۲۵ سایت کاربردی برای برنامه نویسان که باید بشناسید

۷۷۲۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه
۲۵ سایت کاربردی برای برنامه نویسان که باید بشناسید

یکی از ساده‌ترین روش‌های دسترسی به منابع آموزشی به‌روز، استفاده از اینترنت است. به عبارتی، روزانه منابع آموزشی متنی و ویدئویی با محتوای تخصصی در حوزه‌های مختلف علوم از طریق بستر اینترنت در دسترس عموم قرار می‌گیرند که بسیاری از آن‌ها، رایگان هستند. افراد می‌توانند با استفاده از آن‌ها مهارت‌های جدیدی را کسب و در مسیر شغلی خود به سرعت پیشرفت کنند. برنامه نویسی به عنوان یکی از مشاغلی محسوب می‌شود که نیازمند مهارت‌های نوین است و روزانه روش‌ها و ابزارهای جدیدی برای حل مسائل این حیطه ارائه می‌شوند. در مطلب حاضر، به معرفی 25 سایت کاربردی برای برنامه نویسان پرداخته می‌شود تا این افراد بتوانند در پیشبرد اهداف خود از آن‌ها استفاده کنند.

فهرست مطالب این نوشته

سایت کاربردی Roadmap.sh برای برنامه نویسان چیست؟

یکی از سایت‌های کاربردی برای برنامه نویسان، سایت «Roadmap.sh» [+] است. این سایت، به عنوان یک منبع راهنما، نقشه راه یادگیری مهارت‌های مختلف مربوط به علوم کامپیوتر را در اختیار افراد علاقه‌مند قرار می‌دهد.

تصویری از سایت roadmap

افرادی که قصد دارند در حوزه‌های مختلفی نظیر برنامه نویسی فرانت‌اند و بک‌اند، دواپس، بانک‌های اطلاعاتی، برنامه نویسی اندروید و سایر حیطه‌ها مشغول به فعالیت شوند، با مراجعه به این سایت می‌توانند از مسیر یادگیری آگاه شوند و از مفاهیم مورد نیاز حرفه مورد نظر خود اطلاعات کسب کنند.

در بالا، تصویری از فضای این وب سایت ملاحظه می‌شود.

معرفی سایت Daily.dev به عنوان سایت کاربردی برای برنامه نویسان

فناوری اطلاعات یکی از حوزه‌های علمی است که افراد فعال در آن باید به منظور کسب موفقیت در شغل خود و رسیدن به سوددهی بیشتر، اطلاعات فنی و مهارت‌های تخصصی خود را به طور مداوم به‌روزرسانی کنند.

مطالب و مقالات آنلاین به عنوان یکی از مهم‌ترین مراجع آموزشی محسوب می‌شوند که افراد می‌توانند به صورت رایگان به داغ‌ترین موضوعات رشته تخصصی خود از طریق اینترنت دست پیدا کنند.

سایت daily.dev منبع آموزشی منابع برای برنامه نویسان

یکی از سایت‌های مناسب برای دسترسی به مقالات مختلف در حوزه علوم کامپیوتر، سایت «Daily.dev» [+] است. برنامه نویسان می‌توانند با مراجعه به این وب سایت به مطالب مختلف و مربوط به تخصص خود دسترسی داشته باشند و با مطالعه آن‌ها، از موضوعات مهم رشته خود اطلاعات کسب کنند. در بالا، تصویری از این پلتفرم ملاحظه می‌شود.

معرفی سایت کاربردی OverAPI

افرادی که علاقه دارند در حوزه برنامه نویسی مشغول به کار شوند، با دستورات زیادی سر و کار دارند که به خاطر سپردن این دستورات دشوار است، به خصوص زمانی که نیاز باشد افراد برنامه نویس به یادگیری چندین زبان برنامه نویسی بپردازند. به منظور سادگی کار با دستورات و استفاده سریع از آن‌ها می‌توان از «تقلب نامه» (Cheat Sheet) زبان‌های برنامه نویسی استفاده کرد.

سایت overAPI برای برنامه نویسان

تقلب نامه‌ها منابعی در قالب فایل یا وب سایت هستند که دستورات رایج زبان‌های برنامه نویسی را شامل می‌شوند. با مراجعه به این منابع، می‌توان با جستجوی سریع، دستور مورد نظر را پیدا کرد.

یکی از سایت‌های کاربردی برای برنامه نویسان در این خصوص، سایت «OverAPI» [+] است که تقلب‌نامه‌های زبان‌های برنامه نویسی مختلفی نظیر پایتون، پی‌اچ‌پی، اس‌کیوال، جاوا اسکریپت، روبی و دستورات ترمینال لینوکس و Git را شامل می‌شود.

سایت کاربردی DevDocs برای برنامه نویسان

سایت «DevDocs» [+] سایتی کاربردی برای برنامه نویسان محسوب می‌شود که در آن، مستندات مربوط به زبان‌های برنامه نویسی و فناوری‌های مختلف در یک فضای جامع گردآوری شده است و افراد می‌توانند برای مطالعه مطالب مربوط به زبان برنامه نویسی یا فناوری مورد نظر خود، در این سایت به جستجو بپردازند. در تصویر زیر، فضای این وب‌سایت ملاحظه می‌شود.

سایت کاربردی DevDocs برای برنامه نویسان

سایت Leetcode

مصاحبه‌های استخدامی یکی از چالش‌برانگیزترین مراحل برای دست‌یابی به شغل مورد نظر است. در این مصاحبه‌ها، سوالات مختلفی درباره موقعیت شغلی پرسیده می‌شود که بخشی از این سوالات مربوط به مهارت‌های تخصصی و فنی یا همان «مهارت‌های سخت» (Hard Skills) است. این قسمت از سوالات می‌تواند هم شامل پرسش‌هایی پیرامون مفاهیم تخصصی رشته تحصیلی و مرتبط با موقعیت شغلی شود و هم می‌تواند سوالات چالش‌برانگیز جدیدی را دربر بگیرد که کارجو ممکن است با آن‌ها روبه‌رو نشده باشد. در این حالت، کارفرما بیشتر به دنبال این است که نحوه برخورد کارجو با مسائل جدید را محک بزند و میزان خلاقیت، راه‌حل‌ها و ایده‌های پیشنهادی کارجو را ارزیابی کند.

سایت Leedcode‌ برای برنامه نویسان جویای کار

افرادی که به دنبال موقعیت شغلی مرتبط با حوزه برنامه نویسی هستند، می‌توانند از سایت‌های مختلفی از جمله سایت «LeetCode» [+] استفاده کنند تا با نوع سوالات تخصصی استخدامی آشنا شوند و از پاسخ‌های ارائه شده در این سایت‌ها ایده بگیرند.

یکی از سایت‌های کاربردی برای برنامه نویسان پیرامون سوالات مصاحبه‌های استخدامی، سایت Leedcode است که فضای این سایت در تصویر بالا ملاحظه می‌شود. در این سایت، علاوه‌بر مسائل برنامه نویسی، تجربیات مصاحبه‌های استخدامی افراد مختلف برای مشاغل مرتبط با برنامه نویسی به اشتراک گذاشته شده‌اند که مطالعه آن‌ها به افراد جویای کار کمک به سزایی می‌کند.

سایت کاربردی LambdaTest برای تست برنامه ها

افراد برنامه نویسی که قصد دارند برنامه‌های خود را بر روی سیستم‌عامل‌ها یا دستگاه‌های مختلف تست کنند تا از صحت عملکرد آن‌ها مطمئن شوند، می‌توانند از پلتفرم‌های تست آنلاین استفاده کنند. یکی از این پلتفرم‌ها، سایت «LambdaTest» [+]است که عملکردی مبتنی بر «ابر» (Cloud) دارد. مدیران وب سایت‌ها نیز می‌توانند از این سایت استفاده کنند تا از نمایش صحیح سایت‌های خود بر روی مرورگرهای مختلف مطمئن شوند. تصویر زیر، فضای این وب سایت را نمایش می‌دهد.

سایت کاربردی LambdaTest برای برنامه نویسان

سایت و مجله فرادرس

یکی از چالش‌های اصلی و بزرگ بسیاری از افرادی که به دنبال یادگیری مهارت‌های مرتبط به حوزه فناوری اطلاعات هستند، این است که اکثر منابع آن‌ها، چه منابع منبعی چه منابع ویدئویی، به زبان انگلیسی تولید می‌شوند. از آن جا که منابع آموزشی اینترنتی جامع به زبان فارسی بسیار محدود است، این مسئله مانع بزرگی را برای بسیاری از افراد فارسی زبانی به وجود می‌آورد که علاقه‌مند به مطالعه و یادگیری مطالب جدید در حوزه علوم کامپیوتر هستند. یکی از سایت‌های جامع آموزش آنلاین به زبان فارسی، سایت فرادرس است که یکی از بزرگ‌ترین منابع آموزشی حوزه علوم کامپیوتر و برنامه نویسی هم به حساب می‌آید. تاکنون در سایت «فرادرس» [+] تعداد بسیار زیادی از دوره آموزش ویدیویی با محوریت کدنویسی، برنامه نویسی و توسعه برنامه‌های نرم‌افزاری به صورت پروژه‌محور و به بیان ساده تهیه شده‌اند. لازم به ذکر است که بسیاری از دوره‌های آموزش کدنویسی فرادرس رایگان هستند. تصویر بالا فضای سایت فرادرس را نشان می‌دهد.

سایت فرادرس سایت کاربردی برای برنامه نویسان

سایت فرادرس، علاوه‌بر منابع آموزشی ویدئویی، منابع آموزشی متنی بسیاری را هم در حوزه‌های مختلف علمی برای افراد فراهم کرده است که افراد می‌توانند به صورت رایگان از مطالعه آن‌ها در «مجله فرادرس» بهره‌مند شوند.

سایت مجله فرادرس

افراد می‌توانند برای مطالعه موضوعات مختلف به وب‌سایت مجله فرادرس مراجعه کنند و با جستجوی عبارت کلیدی مورد نظر خود در این سایت، به مطالب مرتبط با آن موضوع دسترسی داشته باشند. در بالا، تصویری از سایت مجله فرادرس ملاحظه می‌شود.

معرفی فیلم های آموزش برنامه نویسی

فیلم آموزش برنامه نویسی فرادرس

دوره‌های آموزش آنلاین یکی از مناسب‌ترین روش‌های یادگیری مهارت‌های جدید به حساب می‌آیند، زیرا افراد می‌توانند در هر مکان و در هر ساعت از شبانه روز به آموزش مطالب و مهارت‌های مورد علاقه خود بپردازند. علاوه‌براین، با شرکت در این دوره‌ها می‌توان فیلم‌های آموزشی‌ را چندین بار مشاهده کرد تا به درک جامعی از مفاهیم رسید.

سایت فرادرس برای افرادی که علاقه‌مند هستند در حوزه برنامه نویسی مهارت کسب کنند، مجموعه آموزشی جامعی از پرکاربردترین زبان‌های برنامه نویسی را فراهم کرده است تا افراد با ثبت نام در این دوره‌ها، از آموزش‌های کامل و تخصصی این حیطه بهره‌مند شوند. محتوای این فیلم‌های آموزشی مناسب افراد با سطح دانش و مهارت مختلف در زمینه برنامه‌ نویسی است و ابتدایی‌ترین مسائل تا پیچیده‌ترین مفاهیم حوزه برنامه‌ نویسی را با زبان‌های مختلف شامل می‌شوند. در تصویر فوق تنها تعداد محدودی از دوره‌های موجود در این پلتفرم آموزشی به عنوان نمونه نشان داده شده‌اند.

سایت Readme.so

برنامه نویسان و توسعه دهندگان، برای محصول نرم‌افزاری خود باید یک فایل راهنما تهیه کنند تا کاربران با مطالعه آن بتوانند برنامه را نصب و بدون مشکل از آن استفاده کنند و در صورت داشتن هر گونه اشکال یا پاسخی، با اطلاعات موجود در این فایل، با ارائه‌کنندگان برنامه نرم‌افزاری تماس برقرار کنند. این فایل راهنما معمولاً با نام‌هایی نظیر README.md ،README.txt ،README یا Read Me مشخص می‌شود و در کنار سایر فایل‌های مربوط به برنامه نرم‌افزاری قرار دارد.

سایت ReadME

یکی از سایت‌های کاربردی برای برنامه نویسان به منظور تهیه چنین فایل‌های راهنمایی، سایت «Readme.so‌» [+] است. با استفاده از امکانات این سایت می‌توان بخش‌های مختلف فایل README را سریع آماده کرد. در بالا، تصویری از فضای این وب سایت ملاحظه می‌شود.

Code Beautify یک سایت کاربردی برای برنامه نویسان

یکی از مهارت‌های مهم برنامه نویسان، تمیز نوشتن قطعه کدهای برنامه است. افراد باید برای افزایش خوانایی برنامه، اصول نوشتن کدهای زبان‌های برنامه نویسی را بدانند و در توسعه پروژه‌ها، بر آن اصول پایبند باشند.

افراد تازه‌کار در حوزه برنامه نویسی، می‌توانند از سایت‌های مختلفی برای بررسی کدهای خود استفاده کنند تا پیش از ارائه قطعه کدهای خود، از خوانایی و فرمت صحیح آن‌ها مطمئن شوند.

سایت کاربردی Code Beautify برای برنامه نویسان

سایت «Code Beautify» [+] سایتی کاربردی برای برنامه نویسان محسوب می‌شود که می‌توان با استفاده از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که در این وب سایت وجود دارد، قطعه کدهای نوشته شده به زبان‌های برنامه نویسی مختلف نظیر جاوا اسکریپت، PHP ،HTML و CSS را به فرمت مناسب این زبان‌ها تبدیل کرد. در تصویر بالا می‌توانید فضای این وب سایت را ملاحظه کنید.

سایت کاربردی Showwcase برای برنامه نویسان چیست؟

افرادی که قصد دارند شغل خود را تغییر دهند یا به عنوان نیروی تازه‌کار به دنبال فرصت شغلی می‌گردند، می‌توانند از وب سایت‌هایی استفاده کنند که موقعیت‌های شغلی در آن‌ها آگهی شده است و با سایر افراد فعال در حوزه مشابه، ارتباط برقرار کنند. سایت «Showwcase» [+] یکی از سایت‌هایی است که برای این منظور می‌توان در آن ثبت نام کرد.

سایت کاربردی Showwcase برای برنامه نویسان

این سایت مشابه با سایت LinkedIn است، اما پلتفرم آن مختص افرادی است که در حوزه برنامه نویسی مشغول به کار هستند. در ادامه، تصویری از این وب سایت ملاحظه می‌شود.

سایت کاربردی Small Dev Tools برای برنامه نویسان

سایت کاربردی دیگری که می‌توان به برنامه نویسان و توسعه دهندگان معرفی کرد، سایت «Small Dev Tools» [+] است. این سایت امکانات مختلفی برای کاربران دارد که یکی از آن‌ها، به اشتراک گذاشتن قطعه کدهای نوشته شده با سایر افراد است. همچنین، افراد برنامه نویسی که با اصول نوشتن کد تمیز آشنا نیستند، می‌توانند با استفاده از این سایت کدهای برنامه خود را به قالب زبان مورد نظر تبدیل کنند تا کدها خوانا شوند.

سایت کاربردی Small Dev Tools برای برنامه نویسان

به‌علاوه، این وب سایت، ابزاری را برای تولید داده‌های غیرواقعی برای مرحله تست برنامه‌های نرم‌افزاری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برنامه نویسانی که قصد دارند برنامه خود را بر روی داده‌های جدید آزمایش کنند تا به عملکرد محصول نهایی خود پی ببرند، می‌توانند از ابزار «تولیدکننده داده‌های تست» (Test Data Generator) در این وب سایت استفاده کنند. برنامه نویسان با مراجعه به این وب سایت می‌توانند از سایر امکانات آن نیز به‌ صورت رایگان برخوردار شوند. تصویر بالا، فضای این سایت را نمایش می‌دهد.

سایت کاربردی CODEPEN برای برنامه نویسان

سایت «CODEPEN» [+] یک سایت کاربردی برای برنامه نویسان محسوب می‌شود که با استفاده از آن می‌توان قطعه کدهای نوشته شده به زبان‌های فرانت‌اند را بدون نیاز به نصب هیچ نرم‌افزاری به صورت آنلاین ویرایش کرد. ویژگی مهم این سایت، اعمال لحظه‌ای تغییرات است و سریعاً می‌توان نتیجه تغییرات را ملاحظه کرد. این ویژگی باعث می‌شود دیباگ کردن برنامه به‌طور سریع انجام شود.

سایت CODEPEN

علاوه‌بر این امکانات، می‌توان در این سایت، قطعه کدهای نوشته شده را با سایر افراد نیز به اشتراک گذاشت.

سایت کاربردی CSS-TRICKS برای برنامه نویسان فرانت اند

به منظور معرفی سایتی کاربردی برای برنامه نویسان، می‌توان به سایت «CSS-TRICKS» [+] هم اشاره کرد. مطالب این وب سایت مناسب افرادی است که قصد دارند در حوزه توسعه و طراحی صفحات وب فعالیت کنند.

سایت CSS-TRICKS

این سایت شامل مطالب آموزشی درباره CSS است که نحوه طراحی و زیباسازی صفحات وب را با استفاده از CSS آموزش می‌دهد. در تصویر بالا فضای این وب سایت نشان داده شده است.

معرفی سایت کاربردی SMARTMOCKUPS

افرادی که قصد دارند بدون داشتن هیچ تجربه و مهارتی، قالب‌های گرافیکی آماده یا همان «Mockup» بسازند، می‌توانند به جای یادگیری نرم‌افزارهای گرافیکی حرفه‌ای مانند فتوشاپ، از سایت‌های آنلاین استفاده کنند. با استفاده از سایت SMARTMOCKUPS [+] می‌توان موکاپ‌هایی با کیفیت بالا ایجاد کرد.

سایت Smartmockups برای ساخت قالب های گرافیکی آماده

این سایت کتابخانه‌های مختلفی را برای ساخت قالب‌های گرافیکی آماده در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

سایت کاربردی Color Hunt برای طراحان نرم افزار

در توسعه برنامه‌های نرم‌افزاری و به خصوص توسعه وب، انتخاب رنگ به عنوان یکی از مهم‌ترین نکات برای جذب مخاطب محسوب می‌شود. طراحان و توسعه دهندگان صفحات وب و برنامه‌های کامپیوتری و همچنین طراحان لوگوهای شرکت‌ها و برندها باید با اصول رنگ‌شناسی آشنا باشند و از رنگ‌های رایجی که در حوزه‌های مختلف تجاری استفاده می‌شوند، با آگاهی کامل استفاده کنند.

با انتخاب رنگ‌های مناسب برای طراحی پروژه‌ها و حفظ هارمونی‌ها، می‌توان احساسات مناسبی را به مخاطبان منتقل کرد.

سایت ColorHunt‌ یک سایت کاربردی برای برنامه نویسان و طراحان وب سایت

سایت «Color Hunt‌» [+] سایتی کاربردی برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان محصولات نرم‌افزاری و طراحان وب محسوب می‌شود که پلات‌های رنگی مختلفی را بر اساس دسته‌بندی‌ها و موضوعات مختلف پیشنهاد می‌دهد. این سایت می‌تواند منبع مناسبی برای افراد تازه‌کار باشد که هیچ شناخت و ایده‌ای درباره هارمونی رنگ‌ها ندارند. در تصویر بالا، فضای این وب سایت ملاحظه می‌شود.

معرفی سایت Profile Pic Maker

افرادی که قصد دارند در شبکه‌های اجتماعی فعال باشند و پروفایلی برای ارائه مشخصات و مهارت‌های خود بسازند، می‌توانند از سایت‌های مختلفی برای ساخت و ویرایش تصویر شخصی ایده‌آل استفاده کنند. یکی از سایت‌های کاربردی برای ویرایش تصاویر، سایت «Profile Pic Maker» [+] است که در آن با در اختیار گذاشتن امکانات و فیلترهای مختلف، می‌توان تصاویر زیبایی را برای پروفایل خود ایجاد کرد. در تصویر زیر، فضایی از این وب سایت ملاحظه می‌شود.

سایت ProfilePicMaker

سایت Resume.io

افرادی که به دنبال موقعیت شغلی هستند، در وهله اول باید رزومه‌ای را تهیه کنند و در آن به شرح اطلاعات فردی، مهارت‌های تخصصی، سوابق تحصیلی و تجربه‌های کاری خود بپردازند.

به عبارتی، کارجویان با تهیه رزومه و ارسال آن برای کارفرما، خود را به‌طور اجمالی معرفی می‌کنند و کارفرما بر اساس بررسی رزومه‌های دریافتی اشخاص، افرادی را برای مصاحبه انتخاب می‌کند.

سایت resume‌ برای ساخت رزومه به صورت آنلاین

برای تهیه یک رزومه حرفه‌ای، علاوه‌بر مطالبی که باید در آن ذکر شود، باید به ظاهر آن نیز توجه کرد. به منظور طراحی قالب زیبا برای رزومه، می‌توان از سایت‌های مختلفی استفاده کرد که یکی از کاربردی‌ترین وب سایت‌ها در این زمینه، سایت «Resume.io» [+] است. در این وب سایت، قالب‌های مختلف آماده‌ای برای ساخت رزومه وجود دارند که با انتخاب آن‌ها می‌توان رزومه‌های حرفه‌ای ساخت و در فرمت‌های Word و PDF از آن‌ها خروجی گرفت. در تصویر بالا، نمایی از فضای این وب سایت ملاحظه می‌شود.

سایت Storytale

افرادی که در حوزه توسعه صفحات وب و برنامه‌های نرم‌افزاری فعالیت دارند، به منظور جذاب‌تر شدن محصول نهایی خود از تصاویر مرتبط با برنامه یا محتویات وب سایت خود استفاده می‌کنند.

سایت Storytale یک سایت کاربردی برای برنامه نویسان

سایت «Storytale» [+]، به عنوان یک سایت کاربردی برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان، شامل تصاویر مختلفی با موضوعات و حوزه‌های گوناگون است و کاربران می‌توانند برای دریافت تصاویر با کیفیت بالا و به صورت رایگان به این وب سایت مراجعه کنند. در ادامه، تصویری از محیط این وب سایت نشان داده شده است.

معرفی سایت کاربردی Meta Tags

برنامه نویسان و توسعه دهندگانی که قصد دارند مخاطبان بیشتری را برای وب سایت خود جذب کنند، باید برای سایت خود، متا تگ‌های مناسبی را در نظر بگیرند. متا تگ، یکی از دستورات HTML است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند محتوای سایت را بهتر درک کنند و در زمان جستجوی یک عبارت در موتورهای جستجو، سایت‌های مربوط به آن عبارت بازگردانده شوند.

به‌علاوه، با استفاده از متا تگ می‌توان خلاصه‌ای از محتوای سایت تهیه کرد که کاربران بتوانند در زمان جستجوی عبارت مد نظر خود در موتورهای جستجو مانند گوگل، به محتوای سایت شما پی ببرند. به عبارتی، عنوان محتوا و خلاصه مطلب سایت شما در نتایج بازگردانده شده توسط موتورهای جستجو به کاربران نشان داده می‌شوند.

سایت Meta Tags یک سایت کاربردی برای برنامه نویسان

برنامه نویسان به منظور تهیه و ویرایش متا تگ‌های وب سایت خود می‌توانند از سایت‌های مختلفی استفاده کنند که یکی از سایت‌های کاربردی در این زمینه، سایت Meta Tags است. با استفاده از این وب سایت می‌توان لینک‌های سایت خود را برای برخی از شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، توییتر و لینکدین نیز ویرایش کرد و برای نمایش لینک مورد نظر خود در این شبکه‌های اجتماعی، مطلب خلاصه‌ای نوشت که مخاطبان شما با مطالعه آن، به موضوع ارائه شده در سایت پی ببرند. در بالا، تصویری از فضای سایت «Meta Tags» [+] نشان داده شده است.

سایت کاربردی Peppertype برای برنامه نویسان تولید کننده محتوا

افرادی که به تولید محتوا علاقه‌مند هستند و قصد دارند درباره موضوعات داغ، مطالب به‌روز و جذاب برای مخاطبان خود تولید کنند، سایت «Peppertype» [+] می‌تواند به عنوان یک سایت کاربردی برای آن‌ها محسوب شود. ابزارهای موجود در این وب سایت، بر پایه هوش مصنوعی و مدل‌های یادگیری ماشین عمل کرده و با تحلیل موضوع تعیین شده، مطالب جدیدی را تولید می‌کنند. چنانچه برنامه نویسی قصد دارد در سایت شخصی خود به تولید محتوا بپردازد یا برای فیلم‌های آموزشی خود نیاز به توضیحات مفصل و به‌روز دارد، می‌تواند از ابزارهای این سایت استفاده کند. در ادامه، تصویری از محیط این سایت ملاحظه می‌شود.

سایت Peppertype

سایت کاربردی Synthesia برای برنامه نویسان برای تهیه محتوای ویدیویی

تولید محتوای ویدئویی یک نوع قالب محتوایی است که امروزه توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. بسیاری از مطالب با موضوعات مختلف در قالب ویدئو در پلتفرم‌های مختلف نظیر یوتوب، فیس بوک، اینستاگرام، آپارات و سایر پلتفرم‌ها قرار می‌گیرند و درصد بسیاری از افراد، محتواهای ویدئویی را نسبت به محتوای متنی ترجیح می‌دهند.

به منظور تهیه محتواهای ویدئویی، افراد ممکن است با چالش‌های مختلفی مواجه باشند. برخی از افراد مایل نیستند خودشان در فیلم‌های ویدئویی حضور داشته باشند یا با صدای خود تولید محتوا کنند. همچنین، ممکن است بستر مناسبی برای تهیه محتوای ویدئویی در اختیار بسیاری از افراد نباشد. به عنوان مثال، تهیه یک فیلم آموزشی نیاز به محیطی آرام با پس‌زمینه مناسب دارد که داشتن چنین شرایطی برای تمامی افراد مقدور نیست.

افرادی که قصد دارند به ساده‌ترین روش، به تولید محتوای ویدئویی بپردازند و درگیر فراهم کردن محیط مناسب برای ضبط ویدئو و تهیه ابزارهای لازم نظیر میکروفون و دوربین نشوند، می‌توانند از سایت‌هایی نظیر سایت «Synthesia» [+] استفاده کنند. ویدئوهای این سایت با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی ساخته می‌شوند. به عبارتی، می‌توان با انتخاب کاراکتر مورد نظر و تهیه محتوا در قالب متن، محتوای ویدئویی ساخت. تصویر بالا محیط این سایت را نشان می‌دهد.

 

سایت کاربردی برای برنامه نویسان: سایت Programmer Hub

برنامه نویسی یکی از مشاغلی است که در ساعت طولانی مدت، باعث خستگی ذهن می‌شود. افراد فعال در حوزه برنامه نویسی باید در ساعت کاری خود، زمان‌هایی را برای تفریح و استراحت اختصاص دهند تا ذهن بتواند برای ادامه کار آمادگی بهتری داشته باشد.

سایت تفریحی Programmer Hub برای برنامه نویسان

یکی از سایت‌های تفریحی مناسب برای برنامه نویسان، سایت «Programmer Hub» [+] است. محتوای این سایت شامل مطالب سرگرم‌کننده در خصوص برنامه نویسی است که خواندن آن‌ها می‌تواند برای برنامه نویسان جالب باشد. در تصویر بالا، فضای این سایت ملاحظه می‌شود.

معرفی سایت کاربردی Ray.so برای برنامه نویس ها

به عنوان یک سایت کاربردی برای برنامه نویسان، می‌توان به سایت «Ray.so» [+] اشاره کرد. برنامه نویسان با استفاده از قابلیت‌های این سایت می‌توانند تصاویری زیبا برای کدهای خود تهیه کنند تا بتوانند کدهای خود را در پلتفرم‌های مختلف به خصوص شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

سایت ray.so به عنوان یک سایت کاربردی برای برنامه نویسان

زبان‌های برنامه نویسی مختلفی در این سایت پشتیبانی می‌شود که با انتخاب هر یک از آن‌ها، قطعه کد نوشته شده را می‌توان به فرمت نشانه‌گذاری سینتکس مخصوص به آن زبان تبدیل کرد. علاوه‌براین، با استفاده از گزینه‌های دیگری نظیر اندازه قلم و رنگ پس‌زمینه می‌توان تصویر قطعه کد را ویرایش کرد. تصویر بالا، فضای این وب‌سایت را نشان می‌دهد.

سایت کاربردی Poet.so برای برنامه نویسان و توسعه دهندگان

سایت «Poet.so» [+] وب سایتی کاربردی برای برنامه نویسان به شمار می‌رود که افراد می‌توانند با استفاده از آن از پست‌های خود در سایت‌هایی مانند توییتر و لینکدین، تصاویری زیبا تهیه کنند و آن‌ها را در سایر شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام به اشتراک بگذارند.

سایت Poet.so سایتی کاربردی برای برنامه نویسان

در این سایت می‌توان لینک پست‌ خود را وارد کرد تا محتوای پست نمایش داده شود و سپس با استفاده از ابزارهایی که در این سایت وجود دارند، می‌توان تصویر را ویرایش کرد. در تصویر بالا، محیط این وب سایت ملاحظه می‌شود.

سایت Carbon

افرادی که قصد دارند قطعه کدهای خود را با ظاهری زیبا در قالب تصاویر با افراد دیگر به اشتراک بگذارند، می‌توانند از سایت «Carbon» [+] استفاده کنند. به عبارتی، با استفاده از این سایت می‌توان برای قطعه کدهای مختلف با زبان‌های برنامه نویسی متفاوت، تصاویر جذابی تهیه کرد و در ابعاد دلخواه، از تصویر نهایی خروجی گرفت. تصویر زیر، فضای این وب سایت را نشان می‌دهد.

سایت Carbon برای زیباسازی قطعه کدهای برنامه نویسی

جمع‌بندی

امروزه منابع آنلاین مختلفی برای یادگیری مهارت‌های جدید و انجام پروژه‌های مختلف وجود دارند که مسیر پیشبرد اهداف انسان را ساده‌تر کرده‌اند. در حوزه علوم کامپیوتر و مخصوصاً حیطه برنامه نویسی، روزانه مطالب آموزشی بسیاری در قالب محتوای متنی و ویدئویی منتشر می‌شوند و سایت‌های بسیاری وجود دارند که ابزارهای آنلاینی را در اختیار برنامه نویسان قرار می‌دهند تا بتوانند بخش‌های مختلف پروژه خود را با کمک آن‌ها توسعه دهند.

در مطلب حاضر، به معرفی 25 سایت کاربردی برای برنامه نویسان پرداخته شد که هم افراد تازه‌کار در برنامه نویسی می‌توانند برای بهبود مهارت خود و پیدا کردن شغل مناسب از آن استفاده کنند و هم افراد متخصص می‌توانند با استفاده از این سایت‌ها، پروژه‌های خود را سریع و آسان توسعه دهند.

بر اساس رای ۲۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
devgenius
۲ دیدگاه برای «۲۵ سایت کاربردی برای برنامه نویسان که باید بشناسید»

عالی و مفید بود ولی اگه عکسی بیشتری می گذاشتید خیلی بهتر بود

سلام وقتتون بخیر
مطالب جالبی بود ، ولی دنبال یه سایت یا یه چیزی می گردم که مثلا اگر من از یه جا یه کد دیدم و درکش نکردم و عملکرد ش رو نمی دونم ، به اون سایت یا اپلیکیشن مراجعه کنم که اون چند خط کد رو برام توضیح بده عملکردش چیه ، همچنین چیزی هستش الان ؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *