آموزش ساخت استیکر واتساپ — تصویری و گام به گام

۴۴۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
آموزش ساخت استیکر واتساپ — تصویری و گام به گام

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که از نسخه تحت وب واتساپ استفاده می‌کنند، با بهره‌گیری از قابلیت Sticker Maker در این پیام‌رسان، قادر به ساخت استیکرهایی سفارشی و سرگرم‌کننده خواهید بود. در این مقاله نحوه ساخت استیکر واتساپ و ذخیره‌سازی آن را به صورت کامل خواهید آموخت. ناگفته نماند که این مقاله صرفا بر آموزش ساخت استیکر واتساپ تمرکز دارد، اما اگر مایل هستید نحوه استفاده از این پیام‌رسان را از صفر تا صد به طور کامل یاد بگیرید، حتما مطلب آموزش واتساپ و همینطور مقاله آموزش واتساپ وب فرادرس را بخوانید.

نحوه ساخت استیکر واتساپ با قابلیت Sticker Maker

پیش از اینکه روند کار را آغاز کنیم، در نظر داشته باشید زمانی که این مطلب نوشته می‌شود، قابلیت Sticker Maker تنها روی واتساپ وب در دسترس قرار دارد. انتظار می‌رود این قابلیت در آینده راه خود را به اپلیکیشن دسکتاپ واتساپ نیز باز کند، اما سازندگان اپلیکیشن هیچ صحبتی راجع به افزودن آن به نسخه موبایل به میان نیاورده‌اند.

پیش از هر چیز، واتساپ وب را روی مرورگر دلخواه خود باز کنید (+) و سپس برای ساخت استیکرهای سفارشی مورد نظرتان:

۱. یک چت را باز کرده و روی آیکن گیره کاغذ در سمت چپ بزنید.

۲. از صفحه تازه‌ای که باز می‌شود، روی آیکن استیکر کلیک کنید.

ساخت استیکر واتساپ

۳. بعد از این شاهد باز شدن منوی Files خواهید بود و لازم است تصویر دلخواه را از حافظه دستگاه انتخاب کنید و روی گزینه Open بزنید.

۴. حالا شاهد باز شدن منوی ویرایشی همراه با ابزارهای گوناگونی خواهید بود که امکان ساخت استیکر واتساپ را فراهم می‌آورند. برای شروع، می‌توانید آیکن قیچی را انتخاب کنید تا قادر به برش زدن تصویر باشید. این ابزار در دو حالت کار می‌کند: Smooth و Straight. ابزار Smooth گزینه‌ای عالی برای برش زدن خمیدگی‌ها و همینطور شکل دادن دقیق به تصویر به حساب می‌آید. اگر هم خیلی ساده می‌خواهید خطوطی صاف را برش بزنید، به سراغ ابزار Straight بروید.

ساخت استیکر واتساپ

۵. برای افزودن یک لایه اموجی به تصویر خود به سراغ آیکن اموجی بروید. بعد از این کار به کتابخانه کامل اموجی‌های موجود در واتساپ دسترسی پیدا خواهید کرد و به هر تعداد که بخواهید، امکان افزودن اموجی به تصویر وجود خواهد داشت. بعد از انتخاب موارد دلخواه، از نشانگر ماوس برای تعیین موقعیت و ابعاد اموجی‌ها استفاده کنید.

ساخت استیکر واتساپ

۶. با کلیک روی آیکن استیکر، می‌توانید یک لایه از استیکری از پیش ساخته شده را به تصویر خود اضافه کنید. بار دیگر با این گزینه به کالکشن کامل استیکرهای خود دسترسی خواهید یافت.

۷. بعد از این روی آیکن T کلیک کنید تا قادر به افزودن متن به استیکر خود باشید. با این ابزار می‌توانید رنگ متون را تغییر دهید، به سراغ فونت‌های مختلف بروید و اموجی‌های گوناگون را نیز به متن اضافه کنید. علاوه بر این قادر به افزودن پس‌زمینه رنگی و تعیین ابعاد کادر متن هم خواهید بود. اگر می‌خواهید یک کادر متنی دیگر را از نو بسازید، خیلی ساده کادر کنونی را به سمت سطل زباله‌ای که در پایین صفحه قرار گرفته بکشید.

۸. با کلیک روی آیکن مداد یا ابزار Paint می‌توانید الگوها یا تصاویری سفارشی را روی استیکر خود ترسیم کنید. این ابزارها همراه با مجموعه‌ای از رنگ‌های ساده از راه می‌رسند اما قابلیت ساخت رنگ‌های سفارشی هم مهیا شده است.

ساخت استیکر واتساپ

۹. در نهایت اگر مایل به تعیین ابعاد پس‌زمینه شفاف استیکر خود هستید روی آیکن Crop کلیک کنید. یک پس‌زمینه کوچک‌تر فضای سفید کمتری تولید کرده و تصویر را با زوم بیشتری به سمت بیرون نمایش می‌دهید. اگر می‌خواهید تصویر آپلود شده را بچرخانید، یکی از دو گزینه گردش تصویر که در پایین صفحه ادیت عکس قرار گرفته‌اند را بزنید.

وقتی ویرایش‌ها به پایان رسید، روی دکمه Send بزنید و به همین سادگی روند ساخت استیکر واتساپ تمام شده است. حالا می‌توانید استیکر را با دوستان به اشتراک بگذارید و آن‌ها نیز قادر به افزودن استیکر به کالکشن خود و ارسال آن برای دیگران خواهند بود.

ناگفته نماند که با استفاده از آیکن‌های Undo و Redo می‌توانید می‌توانید هر یک از گام‌هایی که در مسیر ساخت استیکر واتساپ طی کرده‌اید را تکرار کنید و یا یک گام به عقب بازگردید.

چطور استیکر سفارشی را ذخیره کنیم؟

طبیعتا دوست دارید بعد از ساخت استیکر واتساپ، آن را درون مجموعه خود ذخیره کنید تا در هر زمانی قادر به ارسال آن برای هر یک از مخاطبان باشید. خبر بد این است که در حال حاضر نمی‌توان استیکر را از طریق نسخه تحت وب واتساپ درون Sticker Library ذخیره کرد و برای این کار باید به سراغ موبایل هوشمند خود بروید.

اپلیکیشن واتساپ را روی موبایل اندرویدی یا آیفون خود باز کنید و به دنبال دوستی بگردید که استیکر سفارشی خود را با او به اشتراک گذاشته‌اید. صفحه چت او را باز کنید، روی استیکر بزنید و به سراغ گزینه Add to Favorites بروید. استیکر مورد نظر حالا به مجموعه استیکرهای شما اضافه شده و در هر زمانی، به آسانی در دسترس قرار می‌گیرد.

اگر به صورت معمول از نسخه تحت وب واتساپ استفاده می‌کنید قادر به عبور از فرایندی که در پاراگراف بالا توضیح دادیم خواهید بود. در عوض می‌توانید استیکر را برای دوستان خود فوروارد (Forward) کنید. یک راه دیگر هم ذخیره‌سازی استیکر در فایل‌های سیستمی است تا هر زمان قادر به آپلود دوباره آن باشید. برای این کار خیلی ساده روی تصویر راست کلیک و گزینه Save Image As را انتخاب کنید.

در نهایت باید افزود که واتساپ روز به روز میزبان قابلیت‌های جدیدتری است تا بتواند تجربه‌ای بهتر در اختیار کاربران خود قرار دهد. قابلیت ساخت استیکر واتساپ با Sticker Maker هم قطعا یکی از بهترین ویژگی‌های این پیام‌رسان محبوب به حساب می‌آید.

بر اساس رای ۱۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Make Use of
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *