برترین نرم‌ افزارهای اتصال به کامپیوتر از راه دور — فهرست جامع

۳۶۸۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ تیر ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
برترین نرم‌ افزارهای اتصال به کامپیوتر از راه دور — فهرست جامع

فرض کنید پشت کامپیوتر خود نشسته‌اید و نیاز به اتصال به کامپیوتر دیگری از راه دور دارید. نرم‌افزارهای اتصال به کامپیوتر از راه دور، امکان دسترسی به یک رایانه در یک مکان دیگر را از طریق اینترنت فراهم می‌کنند. این کار جهت کمک به افرادی که از شما دور هستند یا پشتیبانی شرکت‌ها و سازمان‌ها انجام می‌شود. برای آشنایی دقیق‌تر در این خصوص باید دانست که RDP چیست و پروتکل ریموت دسکتاپ (Remote Desktop Protocol) چطور کار می‌کند.

با استفاده از این نرم‌افزارها شما می‌توانید به لپ‌تاپ، دستگاه‌های اندرویدی، آیفون، آیپد، بلک‌بری، کامپیوترهای تولید شرکت اپل موسوم به مک، لینوکس و سیستم‌های عامل دیگر دسترسی داشته باشید. برخی از این نرم‌افزارها رایگان و برخی غیر رایگان هستند که با مشاهده سایت آن‌ها می‌توانید اطلاعات بیشتری در این مورد کسب کنید. بسیاری از انواع غیر رایگان هم یک نسخه غیر تجاری دارند که رایگان است. البته گفتنی است که تعدادی نیز این ویژگی را ندارند، ولی می‌توانید یک دوره 30 روزه رایگان از آن‌ها استفاده و امکاناتشان را بررسی کنید. در ادامه به 1۱ مورد از ابزارهای ارتباط با کامپیوتر و کنترل آن از راه دور می‌پردازیم:

۱. ارتباط امن و ساده با Ammy

با استفاده از این نرم‌افزار شما به سادگی می‌توانید یک ارتباط از راه دور به کامپیوتر یا سرور دیگر از طریق اینترنت ایجاد کنید. اینکه کجا هستید، اهمیتی ندارد زیرا Ammy Admin یک ارتباط از راه دور امن و ساده برای دسترسی سریع به یک کامپیوتر دیگر در عرض چند ثانیه فراهم می‌کند. برای بررسی بیشتر به وب‌سایت آن (+) بروید. شایان ذکر است که می‌توانید این نرم‌افزار را از همین سایت دانلود کنید.

۲. کنترل کامپیوتر در هر جایی با AnyPlace-Control

یک نرم‌افزار ارتباط از راه دور با کاربرد بسیار ساده است که می‌توانید با آن کامپیوترها را از هر کجا مدیریت و کنترل کنید. این نرم‌افزار در این سایت (+) موجود است.

۳. اتصال به شبکه حتی بدون اینترنت با Bomgar

برخی مواقع برای ارتباط از راه دور نیاز دارید به چند وسیله مختلف مانند سرور، موبایل یا کامپیوتر اتصال یابید. این نرم‌افزار بهترین انتخاب است. با «بومگر» حتی می‌توانید روی شبکه‌ای بدون اتصال به اینترنت نیز ارتباط داشته باشید. این نرم‌افزار روی موبایل، تبلت، کامپیوتر، مک و توزیع‌های مختلف لینوکس قابلیت اجرا دارد. برای اطلاعات بیشتر بد نیست سری به سایت آن (+) بزنید.

۴. نرم افزار رایگان Join

اگر به یک نرم‌افزار رایگان برای به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش و دسکتاپ خود با سایرین و برگزاری جلسات آنلاین احتیاج دارید، به جرات می‌توان گفت «Join» یکی از بهترین گزینه‌ها است. برای کسب اطلاع بیشتر در رابطه با این ابزار بسیار کاربردی، بد نیست سری به وبسایت آن (+) بزنید.

۵. ایجاد ارتباط حرفه‌ای و پیشرفته با LogMeIn

یک نرم‌افزار برای ارائه پشتیبانی‌های نرم‌افزاری از راه دور آنهم به صورت پیشرفته و حرفه‌ای است که روی پلتفرم‌های مختلف مانند ویندوز، مک و انواع دستگاه‌های موبایل می‌توان از آن بهره گرفت. عمده کاربرد LogMeIn در مراکز تماس و واحد‌های پشتیبانی آی‌تی است. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به آن می‌توانید نگاهی به سایتش (+) بیاندازید.

۶. Mikogo؛ از طریق مرورگر وب به یک کامپیوتر دیگر متصل شوید

Mikogo با تمامی مرورگرهای وب شناخته شده سازگاری دارد و نیازی نیز به دانلود آن نیست زیرا بر بستر وب توسعه یافته است. ضمناً همین موضوع سبب شده که این ابزار با تمامی پلتفرم‌ها از جمله ویندوز، مک، لینوکس و انواع دستگاه‌های موبایل سازگاری داشته باشد.

همچنین با پرداخت مبلغی می‌توانید روی آن سفارشی‌سازی انجام داده و Mikogo را با ظاهر منحصر به فرد و دارای لوگوی شرکت خودتان اجرا کنید. سایت این ابزار (+) اطلاعات بیشتری را در همین رابطه به شما ارائه خواهد کرد.

7. ارتباط با کامپیوتر دیگر، بدون در نظر گرفتن سیستم عامل آن با RealVNC

VNC یک ابزار کنترل از راه دور است که به شما اجازه می‌دهد به سادگی و تنها از طریق یک نرم‌افزار به کامپیوتری دیگر متصل شده، دسکتاپ آن را مشاهده کرده و کنترلش را در دست بگیرید. نکته جالب اینجاست که دو کامپیوتری که از طریق این ابزار به هم متصل هستند، لازم نیست که حتماً سیستم‌عامل‌هایی یکسان داشته باشند؛ برای مثال شما قادر هستید از طریق یک کامپیوتر ویندوزی کنترل یک کامپیوتر مک را از راه دور در دست بگیرید.

این نرم‌افزار یک افزونه جاوا دارد که حتی با مرورگر هم بتوانید از آن استفاده کنید. به عبارت دیگر، بدون نصب هیچ نرم‌افزاری، بازهم امکان بهره‌گیری از VNC وجود دارد. میلیون‌ها کاربر در جهان با این نرم‌افزار کار می‌کنند و باید اشاره کنیم که VNC یک نسخه رایگان و چندین نسخه تجاری دارد که همگی آن‌ها از طریق این سایت (+) در دسترس هستند.

8. TeamViewer

ارتباط از راه دور با هر کامپیوتر یا سروری در جهان، آنهم تنها ظرف چند ثانیه از طریق TeamViewer امکان‌پذیر است. این ابزار با پلتفرم‌های گوناگون مانند ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و iOS سازگاری دارد و می‌تواند ارتباط بین دو دستگاه را بر بستر اینترنت یا شبکه محلی فراهم آورد.

برای دانستن جزئیات بیشتر راجع به این نرم‌افزار بد نیست سری به وبسایت آن (+) بزنید.

۹. TightVNC، ارتباط دهنده‌ای ساده و کار‌آمد

این نرم‌افزار کاملاً رایگان است و می‌توانید توسط آن به شکل بسیار ساده با کامپیوتری دیگر ارتباط از راه دور برقرار کنید. این ارتباط به قدری ساده ایجاد می‌شود، که شما فکر می‌کنید پشت کامپیوتر طرف مقابل قرار دارید. TightVNC را می‌توانید به سادگی از وبسایت خود آن (+) دریافت کنید.

۱۰. نرم‌افزار ساده و دقیق uVNC

با این نرم‌افزار هم به سادگی و با دقت بالا، می‌توانید کنترل کامپیوتر دیگری را از راه دور به عهده بگیرید. سایت uVNC از طریق این لینک (+) در دسترس است.

۱۱. ابزار داخلی ویندوز XP با نام Windows NetMeeting

اگر از ویندوز XP استفاده می‌کنید، خود این سیستم عامل ابزاری با عنوان Windows NetMeeting را در اختیار شما می‌گذارد. کافی است در منوی استارت گزینه Run را بزنید و سپس عبارت conf را در کادر آن بنویسید تا بتوانید از ابزار مذکور استفاده کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۸۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
tnind.wordpress
۱ دیدگاه برای «برترین نرم‌ افزارهای اتصال به کامپیوتر از راه دور — فهرست جامع»

ممنون فرادرس من خیلی از آموزش های شما استفاده می کنم

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *