۱۲ ترفند کاربردی تلگرام که همه باید بدانند

۱۲۷۵۱ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۹ آبان ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
۱۲ ترفند کاربردی تلگرام که همه باید بدانند

اگر شما نیز یکی از کاربران نرم‌افزار تلگرام هستید، احتمالاً در مواردی هنگام استفاده از آن با سوالات یا مشکلاتی مواجه شده‌اید. در این نوشته 15 نکته و ترفند تلگرام را با هم مرور خواهیم کرد که یادگیری آنها به استفاده هر بهتر و آسان‌تر از تلگرام کمک می‌کند.

1. دانلود رسانه را در تلگرام مدیریت کنید

تلگرام به شما اجازه می‌دهد که فایل‌های رسانه‌ای را تا حجم 1.5 گیگابایت ارسال و دریافت کنید. آیا فضای کافی برای ذخیره‌ی فایل‌های بزرگ ندارید؟ یا نمی‌خواهید عکس‌های به اشتراک گذاشته شده را در گالری مشاهده کنید؟ غیرفعال کردن یا فعال کردن »ذخیره در گالر» و «نمایش خودکار GIFها» فوق‌العاده آسان است.

  • اندروید: تنظیمات را باز کنید و روی «دانلود خودکار رسانه» کلیک کنید.
  • آیفون: به تنظیمات تلفن بروید، روی «حریم خصوصی» کلیک کنید و تلگرام را در قسمت «عکس‌ها» غیرفعال کنید.

2. گفتگوی مخفی

اگر می‌خواهید مطمئن شوید که گفتگوهای شما امن است، از این ویژگی شگفت‌انگیز تلگرام استفاده کنید. وقتی یک جلسه‌ مخفی را شروع می‌کنید، دیگر لازم نیست نگران محافظت از مکالمه‌ خود باشید. چت مخفی، از رمزنگاری پایان دادن به پایان برای ایجاد پیامی که فقط برای فرستنده و گیرنده قابل مشاهده است، استفاده می‌کند. کافی است بر روی «پیام جدید» ضربه بزنید و «گفتگوی مخفی جدید» را انتخاب کنید.

3. زمان‌سنج خودتخریبی در گفتگوهای مخفی

اگر هنگام چت در گفتگوی مخفی، نگران حریم خصوصی پیام‌های خود هستید، از این ویژگی تلگرام استفاده کنید. با استفاده از این ویژگی، پیام‌هایی که در چت مخفی ارسال کرده‌اید، در محدوده‌ زمانی تعیین شده توسط خودتان، خود به خود از بین می‌روند. اگر می‌خواهید به آن دسترسی داشته باشید، فقط برنامه تلگرام را باز کنید و به صورت زیر عمل کنید:

  • اندروید: بر روی دکمه‌ی سه نقطه ضربه بزنید و زمان‌سنج خود تخریبی را تنظیم کنید.
  • آیفون: روی نماد زمان‌سنج در نوار ورودی ضربه بزنید و زمان‌سنج را تنظیم کنید.

حالا، از لحظه‌ای که پیام بر روی صفحه‌ دریافت‌کننده نمایش داده می‌شود، زمان‌سنج شروع به شمارش می‌کند. وقتی شمارش زمان‌سنج به پایان می‌رسد، پیام از هر دو صفحه ناپدید می‌شود.

آیا از Snapchat استفاده کرده‌اید؟ این‌جا یک ویژگی مشابه با آن وجود دارد. اگر توسط یکی از هر دو طرف، از صفحه اسکرین‌شات گرفته شود، هم به فرستنده و هم به گیرنده اطلاع داده می‌شود.

4. آخرین زمان بازدید را از مخاطبین خاص، مخفی کنید

 

اگر از WhatsApp استفاده کرده‌اید، باید با ایده‌ پنهان کردن آخرین بازدید آشنا باشید. همان گزینه در پیام‌رسان تلگرام نیز وجود دارد اما با یک گزینه پیشرفته. اگر می‌خواهید آخرین بازدید خود را فقط از یک فرد خاص پنهان کنید، تلگرام به شما اجازه می‌دهد که از مشاهده‌ آخرین بازدیدتان توسط یک مخاطب خاص جلوگیری کنید. آن‌ها به جای مشاهده زمان دقیق، عبارت‌هایی را به صورت «اخیرا»، «یک هفته پیش» یا «یک ماه پیش» خواهند دید.

این گزینه را در تنظیمات تلگرام پیدا خواهید کرد. به قسمت حریم خصوصی و امنیت بروید. سپس بر روی گزینه‌ «آخرین بازدید» کلیک کنید. در این‌جا گزینه‌های «مخاطبین»، «همه» و «هیچ‌کس» را خواهید دید. همچنین می‌توانید استثناها را اضافه کنید.

5. روی چت‌های خود یک قفل گذرواژه تعبیه کنید

آیا در رابطه با امنیت چت‌های خود نگران هستید؟ تلگرام یک ویژگی داخلی دارد که چت‌ها را با استفاده از کد گذرواژه به طور محرمانه‌ای قفل می‌کند و دسترسی غیرمجاز به چت‌های شما را محدود می‌کند.

برای تنظیم قفل گذرواژه، به قسمت حریم خصوصی و امنیت در تنظیمات تلگرام بروید. رمز عبور را باز کرده و آن را فعال کنید. رمز عبور انتخابی خود را وارد کنید.

شما حتی می‌توانید زمان قفل اتوماتیک چت‌های خود را تنظیم کنید تا با به پایان رسیدن آن، چت‌های شما خودبه‌خود قفل شوند.

6. پیش‌نمایش پیام را خاموش کنید

پیش‌نمایش پیام مفید است زیرا پیش‌نمایش‌ها در صفحه‌ قفل یا قسمت اطلاع‌رسانی صفحه نمایش ظاهر می‌شوند. اما اگر کسی از تلفن ما استفاده می‌کند یا نزدیک ماست، می‌تواند پیام‌های شخصی ما را نیز مشاهده کند. آیا این ناخوشایند نیست؟

خوشبختانه تلگرام دارای یک گزینه برای جلوگیری از پیش‌نمایش پیام است. به تنظیمات تلگرام بروید و روی «اطلاعیه‌ها و صداها» کلیک کنید. «پیش‌نمایش پیام» را غیرفعال کنید. حالا هیچ کس قادر نخواهد بود پیام‌های شما را ببیند تا زمانی که این گزینه دوباره فعال شود.

7. جلوگیری از اضافه شدن به گروه‌ها و کانال‌های ناشناخته

Hیا در تلگرام به گروه یا کانال ناشناخته‌ای اضافه شده‌اید؟ می‌توانید به راحتی از گروه خارج شوید. علاوه بر این، حتی می‌توانید افرادی را که مجاز به اضافه کردن شما به گروه‌ها یا کانال‌ها هستند، مشخص کنید. فقط باید گزینه گروه را در «تنظیمات حریم خصوصی» باز کنید. در آن‌جا گزینه‌ای برای همه افراد یا مخاطبین خود دارید و می‌توانید یکی از آن‌ها را فعال کنید. حتی می‌توانید مخاطب خاصی را از اضافه کردن شما به یک گروه مسدود کنید.

8. از ربات‌ها استفاده کنید

ربات‌ها حساب‌های تلگرامی هستند که می‌توانند برای انجام اقدامات خاصی کدگذاری شده و تجربه‌ کاربر را کمی کارآمدتر می‌سازند. ربات‌ها را می‌توان به اشتراک گذاشت و به یک گروه اضافه کرد. این‌ها نمونه‌هایی از ربات‌ها هستند:

  • stickers@ - این ربات به شما امکان می‌دهد استیکرها را از طریق دستورات مختلف ایجاد کنید.
  • Imagebot@ - تصویر مختلف مربوط به یک کلمه‌ کلیدی را پیدا می‌کند.
  • Storebot@ - ربات‌های جدید را پیدا می‌کند.

9. ویرایش پیام‌های ارسال شده

آیا تا به حال بعد از ارسال پیامی، به دلیل وجود اشتباه تایپی در آن پیام، از ارسال آن پشیمان شده‌اید؟ این اتفاق همیشه می‌افتد اما زمانی که از برنامه تلگرام استفاده می‌کنید، لازم نیست نگران باشید. به سرعت روی آن پیام ضربه زده و گزینه‌ ویرایش را انتخاب کنید. شما قادر خواهید بود که تغییرات مورد نظرتان را روی آن پیام اعمال کرده و آن را دوباره ارسال کنید. تلگرام یک برچسب به عنوان "ویرایش شده" به آن پیام اضافه می‌کند که برای گیرنده(ها) قابل مشاهده است.

10. میانبرهای اموجی برای استیکرها

این یک ترفند سرگرم‌کننده در برنامه‌ تلگرام است. تعداد کمی اموجی مرتبط با استیکرها وجود دارد و می‌تواند برای ارسال کردن، مورد استفاده قرار گیرد. هنگامی که اموجی را انتخاب می‌کنید، پیش‌نمایش استیکر مربوطه ظاهر می‌شود.

این ترفند به شما امکان می‌دهد زیرنویس اضافه کنید، عکس را برش دهید و قبل از ارسال آن را ویرایش کنید. ویرایش‌گر عکس به شما اجازه می‌دهد کنتراست، اشباع، رنگ، نوردهی و ویژگی‌های بسیار بیشتری از عکس را تنظیم کنید.

11. یک بسته استیکر را در برنامه تلگرام خود اضافه کنید

دوست دارید مکالمات خود را جالب‌تر و زنده‌تر کنید؟ استیکرها یک روش جالب برای رسیدن به این منظور هستند. یک بسته استیکر را به تلگرام خود اضافه کنید. یا اگر از استیکرهای استفاده شده در گفتگویی خوشتان آمده است، آن‌ها را به این صورت ذخیره کنید:

  • اندروید: فقط با ضربه زدن بر روی برچسب.
  • آیفون: فشار دادن و نگه‌داشتن روی استیکر. سپس، با ضربه زدن بر روی گزینه‌ «اضافه کردن استیکرها».

12. ارسال پیام‌های بی‌صدا

اگر نمی‌خواهید حواس دوستانتان را پرت کنید، مشکلی نیست. از این ویژگی استفاده کنید و پیام‌هایی را ارسال کنید که در دستگاه گیرنده صدای اعلان ایجاد نکنند. فقط باید در فضای متن روی «bell» کلیک کنید تا پیام‌ها را بی‌صدا کنید.

آیا برای استفاده از این ترفندها آماده هستید؟ شما باید این نکات و ترفندهای منحصربه‌فرد پیام‌رسان تلگرام را برای بهبود تجربه خود به کار ببندید. از این اپلیکیشن لذت ببرید!

بر اساس رای ۶۵۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
quertime
۲۱ دیدگاه برای «۱۲ ترفند کاربردی تلگرام که همه باید بدانند»

سلام وقت بخیر ، زمانی که یک عضو جدید به گروهی وارد می کنیم ، چطور می توانیم تنظیم کنیم که عضو جدید به پیامهای قبلی دسترسی داشته باشد ؟

سلام من میخوام وارد کانال جدید بشم تلگرام پیام میده یه کانال را حذف کنید من اینکار را کردم و حالا عضو فقط سه کانال هستم همچنان همین پیام را میده لطفا راهنمایی کنید

سلام از کجا بفهممم‌ طرف مقابلم‌در تلگرام‌ چتمان‌ را دارد و حذف نکرده؟

سلام‌ چگونه‌‌‌پیامی که‌هدایت‌میکنم ‌به‌یک‌گروه‌نخواهم‌‌دیگران‌بدانند‌از‌کدام‌گروه‌اومده‌چگونه‌غیر‌فعال‌کنم‌‌‌..‌لطفا‌جواب‌من‌رو‌بدین

سلام توی تنظیمات قسمت حریم خصوصی مشاهده کردن پیام توسط همه یا مخاطبان را روی هیچکس تنظیم کنید

سلام. مدتیه که هربار که سیستم دسکتاپ خاموش روشن میکنم برای هربار که روشن کیگنم باید تلگرام رو از نو نصب کنم. ممنون میشم راهنمایی کنید.
ویندوز 8.1 روی سیستم هستش.

سلام،من میخوام توی ی گروه تلگرامی ی پیام بزارم که نمیخوام اون پیاممو ینفر ببینه چیکار باید بکنم

سلام .بنده با توجه به چند مرحله پاک کردن تلگرام .دیگر تلگرام به هنگام نصب کد ارسال نمی کند حالا چی کارکنم اگر راهنمایی کنید ممنون میشم

سلام
امکان ارسال پیام درتلگرام از من توسط یک رباط سلب شده وتنهابه افرادی که مرا سیو کردن امکان ارتباط دارم چه کنم؟

چگونه خواهم توانست که زمینه لایک کردن پست های کانال خویش را به دوستان تلگرامی ام مساعد کنم، تا پست هایم را لایک کنند؟؟؟ لطفن همکاری ام کنید.

آیا میشه تو تلگرام با تاریخ چند روز قبل تر پیم داد؟با دستکاری تاریخ

سلام تلگرام من بر روی لبتابم نصب شده است هرکار می کنم عکس های قبلی پروفایلم حذف نمی شود لطفا راهنمایی بفرمایید سپاس

یکی با عکس دوستای من استیکر درست کرده راهی هست بفهمیم کیه ؟؟؟

گذرواژه رو فراموش کردم و نمیتونم هم ریست کنم خواهش میکنم کمکم کنید .ممنونم

سلام. چرا تلگرام دو کلید به اشتراک گذاری دارد ؟ تفاوت کلید بالا دست راست و کلید پایین دست راست برای باز نشر یا ارسال عکس و…به کسی چیست؟ سپاس

سلام من هرچه تلاش میکنم تلگرام روی ویندوز کانکت نمیشه و قابل نصب شدن نیس میشه راهنماییم کنین ممنون میشم

[…] […]

سلام خسته نباشید مطالب سایتون خیلی عالی ومفید هست با تشکر از مدیر سایت

جالب بود از کلمات کلیدی انگلیسی استفاده کنید چرا که ترجمه کردن به فارسی سردرگمی را بیشتر می کند. ممنون از سایت خوبتون

آیا ممکنه نفراتی که جدیدا به تلگرام میپیوندند را به من اطلاع نده ؟

سلام چجوری بفهمم توی تلگرام چه کسی منو حک می‌کنه آیا اون کسی ک منو حک کرده از کجا باید بفهمم ک چه کسیه از کجاس چمدونم اسمش شمارش بلخره یه چیزی لطفاً کمک کنید دمتانگرم

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *