استفاده از Chrome Remote Desktop برای ارتباط با کامپیوتر از راه دور

۶۳۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۱ تیر ۱۴۰۰
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
استفاده از Chrome Remote Desktop برای ارتباط با کامپیوتر از راه دور

تا چند سال پیش برای اتصال به یک کامپیوتر دیگر از راه دور، باید از نرم‌افزارهای پیچیده استفاده می‌کردیم. امروزه راه‌های بسیاری برای انجام این کار وجود دارد. یکی از بهترین این روش‌ها، استفاده از مرورگر کروم است. با استفاده از افزونه Chrome Remote Desktop در مرورگر کروم آن‌قدر ساده می‌توانید به کامپیوتری دیگر با سیستم عامل ویندوز، لینوکس یا مک اتصال یابید که برخی اوقات تصور می‌کنید در جلوی آن کامپیوتر نشسته‌اید. حتی با این افزونه کروم، شما می‌توانید به موبایل و تبلت نیز دسترسی داشته باشید و آن‌ها را از راه دور کنترل کنید. لازم به ذکر است این روش یکی از بهترین و ساده‌ترین شیوه‌ها برای اتصال از راه دور است. برای آشنایی با پروتکل ریموت دسکتاپ نیز می‌توان مقاله «RDP چیست» را مطالعه کرد.

به منظور استفاده از مرورگر کروم در راستای موضوع یاد شده، باید سه مرحله زیر طی شوند.

مرحله ۱: نصب افزونه Chrome Remote Desktop

ابتدا باید روی کامپیوتری که می‌خواهید از راه دور به آن دسترسی داشته باشید مرورگر کروم را باز و افزونه Chrome Remote Desktop را به آن اضافه کنید؛ برای دریافت این افزونه، می‌توانید از این لینک (+) بهره بگیرید. اولین بار که شما می‌خواهید با این افزونه کار کنید باید روی دکمه Allow کلیک کنید تا اجازه دسترسی را ایجاد نمایید. با این افزونه هم می‌توانید به کامپیوتر خودتان و هم کامپیوتر سایر کاربران از راه دور دسترسی داشته باشید؛ در شروع کار و در همین راستا، Chrome Remote Desktop از شما می‌پرسد که می‌خواهید به یکی از کامپیوترهای خودتان از راه دور دسترسی پیدا کنید یا بنا دارید به کامپیوتر کاربر دیگری از طریق اینترنت متصل شده و موضوعی را به شکل ریموت روی آن بررسی کنید.

مرحله ۲: تنظیم افزونه Chrome Remote Desktop

در این مرحله صفحه‌ای باز می‌شود که از شما یک PIN می‌خواهد؛ با این PIN می‌توان به کامپیوتری که اکنون مشغول کار با آن هستید و صفحه مذکور روی آن باز است، از محل دیگری دسترسی داشت.

ذکر این نکته ضروری است که در کامپیوتری که می‌خواهید با آن ارتباط برقرار کنید مرورگر کروم باید باز و افزونه Chrome Remote Desktop نیز فعال باشد. همچنین در صورتی که می‌خواهید ارتباط‌های از راه دور به صورت کامل قطع شوند، باید این افزونه را غیرفعال کنید.

مرحله ۳: ایجاد ارتباط

اگر می‌خواهید به یکی از کامپیوترهای خودتان از طریق اینترنت و از راه دور وصل شوید، کافی است در Chrome Remote Desktop در همان اکانت گوگلی لاگین باشید که روی کامپیوتر هدف نیز از آن استفاده کرده‌اید؛ به این ترتیب می‌توانید نام کامپیوتری را ببینید که قرار است نقش سیستم میزبان را داشته باشد و با کلیک روی این نام و وارد کردن PIN مربوطه به آن متصل شوید.

اما اگر بخواهید به کامپیوتر فرد دیگری متصل شوید، وی ابتدا باید روی کامپیوتر خود دکمه‌ی افزونه Remote Chrome Desktop را کلیک کرده سپس در تب Remote Support و در بخش Get Support روی دکمه‌ی آبی رنگی که وجود دارد کلیک کند؛ با کلیک روی این دکمه یک فایل برای او دانلود خواهد شد، پس از اجرای فایل لازم است دکمه‌ی Accept & Install درون مرورگر کلیک شود.

اکنون در این مرحله باید دکمه Generate Code زده شود، با زدن این دکمه یک کد ایجاد خواهد شد که تنها ۵ دقیقه اعتبار دارد؛ هر فردی که کد مذکور را در اختیار داشته باشد می‌تواند با وارد کردن آن در افزونه Remote Chrome Desktop، تب Remote Support‌ بخش Give Support به کامپیوتر مورد نظر وصل شود.

Chrome Remote Desktop

از مزایای استفاده از این افرونه می‌توان به رایگان بودن و سرعت بالا اشاره کرد. از معایب آن هم نداشتن چت بین دو کاربر و نیاز به نصب مرورگر کروم در هر دو کامپیوتر میزبان و مهمان است.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۹۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
computerworld
۳ دیدگاه برای «استفاده از Chrome Remote Desktop برای ارتباط با کامپیوتر از راه دور»

عالی .ممنون

تشکر از ترفند جالبی بود مدتی بود دنبال این اموزش می گشتم.
البته تا حالا از نرم افزار anydesk استفاده می کردم
allderby.com

خیلی سنگین و کند عمل میکنه گاهی any…

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *