آموزش گوگل فرم | کامل، رایگان و به زبان ساده

۱۳۴۵۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۵ دقیقه
آموزش گوگل فرم | کامل، رایگان و به زبان ساده

گوگل فرم ابزاری قدرتمند برای ساخت فرم محسوب می‌شود، که استفاده از آن نیز آسان است. اما افرادی که به تازگی یا آن آشنا شده‌اند یا تنها از برخی ویژگی‌های خاص آن استفاده می‌کنند، ممکن است با همه امکانات آن آشنا نباشند. این نوشته به عنوان راهنمایی برای گوگل فرم، همه دکمه‌ها، ویژگی‌ها، انواع سؤالات و تنظیمات آن را به شما معرفی می‌کند.

فهرست مطالب این نوشته

توصیه می‌کنیم همین الان به بخش فرم‌های گوگل مراجعه کنید و همزمان با مطالعه این راهنما، امکانات مختلف آن را بررسی کنید. همچنین بهتر است این نوشته را برای مراجعات بعدی در مرورگر خود بوکمارک کنید.

آشنایی با رابط کاربری

گوگل فرم یک رابط کاربری ساده و مرتب دارد که به طور شهودی می‌توانید مسیر خود را در آن بیابید.

در ادامه توصیف کوتاهی از آیتم‌هایی که در آن می‌توانید ببینید ارائه کرده‌ایم.

بخش‌های صفحه اصلی

صفحه اصلی گوگل فرم به دو بخش متعارف تقسیم شده است. در بخش فوقانی با استفاده از یک برگه خالی (Blank) یا قالب‌های کارآمدی که ارائه شده‌اند، می‌توانید یک فرم جدید بسازید. همچنین می‌توانید در بخش زیر آن، یکی از فرم‌های اخیراً ایجاد شده را باز کنید.

این بخش فرم‌های جدید بر اساس مالک فرم، تاریخ آخرین باز کردن یا ویرایش از سوی شما، آخرین باز کردن یا ویرایش از سوی کسی دیگر و یا بر اساس عنوان، قابل مرتب سازی است. بدین ترتیب وقتی فرم‌های خیلی زیادی داشته باشید، راحت‌تر می‌توانید فرم مورد نظر خود را بیابید. همچنین می‌توانید بین حالت نمایشی، شبکه‌ای یا فهرستی یکی را انتخاب کنید و یا یک فرم را از گوگل درایو باز کنید.

موقعیت بخش‌های مختلف صفحه اصلی

منوهای بخش فوقانی گوگل فرم مانند دیگر محصولات مشابه اپل است. این طراحی باعث شده است که حس یک طراحی منسجم و آشنا به کاربر منتقل شود. به‌خصوص اگر از کاربران دیگر برنامه‌های گوگل باشید این حس را بیشتر تجربه خواهید کرد.

  • چپ: منوی گوگل برای دسترسی به گوگل داکز، گوگل شیتز، گوگل اسلاید، گوگل درایو و تنظیمات
  • وسط: کادر جستجو برای گوگل فرم
  • راست: دکمه‌هایی برای برنامه‌های گوگل، اعلان‌ها و حساب گوگل

بخش‌های مختلف صفحه فرم

زمانی که یک فرم را باز می‌کنید، متوجه مجموعه گزینه‌های مختلفی در بخش فوقانی می‌شوید. این گزینه‌ها مخصوص ایجاد، ویرایش و اشتراک فرم هستند. برخی از این دکمه‌ها دینامیک هستند. شیوه کار کردن با آن‌ها را در ادامه توضیح خواهیم داد.

سمت چپ و بالا

در این بخشی دکمه برگشت دیده می‌شود که با کلیک بر روی آن می‌توان به صفحه اصلی گوگل فرم بازگشت. سپس نام فرم را می‌بینیم. برای تغییر دادن نام پیش‌فرض که برای فرم‌های خالی یا قالب‌های از پیش آماده اختصاص یافته، کافی است نشانگر را در آن نقطه قرار داده و نام جدید را تایپ کنید.

اگر کار خود را با ایجاد یک فرم خالی آغاز کرده‌اید، زمانی که آن را باز کنید در برابر نامش آیکونی مشاهده نمی‌کنید؛ اما وقتی شروع به کار روی آن بکنید و فرم شما روی گوگل درایو ذخیره شود، یک آیکون پوشه در کنار نام آن ظاهر می‌شود. در این حالت می‌توانید فرم را درون گوگل درایو جابجا کنید و یا یک پوشه جدید برای آن بسازید.

در نهایت در برابر نام فرم، یک آیکون ستاره دیده می‌شود. اگر این گزینه را انتخاب کنید، می‌توانید آن را در بخش فرم‌های مهم در دسترس خود قرار بدهید. در این حالت وقتی فایلی را در صفحه اصلی گوگل فرم باز می‌کنید، یک برگه در بخش فوقانی برای دسترسی به فرم‌های ستاره‌دار مشاهده خواهید کرد.

سمت راست و بالا

در این بخش از گوگل فرم یک دکمه دینامیک دیگر برای افزونه‌ها (Add-ons) وجود دارد. اگر افزونه‌ای روی حساب گوگل فرم خود نصب نکرده باشید، این گزینه را نخواهید دید. اما به محض این‌که افزونه‌ای را روی گوگل فرم نصب کنید، یک دکمه شبیه قطعه‌ای از پازل برای دسترسی به گزینه‌های مربوطه نمایش می‌یابد.

بعد از آن یک دکمه شبیه پالت نقاشی دیده می‌شود. این گزینه روش سریعی برای تغییر دادن رنگ یا قالب فرم است. می‌توانید یک رنگ را انتخاب کنید و تغییر رنگ فرم را بی‌درنگ مشاهده کنید. همچنین می‌توانید بر روی آیکون تصویر کلیک کنید و یکی از قالب‌های مربوطه را انتخاب کرده و یا یکی از تصاویر خودتان را آپلود کنید. در هر صورت این گزینه روش مناسبی برای تنظیم ظاهر فرم شما محسوب می‌شود.

آیکون چشم که در کنار دکمه قبلی قرار دارد، برای پیش‌نمایش فرم استفاده می‌شود. هنگامی که روی فرم کار می‌کنید در هر مرحله می‌توانید بر روی این دکمه بزنید تا فرم خود را در خارج از حالت ویرایشی و همان گونه که کاربران هنگام انتشار آن مشاهده خواهند کرد، ببینید.

در سمت راست دکمه پیش‌نمایش آیکون چرخ‌دنده قرار دارد که جهت دسترسی به تنظیمات فرم است. این بخش نسبتاً پیچیده تر از بخش‌های دیگر است و در سه بخش به توضیح آن پرداخته‌ایم.

تنظیمات عمومی (General)

در این بخش می‌توانید ایمیل کاربران را گردآوری کرده و بدین ترتیب امکان پاسخگویی به آن‌ها را داشته باشید، بدین ترتیب برای پاسخگویی به پرسش‌ها نیاز به ورود به حساب کاربری وجود دارد و هر کاربر تنها یک بار می‌تواند فرم را پر کند. همچنین در این بخش می‌توان به کاربران امکان ویرایش و مشاهده جزییات پاسخ‌هایشان را ارائه کرد.

ارائه (Presentation)

در این بخش می‌توانید آیتم‌هایی مانند یک نوار پیشرفت، لینک برای تحویل پاسخ بعدی یا تغییر دادن ترتیب سؤالات را قرار دهید.

(Quizzes)

با استفاده از این گزینه می‌توانید فرم خود را به یک آزمون چندگزینه‌ای تبدیل کنید و نمرات را به طور لحظه‌ای یا در انتهای آزمون به پاسخ‌دهنده نشان دهید. همچنین می‌توانید امکان مشاهده سؤالات فراموش شده، پاسخ‌های صحیح و نمره کسب شده را به کاربر بدهید.

پس از ایجاد هر تغییر در بخش تنظیمات فرم، گزینه Save را کلیک کنید تا تغییراتی که انجام داده‌اید، ذخیره شوند.

بعد از دکمه تنظیمات، یک دکمه بزرگ Send مشاهده می‌شود. زمانی که طراحی فرم خاتمه یافت و آماده انتشار شد، می‌توانید این دکمه را بزنید. در بخش‌های بعدی این نوشته، گزینه‌های تفصیلی ارسال و اشتراک‌گذاری فرم‌ها را بررسی می‌کنیم.

برای پرینت کردن، حذف، و تغییر ترجیح‌ها باید گزینه More (منوی سه‌نقطه‌ای) را کلیک کنید. اما اگر به گزینه‌های بیشتری نیاز دارید، در ادامه فهرستی از امکانات این منو را آورده‌ایم:

  • Undo: این گزینه آخرین تغییر ایجاد شده در فرم را باز می‌گرداند
  • Make a Copy: یک نسخه کپی از فرم کنونی ایجاد می‌کند
  • Move to Trash: فرم کنونی را حذف می‌کند
  • Get Pre-Filled Link: در یک برگه جدید، نمونه‌های ساده‌ای از پاسخ‌ها به سؤالات فرم را پر می‌کنید و فرم را ارسال می‌کنید
  • Print: فرم را چاپ می‌گیرد
  • Add Collaborators: یک لینک ارائه می‌کند تا جهت کار مشترک روی فرم به همکاران خود بدهید. همچنین می‌توانید ایمیل همکاران را جهت همکاری روی فرم، وارد کنید
  • Script Editor: اسکریپت (بخش کد نویسی) فرم را در یک صفحه جداگانه باز می‌کند که بیشتر برای برنامه نویسان مناسب است
  • Add-ons: فروشگاه افزونه‌های گوگل فرم را باز می‌کند
  • Preferences: تنظیمات پیش‌فرض آدرس‌های ایمیل و سؤالات آزمون‌ها را می‌توان در این بخش تعیین کرد

بررسی ویژگی‌های فرم

اینک که با بخش‌های مختلف یک فرم گوگل آشنا شدید، به معرفی امکانات و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

توضیح بخش‌های یک فرم

هر فرم به دو بخش تقسیم می‌شود: بخش سؤالات و بخش پاسخ‌ها. ناحیه سؤالات جایی است که فرم ساخته می‌شود و ناحیه پاسخ‌ها جایی است که پاسخ‌های مخاطبان در آن قرار می‌گیرند. بخش پاسخ‌ها در ادامه بیشتر توضیح داده شده است.

ویژگی‌های بخش

عنوان فرم در بخش بالای فرم نمایش می‌یابد و می‌توان آن را در آنجا ویرایش کرد. این همان عنوانی است که پاسخ‌دهندگان خواهند دید و به طور خودکار بر اساس نام فرم تعیین می‌شود. با این حال اگر ترجیح می‌دهید، می‌توانید عنوان فرم را چیزی به غیر از نام فرم انتخاب کنید. همچنین می‌توانید یک توضیح برای فرم خود بنویسید.

هنگامی که مشغول ساختن فرم خود هستید، یک نوار کناری شناور در سمت راست مشاهده می‌کنید. این دکمه‌های کوچک برای سرعت بخشیدن به ایجاد فرم در اختیار شما قرار گرفته‌اند.

  • افزودن یک سؤال
  • افزودن عنوان و توضیح (برای یک سؤال یا بخش)
  • افزودن تصویر
  • افزودن ویدیو
  • افزودن یک بخش (به فرم)

انواع سؤالات

گوگل فرم انواع مختلفی از سؤالات را به شما ارائه می‌کند که انعطاف‌پذیری زیادی دارند. در ادامه توضیح کوتاهی در مورد انواع مختلف سؤالات و نمونه‌هایی از موارد و شیوه استفاده هر کدام ارائه کرده‌ایم:

پاسخ کوتاه (Short Answer)

این نوع سؤال به پاسخ‌دهنده امکان واردکردن یک متن کوتاه را می‌دهد. این نوع برای وارد کردن نام و نام خانوادگی، نام شرکت یا مدرسه و یا یادداشت کوتاه مناسب است.

پاراگراف (Paragraph)

در این نوع سؤال، پاسخ‌دهنده امکان وارد کردن متن طولانی‌تری را می‌یابد. از این گزینه می‌توان برای گرفتن بازخورد کاربر، دستورالعمل‌های خاصی برای تحویل محصول و یا توضیح در مورد برخی مشکلات خاص یک کالا استفاده کرد.

چندگزینه‌ای (Multiple Choice)

کاربر باید از میان چند گزینه، یکی را انتخاب کند. این نوع سؤال برای فهرست کوتاهی از پاسخ‌ها مانند یک آزمون چندگزینه‌ای، انتخاب کردن زمان ملاقات و یا انتخاب یک جایزه مناسب است.

چک‌باکس (Checkboxes)

به کاربران امکان انتخاب چند گزینه از یک فهرست را می‌دهد. از این نوع سؤال می‌توان در مواردی مانند انتخاب چند نوع حیوان خانگی، وسایل مصرفی یا برندهای محصول استفاده کرد.

کادر بازشدنی (Dropdown)

در این روش پاسخ‌دهنده تنها حق انتخاب یک گزینه را دارد. این نوع سؤال برای انتخاب یک مورد از میان یک فهرست بلند مناسب است. این گزینه در انتخاب نام یک کارمند، یک کشور، یا شهر، و یا نوع شغل یا کسب‌وکار مناسب است.

آپلود فایل (File Upload)

اگر بخواهید پاسخ‌دهنده‌ها بتوانند فایلی را آپلود کند، باید از این گزینه استفاده کنید. سپس می‌توانید نوع فایل‌هایی که امکان آپلودشان وجود دارد، تعداد فایل‌ها و بیشینه اندازه فایل را تعیین کنید. از این گزینه برای دریافت تکالیف تحصیلی یا پروژه‌های کاری می‌توان استفاده کرد.

مقیاس خطی (Linear Scale)

این گزینه برای سؤال‌هایی که کاربران باید از میان چند گزینه عددی انتخاب کنند، مناسب است. می‌توانید مقادیر عددی گزینه‌ها را از 0 تا 10 انتخاب کنید و برچسب‌هایی برای پایین‌ترین و بالاترین مقادیر وارد کنید. این نوع سؤال برای پیمایش‌های میزان رضایت، بازخورد مشتری یا اخذ نظر پاسخ‌دهندگان مناسب است.

شبکه چندگزینه‌ای (Multiple Choice Grid)

در مواردی که نیاز دارید پاسخ‌ها به صورت ردیف‌ها و ستون‌هایی از کادرها باشند، باید این گزینه را مورد استفاده قرار دهید. پاسخ‌دهندگان به فرم می‌توانند در یک سؤال چند گزینه را انتخاب کنند، اما از هر ردیف تنها یک گزینه فایل انتخاب خواهد بود. از این گزینه می‌توان به جای نوع سؤال مقیاس خطی استفاده کرد که در هر بار تنها یک سؤال پرسیده می‌شود.

شبکه چک باکس (Checkbox Grid)

این نوع سؤال شبیه شبکه چندگزینه‌ای است به جز این‌که پاسخ‌دهنده‌ها می‌توانند در هر ردیف نیز چند گزینه را انتخاب کنند.

تاریخ (Date)

یک روش آسان جهت افزودن امکان انتخاب تاریخ برای پاسخ‌دهنده‌ها این گزینه است. در این نوع سؤال یک تقویم بازشدنی برای مشارکت‌کنندگان وجود دارد که می‌توانند تاریخ مورد نظر خود را به آسانی در آن انتخاب کنند.

زمان (Time)

اگر بخواهید پاسخ‌دهنده‌ها بتوانند برای هر یک از سؤالات شما زمانی را تعیین کنند، با استفاده از این گزینه‌ها آن‌ها می‌توانند به‌سادگی مقدارهای ساعت و دقیقه و «قبل از ظهر» یا «بعدازظهر» را از یک لیست بازشدنی انتخاب کنند.

دکمه‌های انتهای فرم

وقتی مشغول ویرایش یک فرم باشید و یک نوع سؤال را انتخاب کنید، متوجه خواهید شد که این دکمه‌ها در انتهای صفحه فرم ظاهر می‌شوند:

  • Duplicate (کپی): یک بلوک دیگر با دقیقاً همان سؤال و تنظیمات ایجاد می‌کند
  • Delete (حذف): سؤال را از فرم حذف می‌کند
  • Required (الزامی): با انتخاب این گزینه کاربران نمی‌توانند فرم را بدون کامل کردن این سؤال تحویل دهند
  • More (بیشتر): با استفاده از این گزینه می‌توانید یک توضیح یا اعتبارسنجی پاسخ به سؤال اضافه کنید.

ارسال و اشتراک فرم‌ها

پس از این‌که کار ساخت فرم خود را به پایان بردید، مطمئناً می‌خواهید که آن را در اختیار پاسخ‌دهنده‌های دیگر قرار دهید. گوگل فرم چند روش برای همرسانی فرم پیش‌بینی کرده است.

ایمیل کردن فرم

اگر گزینه ایمیل را برای ارسال فرم انتخاب کنید، می‌توانید چند آدرس ایمیل را برای دعوت از افراد جهت پر کردن فرم وارد کنید. موضوع و متن پیام به طور خودکار ایجاد می‌شوند اما می‌توانید این فیلدها را ویرایش کنید. وقتی کار ویرایش پایان یافت، می‌توانید دکمه Send را بزنید.

در بخش ایمیل همچنین یک لینک وجود دارد که با آن می‌توان همکارانی برای کار بر روی فرم اضافه کرد. می‌توانید این لینک را کپی کنید و از طریق شبکه‌های اجتماعی یا دعوت با استفاده از ایمیل، افراد را برای کار بر روی فرم دعوت کنید. این یک ویژگی کارآمد برای اعضای یک تیم و همکاران جهت کار مشترک بر روی فرم است. همچنین یک چک‌باکس وجود دارد که با انتخاب آن امکان تغییر دسترسی یا افزودن اعضای جدید از ویرایشگران فرم گرفته می‌شود. اگر می‌خواهید این گزینه‌ها را محدود کنید، باید این گزینه را انتخاب نمایید.

به دست آوردن لینک فرم

وقتی که تنها یک لینک به فرم می‌خواهید، می‌توانید آیکون مربوطه را در گزینه‌های اشتراک انتخاب کنید. سپس بر روی Copy کلیک کنید تا لینک انتخابی در کلیپ بورد کپی شود. اگر لینک کوتاه‌تر را ترجیح می‌دهید، می‌توانید کادر Shorten URL را انتخاب کنید تا پیش از زدن Copy یک لینک کوتاه‌تر برای شما ایجاد شود.

ایجاد یک لینک توکار

اگر می‌خواهید فرم را در یک وبلاگ یا وب‌سایت قرار دهید، بهتر است این گزینه را انتخاب کنید. بدین ترتیب کد HTML مربوطه برای قرار دادن در وب‌سایت را مشاهده می‌کنید و می‌توانید عرض و ارتفاع این فرم را انتخاب کنید. وقتی کار خود را در این بخش به پایان بردید بر روی Copy کلیک کنید تا لینک توکار برای شما ایجاد شود.

گزینه‌های بیشتر

در هر یک از صفحه‌های اشتراک از طریق ایمیل، به دست آوردن لینک، یا دریافت لینک توکار، گزینه‌های بیشتری نیز وجود دارند.

می‌توانید از گزینه‌های بیشتر برای گردآوری آدرس‌های ایمیل از فرم یا اشتراک‌گذاری فرم روی گوگل پلاس، فیس‌بوک یا توییتر استفاده کنید. اگر قصد دارید فرم خود را در این شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید، کافی است یکی از این دکمه‌ها را بزنید، وارد حساب خود بشوید و فرم را بلافاصله در پلتفرم مربوطه منتشر کنید.

پاسخ‌های فرم

گوگل فرم برای آنالیز پاسخ‌هایی که از طریق فرم‌ها گردآوری کرده‌اید، گزینه‌های فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند. در بخش بالای فرم بر روی پاسخ‌دهنده‌ها کلیک کنید تا گزینه‌های مربوطه را ببینید. به علاوه یک عدد می‌بینید که نشان می‌دهد تاکنون چه تعداد پاسخ‌دهنده داشته‌اید.

گزینه‌های داده

در برگه ترجیح‌های فرم، گزینه‌ای برای ایجاد یک صفحه گسترده دارید. این گزینه در صورتی که تعداد بالایی از پاسخ‌ها وجود داشته باشند و بخواهید آن‌ها را به روشی آسان‌تر بعدها آنالیز بکنید، مناسب خواهد بود. بر روی آیکون سبز رنگ spreadsheet در بخش بالای فرم کلیک کنید و از بین گزینه‌های ایجاد یک صفحه گسترده جدید یا اضافه کردن داده‌ها به یک صفحه گسترده موجود، یکی را انتخاب کنید. صفحه گسترده‌های جدید به طور خودکار در گوگل شیتز ایجاد می‌شوند.

در کنار آیکون صفحه گسترده گزینه More (منوی سه‌نقطه) را می‌بینید که اگر بر روی آن کلیک کنید، گزینه‌هایی برای دریافت ایمیل در زمان تحویل پاسخ‌های جدید، انتخاب یک مقصد صفحه گسترده، حذف لینک فرم، و دانلود، چاپ یا حذف کردن همه پاسخ‌ها وجود دارند.

خلاصه (Summary)

در این بخش می‌توانید خلاصه مناسبی از پاسخ‌هایی که تاکنون دریافت کرده‌اید را با کلیک بر روی Summary در صفحه پاسخ‌ها مشاهده کنید. بسته به نوع سؤالاتی که انتخاب کرده‌اید، این خلاصه می‌تواند شامل جداول و نمودارهایی از پاسخ‌ها باشد. این نمودارها کمک می‌کنند که در یک نگاه تصویری جامع از پاسخ‌ها داشته باشید.

پاسخ‌های انفرادی (Individual)

اگر ببینید به جای خلاصه‌ای از همه پاسخ‌ها، ببینید که هر یک از پاسخ‌دهنده‌ها چگونه پاسخ داده است، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. در این بخش می‌توانید ببینید که هر فرم چگونه تکمیل شده است و با دکمه‌های جهتی در بخش بالا می‌توانید بین پاسخ‌ها حرکت کنید. اگر بخواهید هر یک از پاسخ‌ها را حذف کنید، دکمه‌هایی در کنار کلیدهای جهتی در بالا به این منظور طراحی شده‌اند.

توقف پاسخ‌ها

وقتی بخواهید پاسخ‌دهنده‌ها دیگر به فرم شما پاسخ ندهند، کافی است دکمه لغزشی Accepting Responses را بزنید و این امکان را غیرفعال کنید. این دکمه در بخش بالای صفحه پاسخ‌ها قرار دارد. همچنین می‌توانید یک پیام خاص در این بخش تعیین کنید تا افرادی که از لینک فرم بازدید می‌کنند، ببینند.

مراحل ساخت یک فرم ساده

برای این‌که نشان دهیم ساخت یک فرم در گوگل فرم تا چه حد آسان است، در ادامه مراحل ساخت یک فرم ساده را از ابتدا ارائه می‌کنیم. در این مثال از یک فرم «رضایت از تمرین» استفاده می‌کنیم که بازخورد کلی شرکت‌کنندگان در یک جلسه تمرین کسب‌وکار را اندازه‌گیری می‌کند. همچنین اگر قصد دارید یک آزمون آنلاین برگزار کنید می‌توانید از مطلب آموزش ساخت آزمون در گوگل فرم مجله فرادرس استفاده کنید که نحوه ایجاد چنین فرمی را به صورت کامل و تصویری شرح داده است.

  1. وارد گوگل فرم شوید و بر روی نوع فرم Blank کلیک کنید
  2. نام فرم را در سمت چپ و بالا تعیین کنید. ما فرم خود را «My First Form» می‌نامیم
  3. برای فرم خود یک عنوان تعیین کنید. ما عنوان فرم خود را «Training Satisfaction Form» تعیین کردیم
  4. نخستین بلوک سؤالات را کلیک کرده و نوع سؤال را نیز انتخاب کنید. ما نوع سؤال Short Answer را انتخاب کرده و عنوان سؤال را NAME می‌نویسیم
  5. از آنجا که می‌خواهیم پاسخ‌دهنده حتماً به این سؤال پاسخ دهد، در بخش راست، آن را به صورت required انتخاب می‌کنیم
  6. در نوار کناری بر روی دکمه Add Question کلیک می‌کنیم و نوع سؤال بعدی را انتخاب می‌کنیم. در این مثال ما سؤال دوم را از نوع Dropdown انتخاب کرده و عنوان آن را Department می‌نویسیم
  7. برچسب‌های هر پاسخ را وارد می‌کنیم. جهت نمایش شیوه کار در این مثال از فهرست کوتاهی استفاده کرده‌ایم: بازاریابی، فناوری اطلاعات، خدمات مشتری و مدیریت مشتری. این سؤال را نیز به صورت required تعیین می‌کنیم
  8. بر روی دکمه Add Question کلیک کرده و نوع سؤال بعدی را انتخاب می‌کنیم. برای سؤال سوم نوع Linear Scale را انتخاب کرده و عنوان آن را به صورت «میزان رضایت شما چقدر است؟» انتخاب می‌کنیم
  9. محدوده مقادیر عددی این پاسخ را می‌توانیم از 0 تا 10 انتخاب می‌کنیم، اما در این مثال از مقدار 1 تا 5 را انتخاب می‌کنیم
  10. سپس برچسب‌های کمترین و بیشترین مقدار را وارد می‌کنیم. برچسب مقدار 1 را به صورت «اتلاف وقت» و برچسب مقدار 5 را به صورت «بسیار مفید» تعیین می‌کنیم. این سؤال را نیز به صورت required (الزامی) انتخاب می‌کنیم
  11. بر روی آیکون چشم در بخش راست و بالای فرم کلیک می‌کنیم تا پیش‌نمایشی از فرم خود را ببینیم.

به همین سادگی نخستین فرم گوگل خود را ایجاد کردیم. اگر از نتیجه طراحی خود راضی هستید، می‌توانید بر روی Send در بخش بالا کلیک کرده و آن را با پاسخ‌دهنده‌های خود به اشتراک بگذارید.

طراحی فرم با استفاده از یک قالب

با این‌که ساحت یک فرم گوگل از قالب خالی، کاری ساده است اما می‌توانید کار ساخت فرم را از روی یک قالب از پیش آماده نیز آغاز کنید. این قالب‌ها برای آشنا شدن با شیوه ساخت فرم و همچنین ارائه روشی سریع برای ساخت فرم بسیار مناسب هستند. در بخش بالای صفحه اصلی گوگل فرم بر روی Template Gallery کلیک کنید.

وقتی صفحه باز شد، نمونه‌های مختلفی از انواع قالب‌ها مشاهده می‌کنید که بر اساس دسته‌های متفاوت سازمان‌دهی شده‌اند. می‌توانید از بین انواع شخصی، کاری، یا آموزشی یکی را انتخاب کنید. رایج‌ترین انواع قالب‌ها در این جا گردآوری شده‌اند تا از میان آن‌ها انتخاب کنید و سپس با استفاده از اطلاعاتی که در این نوشته به شما ارائه کردیم، می‌توانید آن‌ها را به سرعت ویرایش کنید. همچنین در صورت ترجیح می‌توانید همچنان فرم خود را از صفر و با کلیک بر روی Blank بسازید.

نکات مربوط به قالب

در ادامه نکات مربوط به قالب در گوگل فرم را بررسی می‌کنیم.

نام‌گذاری قالب فرم

اگر می‌خواهید از یک قالب برای ساخت فرم استفاده کنید، نخستین کاری که باید انجام دهید این است که نامی برای آن تعیین کنید. نام قالب به طور پیش‌فرض نمایش می‌یابد. برای این‌که در آینده دچار سردرگمی نشوید، باید بلافاصله در بخش چپ و بالای فرم نامی برای آن تعیین کنید تا با نام قالب اشتباه نشود.

تغییر ظاهر فرم

ممکن است یک فرم را ببینید و از سؤالات، ساختار یا چیدمان آن خوشتان بیاید، اما ظاهرش را نپسندید. باید بدانید که می‌توانید رنگ‌ها و پس‌زمینه را به سادگی با استفاده از دکمه Color Palette در بخش بالای فرم تغییر دهید.

ایجاد قالب شخصی

اگر کار ساخت فرم را از روی یک قالب آغاز کنید و تغییرات زیادی روی آن اعمال کنید، می‌توانید آن را برای استفاده‌های مجدد در آینده ذخیره کنید. بدین ترتیب شما یک قالب شخصی برای خود ساخته‌اید. در صفحه فرم بر روی More (منوی سه‌نقطه) در بخش فوقانی کلیک و گزینه make a copy را انتخاب کنید و سپس نامی برای آن تعیین نمایید. این کار را برای هر یک از فرم‌های جدیدی که ساخته‌اید، می‌توانید انجام دهید.

استفاده از افزونه‌های کارآمد

افزونه‌ها ابزارهایی عالی هستند که می‌توان برای بهبود فرم‌های گوگل از آن‌ها بهره گرفت. این افزونه‌ها انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها سؤالاتی که کاربران پاسخ داده‌اند را در حین پاسخ‌دهی از فرم حذف می‌کنند و برخی دیگر داده‌ها را به طور دینامیک از فرم‌ها گردآوری می‌کنند. همچنین می‌توان افزونه‌هایی برای دریافت اعلان‌های ایمیلی و مشاهده خلاصه‌های تفصیلی‌تر انتخاب نمود.

اگر قصد دارید از فروشگاه افزونه‌ها بازدید کنید به گوگل فرم رفته، وارد حساب خود شوید. یکی از فرم‌های موجود را انتخاب کرده یا فرم جدیدی بسازید. سپس بر روی گزینه More (منوی سه‌نقطه) در بخش بالا کلیک کرده و گزینه Add-ons را انتخاب کنید.

وقتی فروشگاه باز شد می‌توانید دسته‌بندی‌های افزونه‌ها را بگردید، اما اگر از قبل می‌دانید چه افزونه‌ای را می‌خواهید، کافی است نام آن را در کادر جستجو وارد کنید. برای اضافه کردن افزونه‌ها به حساب گوگل فرم بر روی دکمه آبی رنگ free کلیک کنید و سپس حساب گوگل خود را تأیید نمایید. پنجره فروشگاه را ببندید تا با مراجعه به گوگل فرم آن را در فهرست Add-ons خود ببینید.

مثال‌هایی از افزونه‌ها

در این بخش نمونه‌هایی از افزونه‌هایی که می‌توانید استفاده کنید و شیوه استفاده آن‌ها را در فرم‌های گوگل معرفی کرده‌ایم.

این افزونه گراف‌های رنگی و کارآمدی از داده‌های فرم‌ها برایتان ترسیم می‌کند. این افزونه برای داشتن تصویری سریع از نتایج پرسشنامه‌ها و یا ارائه‌های تجاری ایده‌آل است.

این ابزار برای مدیریت گردش کار بین فرم‌ها، صفحه‌های گسترده و سندهای متنی گوگل مناسب است. در واقع bkper افزونه‌ای عالی برای ثبت داده‌ها در اسناد با استفاده از قواعد اعتبار سنجی و ایجاد گزارش‌های خودکار است. بنابراین اگر از فرم‌ها به منظور حسابداری یا کارهای مالی استفاده می‌کنید این افزونه کاملاً برای شما مفید خواهد بود.

در صورتی که به فرمی برای تأیید آیتم‌های ورودی و خروجی نیاز داشته باشید، این افزونه کاملاً مناسب کار شما است. از آن می‌توانید برای تأیید خارج شدن تجهیزات کاری از انبار یا وسایل کلاس درس استفاده کنید.

این ابزار کارآمد روشی آسان برای دریافت اعلان ایمیل یا نوتیفیکیشن گوشی همراه، در زمان دریافت یک فرم جدید فراهم می‌سازد.

این ابزار امکان متوقف سازی دریافت پاسخ در تاریخ معین یا پس از دریافت تعداد مشخصی از پاسخ را فراهم می‌کند. اگر برای ثبت سفارش‌های خود یک ضرب‌الاجل یا برای تخفیف ثبت‌نام در یک سرویس، تاریخ انقضا تعیین کرده‌اید، این همان افزونه‌ای است که به درد شما می‌خورد.

استفاده از افزونه‌های شخصی

زمانی که افزونه‌ای را نصب کردید، می‌توانید به سادگی به آن دسترسی داشته باشید. فرم خود را ایجاد یا باز کنید و بر روی دکمه Add-ons در بالا کلیک کنید. سپس افزونه مورد نظر را از فهرست انتخاب کنید. اگر نخستین بار است که از یک افزونه استفاده می‌کنید، ابتدا باید مرحله راه‌اندازی آن را بگذرانید. این مرحله راه‌اندازی افزونه در مورد هر افزونه‌ای کاملاً متفاوت است.

کدام ویژگی گوگل فرم مورد علاقه شما است؟

بسته به این‌که چه نوع فرم‌های گوگلی ایجاد می‌کنید، ممکن است برخی ویژگی‌ها را بیشتر استفاده کنید و یا برخی امکانات آن را بر امکانات دیگر ترجیح بدهید. آیا تاکنون از انواع مختلف سؤالات گوگل فرم استفاده کرده‌اید؟ آیا از گرافیک‌های جذاب، آزمون‌های چندگزینه‌ای، امکانات مالی یا افزونه‌هایی برای گردآوری داده‌های دینامیک در گوگل فرم بهره گرفته‌اید؟

لطفاً دیدگاه‌ها و تجربیات خود را در بخش نظرات در پایین همین نوشته با ما و دیگر خوانندگان فرادرس به اشتراک بگذارید. اگر این مطلب مورد توجه شما واقع شده است، آموزش‌های زیر نیز احتمالاً برای شما مفید خواهند بود:

==

بر اساس رای ۵۳۸ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
makeuseof
۱۶۶ دیدگاه برای «آموزش گوگل فرم | کامل، رایگان و به زبان ساده»

سلام.ایا میشود ایمیل ارسال کننده، که ما باشیم رو مخفی کرد ؟
یعنی ایمیل خودم نمایش داده نشه
مرسی

سلام وقتتون بخیر
من برای تهیه پرسشنامه برای بعضی از سوالات چند گزینه ای، گزینه سایر موارد رو گذاشتم ولی وقتی نمایش داده میشه کلمه دیگر میاد چیکار کنم که به جای دیگر خود کلمه سایر بیاد؟

من زمانیکه فرمی که طراحی کردم را برای افراد مورد نظر ارسال می کنم دوست ندارم ایمیل من نمایش داده شود چکارکنم ایمیل در فرم ارسالی دیده نشود

سلام و خدا قوت
در بخش پیش نمایش در قسمت بالای فرم جیمیل من نمایش داده میشه به این صورت: m………..@gmail.com (هم‌رسانی‌نشد) عوض کردن حساب
چجوری باید حذف کنم

سلام
من یک پرسشنامه برای پایان نامه خودم طراحی کردم که باید ۳۶۸ نفر بهش پاسخ بدن، میخواستم بدونم اگر همشو خودم جواب بدم ، گوگل فرم نشون میده که همشو یک نفر پر کرده، یا اینکه اساتید متوجه میشن؟

سلام ، تو گوگل فرم، گزینه درگ و دراپ وجود داره؟ من پرسشنامه ای دارم که پاسخ دهنده ، باید گزینه ها رو طبق اولویت خودش مرتب کنه در گوگل فرم کدوم قسمت اینطور سوالی میشه طرح کرد.

سلام پاسخ ها تا چه مدت در حساب کار بری نگهداری میشه؟ اگر مدت یک ماه یا بیشتر طول بکشه اطلاعات از دست میره؟

با سلام خیلی مفید

با سلام و احترام،
چگونه می توان سوالات به هم مرتبط طرح کرد؟ مثلا در سوال اول دانش آموز اسم امتحان خود را انتخاب کند و در سوال بعد با توجه به انتخاب دانش آموز، فقط پرسشنامه مربوط به همان امتحان نشان داده شود.
خیلی ممنون

سلام متشکر، برای پرکردن گوگل فرم، آیا حتما باید اکانت جیمیل داشته باشیم؟

سلام
اگه بخوایم سوالاتی که جواب داده نشدن هم داخل نمودار بیان باید چی کار کنیم

سلام . خیر
البته اگر سازنده فرم پاسخ ها را محدود کرده باشد یعنی تنظیم کرده باشد که هر فرد یکبار بتواند پاسخ ارسال کند ، نیاز به ورود به سیستم از طریق جیمیل می باشد .

کمک کننده بود. از توضیحات شما سپاسگزارم

سلام دوست عزیز
می خواستم ببینم آیا امکان دارد تمام پاسخهای یک فرم را در یک صفحه دریافت کرد؟
مانند کنکور که جواب تعداد زیادی سوال فقط در یک صفحه پاسخنامه قرار دارد؟
البته برای هر شرکت کننده به صورت جدا.
متشکرم

سلام ممنون از راهنمایی تان
من برای پژوهش دانشگاه نیاز دارم پیش ازمون و پس ازمون بگیرم ولی حالا که برای افراد فرستادم هر تغییری بدهم مثل حساب کاربری و یا حتی تغییر رنگ بازهم همه تغییر میکنه و پاسخ ها روی هم میفته ونمیشه تشخیص دادکدوم فرد چه پاسخی داده و باز دوباره پس ازمون نتیجه اش کدام است؟

سلام و وقت بخیر؛
اگر همه افراد پیش‌آزمون رو تکمیل کرده‌اند، بهترین راهکار این است که یک کپی از فرم خود با نام جدید بگیرید و این فرم جدید را با همان سوالات به عنوان پس‌آزمون در اختیار پرسش‌شوندگان قرار دهید تا بتوانید نتایج پیش‌آزمون و پس‌آزمون را به طور مجزا در اختیار گرفته و تحلیل‌های لازم را روی آن‌ها انجام دهید.
از توجه و همراهی شما متشکریم.

سلام
وقت بخیر
امتحانی در این محیط برگزار شد و قبل از سابمیت زدم من امتحان توسط استاد بسته شد راهی برای بازیابی اطلاعاتی که من نوشته بودم در امتحان هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید??

سلام و تشکر از مطالب مفیدتون
من در کامپیتر محل کارم فرم رو طراحی کردم ولی در کامپیوتر منزل فرم طراحی شده را نشان نمی دهد مشکل چیه؟

سلام و وقت بخیر؛
به احتمال زیاد یا در رایانه منزل وارد حساب کاربری گوگل خود نشده‌اید و یا از نشانی دیگری برای لاگین کردن استفاده نموده‌اید.
از توجه شما متشکریم.

سلام وقت بخیر
ببخشید یک سوال داشتم از خدمت شما
من برای رتبه بندی شاخص ها از پرسشنامه آنلاین استفاده کردم اما فقط طیف تعریف شده گوگل فرم تا عدد 10 هست میخاستم بدونم چطور میشه این عدد افزایش داد
این امکان وجود داره؟
متشکرم

سلام ممنون از شما
ببخشید امکان تقلب در این نظرسنجی چطوریه؟
یعنی میشه در اون تقلب کرد؟

با سلام و وقت بخير
من گوگل فرم را طراحي كردم و لينك را هم فرستادم ولي چه گزينه اي را بايد بزنم تا نتايج رو كسي از پاسخ دهنده ها نبينه ؟؟؟
ممنون ميشم پاسخ بديد

سلام و سپاس از مطالب مفیدتون
آیا این امکان وجود دارد که بتوان فرمی طراحی نمود که به صورت سلسله وار و به ترتیب برای چند نفر ارسال شود و هر نفر قسمت مربوط به خود را پر نماید؟

با سلام و احترام،

در گوگل فرم، میتونیم به هر گزینه نمره خاصی بدیم؟
مثلاً گزینه 1 (1 امتیاز)، گزینه 2 (2 امتیاز)، ….
و در آخرش بر همین اساس نمره نهایی بهمون بده؟

با تشکر فراوان

سلام
من با استفاده از گوگل فرم پرسشنامه تنظیم کردم .فقط سوال اولم طوری هست که. اگه جواب بله باشه بقیه پاسخها برام مفیده ولی اگه خیر باشه به درد من نمیخوره
چطور این گزینه را فعال کنم .
با تشکر

سلام
آيا مي توان فونت و رنگ سوال و گزينه ها رو عوض كرد؟

سلام و وقت بخیر
سوالی داشتم چرا عده ای از مخاطبان پرسشنامه نمیتوانند در موبایل لینک پرسشنامه را باز کنند ؟آیا برنامه خاصی برای بازکردن می خواهد ؟ عده ای توانستند با فیلتر شکن لینک را باز کنند .

تحلیل گوگل فارم بر اساس کدام Application می باشد؟

سلام، وقت شما بخیر؛

معمولا این مشکل زمانی رخ می‌دهد که لینک کوتاه شده پرسشنامه یا فرم توسط گوگل را در اختیار سایرین قرار می‌دهید. سرویس کوتاه کننده لینک گوگل، به آی‌پی های ایران خدمات ارائه نمی‌کند و در نتیجه افراد بدون فیلتر شکن قادر به باز کردن فرم نخواهند بود.

برای رفع این مشکل، لازم است آدرس کامل فرم را با دیگران به اشتراک بگذارید، یا این آدرس با سایر سرویس‌های کوتاه کننده لینک به یک آدرس کوتاه‌تر تغییر دهید.

از همراهی شما با مجله فرادرس سپاسگزاریم.

باسلام
آیا می شود از گوگل فرم برای پرسشنامه 350 نفری پایان نامه استفاده کرد؟

ایا درگوگل فرم یافرمی دیگه میشه دوربین دانش اموز رو فعال کرد که از تقلب جلوگیری بشه

سلام وممنون از راهنمایی خوبتون ،چطور می شود در آخر پرسشنامه بعد از submit لینکی کاربردی را برای تشکر از تکمیل کنندگان پرسشنامه ایجاد کرد.ممنون میشم راهنمایی کنید

سلام وقت بخیر
چطورمیشه توسط تلفن همراه گوگل فرم رو بازکرد

لینک فرم داخل گوشی باز نمیشه و از مرورگر میپره بیرون
ممنون میشم راهنمایی کنید

با سلام . آیا امکان دارد کل نمودارها را یکجا و با هم کپی کنیم؟

آیا امکان داره IP افراد را پیدا کنیم؟ در آزمون اگه یه نفر با دو ایمیل وارد شده باشه چطور اون فرد رو پیدا کنیم؟

سلام و ممنون از راهنماییهاتون
من از دکمه بالا و سمت راست نمودارها آن را کپی می کنم ولی پیست نمی شوند علت چیست؟ متشکرم

با سلام و تشکر از مطالب بسیار مفید که تو سایت گذاشتید.
یک فرم قبلا طراحی کردم حدود 300 نفر هم بهش پاسخ دادن و هر روز هم می اومد جواب ها رو میدیدم. ولی الان نمیتونم پیدا کنم ممکنه که حذف شده باشه؟ آیا نمیشه بازیابی کرد؟ چون داده ها برای پایان نامه ام هست و خیلی برام مهمه
لطفا اگر کسی بازیابی پرسشنامه رو در صورت حذف اتفاقی بلده بهم بگه
یه دنیا سپاسگزارم

سلام
من غرم را درست کردم و اوایل می توانستم فرم ها را ببینم ولی الان هر چی میزنم هیچی پیدا نمی کنم… نمیدانم کجا سبو شدند… متشکرم اگر کمکم کنید

با سلام و عرض ادب خدمت شما
من فرمم را درست کردم.
میخواستم بدونم اگه کسی به اکانت گوگلم دسترسی نداشته باشه از روشی میتونه بازم پاسخ های فرم منو ببینه یا فرمم و دستکاری کنه؟
اگر میدانید جواب بدهید باتشکر از شما.اگر جواب بدید لطف بسیار بزرگی در حقم کرده اید.

سلام وقت بخیر ممنون از مطالب خوبتون
سوالی داشتم چرا عده ای از مخاطبان پرسشنامه نمیتوانند در موبایل لینک پرسشنامه را باز کنند ؟آیا برنامه خاصی برای بازکردن می خواهد ؟ عده ای توانستند با فیلتر شکن لینک را باز کنند .

سلام چطور میتونم یک فرم رو دستکاری کنم و وقتی من یرای یکی دیگه میفرستم یک بخشس به طور خودکار پر شده باشه میدونم که آخر فرم باید(entry.4952889128=ggh ?)بذارم ولی نمیدونم اون وسط چه عددی قرار بدم

سلام
چطوره میشه سوالات رو به هم مرتبط کرد؟
مثلا اگر در dropbox سوال یک، یک استان انتخاب شد، در سوال بعدی فقط شهرستان های اون استان نمایش داده بشن؟

سلام،اگر یکی از فرم ها رو پر کنیم،کسی که فرم رو ساخته متوجه میشه چه کسی نوشته اون اطلاعات ر ایمیلمون مثلا معلوم میشه؟

با سلام
در پرسشنامه طراحی شده در گوگل فرم چه تعداد پاسخ میتوان دریافت کرد؟
آیا محدودیت دریافت پاسخ به سوالات پرسشنامه، به ازای تعداد افراد شرکت کننده وجود دارد؟

سلام چطور میتوان از پرسشنامه ای که درست کردیم دو نسخه داشته باشیم، به طوریکه تغییرات جدیدی که میخواهیم اعمال کنیم در نسخه دوم اعمال شود و نسخه اول تغییری نکند؟
این امکانش در فرم نگار هست؟

سلام چطور میتوان از پرسشنامه ای که درست کردیم دو نسخه داشته باشیم، به طوریکه از نسخه اول کپی بگیریم و تغییرات جدید را در نسخه دوم اعمال کنیم و نسخه اول تغییر پیدا نکند؟

سلام . وقت شما بخیر. در کجا ادرس ایمیل افرادی که هنوز پاسخ نداده اند پیدا کنیم تا مجددا برای انها پرسشنامه را برای یاد اوری ارسال نمایم.

باید ایمیل رو از اول از شرکت کننده ها دریافت می کردید.
بعدش کسایی که موندن براشون از طریق ایمیل فرمتون رو منتشر میکردید.

سلام. لطفا در خصوص سوالات زیر مرا کمک کنید:

1- من تصادفی گزینه توقف را انتخاب کردم. اما بعد از کمتر از 7 دقیقه ان را اصلاح یا حذف کردم. ولی قبل از اصلاح پیامی در بالای صفحه دیدم که می گفت به افراد اطلاع داده شده که پاسخ ندهند.سوال من این است چگونه می توان به این افراد اطلاع بدهم که پاسخ دهند چون گزینه توقف پاسخ را غیر فعال کردم و حالا همه افرادی که فرم را دریافت کرده اند می توانند پاسخ دهند.
2- چگونه می توان به ایمیل افرادی که برای ان ها فرم را ارسال کرده ولی پاسخ ندهند را در گوگل فرم پیدا و مجددا برای یاد اوری برای انها ارسال کرد.
منمون از همکاریتان

در پاسخ به سوال دومتان شما فرم رو میسازید. بعدش بقیه میان میدن و ازشون ایمیل میگیرید.(یا با فعال کردن دریافت ایمیل یا با افزونه form presenter افراد باید خودشون یک حساب گوگلشون رو برای ورود به فرم انتخاب کنن.
بعد خودتون بررسی می کنید و کسایی که فرم رو ندادن ایمیل هاشون رو تو بخش انتشار وارد میکنید و فقط برای اونها ایمیل میفرسته.

برای سوال اول هم باید از طریق لینک اینکار رو نکنید و فقط به ایمیل افرادی که مشخص کرده اید بفرستید.

با سلام.
من پرسشنامه رو دررفرم نگار لبتاب طراحی کردم و الان ک لینک رو برای دوستان میفرستم میگن بدون فیلتر شکن باز نمیکنه لینک هارو.
من چطوری میتونم این مشکل رو خل کنم.چون پرسشنانه ها طولانی و زمان بر هستن فرصت ندارم دوباره روی گوشی طراحی کنم ایا راهی هست همین لینکهارو بدون فیلتر شکن وارد شد .ممنون

سلام روز بخیر
من امتحان رو طراحی کردم کاراشو انجام دادم از دیروز هر چقدر وارد فرم نگار گوگل فرم میشم و به قسمت آیتم هام میرم گزینه no item رو برام نمایش میده چیکار باید بکنم؟؟

سلام.ممنون از مطالب خوب و جامع
من چند فرم طراحی کردم و پاسخ هم دریافت کردم ولی متاسفانه فرمها حذف شده است به این ادرس هم رفتمhttps://docs.google.com/forms ولی پیدا نکردم؟
لطف کمک کنید

سلام
من هر وقت آزمون طراحی میکنم. بعد از اینکه بچه ها ارائه رو زدن و پاسخ شون ثبت شد، موقع بازگشت آزمون جدیدی براشون باز میشه، چطور این مشکل رو حل کنم.
نمی خوام مجدد امکان آزمون رو داشته باشند.
البته بدون استفاده از ایمیل بچه ها. چون بیشتر ایمیل ندارند.

سلام در قسمت تنظیمات در قسمت ارائه، گزینه سوم یعنی نمایش پیوند برای ارسال پاسخ دیگر را غیر فعال کنید.

در ورد بنویسید (یادست نوشته را اسکن کنید و یک جای مشخص ذخیره کنید )بعد با نرم افزار snipping Tool ( دراستارت کامپیوتر تان بنویسید میاره براتون) سوال را برش بدید و با نامی در جای ذخیره کنید حالا در Google form جلوی سوال یک شکلک عکس مانندی است بزنید بعد صفحه ای شامل 2 ابر میاد که زیرش کلیک کنید بعد میرید به آدرسی که قبلا سوال را ذخیره کردید از اونجا سوال را اتنخاب کرده تا بیاد در فرم تان برای هر گزینه جواب هم مراحل بالا تکرارمی کنیم

سلام علیکم واقعا مطالب ارزنده ای را در اختیار کاربران قرار داده اید لطفاً به یک سوال من جواب دهیدمن یک آزمون با گوگل فرم طراحی کردم اما موقعیکه می خواهم پرینت بگیرم فقط ۳ تا از سوالات را در پرینت نشان می‌دهد و بقیه را فقط کادر های خالی نشان می دهد و عکس سوال ها را در پرینت به من نشان می دهد لطفاً راهنمایی کنید من چه کار کنم. البته منظورم این است که یک فایل pdf از آن داشته باشند وگرنه واقعاً نمی خواهم پرینت بگیرم می خواهم نمونه سوالات را به صورت پی دی اف هم داشته باشم اما آنها را به من کامل نشان نمی دهد با تشکر و سپاس بابت وقت ارزشمند ‌تان که به پاسخگویی دیگران صرف میکنید.

سلام روز بخیر
این فرم راهی برای جلوگیری از تقلب داره؟
اطلاع ندارم خبر درسته یا نه ولی بعضی همکاران میگفتن راهی هست که بشه فهمید دانش آموز از صفحه آزمون خارج شده وارد برنامه های دیگه موبایل شده….
درسته؟

سلام
بله با استفاده از افزونه form presenter میتونید این قابلیت رو برای آزمون فعال کنید حتی از دانش آموز صدا ضبط کنید یا عکس یا فیلم و یا اگر نخواستید میتوانید گزینه ای رو فعال کنید که دانش آموز اولا حساب گوگلش ثبت شود. دوما اگر از صفحه خارج شد به شما اطلاع دهد.

سلام
ممنونم
یه سوال دارم
برای پرسشنامه ای که باید تهیه کنم… هر سوالی که داریم دو سری جواب داره. مثلا اتفاق افتادن یک خطر هم باید احتمالش از 1 تا 6 امتیاز داده بشه هم شدتش از 1تا 5. چطور این رو بسازم؟ میشه هر سوال رو دو بار پرسید ولی اینکه دو سری گزینه برای یک سوال آورده بشه مهمه برام
تشکر

سلام و روز بخیر
توضیحات خوبی دادید ممنوم.فقط در پیدا کردن بعضی گزینه ها مشکل بود.
1-موقع تایپ سوال عدد سوال سمت چپ هست
2-پاسخ رو چطور مشخص کنیم؟
3-تعیین محدودیت در زمان پاسخگویی به آزمون چطور مشخص می شه؟
4-آیا پاسخ برای آزمون دهنده نمایش داده می شه؟اگر بله چطور قابل نمایش نباشه؟
5-آیا با انتخاب هر جواب امکان ویرایش وجود داره؟
لطفا راهنمایی بفرمایید

سلام خسته نباشید،

میخواستم بپرسم آیا در فرمت ایکسل گوگل فرم که نتایج آزمون رو نشان میده آی پی دستگاهی که وارد شده را هم نشان میده ؟ یا زمانی که فرم رو ارسال کردی رو ؟ چون تو فرمی که بود نه ایمیل خواسته بود نه شماره تماس نه چیزی فقط نام و نام خانوادگی بود

لطفا جواب بدین با تشکر

نشان دادن آی پی در گوگل فرم فعلاوجود ندارد
ولس شما میتونید برای دریافت خودکار ایمیل از افزونه formpresenter استفاده کنید.

درود بر شما، مطلب عالی و کارامد بود، بسیار ممنونم.
سوال: از دانش آموزانم امتحان گرفتم، هنگام بررسی پاسخ ها، بخشی از آزمون حذف شد. آیا می توانم فرم قبلی و پاسخ ها را بازیابی کنم؟ چگونه، لطفاااا…
سپاسگزارم.

سلام و وقت بخیر
من گوگل فرمی تهیه کردم شامل 5 بخش که سوال های بخش دوم تا پنجم تکراری هستند می خواهم پاسخ دهنده بعد از تکمیل بخش دوم در صورت نیاز به بخش های بعدی برود و چنانچه نیاز نیست در پایان مرحله 2 فرم را ارسال کند و مجبور به دیدن صفحات و سوال های همه بخش ها نباشد لطفا راهنمایی کنید
ممنون

سلام ووقت بخیر ممنون از مطالب عالی شما
من گوگل فرمم به زبان انگلیسی هست
چطور میتونم فارسیش کنم
با ورود به حساب کاربری هم نشد
خیلی لطف میکنید جواب دهید

سلام و ممنون از سایت خوبتون.
ببخشید چطور میتونم چندتا آزمون درست کنم؟ وقتی یه آزمون درست میکنم، آزمون قبلی خراب میشه!

سلام وقتتون بخیر.
من می‌خواستم یک آزمون با گوگل فرم طراحی کنم، اما مثل اینکه از نمرات اعشاری پشتیبانی نمی‌کنه. در این باره روشی هست یا اینکه شدنی نیست؟

با سلام واحترام
من يك فرم طراحي كردم كه طولاني است و همه افراد اين اينكه نمي تونند بين پر كردن فرم زمان كوتاهي وقفه بندازند عصبي ميشن
يعني اگر بعد از چند دقيقه برگردند دوباره بايد ازاول شروع كنند به پر کردن اين باعث مي شه که عصبی بشن و دیگه پرنکنند
ممنون ميشم كمك كنيد كه چكار كنم جواب ها هنكام به پر كردن سيو بشن

سلام. ضمن سپاس از زحمات شما، چطور می شود مطلع شد که افراد با چه ایمیلی به سؤالات پاسخ داده اند؛ البته بدون تیک زدن گزینه جمع آوری ایمیل در تنظیمات؟ و این که آیا می توان برای یک فرم وایت لیست در نظر گرفت که افراد با ایمیل خاصی فقط به آن ها پاسخ دهند؟
ممنون از عنایت شما

سلام و وقت بخیر دوست عزیز؛
در خصوص سوال اول، امکان اطلاع از ایمیل پاسخ‌دهنده با فرض مذکور وجود ندارد.
در مورد سوال دوم، گوگل فرم خودش چنین امکانی ندارد، ولی با استفاده از افزونه‌های جانبی مانند formRanger یا fromlimiter امکان انجام این کار وجود دارد.
از توجه شما متشکریم.

با سلام. برای دسترسی به پاسخ های گوگل فرم علامت مداد از روی صفحه ای که ساخته ام پاک شده. حال چگونه به پاسخ ها دست بیابم؟

سلام و وقت بخیر دوست عزیز؛
برای مشاهده پاسخ‌ها باید به بخش Responses فرم طراحی‌شده بروید.
با تشکر.

سلام از اطلاعات مفیدتون متشکرم
یه سوال داشتم من یک فرم طراحی کردم که میخوام ادمین فقط یک نفر باشه من میخوام یک جیمل دیگه وارد کنم و بعد جیمیل خودم رو پاک کنم ایا این کار امکان داره؟ یا اگه امکان داره حتما باید رمز جیمیل دوم رو داشته باشم؟

سلام. ببخشید چگونه می توان این رسپانس ها رو که به صورت خلاصه می آوره تو یه فایلی سیو کرد چون همش استرس دارم که با زدن یه کلید حذف کل این پرسشنامه حذف بشه و نتوان دوباره بازیافت کرد.ممنون و سپاس از شما

با سلام و وقت بخیر؛
برای انجام این کار در منوی گوگل فرم به بخش Add collaborators بروید و ایمیل فرد دوم را وارد کرده و پس از این که وی به فرم الحاق شد، روی Change the Owner کلیک کنید.
از توجه شما متشکریم.

سلام
وقت بخیر
یک پرسشنامه کلی از بخش های مجزا درست کرده ام. در هنگام نمایش با دو مشکل زیر مواجه می شوم.
۱- ترتیب بخش ها بهم ریخته اند.
۲- برخی مواقع هنگامی که وارد یک بخش جدید می شوم. می بینم که به سوالات ان بخش از قبل پاسخ داده شده است.
لطفا همکاری نماید
با تقدیم احترام

با سلام و وقت بخیر؛
در مورد سوال اول این که چینش اجزای فرم چطور باشد، به اندازه پنجره مرورگر مقصد وابسته است، اما در هر صورت ترتیب صفحه‌های فرم همیشه درست خواهد بود.
در مورد سوال دوم، در صورتی که مشاهده می‌کنید فرم از قبل پر شده است، به این دلیل است که قابلیت Fill Forms مرورگر شما فعال شده است که برای جلوگیری از این وضعیت باید آن را غیر فعال کرده و کوکی‌های این وب‌سایت را پاک کنید.
از توجه شما متشکریم.

سلام
من واسه پایان نامه ام یه پرسشنامه به صورت الکترونیک به این روش ایجاد کردم منتها خروجی csv که از پاسخ ها دریافت میکنم موقع باز کردن فایل اکسل خروجی تمامی محتوای آن به صورت ناخوانا و حروف و کاراکترهای زاید تشکیل شده
ممنون میشم بنده رو راهنمایی بفرمایین

سلام و وقت بخیر دوست عزیز؛
برای این که خروجی CSV در نرم افزار اکسل با هر محیط دیگری به درستی نمایش یابد، به جای باز کردن مستقیم فایل در اکسل، آن را از طریق منوی Data> From Text ایمپورت کنید و در مرحله ایمپورت کردن، انکودینگ فایل را به صورت UTF8 انتخاب کنید.
از توجه شما متشکریم.

سلام روز بخیر
من فرم رو طراحی کردم و پاسخ رو هم دریافت کردم منتها با یک برگشت فرم از توی گوشیم پاک شد دوباره کجا میتونم اون فرم رو پیدا کنم تا بتونم پاسخ ها رو ببینم

سلام و وقت بخیر دوست عزیز؛
برای مشاهده فرمهایی که طراحی کرده‌اید، روی گوشی یا رایانه خودتان به این آدرس بروید:
https://docs.google.com/forms
از توجه شما متشکریم.

سلام وقت بخیر
ببخشید من گوگل فرمی رو آماده کردم و الان در حال دریافت پاسخ افراد هستم. میخوام یکسری از پاسخ های افراد کاملا جدا باشه و فایل اکسل جداگانه ای براش دریافت کنم؟ آیا باید همزمان دقیقا همین فرم رو بسلزم و از گوگل لینک جداگانه ای دریافت کنم یا راه دیگری هست؟
ممنون میشم از راهنمایی شما.

سلام و وقت بخیر دوست عزیز؛
امکان جداسازی پاسخ برخی سوالات هم در مرحله طراحی فرم و هم در مرحله پردازش داده‌های گردآوری شده وجود دارد و شیوه انجام کار به ترجیح شما بستگی دارد.
از توجه شما متشکریم.

سلام …چجوری میتونم مدت زمانی ک طول کشیده تا شخص فرم رو تکمیل کنه ببینم ؟

سلام
شما میتونید با استفاده از برخی افزونه ها زمان فرد رو بدونید،تایمر بزارید، حتی اگه فرد حین امتحان خارج بشه شما بدونید و…
پیشنهاد من “form presenter” هست.
باید از بخش افزونه اسمش رو جستجو کنید بعد نصبش کنید.
بعد از اینکه فرمتون رو نوشتین وارد این افزونه بشین و تنظیمات رو فعال کنید
البته این افزونه ها هم به این شکل است که به یه سایت دیگه وارد میشن و تنظیمات زیادی دارن.

امکان انجام این کار به صورت پیش‌فرض وجود ندارد، اما در هر حال می‌توان با برخی تدابیر و ترفندهای خاص این زمان را اندازه‌گیری کرد که نیازمند آشنایی مقدماتی با مفاهیم برنامه‌نویسی است.
از توجه شما متشکریم.

با عرض سلام و ادب و احترام
ضمن آرزوی سلامتی و شادی برای شما و خانواده محترم و همچنین موفقیت در کسب و کارتان
لطفا به سوال اینجانب پاسخ دهید.
یک گوگل فرم تهیه کرده ام.هنگامی ان را برای دیگران ارسال می کنم می گویند ترتیب سوالات در بخش اول فرم که
Demographic Information است بهم میریزد. مثلا سوال مربوط به سن که اولین سوال این بخش فرم است به سومین سوال تبدیل می شوند وسوال سوم به سوال پنجم تبدیل میشو. و غیره. لطفا فرمایید چکاری باید انجام داد تا ترتیب سوال ها در این بخش به هم نریزد
با تشکر

با سلام
احتمالا اگر در تنظیمات تیک گزینه Shuffle question order را بردارید درست شود.

سلام و تشکر از توجه شما؛
امکان تغییر ترتیب سوالات در گوگل فرم وجود ندارد، اما ممکن است بسته به چینش راست به چپ یا عرض صفحه، چیدمان سوالات با اندکی تغییر مواجه شود که جلوگیری از این وضعیت از حیطه اختیار طراح فرم خارج است.
با سپاس فراوان.

سلام ‌چگونه می توان در گوگل فرم اجبار کرد که دانش آموز نام خود را به درستی وارد نماید؟

سلام و وقت بخیر؛
از نظر منطقی این که فرم، صحت و درستی نام فرد را بسنجد وجود ندارد، اما شما می‌توانید نام افرادی که قصد دارید به پرسشنامه پاسخ دهند را در یک لیست بازشدنی در زمان طراحی فرم وارد کنید، تا پاسخ‌دهندگان، نام خود را از میان اسامی موجود انتخاب کنند. به این ترتیب امکان درج نام اشتباه وجود نخواهد داشت.
از توجه شما متشکریم.

سلام ببخشید اگر گوگل فرم چند بار ۱ آزمون رو امتحان بدیم کدوم ثبت می شود؟

سلام و وقت بخیر؛
در صورتی که تعداد پاسخ‌های هر کاربر به پرسشنامه به «یک» محدود نشده باشد، شما می‌توانید هر تعداد که دوست دارید فرم را پر کنید و همه آن‌ها ثبت خواهند شد.
از توجه شما متشکریم.

سلام توی قسمتی که اسامی بچه ها و نمرات میاد یکسری از بچه ها به طور کل پاک شدند چجوری میتونم برگردونمشون

سلام …چجوری میتونم مدت زمانی ک شخص ازمون داده رو ببینم ؟؟

سلام ایا میشه برای هرسوال چند گزینه ای زمان خاص تعیین کرد یا بطور کلی زمان تعیین کرد برای امتحانات تستی اگه لطف کنید راهنمایی بفرمایی ممنون میشم

سلام. وقتی آزمونی طراحی میکنم و لینک آن را به اشتراک میگذارم، بعضی افراد می‌توانند پاسخ و ارائه دهند، بعضی نمی‌توانند ارائه دهند و از بعضی ورود به سیستم میخواهد برای باز شدن صفحه. در حالی که لینک را هم عمومی کردم. چه باید بکنم تا همه بتوانند لینک را باز کنند و پاسخ دهند؟

با سلام و احترام
من یک سوال در مورد انالیز داده ها در گ.گل فرم داشتم
وقتی خروجی میگیریم در بخش دموگرافیک همه چیز روشن هست و نمودار هم داره اما برای سوالها در خروجی اکسل ستون یک را میده ،در حالیکه ما مثلا 4 یا 5 ستون و در واقع جواب داشتیم راهنمایی شما برای داشتن تعداد و درصد سایر ستون ها چیست تا ببریم مثلا در SPSS برای انالیز بیشتر
یک دنیا از شما سپاسگزارم
میشه شمار تماسی ازتون داشته باشم
من فعالیت پژوهش ی دارم
تندرست باشید

با سلام و احترام
میخواهم وارد جدول داده شوم و برخی از پاسخ ها که در ابتدا اشتباه وارد شده اصلاح کنم!
آیا راهی برای این کار وجود دارد؟ ممنون میشویم راهنمایی کنید؟

با سلام وتشکر از مطالب بسیار مفید که تو سایت گذاشتید. یک فرم قبلا طراحی کردم ولی الان نمیتونم پیدا کنم ممکنه که حذف شده باشه؟ آیا نمیشه بازیابی کرد؟

با سلام ضمن تشکر از شما
چنانچه فرمی را برای آزمون طراحی کنیم و بخواهیم همکارانی از ما درخواست اصلاح آن را بنمایند چگونه چنین نوتیفیکیشنی را فعال نماییم.؟

سلام . چطور اعداد را به فارسی بنویسیم . برای آزمون ریاضی؟

سلام
آیا برای پر کردن فرم های گوگل داک باید پاسخگویان هم حتما sign in کنند؟

سلام. من میخوام در فرم تاریخ به صورت شمسی ثبت بشه. ممنون میشم راهنماییم کنید.

من میخوام فرمم رو برای همکارانم به اشتراک بگذارم منتها به این صورت که هر کس بتونه در گوگل درایو خودش این فرم رو داشته باشه. چون نمیخوام جواب های پاسخ دهندگان هر فرد رو دیگری ببینه. این امکان وجود داره؟
ممنونم

سلام خسته نباشید چطوری میتونم برای آزمونم مدت زمان تایین کنم؟

سلام یه سوال
من یه آزمون دارم که هر سوالم 5 تا گزینه داره و هر گزینه یه بارم خاص که بسته به انتخاب فرد یه نمره ای از هر سوال میگیره و در نهایت نمره همه سوالا جمع میشه و یه نمره نهایی میشه
ولی مشکل اینجاس که وقتی فرم رو به حالت آزمون در میارم هر سوال فقط یه نمره میتونه داشته باشه که کاربر وقتی گزینه ی درستو انتخاب کنه نمره رو میگیره در حالی که فرم من هر سوال گزینه هاش بارم متفاوت دارن
یعنی مثلا سوال 1
زیاد 4 نمره
متوسط 3 نمره
کم 2 نمره
و سوال های بعد هم به همین شکل
میشه راهنمایی کنین چیکار میشه کرد برای این روش
ممنون

سلام آیا امکانی وجود داره که برای آزمون طراحی شده زمان قرار دهیم .یعنی مثلا 10 دقیقه یا نیم ساعت وقت پاسخ دهی داشته باشند .یا در یک بازه زمانی مشخص بتوانند وارد شوند و پاسخ دهند ؟

اگر بخواهیم متن ریاضی همراه با فرمول بنوبیسیم در سوال چگونه انجام بدیم

با سلام من یک فرم ارزشیابی طراحی کرده ام و میخواهم پس از اینکه کاربران مورد نظرم فرم رو پر کردند بعد خودم بتونم اعتبار سنجی کنم . یعنی برای هر سوال یک ارزیابی بین0-5 قرار دهم . آیا این امکان وجود داره؟

سلام. مطلبتون خوب و کامل بود. یه سوال داشتم لینکی که کپی می شود کجا می رود.کلیپ بورد در کجاست؟

سلام. چطور میشه برای یک گروه ۱۵ نفره، فرم نظرسنجی درست کرد و از ثبت چندباره فزم نظرسنجی توسط یک نفر جلوگیری کرد؟
در این نظرسنجی نباید فامیل و یا موبایل کسی نمایش داده بشه.
مثلا در یک گروه والیبال، میخایم همه به همه نمره بدن و مشخص هم نشه کی به کی چه نمره ای داده و یه نفر هم چندبار نتونه نظر بده.
فکر نمیکنم این قابلیت رو داشته باشه

Requires sign in: این گزینه را انتخاب کنید هر شخص با یک حساب کاربری گوگل میتواند وارد شود
این گزینه در بخش General در
Setting هست

سلام
احتمالاً موقع ایمپورت از گزینه یونیکد استفاده نکرده‌اید. بسته به سیستم عامل و نسخه‌ای از اکسل که استفاده می‌کنید، راه‌حل متفاوت خواهد بود.
با تشکر.

سلام خسته نباشین من فرم وسوالات رو به صورت چهار گزینه ای طراحی کردم و تموم شد ولینکش رو هم برداشتم که برای دانش آموزانم به اشتراک بزارم اما متاسفانه وقتی خودم برای امتحان سوالها رو باز کردم در آخر سوالها submit رو نمیاره وکلمه next رومیاره ونمره ای منظور نمیشه در واقع سوالها اصلاح نمیشن واقعا موندم چیکار کنم با کلی زحمت سوال طراحی کردم لطفا راهنمایی بفرمایین .

با سلام
من فرمی که میسازم فایل اکسلش علامتهای کاملا ناشناخته مثل اشکال و حروف یونانی است. دلیلش چیه؟
ممنون میشم راهنمایی کنید.

چه جوری اطلاع پیدا کنم کسی جواب داده؟ کجا میاد جواب ها؟

سلام
مي خواستم سوال كنم ميشه در سوالها عكس گذاشته شود

سلام
پاسخ کاربران هم در داشبورد گوگل و هم در ایمیل شما قابل دسترسی هستند.
با تشکر.

سلام. وقت بخیر. ببخشید من جوابارو توی اکسل کپی کردم اما ناخواناست و حالا برای تحلیل آماری نیازشون دارم. حالا چیکارکنم؟

این سوال من هم هست چکار کنیم که از IP دستگاه استفاده کند و یونیک گردد بدون وارد کردن ایمیل

سلام و درود بر شما
لینک فرم ایجادشده برای برخی افراد و گوشی های همراه باز نمی شود آیا فرد تکمیل کننده فرم حتما باید gmail یا +google داشته باشد؟ یا هرفردی می تواند لینک فرم را باز کند و آن را تکمیل کند؟

سلام و وقت شما بخیر؛

از اینکه با مجله فرادرس همراه هستید سپاسگزاریم.

به صورت معمول فرم‌های ساخته شده توسط ابزار «گوگل فرم» برای هر فردی که لینک‌ آن‌ها را در اختیار داشته باشد قابل رویت هستند. اما اگر در بخش تنظیمات فرم، تعریف شده باشد که هر کاربر تنها یکبار بتواند فرم را پر کند، در اینصورت کاربران ملزم به لاگین کردن با اکانت گوگل خود خواهند بود و پس از آن اجازه دیدن و پر کردن فرم را پیدا خواهند کرد. با غیر فعال کردن این گزینه، اما حالت پیش‌فرض که قبلاً شرح داده شد برای فرم در نظر گرفته می‌شود.

سلام. من حدود پرسشنامه کاغذی دارم که میخام نسخه غیرکاغذیشو داشته باشم برام گوگل فرم گزینه مناسبتریه یا porsonline؟؟؟؟؟
میخام بهم نمودار هم بده و اینکه قبلا پرسشنامه ها پاسخ داده شده. الان فقط میخام وارد بشه اطلاعات

سلام ببخشید من از گوگل فرم برای ساخت پرسشنامه استفاده کردم اما لینک دریافتی بر روی گوشی های اندروید باز نمیشه. ممنون میشم راهنمایی کنید چطور میتونم این مشکل رفع کنم.

سلام دوست عزیز؛
به طور کلی در این خصوص نباید مشکلی وجود داشته باشد. بنابراین احتمالاً اشکال از گوشی است.
متشکریم از توجه شما.

سلام . آیا راهی هست که اگر پاسخگوی فرم بدون اینکه فرم را تکمیل کند جوابها برای من ارسال شود؟؟

با سلام

1- فرم نظرسنجی طراحی کردم و می خواهم لینک آن را در شبکه های اجتماعی می خواهم منتشر کنم

دو سوال دارم

اول : چه باید کرد تا کاربران بدون وارد کردن ایمیل فقط یکبار به سوالات جواب بدهند.

دوم : چگونه می توان مانع رفرش کردن کاربران برای پاسخ مجدد به پرسش ها شد

ممنون می شوم پاسخ را به ایمیلم ارسال کنید

سلام،منم دقیقا همین سوال رو دارم،ممنون میشم پاسخ فرمایید

سلام وقتتون بخیر
چرا پاسخ‌های فرم من به ایمیل من ارسال نمیشه؟

با سلام و عرض تشكر از زحمات جنابعالي
ببخشيد ممكنه در مورد ذخيره كرده پاسخ ها با فرمت اكسل يه مقدار بيشتر توضيح بديد چون با فرمت csv ذخيره كردم و قابل استفاده نيست

باتشمر

ببخشید آیا اگر کسی در پاسخ با گوگل فرم چند بار پرسشنامه با همون ایمیل پُر کنه ، این مشخص می شه که یک نفر با چه ایمیلی چند بار به اون پرسشنامه پاسخ داده؟

سلام آیا میتوان نمودارهایی که گوگل فرم ارئه میدهد را در قالب ورد ذخیره کرد؟ به طور کلی این نمودار ها را چظور میتوان جهت ارائه یا استفاده ذخیره کرد؟

سلام و وقت بخیر
برای کپی کردن نمودارهای گوگل فرم کافی است روی دکمه سمت راست-بالا کلیک کنید تا کپی شوند و سپس می‌توانید هر جایی که دوست دارید آنها را بچسبانید.
با تشکر

با تشکر از اطلاعاتی که در زمینه گوگل فرم در اختیار گذاشتید،آیا می توان در گوگل فرم ترتیبی اتخاذ کرد که برای سوالات چند گزینه ای به هر پاسخ رنگی اختصاص داد تا پس از پاسخ دادن به سوالات بر اساس درصدی که هر گزینه انتخاب شده بتوان نتایج را تجزیه وتحلیل نمود؟

سلام و وقت بخیر.
موردی که مد نظر شماست به صورت مستقیم در گوگل فرم امکانپذیر نیست، اما از آنجا که این مسئله به مرحله تحلیل و پس از گردآوری نتایج مربوط است، می‌توانید نتایج پیمایش را به هر محیط دیگری (مثلاً اکسل) کپی کنید و آنجا هر نوع پردازش ثانویه که مورد نیاز است انجام دهید.
با تشکر.

سلام من وقتی میرم قسمت پاسخ های پرسشنامه آنلاین نمودار رو به صورت ستونی نشان میدهد میخواستم بدونم اگه بخوام پاسخ ها را به صورت دایر های نشان دهد. باید کدام قسمت تنظیمات بروم با تشکر

سلام. وقتتون بخیر. ببخشید من پرسشنامم دو وجهیه. یعنی گویه ها در وسط پرسشنامه قرار داره و وضعیت موجود و مطلوب در طرفین گویه با مقیاس لیکرت اندازه گیری میشه. برای این حالت از این طریق میتونم پرسشناممو درست کنم یا برنامه دیگه ای رو باید امتحان کنم؟ اگر با این برنامه نمیتونم میتونین یه برنامه که بشه رو معرفی کنین؟ ممنون

سلام و عرض تشکر بابت مطلب مفیدتون
لطف میکنید بگید چطوری باید فرم فارسی را راست چین کرد؟
و اینکه آیا فرمهایی که ایجاد می کنیم deadline و محدودیت تعدادی دارند یا خیر؟

با سلام.
پاسخ همه دوستانی که پرسیدند آیا امکان راست‌چین کردن فرم‌های گوگل وجود دارد؟ متاسفانه گوگل فرم، چنین امکانی در اختیار طراح فرم قرار نمی‌دهد و بسته به تنظیمات سیستم و مرورگر کاربری که فرم را باز می‌کند، ممکن است آن را به صورت راست‌چین یا چپ‌چین نمایش دهد.
در خصوص تعیین محدودیت زمانی یا تعداد می‌توانید از یک افزونه گوگل فرم به نام «Email Google Forms» استفاده کنید.
متشکریم از توجه شما.

سلام ممنونم از مطالب مفیدتون
یه سوال من پرسشنامه ای ک طراحی کردن به فارسیه چه طوری میشه مطالبو راست چین کرد و اعداد چه طور فارسی میشن؟

سلام میشه لطفا بفرمایین چرا متن ها درقسمت شبکه چندگزینه ای یا چک باکس چپ چین میشن ؟؟؟واقعا کلافه شدم هرکاری میکنم راست چین نمیشن

سلام.برای تحقیق باید ۴۰۰ تا فرم تستی آماده کنم .و خودم باید تمام فرمها رو پر کنم و در آخر درصد بگیرم.چه طوری پس از درست کردن فرم،تعدادش را ۴۰۰ تا کنم و پاسخ بدهم؟

سلام و وقت بخیر.
چنان که متوجه شدم، شما قصد دارید چهارصد پرسشنامه را مقادیر تصادفی پر کرده و نتایج را بیازمایید. با بهره‌گیری صرف از گوگل فرم چنین کاری ممکن نیست. اما شاید بتوان به وسیله سرویس اسکریپت گوگل چنین کاری انجام داد. در هر حال به نظر می‌رسد، گوگل فرم برای کاربردی که شما مد نظر دارید، گزینه مناسبی نباشد و نرم‌افزارهای تخصصی‌تر چنین امکانی را با شرایط آسان‌تر فراهم کنند.
با تشکر.

سلام
توی جوابایی که برامون میاد، اگه جوابی رو حذف کنیم میشه برشگردونیم؟

سلام و وقت بخیر؛
متاسفانه امکان چنین کاری وجود ندارد.
متشکریم از توجه شما.

سلام. اگه جوابی رو از توی لیست حذف کرده بشیم، میشه برشگردونیم؟

بسیار عالی واقعا مچکرم یه پرسش نامه طراحی کردم میخوام بفرستم برا پاسخ دهندگان اما برا هرکی میفرستم میگه که باید ایمیلم را هم وارد کنم
آیا راهی هست تا پاسخ دهندگان مستقیم از طریق لینکی که براشون میفرستم بدون نیاز به ثبت ایمیلشون به سوالات پاسخ بدهند

سلام و وقت بخیر امید عزیز
در تصویر پنجم این مطلب، اگر گزینه مربوطه را غیر فعال کنید، دیگر نیازی به ثبت ایمیل مصاحبه‌شوندگان وجود نخواهد داشت.
ممنون از توجه شما.

با سلام و تشکر. چطور میتوان برای هر سوال که شامل چند پاسخ در قسمت اپشن هاست سه گزینه مثلا موافق مخالف و ممتنع را وارد کنیم؟؟؟

سلام و تشکر از توجه شما.
کافی است در بخش «سوال» (Question) متن سوال و در بخش «گزینه‌ها» (Options)، سه موردی را که فرمودید درج کنید.

سلام ایا امکان این وجود داره که پاسخ ها رو به یه ایمیل دیگه ارسال کنیم یا این که ایمیل و رمز اونو توی یه دستگاه دیگه وارد کنیم برای تحلیل ؟؟؟؟؟

سلام و تشکر از مطالب ارزشمند شما. آیا امکان فیلتر کردن در فرم گوگل وجود دارد. فرض کنید سوالات پاسخگویان با سطوح تحصیلی مختلف، متفاوت است. وقتی پاسخگوی شماره 1 لیسانس باشد، و در پاسخ به سوال میزان تحصیلات گزینه ی لیسانس را انتخاب کند، مابقی سوالات با توجه به سطح تحصیلات لیسانس برای وی نمایش داده شود، اگر فوق لیسانس بود سوالات فوق لیسانس و …
ضمن اینکه سوالات مشترک برای سطوح تحصیلی مختلف هم وجود دارد.
لطفا راهنمایی بفرمایید.
متشکرم

سلام
1. آیا تاریخ هجری شمسی رو هم ساپورت میکنه؟
2. اگر به عنوان مثال بخواهیم کد ملی رو دریافت کنیم امکان داره که خودکار تعداد کاراکتر رو چک کنه که حتما 10 تا و الزاما عدد باشه؟
3. آیا امکان داره که کد ملی رو چک کنه تا با یک کد ملی دو بار فرم پر نشه؟

سلام
متاسفانه امکان استفاده از تاریخ شمسی وجود ندارد.
امکان اعتبارسنجی پاسخ‌ها و محدودسازی به عددهای 10 رقمی وجود دارد؛ اما اینکه بر اساس این پاسخ Unique باشد، متاسفانه ممکن نیست. به این منظور باید از اسکریپت‌های تخصصی استفاده کرد.

سلام آیا تاریخ هجری -شمسی رو هم ساپورت میکنه ؟؟

یا فقط میلادی ؟

با درود لطفا بفرمایید
اگر بخواهیم مشخصات فردی و نشانی پاسخ دهنده را به صورت ایتم های منفک داشته باشیم
مثلا نام-نام خانوادگی- ت تولد- و نشانی : شهر- منطقه و … که در در مرحله جمع بندی بتوانیم پاسخ ها را بتفکیک شهر و منطقه و مشخصات فردی و …. تجزیه کنیم چکار کنیم؟

سلام
موردی که فرمودید چندان پیچیده نیست، کافی است برای هر آیتم یک فیلد مجزا در نظر بگیرید. در مورد نشانی می توانید از لیست‌های چند گزینه‌ای برای تعریف استان، شهرستان، محله و غیره استفاده کنید.

سلام. اگر بخوام با یه لیست جواب دو تا گروه مثلا دختر ها و پسر ها رو کامل جدا کنم باید چکار کنم؟ طوری که اطلاعات دوتا گروه رو جدا جدا مشخص کنه؟

شما می‌توانید یک گزینه multiple choice قرار دهید که در آن کاربر جنسیت خود را تعیین می‌کند. سپس در مرحله تحلیل این جداسازی را انجام دهید.

با سلام
اگر قرار است کاربر چیزی را وارد کند، می توانید چندین فیلد پاسخ کوتاه داشته باشید که البته شیوه نمایش ردیفی یا ستونی آن بستگی به نمایشگر کاربر دارد و شما دخالتی در این زمینه ندارد.

سلام
برای قرار دادن یک جدول که نیاز داره خانه های آن توسط پاسخگو تکمیل شود چه کار باید کرد؟
با تشکر

سلام ووقت بخیر ممنون از مطالب عالی شما
من گوگل فرمم به زبان انگلیسی هست
چطور میتونم فارسیش کنم
با ورود به حساب کاربری هم نشد
خیلی لطف میکنید جواب دهید

سلام و عرض ادب، وقت بخیر. عذرخواهی میکنم من یک گوگل فرم طراحی کردم و گزینه های پاسخ سوالاتم فارسی هست و عدد نیست و خروجی اکسل میگیرم همین فارسی ها داخل خونه های اکسل هست و نمیتونم وارد spss کنم.
میتونید راهنمایی کنید باید چیکار کنم؟
خیلی ممنونم.

با سلام ممنونم از مطالب خوبتون.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *