ساخت فرم آنلاین — فهرست ابزارهای کاربردی

۴۹۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه
ساخت فرم آنلاین — فهرست ابزارهای کاربردی

فرم‌ها روش استاندارد جاافتاده‌ای برای کسب اطلاعات، یادگیری در مورد روندهای حوزه کسب و کار، اجرای پژوهش‌های بازار و حتی دریافت نوعی بازخورد از مشتری هستند. با این که فرم‌ها یک یار قدیمی برای گردآوری اطلاعات هستند، اما هر چه که تازه‌اش خوب باشد، رفیق کهنه‌اش بهتر است. در این راهنما یک فهرست جامع از ابزارهای کاربردی ساخت فرم آنلاین را به خدمت شما تقدیم خواهیم کرد.

پیش از آن که به بررسی بهترین ابزارهای فرم‌ساز بپردازیم، ابتدا باید بررسی کنیم که ابزار خوب ساخت فرم آنلاین باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. بهترین ابزارهای فرم‌ساز هیچ محدودیتی در گزینه‌های خود ندارند و غالباً مشابه هم بوده و کاربر‌پسند هستند. هر زمان که بخواهید یک فرم تماس، یک فرم ثبت نام یا یک پیمایش ایجاد کنید، ابزارهای ساخت فرم آنلاین آسان‌ترین روش برای ایجاد فرم‌های وب هستند که با قابلیت کشیدن و رها کردن سؤال‌ها، فیلد‌های چندگزینه‌ای و قابلیت‌های مختلف رنگ‌بندی و سازمان‌دهی، به ایجاد فرم‌های زیبا کمک می‌کنند.

زمانی که پاسخ‌دهندگان شروع به پر کردن فرم‌ها بکنند، اغلب فرم‌ها هر مدخل را در یک اسپردشیت یا یک پایگاه داده مرکزی وارد می‌کنند و اعلان‌هایی در مورد تکمیل شدن فرم از سوی افراد به شما ارسال می‌کنند. صرف‌نظر از ابزاری که انتخاب می‌کنید، برخی معیارهای کلیدی وجود دارند که در زمان ساخت یک فرم باید آن‌ها را رعایت بکنید.

راهنمای ساخت فرم آنلاین

در این بخش با مراحل مختلف ساخت فرم آنلاین آشنا می‌شویم.

اهداف فرم را بشناسید

ابتدا باید تشخیص دهید که هدفتان از طراحی این فرم چیست. آیا می‌خواهید لید فروش تولید کنید و یا صرفاً می‌خواهید مخاطبان را به فهرست خبرنامه ایمیلی اضافه کنید. زمانی که دانستید به دنبال چه هستید، می‌توانید اطلاعاتی که می‌خواهید از طریق فرم گردآوری کنید را بشناسید.

یک ابزار فرم‌ساز انتخاب کنید

ابزارهای مختلف ساخت فرم آنلاین به طور رایگان و با قیمت بسیار پایین ارائه شده‌اند، اما ممکن است همه قابلیت‌های مورد نیاز شما را نداشته باشند. برای نمونه برخی از این ابزارها به خوبی با سایت شما ادغام نمی‌شوند، چون شما از یک CMS استفاده می‌کنید. همچنین برخی دیگر ممکن است به نرم‌افزار بازاریابی ایمیلی یا CRM شما وصل نشوند. بنابراین باید بفهمید که کدام ابزار برای برآورده ساختن نیازهای تجاری شما مناسب‌تر است.

فیلد نام را در فرم قرار دهید

این گام کاملاً بدیهی است چون شما در زمانی که دست به کار طراحی فرم می‌شوید، در نخستین گام باید نام و نام خانوادگی بازدیدکننده را دریافت کنید.

اطلاعات جمعیت‌شناسی لازم را درخواست کنید

اگر صرفاً می‌خواهید افراد را به فهرست ایمیل خود اضافه کنید، احتمالاً نیاز ندارید اطلاعات زیادی در مورد آن‌ها داشته باشید. اما اگر یک فرم به افراد ارسال می‌کنید تا لید فروش تولید کنید یا در مورد مخاطبان هدفتان اطلاعات بیشتری کسب کنید، ممکن است لازم باشد چند سؤال تخصصی مانند سن، جنسیت، یا مکان زندگی را نیز از آن‌ها بپرسید تا درکی از مخاطبان خود به دست آورید.

بخشی طراحی کنید که کاربر شغل خود را معرفی کند

همراه با اطلاعات جمعیت‌شناسی ممکن است لازم باشد اطلاعاتی در مورد شغل مخاطب خود دریافت کنید. این اطلاعات موجب می‌شود که بینش مناسبی در مورد زندگی روزمره مخاطب به دست آورید و قدرت خرید یا تصمیم‌گیری وی را در ارتباط با شرکت خود ارزیابی کنید. برای نمونه اگر یک مدیر عامل فرم شما را پر کند، احتمالاً لید قوی‌تری نسبت به یک کارآموز که قدرت خرید کمی دارد، تولید می‌کند.

یک روش ارتباطی مانند ایمیل یا شماره تلفن درخواست کنید

بدیهی است که شما در هر حال در نقطه‌ای از زمان نیاز به تماس با مخاطب یا لید خواهید داشت. با این حال به خاطر داشته باشید که در زمینه درخواست اطلاعات شخصی نباید زیاده‌روی کنید. برای نمونه اگر کسی برای یک خبرنامه ایمیلی ثبت نام می‌کند، احتمالاً تنها می‌خواهد نشانی ایمیل خود را با شما در میان بگذارد. در عین حال اگر فردی به دریافت یک دمو از محصول شما علاقه‌مند باشد، احتمال این که حاضر شود شماره تلفنش را ارائه کند، بسیار بیشتر است.

اطلاعات تماس شرکت محل کار مخاطب را دریافت کنید

شما باید علاوه بر فهمیدن شغل مخاطب، در مورد شرکتی که کار می‌کند هم اطلاعاتی داشته باشید تا از سازمانی که به محصول یا سرویس شما علاقه‌مند شده است، ایده‌ای به دست آورید. به همین دلیل، باید یک بخش از فرم را به این اختصاص دهید که پاسخ‌دهنده، نام محل کار خود، موقعیت مکانی اداره و نوع کسب‌و‌کاری که این شرکت در آن فعال است وارد نماید.

اندازه شرکت محل کار مخاطب را بپرسید

بدیهی است که یک شرکت استارتاپ توانایی خرید یک محصول اینترپرایز را ندارد و یک شرکت اینترپرایز نیز به محصول‌های با کیفیت‌تر و پیشرفته‌تر نیاز دارد. از این رو دانستن اندازه شرکتی که تلاش کرده با شما تماس بگیرد، حائز اهمیت است. به همین دلیل بهتر است یک فید از فرم را به اندازه شرکت مخاطب اختصاص دهید.

یک ایمیل پیگیری پس از تکمیل فرم توسط کاربر ارسال کنید

پس از آن که فردی زمان خود را صرف تکمیل کردن فرم شما و ارائه اطلاعات کرد، تلاش کنید یک ایمیل سپاسگزاری برای وی ارسال کنید. این کار نشانگر مؤدب، معتبر و حرفه‌ای بودن شما است. اما اگر امکان این کار فراهم نبود، دست‌کم می‌توانید یک پیام «متشکریم» را روی صفحه نمایش دهید تا بازدیدکننده دریابد که به اطلاعاتش اهمیت می‌دهید و فرم را تحویل گرفته‌اید.

معرفی بهترین ابزارهای ساخت فرم آنلاین

ابزارهای فرم‌ساز امروزه قابلیت‌های بسیار مختلفی مانند پروفایلینگ پیش‌رونده، فیلدهای هوشمند و تعامل‌پذیری را ارائه می‌کنند. در نهایت برای هر نیاز و هدف تجاری شما یک ابزار وجود دارد که می‌توانید به بهترین نحو این نیازها را برآورده سازد.

Gravity Forms

Gravity Forms (+) یک افزونه وردپرسی مشهور برای ساخت فرم است که به ایجاد فرم‌های زیبا با بهره‌گیری از فرم‌های چندصفحه‌ای/چندمرحله‌ای و همچنین قابلیت‌های مختلف که موجب صرفه‌جویی در زمان می‌شوند، کمک می‌کند.

با بهره‌گیری از این ابزار به طیفی از گزینه‌های یکپارچه‌سازی و افزونه‌ها برای نرم‌افزار ایمیل، پلتفرم‌های پیام‌رسانی، گزینه‌های پرداخت و نرم‌افزار اتوماسیون دسترسی خواهید داشت. همچنین می‌توانید فرم‌های پیشرفته ایجاد کنید، اما برای این کار نیاز به هیچ دانش فنی ندارید و راه‌اندازی این فرم‌ها کار بسیار آسانی است.

ساخت فرم آنلاین

JotForm

JotForm (+) یک فرم‌ساز آنلاین با ادیتور دیداری شهودی است که موجب شده ساخت فرم آنلاین از هر زمان دیگری سریع‌تر شود. این ابزار همه ظرفیت‌های نرمال ساخت فرم را به همراه فیلدهای منحصر به فرد برای سفارشی‌سازی فرم‌های خاص ارائه کرده است. همچنین JotForm با تقریباً همه پلتفرم‌های بازاریابی ادغام می‌شود. پلن رایگان این ابزار امکان ساخت 5 فرم را با حداکثر 100 مدخل در هر ماه فراهم ساخته است.

ساخت فرم آنلاین

Pabbly Form Builder

ابزار Pabbly Form Builder (+) یک ابزار ساخت فرم آنلاین است که امکان تحویل تعداد نامحدودی فرم، آپلود فایل، استفاده از ابزارهای گردآوری پرداخت، ثبت نام کاربر، ذخیره‌سازی، فرم‌های چندصفحه‌ای، منطق شرطی و قابلیت‌های بهینه‌سازی نرخ تبدیل را ارائه کرده است.

این ابزار یک فرم‌ساز با قابلیت‌های زیاد سفارشی‌سازی دارد که امکان ایجاد، سفارشی کردن و شخصی‌سازی همه فرم‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد. به این ترتیب می‌توانید فاصله‌بندی بین فیلدهای مختلف فرم را تنظیم کنید و رنگ‌ها، سایه‌ها، حاشیه‌ها، پس‌زمینه، استایل فونت و موارد دیگر را ویرایش کنید.

ابزار فرم‌ساز Pabbly امکان ساخت چندین نوع فرم و ادغام آن‌ها در سایت را فراهم کرده که مواردی مانند فرم‌های لغزان، فرم‌های بازشونده و موارد دیگر را شامل می‌شود. به این ترتیب می‌توانید لید‌های مورد نیاز کسب‌و‌کار خود را به دست آورید. هنگامی که از ساماندهی موارد تحویل فرم صحبت می‌کنیم، با بهره‌گیری از Pabbly می‌توانید فرم‌های ورودی را با بسیاری فیلترهای پیش‌ساخته مانند new یا needs response مدیریت کنید.

ساخت فرم آنلاین

Paperform

Paperform (+) یک فرم‌ساز قدرتمند با UX مدرن است که فرایند ساخت فرم را به کاری آسان تبدیل ساخته که در طی چند دقیقه انجام می‌یابد. این ابزار با تمرکز روی سفارشی‌سازی به یک راهکار برتر برای ایجاد فرم‌های زیبا و پیشرفته تبدیل شده که نیازهای خاص شما را پوشش می‌دهد.

این ابزار طیف گسترده‌ای از انواع سؤال‌ها را همراه با منطق شرطی و فیلدهای محاسباتی ارائه کرده که به ایجاد یک فرم هوشمند که به طور آنی با پاسخ‌دهندگان تعامل دارد، کمک می‌کند. این ابزار همچنین عناصر با قابلیت سفارشی‌سازی کامل از جمله مدیا، تایپوگرافی و توانایی افزودن موارد HTML و CSS سفارشی را تدارک دیده است.

Paperform از پرداخت‌های آنلاین نیز پشتیبانی می‌کند و با بیش از 1000 اپلیکیشن ادغام می‌شود تا گردش کارهای شما را به طور کامل خودکارسازی کند. ادغام آسان و قابلیت اشتراک‌گذاری فرم، دسترسی به ابزارهای تحلیل پیشرفته فرم و راه‌اندازی پاسخ‌دهی خودکار ایمیلی از دیگر قابلیت‌های Paperform محسوب می‌شوند.

ساخت فرم آنلاین

Forminator

فُرمیناتور (+) یک افزونه وردپرس است که امکان ایجاد فرم‌های با قابلیت سفارشی‌سازی بالا را با استفاده از یک فرم‌ساز کشیدن و رها کردن فراهم ساخته است. آن چه که فرمیناتور را در قیاس با دیگر افزونه‌های فرم‌ساز مدرن و محبوب، منحصر به فرد می‌سازد، این است که این ابزار کاملاً رایگان است. در حال حاضر همه قابلیت‌ها و یکپارچه‌سازی‌های این افزونه به طور کامل در نسخه رایگان آن عرضه شده است.

باید توجه داشته باشید که وقتی از امکانات و قابلیت‌های فرمیناتور صحبت می‌کنیم، هیچ کمبودی مشاهده نمی‌شود. قابلیت‌های متداول افزونه‌های فرم‌ساز‌های پولی دیگر مانند نظرسنجی، کوئیز، ارسال فرانت‌اند، محاسبات و حتی پذیرش پرداخت از طریق استرایپ و پی‌پل در این افزونه به طور رایگان عرضه شده‌اند. این افزونه یکی از پرقابلیت‌ترین افزونه‌های فرم ساز رایگان موجود است.

ساخت فرم آنلاین

Google Forms

مهم‌ترین مزیت گوگل فرم (+) این است که به صورت رایگان عرضه شده و سریع و دارای استفاده آسان است و امکان ساخت تعداد نامحدودی فرم و مدخل را ارائه می‌کند. همچنین به صورت یکپارچه با دیگر بخش‌های مجموعه آفیس گوگل عرضه شده و به طور خودکار داده‌ها را وارد گوگل شیت می‌کند تا تحلیل‌های مختلف روی آن اجرا شود.

با این که طراحی گوگل فرم ممکن است چندان قابل سفارشی‌‌سازی نباشد، اما این ابزار فرم‌ساز برای پیمایش سریع بازار مناسب است. با این حال استفاده از آن برای اجرای یک پیمایش حرفه‌ای یا فرم کسب لید که روی وب‌سایت قرار دارد، شاید چندان مناسب نباشد.

پیش از این در مجله فرادرس در مطلبی با عنوان «آموزش گوگل فرم | کامل، رایگان و به زبان ساده» به صورت کامل به آموزش استفاده از گوگل فرم پرداخته‌ایم؛ اگر تمایل دارید در مورد استفاده از این ابزار و کاربردهای آن اطلاعات بیشتری را کسب کنید می‌توانید این مطلب را مطالعه کنید.

ساخت فرم آنلاین

ابزار فرم‌ساز HubSpot

ابزار فرم‌ساز HubSpot (+) یکی از قوی‌ترین فرم‌سازهای موجود است. این ابزار مبانی ساخت فرم را با جدیدترین فناوری‌ها ترکیب کرده است تا چیزی فراتر از یک ابزار فرم‌ساز آنلاین را به طور رایگان در اختیار شما قرار دهد.

علی رغم این که HubSpot یکی از پیشرفته‌ترین ابزارهای ساخت فرم آنلاین است، اما شما برای استفاده از آن نیاز به دانش فنی خاصی ندارید. امکان ساخت فرم‌ها با استفاده از ابزارهای کشیدنی و رها کردنی به سادگی فراهم شده و به این ترتیب می‌توانید بازدیدکننده‌های بی‌نام‌ونشان وب‌سایت را با بهره‌گیری از فرم‌ها، فیلدها، قابلیت تحویل و فرم‌های سفارشی که همگی با پایگاه داده مخاطبان در ارتباط هستند به لید تبدیل کنید.

هنگامی که فردی یک فرم را تکمیل می‌کند، به طور خودکار به CRM این ابزار می‌رود. در این سامانه CRM می‌توانید یادآوری وظایف تنظیم کنید، با مخاطبان تماس بگیرید و ایمیل‌های سفارشی و شخصی‌سازی‌شده به آن‌ها ارسال کنید. به این ترتیب امکان مدیریت بهتر مخاطبان و برقراری یک ارتباط طبیعی با آن‌ها فراهم می‌آید.

ساخت فرم آنلاین

افزونه وردپرس HubSpot

اگر یک وب‌سایت وردپرسی دارید و می‌خواهید از ابزار HubSpot برای تولید لید استفاده کنید می‌توانید از افزونه وردپرس HubSpot (+) استفاده کرده و فرم‌هایی ساخته، برخی گردش‌کارها تعریف کنید و از آن‌ها برای تولید لید‌های صفحه فرود بهره بگیرید. مخاطبان گردآوری شده توسط این فرم‌ها را می‌توانید در CRM این سامانه ثبت کنید.

این ابزار موجب می‌شود که فرایند ایجاد فرم آسان باشد. با این که این محصول از سوی HubSpot ارائه شده، اما برای به دست آوردن همان تجربه ساخت فرم که در هاب بازاریابی HubSpot می‌بینید، لازم نیست داشبورد وردپرس را ترک کنید.

ساخت فرم آنلاین

Ultimate Form Builder Lite

ابزار Ultimate Form Builder Lite (+) یک افزونه رایگان وردپرس است. این ابزار شامل پنج قالب از پیش طراحی شده فرم است که می‌توانید از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید. امکان ساخت هر تعدادی فرم وجود دارد و همچنین می‌توان این فرم‌ها را پیش از استفاده روی سایت، در حالت پیش‌نمایش تماشا کرد. این فرم‌ها درون یک پایگاه داده ذخیره می‌شوند که قابلیت اکسپورت به فرمت CSV را دارد.

ساخت فرم آنلاین

Typeform

Typeform (+) یک رویکرد ابتکاری برای ساخت فرم آنلاین ارائه کرده است. این ابزار با دارا بودن یک طراحی شهودی، شما را در مسیر ساخت فرم یاری می‌کند و در هر گام یک سؤال طراحی می‌شود و از این رو می‌توان گفت تجربه کاربرپسندی را ارائه می‌کند.

Typeform برای طراحی پیمایش‌های مشتری و پژوهش‌های کاربر عالی است و می‌تواند لینک‌های پیمایش مستقل را به لیست شما ارسال کند. اگر می‌خواهید یک ابزار سرگرم‌کننده و با تجربه کاربری سرراست را مورد استفاده قرار دهید حتماً باید Typeform را یک بار امتحان کنید.ساخت فرم آنلاین

Microsoft Forms

ابزار Microsoft Forms (+) به عنوان یک ابزار ساخت فرم آنلاین یک فرم‌ساز ساده و با استفاده آسان است که با مجموعه آفیس مایکروسافت ادغام می‌شود. این ابزار با بهره‌گیری از گزینه‌های مختلف سفارشی‌سازی موجب می‌شود که کاربران بتوانند با سرعت پیمایش‌ها را ساخته، فرم‌های بازخورد و کوئیز و فرم‌های لید بسازند.

از آنجا که «مایکروسافت فرم» مستقیماً در یک CMS آنلاین ادغام نمی‌شود، ممکن است بهترین گزینه برای تولید لید نباشد. اما این ابزار فرم‌ساز می‌تواند داده‌ها را به طور آنی گردآوری کرده و همه پاسخ‌ها را در اسپردشیت اکسل وارد کند. به این ترتیب می‌توانید تحلیل‌های قدرتمند و در عین حال آسانی با استفاده از فیلترهای اکسل و پیووت تیبل‌ها اجرا کنید.

پیش از این در یکی از مطالب مجله فرادرس با عنوان «طراحی و ساخت فرم نظرسنجی با Microsoft Forms – آموزش گام به گام» به صورت مفصل در مورد استفاده از ابزار «مایکروسافت فرم» توضیح داده‌ایم و اگر تمایل دارید تا کار با این ابزار را یاد بگیرید و با محیط آن بهتر آشنا شوید، می‌توانید این نوشتار را مطالعه کنید.

ساخت فرم آنلاین

Form Crafts

Form Crafts (+) یک ابزار ابتدایی فرم‌سازی است که رابط کاربرپسند و طراحی ساده‌ای دارد. این افزونه وردپرس امکان ایجاد فرم‌های کسب لید قابل سفارشی‌سازی، فرم‌های ثبت ایمیل، پیمایش و فرم‌های گردآوری بازخورد را فراهم ساخته است. یکی از بهترین قابلیت‌های Form Crafts امکان ارسال اعلان‌های ایمیلی در مورد فرایند تولید لید است. به این ترتیب دیگر نیازی به نظارت مستمر روی نتایج نخواهید داشت.

ساخت فرم آنلاین

FormTools

FormTools (+) یک ابزار فرم‌سازی انعطاف‌پذیر است که روی بازخورد، داده‌ها، بینش‌ها و ساخت فرم‌های زیبا تمرکز دارد. این ابزار فرم‌سازی امکان ایجاد اغلب انواع فرم‌ها و ردگیری نتایج را با استفاده از یک داشبورد زیبای بصری فراهم می‌سازد. FormTools یک گزینه برای یکپارچه‌سازی در اپلیکیشن‌های مختلف و ارائه‌دهنده‌های شخص ثالث مانند Salesforce یا Dropbox ارائه کرده است.

ساخت فرم آنلاین

Wufoo

Wufoo (+) به عنوان بخشی از خانواده SurveyMonkey یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای این حوزه محسوب می‌شود. با استفاده از این ابزار امکان طراحی فرم‌های آنلاین با ظاهر زیبا و استفاده آسان را خواهید داشت.

این اپلیکیشن همچنین امکان جاسازی فرم‌ها در وب‌سایت‌ها، تنظیم فیلدهای پرداخت که با چندین سرویس پردازش پرداخت سازگار باشند و فعال‌سازی اعلان‌های ایمیلی خودکار برای آگاهی از زمان تحویل فرم‌ها را فراهم ساخته است.

ابزارهای ساخت فرم آنلاین

Ninja Forms

Ninja Forms (+) یک افزونه توانمند وردپرس است که از سوی تعداد زیادی از بازاریاب‌ها چه مبتدی و چه ماهر استفاده می‌شود.

این ابزار رایگان است و به سرعت و سهولت با ابزارهای مختلف ادغام می‌شود. این ابزار می‌تواند تلاش‌های بازاریابی شما را به میزان زیادی ارتقا ببخشد. نینجا فرم امکان ساخت تعداد نامحدودی فرم، فیلد و تحویل را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با این حال گاهی اوقات این ابزار فاقد مستندات روشن به نظر می‌رسد و استفاده از آن برای سفارشی‌ فرم‌ها دشوار خواهد بود.

ابزارهای ساخت فرم آنلاین

مطالب پیشنهادی برای مطالعه و یادگیری بیشتر:

Cognito Forms

اگر به دنبال یک ابزار ساخت فرم آنلاین با سطح معقولی از شاخه‌سازی منطقی و فیلدهای مناسب پرداخت هستید، Cognito Forms (+) مناسب شما است. این ابزار همچنین قابلیت‌های فیلد‌های محاسبه شده، منطق شرطی، فیلدهای تکرارشونده و موارد زیاد دیگر را عرضه گرده که باعث می‌شود فرایند ساخت آنلاین فرم ساده و آسان باشد و بتوانید فرم‌های پیشرفته‌ای بسازید.

کاگنیتو فرم با سیستم‌های پرداخت استرایپ، پی‌پل و سکوئر ادغام می‌شود و نسخه رایگان آن شامل تعداد نامحدودی فرم با 500 مدخل ماهانه است.

ابزارهای ساخت فرم آنلاین

FormStack

FormStack (+) به طور عمده روی ساخت فرم‌های به سبک تجاری و حرفه‌ای تمرکز دارد. بهترین قابلیت‌های این ابزار شامل فرم‌های هوشمند، گردش‌های کاری داخلی و یکپارچه‌سازی بی‌نقص با گوگل شیت، پی‌پل و میل‌چیمپ و همچنین موارد دیگر از طریق API است.

یکی از پیچیده‌ترین قابلیت‌های فرم‌استک ابزار تست A/B است که می‌تواند نسخه‌های مختلفی از فرم‌ها را به کاربر نشان دهد و تشخیص دهد کدام یک عملکرد بهتری دارد.

این ابزار امکان استفاده از امضای دیجیتال و پرداخت را نیز دارد و کاربران می‌توانند نسخه پیش‌نویس فرم‌ها را ذخیره کنند تا در زمان دیگری در آینده آن‌ها را تکمیل نمایند.

ابزارهای ساخت فرم آنلاین

FormSite

FormSite (+) همه قابلیت‌های ضروری که برای ساخت فرم‌های وب سریع از نوع پروتوتایپی نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. این ابزار به عنوان یکی از فرم‌سازهای ابتدایی غالباً برای ساخت فرم‌های تماس ساده یا فرم‌های بازخورد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

FormSite چندین پلن قیمتی دارد که با نیازهای تجاری مختلف سازگار است. نسخه رایگان آن امکان ساخت 5 فرم را فراهم می‌سازد که هر یک 10 نتیجه ماهانه می‌توانند داشته باشند.

ابزارهای ساخت فرم آنلاین

Clearbit Forms

Clearbit Forms (+) امکان بهره‌گیری از فرم‌های هوشمند و فناوری غنی‌سازی داده‌های منعطف را برای گردآوری خودکار اطلاعات خاص کاربر فراهم ساخته است. به این ترتیب می‌توانید فرم‌های کوتاه‌تر و یا فیلدهای کمتر بسازی و به آین ترتیب مشتری را راضی‌تر بکنید.

این ابزار با ارائه دو طرح قیمتی برای استارتاپ‌ها و سازمان‌های اینترپرایز اغلب نیازهای بازاریابی مدرن شما را برآورده می‌سازد.

ابزارهای ساخت فرم آنلاین

FormKeep

FormKeep (+) شبیه دیگر ابزارهای ساخت فرم آنلاین این فهرست نیست. FormKeep یک ابزار با استفاده آسان است که یک تعادل مناسب بین فرم‌های کدنویسی شده و فرم‌های کشیدنی و رها کردنی برقرار ساخته است.

با بهره‌گیری از FormKeep می‌توانید فرم‌های خود را هم کدنویسی کنید و هم بر اساس اصول راهنمای برندتان آن‌ها را استایل‌بندی کرده و با Zapier ادغام کنید تا داده‌های تحویلی را مدیریت نمایید.

ابزارهای ساخت فرم آنلاین

Survey Anyplace

Survey Anyplace (+) ابزاری است که برای ساخت فرم، پیمایش و ارزیابی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار با قابلیت سفارشی‌سازی کامل بر اساس برندینگ و رویکرد منحصر به فرد فرم‌سازی، امکان گردآوری لید، اطلاعات و بینش‌ها را از پاسخ‌دهندگان فراهم ساخته و بی‌درنگ یک گزارش PDF در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

ابزارهای ساخت فرم آنلاین

Contact Form 7

Contact Form 7 (+) یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های وردپرس است که بیش از 5 میلیون نصب فعال روی این CMS دارد.

این ابزار رایگان برای استفاده عموم یک فرم‌ساز بسیار ساده و ابتدایی است که به طور عمده روی فرم‌های تماس تمرکز دارد. اما لازم به ذکر است که این ابزار برخی محدودیت‌ها به خصوص در مورد گزینه‌های سفارشی‌سازی دارد.

ابزارهای ساخت فرم آنلاین

Conversational Form

Conversational Form (+) یک پلتفرم متن-باز است که امکان تبدیل فرم وب را به یک چت‌بات ساده فراهم ساخته است.

این ابزار ساخت فرم آنلاین با استفاده از یک روش هوشمندانه و نبوغ‌آمیز برای گردآوری داده‌ها موجب درگیر شدن کاربر می‌شود. با این حال با توجه به این که این فناوری به تازگی وارد فضای بازاریابی شده، ممکن است یادگیری روش کار با این ابزار در ابتدا چندان آسان نباشد.

ابزارهای ساخت فرم آنلاین

FormBakery

FormBakery (+) به عنوان یکی از آسان‌ترین ابزارهای فرم ساز به روش کشیدن و رها کردن، امکان ساخت فرم‌های حرفه‌ای را به سرراست‌ترین روش ممکن فراهم ساخته است.

افرادی که به دنبال ساخت فرم‌های بسیار ساده در کمتر از 5 دقیقه هستند، این ابزار بهترین انتخاب برایشان است. با بهره‌گیری از این ابزار امکان سفارشی‌سازی فرم‌ها به روشی سریع وجود دارد و به هیچ نوع دانش کدنویسی هم نیاز ندارید. با این حال اگر می‌خواهید یک فرم پیشرفته بسازید، شاید FormBakery گزینه مناسبی برای شما نباشد.

ابزارهای ساخت فرم آنلاین

DeviceMagic

DeviceMagic (+) یک راهکار فرم‌سازی موبایلی است که همه قابلیت‌های طراحی، فرایند‌های تولید خودکار لید و بهبود گرداوری داده‌ها را ارائه کرده است.

از آنجا که این ابزار صرفاً روی ساخت فرم‌های موبایل تمرکز دارد، چندین مزیت عالی نسبت به دیگر فرم‌سازها دارد که شامل گردآوری سریع و دقیق داده‌ها، هزینه‌های عملیاتی کمتر و صرف زمان اندک برای کارهای مدیریتی می‌شود.

ابزارهای ساخت فرم آنلاین

123 Form Builder

123 Form Builder (+) یک ساخت فرم آنلاین است که بیش از یک دهه از معرفی آن می‌گذرد. این ابزار در مجموع بیش از 3 میلیون کاربر و بیش از 200 میلیون تحویل فرم دارد.

123 Form Builder محبوب‌ترین گزینه ساخت فرم آنلاین روی Wix است و به مشتریان سازمانی بزرگی مانند Hilti, ABB, Toyota و بسیاری دیگر سرویس می‌دهد. این ابزار با داشتن تعداد بسیار زیادی تمپلیت فرم و 80 نوع یکپارچه‌سازی یکی از بهترین ابزارهای فرم‌ساز موجود است.

ابزارهای ساخت فرم آنلاین

سخن پایانی

در این نوشته به معرفی بهترین ابزارهای ساخت فرم آنلاین موجود پرداختیم. اغلب ابزارهای فرم‌ساز همه موارد لازم برای ساخت یک فرم ابتدایی را ارائه کرده‌اند، اما زمانی که می‌خواهید اقدام به سفارشی‌سازی فرم و اجرای تحلیل‌های عمیق روی داده‌های گردآوری شده بکنید، می‌بینید که گزینه‌های موجود بسیار محدودتر می‌شوند. در نهایت بهترین ابزار فرم ساز برای شما، ابزاری است که اهداف تیم را برآورده ساخته و نیازهای خاص کسب‌وکارتان را رفع کند.

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
hubspot
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *