۲۴ کانال تلگرام مفید برای مهندسین کامپیوتر و برنامه نویسان — فهرست جامع

۳۱۲۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ مهر ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
۲۴ کانال تلگرام مفید برای مهندسین کامپیوتر و برنامه نویسان — فهرست جامع

این روزها محبوبیت پیام‌رسان تلگرام در میان اقشار مختلف جامعه به شدت بالا رفته است و تقریباً کمتر تلفن هوشمندی پیدا می‌شود که این پیام‌رسان روی آن نصب نشده باشد. گفتنی است، یکی از ویژگی‌های اصلی که سبب محبوبیت تلگرام شده، امکان ایجاد کانال روی آن و به اشتراک‌گذاری محتوا از این طریق با قشر وسیعی از مخاطبین است. کانال‌های پیام‌رسان یاد شده تنوع گسترده‌ای از محتوا را در بر می‌گیرند و بی‌شک هر فردی می‌تواند چندین کانال تلگرام مفید برای خود را بیابد.

در همین راستا و در ادامه این مطلب، قصد داریم تعدادی از کانال‌های تلگرامی که برای مهندسین کامپیوتر و برنامه‌نویسان کاربردی هستند را معرفی کنیم؛ پس با مجله فرادرس همراه باشید.

کانال‌های تلگرامی برتر در زمینه فناوری‌های کاربردی برای توسعه دهندگان

1. کانال The Art of Programming

اگر می‌خواهید برنامه‌نویسی را دنبال کنید، ترفندهای بیشتری کسب کنید یا اطلاعات مفیدی راجع به برنامه‌نویسی به دست آورید، این کانال همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید. برای مشاهده این کانال و عضویت در آن می‌توانید روی این لینک (+) کلیک کنید.

2. کانال Hack+

در این کانال بهترین مقالات، پادکست‌ها و فیلم‌های مرتبط با امنیت اطلاعات گردآوری‌ شده است. برای مشاهده این کانال و عضویت در آن می‌توانید روی این لینک (+) کلیک کنید.

3. کانال Programmer Jokes

از سختی و جدیت کار خود و درگیر بودن با چالش‌های روزمره دنیای توسعه‌دهندگان خسته شده‌اید؟ این کانال با محتوای جالب و جذاب خود می‌تواند کمک کند تا قدری خستگی به در کنید. برای مشاهده کانال «Programmer Jokes» کافی است روی این لینک (+) کلیک کنید.

4. کانال Computer jokes

این کانال مختص داستان‌های بامزه، عکس‌ها و شوخی‌های خنده‌دار در رابطه با زندگی برنامه‌نویسان است. برای مشاهده و عضویت در آن می‌توانید روی این لینک (+) کلیک کنید.

5. کانال Tech Guide

انواع اطلاعات فنی، مانند اطلاعات گوشی‌های موبایل و اخبار وبسایت‌های مختلف را می‌توانید در کانال «Tech Guide» مطالعه و مشاهده کنید. به عبارتی، این کانال منبعی برای اخبار روزانه در زمینه تکنولوژی و فناوری اطلاعات است. برای مشاهده کانال Tech Guide کافی است روی این لینک (+) کلیک کنید.

6. کانال Linuxgram

جهت آگاهی از آخرین خبرهای مرتبط به پلتفرم لینوکس، کانال Linuxgram یکی از بهترین گزینه‌ها به حساب می‌آید. برای مشاهده این کانال یا عضویت در آن می‌توانید روی این لینک (+) کلیک کنید.

7. کانال Technohacker

این کانال عمدتاً به پوشش اخبار مرتبط به شرکت‌های گوگل، اپل و مایکروسافت می‌پردازد. اگر به این دست از خبرها علاقه‌مند هستید، می‌توانید Technohacker را از طریق کلیک روی این لینک (+) مشاهده کرده یا در آن عضو شوید.

8. کانال Programming eBooks

به‌روزترین کتاب‌های الکترونیکی مناسب برنامه‌نویسان، توسعه دهندگان و مهندسین نرم‌افزار از طریق این کانال در دسترس شما خواهند بود. برای مشاهده کانال Programming eBooks می‌توانید روی این لینک (+) کلیک کنید.

9. کانال Programming Challenges

آیا حوصله‌تان سر رفته است و در پی تجربه یک چالش برنامه‌نویسی جالب هستید؟ در این کانال، چالش‌های بسیاری در رابطه با برنامه‌نویسی وجود دارد که با حل آن‌ها می‌توانید خودتان را سرگرم کنید یا به مهارت‌هایتان بیافزایید. Programming Challenges از طریق کلیک روی این لینک (+) در دسترس شما قرار دارد.

10. کانال Programming tips

در این کانال نکات، ترفندها و راهنمایی‌های مفیدی در رابطه با برنامه‌نویسی توسط کارشناسان خبره در این زمینه ارائه می‌شود. برای مشاهده Programming Tips و محتوای کاربردی آن روی این لینک (+) کلیک کنید.

11. کانال Dev Champions

لینک‌های مهم، کتاب‌ها، تفسیرها و مواد آموزشی که در راستای توسعه‌ نرم‌افزار به شما کمک می‌کنند، همگی در این کانال ارائه می‌شوند. برای مشاهده آن می‌توانید روی این لینک (+) کلیک کنید.

12. کانال Telegram Geeks

نام این کانال، خود گویای محتوای آن است. در کانال مورد اشاره، می‌توانید آخرین خبرها و تغییرات فنی مرتبط به تلگرام، ربات‌های آن و غیره را دنبال کنید. برای مشاهده Telegram Geeks کافی است روی این لینک (+) کلیک کنید.

کانال‌های تلگرامی برتر در زمینه‌ توسعه‌ وب

1. کانال Web Dev

ارائه‌ تازه‌ترین اخبار در رابطه با توسعه وب، محور اصلی این کانال است. برای مشاهده آن می‌توانید روی این لینک (+) کلیک کنید.

2. کانال FrontEnd Development

هر آنچه که در رابطه با مباحث توسعه فرانت‌اند (FrontEnd) می‌خواهید بدانید در این کانال در دسترس است؛ از جمله، آموزش‌های HTML ،CSS ،JavaScrip و بسیاری از اطلاعات دیگر در رابطه با فریمورک‌های گوناگون. برای مشاهده کانال FrontEnd Development می‌توانید روی این لینک (+) کلیک کنید.

3. کانال Front End World

مجموعه‌ای غنی از اخبار حوزه توسعه فرانت‌اند (FrontEnd)، آموزش‌ها، نقدهای حرفه‌ای و ویدئوها راجع به CSS و جاوا اسکریپت در این کانال به صورت روزانه ارائه می‌شود. برای مشاهده محتوای کاربردی آن کافی است روی این لینک (+) کلیک کنید.

کانال‌های تلگرامی برتر در زمینه‌ توسعه‌ اپلیکیشن‌های موبایل

1. کانال iOS dev

جدیدترین متدهای توسعه iOS با تاکید قوی بر زبان برنامه‌نویسی سوئيفت در این کانال قابل مشاهده و یادگیری است. برای رویت کانال iOS dev و محتوای آن کافی است روی این لینک (+) کلیک کنید.

2. کانال Android ReId

در این کانال، مهم‌ترین اخبار مربوط به پلتفرم اندروید، معمار‌ی‌های گوناگون اپ‌های این پلتفرم، فرآیند توسعه و تست آن‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. اگر علاقه‌مند به یادگیری بیشتر در این زمینه هستید، بد نیست از طریق این لینک (+) سری به کانال Android Reld بزنید.

3. کانال Apple#

علاقه‌مندان به محصولات اپل در این کانال می‌توانند آموزش‌ها و راهنماهای مختلفی راجع به گوشی آیفون مطالعه کنند. برای مشاهده کانال Apple# کافی است روی این لینک (+) کلیک کنید.

4. کانال Apple

در این کانال نیز اخبار مرتبط به محصولات اپل و شایعاتی که راجع به برنامه‌های آتی این شرکت به بیرون درز پیدا کرده است منتشر می‌شوند. برای مشاهده این کانال کافی است روی این لینک (+) کلیک کنید.

کانال‌های تلگرامی مرتبط با زبان‌های برنامه‌نویسی

1. کانال Python

در این کانال می‌توانید با برنامه‌نویسان حاضر در کانال گفتگو کنید، دانش خود را به اشتراک بگذارید، سؤالات خود را بپرسید تا پاسخ کامل را از متخصصان حرفه‌ای پایتون دریافت کنید. با کلیک روی این لینک (+) قادر خواهید بود کانال یاد شده را مشاهده کنید.

2. کانال C/C++

گروهی از توسعه‌دهندگان برجسته که هر یک در گوشه‌ای از دنیا ساکن هستند در این کانال به بحث پیرامون توسعه و دی‌باگ کردن با زبان‌های برنامه‌نویسی C و ++C می‌پردازند. برای مشاهده این کانال روی این لینک (+) کلیک کنید.

3. کانال Amazing PHP

جامعه توسعه‌دهندگان PHP که در فریمورک Yii و سایر فریمورک‌ها مهارت دارند تجارب خود را در این کانال (+) به اشتراک می‌گذارند.

4. کانال The Devs

این کانال (+) در واقع کتاب اصلی یا رساله‌ توسعه‌دهندگان در تلگرام است. نکات، آموزش‌ها، مقالات و بسیاری از منابع دیگر برای برنامه‌نویسان در این کانال یافت می‌شود. کانال The Devs همچنین دارای 12 گروه در مورد موضوعاتی مانند برنامه‌نویسی Java ،C ،Go و جاوا اسکریپت است.

5. کانال BSD

این گروه (+) به منظور یادگیری و گفتگو در رابطه با توزیع‌های نرم‌افزاری برکلی، FreeBSD OpenBSD و NetBSD ایجاد شده است.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۵۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
qubit-labs
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *