متن بیو اینستا با فونت خاص | چطور یک متن خاص بیو بنویسیم؟

۱۰۲۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ مهر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
متن بیو اینستا با فونت خاص | چطور یک متن خاص بیو بنویسیم؟

زمانی که بخواهیم کسب‌وکار و بازاریابی خود را به کمک بازاریابی رسانه‌های اجتماعی توسعه دهیم، ناگزیر به استفاده از شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام هستیم چراکه باید به نحوی با تولید محتوا در این شبکه‌ها، کالاها یا خدمات اصلی خود را به ‌مشتریان هدف معرفی کنیم. حتی اگر یک پادکست تهیه می‌کنیم این امکان وجود دارد که با طراحی یک بنر تبلیغاتی و استفاده از آن در پست اینستاگرام، تبلیغی برای پادکست خود داشته باشیم. اما برای این‌که مخاطب اینستاگرام را در نگاه اول با کسب‌وکار خود آشنا کنیم باید متن بیو اینستا تاثیرگذار بنویسیم. در مطالب پیشین مجله فرادرس در رابطه با متن بیو اینستاگرام صحبت کردیم. در این آموزش قصد داریم نحوه نوشتن متن بیو اینستا با فونت خاص را نیز یاد بگیریم.

متن بیو اینستا چیست؟

بیو اینستاگرام بخش کوچکی در پایین نام کاربری اینستاگرام است که به کمک آن می‌توانید اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با کسب‌وکار خود در اختیار بازدیدکنندگان از پروفایل خود قرار دهید. این اطلاعات می‌توانند شامل لینک بیو اینستاگرام، ایموجی‌ها و هشتگ‌های مختلف باشند که همگی در متن بیو اینستا جای می‌گیرند. هرقدر که متن بیو اینستا را بهتر بنویسید، اطلاعات مفیدی با اثرگذاری بیشتر را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهید. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به طور خلاصه به ویژگی‌های یک متن بیو اینستا بپردازیم تا به کمک ۱۵۰ کاراکتری که برای متن بیو اینستاگرام در اختیار دارید، اطلاعات مناسبی را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید.

با توجه به اهمیت یادگیری نرم‌افزارهای مرتبط با تولید محتوا، «فرادرس» اقدام به انتشار فیلم آموزش تولید محتوای الکترونیک با نرم افزار Adobe Captivate کرده که لینک آن در ادامه آورده شده است.

  • برای دیدن فیلم آموزش تولید محتوای الکترونیک با نرم افزار Adobe Captivate + اینجا کلیک کنید.

ویژگی های متن بیو اینستا

برای این‌که یک متن بیو اینستا مناسب و اثرگذار تهیه کنید باید متن شما شامل ویژگی‌های زیر باشد:

  • کلمات کلیدی: از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کاری خود استفاده کنید تا مخاطب با دیدن کلمه کلیدی، به سرعت با محتوا و نوع فعالیت شما آشنا شود.
  • ایموجی: به کمک ایموجی‌ها، متن بیو اینستا را در چند خط جداگانه بنویسید تا خوانایی بهتری داشته باشد
  • استفاده از جملات مناسب فراخوان: از امکان «فراخوانی برای اقدام» (Call To Action | CTA) کمک بگیرید تا دنبال‌کنندگان خود را به صفحه مورد نظر خود هدایت کنید.
  • مشخص کردن مهارت‌ها: مهارت‌های خود را در چند کلمه و عبارت کوتاه بیان کنید تا در نگاه اول، شخص بازدید‌کننده بداند که با چه موضوعی فعالیتی روبرو خواهد بود.
  • درج لینک در بیو اینستاگرام: از ابزارهای مناسب کمک بگیرید تا لینک کارت ویزیت آنلاین خود را در بیو اینستاگرام قرار دهید.
  • مشخص کردن راه‌های ارتباطی: علاوه بر درج لینک بهتر است راه‌های ارتباطی مانند آدرس ایمیل و شماره تلفن خود را در «حساب کاربری تجاری» (Business Account) ثبت کنید تا دکمه‌های مربوط به آن در بیو اینستاگرام ایجاد شوند.

متن بیو اینستا

نمونه های متن بیو اینستا

حال که می‌دانید چه ویژگی‌هایی را باید در متن بیو اینستا خود بکار بگیرید باید شروع به کار کنید و چندین پیش‌نویس برای متن بیو اینستاگرام خود بنویسید. البته در ادامه چند نمونه متن بیو اینستا را بررسی می‌کنیم تا ایده‌های بهتری برای نوشتن در اختیار داشته باشید. می‌توانید از متن‌های زیر برای ایده‌یابی استفاده کنید تا در نهایت به یک متن مناسب دست پیدا کنید.

متن بیو اینستا معمول

در زیر، عبارت‌هایی معمول برای انواع متن بیو اینستا آورده شده است.

خلق زندگی که دوستش دارم ...

سادگی، کلید خوشبختی است

در دنیای افراد شکست‌خورده، تو پیروز باش

مجذوب زندگی شده‌ام که در اینجا می‌بینید

در وجود فرداها، دلایلی نهفته است

آن‌چه که می‌نویسم را تمرین می‌کنم

ناتوانی‌هایش را به توانایی و رویاهایش را به نقشه راه بدل کرده

خالق طلوعی دوباره خواهم بود

متن بیو اینستا جالب با چاشنی طنز

اگر اینستاگرام شما از پست‌های سرگرم‌کننده و با نمک برای جذب مخاطب کمک می‌گیرد، متن‌های زیر یا مشابه آن به شما کمک می‌کنند.

به بستنی معتادم

عاشق سریال و پفک

کلمات در توصیف علاقه من به تعطیلات ناتوانند

شکلات از من سوالی نمی‌پرسه چون منو درک می‌کنه

گاهی اوقات دلم می‌خواهد هیچ کاری نکنم و به یک میلیاردر تبدیل بشم

خوابالو، پرحرف و شکمو

ممکنه به ظاهر هیچ کاری نکنم اما ذهنم خیلی درگیره

متن بیو اینستا

متن بیو اینستا زیبا

از متن‌های زیر نیز به طور کلی می‌توان بهره برد.

پیشنهاد ۴ نفر از ۵ نفری که پیشنهاد می‌دن

هرجا که می‌رم محبت پخش می‌کنم

رنگین‌کمان افراد در روزهای بارانی‌ هستم

گاهی اوقات می‌توان جادو کرد. جادوی خود را مخفی نکنید

متن بیو اینستا برای کسب و کارها

تا اینجا به متن‌هایی اشاره کردیم که در متون عمومی مورد استفاده قرار می‌گرفت اما متن‌های زیر می‌توانند در کسب‌وکارها نیز لحاظ شوند. توجه داشته باشید که اگر در متن بیو اینستا از ایموجی هم کمک بگیرید، در نهایت به متن بهتری دست پیدا می‌کنید.

جشنواره فروش ۵۰ درصد فقط در این هفته

محصولات پرفروش ما را در زیر مشاهده کنید

صفحه رسمی ... در اینستاگرام

ارسال رایگان درب منزل

پرداخت درب منزل

عکس‌های خود را با هشتگ ... برای ما به اشتراک بگذارید تا شانس برنده شدن ... را داشته باشید

متن بیو اینستا انگلیسی

متن بیو خاص

در برخی پروفایل‌های اینستاگرام روزمره می‌توان از متن بیو خاص استفاده کرد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

در دنیای تاریک، ستاره‌ها را نظاره کن

تمام کار من، بردن است و دیگر هیچ

در دنیایی که همه چیز در اختیار دارید، بخشنده باشید

هرگاه گمان کردید که نمی‌توانید یا می‌توانید کاری را انجام دهید، درست فکر کرده‌اید

خلاقیت، همه چیز را درست می‌کند

نحوه نوشتن متن بیو اینستا با فونت خاص

در بسیاری از موارد، نوشتن متن بیو اینستا با فونت خاص می‌تواند جذابیت بیشتری به حساب کاربری شما بدهد و به نوعی لحن و شخصیت کسب‌وکار شما را نیز مشخص می‌کند. برای نوشتن متن بیو اینستا با فونت خاص کار ساده‌ای در پیش دارید. کافی است به یکی از سایت‌هایی مراجعه کنید که فونت اینستاگرام تولید می‌کنند. تعدادی از این سایت‌ها در زیر آورده شده‌اند.

  • سایت برای فونت اینستاگرام: «+» و «+»

به طور مثال با مراجعه به یکی از سایت‌های بالا می‌توان در بخش «Edit Text» متن بیو خود را وارد و از فهرست پایین، فونت‌های مورد نظر خود را مشاهده کنید. در سمت راست نیز پیش‌نمایشی از خروجی به شما نشان داده خواهد شد. البته این نوع از فونت‌ها بیشتر برای متون انگلیسی به کار می‌روند و در مواردی جزئی از متن‌های فارسی نیز می‌توان بهره برد.

متن بیو اینستا با فونت خاص

کافی است متن مورد نظر خود را کپی و در بیو اینستاگرام وارد کنید. برای این کار نیز به صفحه اصلی پروفایل کاربری خود مراجعه و دکمه «Edit Profile» را لمس کنید. متن بیو اینستا را که از قبل کپی کرده بودید در بخش «Bio» وارد کنید. کار در اینجا به پایان رسیده است و اگر در مورد دیگر قابلیت‌های اینستاگرام یا تنظیمات آن سئوالی دارید می‌توانید از مطلب آموزش اینستاگرام مجله فرادرس استفاده کنید.

بر اساس رای ۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Creative Bloqtailwind blog
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *