گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام | کاربردی ترین و موثرترین روش

۵۳۸۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ مهر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۷ دقیقه
گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام | کاربردی ترین و موثرترین روش

بسیاری از افرادی که به بازاریابی رسانه‌های اجتماعی مشغول هستند، کمپین‌های تبلیغاتی را با هدف افزایش تعامل مخاطب و هدایت آن‌ها به محصول مورد نظرشان ایجاد می‌کنند. زمانی که افراد مختلف، کسب‌وکار یا برند را در شبکه‌های اجتماعی می‌یابند، در تلاش هستند تا به سایت یا آدرسی از آن دسترسی داشته باشند. یکی از این مسیرهای دسترسی، لینک بیو اینستاگرام است. این‌که تنها آدرس وب‌سایت خود را در بیو اینستاگرام قرار دهید ممکن است نیاز کاربران را به خوبی پاسخ ندهد. از این‌رو، در این مطلب قصد داریم اهمیت لینک بیو در اینستاگرام و نحوه گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام را بررسی کنیم. همچنین برای آشنایی با دیگر قابلیت‌های اینستاگرام می‌توانید به مطلب آموزش اینستاگرام مجله فرادرس مراجعه کنید.

بیو به چه معناست؟

«بیو» (bio) در شبکه‌های اجتماعی به محلی می‌گویند که سازمان‌ها، اینفلوئنسرها و اشخاص مختلف، اطلاعات مهم درباره خود را به اشتراک می‌گذارند. بیو می‌تواند اطلاعاتی را در رابطه با نوع کسب‌وکار، خدمات قابل ارائه و راه‌های ارتباطی در اختیار مخاطب قرار دهد. لینک بیو، یک «URL» است که مخاطب با کلیک بر روی آن، به با ارزش‌ترین دارایی‌های آنلاین شما دسترسی پیدا می‌کند که این دارایی‌ها می‌توانند محصولات، خدمات و سایر موارد گفته شده باشند.

از جمله شبکه‌های اجتماعی مهم برای استفاده از بیو، اینستاگرام است زیرا در اینستاگرام به طور جداگانه نمی‌توانید لینک در پست‌های خود قرار دهید. از این‌رو، گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام می‌تواند به شکل مناسبی این کمبود را جبران کند. برای برخی از کسب‌وکارها، بهترین استفاده از لینک بیو می‌تواند صفحه محصولات یا «درباره ما» باشد. همچنین، علاوه بر کپشن‌نویسی اصولی، برای جلب توجه بیشتر می‌توانید از متن بیو اینستاگرام با فونت خاص کمک بگیرید.

لینک بیو در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی

بسیاری از شبکه‌های اجتماعی این امکان را به راحتی برای شما فراهم می‌کنند تا لینک بیو را در حساب کاربری خود قرار دهید. لینکدین به شما این امکان را می‌دهد که لینک صفحه کارفرمای خود را در بیو قرار دهید. در توییتر نیز این امکان را دارید که از «هندل» (Handles) در بیو استفاده کنید. این امکان در اینستاگرام نیز فراهم است و بسیاری از افراد از این ویژگی در موارد متعددی بهره می‌گیرند. گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام به این دلیل مهم است چراکه نمی‌توان در اینستاگرام به طور جداگانه در پست‌ها، لینک مرتبطی قرار داد.

اگر شخصی بخواهد لینک مشخصی را در پست اینستاگرام خود منتشر کند می‌تواند آن‌را در کامنت‌ها قرار دهد و در اینصورت، کاربر هدف باید متن کامنت را کپی و در مرورگر باز کند که به طور معمول این کار انجام نمی‌گیرد. در نتیجه، بهترین کار، گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام است. به همین دلیل، در بسیاری از پست‌ها می‌توان کاربر را به بازدید لینک بیو دعوت کرد که در این‌صورت، لینکی با قابلیت کلیک کردن در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

موارد استفاده از لینک در بیو

همان‌طور که گفته شد، اگر از بیو شبکه اجتماعی خود به درستی استفاده کنید، تعامل با مشتری را افزایش خواهید داد که در نهایت، اعتماد و وفاداری بیشتر مشتری را به همراه دارد. از جمله مواردی که برای شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام می‌توان در نظر گرفت، گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام است. در زیر فهرستی از کاربردهای گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام آورده شده است و در انتهای متن، توضیحات دقیق‌تری را در رابطه با این فهرست ارائه خواهیم کرد.

  • اطلاع‌رسانی در خصوص فروش ویژه و تخفیفات
  • جلب توجه در زمان رونمایی از یک محصول
  • هدایت افراد به صفحه اصلی محصولات
  • ارائه اطلاعات بیشتر
  • درخواست از افراد برای شرکت در مسابقات
  • هدایت افراد به مطالب وبلاگ

با توجه به اهمیت آشنایی با بازاریابی محتوا در دیجیتال مارکتینگ، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش مبانی بازاریابی محتوا (Content Marketing) کرده که لینک آن در ادامه آمده است.

لینک در بیو اینستاگرام

ممکن است به این فکر کرده باشید که آیا بهتر نبود کسب‌وکارها و افراد به راحتی می‌توانستند لینک‌های موردنظر خود را به طور مستقیم در توضیحات پست اینستاگرامی خود می‌نوشتند. البته باید به این توجه داشته باشید زمانی‌که از افراد درخواست می‌کنید به لینک در بیو اینستاگرام مراجعه کنند، آن‌ها را با صفحه اصلی اینستاگرام خود آشنا می‌کند.

البته در گذشته، تنها لینکی که می‌توانستید در بیو اینستاگرام استفاده کنید، لینک وب‌سایت شخصی بود اما در حال حاضر لینک‌های مختلفی را می‌توانید با یادگیری نحوه گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام به حساب کاربری خود اضافه کنید که امکانات ویژه‌ای نیز داشته باشند و در ادامه با این نوع لینک‌های ویژه بیشتر آشنا خواهیم شد.

لینک در بیو به چه معناست؟

ممکن است بارها به هنگام گشت‌وگذار در صفحات مختلف اینستاگرام به جمله معروف «لینک در بیو» (Link in bio) برخورد کرده باشید. اگر کاربری در اینستاگرام این جمله را در پست‌ها یا استوری‌های خود بکار بگیرد به این معنی است که باید به حساب کاربری شخص سر بزنید و لینک موجود در بیو اینستاگرام او را مشاهده کنید. درواقع، لینک در بیو نوعی دکمه «فراخوان برای اقدام» (Call to Action | CTA) است که می‌توان اطلاعات مختلفی را از این طریق در اختیار بازدیدکنندگان قرار داد که مواردی از آن‌ها در بالا مطرح شدند.

نحوه گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام

گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام تنها چند دقیقه طول می‌کشد و این کار هم از طریق موبایل و هم از طریق کامپیوتر امکان‌پذیر است. با لمس آیکون شخص یا عکس پروفایل، به حساب کاربری خود در اینستاگرام بروید و دکمه «Edit Profile» را لمس کنید.

گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام

لینک مورد نظر خود را در بخش «Website» قرار دهید.

به همین سادگی نحوه گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام را یاد گرفتید. حال که با موارد پایه و اهمیت گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام آشنا شدید در ادامه می‌خواهیم مواردی را مطرح کنیم که به کمک آن‌ها بتوانید لینک در بیو اینستاگرام را به شکل بهتری مدیریت کنید و تا با این روش، بازدیدکنندگان عادی به مشتری‌ محصولات تبدیل شوند.

راه های استفاده از لینک در بیو اینستاگرام

همانطور که گفته شد، با گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام قابلیت‌های جدیدی را به صفحه اینستاگرام خود اضافه می‌کنید که از طریق آن‌ها امکان هدایت مخاطب هدف مورد نظر خود را خواهید داشت. اما همین لینک می‌تواند استفاده‌های مختلفی داشته باشد که در ادامه، راه‌های استفاده از لینک در بیو اینستاگرام را مطرح می‌کنیم.

هدایت افراد به وب سایت یا صفحه ای مشخص

هدایت بازدیدکنندگان به وب‌سایت شرکت، از معمول‌ترین تکنیک‌هایی است که توسط کسب‌وکارها به هنگام گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام انجام می‌شود. با این وجود، این امکان وجود دارد که دنبال‌کنندگان (فالوور) خود را به صفحه مشخصی از وب‌سایت خود منتقل کنید. به طور مثال، اگر قصد فروش بیشتر داشته باشید، با گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام می‌توانید مخاطبان و بازدیدکنندگان را به صفحه محصولات خود هدایت کنید. اما اگر نیاز به مشارکت داشته باشید این امکان وجود دارد که به صفحه مربوط به فرم‌های مشارکت ارجاع دهید.

به طور مثال در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که شرکت سازنده برای هدایت بازدیدکنندگان به صفحه خرید لوازم جانبی دوربین‌های خود،‌ از لینک مشخصی در بیو اینستاگرام استفاده کرده است. بیش از آن‌که لینکی را به وب‌سایت خود اضافه کنید باید در ابتدا با بررسی کامل وب‌سایت مطمئن شوید که صفحه مورد نظر شما تمامی اهداف مورد نظرتان را پوشش می‌هد.

گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام

اطلاع رسانی رونمایی از محصول

همانند بخش قبل، اگر از محصول جدیدی رونمایی می‌کنید این امکان برای شما وجود دارد که با گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام اطلاعاتی در رابطه با محصول جدید در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید. با این کار،‌ افراد تشویق می‌شوند تا از محصول جدید شما اطلاع پیدا کنند و به این ترتیب، احتمال فروش محصول بیشتر می‌شود.

هدایت افراد به وبلاگ شخصی

اگر تولیدکننده محتوا هستید، یکی از راه‌های اطلاع‌رسانی نوشته‌های جدید یا حتی قدیمی خود، استفاده از لینک‌ مطالب از طریق گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام است. به طور مثال به تصویر زیر نگاه کنید. در این تصویر، آخرین نوشته یک مجله اینترنتی به کمک تصویری مناسب آورده شده و در انتهای مطلب نیز از دنبال‌کنندگان خواسته شده است تا به لینک در بیو اینستاگرام مراجعه کنند.

این روش، از ساده‌ترین تکنیک‌هایی است که به کمک آن می‌توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید خاصه اگر محتوای مهمی همچون کتاب‌های الکترونیکی، مقالات، مطالعات موردی یا مواردی از این دست را در اختیار دیگران قرار می‌دهید. علاوه بر این، حتی صاحبان صنایع نیز می‌توانند برای افزایش آگاهی کارکنان خود یا اطلاع‌رسانی به مشتریان از این روش کمک بگیرند.

تنها نکته منفی این روش، تغییر مداوم لینک در بیو اینستاگرام است زیرا هر بار که مطلب جدیدی را منتشر کنید باید لینک بیو خود را عوض کنید.

گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام

هدایت افراد به کانال فیلم آموزشی

در مطالب پیشین مجله فرادرس به طور کامل در رابطه با نحوه ساخت ویدیو آموزشی صحبت کردیم و نرم‌افزارهایی همچون کمتازیا و افترافکت نیز برای این کار معرفی شدند. اگر فیلم‌های آموزشی تهیه می‌کنید و در پلتفرم‌های مشخصی همچون یوتیوب فعالیت دارید، با گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام امکان هدایت افراد و دسترسی آن‌ها به آموزش‌های شما فراهم می‌شود.

تحقیقات نشان داده‌‌اند که ۹۲ درصد بازاریاب‌های دیجیتالی اعتقاد دارند که فیلم آموزشی، بخش مهمی از استراتژی بازاریابی را تشکیل می‌دهد و بخش جدایی‌ناپذیر کسب‌وکار آن‌‌ها و ارتباط با مخاطب از طریق این ویدیوها صورت می‌گیرد. با توجه به گفته‌های بالا پیشنهاد می‌شود به جای این‌که دنبال‌کنندگان خود را به صفحه اصلی وب‌سایت خود هدایت کنید، برای آن‌ها یک فیلم تبلیغاتی بسازید و با گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام این فیلم را برای آن‌ها نمایش دهید.

دعوت افراد به شرکت در قرعه کشی و مسابقات

افراد همواره علاقه به سرگرمی و بازی کردن دارند و بیشتر از این دو، به بردن علاقه‌مند هستند. امروزه ارائه محتوای جذاب به لحاظ کمی و کیفی، تاثیر بسیاری در جلب توجه افراد به کسب‌وکار شما دارد و برگزاری مسابقات، راهی ارزان، ساده و قدرتمند برای رسیدن به اهداف کلان بازاریابی به شمار می‌آید. از افزایش بازدید گرفته تا ساخت جامعه هدف، همگی با برگزاری مسابقات و دعوت افراد به شرکت در قرعه‌کشی امکان‌پذیر است.

به طور معمول زمانی که یک مسابقه یا قرعه‌کشی را سازمان‌دهی می‌کنید، بنری تبلیغاتی را در صفحه اینستاگرام قرار می‌دهید. اما راه بهتر این است که یه صفحه وب مخصوص به قرعه‌کشی ایجاد کنید و با گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام، افراد را تشویق کنید تا از این لینک در بیو بازدید کنند.

معرفی فیلم آموزش مبانی بازاریابی محتوا (Content Marketing)

از جمله مهم‌ترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوا است و بر همین اساس، فرادرس دوره آموزشی ۴۵ دقیقه‌ای را در قالب ۹ سرفصل تدوین کرده است. مفهوم و مراحل بازاریابی درونگرا و استراتژی محتوا از جمله مباحث مهم این آموزش به شمار می‌آیند. علاوه بر این، مباحث دیگری همچون موفقیت در بازاریابی محتوا و برنامه‌ریزی در بازاریابی محتوا نیز در این آموزش تدریس می‌شوند.

جمع بندی

بیو اینستاگرام شما محل با اهمیتی برای ایجاد جذابیت‌‌های مرتبط با کسب‌وکار شما به شمار می‌آید که در این راه، لینک‌هایی که استفاده می‌کنید به افزایش بیشتر این جذابیت کمک می‌کنند. با گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام و استفاده بهینه از آن در نهایت می‌توانید افزایش تعامل با مخاطب و ترافیک ورودی به سایت را داشته باشید. علاوه بر این، در بیشتر موارد، داشتن تنها یک لینک نمی‌تواند پاسخ‌گوی نیاز شما برای ارتباط با مشتری باشد. به همین دلیل، استفاده از ابزارهایی با ارائه لینک‌ها و قابلیت‌های متنوع، اثرگذاری بیشتری را برای کسب‌وکار و نام تجاری شما به همراه خواهد داشت.

بر اساس رای ۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
iconsquaresproutsocialhubspot
۲ دیدگاه برای «گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام | کاربردی ترین و موثرترین روش»

مطالب درسته ولی من تیک آخر را می‌زنم لینک در بیو وارد نمیشه ، با پیج دیگر خودم امتحان کردم میشه ولی با پیج بیزینسی ام نمیشه ، چی کار باید کرد

ممنون از این مطلب کاربردی

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *