحی بروشور در ورد

سپس با کاستن از فضای حاشیه صفحه، فضای کار خود را گسترش می‌دهیم. به این منظور به گروه Page Setup در زبانه Layout بروید و گزینه Margins را انتخاب کنید.

طراحی بروشور در ورد

در مورد بروشورها عموماً بهتر است که حاشیه صفحه را در حد 1.25 سانتی‌متر یا کمتر نگهدارید. گزینه Narrow را به عنوان یک راه‌حل سریع از منوی بازشدنی انتخاب کنید. اگر می‌خواهید حاشیه صفحه را از این هم کمتر کنید، می‌توانید گزینه Custom Margins را انتخاب کرده و اندازه مورد نظر خود را وارد کنید.

طراحی بروشور در ورد

اینک و در این مرحله از طراحی بروشور در ورد زمان آن رسیده است که ستون‌هایی به بروشور خود اضافه کنیم تا صفحه به چند بخش متفاوت تقسیم شود. با بازگشت به گروه Page Setup در زبانه Layout می‌توانید روی Columns کلیک کنید.

طراحی بروشور در ورد

یک منوی بازشدنی ظاهر می‌شود. در این منو ساختار ستون را از لیستی که می‌بینید انتخاب کنید. همچنین می‌توانید با انتخاب گزینه انتهایی More Options گزینه‌های دیگری را نیز مشاهده کنید.

طراحی بروشور در ورد

زمانی که طرح‌بندی آماده شد، تنها کار باقیمانده درج تصاویر و متن است. برای اضافه کردن تصاویر، یک گزینه را از گروه Illustrations انتخاب کرده و سپس گرافیک مورد نظر خود را به بروشور اضافه کنید. پس از پایان این مرحله، بروشورتان آماده چاپ و توزیع خواهد بود.

بر اساس رای ۱۱۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
howtogeek
۶ دیدگاه برای «طراحی بروشور در ورد — از صفر تا صد (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)»

سلام
از آموزش فوق العاده شما سپاسگزارم
امیدوارم همواره موفق باشید

آموزش از لحاظ محتوایی و کیفیت صدا و تصویر بسیار بالا بود موفق باشید

سلام عرض ادب
سپاس فراوان از آموزشهای فوق العاده سایت شما

سلام و عرض ادب خدمت شما ، بسیار تشکر از محتوای فوق العادتون ، حقیقتاً به روش ساده و کاربردی توضیح داده شده ؛ خدا قوت به شما

سلام خیلی ممنون مفید واقع شد

سلام ممنون از مطلب بسیار مفیدتون این نوشته ها و بروشورها معمولا یک صفحه ای است من دو طرفه میخواستم وقتی اینکار را در دو صفحه انجام دادم صفحه دوم برعکس افتاد یعنی باید صفحه را برمیگردوندیم تا خونده بشه راه حلی داره

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *