شرکت نماوا | فرصت های شغلی و استخدام نماوا + منابع آموزش و آزمون استخدام

۵۰۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۹ دقیقه
شرکت نماوا | فرصت های شغلی و استخدام نماوا + منابع آموزش و آزمون استخدام

در این نوشتار از مجموعه نوشتارهای مجله فرادرس در زمینه معرفی شرکت‌های برتر کشور و فرصت‌های شغلی و استخدام در آن‌ها، به شرکت نماوا می‌پردازیم. نماوا که پیشتر با نام «مووی‌لند» شناخته می‌شد، یکی از بزرگ‌ترین سامانه‌های نمایش درخواستی (VOD) در ایران به حساب می‌آید که در ازای اشتراک‌های ماهانه و سالانه، امکان استریم آنلاین فیلم و سریال‌های ایرانی و خارجی را برای مشتریان مهیا می‌سازد. شرکت نماوا یکی از زیرمجموعه‌های اپراتور اینترنتی شاتل است که از اواخر سال ۹۲ و اوایل ۹۳ شروع به کار کرد و اگرچه در ابتدا تنها بر سرویس‌دهی به مشترکین شاتل تمرکز داشت، اما مشترکین دیگر شرکت‌های اینترنتی هم قادر به استفاده از آن بودند.

997696

تاریخچه کوتاه شرکت نماوا

شرکت نماوا در سال ۱۳۹۳ شمسی، تحت عنوان مووی‌لند شروع به کار کرد و یکی از زیرمجموعه‌های وب‌سایت سرزمین شاتل (شاتل‌لند) به حساب می‌آید. شاتل‌لند مجموعه سرویس‌هایی بود که به صورت رایگان و به عنوان خدمات ارزش افزوده در اختیار مشترکین بسته‌های اینترنتی شاتل قرار گرفت تا بدون کسر از حجم اینترنت ماهانه، قادر به تماشای فیلم و سریال یا استفاده از دانلودسنتری برای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ویدیویی باشند. در فروردین ماه سال ۱۳۹۳ شمسی، وب‌سایت مووی‌لند تغییر برند داد و از آن پس تحت عنوان «نماوا» شناخته شد.

لوگو شرکت نماوا

با تغییر برند، فعالیت‌های نماوا به عنوان یک سرویس VOD شکلی جدی‌تر از همیشه به خود گرفت، خصوصا در دورانی که با دسترسی گسترده‌تر به اینترنت پرسرعت و عدم دسترسی آسان به سرویس‌هایی نظیر نت‌فلیکس در کشور، نیاز به سرویس‌های این چنینی برای تماشای آنی محتوای سرگرم‌کننده احساس می‌شد.

به فاصله سه سال، نماوا آنقدر رشد کرد که تصمیم به تولید محتوای مخصوص به خود گرفت و نخستین خروجی این سرویس، سریال «سال‌های دور از خانه» بود که روز ۳۱ فروردین سال ۱۳۹۸ در دسترس قرار گرفت. پس از آن نیز رویه تولید محتوای اختصاصی یافت و تا به امروز شاهد گستره وسیعی از سریال‌ها، فیلم‌ها و شوهایی بوده‌ایم که به صورت خاص برای شرکت نماوا و سرویس استریم ویدیوی آن تولید شده‌اند. از جمله این محتویات می‌توان به «قورباغه»، «هم‌رفیق»، «هفت خان»، «رقص روی شیشه» و «حرفه‌ای» اشاره کرد.

البته که شرکت نماوا نخستین بازیگر این حوره در ایران نبود و زمانی پا به بازار گذاشت که سینمامارکت و فیلم‌نت پیشتر خدماتی مشابه را ارائه می‌کردند. بعد هم سرویس استریم محتوای «فیلیمو» از راه رسید که رشدی پایاپای با شرکت نماوا داشت و در گذر زمان، نوعی بازار دوقطبی شکل گرفت. همین بازار دوقطبی نیز دردسرهای خاص خود را برای نماوا به همراه داشته و موجی از انتقادات را روانه آن کرده.

در سال ۱۳۹۸ نماوا و همینطور سرویس رقیب، فیلیمو، تحت فشار جدی افکار عمومی قرار گرفتند. در این سال، برخی از پرمخاطب‌ترین وب‌سایت‌های دانلود فیلم و سریال به صورت پی‌درپی از دسترس خارج شدند و کاربران ایرانی در فضای مجازی، انگشت اتهام را سمت سرویس‌های VOD دراز کردند و عقیده داشتند که نماوا و فیلیمو در صدد قبضه کردن بازار فیلم و سریال هستند. سپس انتقادات بالا گرفت و این بحث مطرح شد که این پلتفرم‌ها آثار خارجی را با سانسور گسترده و بدون خرید حق کپی‌رایت پخش می‌کنند. البته که مورد دوم قویا از سوی توسعه‌دهندگان این پلتفرم‌ها تکذیب شده است.

خدمات و محصولات شرکت نماوا

شرکت نماوا در دوران چندین ساله فعالیت خود و در گذر زمان، سرویس‌ها و محصولات متعددی در اختیار مشترکین خود قرار داده که باعث رشد هرچه بیشتر و سریع‌تر کسب‌وکار شرکت نیز شده‌اند. در ادامه برخی از این محصولات را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

وب‌سایت و اپلیکیشن

وب‌سایت شرکت نماوا

وب‌سایت نماوا (+)‌ جایی است که دسترسی به تمام محتوای این شرکت را امکان‌پذیر می‌کند. با ورود به این وب‌سایت و در همان صفحه نخست، انبوهی از محتوای ویدیویی نظیر فیلم و سریال‌های ایرانی و خارجی مقابل چشم قرار می‌گیرند و شمار قابل توجهی از آن‌ها نیز با دوبله رسمی نماوا در دسترس قرار دارند. این وب‌سایت فیلم‌ها و سریال‌ها را در ۲۲ دسته‌بندی کلی قرار داده و برای مثال می‌توانید به سراغ دسته‌بندی‌های مشخصی مانند «کره‌ای»، «عاشقانه»، «مستند»، «دوبله نماوا» یا حتی فیلم‌های برنده جایزه اسکار بروید.

به همین ترتیب، شرکت نماوا به توسعه اپلیکیشنی نیز پرداخته که دسترسی به سرویس‌های آن را روی پلتفرم‌های iOS و اندروید آسان می‌کند و روی موبایل‌ هوشمند یا تبلت خود نیز قادر به تماشای ویدیوها خواهید بود. ناگفته نماند که شرکت نماوا با بخش اعظمی از سرویس‌دهندگان اینترنت در ایران قرارداد امضا کرده و به این ترتیب یا به صورت کاملا رایگان (بدون کسر حجم) یا به صورت نیم‌بها قادر به تماشای آرشیو غنی وب‌سایت و اپلیکیشن خواهید بود.

نماوا کودک

نماوا کودک اساسا محیطی ایمن برای کودکان به حساب می‌آید و آرشیوی قابل توجه از محتویاتی را در خود جای داده که کودکان و نوجوانان را برای ساعات طولانی سرگرم نگه می‌دارند. در این لندینگ پیچ مخصوص در وب‌سایت نماوا (+) فیلم‌ها و سریال‌های کودکانه (البته به شکلی نامنظم‌تر از وب‌سایت اصلی) به نمایش درآمده‌اند و در میان آن‌ها هم کارتون‌های ایرانی را خواهید یافت هم انیمیشن‌های کلان‌بودجه هالیوودی را.

نماوا تی‌وی

شرکت نماوا - نماوا تی‌وی

نماوا تی‌وی درست مانند محصول رقیب، فیلیمو باکس، اساسا یک اندروید باکس است که برای پخش محتوا روی تلویزیون و بدون نیاز به دیوایس‌های جانبی مانند کامپیوتر و موبایل هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه همراه با سیستم عامل اندروید تی‌وی از راه می‌رسد که البته برای مخاطبان فارسی‌زبان شخصی‌سازی شده و علاوه بر اپلیکیشن رسمی نماوا، قادر به اجرای دیگر اپلیکیشن‌های مخصوص اندروید تی‌وی نیز هست. نماوا تی‌وی همراه با یک ریموت کنترل مجهز به میکروفون از راه می‌رسد و با خرید آن یک سال اشتراک رایگان سرویس نماوا و یک سال اینترنت رایگان شاتل را نیز دریافت خواهید کرد.

موقعیت های شغلی و استخدام در شرکت نماوا + معرفی منابع آموزشی

در ادامه برخی از مهم‌ترین موقعیت‌های شغلی این شرکت را تشریح کرده‌ایم و به معرفی منابع آموزشی هر حوزه نیز می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و بهتر در خصوص موقعیت‌های شغلی شرکت نماوا در سایت‌های کاریابی، به انتهای همین متن رجوع کنید.

استخدام برنامه‌نویس اندروید در شرکت نماوا

بخش زیادی از ترافیک ورودی سرویس نماوا، درون اپلیکیشن اندروید آن رقم می‌خورد و بنابراین شرکت نماوا به توسعه‌دهندگانی نیاز دارد که به توسعه اپلیکیشن روی اندروید بپردازد و در گذر زمان آن را بهبود ببخشند. چنین برنامه‌نویسی برخلاف برنامه‌نویس ارشد نیازمند سابقه کار چندان طولانی نیست و در بسیاری از اوقات با نمونه کارهای اندک نیز مورد پذیرش قرار می‌گیرد. این شخص در سطوح‌ پایین‌تر تیم و زیر نظر برنامه‌نویس ارشد و دیگر مدیران فعالیت می‌کند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام برنامه‌نویس iOS در شرکت نماوا

درست مانند اپلیکیشن اندرویدی نماوا، اپلیکیشن iOS این سرویس نیز نیازمند توسعه و پشتیبانی مداوم است. برنامه‌نویس iOS در فیلیمو باید از مرحله مفهوم تا تحویل و پشتیبانی پس از راه‌اندازی، روی اپلیکیشن کار کند. این شخص باید با دیگر برنامه‌نویس‌های تیم فنی همکاری نزدیک داشته باشد و وظایف خود را نیز با توسعه‌دهندگان وب هماهنگ کند تا یک چارچوب فنی توانمند برای پشتیبانی همه‌جانبه از سرویس روی تمام پلتفرم‌ها شکل بگیرد. برنامه‌نویس iOS به صورت معمول با تکنولوژی‌های Swift و Combine و UIKit سر و کار دارد و با رابط برنامه‌نویسی iOS نیز آشنا است.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس تولید محتوا در شرکت نماوا

به عنوان سرویسی که به صورت دائمی با محتوای متنی و ویدیویی سر و کار دارد، شرکت نماوا همواره میزبان کارشناسان تولید محتوا خواهد بود. کارشناس تولید محتوا کسی است که ذاتا به نویسندگی علاقه دارد و اساسا باید یک داستان‌سرای خوب باشد. در دنیای امروز بسیاری از پایه‌های کسب‌وکارهای مختلف بر محتوایی سوار شده‌اند که مردم را درگیر یک برند کرده و ذهنیتی ۳۶۰ درجه راجع به آن به وجود می‌آورند. کارشناس تولید محتوا در شرکت نماوا نیازمند تسلط کامل بر زبان انگلیسی (ترجمه و درک مطلب) است و باید با گستره وسیعی از نرم‌افزارهای تدوین و ویرایش ویدیو و نرم‌افزارهای ویرایش زیرنویس آشنایی داشته باشد. از سوی دیگر، آشنایی با سیستم مدیریت محتوای وب و سینمای ایران و جهان نیز ضروری خواهند بود.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

لوگو شرکت نماوا

استخدام گرافیست در شرکت نماوا

گرافیست کسی است که از طریق طراحی‌های گرافیکی با مردم ارتباط برقرار می‌کند. گرافیست‌ها با دست یا با استفاده از نرم‌افزارهای کامپیوتری به خلق مفاهیم بصری می‌پردازند و ایده‌ها، اطلاعات یا بیانیه‌هایی خاص را در فرم هنر بصری یا فیزیکی که شامل تصویر، متن یا گرافیک می‌شود مقابل چشم مشتریان سازمان می‌گذارند. هدف غایی یک گرافیست این است که سازمان خود را به برندی بصری و قابل شناسایی برای مشتریان تبدیل کند. گرافیست‌ها ضمنا در کار خود با انیماتورهای چند رسانه‌ای، هنرمندان و دیگر سمت‌های شغلی که نیازمند خلاقیت فراوان است مشارکت می‌کنند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام مهندس DevOps در شرکت نماوا

مهندس DevOps کسی است که با چرخه حیات توسعه نرم‌افزار کاملا آشنایی دارد و اهمیت استفاده از ابزارهای اتوماسیون را برای توسعه خط لوله‌های دیجیتال درک می‌کند. این مهندس با همکاری با توسعه‌دهندگان و کارمندان بخش آی‌تی می‌پردازد تا بر کدهایی که منتشر می‌شوند نظارت کند. مهندسین DevOps یا توسعه‌دهندگانی هستند که به راه‌اندازی و نظارت بر عملیات‌های شبکه علاقه‌مند شده‌اند یا ادمین‌هایی که عاشق اسکریپت‌نویسی و کدنویسی هستند و می‌خواهند با حرکت به سمت توسعه محصول، به بهبود برنامه‌ریزی تست‌ها و عرضه کدها بپردازند. با توجه به اینکه عملیات‌ها و خدمات نماوا به صورت تماما آنلاین دنبال می‌شوند، مهندس DevOps از اهمیت فراوانی در شرکت برخوردار است.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس شبکه‌های اجتماعی در شرکت نماوا

کارشناس شبکه‌های اجتماعی کسی است که ویترین یک شرکت یا برند را مدیریت می‌کند و اصلی‌ترین پل ارتباطی سازمان با مشتریان به حساب می‌آید. چنین کارشناسی باید با اصول و قواعد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر اینستاگرام، تلگرام، توییتر و لینکدین آشنا و دانشی نسبی راجع به اصول بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) داشته باشد. از سوی دیگر، تسلط بر ابزارهای گوناگون نظیر فوتوشاپ و همینطور مجموعه نرم‌افزارهای آفیس ضروری به حساب می‌آید. کارشناس شبکه‌های اجتماعی در شرکت نماوا وظیفه دارد که  ضمن سامان بخشیدن به آن‌ها در چارچوب‌های مشخص، به صورت اصولی در وب‌سایت‌ها و همینطور شبکه‌های اجتماعی منتشرشان کند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام طراح رابط کاربری و تجربه کاربر در شرکت نماوا

کار طراح رابط کاربری و تجربه کاربر، ارائه راه حل و راهنمایی به چالش‌برانگیزترین سوالات در تیم طراحی وب‌سایتی و اپلیکشنی مانند نماوا است. چنین کارشناسی از طریق پژوهش‌های گسترده به شناسایی نیازهای کاربران و بررسی رفتارها و انگیزه‌های مصرف‌کنندگان می‌پردازد و در همکاری نزدیک با طراحان محصول، مدیران محصول و اعضای تیم توسعه، یا قابلیت‌هایی تازه برای محصول توسعه می‌دهد یا قابلیت‌های پیشین را بهبود می‌بخشد. چنین شخصی باید درکی عمیق از طراحی رابط کاربری و قواعد تجربه کاربری داشته، با متدهای پژوهش و بهترین راهکارهای موجود آشنا باشد و با تفکر انتقادی و خلاق خود، چالش‌های گوناگون را یکی پس از دیگری از پیش روی بردارد.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

شرکت نماوا

استخدام مدیر محصول در شرکت نماوا

مدیر محصول مسئولیت برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی همان برنامه‌ها را در چرخه حیات یک محصول برعهده دارد: از جمله وظایف او می‌توان به گردآوری نیازهای مشتریان و اولویت دادن به آن‌ها، قالب دادن به چشم‌انداز محصول، همکاری نزدیک با مهندسین، واحد فروش و تیم بازاریابی و همینطور اطمینان از اینکه اهداف درآمدی و رضایت مشتریان کسب می‌شوند اشاره کرد. مدیر محصول ضمنا باید بر سازگاری محصول با استراتژی‌ها و اهداف کلی سازمان هم نظارت کند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام برنامه‌نویس Back-End در شرکت نماوا

برنامه‌نویسان Back-End به توسعه بخش‌های «پنهان» سایت می‌پردازند که کاربران تعامل مستقیمی با آن‌ها ندارند. بک‌اند شامل کارهای پشت صحنه‌ای می‌شود که در برخی پروژه‌های خاص، مزیت‌های بیشتری نسبت به تکنولوژی‌های فرانت‌اند به ارمغان می‌آورند. توسعه‌دهندگان این حوزه معمولا به کار با گستره متنوعی از زبان‌های برنامه‌نویسی می‌پردازند. چنین برنامه‌نویسانی همچنین با همتایان فرانت‌اند خود همکاری می‌کنند تا کدهایشان بیشترین سازگاری ممکن را با بخش جلویی سایت داشته باشند.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

استخدام کارشناس بازاریابی در شرکت نماوا

سرویس‌های آنلاین برای جذب مشتریان جدید همواره نیاز به پیاده‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی گوناگون و چشمگیر دارند و شرکت نماوا هم از این قاعده مستثنی نیست. کارشناس بازاریابی در نماوا باید پیش از هر چیز مهارت‌هایی عالی در برقراری ارتباطی و مذاکره داشته باشد. او باید قواعد دنیای بازاریابی را بشناسد، از مهارت‌های برنامه‌ریزی و گزارش‌دهی برخوردار باشد و پیشتر تجربیاتی در حوزه بازرگانی الکترونیک به دست آورده باشد. ضمنا آشنایی با کمپین‌های تبلیغاتی گوناگون مانند بازاریابی گوریلی، CRM، بازاریابی آنلاین و آفلاین و همینطور بازاریابی در بستر شبکه‌های اجتماعی ضروری است.

آموزش‌های مرتبط به این موقعیت شغلی:‌

موقعیت های استخدام شرکت نماوا در سایت های استخدامی

  • صفحه استخدام سایت شرکت نماوا: (+)
  • پروفایل شرکت نماوا در جابینجا: (+)
  • پروفایل نماوا در جاب ویژن: (+)

راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی شرکت نماوا

  • آدرس وب‌سایت اصلی: (+)
  • کانال تلگرام: (+)
  • صفحه اینستاگرام: (+)
  • صفحه توئیتر: (+)
  • صفحه لینکدین: (+)
  • صفحه آپارات: (+)
  • تلفن ارتباط با شرکت: ۹۱۰۰۰۱۱۱-۰۲۱

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «معرفی شرکت های برتر ایران و فرصت های شغلی و استخدام در آن ها» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *