تقلب نامه (Cheat Sheet) فرمول های فیزیک الکتریسیته و مغناطیس

۱۰۷۴۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲ دقیقه
تقلب نامه (Cheat Sheet) فرمول های فیزیک الکتریسیته و مغناطیس

در راستای تکمیل مجموعه تقلب‌نامه‌های مجله فرادرس در حوزه فیزیک، در نظر داریم تا تقلب‌نامه‌ای شامل فرمول های فیزیک الکتریسیته و مغناطیس را در این مطلب ارائه کنیم. تقلب‌نامه (Cheat Sheet)، برگه‌ای است که در یک یا چند صفحه تنظیم شده و در بردارنده نکات مهم و خلاصه یک درس یا کتاب و فرمول‌های لازم برای حل مسائل آن حوزه است. تقلب‌نامه مفهموم کاملاً مثبتی داشته و در مقاطع مختلف تحصیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده از تقلب‌نامه می‌تواند سرعت و دقت حل مسائل را بالاتر ببرد. همچنین، می‌توان قبل از امتحان، با مطالعه تقلب‌نامه نکات مهم را به‌ سرعت مرور کرد و یک جمع‌بندی مناسب از محتوای علمی داشت.

با توجه به مواردی که گفته شد، تدوین تقلب‌نامه‌های پرکاربرد در حوزه‌های مختلف علمی، یکی از اهداف مجله فرادرس بوده و در همین رابطه، تقلب‌نامه‌های مختلفی تهیه و تدوین می‌شود. جهت مشاهده دیگر تقلب‌نامه‌های مجله فرادرس می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. همان‌طور که اشاره کردیم، تقلب‌نامه‌ای که در اینجا تهیه و تدوین شده، شامل فرمول های فیزیک الکتریسیته و مغناطیس است که در مقطع دبیرستان (فیزیک سال یازدهم) و نیز فیزیک پایه دانشگاه (درس فیزیک پایه ۲ و مبانی الکترومغناطیس) ارائه می‌شوند.

تقلب نامه (Cheat Sheet) فرمول های فیزیک الکتریسیته و مغناطیس

در تقلب‌نامه فرمول های فیزیک الکتریسیته و مغناطیس به جهت دوری از پراکندگی و شلوغی مطالب، ابتدا تمامی پارامتر‌های فیزیکی مورد استفاده در فیزیک الکتریسیته و مغناطیس به همراه واحد‌ اندازه‌گیری آن‌ها در جدولی تدوین شده‌ است. سپس در جدول‌هایی مجزا با عناوین ذیل، تمامی مباحث این حوزه از فیزیک آورده شده است که به طور کامل واحد دانشگاهی فیزیک پایه ۲ را پوشش می‌دهند.

  • بار و میدان‌های الکتریکی
  • خازن
  • مقاومت الکتریکی
  • جریان الکتریکی
  • قوانین Kirchhoff
  • مغناطیس
  • سلف و مدار RLC
  • جریان متناوب (AC)
  • الکترومغناطیس

فرمول‌های گردآوری شده در این تقلب‌نامه، از آموزش‌های مجله فرادرس انتخاب شده‌اند و مهم‌ترین و پرکاربردترین مباحث فیزیک الکتریسیته و مغناطیس را پوشش داده‌اند. برخی از این آموزش‌ها به شرح ذیل هستند:

برای دانلود فایل PDF قابل چاپ تقلب‌نامه «فیزیک الکتریسیته و مغناطیس» روی تصویر زیر کلیک کنید.

دانلود تقلب‌نامه (+کلیک کنید)

در صورتی که این مطلب برای شما مفید واقع شد، مطالب مرتبط زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شود:

^^

بر اساس رای ۶۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
۴ دیدگاه برای «تقلب نامه (Cheat Sheet) فرمول های فیزیک الکتریسیته و مغناطیس»

عال است

بسیار عالی . ممنون از شما برای تولید این محتوای ارزشمند

عالی بود مرسیییییییی

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *