کانکشن در لینکدین چیست؟ — راهنمای ۲۰۲۲ به زبان ساده

۲۲۴۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۶ دقیقه
کانکشن در لینکدین چیست؟ — راهنمای ۲۰۲۲ به زبان ساده

اگر از ما بپرسید کانکشن در لینکدین چیست، به شما خواهیم گفت همان چیزی است که برای گسترش شبکه اطرافیان خود و همینطور رشد کسب‌وکارتان به آن نیاز دارید. بسیاری از مردم در برقراری ارتباط با دیگران در شبکه اجتماعی لینکدین با مشکل روبه‌رو می‌شوند و بنابراین جای تعجبی ندارد که ارتباطات اکثر کاربران لینکدین فراتر از دایره‌ای شامل ۱۰۰ نفر نمی‌رود. در این وضعیت، کاربر احساس می‌کند که درجا می‌زند و در نتیجه، از برقراری ارتباطات بیشتر ناامید می‌شود. اگر شما هم با چنین مانعی روبه‌رو شده‌اید یا به صورت کلی نمی‌دانید که کانکشن در لینکدین چیست و چطور کار می‌کند، در این مقاله هرآنچه لازم است بدانید را پوشش می‌دهیم. ناگفته نماند که پیشتر در فرادرس مقالات گوناگونی راجع به لینکدین منتشر شده و برای کسب اطلاعات عمیق‌تر راجع به این شبکه اجتماعی، مطالعه مقالات «لینکدین چیست؟» و «چگونه در لینکدین فعالیت کنیم؟» را پیشنهاد می‌کنیم.

درجه‌های کانکشن در لینکدین

کانکشن در لینکدین به افرادی گفته می‌شود که در شبکه مخاطبان شما قرار دارند. به صورت کلی کانکشن‌های لینکدین شما یا به عبارت دیگر، افرادی که با آن‌ها ارتباط دارید، در سه سطح درجه یک، درجه دو و درجه سه دسته‌بندی می‌شوند.

مفهوم این درجه‌ها به صورت زیر است:

  • کانکشن درجه یک: این به معنای کسی است که همین حالا در شبکه ارتباطات شما حضور دارد. شما پیشتر برای این فرد درخواست برقراری ارتباط فرستاده‌اید و او قبول کرده، یا عکس همین فرایند طی شده.
کانکشن در لینکدین
  • کانکشن درجه دو: این به معنای کسی است که توسط شما دنبال نمی‌شود و شما را دنبال نمی‌کند، اما در لیست ارتباطات کانکشن‌های درجه یک شما حضور دارد.
  • کانکشن درجه سه: و بالاخره کانکشن درجه سه به معای کسی است که در شبکه کانکشن‌های درجه دو شما یافت می‌شود.
کانکشن در لینکدین

آیا کانکشن در لینکدین مهم است؟

بله، برقراری ارتباط با افراد درست در لینکدین، چند مزیت بزرگ با خود به همراه می‌آورد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دسترسی به اطلاعات ارزشمند: لینکدین شبکه‌ای اجتماعی است که به صورت خاص برای متخصصان و افراد حرفه‌ای ساخته شده. این افراد سپس به تولید محتوای تخصصی می‌پردازند تا قادر به جلب مخاطبان هرچه بیشتر باشند. با برقراری ارتباط با دیگر افراد حاضر در حوزه یا صنعت فعالیت خود، می‌توانید به منابعی ارزشمند دست پیدا کنند که در نهایت رشد کسب‌وکار شما و همینطور دایره ارتباطات شما را رقم می‌زنند.
  • دسترسی به فرصت‌های شغلی باکیفیت‌تر: لینکدین یک قابلیت بزرگ دارد که به شما اجازه می‌دهد با انبوهی از فیلترها و گزینه‌های مختلف به دنبال فرصت‌های شغلی بالقوه بگردید. وقتی به افراد درست متصل شده باشید، یافتن فرصت‌های شغلی مرتبط با صنعت یا حوزه کاری شما بسیار آسان‌تر می‌شود. بسیاری از کارآفرینان این روزها از لینکدین به عنوان اصلی‌ترین منبع جذب نیروی مستعد استفاده می‌کنند. بنابراین اگر افرادی را در شرکت‌های گوناگون بشناسید، مستقیم در معرض فرصت‌های شغلی تازه و هیجان‌انگیز قرار می‌گیرید.
  • دسترسی به اهرم‌های هرچه بیشتر: وقتی به افراد درست متصل شده باشید، درهای زیادی می‌توانند به روی شما باز شوند. چنین فرصت‌هایی را هم می‌توان در قالب سمت‌های شغلی بالقوه جستجو کرد، هم آشنایی بیشتر مخاطبان با برند شخصی شما و هم مشارکت با افراد دیگر در پروژه‌های تازه. بنابراین هرچه کانکشن‌های بیشتری داشته باشید، در واقع بازار کار بزرگ‌تری هم پیش روی خود خواهید داشت و به نیروی ارزشمندتری نیز تبدیل می‌شوید.

در لینکدین با چه افرادی ارتباط برقرار کنیم؟

به صورت معمول، کاربران لینکدین باید به برقراری ارتباط با آن دسته از افرادی مشغول شوند که به نحوی با صنعت، حوزه کاری یا موقعیت جغرافیایی آن‌ها مربوط می‌شوند. فرض می‌کنیم در حوزه تکنولوژی و برای کسب‌وکاری کوچک کار می‌کنید که علاقه چندانی به استفاده از شبکه‌های اجتماعی ندارد. در این حالت، برقراری ارتباط با صدها مدیر شبکه‌های اجتماعی در سراسر کشور آن‌قدرها کارآمد نخواهد بود و باید مخاطبان خود را به شکلی هدفمندتر انتخاب کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

چطور کانکشن‌ها را در لینکدین مشاهده کنیم؟

۱. روی گزینه My Network در نوار بالایی هر صفحه‌ای از وب‌سایت لینکدین (+) کلیک کنید.

۲. پایین بخش Manage My Network در ستون سمت چپ، روی گزینه Connections بزنید.

۳. حالا شاهد فهرستی از کانکشن‌های درجه یک خود در لینکدین خواهید بود.

کانکشن در لینکدین

بیشینه تعداد کانکشن در لینکدین چقدر است؟

لینکدین به کاربران خود اجازه می‌دهد تا سقف ۳۰ هزار کانکشن درجه یک داشته باشند، با این حال از نظر تعداد فالوئرهایی که می‌توانید به دست آورید هیچ محدودیتی وجود ندارد.

چه تعداد کانکشن در لینکدین مناسب است؟

هیچ رقم دقیقی وجود ندارد که آن را میزانی «مطلوب» برای تعداد کانکشن‌های شما یا هر کس دیگری به حساب آوریم. با این حال قاعده کلی این است که آن‌قدر به برقراری ارتباط با دیگران ادامه دهید تا با گستره وسیعی از فعالان صنعت خود آشنا شوید و بتوانید سخنان خود را نیز به گوش بیشتر آن‌ها برسانید.

به صورت معمول برای دستیابی به این حد از اثرگذاری نیازمند حدودا ۵۰۰ کانکشن درجه یک هستید.

آیا برقراری ارتباطات فراوان در لینکدین اشتباه است؟

بله، برقراری ارتباطات بسیار زیاد و به دست آوردن انبوهی از کانکشن‌ها لزوما اتفاقی خوب در لینکدین به حساب نمی‌آید. زمانی که کانکشن‌هایی بیش از حد زیاد داشته باشید، پروفایل شما به نظر دروغین یا «هرز» (Spam) جلوه می‌کند. از سوی دیگر، هرچه با افراد بیشتری در ارتباط باشید، مدیریت آن ارتباطات نیز دشوار و دشوارتر می‌شود.

رویکرد بهتر این است که شمار محدود و قابل مدیریتی از کانکشن‌های با کیفیت را به دست آورید. به این ترتیب می‌توانید به صورت مداوم با آشنایان خود در ارتباط باشید و میزان صمیمیت را در گذر زمان اقزایش دهید. در این راستا دو ترفند موثر برای شما داریم:

  • خودتان را تنها به برقراری ارتباط با آن‌هایی که اهمیت دارند محدود دارند، و تنها اگر آن‌ها واقعا به حوزه کاری شما مرتبط هستند. صرفا به پذیرفتن درخواست کانکشن هرکسی که چنین درخواستی برای شما ارسال کرده مشغول نشوید.
  • ارتباطات خود را حفظ کنید و اجازه ندهید به نقطه فروپاشی برسند. برای دستیابی به این مهم لازم است با پست‌های دیگران تعامل داشته و آن‌ها را با شبکه ارتباطات خود نیز به اشتراک بگذارید.

چطور درخواست‌های معلق کانکشن‌ها را ببینیم؟

برای مشاهده درخواست‌های کانکشنی که توسط دیگران ارسال شده‌اند اما هنوز به تایید شما نرسیده‌اند، لازم است گام‌های ساده زیر را طی کنید:

۱. روی نماد My Network در نوار بالایی هر صفحه‌ای از وب‌سایت لینکدین بزنید.

۲. در ستون Invitations روی گزینه Manage کلیک کنید.

کانکشن در لینکدین

۳. حالا درخواست‌های برقراری کانکشن معلقی که چه توسط خودتان برای دیگران و چه توسط دیگران برای شما ارسال شده‌اند را می‌بینید.

چطور از عدم پذیرش درخواست کانکشن خود باخبر شویم؟

متاسفانه یا خوشبختانه لینکدین چنین قابلیتی در اختیار کاربران خود نگذاشته و بنابراین وقتی درخواست برقراری ارتباط شما با پاسخ منفی روبه‌رو می‌شود، هیچ‌گونه اعلانی به دست‌تان نخواهد رسید. شخصی که می‌خواهید با او ارتباط برقرار کنید ضمنا قادر است خیلی ساده درخواست را نادیده گرفته یا به‌اصطلاح آن را Ignore کند.

چطور کانکشن در لینکدین را حذف کنیم؟

برای حذف کانکشن در لینکدین می‌توانید به پروفایل شخص مورد نظر در این شبکه اجتماعی رفته، روی دکمه More کلیک و سپس گزینه Remove Connection را انتخاب کنید.

با این حال، ممکن است شخص از اینکه از دایره ارتباطات شما حذف شده باخبر شود.

کانکشن در لینکدین

بنابراین سوال بعدی این است که چطور می‌توان کانکشنن را در لینکدین حذف کرد، آن هم به‌گونه‌ای که طرف دیگر باخبر نشود؟

۱. برای این کار روی نماد My Network در نوار بالایی هر صفحه‌ای از وب‌سایت لینکدین بزنید.

۲. زیر بخش Manage My Network، به سراغ گزینه Connections بروید.

۳. حالا روی نماد سه نقطه در کنار دکمه Message بزنید و سپس گزینه Remove Connection را انتخاب کنید.

کانکشن در لینکدین

۴. با این روش، شخص مورد نظر اعلانی مبنی بر اینکه از پروفایل او دیدن کرده‌اید از سوی لینکدین دریافت نمی‌کند.

با این حال اگر شخص مقابل به پروفایل لینکدین شما سر بزند متوجه خواهد شد که از لیست کانکشن‌های شما حذف شده است. بنابراین بسیار مهم است که از ابتدا روند پذیرفتن درخواست‌ها و همینطور ارسال درخواست کانکشن‌ها را به صورت دستچین شده طی کنید تا در چنین شرایطی قرار نگیرید.

چطور با دیگران در لینکدین ارتباط برقرار کنیم؟

راه‌های زیادی برای برقراری ارتباط با دیگر کاربران حاضر در لینکدین وجود دارد، اما چطور می‌توان به حصول اطمینان از این پرداخت که آن‌ها درخواست برقراری ارتباط شما را واقعا می‌پذیرند؟ ترفندهایی که در ادامه می‌آوریم شرایط را برای شما بهتر خواهند کرد:

  • ارسال یک پیام شخصی‌سازی شده: برای شخصی که می‌خواهید با او در لینکدین ارتباط برقرار کنید پیامی بفرستید. در این پیام یک نوشته شخصی و صمیمانه قرار دهید و دلیل پشت تمایل خود به این ارتباط را نیز توضیح دهید. اطمینان حاصل کنید که طرف مقابل هم از داشتن شما در شبکه ارتباطات خود نفع می‌برد و در مجموع قرار است یک وضعیت برد-برد رقم بخورد. از سوی دیگر می‌توانید به طرف دیگر توضیح دهید که چطور او را یافته‌اید یا به کانکشن‌های مشترکی که هر دو دارید اشاره کنید.
  • کامنت گذاشتن زیر پست‌ها: چه کسی از تعامل باکیفیت در لینکدین بدش می‌آید؟ اگر پستی به چشم‌تان خورد که توسط شخصیتی مرتبط با حوزه و صنعت کاری شما منتشر شده، برای او کامنتی بگذارید که باعث می‌شود ارزش پست اصلی حتی از قبل هم بالاتر برود. تعامل شما نشان‌دهنده این است که قدر محتوای طرف دیگر را می‌دانید و او نیز به احتمال بیشتری تمایل به بررسی پروفایل شما خواهد داشت. حتی ممکن است یک درخواست برقراری ارتباط نیز دریافت کنید.
  • بازنشر محتوا: اگر محتوایی به چشم‌تان خورده که می‌دانید مورد استقبال شبکه شما قرار می‌گیرد، آن را بازنشر کنید. با این کار نه‌تنها از محتوای شخص تولیدکننده پست حمایت خواهید کرد، بلکه ممکن است او این لطف را جبران کرده و یکی از پست‌های شما را به اشتراک بگذارد.

سخن پایانی راجع به کانکشن در لینکدین

لینکدین یکی از بهترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر جهان به حساب می‌آید، اما در نهایت به خود شما بستگی دارد که چطور از مزایای گوناگون و سیستم کانکشن آن استفاده می‌کنید. زمانی که بتوانید دایره ارتباطات خود را گسترش دهید و با افراد حاضر در صنعت و حوزه فعالیت خود ارتباط بگیرید، متوجه خواهید شد که بی‌شمار فرصت شغلی و تجاری جدید پیش رویتان قرار می‌گیرد.

بر اساس رای ۱۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Filtpod
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *