دانلود فیلم از اینستاگرام — راهنمای تصویری ۲۰۲۲

۱۳۲۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ مهر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
دانلود فیلم از اینستاگرام — راهنمای تصویری ۲۰۲۲

به طور قطع مواقعی وجود دارد که شما واقعاً عاشق فیلمی می‌شوید که در اینستاگرام دیده‌اید و مایل هستید آن را در گالری خود ذخیره کنید. اما متاسفانه مکانیزمی برای انجام این کار وجود ندارد. با این حال، راه‌های خاصی برای دانلود فیلم از اینستاگرام پدیدار شده که هنگام استفاده از آن‌ها هم ممکن است کمی با مشکل مواجه شوید. البته در مطالب قبلی مجله فرادرس به نحوه دانلود ویدیو از اینستاگرام پرداختیم. با این وجود، در این مطلب به آموزش روش‌های متعدد برای دانلود ویدیوهای اینستاگرام در کامپیوتر شخصی، اندروید و دستگاه‌های iOS می‌پردازیم. ناگفته نماند اگر مایل هستید نحوه استفاده از این برنامه را از صفر تا صد به طور کامل یاد بگیرید، حتما مطلب آموزش اینستاگرام فرادرس را بخوانید.

نحوه دانلود فیلم از اینستاگرام روی کامپیوتر

می‌توانید در کامپیوتر شخصی خود این کار را به صورت دستی انجام دهید یا از ابزاری آنلاین و همچنین از خدمات تحت وب یاری بگیرید. برای دانلود فیلم از اینستاگرام روی کامپیوتر روش‌های زیر را به کار ببندید.

روش ۱: دانلود از کد منبع

این روش به صورت دستی است، یا بهتر است بگوییم به‌طور مستقیم از طریق کدها می‌توان فیلم را دریافت کرد. با این روش قادر خواهید بود کد منبع صفحه فیلم را بررسی کرده و لینک دانلود را از آن‌جا استخراج کنید.

برای این کار:

۱. فیلمی که می‌خواهید دانلود شود را باز کنید.

۲. روی آن کلیک راست کرده و گزینه Inspect element را برگزینید. بسته به مرورگر شما، نام این گزینه ممکن است متفاوت باشد و مثلا با گزینه View page source روبه‌رو شوید.

دانلود فیلم از اینستاگرام

۳. حالا کلیدهای Ctrl + F را فشار دهید تا گزینه Find باز شود و عبارت «mp4.» را در کادر آن بنویسید.

۴. این جستجو بخشی از کد را باز می‌کند. در اینجا لینک کنار =src را کپی کنید (لینک به mp4. ختم می‌شود).

۵. کافی است این پیوند را در یک زبانه جدید قرار دهید و فیلم شروع به پخش می‌کند. سپس می‌توانید برای دانلود فیلم کلیک راست کرده و گزینه …Save video as را برگزینید.

دانلود فیلم از اینستاگرام

روش ۲: استفاده از ابزار VideoHunter

VideoHunter (+) ابزار دانلودی پایدار و باکیفیت است که استفاده از آن را قویا توصیه می‌کنیم. این ابزار به خاطر داشتن رابط کاربری مختصر و کاربر پسند، شما را در کم‌ترین زمان به یک متخصص در دانلود فیلم از اینستاگرام تبدیل می‌کند. برای بهره‌مندی از آن، فقط به یک ثبت نام ساده نیاز دارید و این ابزار انواع فیلم‌های فوق‌العاده را به صورت رایگان به در اختیار شما خواهد گذاشت.

برای دانلود از این ابزار مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. URL یا همان آدرس مرورگر فیلم اینستاگرام مورد علاقه خود را کپی کرده و در کادر ورودی VideoHunter قرار دهید.

۲. روی قسمت «Analyze» کلیک کنید و پس از آن این ابزار چندین گزینه از فرمت‌های خروجی را برای گزینه دلخواه شما ارائه می‌دهد.

۳. فرمت خروجی مورد نظر خود را برگزینید و سپس روی بخش «Download» کلیک کنید. ویژگی دانلود گروهی VideoHunter هم قطعا ارزش امتحان کردن را دارد چرا که باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود.

دانلود فیلم از اینستاگرام

همچنین این ابزار از قابلیت ذخیره‌سازی صدای فیلم هم بهره‌مند است. برای این کار روی نماد کشویی در کنار بخش «Download» کلیک کنید و گزینه «audio» را برگزینید.

روش ۳: از ابزار VideoProc استفاده کنید

در اینجا ابزار دیگری وجود دارد که به شما امکان دانلود فیلم از اینستاگرام را می‌دهد. اما توجه داشته باشید که نباید محتوای محافظت شده با حق کپی رایت یا فیلم‌هایی که متعلق به شما نیستند را دانلود کنید. ابزارهایی مانند VideoProc، صرفاً به این خاطر ساخته‌ شده‌اند که بتوانید با بهره‌مندی از آن‌ها یک کپی از فیلم‌های خودتان یا آن‌هایی را که مجاز به دانلود آن هستید، دریافت و نگهداری کنید.

ابتدا برنامه VideoProc Downloader (+) را دانلود و پس از نصب، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. روی نماد Downloader کلیک کنید.

۲. در صفحه بعد، روی نماد «Add Video» کلیک کنید.

دانلود فیلم از اینستاگرام

۳. وارد وب‌سایت اینستاگرام شوید، به سراغ فیلمی که می‌خواهید دانلود کنید بروید، روی ۳ نقطه کلیک راست کرده و گزینه «Copy link» را برگزینید.

۴. لینک فیلم را به‌طور مجدد در VideoProc قرار دهید و روی بخش«Analyze» بزنید.

دانلود فیلم از اینستاگرام

۵. در نهایت، برای دانلود فیلم مد نظر خود، روی قسمت «Download Now» کلیک کنید.

روش ۴: از سرویسی آنلاین استفاده کنید

برای این منظور، ما به سراغ ابزار آنلاین رایگان DownloadVideosFrom (+) رفته‌ایم. با توجه به تجربه ما، این سرویس کمی بصری‌تر از سایر سرویس‌های دانلود فیلم از اینستاگرام است و چند ویژگی‌ اضافی را نسبت به ابزارهای دیگر به همراه می‌آورد که ممکن است برای شما جالب باشند. در اینجا نحوه استفاده از آن را توضیح می‌دهیم:

۱. فیلم اینستاگرامی که می‌خواهید دانلود شود را باز و URL آن را کپی کنید.

۲. اکنون DownloadVideosFrom را باز کرده و URL فیلم را در کادر متن قرار دهید.

۳. در پایین برای تبدیل و دانلود فیلم روی گزینه Download MP4 بزنید.

دانلود فیلم از اینستاگرام

همچنین گزینه‌هایی برای دانلود MP3 (فقط صدای ویدیوها) یا عکس‌های اینستاگرام هم در این ابزار وجود دارد.

نحوه دانلود فیلم از اینستاگرام در اندروید

در سیستم‌عامل اندروید، فیلم‌ها به محض مشاهده به صورت خودکار دانلود می‌شوند، به همین خاطر فقط لازم است مکان ذخیره‌سازی آن‌ها را بیابید. از طرف دیگر می‌توانید از یک برنامه شخص ثالث برای دانلود ویدیوها بدون نیاز به مشاهده اولیه استفاده کنید. در ادامه هر دو روش را بررسی می‌کنیم.

روش ۱: نحوه دریافت فیلم‌های اینستاگرام از حافظه پنهان برنامه

برای انجام این کار ابتدا فیلمی را که می‌خواهید دانلود کنید ببینید. سپس هر قسمتی که تماشا کنید دانلود می‌شود. بنابراین، اگر می‌خواهید فیلم کامل را داشته باشید، حتماً تمام فیلم را تماشا کنید.

سپس اپلیکیشن File Manager گوشی خود را باز کنید و به ترتیب به بخش‌های Android سپس data سپس com.instagram.android سپس cache و بالاخره videos بروید. در اینجا همه ویدیوهایی که مشاهده کرده‌اید را می‌یابید و تمام آن‌ها پسوند clean. خواهند داشت. می‌توانید روی آن‌ها بزنید و گزینه Video را برگزینید تا پخش شوند.

اگر می‌خواهید آن‌ها را به فرمت صرفا صوتی تبدیل کنید، به سادگی نام آن‌ها را تغییر دهید و پسوند clean. را به mp4. تبدیل کنید.

دانلود فیلم از اینستاگرام

نکته: همه این فیلم‌ها به درون حافظه پنهان ذخیره می‌شوند. اگر حافظه پنهان گوشی خالی شود، این ویدیوها نیز حذف خواهند شد. بنابراین اگر می‌خواهید یک فیلم را برای همیشه نگه دارید، باید آن را به مکان دیگری منتقل کنید.

روش ۲: از یک برنامه شخص ثالث استفاده کنید

اگر روش مطمئن‌تری می‌خواهید که شما را مجبور به دیدن هر فیلم نکند، بهره‌مندی از یک برنامه شخص ثالث می‌تواند کارآمد باشد. ما برنامه Video Downloader را برای اینستاگرام توصیه می‌کنیم، این برنامه به صورت رایگان عرضه شده و تبلیغات اخیر آن خیلی آزار دهنده نیستند. برای استفاده از اپلیکیشن مورد مراحل پایین را دنبال کنید:

۱. در برنامه اینستاگرام، فیلم مد نظر خود آن را باز کنید و روی منوی گوشه بالای سمت راست برنامه (سه نقطه عمودی) بزنید.

۲. حالا قسمت Copy link را برگزینید.

۳. پس از آن، Video Downloader را برای اینستاگرام باز کنید و روی گزینه Paste بزنید.

اکنون لینک گذاشته می‌شود و فیلم به طور خودکار دانلود و در گالری ذخیره خواهد شد.

  • دانلود اپلیکیشن Video Downloader for Instagram از گوگل پلی استور: (+)

نحوه دانلود فیلم از اینستاگرام در آیفون

وقتی صحبت از سیستم‌عامل iOS به میان می‌آید، گزینه‌ها بسیار محدود می‌شوند، اما ما یک برنامه بازنشر خوب به شما معرفی می‌کنیم که قادر است عکس‌ها و فیلم‌های اینستاگرام را نیز دانلود کند. Regrammer یک برنامه کاملا رایگان (دارای تبلیغات) است که به شما در دانلود هر فیلمی از اینستاگرام در iOS یاری می‌رساند.

کاربرد آن همانند برنامه Video Downloader برای اینستاگرام است. به سادگی URL فیلم را از اینستاگرام کپی کرده و در برنامه Regrammer قرار دهید. سپس روی بخش Preview بزنید تا فیلم باز و سپس دانلود شود. فیلم به طور خودکار درون دوربین ذخیره خواهد شد و گزینه‌هایی برای بازنشر آن خواهید دید که اگر لازم نباشد می‌توانید از آن‌ها استفاده نکنید.

دانلود فیلم از اینستاگرام
  • دانلود اپلیکیشن Reposter for Instagram از اپ استور اپل: (+)

سخن پایانی راجع به دانلود فیلم از اینستاگرام

به اعتقاد ما استفاده از برنامه‌های شخص ثالث راه بسیار ساده‌تری برای دانلود فیلم از اینستاگرام است. تنها کاری که باید برای دریافت فیلم خود انجام دهید این است که لینک را کپی/پیست کنید. اگرچه روش‌های دستی نیز می‌توانند در شرایط خاص به خوبی کارآمد باشند. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید فیلم‌هایی را از تاریخچه ویدیوهای مشاهده شده خود دانلود کنید، روش دستی گوشی‌های اندرویدی گزینه بسیار خوبی است.

بر اساس رای ۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Hongkiat
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *