حساب وکالتی بورس کالا چیست؟‌ + مدارک لازم و نحوه افتتاح

۱۷۷۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه
حساب وکالتی بورس کالا چیست؟‌ + مدارک لازم و نحوه افتتاح

بورس کالا بستری مناسب را برای خریداران و فروشندگان ایجاد کرده است. قیمت‌گذاری‌هایی که در بورس کالا انجام می‌شوند بر اساس میزان عرضه و تقاضا صورت می‌گیرد. این موضوع باعث می‌شود تا با توجه به شفافیت قیمت‌ها در بورس کالا افراد زیادی برای استفاده از این مزایا نسبت به خرید و فروش کالا در بورس کالا اقدام کنند. برای فعالیت در بورس کالا نیاز به دریافت کد بورس کالا و باز کردن حساب وکالتی بورس کالا داریم. همانند فعالیت در بورس اوراق بهادار برای انجام معاملات در بورس کالا باید از طریق کارگزاری سفارش‌های خود را به بورس کالا برای انجام معاملات ارسال کنید. بنابراین اولین گام برای فعالیت در بورس کالا انتخاب کارگزاری مناسب است. سپس مراحل مشخصی برای گرفتن کد سجام و کد بورس کالا و باز کردن حساب وکالتی وجود دارد که با انجام این مراحل افراد می‌توانند در بورس کالا فعالیت کنند. در این میان سامانه EBGO برای ایجاد تسهیل در تعاملات بین کارگزاران و فعالان بورس کالا ایجاد شده است که از طریق این سامانه افراد می‌توانند فرم معرفی‌نامه برای باز کردن حساب وکالتی را نیز دریافت کنند. در این مطلب قصد داریم بعد از معرفی حساب وکالتی بورس کالا مراحل باز کردن و معرفی آن به کارگزاری مربوطه را شرح دهیم.

حساب وکالتی بورس کالا چیست ؟

حساب وکالتی حسابی است که به کارگزار اجازه برداشت از آن را برای انجام معاملات در بورس کالا می‌دهد. برای فعالیت در بورس کالا نیاز به باز کردن حساب وکالتی در یکی از بانک‌های منتخب دارید. در این حالت پس از گرفتن معرفی‌نامه از کارگزاری مربوطه برای باز کردن حساب وکالتی به بانک موردنظر مراجعه و حساب وکالتی را باز کنید. پس از باز کردن حساب وکالتی باید شماره حساب وکالتی را به کارگزاری مربوطه اعلام کنید. در این حالت کارگزاری این امکان را دارد تا برای انجام معاملات به‌طور مستقیم از حساب وکالتی مبلغ معامله را به حساب اتاق پایاپای بورس کالای ایران واریز کند.

مدارک لازم برای باز کردن حساب وکالتی

پس از این‌که ثبت نام در بورس کالا را انجام دادید، می‌توانید نسبت به باز کردن حساب وکالتی در بورس کالا اقدام کنید. با افتتاح حساب وکالتی در واقع نهاد یا شخص دیگری می‌تواند از حساب شما برداشت کند. در واقع شما به آن شخص یا نهاد وکالت برداشت از حساب خود را می‌دهید. بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که قبل از باز کردن حساب وکالتی از اعتبار آن نهاد اطمینان حاصل کنید. برای باز کردن حساب وکالتی علاوه بر مدارکی که برای باز کردن انواع حساب‌های بانکی لازم دارید باید از کارگزاری مربوطه نامه درخواست برای باز کردن حساب وکالتی را به بانک مربوطه ارائه دهید. معرفی‌نامه برای افتتاح حساب وکالتی را می‌توانید از کارگزاری مربوطه دریافت کنید. این فرم معرفی‌نامه را همچنین می‌توانید از سامانه EBGO کارگزاری خود به‌طور آنلاین دریافت کنید.

مراحل باز کردن حساب وکالتی بورس کالا

برای باز کردن حساب وکالتی بورس کالا می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید.

  • ثبت نام در سامانه سجام: برای فعالیت در بورس کالا در اولین قدم باید نسبت به ثبت نام در سامانه سجام اقدام کنید.
  • دریافت معرفی‌نامه: بعد از ثبت نام در سامانه سجام در گام بعدی باید از کارگزاری خود معرفی‌نامه‌ای برای باز کردن حساب وکالتی برای بانک موردنظر دریافت کنید. لازم به ذکر است که این فرم را می‌توانید از سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری موردنظر نیز دریافت کنید.
  • داشتن سپرده کوتاه‌مدت یا پس‌انداز: برای باز کردن حساب وکالتی لازم است تا در یکی از بانک‌های منتخب سپرده کوتاه‌مدت یا پس‌انداز داشته باشید.
  • تحویل معرفی‌نامه به بانک: پس از دریافت معرفی‌نامه باز کردن حساب وکالتی آن را به شعبه بانک منتخب تحویل دهید.

 

فرم حساب وکالتی بورس کالا چیست ؟

منظور از فرم حساب وکالتی برگه‌ای است که هنگام مراجعه به یکی از شعب بانک منتخب برای باز کردن حساب وکالتی برای پر کردن مشخصات و ثبت درخواست، در اختیار شما قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است قبل از مراجعه به شعب بانک منتخب برای باز کردن حساب وکالتی نسبت به گرفتن معرفی‌نامه جهت افتتاح حساب از سامانه خرید آنلاین بورس کالا اقدام کنید.

 

دلیل افتتاح حساب وکالتی بورس کالا چیست ؟

حساب وکالتی بورس کالا به حساب کارگزاری متصل می‌شود و این امکان را برای کارگزاری به‌وجود می‌آورد تا بتواند در زمان ثبت سفارش توسط مشتری به حساب وکالتی دسترسی داشته باشد و مبلغ لازم برای انجام معامله را از حساب مشتری به حساب اتاق پایاپای بورس کالا انتقال دهد. بنابراین باز کردن حساب وکالتی فرآیند معاملات را تسهیل می‌کند و این امکان را فراهم می‌آورد تا سرعت انجام معاملات در بورس کالا افزایش یابد.

برای انجام معاملات در بورس کالا ضرورت دارد تا در ابتدا مبلغ پیش‌پرداخت به حساب کارگزاری مربوطه واریز شود. برای واریز مبلغ پیش‌پرداخت به حساب کارگزاری‌‌ها افراد باید حساب وکالتی داشته باشند تا هنگام ثبت سفارش برای خرید در بورس کالا، کارگزاری مربوطه بتواند مبلغ موردنظر را در حساب وکالتی مسدود کند و با انجام معامله آن مبلغ را به اتاق پایاپای بورس انتقال دهد. لازم به ذکر است که در صورت انجام نشدن معامله مبلغ مسدود شده در حساب وکالتی آزاد می‌شود.

فرم حساب وکالتی بورس کالا

نحوه دریافت معرفی‌نامه حساب وکالتی

برای این‌که افراد بتوانند در بورس کالا فعالیت کنند نیاز دارند تا حساب وکالتی داشته باشند. بنابراین باید به یکی از شعب بانک‌های منتخب مراجعه کنند و با ارائه معرفی‌نامه از کارگزاری مربوطه نسبت به باز کردن حساب وکالتی اقدام کنند. برای دریافت معرفی‌نامه حساب وکالتی در ابتدا لازم است تا افراد در سامانه سجام ثبت‌نام کنند. سپس به سامانه خرید آنلاین بورس کالا در کارگزاری موردنظر مراجعه کنند و نسبت به دریافت کد بورس کالا اقدام کنند. از این سامانه می‌‌توانند نسبت به دریافت معرفی‌نامه برای باز کردن حساب وکالتی اقدام کنند.

افراد می‌توانند در کارگزاری‌ها و بانک‌های مختلفی حساب وکالتی داشته باشند. اما در هر کارگزاری تنها می‌توانید یک حساب وکالتی باز کنید. مورد دیگری که برای باز کردن حساب وکالتی باید درنظر داشت این است که افرادی که دارای چک برگشتی هستند نمی‌توانند حساب وکالتی باز کنند. لازم به ذکر است برای باز کردن حساب وکالتی از حساب سپرده کوتاه مدت یا پس انداز استفاده می‌شود.

ثبت‌نام در سامانه خرید آنلاین بورس کالا برای حساب وکالتی

برای باز کردن حساب وکالتی در ابتدا لازم است تا بعد از ثبت نام در سامانه سجام به وب‌سایت سامانه خرید کالای بورس ایران یا EBGO مراجعه کنید و اقدام به دریافت کد بورس کالا کنید. سایت خرید آنلاین بورس کالا برای مدیریت تعاملات بین فعالان بورس کالا و کارگزاری‌ها به‌وجود آمده است. هر کدام از کارگزاری‌هایی که امکان معاملات در بورس کالا را برای افراد فراهم می‌کنند از طریق این سایت با افراد تعامل دارند. بنابراین با مراجعه به هر کارگزاری می‌‌توانید وارد سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری مربوطه شوید و اقدام به اخذ کد معاملات بورس کالا کنید. در ادامه مراحل اخذ کد بورس کالا و دریافت معرفی نامه برای باز کردن حساب وکالتی را توضیح می‌دهیم.

  • مراجعه به قسمت کارگزاری‌ها در سامانه: در ابتدا وارد وب‌سایت EBGO شوید و به بخش کارگزاری‌های فعال مراجعه کنید.
  • انتخاب کارگزاری: در این بخش کارگزاری‌‌های مختلفی را مشاهده می‌‌کنید. با انتخاب کارگزاری موردنظر به پنجره ورودی کارگزاری در سامانه خرید آنلاین بورس کالا وارد می‌شوید.
  • دریافت کد آنلاین بورس کالا: پس از باز شدن پنجره مربوط به سامانه EBGO کارگزاری موردنظر از میان گزینه‌های موجود بر روی گزینه اخذ کد آنلاین بورس کالا کلیک کنید.
  • ارائه اطلاعات شخصی و مالی: در این مرحله باید مشخصات فردی، اطلاعات مربوط به نشانی و اطلاعات مالی را در قسمت‌های معین وارد کنید و مدارک خواسته‌شده را در قسمت مربوطه بارگذاری کنید.
  • دریافت معرفی‌نامه: پس از این‌‌که مراحل ارسال اطلاعات را انجام دادید در قسمت نهایی می‌توانید معرفی‌نامه برای باز کردن حساب وکالتی در بورس کالا را دریافت کنید.
معرفی‌نامه حساب وکالتی
  • مراجعه به بانک برای باز کردن حساب وکالتی‌: پس از دریافت معرفی‌نامه باید به بانک موردنظر مراجعه کنید و حساب وکالتی باز کنید.
  • اعلام شماره حساب وکالتی به کارگزاری: پس از باز کردن حساب وکالتی باید مشخصات حساب وکالتی را در اختیار کارگزاری قرار دهید. برای این‌کار از صفحه نخست سامانه خرید آنلاین بورس کالا گزینه مربوط به اعلام شماره حساب وکالتی را انتخاب کنید و مشخصات حساب وکالتی را در اختیار کارگزاری قرار دهید.
  • تأیید توسط کارگزاری: پس از تأیید حساب توسط کارگزاری می‌توانید در بورس کالا اقدام به خرید کنید.

تأیید حساب وکالتی بورس کالا چیست ؟

هنگامی که فردی قصد دارد در معاملات بورس کالا شرکت کند نیاز دارد تا با مراجعه به یکی از شعب بانک‌های منتخب نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کند. برای افتتاح حساب وکالتی نیز لازم است بعد از ثبت نام در سامانه سجام و اخذ کد معاملاتی بورس کالا از سامانه خرید آنلاین بورس کالا معرفی‌نامه برای افتتاح حساب وکالتی دریافت کنند. سپس افراد می‌توانند با در دست داشتن این معرفی‌نامه به بانک موردنظر مراجعه کنند و اقدام به باز کردن حساب وکالتی کنند. اما در مرحله آخر و بعد از باز کردن حساب وکالتی لازم است تا مشخصات حساب وکالتی را به کارگزاری مربوطه اعلام کنند تا کارگزاری موردنظر با تأیید این حساب وکالتی امکان برداشت از این حساب را برای انجام معاملات در بورس کالا داشته باشد. در ادامه نحوه تأیید حساب وکالتی بورس کالا را شرح می‌دهیم.

حساب وکالتی بورس کالا

نحوه تأیید حساب وکالتی چگونه است ؟

ممکن است پس از باز کردن حساب وکالتی این سوال برای شما پیش بیاید که نحوه تأیید حساب وکالتی چگونه است. یا برای تأیید حساب وکالتی چه اقدامی باید انجام داد. برای این‌که حساب وکالتی مورد تأیید کارگزاری قرار بگیرد، بعد از افتتاح حساب وکالتی باید به سامانه خرید آنلاین بورس کالا مراجعه کنید و در صفحه نخست این سامانه گزینه مربوط به اعلام حساب وکالتی را انتخاب کنید و مشخصات حساب وکالتی را به کارگزاری اعلام کنید. هنگامی که وارد بخش اعلام حساب وکالتی در سامانه EBGO می‌شوید، مشخصات حساب وکالتی برای تأیید کارگزاری از شما خواسته می‌شود. بعد از تأیید حساب وکالتی این امکان برای کارگزاری ایجاد می‌شود تا برای انجام معاملات در بورس کالا بتواند از حساب وکالتی به‌طور مستقیم برداشت کند.

اعلام حساب وکالتی به کارگزاری

افتتاح حساب وکالتی بورس کالا

برای معاملات در بورس کالا افراد متقاضی نیاز دارند تا علاوه بر دریافت کد معاملاتی بورس کالا نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند. برای این منظور در ابتدا باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند و بعد از احراز هویت کد بورسی دریافت کنند. تا این مرحله برای تمامی افرادی که می‌خواهند در انواع بازارهای سرمایه فعالیت کنند مشترک است. یعنی هر فردی که قصد دارد در هر بورسی فعالیت کند در گام نخست نیاز دارد تا مراحل احراز هویت و سجامی شدن را طی کند. پس از مراحل ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد بورسی افراد می‌توانند با انتخاب کارگزاری موردنظر به معاملات در بورس اقدام کنند.

اما برای این‌که افراد بتوانند در بورس کالا فعالیت کنند علاوه بر ثبت نام در سامانه سجام نیاز دارند تا کد بورس کالا نیز دریافت کنند و برای انجام معاملات حساب وکالتی بورس کالا داشته باشند. برای این منظور افراد متقاضی می‌توانند از طریق سامانه خرید انلاین بورس کالا و انتخاب کارگزاری مناسبی که از معاملات بورس کالا پشتبانی می‌کند، نسبت به دریافت کد بورس کالا و معرفی‌نامه برای افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند. در ادامه با افتتاح حساب وکالتی در تعدادی از کارگزاری‌ها آشنا می‌شویم.

افتتاح حساب وکالتی بورس کالا

حساب وکالتی بورس کالای کارگزاری ملت

یکی از کارگزاری‌هایی که افراد می‌توانند برای دریافت معرفی‌نامه برای افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند کارگزاری بانک ملت است. برای افتتاح حساب وکالتی بورس کالای کارگزاری بانک ملت در ابتدا لازم است در سامانه EBGO به بخش کارگزاری‌های فعال مراجعه کنند و از میان کارگزاری‌های موجود کارگزاری بانک ملت را انتخاب کنند. سپس متقاضی به صفحه نخست سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری ملت وارد می‌شود.

در این صفحه در ابتدا باید گزینه اخذ کد آنلاین در بورس کالا را انتخاب کند تا بتواند مراحل موردنظر را برای دریافت کد بورس کالا طی کند. پس از انجام کلیه مراحل در نهایت به صفحه مربوط به دریافت معرفی‌نامه برای باز کردن حساب وکالتی هدایت می‌شود. در این مرحله متقاضی می‌تواند معرفی‌نامه مربوطه را برای باز کردن حساب وکالتی دریافت کند و آن را به بانک موردنظر ارائه کند. پس از افتتاح حساب وکالتی لازم است متقاضی مشخصات حساب را به کارگزاری بانک ملت اعلام کند.

روش اعلام به این صورت است که متقاضی بعد از باز کردن حساب وکالتی با مراجعه به سامانه خرید آنلاین بورس کالا، گزینه مربوط به اعلام حساب وکالتی را انتخاب می‌کند و مشخصات موردنیاز را به کارگزاری ارسال می‌کند. پس از تأیید حساب این کارگزاری می‌تواند برای انجام معاملات از حساب وکالتی به‌طور مستقیم برداشت کند.

حساب وکالتی بورس کالا برای کارگزاری مفید چیست ؟

همان‌طور که پیش‌تر توضیح دادیم برای فعالیت در بورس افراد باید از طریق کارگزاری‌ها اقدام کنند. برای انجام معاملات در بورس کالا نیز لازم است تا با انتخاب کارگزاری موردنظر نسبت به ارائه مدارک لازم به کارگزاری اقدام کنید. یکی از این کارگزاری‌هایی که افراد می‌‌توانند با ثبت‌نام در آن نسبت به دریافت کد بورسی کالا از سامانه EBGO اقدام کنند کارگزاری مفید است.

برای باز کردن حساب وکالتی از طریق کارگزاری مفید در ابتدا لازم است افراد در این کارگزاری ثبت‌نام کنند و سپس از طریق وب‌سایت این کارگزاری در قسمت مربوط به معاملات کالا لینک مربوط به دریافت کد آنلاین بورس کالا را انتخاب کنند. در این صورت به سامانه EBGO متصل به کارگزاری مفید وارد می‌شوند. در صفحه نخست، پیام خوش‌آمدگویی ورود به سامانه آنلاین خرید بورس کالای کارگزاری مفید را مشاهده می‌کنید. در ادامه برای دریافت حساب وکالتی بورس کالای کارگزاری مفید باید گزینه مربوط به اخذ کد آنلاین را انتخاب کند و مراحل مربوطه را طی کند.

حساب وکالتی در بورس کالا

پس از طی تمامی مراحل برای ثبت نام و دریافت کد بورس کالا کاربر به صفحه‌ای هدایت می‌شود که می‌تواند معرفی‌نامه برای افتتاح حساب وکالتی برای کارگزاری مفید را دریافت کند. پس از دریافت این معرفی‌نامه متقاضی می‌تواند با مراجعه به بانک موردنظر نسبت به افتتاح حساب وکالتی برای کارگزاری مفید اقدام کند. متقاضی بعد از افتتاح حساب وکالتی باید نسبت به اعلام مشخصات حساب وکالتی به کارگزاری مفید اقدام کند.

برای این کار متقاضی می‌تواند با مراجعه به صفحه نخست سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری مفید گزینه مربوط به اعلام حساب وکالتی را انتخاب و مشخصات حساب را به کارگزاری اعلام کند. در نهایت پس از تأیید حساب وکالتی توسط کارگزاری این حساب به کارگزاری مفید متصل می‌شود.

حساب وکالتی کارگزاری بانک تجارت

افرادی که کارگزاری بانک تجارت را انتخاب می‌کنند همانند دیگر کارگزاری‌های فعال در بورس کالا نیاز دارند تا مراحلی را برای گرفتن کد معاملاتی در بورس کالا انجام دهند. همانند دیگر کارگزاری‌ها در ابتدا لازم است تا افراد نسبت به ثبت نام در سامانه سجام و گرفتن کد معاملاتی اقدام کنند و در ادامه با اخذ کد معاملاتی بورس کالا از طریق سامانه ایبیگو کارگزاری بانک تجارت می‌توانند معرفی‌نامه‌ای برای باز کردن حساب وکالتی کارگزاری بانک تجارت دریافت کنند.

سپس با مراجعه به بانک مربوطه لازم است نسبت به افتتاح حساب وکالتی اقدام کنند. در نهایت باید این حساب را برای تأیید به کارگزاری اعلام کنند. روش این کار نیز به این ترتیب است که با مراجعه به صفحه نخست سامانه ایبیگو کارگزاری مربوطه و انتخاب گزینه اعلام مشخصات حساب وکالتی، اطلاعات موردنظر را در اختیار کارگزاری قرار دهند. کارگزاری نیز با بررسی این مشخصات و تأیید حساب می‌تواند برای انجام معاملات از حسات وکالتی برداشت کند.

حساب وکالتی بانک تجارت

حساب وکالتی کارگزاری بانک ملی

برای افتتاح حساب وکالتی کارگزاری بانک ملی در ابتدا باید به سامانه خرید آنلاین بورس کالای کارگزاری بانک ملی وارد شوید. سپس با انتخاب گزینه مربوط به اخذ کد آنلاین بورس کالا نسبت به دریافت کد معاملاتی بورس کالا اقدام کنید. در پایان این امکان به شما داده می‌شود تا بتوانید معرفی‌نامه‌ای به بانک موردنظر خود جهت افتتاح حساب وکالتی ارائه کنید. با افتتاح حساب وکالتی در مرحله بعدی باید این حساب را برای تأیید از طریق سامانه ایبیگو به کارگزاری اعلام کنید. برای این‌کار با مراجعه به سامانه ایبیگو کارگزاری بانک ملی گزینه مربوط به اعلام حساب وکالتی را انتخاب کنید و مشخصات خواسته‌شده را به کارگزاری اعلام کنید.

حساب وکالتی

حساب وکالتی بورس کالا در کارگزاری آگاه

برای افتتاح حساب وکالتی در کارگزاری آگاه روش اقدام همانند دیگر کارگزاری‌های ارائه‌دهنده خدمات معاملات در بورس کالا است. برای این منظور باید با دریافت معرفی‌نامه‌ای برای باز کردن حساب وکالتی به بانک موردنظر مراجعه کنید و پس از افتتاح حساب وکالتی آن را به کارگزاری آگاه اعلام کنید. برای این‌کار پس از ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد معاملاتی باید از طریق سامانه ایبیگو، کارگزاری آگاه را انتخاب کنید و نسبت به اخذ کد معاملاتی بورس کالا و دریافت معرفی‌نامه برای افتتاح حساب وکالتی اقدام کنید.

این کار را می‌توانید از وب‌سایت کارگزاری آگاه نیز انجام دهید. برای این‌کار با مراجعه به وب‌سایت کارگزاری آگاه و انتخاب لینک مربوط به خدمات بورس کالا می‌توانید به سامانه ایبیگو وارد شوید. سپس با انتخاب گزینه اخذ کد بورس کالا اطلاعات خواسته‌شده را تکمیل کنید. در نهایت این امکان را خواهید داشت که معرفی‌نامه‌ای جهت ارائه به بانک موردنظر جهت افتتاح حساب وکالتی دریافت کنید. لازم به ذکر است که پس از افتتاح حساب وکالتی در کارگزاری آگاه باید نسبت به اعلام مشخصات حساب وکالتی به کارگزاری از طریق سامانه ایبیگو اقدام کنید.

جمع بندی

بورس کالا با توجه به امکانات و شرایط خاصی که برای خریدارها و عرضه‌کنندگان کالاها دارد از توجه خاصی در میان فعالان حوزه بازارهای سرمایه برخوردار است. در این میان برای این‌که افراد بتوانند در بورس کالا فعالیت داشته باشند لازم است تا در ابتدا و پس از ثبت ‌نام در کارگزاری و طی مراحل سجامی شدن نسبت به دریافت کد آنلاین بورس کالا اقدام کنند. یکی دیگر از مواردی که متقاضیان خرید از بورس کالا باید انجام دهند افتتاح حساب وکالتی برای این منظور است. در این مطلب سعی کردیم در ابتدا این نوع حساب را توضیح دهیم و دلیل افتتاح این حساب و مراحل باز کردن حساب وکالتی را شرح دهیم.

با توجه به این‌که برای باز کردن این نوع حساب در ابتدا لازم است تا نسبت به دریافت کد آنلاین بورس کالا و دریافت معرفی‌نامه برای بانک مربوطه اقدام شود، بنابراین در ادامه نحوه دریافت آنلاین کد بورس کالا و دریافت معرفی‌نامه برای بانک مربوطه را توضیح دادیم. برای فعالیت در بورس کالا نیاز دارید تا از طریق کارگزاری‌هایی که از معاملات بورس کالا پشتیبانی می‌کنند نسبت به دریافت کد آنلاین بورس کالا از طریق سامانه ایبیگو اقدام کنید. بنابراین در انتهای این مطلب نحوه افتتاح حساب وکالتی را در کارگزاری‌های مختلف بورس کالا شرح دادیم.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «آموزش بورس کالا» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

سلب مسئولیت مطالب اقتصاد: این مطلب صرفاً‌ با هدف افزایش آگاهی عمومی در حوزه اقتصاد نوشته شده است. برای سرمایه‌گذاری،‌ تجارت و آگاهی دقیق از قوانین مربوط به آن‌ها، لازم است حتماً از دانش و مشاوره افراد متخصص کمک گرفته شود. دقت داشته باشید که قوانین بازار سرمایه و قوانین تجاری و اقتصادی کشور، همواره در حال تغییر هستند و بر همین اساس، ممکن است برخی موارد ذکر شده در این مطلب، دیگر صحت نداشته باشند. مسئولیت هر گونه بهره‌برداری از این نوشتار با هدف سرمایه‌گذاری، تجارت، کسب درآمد و غیره، بر عهده خود افراد بوده و مجله فرادرس هیچ مسئولیتی در این رابطه ندارد. برای اطلاعات بیشتر + اینجا کلیک کنید.
بر اساس رای ۱۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
بورس کالای ایرانسازمان بورس و اوراق بهاداربورس اوراق بهادار تهران
۲ دیدگاه برای «حساب وکالتی بورس کالا چیست؟‌ + مدارک لازم و نحوه افتتاح»

من برای خرید خودرو حسابم را وکالتی کردم و خودرو به اسمم در نیومد ولی حسابم برای بورس کالا مسدود شده و قابل دسترسی نیست.لطفا راهنمایی کنید چه کار کنم تا حسابم باز بشه شدیداً به پولش احتیاج دارم

با عرض سلام و احترام
برای ثبت سفارش مبلغ موردنظر در حساب وکالتی مسدود می‌شود ولی اگر معامله انجام نشود مبلغ از مسدودی خارج می‌شود. زمان آزاد شدن وجه و تمام جزئیات را باید از کارگزاری مربوطه پیگیری کنید. به خاطر داشته باشید سوالات و مشکلات احتمالی را در بازارهای مالی تنها از طریق کارگزاری معتبر انتخابی پیگیری کنید.
با سپاس فراوان

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *