۱۴ کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ که بازاریابان حتما باید بخوانند + فیلم آموزشی

۱۵۴۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۹ دقیقه
۱۴ کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ که بازاریابان حتما باید بخوانند + فیلم آموزشی

اگر به تازگی شروع به یادگیری دیجیتال مارکتینگ کرده باشید یا حتی اگر یک دیجیتال مارکتر حرفه‌ای هستید، به طور قطع به منابع آموزشی مناسبی نیاز دارید تا مسیر بازاریابی خود را به شکل صحیحی دنبال کنید. از جمله این منابع، کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ است. به طور مثال، کتاب‌های مختلفی وجود دارند که استراتژی‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را آموزش می‌دهند و انتخاب از میان آن‌ها قدری دشوار است. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم انواع کتاب‌های فارسی و انگلیسی آموزش دیجیتال مارکتینگ را معرفی کنیم.

فیلم آموزشی 14 کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ

دانلود ویدیو

کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ فارسی

در سال‌های اخیر با گسترش اینترنت، کتاب‌های مناسبی در حوزه دیجیتال مارکتینگ، ترجمه یا تالیف شده است. به همین دلیل، پیش از آن‌که بخواهیم به معرفی کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ به زبان انگلیسی بپردازیم، تعدادی از کتاب‌های فارسی را در این زمینه معرفی خواهیم کرد.

1. کتاب راهنمای جامع پرسوناها در بازاریابی درونگرا

اگر محصولات یا خدمات داشته باشید و بخواهید با استفاده از روش‌های بازاریابی خدمات یا به کمک استرا‌تژی‌های بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی، فروش خوبی بدست آورید، اولین و اساسی‌ترین نکته، شناخت مشتری است. تا زمانی که شناخت درستی از مشتری نداشته باشید، استراتژی‌های مورد استفاده در دیجیتال مارکتینگ کارایی نخواهند داشت.

با شناخت مشتری می‌توانید پرسونای او را تهیه و ترسیم کنید. این پرسونا کمک می‌کند که مشتری خود و نیازهای او را بشناسید و بر اساس این پرسونا، محتوا، محصول و خدمات برای او فراهم کنید. در این کتاب که در چهار فصل تدوین شده است، به طور کامل با پرسونای خریدار آشنا می‌شوید و نحوه ساخت آن را یاد می‌گیرید. در انتها نیز با توسعه پیشرفته پرسونا آشنا خواهید شد.

راهنمای جامع پرسوناها

2. کتاب بازاریابی دیجیتال For Dummies

این کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ از مجموع کتاب‌های «For Dummies» و کتاب بسیار جامعی برای یادگیری بازاریابی دیجیتال به شمار می‌آید. اگر به تازگی در دنیای بازاریابی دیجیتال وارد شده‌اید، این کتاب یکی از بهترین کتاب‌ها برای شروع یا حتی توسعه مهارت‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌آید. تقریبا تمامی مهارت‌های پایه‌ای برای تسلط بر بازاریابی اینترنتی، در این کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ آورده شده است.

در فصل اول این کتاب با نحوه تهیه نقشه سفر مشتری آشنا می‌شوید و به این ترتیب، مبحث پرسونای مشتری نیز در همان ابتدا پوشش داده می‌شود. در ادامه و در فصل‌های بعد با نحوه انتخاب کمپین مناسب و ارائه پیشنهادات اثرگذار آشنا می‌شوید. انواع روش‌های تولید محتوا و همچنین شیوه‌های بلاگری هم در این کتاب بیان می‌شوند. اگر نیاز به ایده برای تولید محتوا دارید، یا این‌که می‌خواهید با نحوه طراحی صفحه فرود آشنا شوید، بهره‌گیری از این کتاب پیشنهاد می‌شود.

کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ

3. کتاب بازاریابی خرده فروشی دیجیتال

اینترنت بستر مناسبی برای خرده‌فروشی کالاها به شمار می‌آید. در حقیقت، بسیاری از افراد، خریدهای روزانه خود را به کمک اینترنت و وب‌سایت‌های فروش کالا انجام می‌دهند. به همین دلیل ممکن است کسب‌وکار شما هم با خرده‌فروشی کالا ارتباط داشته باشد. از این‌رو، این کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ می‌تواند به عنوان راهنمای مناسب شروع کار در نظر گرفته شود.

تمرکز بیشتر این کتاب بر بازاریابی محتوا تنظیم شده است تا با استفاده از آن، محتوایی مناسب برای کاربر، تهیه و تنظیم شود.

کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ

کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ انگلیسی

منابع انگلیسی مختلفی برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ وجود دارند. در ادامه، مهم‌ترین کتاب‌های انگلیسی را برای آشنایی با بازاریابی دیجیتال معرفی می‌کنیم.

1. Digital Marketing For Dummies

این کتاب برای کسانی است که در آغاز راه دیجیتال مارکتینگ قرار دارند. در این کتاب یاد می‌گیریم که چگونه برای رشد کسب‌وکار خود از بازاریابی دیجیتال بهره بگیریم. به کمک این کتاب، انواع استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ برای توسعه برند و آشنایی افراد با برند بیان می‌شود.

در این کتاب از سئو و «بازاریابی موتورهای جستجو» (Search Engine Marketing | SEM) گرفته تا جدیدترین روش‌های بازاریابی محتوا و اینفلوئنسر مارکتینگ، همگی به شکل مناسبی بیان می‌شوند. همچنین، تمامی مراحل ساخت و اجرای برنامه‌های دیجیتال مارکتینگ به طور کامل بیان می‌شوند.

به طور خلاصه، این کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ در رابطه با برنامه‌های اجرایی مناسب در دیجیتال مارکتینگ سخن می‌گوید و نقش آن را در موفقیت کسب‌وکار بیان می‌کند. بنابراین، اگر به دنبال کتابی هستید که نحوه برنامه‌ریزی کسب‌وکارتان را بیان کند، این کتاب انتخاب خوبی به شمار می‌آید.

کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ

2. Youtility

کتاب «Youtility» در ایجاد اعتماد بین شرکت و مشتریان وفادار شما بسیار مفید است. در این کتاب، طرز فکر قدیمی «هایپ مارکتینگ» (Hype Marketing) یا همان تبلیغات مداوم نقد می‌شود. این کتاب، تجربه بیش از ۷۰۰ کسب‌وکار و نحوه تلاش آن‌ها را برای بهبود استراتژی بازاریابی نشان بیلت بیان می‌کند.

در این کتاب، نویسنده روش‌هایی را بیان می‌کند که با استفاده از آن‌ها، رابطه مناسبی بین مشتری و شرکت برقرار می‌شود.

کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ

3. Epic Content Marketing

از جمله استراتژی‌هایی که برای دیجیتال مارکتینگ بیان می‌شود، داستان‌سرایی به هنگام تولید محتوای متنی است. کتاب «Epic Content Marketing» قواعدی اصولی را برای توسعه داستان بیان می‌کند. در این روش‌ها بدون بیان روش‌های بازاریابی، مخاطب را سرگرم و تشویق به اقدام می‌کند.

به کمک این کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ آشنایی بیشتری با اهمیت محتوای ارزشمند پیدا می‌کنید. کتاب «Epic Content Marketing» به صورت گام به گام شما را در فرآیند روایت یک داستان راهنمایی می‌کند. داستان مورد نظر در نهایت اطلاع‌رسانی مناسبی را برای مخاطب به همراه دارد و موجب سرگرمی او می‌شود. در انتها، مطالعه این کتاب به شما کمک می‌کند تا نحوه تسلط بر ذهن و اندیشه مشتری را یاد بگیرید.

کتاب بازاریابی محتوا

4. Content Marketing: The Ultimate Beginner’s Guide

کتاب دیگری که در حوزه بازاریابی محتوا باید به آن اشاره کرد، نسخه الکترونیکی ژورنال معتبر حوزه بازاریابی دیجیتال یعنی «Search Engine Journal» است. در این کتاب الکترونیکی بعد از این‌که با اهمیت بازاریابی محتوا آشنا شدید، انواع محتوا و مثال‌های آن بیان می‌شوند. علاوه بر این، ابزارهای لازم برای بازاریابی دیجیتال نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند.

کتاب بازاریابی محتوا

5. Social Media Marketing All-in-One For Dummies

از جمله مهم‌ترین استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی باید به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی اشاره کنیم. این روش بازاریابی نه‌تنها یک گزینه مهم بلکه از جمله ملزومات موفقیت در رشد یک کسب‌وکار به شمار می‌آید. این کتاب که مجموعه‌ای ۹ جلدی را در خود جای داده است، دید کاملی را در رابطه با موارد زیر در اختیار شما قرار می‌دهد:

  • تدوین و اجرای استراتژی‌های بازاریابی رسانه
  • تعامل با مشتریان در شبکه‌های اجتماعی
  • ترکیب شبکه‌های اجتماعی با سایر کانال‌های بازاریابی
  • افزایش فروش و جریان‌ درآمدی

به کمک این مجموعه، راهنمای کاملی اختیار دارید و از این راه، نحوه بهره‌گیری از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی برای ترویج کسب‌وکار و دستیابی به مشتریان احتمالی (Prospect) بیان شده است.

6. The Art of SEO

به طور قطع اگر بخواهید در بازاریابی دیجیتال موفقیتی کسب کنید باید با بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو) آشنایی داشته باشید. منابع مختلفی برای یادگیری این مهارت وجود دارند. از جمله این منابع می‌توان به کتاب «The Art of SEO» اشاره کرد. این کتاب ۱۰۰۰ صفحه‌ای،‌ راهنمای کاملی است که به عنوان کتاب مرجع سئو هم در نظر گرفته می‌شود. به عبارت دیگر، یکی از بهترین کتاب‌هایی که مارکترها برای سئو به آن نیاز دارند، همین کتاب است. علاوه بر این، تعداد مختلفی راهنمای ارزشمند برای برنامه‌ریزی و اجرای استراتژی‌های سئو هم ارائه شده است.

کتاب آموزش سئو

7. Digital Marketing for Small Business

از جمله منابع معتبری که برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ ذکر می‌شود، «HubSpot» و خدمات گسترده آن است. علاوه بر ابزارها، وبلاگ و خدمات گسترده‌ای که HubSpot ارائه می‌کند، کتابی هم برای بازاریابی دیجیتال تدوین کرده است. در این کتاب تمامی اطلاعات موردنیاز برای «بازاریابی ربایشی» (Inbound Marketing) یا بازاریابی درونگرا آورده شده است. علاوه بر این، دید مناسبی هم برای آزمون، یادگیری و رشد در فضای بازاریابی فراهم می‌کند.

کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ

8. Digital Marketing: Strategy, Implementation & Practice

این کتاب جزئیات کاملی در رابطه با دیجیتال مارکتینگ به همراه دارد. علاوه بر این، مثال‌هایی کاربردی از کسب‌وکارها، مصاحبه‌ها و تحلیل‌ها ارائه می‌دهد که برای درک صحیح دیجیتال مارکتینگ ضروری است. در میان کتاب‌های مطرح بازاریابی دیجیتال، در این کتاب مسیری مشخص برای کارآفرینان رسم شده است تا بیشترین بهره را از دیجیتال برندینگ خود ببرند.

اگر بخواهید کتاب جامعی را در رابطه با دیجیتال مارکتینگ به همراه مثال‌ها و راهنماهای مختلف مطالعه کنید، این کتاب یکی از بهترین گزینه‌ها در این رابطه به شمار می‌آید.

کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ

9. Affiliate Marketing For Dummies

بازاریابی همکاری در فروش یا همان افیلیت مارکتینگ که با نام بازاریابی مشارکتی نیز شناخته می‌شود، از جمله استراتژی‌های مناسب در بازاریابی اینترنتی است. زمانی که از روش‌های بازاریابی برای فروشگاه اینترنتی استفاده می‌کنید، افیلیت مارکتینگ نقش مهمی در افزایش بازدید از سایت و به دنبال آن کسب درآمد خواهد داشت. این کتاب مجموعه کاملی است که به کمک آن می‌توانید فرآیندهای بازاریابی مشارکتی خود را به طور کامل و از صفر یاد بگیرید.

کتاب آموزش افیلیت مارکتینگ

10. Native Advertising: The Essential Guide

استفاده از «تبلیغات همسان» (Native Advertising) مانند رپورتاژ آگهی از جمله روش‌هایی است که به کمک آن می‌توانید با استفاده از اعتبار دامنه سایر وب‌سایت‌ها، محتوای مناسبی تولید کنید و لینک فروشگاه یا محصول خود را در انتهای این محتوا قرار دهید. از نکات مهمی که باید در این استراتژی به آن توجه کنید، نوشتن متن مناسب رپورتاژ آگهی است. در این کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ نیز بر تولید محتوای مناسب تاکید شده و انواع روش‌های تبلیغات همسان بیان شده است.

در این کتاب با ارائه مثال‌های واقعی و مصاحبه با افراد متخصص، راهنمای مناسبی برای دیجیتال مارکترها فراهم شده است.

کتاب آموزش تبلیغات همسان

۱۱ . ‎300 Email Marketing Tips: Critical Advice and Strategy to Turn

بسیاری از افراد تازه‌وارد به دنیای دیجیتال مارکتینگ گمان می‌کنند که بازاریابی ایمیلی دیگر پاسخگوی نیازهای تجاری آن‌ها نیست. این تفکر اشتباهی است و در این کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ به آن پرداخته شده است. در حقیقت، ایمیل‌ها و تهیه محتوای تبلیغاتی برای ایمیل، از جمله روش‌های ارزان‌قیمتی به شمار می‌آید که به کمک آن‌ها می‌توان جریان درآمدی مناسبی را برای کسب‌وکارهای اینترنتی فراهم کرد.

این کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ به طور کامل روند ایمیل مارکتینگ را بیان می‌کند. علاوه بر این، در هر فصل از این کتاب، نکات بسیار کاربردی برای استراتژی‌های مختلف بازاریابی ایمیلی مطرح شده است.

کتاب آموزش ایمیل مارکتینگ

معرفی نشریلا به عنوان بهترین پلتفرم برای معرفی خدمات، بررسی محصول و رپورتاژ آگهی

نشریلا

از جمله استراتژی‌هایی که به طور معمول در یک کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ مطرح می‌شود، بهره‌گیری از تبلیغات همسان مانند رپورتاژ آگهی است. متن رپورتاژ آگهی باید بر اساس لحن تخصصی هر رسانه تنظیم شود. البته انجام این کار نیازمند صرف وقت و هزینه زیادی است.

به همین دلیل باید پلتفرمی وجود داشته باشد که تمامی این موارد در آن رعایت شوند و متن‌هایی مناسب هر رسانه با هزینه‌ای معقول تدوین شوند. برای این کار می‌توان از «نشریلا» به عنوان بزرگترین پلتفرم این حوزه استفاده کرد. همچنین، با استفاده از نشریلا امکان معرفی محصول یا انتشار بررسی محصول را خواهید داشت.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

همواره استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی به عنوان یک استراتژی مناسب در بازاریابی دیجیتال مطرح می‌شود. البته بهره‌گیری از روش‌های تبلیغات هدفمند، بازدهی بیشتری را به همراه دارد. به کمک تبلیغات هدفمند می‌توان محصولات یا خدمات یک کسب‌وکار را به گروه‌های مشخص جمعیتی معرفی کرد یا این‌که از تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی بهره برد. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. فرض کنید از یک کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ استفاده و به کمک آن بازاریابی محتوا را شروع کرده‌اید. به این ترتیب، ممکن است محتوایی علمی یا فنی را تدوین و در وب‌سایت خود منتشر کنید. همچنین، فرض کنید که محصولات یا خدماتی هم مرتبط با این محتوای تولیدی داشته باشید.

با استفاده از کاپریلا و با توجه به کلمات کلیدی داخل متن، بنرهای تبلیغاتی مرتبط با کلمات کلیدی مطلب نمایش داده خواهند شد. برای نمونه می‌توان به سایت مجله فرادرس اشاره کرد. در مثال زیر مطلبی با موضوع «نحوه ساخت فیلم‌های آموزشی با کمتازیا» تهیه شده است. با استفاده از پلتفرم تبلیغات هدفمند کاپریلا، بنرهای تبلیغاتی در متن مشابه تصویر زیر نمایش داده می‌شوند.

معرفی کاپریلا

چندین ویژگی را می‌توان در بنرهای تبلیغاتی بالا مشاهده کرد. اولین مورد این است که بنرهای صفحه، حجم کمی را اشغال کرده‌اند. در نتیجه اگر کاربر، مطلب را با گوشی موبایل خود مطالعه کند، تبلیغاتی آزاردهنده برای اون نمایش داده نمی‌شود. علاوه بر این، کمتازیا از جمله نرم‌افزارهای فیلمبرداری از صفحه نمایش به شمار می‌آید و به همین دلیل، فردی که مطلب را مطالعه می‌کند ممکن است به ساخت فیلم‌های آموزشی با نرم‌افزار نیز علاقه داشته باشد.

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

مسیر یادگیری به کمک کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ

تا اینجا منابع خوبی برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ معرفی کرده‌ایم. در ادامه قصد داریم مسیری یادگیری بازاریابی دیجیتال را به کمک کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ بیان کنیم. به بیان ساده‌تر، با وجود منابع گوناگون، یادگیری استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی قدری دشوار خواهد بود. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم با استفاده از کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ و برخی از منابعی که معرفی شدند، نقشه راهی برای یادگیری این تخصص ترسیم کنیم.

شروع یادگیری با کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ فارسی

هرقدر آشنایی بیشتری با زبان انگلیسی داشته باشید، یادگیری دیجیتال مارکتینگ برای شما ساده‌تر خواهد بود. با این وجود، برای این‌که درک ساده و سریعی از این تخصص پیدا کنید، می‌توانید از کتاب‌های فارسی کمک بگیرید. اولین کتابی که برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ پیشنهاد می‌شود، کتاب «بازاریابی دیجیتال For Dummies» است.

به کمک این کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ با تمامی جنبه‌های این تخصص آشنا می‌شوید و دید خوبی نسبت به استراتژی‌های آن پیدا می‌کند. بعد از مطالعه کامل مباحث این کتاب، می‌توانید سایر مباحث را به شکلی تخصصی‌تر دنبال کنید. یعنی به طور مثال، یک فروشگاه اینترنتی دارید و می‌خواهید با انواع روش‌های تولید محتوای فروشگاه اینترنتی آشنا شوید. در نتیجه، هدف اصلی خود را بر روی تولید محتوا تنظیم می‌کنید.

مرحله بعدی، تمرکز بر روی سئو است. البته زمانی که کتاب قبلی را مطالعه کنید، آگاهی مناسبی از بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (سئو) کسب می‌کنید. با این وجود، اگر بخواهید به شکلی تخصصی مبحث سئو را دنبال کنید، مطالعه کتاب «The Art of SEO» گزینه مناسبی به شمار می‌آید. همچنین، اگر می‌خواهید اطلاع دقیقی از نحوه تولید محتوای سئو داشته باشید، مطالعه مطالب زیر پیشنهاد می‌شود.

اگر قصد دارید به یک متخصص بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تبدیل شوید، پیشنهاد می‌کنیم در مرحله بعد، کتاب «Social Media Marketing All-in-One For Dummies» را مطالعه کنید. همانطور که پیش‌تر هم گفته شد، این کتاب، مجموعه کاملی از ۹ کتاب در رابطه با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. به این ترتیب با مطالعه این کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ آشنایی عمیقی با شبکه‌های اجتماعی و فرآیند بازاریابی آن‌ها پیدا می‌کنید. همچنین، اگر به منابع فارسی برای یادگیری این تخصص نیاز دارید، مطالعه مطالب زیر پیشنهاد می‌شود.

اگر مطالب و کتاب‌های معرفی شده را تا اینجا دنبال کرده باشید، اطلاعات مناسبی از دیجیتال مارکتینگ بدست آورده‌اید. تنها کاری که در ادامه باید انجام دهید، مطالعه بیشتر و توسعه دانش دیجیتال مارکتینگ در حوزه‌های تخصصی است. به طور مثال با مطالعه کتاب الکترونیکی «Search Engine Journal» اطلاعات جامعی در رابطه با بازاریابی دیجیتال کسب می‌کنید. به این ترتیب، با شناخت بیشتری حوزه تخصصی خود را انتخاب و در رابطه با آن مطالعه می‌کنید.

یادگیری دیجیتال مارکتینگ

معرفی فیلم آموزش آشنایی با بازاریابی دیجیتال (Digital Marketing)

دوره دیجیتال مارکتینگ

در این آموزش انواع کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ معرفی شد. با این وجود، استفاده از آموزش‌های ویدویی هم نقش مهمی در یادگیری این تخصص خواهد داشت. به همین دلیل، «فرادرس» دوره‌ای ۱ ساعت ۴۱ دقیقه‌ای را در قالب هفت درس تدوین کرده است که در ادامه به توضیح این دروس خواهیم پرداخت.

در درس یکم این آموزش، مقدمه‌ای از بازاریابی دیجیتال بیان و اهمیت آن بررسی می‌شود. درس دوم به انواع استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال اختصاص دارد. در درس سوم به ملزومات دیجیتال مارکتینگ مانند نحوه راه‌اندازی وب‌سایت اشاره می‌شود. درس چهارم انوتع آمارگیرها و اهمیت بکارگیری آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

درس پنجم به بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو اختصاص دارد و سرویس گوگل ترندز و سئو «Off-page» و «On-page» در همین درس آموزش داده می‌شود. درس ششم و هفتم به معرفی انواع روش‌های بازاریابی دیجیتال از جمله تبلیغات هوشمند و همسان اشاره دارد. این آموزش برای کسانی مناسب است که پیش از مطالعه انواع کتاب آموزش دیجیتال مارکتینگ بخواهند آشنایی مناسبی با این تخصص پیدا کنند.

بر اساس رای ۱۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
edurekaHubSpotStan Venturesمجله فرادرس
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *