لینک خروجی در سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟ – به زبان ساده

۶۶۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
لینک خروجی در سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟ – به زبان ساده

بسیاری از ما از اهمیت لینک‌های داخلی و ورودی در سئو آگاه هستیم و می‌دانیم که این لینک‌ها به بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو کمک می‌کنند، اما درباره اهمیت بهینه‌سازی لینک‌های خروجی در سئو اطلاعات زیادی نداریم. در این مطلب بررسی می‌کنیم که منظور از «لینک خروجی» (Outbound Link) در سئو چیست و چگونه می‌توان با بهینه‌سازی لینک‌های خروجی به بهبود رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو کمک کرد.

فهرست مطالب این نوشته

لینک خروجی در سئو چیست ؟

«لینک‌های خروجی» (Outbound Links) به لینک‌های وب‌سایت‌های دیگر در وب‌سایت شما گفته می‌شود. به طور کلی، انواع مختلفی از لینک‌ها وجود دارد که می‌توان آن‌ها را به شکل زیر دسته بندی کرد.

  • لینک داخلی (Internal Link): لینک‌های داخلی از یک صفحه وب‌سایت در صفحه‌های دیگر همان وب‌سایت قرار می‌گیرند. یعنی زمانی که کاربری روی یک لینک داخلی کلیک می‌کند، در همان وب‌سایت اولیه باقی می‌ماند و تنها به صفحه‌ای دیگر هدایت می‌شود. این دسته از لینک‌ها به بازدیدکنندگان در شناسایی و خواندن صفحه‌های دیگر وب‌سایت کمک می‌کنند و وب‌سایت را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی می‌کنند.
  • لینک خارجی (External Link): لینک‌های خارجی دسته‌ای از لینک‌ها هستند که مخاطبان را از وب‌سایت شما به سمت وب‌سایت‌های دیگر هدایت می‌کنند. لینک‌های خارجی به دو دسته لینک‌های ورودی و لینک‌های خروجی تقسیم می‌شوند.
    • لینک ورودی (Inbound Link): لینک‌های وب‌سایت شما درون وب‌سایت‌های دیگر لینک ورودی یا «بک‌لینک» (Backlink) نامیده می‌شوند. لینک‌سازی به شکل صحیح و دریافت بک‌لینک‌های باکیفیت می‌تواند اعتبار دامنه و کسب و کار شما را افزایش دهد و استفاده از لینک‌های بی‌کیفیت و نامرتبط، باعث آسیب به رتبه وب‌سایت خواهد شد.
    • لینک خروجی (Outbound Link): به لینک‌های وب‌سایت‌های دیگر درون وب‌سایت شما لینک خروجی گفته می‌شود. بهینه‌سازی این دسته از لینک‌ها نیز در بهبود رتبه سایت در گوگل و موتورهای جستجوی دیگر مؤثر است.

بهینه‌سازی لینک‌های خروجی یکی از روش‌های لینک‌سازی محسوب می‌شود، اما کارشناسان دیجیتال مارکتینگ و افراد سئو کار درباره میزان تأثیر آن در بهبود رتبه وب‌سایت عقیده‌های یکسانی ندارند. برخی از کارشناسان معتقدند که بهینه‌سازی لینک‌های خروجی در سئو ضروری است، اما برخی دیگر آن را چندان مهم نمی‌دانند. با این حال، ما همواره باید به لینک‌های ورودی و خروجی و لینک‌های داخلی وب‌سایت توجه کنیم و تا جای ممکن آن‌ها را بهینه‌سازی کنیم تا شانس دریافت رتبه‌های بهتر در موتورهای جستجو را افزایش دهیم. در ادامه، درباره کاربرد لینک خروجی در سئو و اهمیت آن در بهبود رتبه صفحه‌های وب بیشتر می‌خوانید.

لینک خروجی در سئو چیست

مزایا و کاربرد لینک خروجی در سئو چیست ؟

استفاده از لینک‌های خروجی در بهینه‌سازی وب‌سایت نقش دارد، به همین دلیل بهتر است این لینک‌ها را به محتوای خود اضافه کنید. برای مثال، می‌توان منابع محتوا را به شکل لینک خروجی درون محتوا به بازدیدکنندگان معرفی کرد.

لینک‌های خروجی معمولاً هنگام بررسی و ارزیابی وب‌سایت و برنامه‌ریزی برای اجرای استراتژی‌های موفق به عنوان اولین و مهم‌ترین گزینه برای بهینه‌سازی وب‌سایت به شمار نمی‌روند، اما استفاده از آن‌ها مزایای نسبتاً زیادی دارد. برای مثال، می‌توان از کاربردها و مزایای استفاده از لینک خروجی در سئو موارد زیر را نام برد.

  • بهبود نشانه‌های موضوعی و عمیق کردن مطالب
  • ارزشمند کردن مطالب
  • افزایش اعتماد بازدیدکنندگان به وب‌سایت
  • نشان دادن تخصص وب‌سایت در زمینه کاری

بهبود نشانه‌های موضوعی و عمیق کردن مطالب

قرار دادن لینک محتوای مرتبط با موضوع صفحه در بهبود «نشانه‌های موضوعی» (Topical Signals) در صفحه وب مؤثر است و به ربات‌های گوگل و موتورهای جستجوی دیگر در درک بهتر مطلب کمک می‌کند.

همچنین، لینک‌های خروجی می‌توانند میزان عمق محتوای صفحه وب را نشان دهند و خوانندگان را به منابع اصلی مطلب شما برای دریافت اطلاعات بیشتر هدایت کنند. این موضوع هنگام تولید محتوا در زمینه‌های پیچیده اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا کاربران اغلب برای درک این موضوعات به توضیحات بیشتر نیاز دارند.

لینک‌های خروجی بخش مهمی از محتوا هستند و به آن عمق می‌بخشند. به همین دلیل، بهتر است در مکان‌های لازم از این لینک‌ها در محتوای خود استفاده کنید.

ارزشمند کردن مطالب

بعضی افراد معتقدند که استفاده از لینک‌های خروجی برای وب‌سایت شما مشکل ایجاد می‌کند، اما این تصور صحیح نیست. بله استفاده از لینک‌های خروجی در مطالب، محتوای شما را بهبود می‌بخشد و با عمق بخشیدن به محتوا و ارائه منابع بیشتر برای کسب اطلاعات درباره موضوع آن، برای کاربران ارزش افزوده ایجاد می‌کند.

افزایش اعتماد بازدیدکنندگان به وب‌سایت

همان‌طور که گفتیم، لینک‌های خروجی منابع محتوای شما را مشخص می‌کنند و از این طریق به آن‌ها اعتبار می‌بخشند.

اگر از محتوای یک شخص یا یک پژوهش برای تولید محتوا در وب‌سایت خود استفاده می‌کنید، بهتر است لینک این اطلاعات را در محتوای خود قرار دهید. از این طریق، بازدیدکنندگان وب‌سایت شما به ارتباط مطالب و منابع معرفی شده پی می‌برند و از اعتبار و صحت نوشته‌های شما آگاه می‌شوند.

همچنین، زمانی که به محتوای نقل‌قول شده از منابع دیگر در صفحه‌های وب برخورد می‌کنید و می‌خواهید از آن محتوا در محتوای خود بهره بگیرید، همیشه بهتر است که منبع اصلی را به عنوان منبع محتوای خود معرفی کنید. این کار مطالب شما را قابل اعتمادتر می‌کند.

کاربرد و مزایای لینک خروجی در سئو

نشان دادن تخصص وب‌سایت در زمینه کاری

به گفته کارشناسان سئو، گوگل برای ارزیابی کیفیت صفحه‌های وب از معیارهای «EAT» استفاده می‌کند. اصطلاح EAT از اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ و مخفف سه کلمه زیر است.

  • «تخصص» (Expertise)
  • «اعتبار» (Authority)
  • «قابل اعتماد بودن» (Trustworthiness)

تولیدکنندگان محتوا با معرفی منابع معتبر به شکل لینک خروجی، به بازدیدکنندگان نشان می‌دهند که در زمینه موضوع محتوا تخصص دارند. چراکه اگر شخصی در زمینه‌ای متخصص نباشد، به احتمال زیاد منابع معتبر آن زمینه را مانند افراد متخصص نمی‌شناسد.

در «وبلاگ گوگل وبمستر» (Google Webmaster Blog) گفته شده که هنگام ارزیابی محتوا، باید از خود بپرسید که آیا محتوای صفحه، اطلاعات را به شکلی قابل اعتماد ارائه داده است؟ برای مثال آیا منبع مشخص، شواهدی از تخصص یا پیش‌زمینه نویسنده یا وب‌سایت منتشرکننده مطلب اصلی از طریق لینک به صفحه نویسنده یا صفحه‌های وب‌سایت مبدأ در مطلب موجود است؟

بنابراین، وجود منبع مشخص و لینک‌های خروجی معتبر در مطلب از نظر گوگل از معیارهای مهم است و نشان‌دهنده تخصص شما در زمینه محتوای تولیدشده است.

دلیل اهمیت لینک خروجی در سئو چیست ؟

کارشناسان سئو درباره تأثیر لینک‌های خروجی بر رتبه‌های طبیعی (ارگانیک) وب‌سایت در موتورهای جستجو نظرهای متفاوتی دارند و به عقیده برخی از این کارشناسان، لینک‌های خروجی از معیارهای رتبه‌بندی در گوگل محسوب نمی‌شوند. اما شکی وجود ندارد که قرار دادن لینک منابع معتبر در مطالب به محتوای شما عمق می‌بخشد و اعتماد کاربران به وب‌سایت و محتوای شما را افزایش می‌دهد. قرار دادن لینک‌های خروجی در مطالب به شکل غیر طبیعی نیز می‌تواند به عملکرد وب‌سایت شما آسیب وارد کند.

اما بعضی دیگر از کارشناسان سئو معتقدند که لینک خروجی، تأثیر زیادی بر رتبه وب‌سایت در موتورهای جستجو می‌گذارد و از معیارهای الگوریتم‌های گوگل در سئو برای رتبه‌بندی صفحات به شمار می‌رود.

می‌توان گفت که گوگل میزان تأثیرگذاری لینک خروجی در سئو و رتبه صفحه و میزان دیده شدن وب‌سایت را به شکل عمومی و قطعی مشخص و تأیید نکرده است. اما در هر صورت، برای بهینه‌سازی محتوای وب‌سایت و بهبود اعتبار کسب و کار در میان کاربران باید به این دسته از لینک‌ها نیز در سئو توجه شود.

اگر به کسب اطلاعات درباره معیارهای مؤثر در بهبود رتبه وب‌سایت و اصول سئو علاقه‌مندید، مطالعه مطالب زیر را به شما توصیه می‌کنیم.

تفاوت لینک‌های خروجی Follow و Nofollow

به طور کلی، زمانی که لینک یک وب‌سایت را در صفحه‌های وب‌سایت خود قرار می‌دهید، یک امتیاز برای وب‌سایت مبدأ لینک در نظر گرفته می‌شود. به این دسته از لینک‌ها، لینک‌های «فالو» (Follow) گفته می‌شود. ربات‌های گوگل می‌تواند لینک‌های فالو را دنبال کنند و گوگل بر اساس آن‌ها، امتیازی برای وب‌سایت مبدأ لینک در نظر می‌گیرد و رتبه آن وب‌سایت را در صفحه نتایج جستجوها بهبود می‌بخشد.

اما گوگل در سال 2005 برای حل مشکل بلاگرها با کامنت‌های اسپم، گزینه لینک «نوفالو» (Nofollow) را معرفی کرد. در گذشته افراد برای بهبود رتبه وب‌سایت‌های خود برای کلمات کلیدی خاص با میزان رقابت بالا، از روش کامنت اسپم گذاشتن همراه با لینک صفحه‌های خود در وبلاگ‌های مختلف برای کسب امتیاز از گوگل استفاده می‌کردند. پس از به وجود آمدن این مشکل، گوگل با معرفی گزینه نوفالو این امکان را برای بلاگرها و صاحبان کسب و کارها فراهم کرد که این دسته از لینک‌ها را در صفحه‌های خود علامت‌گذاری کنند تا لینک‌های اسپم توسط ربات‌های گوگل دنبال نشوند.

در واقع، گزینه نوفالو در لینک‌های خروجی به ربات‌های موتورهای جستجو می‌گوید که لینک‌های علامت‌دار شده را دنبال نکنند. به بیان دیگر، صاحب وب‌سایت با استفاده از این گزینه اعلام می‌کند که محتوای لینک علامت‌دار شده را تأیید نمی‌کند.

فالو یا نوفالو بودن لینک‌ها در بخش HTML کدهای منبع مشخص می‌شوند. بسیاری از سیستم‌های مدیریت محتوا هنگام درج لینک در مطالب، امکان انتخاب گزینه فالو یا نوفالو بودن را برای کاربران فراهم می‌کنند. اما اگر این امکان در ویرایشگر سیستم مدیریت محتوای شما وجود ندارد، باید لینک‌ها را به شکل دستی تغییر دهید.

لینک فالو در کدهای HTML صفحه وب به شکل زیر دیده می‌شوند.

1<a href="https://example.com">Anchor Text</a>

لینک‌های نوفالو نیز در کدهای صفحه به شکل زیر دیده می‌شوند.

1<a href="https://example.com" rel="nofollow">Anchor Text</a>

ممکن است به نظرتان برسد که اضافه کردن تمام لینک‌های خروجی به صفحه به شکل نوفالو ایده خوبی است که باعث بهبود رتبه صفحه‌های شما می‌شود اما امتیازی به وب‌سایت‌های دیگر اضافه نمی‌کند. اما این عقیده صحیح نیست و بهتر است که در محتوای هر صفحه حداقل از یک لینک خروجی فالو استفاده کنید.

با استفاده از افزونه‌های سئو مانند افزونه «Yoast SEO» مي‌توانید از کافی بودن تعداد لینک‌های خروجی در صفحه خود مطمئن شوید. این افزونه در صورت کافی بودن لینک‌ها علامتی سبز رنگ مانند تصویر زیر را نمایش می‌دهد.

بهینه سازی لینک خارجی در افزونه Yoast SEO

در صورت وجود نداشتن لینک خروجی در صفحه علامتی قرمز رنگ مانند تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

بهینه سازی لینک خارجی در سئو

همچنین، در صورتی که تمام لینک‌های خروجی در صفحه نوفالو باشند، این علامت را به رنگ نارنجی مشاهده خواهید کرد.

استراتژی لینک‌سازی خارجی در سئو

«استراتژی لینک‌سازی خارجی» (External Linking Strategy) فرآیندی است که در آن با بهینه‌سازی لینک‌های خارجی، برای بهبود رتبه صفحه‌های وب در موتورهای جستجو و موفقیت وب‌سایت تلاش می‌شود.

اگر استراتژی لینک‌سازی خارجی برای تمام لینک‌های ورودی (بک‌لینک‌ها) و لینک‌های خروجی به شکل صحیح انجام شود، رتبه صفحه‌های وب‌سایت و محتوای شما در موتورهای جستجو بهبود می‌یابد. در ادامه، تعدادی از بهترین روش‌های لینک‌سازی خارجی در سئو برای بک‌لینک‌ها و لینک‌های خروجی را به شما معرفی می‌کنیم.

استراتژی لینک سازی خارجی در سئو

استفاده از لینک‌های مرتبط

هنگام لینک‌سازی، از لینک‌های خروجی مرتبط خود بهره بگیرید تا مخاطبان را به محتوایی با موضوع مرتبط هدایت کنید. لینک‌های خروجی خوب لینک‌هایی هستند که مخاطبان شما را به سمت محتوای مرتبط و مفید هدایت می‌کنند. برای مثال، می‌توانید لینک‌های آمار، اینفوگرافیک‌ها و ویدیوهای مرتبط به مطلب خود را به عنوان لینک خروجی در اختیار مخاطبان خود قرار دهید.

گوگل و موتورهای جستجوی دیگر به کاربران خود اهمیت می‌دهند و همواره در تلاشند که محتوای مرتبط با «کوئری‌های جستجو» (Search Queries) را در اختیار مخاطبان قرار دهند. به همین دلیل، زمانی که در لینک‌سازی خارجی به وب‌سایت‌های فعال در حوزه تخصصی خود لینک می‌دهید، گوگل ارتباط مطالب شما و محبوبیت آن‌ها در میان کاربران را بهتر درک می‌کند و در نتیجه، رتبه صفحه‌های شما در صفحه نتایج جستجوها (SERP) بهبود می‌یابد.

لینک دادن به منابع معتبر

هنگام لینک‌سازی خارجی، تنها به وب‌سایت‌هایی لینک خروجی بدهید که به عنوان منابعی معتبر و قابل اعتماد شناخته می‌شوند. اگر به وب‌سایت‌های غیرحرفه‌ای یا مطالب شامل «حقه‌های کلیکی» (Clickbait) لینک بدهید، اعتماد بازدیدکنندگان خود را از دست می‌دهید. این موضوع می‌تواند در رنکینگ وب‌سایت شما در موتورهای جستجو تأثیر منفی داشته باشد.

اگر چاره‌ای به‌جز لینک دادن به وب‌سایت‌های شامل محتوای غیرقابل اعتماد ندارید، می‌توانید از تگ نوفالو برای لینک‌های این وب‌سایت‌ها استفاده کنید.

استفاده صحیح از انکر تکست

موتورهای جستجو با استفاده از «انکر تکست» (Anchor Text) می‌توانند محتوای لینک‌ها را بخوانند و موضوع آن‌ها را درک کنند. استفاده از انکر تکست‌هایی مانند «اینجا کلیک کنید» اطلاعات زیادی درباره موضوع محتوای لینک مد نظر را در اختیار موتورهای جستجو نمی‌گذارد و بهتر است به‌جای آن از انکر تکست‌های توصیفی و مرتبط با موضوع محتوای لینک خروجی استفاده شود.

همچنین، مشاهده انکر تکست‌های اضافی و فریب‌دهنده برای مخاطبان آزاردهنده است. بنابراین، بهتر است پس از اضافه کردن لینک‌ها به محتوا، انکر تکست‌های خود را دوباره بررسی کنید و لینک‌های اضافی و غیرطبیعی را از محتوای خود حذف کنید.

استفاده از انکر تکست مناسب

استفاده از لینک‌های مفید

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، هیچ قاعده‌ای برای تعداد لینک‌های خروجی در محتوای صفحه وجود ندارد. اما بهتر است با قرار دادن تعداد زیادی لینک درون محتوا، بازدیدکنندگان را سردرگم نکنید. هدف از لینک‌سازی ایجاد بهترین تجربه کاربری برای مخاطبان است و با استفاده بیش از حد از لینک‌های داخلی و خارجی، ممکن است مخاطبان خود را آزار دهید.

قرار دادن لینک‌های زیاد درون محتوا باعث می‌شود که مخاطبان احساس فریب‌خوردگی کنند و تصور کنند که بخشی از استراتژی سئوی شما هستند. به بیان دیگر، در این صورت مخاطبان تصور می‌کنند که محتوای شما برای رفع مشکلات و پاسخ دادن به پرسش‌های آن‌ها تولید نشده است.

باز کردن لینک‌ها در صفحه جدید

لینک‌های خروجی باید در صفحه‌ای جدید برای کاربران باز شوند و این موضوع به دلایل مختلف، اهمیت زیادی دارد. از مهم‌ترین دلایل لزوم باز شدن لینک‌ها در صفحه یا «تب» (Tab) جدید، ایجاد تجربه کاربری بهتر برای کاربران است. زمانی که کاربران بتوانند لینک‌های خروجی را در صفحه جدید باز کنند، می‌توانند به خواندن محتوای صفحه وب‌سایت شما ادامه دهند و در عین حال، اطلاعات مفید لینک خروجی را نیز از دست ندهند.

سیستم‌های مدیریت محتوا اغلب گزینه باز شدن لینک در صفحه جدید را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برای مثال، در سیستم مدیریت محتوای وردپرس می‌توان از طریق انتخاب گزینه زیر در بخش تنظیمات لینک‌ها، آن‌ها را در صفحه جدید باز کرد.

استفاده نکردن از لینک وب‌سایت‌های رقیب

استفاده از لینک‌های کسب و کارهای رقیب برای بهبود رتبه در یک کلمه کلیدی مشترک روش مناسبی نیست و به رتبه صفحه‌های شما آسیب می‌زند. برای مثال، اگر می‌خواهید برای کلمه کلیدی «انواع دیجیتال مارکتینگ» محتوایی تولید کنید و رتبه صفحه خود در این کلمه کلیدی را افزایش دهید، استفاده از لینک اول گوگل به عنوان لینک خروجی محتوا برای این کلمه کلیدی ایده خوبی نیست.

در این شرایط به‌جای استفاده از لینک‌های رقیب، لینک وب‌سایت‌هایی را در محتوای خود به‌کار ببرید که ارزشی افزوده را به کاربران ارائه می‌کنند و اطلاعات کلی مفیدی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

بررسی و ارزیابی لینک‌ها

بهتر است که در بازه‌های زمانی مشخص و به شکل مستمر، مثلاً در پایان هر فصل، محتوای خود را ارزیابی کنید و لینک‌های قدیمی یا خراب را از محتوا حذف کنید. انجام این کار برای بهبود تجربه کاربری بسیار مهم است. زمانی که کاربران در محتوای شما با لینک‌های خروجی بسیار قدیمی و به‌روز نشده یا لینک‌های خراب مواجه می‌شوند، تجربه کاربری مطلوبی برای آن‌ها ایجاد نمی‌شود و حتی ممکن است این افراد، اعتماد خود به وب‌سایت و محتوای شما را از دست بدهند.

استفاده از افزونه‌هایی مانند افزونه «Check My Links» در مرورگر کروم می‌تواند به شما در یافتن لینک‌های خراب کمک کند.

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

قیف فروش

در این مطلب بررسی کردیم که لید چیست و متوجه شدیم که جذب لید در بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. نمونه‌ای از این تبلیغات را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که مجموعه بنرهای تبلیغاتی با اندازه و حجم کم را شامل می‌شود. این بنرها، به طور کامل با موضوع نوشته شده در وبلاگ – در اینجا «آموزش سئو خارجی» ـ مرتبط است.

معرفی کاپریلا

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را برای شما فراهم می‌کند. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و در نتیجه، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما ترغیب می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود تأثیرگذار است و رعایت تمام اصول و معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی مانند پلتفرم «نشریلا» استفاده کنید که محتوای مناسب رپورتاژ آگهی را با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه تولید و منتشر می‌کند. نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات نیز به شما کمک می‌کند.

پرسش‌های متداول درباره لینک خروجی در سئو

در بخش‌های قبلی درباره لینک خروجی و اهمیت استفاده از آن در سئو صحبت کردیم. در این بخش، به تعدادی از پرسش‌های متداول کاربران درباره لینک خروجی در سئو پاسخ می‌دهیم.

آیا استفاده از لینک خروجی در سئو تأثیر دارد؟

لینک‌های خروجی از معیارهای رتبه‌بندی الگوریتم‌های گوگل به شمار نمی‌روند، اما استفاده از آن‌ها در محتوا می‌تواند به ارزشمندتر شدن محتوا، بهبود تجربه کاربری، بهبود اعتبار صفحه و بالا رفتن رتبه صفحه در موتورهای جستجو کمک کند.

باید از چند لینک خروجی در محتوای خود استفاده کنیم؟

به طور کلی، می‌توان گفت که هر صفحه باید حداقل یک لینک خروجی داشته باشد. معمولاً در صفحه‌هایی با محتوای بیش از ۵۰۰ کلمه از ۳ تا ۵ لینک خروجی استفاده می‌شود، اما گاهی اوقات در این مطالب تا حدود ۷ یا ۸ لینک خروجی نیز مشاهده می‌شود.

تفاوت لینک خروجی و بک‌لینک چیست؟

لینک خروجی و بک‌لینک، از انواع مختلف لینک‌های خارجی در صفحه‌ها محسوب می‌شوند. به لینک‌های وب‌سایت‌های دیگر در صفحه‌های وب‌سایت شما لینک خروجی گفته می‌شود، اما بک‌لینک، لینک صفحه‌های شما در وب‌سایت‌های دیگر است.

بر اساس رای ۱۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
SemrushSemrushYoastHubSpot
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *