نحوه فهمیدن آنفالو شدن در اینستاگرام — روش های کاربردی

۲۲۹۹۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۵ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
نحوه فهمیدن آنفالو شدن در اینستاگرام — روش های کاربردی

آیا به راستی راهی برای فهمیدن آنفالو شدن در اینستاگرام وجود دارد؟ پاسخ این سوال مثبت است. برای یافتن این موضوع باید از یک برنامه مخصوص استفاده کنید. امروزه هر اینفلوئنسری در اینستاگرام به دنبال لایک و فالوور بیشتر است. اما حفظ فالوورهای کنونی شما به همان اندازه اهمیت دارد و شاید با این سوال روبه‌رو شده باشید که «چه کسی مرا در اینستاگرام آنفالو کرده است؟» و چگونه می‌توان پاسخ این سوال را پیدا کرد.

اینستاگرام تاکنون هیچ‌گونه راه رسمی برای بررسی آنفالوها ارائه نداده‌ است. بنابراین در حالی که می‌توانید کاهش تعداد فالوورها را در پروفایل خود مشاهده کنید، نمی‌توانید بفهمید که چه کسی شما را در اینستاگرام آنفالو کرده است. در حال حاضر، تعداد زیادی برنامه شخص ثالث وجود دارد تا از نحوه فهمیدن آنفالو شدن در اینستاگرام آگاه شوید. این اپلیکیشن‌‌ها به عنوان ردیاب اینستاگرام برای فالوورها و آنفالوکنندگان عمل می‌کنند و به شما امکان بررسی اجمالی افراید را می‌دهند که گمان می‌برند پست‌های شما دیگر ارزش تماشا شدن را ندارند.

در حالی که این برنامه‌ها ساده‌ترین راه برای دانستن اینکه چه کسی شما را در اینستاگرام آنفالو کرده به حساب می‌آیند، اما مشکلات خاص خود را نیز دارند. رابط برنامه‌نویسی اینستاگرام کارهایی که توسعه‌دهندگان غیر رسمی می‌توانند انجام دهند را به شدت محدود ساخته است.

به عنوان مثال، با تمام این برنامه‌ها، فقط داده‌های مربوط به اولین دانلود برنامه را مشاهده خواهید کرد. از لحظه‌ای که این اپلیکیشن‌ها را راه‌اندازی می‌کنید، همه تغییرات در حساب‌های کاربری شما ردیابی می‌شود. اما اگر قبل از نصب برنامه، فالوورهای خود را از دست داده باشید، هیچ‌ یک از آن‌ها را نخواهید دید.

این برنامه‌ها همچنین توسط اینستاگرام مجاز به استفاده نیستند، به این خاطر که ممکن است امنیت حساب شما را به خطر بیندازند. با استفاده از این برنامه‌ها خود را در معرض رخنه امنیتی، فروخته شدن برنامه به شخصی بدخواه و سایر خطرات دیگر قرار می‌دهید.

علاوه بر تمام موارد گفته شده، این برنامه‌ها ممکن است هر لحظه از کار بیفتند، زیرا اینستاگرام سابقه تغییر رابط برنامه‌نویسی یا قوانین خود را بدون هیچ‌گونه هشدار قبلی به کاربران دارد. در گذشته، چندین برنامه خوب شخص ثالث به دلیل تغییر قوانین اینستاگرام بسته شدند، از جمله اپلیکیشن Unfollowgram که یکی از بهترین برنامه‌های شخص ثالث در این حوزه بود.

مادامی که از این معایب و خطرات احتمالی آگاهی داشته باشید، می‌توانید به استفاده از این برنامه‌ها ادامه دهید و متوجه شوید که چه کسی شما را در اینستاگرام آنفالو کرده است.

بهترین اپلیکیشن‌ها برای فهمیدن آنفالو شدن در اینستاگرام

در ادامه این مقاله به معرفی برخی از بهترین اپلیکیشن‌های کنونی پرداخته‌ایم که هم روی سیستم عامل اندروید و هم iOS، به شما در شناسایی افراد آنفالوکننده کمک می‌رسانند. پیش از ادامه این مقاله یادآور می‌شویم که اگر تمایل دارید زیر و بم اپلیکیشن اینستاگرام را فرا بگیرید و تمام قابلیت‌های آن را بشناسید، می‌توانید مطلب آموزش اینستاگرام مجله فرادرس را مطالعه کنید.

اپلیکیشن FollowMeter

فهمیدن آنفالو شدن در اینستاگرام

FollowMeter یکی از اپلیکیشن‌های مورد علاقه و پیشنهادی ما به حساب می‌آید. فرآیند راه‌اندازی آن آسان است، رابط کاربری ساده‌ای دارد و ویژگی Unfollower آن کاملاً رایگان و بدون هیچ‌گونه حفره امنیتی از راه می‌رسد. باز هم این نکته قابل تأکید است که این اپلیکیشن فقط از نقطه راه‌اندازی به بعد کار می‌کند، بنابراین نمی‌توانید با استفاده از آن فالوورهای قدیمی را شناسایی کنید.

داشبورد این برنامه، آنفالوورها، فالوورهای جدید، اکانت‌هایی را که فالو می‌کنید و شما را دنبال نمی‌کنند و همچنین اکانت‌هایی که شما را فالو می‌کنند اما شما آن‌ها را دنبال نکرده‌اید را نشان می‌دهد. برای دریافت فهرست کامل افرادی که شما را در اینستاگرام آنفالو کرده‌اند، روی زبانه Unfollowers بزنید.

فهرست Unfollower حساب‌های کاربری فردی را همراه با این اطلاعات که آیا آن‌ها را دنبال می‌کنید یا نه، به نمایش درمی‌آورد. با زدن روی هر حساب کاربری، پروفایل شخص درون اینستاگرام باز می‌شود و قادر به آنفالو کردن او خواهید بود.

اپلیکیشن FollowMeter دارای ویژگی‌های منحصر به فردی برای یافتن Ghost Followers (یعنی کاربران غیرفعال و کمین‌کنندگان)، برترین تحسین‌کنندگان و موارد مشابه دیگر است. برای داشتن این قابلیت‌ها به اشتراک برنامه‌ نیاز خواهید داشت، اما نسخه رایگان به هیچ وجه ویژگی Unfollower را محدود نمی‌سازد.

  • دانلود برنامه FollowMeter روی اندروید (+) و iOS (+)

اپلیکیشن Followers Tracker Pro

این اپلیکیشن درست است که پسوند «Pro» را در نام خود دارد، اما دانلود و شروع استفاده از آن کاملاً رایگان است (به همراه پرداخت‌های درون برنامه‌ای برای ویژگی‌های اضافی). این برنامه به عنوان یک ردیاب ساده دنبال‌کنندگان، با رابط کاربری بسیار شسته‌رفته عمل می‌کند. با Followers Tracker Pro فالوورهایی که به دست آورده‌اید، فالوورهایی که از دست داده‌اید و لایک‌ها و کامنت‌های حذف شده را در یک نگاه می‌بینید. کافی است روی زبانه Lost Followers بزنید تا لیستی از آنفالوکنندگان خود را مشاهده کنید.

فهمیدن آنفالو شدن در اینستاگرام

با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید با نگاهی عمیق‌تر به بررسی کاربران «Ghost» یا «شبح» خود بپردازید، به دیدن افرادی که در نزدیکی لوکیشن شما پست می‌گذارند مشغول شوید، میانگین لایک‌ها در هر عکس را ردیابی کنید و مواردی از این دست. این برنامه به‌طور منظم (چند بار در ماه) به‌روزرسانی می‌شود که نشانه خوبی است، زیرا احتمال عملکرد صحیح آن در صورت ادغام با اینستاگرام بیشتر است.

  • دانلود برنامه Followers Tracker Pro برای iOS (+)

اپلیکیشن Follow Cop

اگر کاربر اندروید هستید و به دنبال یک برنامه ردیابی فالوور بسیار زیبا می‌گردید، Follow Cop کاملا ارزش بررسی کردن را دارد. این برنامه به شما امکان می‌دهد آنفالوکنندگان، کاربرانی که اخیراً شما را آنفالو کرده‌اند، فالوورهای شبح، لایک‌های برتر و غیره را ببینید. از آن‌جایی که این اپلیکیشن فقط به شما نشان می‌دهد که اخیراً چه کسی شما را آنفالو کرده‌ است، باید مطمئن شوید که آنفالوورهای خود را مرتباً مورد بررسی قرار می‌دهید. از میان این آنفالوورها، همچنین می‌توانید ببینید که آیا خود شما هم آن‌ها را فالو می‌کنید یا خیر.

Follow Cop همچنین به شما امکان می‌دهد فالوورهای خود را راحت‌تر از آنچه ابزارهای خود اینستاگرام امکان‌پذیر می‌سازند، مدیریت کنید. می‌توانید تا 15 کاربر را آنفالو انبوه کنید، با استفاده از فیلترها، فالوورهای جعلی را بیابید و هم‌زمان حداکثر سه حساب اینستاگرام را به برنامه متصل کنید. نسخه رایگان از 15 آنفالو در یک زمان پشتیبانی می‌کند، اما قادر خواهید بود این روند را هر چند بار که بخواهید تکرار کنید. برای آنفالو کردن 200 کاربر به طور همزمان، باید نسخه‌ پولی برنامه را بخرید.

  • دانلود برنامه Follow Cap برای اندروید (خارج از گوگل پلی) (+)

برنامه‌های دیگر برای یافتن آنفالو کنندگان اینستاگرام

به غیر از اپلییکشن FollowMeter، ما چند برنامه رایگان دیگر آنفالوور اینستاگرام را آزمایش کرد‌ه‌ایم. در این‌جا یک فهرست کلی از برنامه‌هایی که به ما در شناسایی آنفالوکنندگان در اینستاگرام یاری می‌رسانند، آورده‌ایم. در حالی که می‌توانید هر یک از آن‌ها را امتحان کنید، اما پیشنهاد ما همچنان برنامه FollowMeter است، زیرا احتمال پشتیبانی این اپلیکیشن از تغییرات بالقوه در رابط برنامه‌نویسی و قوانین اینستاگرام بیشتر است.

  • دانلود برنامه Followers & Unfollowers روی اندروید (+
  • Followers Track for Instagram روی iOS (+

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

چگونه فالوورهای خود را آنفالو کنیم؟

فهمیدن آنفالو شدن در اینستاگرام

دنبال کردن متقابل (Following back) برای برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی مهم است. بنابراین اکنون که می‌دانید چه افرادی شما را در اینستاگرام آنفالو کرده‌اند، ممکن است بخواهید لطف‌شان را جبران کنید. هر بار که نوتیفیکیشنی به دست‌تان می‌رسد، می‌توانید آن حساب را نیز آنفالو کنید.

اما در مورد کسانی که پیش از نصب برنامه این کار را انجام داده‌اند چه باید کرد؟ همان‌طور که پیش‌تر گفته شد می‌توانید از FollowMeter بهره ببرید تا متوجه شوید چه کسانی شما را فالو نمی‌کنند و آن‌ها را آنفالو کنید.

  • با حساب کاربری اینستاگرام خود وارد برنامه FollowMeter شوید.
  • در صفحه اصلی، روی Unfollowers بزنید.
  • به قسمت انتخابی بروید و روی هر حسابی که می‌خواهید آن را آنفالو کنید، بزنید.

تغییرات بلافاصله در حساب اینستاگرام شما منعکس می‌شوند.

چرا حساب کاربری اینستاگرام شما دچار ریزش فالوور شده؟

فالو نکردن اکانتی که شما را فالو کرده تنها یکی از دلایلی است که منجر به آنفالو شدن شما از سوی شخصی دیگر می‌شود. اگر به نظر می‌رسد که مورد گفته شده دلیل این امر نیست و تعجب می‌کنید که چرا فالوورهای خود را در اینستاگرام از دست می‌دهید، در اینجا چند دلیل احتمالی دیگر نیز وجود دارد.

1. خریدن فالوور

فهمیدن آنفالو شدن در اینستاگرام

آیا خدماتی گران‌قیمت خریدید که این قول را داده بود تنها با پرداخت چند دلار، هزاران یا میلیون‌ها فالوور به شما بدهد؟ اینستاگرام چنین دستکار‌ی‌هایی که معمولاً شامل تعدادی ربات و حساب‌های جعلی می‌شوند را غیرقانونی به حساب می‌آورد این شبکه اجتماعی مرتباً چنین حساب‌هایی را پاک می‌کند و این ممکن است دلیلی برای کاهش تعداد فالوورهای شما باشد. به این خدمات تکیه نکنید، چرا که به جز هدر دادن هزینه و اعتبار سود دیگری ندارند.

2. شدو بن شدن (Shadow Banned)

آیکون اینستاگرام در گوشی هوشمند

تلاش برای به بازی گرفتن اکوسیستم اینستاگرام می‌تواند منجر به Shadow Ban (ممنوعیت سایه) حساب کاربری شود. این بدان معنی است که در حالی که برنامه به طور معمول برای شما کار می‌کند، اینستاگرام به عمد پست‌هایتان را مخفی می‌سازد یا آن‌ها را در کم‌ترین اولویت قرار می‌دهد. یک ممنوعیت سایه می‌تواند حساب کاربری را نابود و سخت‌کوشی کاربر را بی‌فایده کند.

اینستاگرام آن دسته از حساب‌هایی را که در تلاش هستند با خرید فالوور یا استفاده از روش‌های شخص ثالث برای تقلب، سیستم را دستکاری کنند، در سایه تحریم قرار خواهد داد. برنامه‌ها و سرویس‌هایی را خواهید یافت که پست‌های شما را به‌طور خودکار لایک می‌کنند و برای آن‌ها کامنت می‌گذارند یا باعث افزایش مشارکت دیگران در موارد جعلی مشابه می‌شوند.

می‌توانید با درخواست از دوست‌تان برای آنفالو کردن و سپس جستجوی یکی از هشتگ‌هایی که در زیر هر یک از پست‌های خود اضافه کرده‌اید، بررسی کنید که آیا Shadow Ban شده‌اید یا خیر. اگر پست شما در صفحه نتایج جستجو برای هشتگ یافت شد، به این معنی است که حساب کاربری شما امن است.

3. پست گذاشتن زیاد یا کم

دیدن عکس در اینستاگرام

اگر به دفعات زیاد پست می‌گذارید، فالوورها از مشاهده تصاویر اسپم‌گونه شما در تایم‌لاین خود خسته می‌شوند. این امر به ویژه برای پست‌های اسپانسری و تعاملات با برندهای گوناگون صادق است. از طرف دیگر، اگر به ندرت پست می‌گذارید، فالورها فکر می‌کنند که ارزش دنبال شدن از سوی آن‌ها را ندارید.

حفظ تعادل دشوار است، اما قانونی طلایی یا عددی توصیه شده برای رعایت این کار وجود ندارد. این چیزی است که شما باید از طریق تعامل با فالوورهای خود کشف کنید. شعار جدید در میان کارشناسان رسانه‌های اجتماعی این است که انسجام، اولویتی بالاتر از تداوم دارد: به‌عنوان مثال، یک برنامه زمان‌بندی پست تدارک ببینید که بتوانید به طور مداوم به آن پایبند باقی بمانید.

4. مرتکب شدن اشتباهات بنیادین در اینستاگرام

تماشای پست های اینستاگرام

این سه دلیل از دلایل اصلی از دست دادن فالوورها هستند، اما چندین عامل دیگر وجود دارد که می‌تواند باعث شود افراد شما را آنفالو کنند. مثلا:

  1. پست گذاشتن در مورد موضوعاتی که به برند کاری شما بی‌ربط هستند.
  2. ارسال در مورد موضوعات بحث‌برانگیز که باعث تفرقه میان نظرات مردم می‌شوند.
  3. عدم تعامل با افرادی که در پست‌های مختلف کامنت گذاشته‌اند.
  4. گذاشتن پست بدون هشتگ مناسب یا نوشتن کپشنی ضعیف برای آن.
  5. گذاشتن عکس‌های فرعی و عدم ویرایش خوب آن‌ها.
بر اساس رای ۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
make use oflife wire
۱ دیدگاه برای «نحوه فهمیدن آنفالو شدن در اینستاگرام — روش های کاربردی»

سلام،ممنون از مطلب مفیدتون
من FollowMeter رو نصب کردم یکبار کار کرد و بعد همش ارور میده،چطور میتونم مشکل و برطرف کنم؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *