ساخت رزومه در لینکدین — آموزش گام به گام و تصویری

۷۴۳۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه
ساخت رزومه در لینکدین — آموزش گام به گام و تصویری

با توجه به اینکه پروفایل‌های لینکدین پربازدیدترین صفحات این شبکه اجتماعی به حساب می‌آیند، هرکسی که می‌خواهد تجارب و مهارت خود را به نمایش گذاشته و برندی شخصی برای خود به وجود آورد، باید پیش از هر کاری صفحه پروفایلی در لینکدین ایجاد کند. پس از این نیز باید به شکلی مداوم به پروفایل لینکدین سر زد و آخرین به‌روزرسانی‌ها را به آن افزود. با در پیش گرفتن چنین رویکردی، عملا می‌توانید به ساخت رزومه در لینکدین مشغول شوید و پروفایل خود را تبدیل به منبعی شامل و کامل از هرآن‌چیزی کنید که شرکا و کارآفرینان کنونی و آتی باید راجع به شما بدانند.

در این مقاله قصد داریم ساخت رزومه در لینکدین را به شما بیاموزیم و در واقع از نکاتی بگوییم که باعث می‌شوند پروفایل شما تا جای ممکن شکلی حرفه‌ای و دقیق به خود بگیرد. اما پیش از اینکه به سراغ نکات برویم، نیم‌نگاهی بر این خواهیم داشت که چطور می‌توان در لینکدین ثبت نام و از گزینه‌های مختلفی که به ارمغان می‌آورد استفاده کرد. ناگفته نماند که این نوشتار صرفا بر ساخت رزومه در لینکدین متمرکز است و اگر نیازمند دریافت اطلاعات هرچه بیشتر راجع به این شبکه اجتماعی هستید، مطالعه مقاله آموزش جامع لینکدین پیشنهاد می‌شود.

چطور در لینکدین حساب کاربری بسازیم؟

ساخت یک حساب کاربری و پروفایل در لینکدین راهی عالی برای برقراری ارتباطات تجاری و آشنایی با افراد جدید به حساب آمده و به شما کمک می‌کند به شکلی آسان‌تر قادر به یافتن فرصت‌های شغلی و بهره‌برداری از آن‌ها باشید. در این بخش از مقاله از این خواهیم گفت که چطور می‌توان پروفایلی شخصی در لینکدین ساخت.

ساخت حساب کاربری

۱. وارد وب‌سایت لینکدین (+) شوید. صفحه‌ای را مشاهده خواهید کرد که چندین کادر برای وارد کردن متن در میانه آن قرار گرفته.

ساخت رزومه در لینکدین

۲. حالا باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و این کار را به کمک کادرهایی که در صفحه دیده می‌شوند به انجام می‌رسانید. لینکدین به این اطلاعات نیاز دارد:

  • نام
  • نام خانوادگی
  • ایمیل - آدرس ایمیل دخواه شما که لینکدین از طریق آن با شما ارتباط برقرار می‌کند
  • پسوورد - رمز عبور دلخواه شما برای حساب کاربری جدیدی که در لینکدین می‌سازید

۳. روی گزینه Join Now بزنید که درست زیر اطلاعاتی که همین الان وارد کردید قرار گرفته.

ساخت رزومه در لینکدین

۴. حالا کادر زیر Country بزنید. با این کار منویی کشویی حاوی لیست تمام کشورها به نمایش در می‌آید.

۵. کشور خود را از لیست انتخاب کنید.

۶. روی Next بزنید.

ساخت رزومه در لینکدین

۷. حالا از شما پرسیده می‌شود که آیا دانشجو هستید یا خیر. برای تایید دانشجو بودن خود روی Yes و در غیر این صورت روی No بزنید.

۸. سمت شغلی و نام شرکتی که در آن مشغول به کار هستید را وارد کنید. برای این کار باید به ترتیب به سراغ دو کادر «Job Title» و «Company» بروید.

  • بسته به جایی که در آن مشغول به کار هستید، شاید لازم باشد که حوزه کار خود را نیز وارد کنید. برای این کار به سراغ کادر «Industry» بروید.
  • اگر دانشجو باشید می‌توانید دانشگاه کنونی، سال ورود به دانشگاه و سالی که برای فارغ‌التحصیلی در جریان آن برنامه‌ریزی کرده‌اید را هم وارد کنید.

۱۱. حالا روی Next بزنید. از این لحظه به بعد باید به شخصی‌سازی محتوای پروفایل خود و همینطور انتخاب افرادی که می‌خواهید با آن‌ها در ارتباط باشید بپردازید.

ساخت رزومه در لینکدین

شخصی‌سازی صفحه اصلی لینکدین شما

1. یکی از گزینه‌های شخصی‌سازی حساب کاربری را انتخاب کنید. وقتی چنین کاری می‌کنید، از شما خواسته می‌شود که نخست به تایید کردن ایمیل آدرس خود بپردازید. گزینه‌هایی که در ادامه خواهید دید به شما اجازه می‌دهند نوع اطلاعاتی که لینکدین در صفحه اصلی به شما نمایش می‌دهد را کنترل کنید. بنابراین به انتخاب گزینه دلخواه خود بپردازید:

  • یافتن شغل (Finding a Job)
  • ساخت شبکه حرفه‌ای (Building My Professional Network)
  • به‌روز ماندن با آخرین اخبار حوزه کاری (Staying Up-to-Date with My Industry)
  • در تماس باقی ماندن با مخاطبان (Keeping in Touch with My Contacts)
  • عدم اطمینان (Not Sure Yet. I'm Open)

۲. ایمیل خود را باز کنید. این ایمیل باید همان آدرسی باشد که پیشتر از آن برای ثبت نام در لینکدین استفاده کردید.

۳. اطمینان حاصل کنید هنگام ورود به ایمیل خود، صفحه کنونی لینکدین را نمی‌بندید.

۴. در میان ایمیل‌های خود به سراغ موردی بروید که با نام Linkedin علامت‌گذاری شده است. عنوان سوژه چنین چیزی خواهد بود: Please Confirm Your Email Address

ساخت رزومه در لینکدین

5. اگر این ایمیل را مشاهده نمی‌کنید به سراغ فولدر Spam بروید و آن‌جا را نیز بررسی کنید.

۶. درون ایمیل مورد نظر روی گزینه Confirm بزنید. این دکمه‌ای آبی‌رنگ است که کنار کدی شش رقمی در بدنه اصلی ایمیل قرار گرفته.

۷. در رویکردی دیگر، می‌توانید کد شش رقمی مورد نظر را کپی کرده و درون کادری که داخل صفحه لینکدین به نمایش درمی‌آید پیست کنید.

۸. راجع به شناسایی خودکار مخاطبان تصمیم‌گیری کنید. لینکدین قادر است برخی از مخاطبان بالقوه شما را براساس ایمیل آدرس آن‌ها شناسایی کند. اگر مایل به برقراری ارتباط با این مخاطبان هستید گزینه Continue را بزنید و در غیر این صورت به سراغ گزینه Skip بروید.

۹. با انتخاب گزینه Continue، لینکدین خواستار جواز دسترسی به حساب ایمیل شما می‌شود و سپس باید تک‌تک اشخاصی که می‌خواهید به شبکه لینکدین شما افزوده شوند را بررسی کنید.

۱۰. اگر روی گزینه Skip بزنید، احتمالا پیامی تازه به نمایش درآید و با کلیک روی دکمه Yes باید تصمیم خود را نهایی کنید.

ساخت رزومه در لینکدین

۱۱. تصویری از خود آپلود کنید. پروفایل‌هایی که یک تصویر حرفه‌ای و واضح دارند به احتمال بیشتری به چشم کارفرمایان می‌آیند و این یعنی فرصت‌های شغلی و شبکه‌سازی بیشتری به دست خواهید آورد. برای افزودن یک تصویر از خود روی گزینه Upload Photo زده و سپس یک تصویر را از حافظه کامپیوتر انتخاب کنید.

۱۲. اگر ترجیح می‌دهید همین حالا تصویری برای پروفایل انتخاب نکنید، گزینه Skip را بزنید.

۱۳. بعد از آپلود تصویر، روی Continue کلیک کنید. با این کار تصویر پروفایل شما ذخیره می‌شود.

ساخت رزومه در لینکدین

۱۴. کانال‌هایی که می‌خواهید دنبال کنید را برگزینید. کانال‌هایی که در این مرحله انتخاب خواهید کرد تعیین‌کننده نوع اطلاعاتی خواهند بود که در صفحه خانه (Home) لینکدین شما به نمایش درمی‌آید.

ساخت رزومه در لینکدین

۱۵. بعد از انتخاب هر تعداد کانال، روی Follow کلیک کنید. با این کال کانال‌های منتخب توسط پروفایل شما دنبال خواهند شد.

۱۶. برای عبور از این مرحله هم می‌توانید دکمه Skip را بزنید.

۱۷. حالا باید به انتخاب پروفایل‌های تاثیرگذار لینکدین که مایل به دنبال کردن آن‌ها هستید مشغول شوید. اطلاعاتی که در این پروفایل‌ها منتشر می‌شود، در صفحه Home شما هم ظاهر می‌گردد.

۱۸. فالو کردن پروفایل‌ها به این معنا نخواهد بود که پروفایل‌های مورد نظر در لیست مخاطبان یا دایره ارتباطات لینکدین شما قرار گرفته‌اند.

ساخت رزومه در لینکدین

۱۹. حالا روی گزینه Follow کلیک کنید. با این کار، پروفایل‌های منتخب توسط پروفایل شما دنبال خواهند شد.

۲۰. برای عبور از این مرحله هم می‌توانید دکمه Skip را بزنید.

۲۱. حالا روی گزینه Next در گوشه پایین سمت راست صفحه کلیک کنید. پروفایل‌ شما در این لحظه رسما راه‌اندازی شده و می‌توانید اطلاعات مربوط به مهارت‌ها، تجارب و مشاغل خود را در آن درج کنید.

ساخت رزومه در لینکدین

ویرایش پروفایل لینکدین شما

۱. برای آغاز فرایند ویرایش پروفایل خود در لینکدین، روی تب Me بزنید. این گزینه در گوشه بالا سمت راست پروفایل، درست کنار آیکن اعلانات (Notifications) قرار گرفته.

۲. سپس روی View Profile بزنید. این گزینه‌ای است که در بالای منوی کشویی Me قرار گرفته.

ساخت رزومه در لینکدین

۳. حالا روی علامت مداد کلیک کنید که در سمت راست تصویر پروفایل و نیمه بالایی صفحه پروفایل شما تعبیه شده. با این کار می‌توانید مقدمه پروفایل خود را همراه با موارد زیر ویرایش کنید:

  • نام و نام خانوادگی
  • Headline - توضیحی مختصر و شخصی راجع به خودتان
  • Current Position - این گزینه به معنای سمت شغلی شما در شرکت کنونی است (برای مثال، نویسنده در فرادرس).
  • Location Information - این بخش حاوی اطلاعاتی نظیر کشور کنونی شما، کد پستی و شهر زندگی می‌شود.
  • Summary - توضیحی خلاصه راجع به اهدافی که دنبال می‌کنید و دستاوردهایی که داشته‌اید.
  • Add Education - این گزینه اجازه می‌دهد مدارس و دانشگاه‌هایی که به آن‌ها رفته‌اید را به پروفایل اضافه کنید.

۴. بعد از وارد کردن اطلاعات مورد نظرتان، روی گزینه Save کلیک کنید تا تغییرات ذخیره‌سازی شوند. ناگفته نماند که این اطلاعات، عمومی به حساب آمده و هرکسی قادر به مشاهده آن‌ها خواهد بود.

ساخت رزومه در لینکدین

۵. با انتخاب علامت مثبت (+) که در بخش سمت راست کلمه Experience (اندکی پایین‌تر از تصویر پروفایل) قرار گرفته می‌توانید تجارب حرفه‌ای خود را اضافه کنید. هنگام افزودن یک تجربه حرفه‌ای، لازم است اطلاعاتی راجع به محل کارتان و همینطور مدت زمان فعالیت در آن‌جا، سمت شغلی و توضیحی کوتاه راجع به وظایف خود نیز بنویسید. این اطلاعات شدیدا برای هرکسی که به پروفایل شما سر می‌زند کارآمد خواهد بود. سپس روی گزینه Save بزنید تا هر تجربه کاری جدیدی که افزوده‌اید در پروفایل ذخیره گردد.

ساخت رزومه در لینکدین

۹ ترفند برای ساخت رزومه در لینکدین طی تنها ۱ ساعت

حالا که می‌دانیم چطور باید در لینکدین ثبت نام و گام‌های اولیه را برای راه‌اندازی حساب کاربری طی کرد، زمان آن رسیده که به سراغ ترفندهای ساخت رزومه در لینکدین برویم. با دنبال کردن رویکردهایی که در ادامه به شما می‌گوییم، به شکلی موثر و حرفه‌ای قادر به ساخت رزومه در لینکدین و نمایش مهارت‌ها و تجارب‌ خود به همکاران بالقوه خواهید بود.

۱. یک تصویر پس‌زمینه جدید انتخاب کنید

ساخت رزومه در لینکدین

این یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که تازه‌واردان به لینکدین مرتکب می‌شوند: عدم شخصی‌سازی تصویر کاور پس‌زمینه. اگرچه لینکدین به صورت پیش‌فرض یک تصویر ساده به عنوان کاور (همان تصویر مستطیل‌شکلی که زیر تصویر پروفایل قرار دارد) در پروفایل شما می‌گذارد، اما استفاده از یک تصویر حرفه‌ای و مرتبط به فعالیت‌های خودتان باعث می‌شود پروفایلی منحصر به فرد داشته باشید که مخاطب را علاقه‌مند به تماشای دیگر بخش‌ها می‌کند.

هنگام انتخاب تصویر کاور از تصاویری که یک شخص، یک فضای شلوغ یا سفری که سال پیش رفتید را نشان می‌دهند اجتناب کنید. در عوض به سراغ تصویری بروید که به صنعت یا برند شما مرتبط باشد. اگر به عنوان مثال طراح گرافیک هستید، از یکی از تصاویری که خودتان طراحی کرده‌اید بهره ببرید. اگر نویسنده هستید، تصویری از یک کامپیوتر و کیبورد کفایت خواهد کرد. حتی تصویری از دورنمای شهری که در آن زندگی می‌کنید هم انتخاب خوبی به حساب خواهد بود. در نهایت سراغ هر تصویری که می‌روید، صرفا اطمینان حاصل کنید که شسته‌رفته، با کیفیت و مناسب برای لینکدین باشد.

۲. یک تصویر پروفایل جدید آپلود کنید

ساخت رزومه در لینکدین

درست همانطور که با دیدن تصویری قدیمی یا تصویری که عمدا دستکاری شده از شخصی که با او ارتباط گرفته‌اید ناراحت می‌شوید، کارفرمایان و ارتباطات بالقوه در لینکدین هم از دیدن تصاویر تاریخ گذشته، نامربوط یا تصاویری که متعلق به شرکت‌هایی هستند که دیگر در آن‌ها کار نمی‌کنید، استقبال نخواهند کرد.

هر زمان که چیزی برجسته در شما تغییر می‌کند - چه مدل مو و ریش‌تان باشد و چه وزن‌ و حرفه‌ شغلی‌تان- چند لحظه برای پروفایل لینکدین خود وقت گذاشته و تصویر پروفایل جدیدی بارگذاری کنید. این تغییری کوچک است که می‌تواند یک دنیا تفاوت به وجود آورد.

۳. سرتیتر حرفه‌ای خود را بازنویسی کنید

سرتیتر (Headline) حرفه‌ای شما یکی از نخستین چیزهایی است که دیگران هنگام ورود به صفحه لینکدین شما مشاهده می‌کنند. این بخش در واقعی حاوی اطلاعاتی خلاصه و موجز است و می‌تواند اصلی‌ترین دلیل دیگران برای کلیک کردن یا عدم کلیک روی نام شما باشد. در نتیجه، باید اطمینان حاصل کنید که سرتیتر حرفه‌ای شما به‌روز، دقیق و مناسب است و به خوبی دلایل حضور شما در پلتفرم لینکدین را بازتاب می‌دهد.

اگر در حال حاضر به عنوان مثال یک ادیتور ویدیوی فریلنسر هستید و به دنبال مشتریان جدید می‌گردید، همین را در سرتیتر خود بگویید. اگر در این لحظه امکان همکاری با مشتریان جدید وجود ندارد اما مایل به برقراری ارتباط با دیگر فعالان حوزه خود هستید هم می‌توانید چنین چیزی را در سرتیتر خود بگویید. اساسا سرتیتر شما باید هویت شما را به دیگران نمایش دهد، توضیح دهد چطور قادر به کمک‌رسانی به دیگران هستید و در هر لحظه روی چه پروژه‌هایی کار می‌کنید.

۴. علت حضور خود در لینکدین را شرح دهید

ساخت رزومه در لینکدین

کاربران به دلایل گوناگونی به فعالیت در لینکدین مشغول می‌شوند و شما هم می‌توانید علت اصلی حضور خود در این پلتفرم اجتماعی را به دیگران بگویید. لینکدین در حال حاضر این امکان را فراهم کرده که به دیگران بگویید آیا نوعی خدمات می‌دهید، به دنبال شغل می‌گردید و یا اصلا خودتان مشغول جذب نیرو هستید یا خیر. این قابلیتی است که لینکدین نام Showcase Services Module را برای آن انتخاب کرده.

اگرچه این بخش آنقدرها مهم یا نوآورانه به نظر نمی‌رسد، اما می‌تواند تصویری معرکه از چرایی حضور شما در لینکدین ترسیم کند و به دیگران بگوید که با فعالیت‌های خود امیدوار به دستیابی به چه اهدافی هستید. به این شکل، ارتباطاتی موثرتر برقرار خواهید کرد که برای هر دو طرف سودده به حساب می‌آیند: مثلا شاید به دنبال استخدام نیرو باشید و کسی که به دنبال فرصت‌های شغلی می‌گردد شما را بیابد. به این ترتیب، هر دوی شما شانس بیشتری برای تحقق خواسته خود خواهید داشت.

۵. محتوای شاخص خود را اضافه کنید

ساخت رزومه در لینکدین

افزودن محتوای شاخص (Featured Content) در پروفایل شما، اقدامی حیاتی به حساب می‌آید، چرا که باعث می‌شود بتوانید در حوزه خود متمایز ظاهر شوید. محتوای شاخص فرصتی برای نمایش کارهای پیشین و همینطور میزان مهارت‌ها و نوآوری‌های شما به حساب می‌آیند. تاثیر بصری این بخش، هنگامی که دیگران درون پروفایل شما اسکرول می‌کنند، غیر قابل انکار است.

چه نویسنده باشید، چه تصویربرداری و چه حتی یک وکیل، بخش محتوای شاخص اجازه می‌دهد به افزودن محتوایی بصری مشغول شوید که مرتبط با کارتان است و می‌تواند فضایی برای برخی از آثار شما، پروژه‌های قبلی یا حتی مصاحبه‌ای که شاید با یک روزنامه محلی داشته‌اید باشد. اساسا استفاده از این فضا در صفحه پروفایل، گامی بسیار مهم در فرایند ساخت رزومه در لینکدین به حساب می‌آید و به دیگران نشان می‌دهد قادر به انجام چه کارهایی هستید. از سوی دیگر، با محتوای تعبیه شده در این بخش می‌توانید به ارتباطات بالقوه نشان دهید چه هویتی دارید و در چه زمینه‌هایی دست به فعالیت می‌زنید.

۶. کلمات کلیدی خود را دگرگون سازید

یک تمرین مهم برای شما داریم: به تعیین آن دسته از کلمات کلیدی مشغول شوید که می‌خواهید با آن‌ها سر از نتایج جستجو در لینکدین در بیاورید و سپس بررسی کنید که همان کلمات چند بار در پروفایل لینکدین شما تکرار شده‌اند. برای این کار کافی است دکمه‌های Ctrl + F را در پنجره مرورگر خود فشار دهید و عبارت مورد نظرتان را تایپ کنید.

اگر در حال حاضر هیچ کلمه کلیدی مشخصی در صفحه لینکدین ندارید، اندکی وقت گذاشته و این ایراد بزرگ را برطرف سازید. کلمات کلیدی باعث می‌شوند در صفحه نتایج جستجوی لینکدین در رده‌های بالاتر قرار بگیرید و در نتیجه شانس بیشتری برای تعامل با دیگران داشته باشید. بنابراین اطمینان حاصل کنید که به سراغ انبوهی از کلمات کلیدی گوناگون راجع به هویت خوتان، صنعتی که در آن فعالیت می‌کنید و همینطور علایق‌تان می‌روید. کلمات کلیدی را می‌توان در نقاط گوناگونی از پروفایل قرار داد، از سرتیتر گرفته تا بخش درباره من (About Me). پخش کردن این کلمات در سراسر صفحه، شانس حضورتان در نتایج جستجو را به شکل قابل توجهی افزایش خواهد داد و سپس قادر به برقراری ارتباطاتی بیشتر و بهتر خواهید بود.

۷. مهارت‌های خود را تایید کنید

ساخت رزومه در لینکدین

درست همانطور که بخش مهارت‌ها (Skills) در رزومه سنتی شما به کارفرمایان نشان می‌دهد که چه توانایی‌های دارید، همین بخش در صفحه پروفایل شما هم می‌تواند نقاط قوت کارتان را به نمایش گذاشته و از این بگوید که چرا شصخیتی برجسته در حوزه فعالیت خود به حساب می‌آیید. با نادیده گرفتن بخش مهارت‌ها به هنگام ساخت رزومه در لینکدین، خیلی ساده شانس کمتری برای بالا آمدن در نتایج جستجو خواهید داشت. از سوی دیگر، مخاطبان بالقوه به سختی قادر به تشخیص این خواهند بود که چرا باید با شما ارتباط برقرار کنند.

هنگام دست کشیدن به سر و روی مهارت‌های خود، می‌توانید بار دیگر نیم‌نگاهی به لیست کلمات کلیدی که در گام قبلی ساختید بیندازید یا اینکه به سراغ کلمات کلیدی رایج و پیش‌فرض در لینکدین بروید. مهم نیست کدام رویکرد را در پیش می‌گیرید، مهم این است که بخش قابل توجهی از پروفایل خود را به استعدادها و توانایی‌های خود اختصاص داده و کم‌کاری نکنید.وقتی لیست توانایی‌های مورد نظرتان را فراهم آوردید، از «پین» کردن سه مورد برجسته در فضای مخصوص مهارت‌ها اطمینان حاصل نمایید. اینجا جایی است که چشمگیرترین اندورس‌ها (یا تاییدیه‌ها) به نمایش درمی‌آیند.

۸. افرادی تازه را برای برقراری ارتباط بیابید

به احتمال فراوان زمانی که به لینکدین پیوستید، تمام افرادی که می‌شناسید را نیز به دایره ارتباطات خود اضافه کردید؟ اما چند وقت از آن موقع می‌گذرد؟ چند نفر دیگر را از آن موقع ملاقات کرده‌اید که بهتر است ارتباطی مداوم با آن‌ها داشته باشید؟ بهترین رویکردی که می‌توان در لینکدین در پیش گرفت، این است که مخاطبان ایمیل آدرس خود را با شبکه اجتماعی مورد نظر همگام‌سازی کنید و از سوی دیگر، هر از گاهی به جستجو برای مشتریان تازه، همکاران یا همتایانی که با آن‌ها ملاقات دارید مشغول شوید. مهم نیست این افراد را در دنیای واقعی ملاقات کرده‌اید یا در فضای آنلاین. از سوی دیگر، الگوریتم هوشمند لینکدین هم افرادی را به شما پیشنهاد خواهد کرد که بد نیست نیم‌نگاهی به پروفایل آن‌ها بیندازید.

به‌روزرسانی مداوم دایره مخاطبان یکی از بهترین راه‌ها برای شبکه‌سازی به حساب آمده و شما را در معرض فرصت‌ها و مقابل چشم افرادی تازه قرار می‌دهد. قطعا با ما موافق هستید وقتی می‌گوییم چنین کاری از دست روی دست گذاشتن و منتظر ماندن برای اینکه به ناگاه با یک غریبه ارتباط برقرار کنید بهتر است.

شبکه‌های اجتماعی ابزارهایی قدرتمند هستند، اما این توانمندی تا حد زیادی بستگی به شیوه استفاده شما از آن‌ها دارد. درست همانطور که مهارت‌ها، تجارب، سمت‌های شغلی و موارد مشابه را به صورت مداوم به‌روزرسانی می‌کنید، باید توجهی ویژه به مخاطبان خود نیز داشته باشید. چه موضوع صحبت دریافت تاییدیه از سوی افرادی باشد که پیشتر با آن‌ها همکاری کرده‌اید، چه برقراری ارتباط با مخاطبان خود براساس شماره‌های تلفن و چه ملاقات‌های حضوری برای صرف ناهار با شرکا.

۹. خواستار تاییدیه‌های جدید شوید

ساخت رزومه در لینکدین

تاییدیه‌ها برای کارفرمایان بالقوه، مخاطبان جدید و فرصت‌های شغلی آتی از اهمیت فراوان برخوردار بوده و میزان موفقیت شما در حوزه فعالیت‌تان را به نمایش می‌گذارند. اگر همین حالا تاییدیه‌هایی در پروفایل لینکدین خود دریافت کرده‌اید، عالی است. اما شاید زمان این رسیده باشد که خواستار تاییدیه‌های هرچه بیشتر شوید. برای مثال اگر آخرین تاییدیه از سوی سوپروایزر شغلی ارائه شده که شش سال پیش از آن استعفا کرده‌اید، باید حتما تاییدیه‌هایی جدیدتر و مرتبط‌تر با کارهای اخیر خود دریافت کنید.

برای دریافت چنین تاییدیه‌هایی، به سراغ کارفرمایان پیشین و کنونی بروید و از سوی دیگر با مدیران تیم‌ها و هرکس دیگری که سمت بالاتری نسبت به شما داشته ارتباط برقرار کنید؛ حتی اگر همکاری شما با آن‌ها چند هفته بیشتر طول نکشیده است. در همین راستا، اعلاناتی روی موبایل هوشمند تنظیم کنید یا روزهای مشخصی را در تقویم علامت بزنید تا به‌روزرسانی پروفایل لینکدین را به خود یادآوری کنید. تنها با یادآوری و رسیدگی مداوم است که می‌توانید از تمام ظرفیت‌های این ابزار قدرتمند بهره‌مند شوید.

سوالات رایج راجع به ساخت رزومه در لینکدین

در ادامه مقاله آموزش ساخت رزومه در لینکدین، به برخی از رایج‌ترین سوالاتی می‌پردازیم که معمولا ذهن کاربران این شبکه اجتماعی را به خود مشغول می‌کنند.

بهترین راه برای به‌روزرسانی پروفایل لینکدین چیست؟

  1. انتخاب یک تصویر پس‌زمینه جدید
  2. آپلود یک تصویر پروفایل جدید
  3. به‌روزرسانی سرتیتر حرفه‌ای شما
  4. افزودن محتوای شاخصی که تجارب و تخصص‌های شما را به نمایش می‌گذارند.
  5. دریافت تاییدیه از سوی مشتریان و کارفرمایان سابق و کنونی

چطور می‌توان پروفایل لینکدین را بدون ارسال اعلان برای مخاطبان به‌روزرسانی کرد؟

تقریبا هرچیزی در لینکدین عمومی است. حتی زمانی که چیزی را در پروفایل خود تغییر می‌دهید. اگر به به‌روزرسانی پروفایل خود مشغول شوید، لینکدین به صورت پیش‌فرض موضوع را به گوش مخاطبان شما خواهد رساند. اما خبر خوب اینکه می‌توان تنظیمات را تغییر داد. برای این کار، به پروفایل خود رفته و روی دکمه ویرایشی که به شکل مداد طراحی شده کلیک کنید. سپس در بخش پایینی سرتیتر، دکمه‌ای را تحت عنوان «Share Profile Changes» مشاهده خواهید کرد. حالا کافی است وضعیت مربوط به این گزینه را روی «No» قرار دهید.

چرا باید پروفایل لینکدین خود را به‌روزرسانی کنم؟

حتی اگر همین حالا در سمت شغلی مورد علاقه خود حضور دارید و از کارتان لذت می‌برید هم باید پروفایل خود را به‌روز نگه دارید. می‌پرسید چرا؟ برخی از دلایل آن به شرح زیر است:

  • با این کار میزان بازدیدها از پروفایل شما افزایش می‌یابد.
  • قادر به شکل دادن نوعی برند شخصی برای خود خواهید بود.
  • کارفرمایان آتی به اطلاعات کافی راجع به شما دسترسی خواهند داشت و حتی با جستجو در گوگل هم به پروفایل شما خواهند رسید.
  • از رقبایی که روز به روز بیشتر و ماهرتر می‌شوند جلوتر باقی می‌مانید.

چطور یک پروفایل لینکدین منحصر به فرد بسازم؟

با دنبال کردن ترفندهای زیر می‌توانید به پروفایل خود شکلی منحصر به فرد بخشیده و از دیگران متمایز گردید:

  • یک تصویر حرفه‌ای از نیم‌تنه بالایی خود برای آواتار تهیه کنید.
  • سرتیتری چشمگیر برای خود بنویسید.
  • با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط به حوزه کاری خود، خلاصه فعالیت‌هایتان را بهینه‌سازی کنید
  • از تاکید بر تجارب پیشین خود اطمینان حاصل کنید.
  • یک تصویر پس‌زمینه حرفه‌ای برگزینید.
  • از یک URL شخصی‌سازی شده و به‌یادماندنی برای پروفایل خود استفاده کنید.
  • ضمن برقراری ارتباط با کارفرمایان پیشین، خواستار دریافت تاییدیه و Endorsement از سوی آن‌ها شوید.
بر اساس رای ۳۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
WikiHowNeal Schaffer
۱ دیدگاه برای «ساخت رزومه در لینکدین — آموزش گام به گام و تصویری»

سلام، با توجه به تحریم ها، مشکلی نداره که تمام پروفایل رو با اطلاعات واقعی پر کنیم؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *