آموزش ایجاد کانال در تلگرام — آموزش تصویری از ساخت تا تنظیمات

۷۸۴۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه
آموزش ایجاد کانال در تلگرام — آموزش تصویری از ساخت تا تنظیمات

در سال ۲۰۱۸ میلادی بود که شمار کاربران اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام به بیش از ۲۰۰ میلیون نفر رسید و در هر روز نیز بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر دیگر شروع به استفاده از این برنامه کاربردی می‌کنند. تلگرام ابزاری بسیار قدرتمند است که اجازه می‌دهد در هر زمان و روی تقریبا هر دستگاهی با دوستان و آشنایان گفتگو کنید، به ایجاد کانال مشغول شوید، بات‌هایی با کارکردهای گوناگون بسازید و کارهایی از این دست. در این مقاله، به صورت خاص به آموزش ایجاد کانال در تلگرام می‌پردازیم و علاوه بر این، می‌گوییم کانال‌های تلگرامی چه مزایا و کاربردهایی دارند و چطور می‌توان به شکلی بهینه به مدیریت آن‌ها مشغول شد.

کانال تلگرام چیست؟

ایجاد کانال در تلگرام

با ایجاد کانال در تلگرام و فعالیت درون آن، می‌توانید پیام‌های خود را به صورت همزمان برای ده‌ها، صدها و حتی هزاران کاربر ارسال کنید. درست مانند آنچه در شبکه‌های اجتماعی گوناگون مشاهده می‌کنیم، کاربران باید به عضویت کانال شما درآیند تا قادر به مشاهده محتوایی باشند که توسط یک یا چند مدیر منتشر می‌شوند.

با اهداف گوناگونی می‌توان به ایجاد کانال در تلگرام مشغول شد، از اشتراک‌گذاری محتوای آموزشی و کاربردی گرفته تا پیاده‌سازی یک استراتژی تجاری در کسب‌وکار. علاوه بر این، با ایجاد کانال در تلگرام و بهبود وضعیت آن می‌توانید تصویری بهتر از برند سازمانی یا شخصی خود ترسیم کنید، از نمایش تبلیغات به کسب درآمد برسید و وفاداری مشتریان را به دست آورید.

برای اینکه مخاطبان همواره به محتوای شما علاقه‌مند بمانند، باید دست به تولید محتوایی بزنید که هم شکلی کارآمد و هم سرگرم‌کننده برای قشر هدف شما دارد. این کاری بسیار دشوار است و به همین خاطر بوده که این‌ روزها شاهد ظهور شغلی به نام مدیر شبکه‌های اجتماعی بوده‌ایم. اگر قصد دارید به شکلی جدی روی کانال تلگرامی مورد نظرتان سرمایه‌گذاری کنید، باید پا را از رویکردهای شخصی فراتر گذاشته و از مهارت‌های افراد متخصص بهره‌مند شود.

چند نکته مهم که باید پیش از ایجاد کانال در تلگرام بدانید

کانال‌های تلگرامی در دو دسته‌بندی قرار می‌گیرند:

  • کانال‌های خصوصی یا Private که تنها در دسترس مشترکین قرار دارند و در جستجوهای عمومی ظاهر نمی‌شوند. برای پیوستن به یک کانال خصوصی، لازم است لینک مخصوص به آن را از مدیر (یا اصطلاحا ادمین) کانال دریافت کنید. کانال‌های خصوصی راهکاری عالی برای شرکت‌ها و تیم‌ها به حساب می‌آیند. از این نوع کانال‌ها می‌توان برای نوشتن متون شخصی، گزارش‌های عملکرد و موارد مشابه بهره گرفت. علاوه بر این، می‌توانید در هر لحظه، کانال خصوصی خود را تبدیل به کانالی عمومی کنید.
  • از سوی دیگر نیز کانال‌های عمومی یا Public را داریم که در دسترس تمام کاربران هستند، چه به عضویت آن درآمده باشند و چه نه. کانال‌های عمومی در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند و یک آدرس یا لینک بسیار کوتاه دارند.

برخی از مهم‌ترین اطلاعاتی که باید راجع به کانال‌های تلگرامی بدانید به شرح زیر است:

  • نام کانال شما و بیوگرافی آن نباید بیشتر از ۲۵۵ کاراکتر (یا حرف) باشند.
  • با هر حساب کاربری تلگرام می‌توان تا سقف ۱۰ کانال عمومی ساخت.
  • شمار مشترکین هر کانال نامحدود است.
  • هرکسی می‌تواند به هنگام ساخت کانال، تا سقف ۲۰۰ نفر از مخاطبان خود را دعوت به پیوستن به آن کند.
  • هر کانال می‌تواند تا سقف ۵۰ مدیر یا ادمین داشته باشد.
  • در هر کانال می‌توان تا سقف ۲۰ بات را به کار گرفت.
  • تمام محتویات کانال را می‌توان تا دو روز پس از انتشار، ویرایش کرد.
  • برای حذف کردن کانالی که بیش از ۱۰۰۰ مشترک دارد، باید با پشتیبانی کاربران تلگرام ارتباط برقرار کنید.

چطور کانال تلگرامی بسازیم؟

خبر خوب اینکه هم با اپلیکیشن تلگرام روی سیستم عامل‌های ویندوز و مک و هم با اپلیکیشن موبایل آن (روی اندروید و iOS) قادر به ایجاد کانال خواهید بود. رویه کار به شرح زیر است:

  • روی اپلیکیشن دسکتاپ: در گوشه بالا سمت چپ، روی آیکن منو (به شکل سه خط افقی) بزنید. سپس از منوی کشویی جدیدی که باز می‌شود، گزینه Create Channel را انتخاب کنید.
  • روی اپلیکیشن اندروید: لیست چت‌ها را باز کرده، روی آیکن منو بزنید و گزینه New Channel را انتخاب کنید.
  • روی اپلیکیشن iOS: در تب چت‌ها، روی آیکن پیام جدید در گوشه بالا سمت راست بزنید. سپس New Channel را انتخاب کنید.

بیایید باقی فرآیند ایجاد کانال در تلگرام را به صورت گام به گام، روی اپلیکیشن دسکتاپ آن پیش ببریم.

ایجاد کانال در تلگرام

۱. گزینه Create Channel را انتخاب کنید.

ایجاد کانال در تلگرام

۲. پنجره‌ای تازه باز می‌شود. نام دلخواه خود را وارد کرده و یک توضیح کوتاه در قالب «بیو» یا همان بیوگرافی بنویسید. سپس روی گزینه Create بزنید.

ایجاد کانال در تلگرام

۳. در پنجره بعدی، نوع کانال خود را انتخاب کنید. اگر می‌خواهید کانالی عمومی یا Public بسازید، باید یک لینک هم برای آن در نظر بگیرید. در اسکرین‌شات پایین، ما عبارت «CatMarketing» را به عنوان لینک انتخاب کرده‌ایم. اگر لینک مورد نظرتان در دسترس نیست، یعنی شخصی دیگر پیش‌تر از آن استفاده کرده و باید به سراغ گزینه‌ای دیگر بروید.

ایجاد کانال در تلگرام

۴. در مرحله بعدی می‌توانید تا سقف ۲۰۰ نفر را از میان لیست مخاطبان خود به پیوستن به کانال دعوت کنید. کاربرانی که می‌خواهید افزوده شوند را انتخاب کرده و سپس روی Invite کلیک کنید. اگر دلتان خواست، می‌توانید با گزینه Skip به کلی از این مرحله عبور کنید.

ایجاد کانال در تلگرام

۵. کار تمام است و حالا شما صاحب یک کانال تلگرامی جدید شده‌اید. در قدم بعدی باید به راه‌اندازی اولیه کانال و شخصی‌سازی آن مشغول شوید.

ایجاد کانال در تلگرام

نحوه راه‌اندازی اولیه کانال تلگرامی

اگرچه محتوای شما و استراتژی‌هایی که در قبال نشر آن‌ها در پیش گرفته‌اید بدون تردید روی شمار مشترکین و نرخ بازگشت آن‌ها تاثیر می‌گذارد، اما این‌ها تنها عوامل موثر به حساب نمی‌آیند. جلوه‌های بصری کانال شما هم اهمیت فراوان دارند. در واقع طراحی کلی نخستین چیزی است که توجه مشترکین بالقوه را به خود جلب می‌کند، البته به شکلی ناخودآگاه.

شمایل کلی کانال تلگرامی شما باید بسیار شسته‌رفته باشد و یک نام، یک بیو (توضیحی کوتاه) و یک آواتار (یا همان تصویر پروفایل) را شامل شود. بیو شما نیز باید به شکلی موجز و واضح نوشته شده باشد و اطلاعاتی کارآمد راجع به فعالیت‌هایتان را در بر بگیرد.

اگرچه سقف کاراکترها یا حروف قابل استفاده در بیو ۲۵۵ کاراکتر است، اما سعی کنید توضیحات خود را تا سقف ۲۰۰ حرف خلاصه کنید. به این ترتیب، کاربران به شکلی سریع و آسان قادر به خواندن متن مورد نظرتان خواهند بود. در این توضیحات، جوهره کانال تلگرامی خود را توصیف و اطلاعات تماس اضافه را نیز درج کنید. برای مثال می‌توانید لینک سایت رسمی خود یا لینک پروفایل‌تان در دیگر شبکه‌های اجتماعی را قرار دهید.

برای مشاهده بیو خود، روی آیکن منو زده و به سراغ گزینه View Channel Info بروید.

هنگام انتخاب نام برای کانال تلگرامی خود، از زبان قشر هدف‌تان استفاده کنید. نامی که انتخاب می‌شود، باید جوهره کانال را در قالب یک الی سه کلمه بیان کند. اگر می‌خواهید در آینده مخاطبان تلگرامی خود را گسترش دهید، منطقی خواهد بود که از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت خود در نام مورد نظر بهره ببرید.

برای ویرایش نام یا بیو کانال، روی آیکن منو زده و به سراغ Manage Channel بروید.

آواتار شما از سوی دیگر، نقش چهره کانال تلگرامی را ایفا می‌کند. این تصویر کوچک می‌تواند ذهنیتی بسیار گسترده برای مخاطبان بالقوه به وجود آورد. اگر می‌خواهید برندتان به خوبی شناخته شود، پیشنهاد می‌کنیم از لوگوی کسب‌وکار خود به عنوان آواتار بهره بگیرید. همانطور که احتمالا خودتان متوجه شده‌اید، تلگرام از آواتارهای دایره‌ای شکل استفاده می‌کنید. اما نیازی نیست تصویر را برش بزنید و تلگرام خودش آن را به شکل دایره در می‌آورد. خیلی ساده لازم است تصویری مربعی‌شکل با حداقل ابعاد ۳۰۰ پیکسل در ۳۰۰ پیکسل آپلود کنید. از سوی دیگر اطمینان حاصل کنید که تمام اجزای موجود در تصویر شما به خوبی درون قاب قرار می‌گیرند.

سه راه کلی برای یافتن لوگو یا تصویر مناسب برای آواتار تلگرام وجود دارد:

یافتن تصویر مناسب در وب‌سایت‌های تصاویر استاک: وب‌سایت‌های تصاویر Stock در واقع سرویس‌هایی هستند که اجازه استفاده از تصاویر هنرمندان مختلف را در ازای پرداخت مبلغی مشخص به شما می‌دهند. از مزایای این روش می‌توان به گستردگی طرح‌ها و تصاویر و امکان یافتن آن‌ها در دسته‌بندی‌های گوناگون اشاره کرد. از طرف دیگر هیچوقت نمی‌توانید مطمئن باشید که کسی دیگر از همان تصویر استفاده می‌کند یا خیر.

همکاری با یک طراح حرفه‌ای برای طراحی یک لوگو: با استفاده از این گزینه، طرحی منحصر به فرد گیر خواهید آورد که مثل یک دستکش، ماهیت برند شما را در برمی‌گیرد. تنها مشکل اساسی در این رویکرد، هزینه بالای همکاری با طراحان حرفه‌ای است.

استفاده از یک سایت لوگوساز آنلاین مانند Logaster (+): با استفاده از این سایت یا سایت‌های مشابه، کافی است نام کانال و صنعت فعالیت خود را وارد کرده و از میان انبوهی گزینه‌ی زیبا، یکی را برگزینید.

برای آپلود تصویر آواتار، روی آیکن منو کلیک و گزینه Manage Channel را انتخاب کنید. در پنجره جدیدی که باز می‌شود، روی علامت دوربین بزنید.

لوگوی مورد نظر را از حافظه دستگاه انتخاب کنید و سپس به تنظیم بخشی که درون قاب قرار می‌گیرد مشغول شوید.

در نهایت روی گزینه Save بزنید. تبریک می‌گوییم، کانال تلگرام شما حالا تصویری شاخص دارد.

چطور کانال تلگرامی را مدیریت کنیم؟

حالا که روند ایجاد کانال در تلگرام به پایان رسیده و آماده اشتراک‌گذاری محتوای مد نظر خود با تمام جهان هستید، باید با نکات و ترفندهای بنیادین در رویه مدیریت کانال نیز آشنا باشید. به مطالعه ادامه دهید.

ادمین‌ها (Adminstrators)

هر زمان که کانالی تازه می‌سازید، به صورت پیش‌فرض تبدیل به مدیر یا اصطلاحا «ادمین» آن می‌شوید. اگر نیازمند کمک افرادی دیگر برای مدیریت کانال هستید، می‌توانید از میان مشترکین، برخی را به عنوان ادمین‌های ثانویه انتخاب کنید. هر ادمین می‌تواند دسترسی محدود یا کامل به گزینه‌های مدیریت کانال داشته باشید. برای مثال می‌توانید جواز انتشار و ویرایش محتوا را به یک ادمین بدهید و ادمین دیگر صرفا قادر به افزودن مشترکین تازه باشد.

برای دستیابی به گزینه‌های موجود، وارد تنظیمات (Settings) شده، روی Manage Channels بزنید و سپس به سراغ Adminstrators و Add Adminstrator بروید. در لیست مشترکین کانال، کاربر مد نظر خود را انتخاب کنید. پنجره‌ای تازه روی صفحه باز می‌شود.

جوازهایی که می‌خواهید را به او بدهید و سپس روی گزینه Save بزنید تا تغییرات ذخیره‌سازی شوند.

هشتگ‌ها

هشتگ‌ها راهی آسان برای یافتن اطلاعات درست در شبکه‌های اجتماعی به حساب می‌آیند. برای اینکه محتوای شما واقعا به چشم آید، روی تک‌تک پست‌ها از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید. در اینجا دو ترفند کلی برای اشتراک‌گذاری با شما داریم، اما برای دریافت اطلاعات بسیار تخصصی‌تر می‌توانید به مطالعه آموزش جامع ساخت هشتگ در شبکه‌های اجتماعی فرادرس بپردازید.

  • از استفاده از هشتگ‌هایی که چندین کلمه دارند خودداری کنید. اگر می‌خواهید از هشتگی مانند #بازاریابی_در_ایران استفاده کنید، آن را به شکل هشتگ‌هایی خردتر مانند «بازاریابی»، «ایران» و «اخبار» در بیاورید.
  • از هشتگ‌ها به همان زبانی استفاده کنید که محتوا نوشته می‌شود و برای مخاطب قابل خواندن است.

نظرسنجی‌ها

تا چند سال پیش برای افزودن نظرسنجی به کانال تلگرامی خود باید به سراغ یک بات مخصوص می‌رفتید. اما حالا می‌توان همین‌کار را با تنها دو کلیک به انجام رساند. خیلی ساده روی آیکن منو در گوشه بالایی صفحه بزنید و گزینه Create Poll را انتخاب کنید. سوال مورد نظر خود را تایپ کنید و سپس قادر به افزودن حداکثر ۱۰ گزینه خواهید بود. ساخت نظرسنجی راهی معرکه برای بازخورد گرفتن از مخاطبان به حساب می‌آید. بنابراین اگر به فرض قصد دارید تغییری بنیادین در کانال خود ایجاد کنید، بهتر است ابتدا نظر مشترکین را جویا شوید.

قواعد هوشمندانه برای انتشار محتوا

هنگام اشتراک‌گذاری محتوای مورد نظر خود، همواره قواعد زیر را مد نظر داشته باشید:

  • محتوای تازه را در شب‌هنگام منتشر نکنید: از آن‌جایی که بسیاری از کاربران اعلانات یا نوتیفیکیشن‌های خود را در شب غیر فعال می‌کنند، ممکن است محتوای شما از چشم آن‌ها دور بماند.
  • یک زمان‌بندی مناسب فراهم آورده و به آن بچسبید: در شبکه‌های اجتماعی، کاربران معمولا ۸ صبح، ۶ عصر و ۸ شب مشغول به فعالیت می‌شوند. بنابراین محتوای جدی خود را صبح‌ها منتشر کنید و در اوقات دیرتر روز نیز به سراغ محتوایی بروید که توجه و دقت نظر کمتری از مخاطب طلب می‌کنند.
  • کیفیت را نسبت به کمیت در اولویت بگذارید: همیشه به خاطر داشته باشید که یک پست با کیفیت ارزشی بیشتر از ۵ پست کوتاه دارد که به راحتی زیر سوال می‌روند.
  • تداوم شما در انتشار محتوا، بستگی به سوژه کانال تلگرام دارد: اگر کانالی خبری ایجاد کرده‌اید، انتشار روزانه یا حتی ساعتی پست‌ها ایرادی ندارد. در سایر صنایع اما پیشنهاد می‌شود به سراغ ۲ الی ۳ پست طولانی در هفته بروید.
  • کاربران در روزهای کاری و غیر تعطیل تمایل بیشتری به دریافت اطلاعات تازه دارند.

بات‌های تلگرام

بات‌های تلگرامی در واقع اپلیکیشن‌هایی هستند که توسط اشخاص ثالث ساخته شده‌اند و در موارد گوناگون مانند آنچه در پایین آورده‌ایم به کاربران یاری می‌رسانند.

  • ساخت پست‌های زیبا
  • تعامل با مشترکین به روش‌های موثرتر
  • زمان‌بندی انتشار پست‌ها
  • رصد کردن معیارهای مهم
  • تنظیم هشدار و اعلان

بات‌ها اساسا کارکرد کلی تلگرام را به شکل قابل توجهی بهبود می‌دهند. برخی از محبوب‌ترین بات‌های تلگرام را نیز در پایین آورده‌ایم:

  • ControllerBot به شما کمک می‌کند که پست‌های خود را ساخته و منتشر کنید. با استفاده از این بات می‌توانید اموجی‌ها را به پست افزوده و معیارهای تحلیلی هر یک را مشاهده کنید.
  • BotFather یک بات مخصوص چت است. از این بات برای ارائه خودکار پاسخ به سوالات، اطلاعات مهم، ارائه مشاوره و یا حتی فروش محصولات به مخاطبان خود استفاده کنید.
  • Vote یک بات متخصص در حوزه ساخت نظرسنجی و رای‌گیری است.
  • LivegramBot به پیام‌های ارسالی مشترکین شما پاسخ می‌دهد، خبرنامه می‌سازد و داده‌های آماری مهم را در اختیارتان می‌گذارد.
  • mrkdwnrbt به شما در ویرایش و زمان‌بندی محتوا یاری می‌رساند.

چطور یک بات را درون کانال تلگرامی خود قرار دهیم؟

پیش از هر چیز لازم است بات مخصوص به خودتان را بسازید. عبارت BotFather@ را درون نوار جستجوی تلگرام وارد کنید. بعد از نمایش نتیجه جستجو، وارد صفحه BotFather شده و فرمان start/ را ارسال کنید تا فرآیند آغاز شود. سپس می‌توانید با ارسال فرمان newbot/، باتی جدید بسازید.

ایجاد کانال در تلگرام

سیستم از شما می‌خواهد که یک نام برای بات جدیدتان تعیین کنید.

حالا باید یک نام کاربری برای بات خود برگزینید. این نام کاربری، باید حاوی کلمه «bot» در بخش پایانی باشد. اگر نام کاربری مورد نظرتان پیشتر استفاده شده، به سراغ گزینه‌ای دیگر بروید.

بات با موفقیت ساخته شده و حالا باید ژتون (یا توکن) مخصوص به آن را کپی کنید.

بار دیگر به سراغ نوار جستجوی تلگرام رفته و این بار عبارت ControllerBot@ را وارد کنید. وارد صفحه Controller Bot شوید. فرمان‌های start/ و سپس addchannel/ را به بات بدهید.

حالا توکن بات مخصوص خودتان را در اینجا پیست کنید.

باتی که لحظاتی پیش ساختید را به جمع ادمین‌های کانال تلگرامی خود اضافه کنید.

لینک کانال خود را از بخش Bio برداشته و درون کادر متنی ControllerBot@ وارد کنید.

برای تعیین منطقه زمانی، شهر خود را نیز مشخص کنید. کار به پایان رسید. بات شما آماده به کار است.

چطور کانال تلگرام خود را تبلیغ و آمارها را رصد کنیم؟

ساخت کانالی که شمار فراوانی از مشترکین را در خود جای داده باشد، نیازمند صرف هزینه است. خوشبختانه تلگرام از نظر تبادل‌های تبلیغاتی با هیچ مانعی روبه‌رو نیست. بنابراین می‌توانید به شناسایی کانال‌های دیگری مشغول شوید که قشر هدفی مشابه به شما دارند و مخاطبان آن‌ها می‌توانند با محتوای شما نیز ارتباط بگیرند. پس از این، کانال خود را در آن کانال‌ها تبلیغ کنید.

علاوه بر این، می‌توانید کانال‌هایی که دقیقا در حوزه‌ای یکسان با شما فعالیت می‌کنند را شناسایی کرده و بر سر تبادل تبلیغ (عمدتا بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای از سوی هر یک از طرفین) به توافق نظر برسید.

در راهکاری دیگر پیشنهاد می‌کنیم که از تمام ظرفیت خود در شبکه‌های اجتماعی گوناگون (مانند توییتر و اینستاگرام) برای افزایش آگاهی نسبت به کانال تلگرامی خود بهره بگیرید.

پوشش رسانه‌ای هم می‌تواند بسیار موثر واقع شود. به عنوان مثال اگر کسب‌وکارتان یک وب‌سایت مخصوص دارد، می‌توانید مقاله‌ای تحت عنوان «بهترین کانال‌های تلگرام در حوزه [تخصص خودتان]» بنویسید و کانال خود را به عنوان اولین یا آخرین مورد لیست معرفی کنید. به این ترتیب خوانندگان به احتمال بیشتری نام کانال شما را به خاطر خواهند سپرد.

آمارهای تلگرام

اگر از کانال تلگرامی خود با اهداف تجاری بهره می‌برید، لازم است از نزدیک به پایش عملکرد آن بپردازید. برای دستیابی به معیارهای تحلیلی پیشنهاد می‌کنیم که از ربات ChannelAnalyticsBot@ یا وب‌سایت‌های Tgstat (+) و Telemetr (+) بهره بجویید. تمرکز را روی داده‌هایی از این دست بگذارید:

  • شمار مشترکین
  • شمار بازدیدهای روزانه
  • شمار بازنشر پست‌ها
  • شمار منشن‌ها به نام کانال

جمع‌بندی ایجاد کانال در تلگرام

تلگرام پلتفرمی بسیار قدرتمند برای ساختن و گسترش داده جامعه‌ای از مخاطبان و آموزش دادن مطالب گوناگون به آن‌ها به حساب می‌آید. شرکت‌ها، برندها و کارآفرینان به شکلی فعالانه از کانال تلگرام خود برای دستیابی به اهداف گوناگون، از کسب وفاداری مشتریان تا بهبود آمار فروش محصولات و خدمات استفاده می‌کنند. تلگرام ضمنا مجموعه‌ای از ابزارهای بی‌نظیر را در اختیار شما قرار داده که با آن‌ها قادر به ساخت، مدیریت و پایش پست‌های خود خواهید بود. پیشنهاد ما این است که از کانال تلگرام همچون یک بلاگ استفاده کنید. استایل محتوایی خاص خود را در این پیام‌رسان به نمایش بگذارید، اعتماد مشتریان و مخاطبان را به دست آورید و به صیقل دادن مهارت‌ها در تولید محتوای انحصاری مشغول شوید.

بر اساس رای ۲۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Logaster
۳ دیدگاه برای «آموزش ایجاد کانال در تلگرام — آموزش تصویری از ساخت تا تنظیمات»

سلام دو سوال
اول اینکه ایا لینک کانال خصوص که برا یک نفر میفرستیم همون نفر میتونه کپیش کنه برا کسی دیگه…هر کسی خاص خودشو داره؟

و سوال دومم چطور توی کانال خصوصی کاری کنم که ویس ها کپی یا باز ارسال نشن؟

ممنونم

ممنون از این مطلب کاربردی

سپاس فراوان .موفق و موید باشید.🤲🙏🏻

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *