آموزش رای گیری در اینستاگرام — راهنمای تصویری و ساده

۱۹۸۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ مهر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
آموزش رای گیری در اینستاگرام — راهنمای تصویری و ساده

امروزه کارهای بسیار زیادی را می‌توان با اینستاگرام به انجام رساند، اصلا به همین دلیل است که بیش از 1 میلیارد نفر از آن برای برقراری ارتباط، گرفتن فالوور و اشتراک‌گذاری خاطرات از طریق پست‌ها، استوری‌ها و محتوای پخش زنده استفاده می‌کنند. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید از اینستاگرام برای ایجاد نظرسنجی نیز استفاده کنید؟ رای گیری در اینستاگرام به شما امکان می‌دهد با فالوورهای خود تعامل داشته باشید و از نظرات آن‌ها را در مورد هر نوع موضوعی الگوبرداری کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از قابلیت رای گیری در اینستاگرام برای آگاهی از اینکه مخاطبانتان از پست‌ها و استوری‌های شما دقیقاً چه می‌خواهند استفاده کنید. در این مقاله آموزش رای گیری در اینستاگرام و چگونگی استفاده از این قابلیت را بررسی خواهیم کرد. همچنین اگر تمایل دارید قابلیت‌های اینستاگرام و تنظیمات آن را بیشتر و بهتر یاد بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم مطلب آموزش اینستاگرام مجله فرادرس را مطالعه کنید.

آن‌چه برای شروع رای گیری در اینستاگرام نیاز دارید

برای ایجاد یک نظرسنجی جدید، باید اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. متاسفانه نمی‌توانید این کار را در سرویس نسخه وب انجام دهید. همچنین لازم است بدانید نظرسنجی اینستاگرام چگونه کار می‌کند.

از سوی دیگر، باید فرم و اهداف خود را برای سازماندهی نظرسنجی مشخص کنید. آیا برای تعیین جهت محتوا، دریافت بازخورد از طرفداران، یا تصمیم‌گیری در مورد این‌که چه چیزی داغ است یا نه، به نظرسنجی نیاز دارید؟ دلیل انجام این کار را برای خود روشن کنید. همچنین باید سؤالات نظرسنجی و گزینه‌های پاسخ را از پیش تنظیم کنید تا رأی‌دهی آسان‌تر شود. از کلمات مبهم و گیج کننده‌ای که می‌تواند درک سوال شما یا ارائه پاسخ را برای پاسخ دهندگان دشوار کنند، خودداری کنید.

نحوه ایجاد رای گیری در اینستاگرام

ایجاد یک نظرسنجی جدید بسیار ساده است. این گزینه را در بخش استوری اینستاگرام برنامه خواهید دید. برای این کار دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید:

1. وارد برنامه اینستاگرام روی گوشی هوشمند خود شوید و روی قسمت استوری (Your Story) در گوشه سمت چپ بالای صفحه بزنید.

2. همچنین، می‌توانید برای افزودن یک استوری، انگشت خود را به سمت راست صفحه بکشید و وارد بخش استوری بشوید.

3. برای گرفتن عکس روی دکمه گردی که در پایین صفحه است بزنید.

4. همچنین می‌توانید روی تصویر کوچک در گوشه سمت چپ پایین بزنید تا یک عکس یا ویدیو از طریق دوربین خود انتخاب کنید.

۵. و اگر پس‌زمینه خالی یا متفاوت را ترجیح می‌دهید، روی نماد Aa Create در سمت چپ بزنید.

رای گیری در اینستاگرام

6. روی نماد استیکرها (Stickers) در بالای صفحه بزنید (این نماد همراه با صورتک است).

7. منویی حاوی چندین ویجت ظاهر می شود. روی Poll بزنید. با این کار یک نظرسنجی به صورت بله/خیر ظاهر می‌شود و از شما می‌خواهد که یک سوال بنویسید. در صورت تمایل می‌توانید کادر بله/خیر را با متن سفارشی و مورد نظر خود جایگزین کنید.

8. همچنین قادر خواهید بود نظرسنجی‌های مبتنی بر رتبه‌بندی را شروع کنید. برای انجام این کار، روی ویجت Emoji بزنید و شکلک مورد نظر خود را برگزینید. مجدداً، ویجت از شما می‌خواهد که سؤال را بنویسید.

9. روی مکان‌نما که در حال چشمک زدن است بزنید و در قسمت Ask a question سوالی را وارد کنید. سوال شما می‌تواند هر چیزی باشد و هر مقدار طولی داشته باشد، اما عاقلانه است که آن را کوتاه، ساده و کاملا نسبت به موضوع مد نظر خود سرراست نگه دارید.

10. می‌توانید رنگ پس‌زمینه را تغییر دهید یا افکت‌های مختلفی بیفزایید تا رای گیری در اینستاگرام خود را چشم‌گیرتر کنید.

11. هنگامی که همه چیز را نوشتید برای ذخیره تغییرات خود، روی قسمت Done بزنید.

نحوه اشتراک‌گذاری رای‌گیری اینستاگرام

برای به اشتراک گذاشتن نظرسنجی اینستاگرامی خود مراحل پایین را دنبال کنید:

1. روی علامت فلش رو به جلو در گوشه سمت راست پایین صفحه بزنید.

2. با این کار منوی اشتراک‌گذاری به همراه سه گزینه حفظ حریم شخصی ظاهر می‌شود. به‌طور پیش‌فرض، اینستاگرام استوری شما را در حالت نمایش عمومی قرار می‌دهد، اما می‌توانید آن را به حالت دوستان نزدیک (Close Friends) یا پیام خصوصی نیز تغییر دهید.

3. اگر تمایل دارید نظرسنجی خود را در فیسبوک نیز به اشتراک بگذارید، می‌توانید روی گزینه‌ Sharing Options بزنید و بخش دلخواه خود را انتخاب کنید.

4. اگر علاقه‌ای به ارسال آن در فیسبوک ندارید، گزینه Not Now را بزنید. وقتی کارتان تمام شد، به منوی اصلی بازگردید و روی Share بزنید.

رای گیری در اینستاگرام

5. برای به اشتراک‌گذاشتن نظرسنجی خود با افراد خاص، گزینه Close friends را انتخاب کنید و گزینه افزودن افراد (Add People) بزنید.

6. فالوورهایی را که می‌خواهید نظرسنجی را با آن‌ها به اشتراک بگذارید برگزیده و سپس روی گزینه Done بزنید.

7. همچنین می‌توانید با استفاده از نوار جستجو، به دنبال کاربری خاص بگردید.

8. پس از بازگشت به منوی اشتراک‌گذاری، روی گزینه Share بزنید.

9. برای اشتراک‌گذاری نظرسنجی به‌عنوان یک پیام خصوصی، پیام را انتخاب کنید و روی دکمه ارسال (Send) در کنار هر گیرنده بزنید.

با این حال، توجه داشته باشید که نظرسنجی‌هایی که به صورت پیام مستقیم ارسال می شوند، تنها با پیام دیگری قابل پاسخگویی هستند. این ممکن است مانند یک مانع اضافی به نظر برسد و فقط باید با افرادی که می‌شناسید از آن استفاده کنید.

10. وقتی آماده شدید، به منوی اشتراک‌گذاری برگردید و روی دکمه Share بزنید.

نحوه مشاهده و اشتراک‌گذاری نتایج نظرسنجی

اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد تا حداکثر 24 ساعت پس از ارسال، نتایج رای‌گیری خود را از طریق زبانه استوری مشاهده کنید. همچنین می‌توانید این نتیجه را با شرکت‌کنندگان به اشتراک بگذارید تا آن‌ها نیز از نتیجه کار مطلع شوند.

برای این کار:

1. به زبانه Your Story در گوشه سمت چپ بالای صفحه بروید.
2. روی نتیجه نظرسنجی بزنید یا انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا صفحه نتایج را ببینید.
3. برای ذخیره نظرسنجی در گالری موبایل خود می‌توانید روی نماد دانلود بزنید. همچنین می‌توانید روی دکمه ارسال در کناره بزنید تا آن را به عنوان یک پست به اشتراک بگذارید یا اگر می‌خواهید آن را حذف کنید، به سراغ نماد سطل زباله یا Bin بروید.

رای گیری در اینستاگرام

4. در زیر زبانه نتایج نظرسنجی (Poll Results)، می‌توانید به سرعت تشخیص دهید که چه کسی به چه گزینه‌ای رأی داده است.

5. برای اشتراک‌گذاری نتایج رای گیری در اینستاگرام، روی قسمت اشتراک‌گذاری نتایج و سپس نماد فلش رو به جلو در گوشه پایین سمت راست بزنید.

6. نحوه دلخواه اشتراک‌گذاری را برگزیده و روی گزینه Share بزنید.

بر اساس رای ۱۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
make use of
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *