۱۸ برنامه ادیت عکس حرفه ای برتر که باید بشناسید

۲۳۸۲ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴۶ دقیقه
۱۸ برنامه ادیت عکس حرفه ای برتر که باید بشناسید

وقتی عکسی می‌گیرید، دوست دارید که در بی‌نقص‌ترین حالت ممکن باشد. بنابراین چه عکاس حرفه‌ای باشید و چه تفریحی عکاسی کنید، برای رسیدن به نتیجه‌ای عالی، نیاز به بهترین برنامه ادیت عکس حرفه ای دارید. بر کسی پوشیده نیست که چنین برنامه‌هایی بسیار مورد توجه هستند و بهترین عکس‌ها به کمک آن‌ها خلق می‌شوند. اما با وجود گزینه‌های متعددی که امروزه به چشم می‌خورند، انتخاب گزینه مناسب می‌تواند فرایندی سخت و خسته‌کننده باشد. پس به مطالعه ادامه دهید، زیرا در ادامه نگاهی انداخته‌ایم به برخی از بهترین گزینه‌های موجود و مزایا و معایب هرکدام را نیز بررسی کرده‌ایم تا انتخاب برای شما ساده‌تر شود.

فهرست مطالب این نوشته

1. ادوبی فتوشاپ، بهترین برنامه ادیت عکس حرفه ای برای تمامی کسب‌و‌کارها

آیا می‌دانستید که 35 درصد از کل بازار نرم‌افزارهای ادیت عکس در دست فتوشاپ است؟‌ عبارت ادوبی فتوشاپ همیشه مترادف با نرم‌افزار ادیت عکس بوده و همواره ورد زبان هر کسی است که در حوزه گرافیک و تصویربرداری فعالیت می‌کند. حتی پس از گذار به حالت ثبت‌نامی و پولی، این برنامه همچنان اولین انتخاب بسیاری از طراحان دیجیتال، تصویرگران و عکاسان باقی مانده.

اگر به طراحی لایه-لایه تصاویر، تایپوگرافی، نقاشی و طیف وسیعی از افکت‌ها نیاز داشته باشید، استفاده از این برنامه ضروری خواهد بود.

برنامه ادیت عکس حرفه ای فتوشاپ

درباره ادوبی فتوشاپ:

  • طرح رایگان: ندارد
  • دوره آزمایشی رایگان: 7 روزه رایگان بدون نیاز به اطلاعات حساب
  • قیمت: شروع از 20.99 دلار در ماه
  • صنایع مورد استفاده: طراحی، تبلیغات و بازاریابی و طراحی گرافیک

فتوشاپ این امکان را به کاربران می‌دهد که تنظیماتی مانند فرم‌ها، قلم‌ها، بافت‌ها، پالت‌ها و گرادیان‌های رنگی و همینطور الگوها را به طور خودکار روی دستگاه‌های دسکتاپ همگام‌سازی کنند. در این برنامه مي‌توانید با ابزارهایی مانند گچ، ماژیک، اسپری رنگ، انواع خودکار و قلم‌مو نقاشی بکشید.

 

مدیران نیز می‌توانند به کمک این نرم‌افزار، نسخه‌های اولیه اسناد را مشاهده کنند، کلاژهای تصویری بسازند، فرم‌ها را تغییر دهند، از ابزارهای شکل سفارشی بهره ببرند یا داده‌هایی را از تصاویر حذف کنند. این درحالی است که متخصصان، این برنامه ادیت عکس حرفه ای را برای تغییر رنگ عکس، رفع نواقص جزئی، افزودن افکت‌های تک‌رنگ و روشن کردن مقادیر خاکستری در رنگ‌های خاص برای بهبود کیفیت کنتراست تصویر، مورد استفاده قرار می‌دهند.

 

قابلیت‌های ادوبی فتوشاپ

برای شناخت بهتر فتوشاپ باید بدانیم که قابلیت‌های فتوشاپ چیست. این برنامه قابلیت‌هایی بسیاری مانند انواع فونت‌ها، فیلترها و قلم یا خودکارهای مختلف دارد. در ادامه برخی دیگر از این ویژگی‌ها را می‌بینیم:

  • قلم‌ها برای انجام کارهای مختلفی از جمله ترکیب، رنگ‌آمیزی مجدد، پاک کردن و روتوش عکس‌ها استفاده می‌شوند.
  • Clone Stamp پیکسل‌های بخشی از تصویر را کپی و در بخشی دیگر قرار می‌دهد. این کار برای حذف افراد و اجسام از داخل تصاویر مفید است.
  • بلوری کردن پیکسل‌های تصویر را نرم می‌کند و باعث می‌شود تشخیص آن‌ها سخت‌تر شود. با انجام این کار، افکتی مبهم و رویاگونه ایجاد می‌شود و چروک‌ها و خطوط ریز صاف خواهند شد.
  • ابزار اسفنجی رنگ‌های عکس را جذب و پخش می‌کند و به این ترتیب، می‌توانید رنگ‌های خیلی روشن یا خیلی تیره را تنظیم کنید.
  • گزینه‌های هوش مصنوعی به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهند از سایر ذینفعان برای اصلاح فایل‌ها دعوت کرده و طرح‌های مختلف را از طریق لایو استریم، تبادل کنند.

مزایا و معایب ادوبی فتوشاپ

فتوشاپ یک برنامه ادیت عکس حرفه ای است که کمک می‌کند عکس‌های خود را از ظاهر عادی و خسته‌کننده‌شان برهانید و آن‌ها به تصاویری خارق‌العاده تبدیل کنید. این ابزار نسخه رایگانی دارد که توسط Adobe Creative Cloud ارائه می‌شود، اما پس از اتمام دوره آزمایشی، باید هزینه‌ای برای استفاده و خرید برنامه پرداخت کنید. در ادامه نگاهی داریم به مزایا و معایب این برنامه تا بتوانید به درستی تصمیم بگیرید:

مزایای برنامه ادیت عکس حرفه ای ادوبی فتوشاپ

  • رابط کاربرپسند و پشتیبانی مناسب
  • مجموعه‌ای غنی و کامل از ابزارهای طراحی و تایپوگرافی
  • گزینه‌های متعدد برای ادیت و ویرایش عکس
  • ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی

فتوشاپ ابزار بسیار قدرتمندی است و در بهبود تصاویر به شما یاری می‌رساند. مجموعه عظیم ویژگی‌ها و ارتباط ناگسستنی آن با سایر محصولات ادوبی، ایجاد و مدیریت جریان‌های کاری را بسیار ساده‌تر می‌کنند. به همین دلیل این نرم‌افزار نه‌تنها بین حرفه‌ای‌ها و متخصصان، بلکه در میان تازه‌کارانی که دانش ادیت عکس ندارند نیز بسیار محبوب است.

معایب فتوشاپ

  • مجوز دائمی ندارد
  • گزینه‌های ممتاز گران هستند
  • نسخه‌های بتا برای کامپیوترهای مبتنی بر ARM پشتیبانی کامل ندارند و برخی از عملکردها را به درستی ارائه نمی‌دهند

ممکن است پولی شدن فتوشاپ برای برخی کاربران محدودیت‌هایی ایجاد کرده باشد. همین باعث می‌شود، کاربران نسبت به استفاده از این برنامه ادیت عکس حرفه ای دو دل باشند.

هزینه استفاده از ادوبی فتوشاپ

فتوشاپ به عنوان بخشی از چندین گزینه موجود در Creative Cloud در دسترس است. این نرم‌افزار را به صورت مستقل با مبلغ 20.99 دلار در ماه و با اشتراک سالانه با قیمت 239.88 دلار می‌توانید خریداری کنید. هر دو گزینه شامل آخرین ویژگی‌های فتوشاپ و همچنین 100 گیگابایت فضای ابری هستند. کاربران همچنین می‌توانند این نرم افزار حرفه‌ای را به عنوان بخشی از برنامه عکاسی Creative Cloud با مبلغ 9.99 دلار در ماه یا طرح تمام برنامه‌های Creative Cloud با 54.99 دلار ماهانه (599.88 دلار پیش پرداخت به صورت سالانه) دریافت کنند.

2. ادوبی فتوشاپ لایت روم

ادوبی لایت روم یک برنامه ادیت عکس حرفه ای مبتنی بر فضای ابری است که از ابزارهای مشارکتی، گزینه‌های از پیش تنظیم شده، دسته‌بندی‌های سفارشی، دسترسی موبایل، امکان برچسب‌گذاری، جست‌وجوی هوشمند تصویر، برش و تغییر اندازه، تغییر فوکوس و گزینه‌هایی برای وارد کردن و خروجی گرفتن تصاویر پشتیبانی می‌کند.

کاربران این نرم‌افزار می‌توانند قبل از ارسال تصاویر و با استفاده از قابلیت‌های مخصوص مشارکت لایت روم، آلبومی از آن‌ها را برای اصلاح در اختیار همکاران خود بگذارند.

برنامه ادیت عکس حرفه ای لایت روم

ادوبی لایت روم را می‌شود نسخه سبک‌تر فتوشاپ دانست، اما این برنامه چند ویژگی برای سازماندهی تصاویر دارد که فتوشاپ از آن‌ها بی‌بهره است. هیچ‌کدام از این دو ابزار از نظر فنی برتر از دیگری نیست، اما هر کدام برای دلایل مختلف و اغلب در ترکیب با یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاربران لایت روم معمولا برای انجام ادیت‌ها و اصلاحاتی که در این برنامه موجود نیست از فتوشاپ استفاده می‌کنند. در مقابل کاربران فتوشاپ نیز از لایت روم برای مدیریت، برش زدن و افزودن کلمات کلیدی به کتابخانه تصویر خود بهره می‌برند.

درباره ادوبی فتوشاپ لایت روم:

  • طرح رایگان: ناموجود
  • دوره آزمایشی رایگان: 7 روزه، بدون نیاز به اطلاعات حساب بانکی
  • قیمت: شروع از 9.99 دلار در ماه
  • صنایع مورد استفاده: عکاسی، بازاریابی و تبلیغات و طراحی

قابلیت‌های ادوبی فتوشاپ لایت روم

ادوبی لایت روم ابزاری است که کمک می‌کند تصاویر خود را به عکس‌هایی عالی تبدیل کنید، سریع‌تر کارها را پیش ببرید و فایل‌هایی منظم و مرتب داشته باشید. در ادامه برخی از ویژگی‌های این برنامه ادیت عکس حرفه ای را می‌بینیم:

  • تنظیمات آماده برای صرفه‌جویی در زمان با ذخیره تنظیمات اسلایدی در ماژول Develop کاربرد دارند.
  • ادیت غیر مخرب فایل‌های اصلی تصاویر را محفوظ نگه می‌دارد.
  • ادیتور کاربردی ویرایش فایل‌های RAW به شما کمک می‌کند تغییراتی مانند جلوه‌های رنگی سفارشی و تنظیم دقیق روشنایی و کنتراست را بدون افت کیفیت مورد استفاده قرار دهید.
  • ابزار فیلتر Graduated برای تغییر نوردهی جهت افزودن عمق به آسمانی که بیش از حد نورانی شده است یا تیره کردن پس زمینه برای برجسته‌تر کردن سوژه، استفاده می‌شود.

مزایا و معایب ادوبی لایت روم

این برنامه ادیت عکس حرفه ای ابزاری بسیار عالی و کاربردی مخصوصا برای عکاسان محسوب می‌شود. لایت روم هم ساده است و هم مبتنی برا احساسات درونی و در عین حال می‌تواند تصاویر را به شکلی بسیار عالی ویرایش کند. اگر می‌خواهید به عکس‌های خود ظاهری حرفه‌ای و متفاوت بدهید، باید این برنامه را در ابتدای لیست خود بگذارید. اما پیش از انتخاب بهتر است در ادامه، کمی با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

مزایای برنامه ادیت عکس حرفه ای لایت روم

  • سیستم مدیریت فایل یکپارچه
  • امکان ادیت غیر مخرب که فایل‌های اصلی را سالم نگه می‌دارد.
  • یادگیری آسان‌تر نسبت به فتوشاپ

کاربران، سادگی استفاده از این برنامه را بسیار دوست دارند. لایت روم امکان تنظیم گرادیانت‌ها را به کمک ماسک کردن فراهم کرده و پیکسل‌ها را دستخوش تغییر می‌کند. به علاوه بسیاری اعتقاد دارند که بهترین نرم‌افزار برای مدیریت و کنترل فایل‌ها، ادوبی لایت روم است. همچنین، کار کردن با همکاران و شرکا هم در این ابزار راحت‌تر شده است.

معایب لایت روم

  • گزینه‌های ادیت محدود
  • حداقل گزینه‌ها برای طراحی گرافیکی مانند افزودن عناصر متنی یا ایجاد کلاژهای پیچیده
  • عدم وجود لایه‌بندی یا حالت‌های مختلف

در نهایت باید گفت که گرچه لایت روم ابزاری قوی برای ادیت عکس است اما احتمالا گاهی نیازمند مهاجرت به فتوشاپ باشید.

هزینه استفاده از برنامه ادیت عکس حرفه ای لایت روم

برای استفاده از این برنامه باید 9.99 دلار در ماه پرداخت کنید. اما به طور کلی سه طرح اشتراکی برای این نرم‌افزار به چشم می‌خورد:

  • طرح برنامه تکی لایت روم (1 ترابایت) با 9.99 دلار در ماه
  • طرح اشتراکی عکاسی (20 گیگابایت) با 9.99 دلار در ماه
  • طرح اشتراکی عکاسی (1 ترابایت) با 19.99 دلار در ماه

3. نسخه شرکتی Canva، یک برنامه ادیت عکس حرفه ای برای شرکت‌ها

Canva ابزاری بسیار مناسب برای ادیت عکس است که حتی تازه‌کارها می‌توانند به راحتی از آن‌ها استفاده کنند. برخی کاربران فکر می‌کنند Canva ابزاری برای طراحی عکس است اما این برنامه قابلیت‌های به مراتب بیشتری دارد. به کمک این برنامه می‌توانید هر چیزی از جمله فایل‌های قابل چاپ و PDF و قراردادها گرفته تا بروشور و اینفوگرافیک و صفحات وب را مطابق میل خود بسازید.

با اینکه می‌توان فایل‌ها را کاملا از نو ساخت،‌ اما قالب‌های از پیش آماده هم حسابی به کارتان خواهند آمد. Canva در اصل یک برنامه تحت وب است، اما نسخه‌هایی برای ویندوز و مک نیز ارائه کرده است.

برنامه ادیت عکس حرفه ای Canva

نسخه شرکتی Canva برای کسب و کارهای بزرگی ساخته شده است که چندین کارمند برای انجام ویرایش پروژه‌های تصویری دارند. با اینکه نسخه رایگان امکانات اشتراک‌گذاری محدودی دارد و برای تازه‌کارها مناسب است، نسخه شرکتی به اعضای گرو‌ه‌ها امکان مشاهده، دسترسی یا به‌روزرسانی سندها را به صورت مشترک می‌دهد.

نسخه شرکتی Canva همچنین به کاربران اجازه می‌دهد با محدود کردن تنظیماتی که ممکن است از ظاهر برند دور شوند، ثبات برند را حفظ کنند. این کارها شامل استفاده از رنگ‌ها و الگوهای ثابت می‌شود.

درباره نسخه شرکتی برنامه Canva:

  • طرح رایگان: موجود
  • دوره آزمایشی رایگان: 30 روزه
  • قیمت: شروع از 30 دلار در ماه
  • ویژگی‌های برجسته: بارگذاری تصویر، ویرایش با کشیدن و رها کردن و پشتیبانی از انواع بنر
  • صنایع مورد استفاده: تبلیغات و بازاریابی، خدمات و فناوری اطلاعات و نرم‌افزار کامپیوتر

قابلیت‌های نسخه شرکتی Canva

نسخه شرکتی Canva یک برنامه ادیت عکس حرفه ای عالی برای شرکت‌ها و کسب و کارهایی است که می‌خواهند با استفاده از امکانات پیشرفته این برنامه، رشد کنند و ویژگی‌هایی ارائه می‌دهد که در سطوح بالای تجاری مورد نیاز هستند. در ادامه برخی از قابلیت‌های این برنامه را مي‌بینیم:

  • ویرایشگر آسان برنامه برای طراحی در کمترین زمان ممکن به کار می‌آید.
  • چرخه تایید کار برای بررسی و تایید طرح‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • گزینه‌های تغییر اندازه هوشمند در تغییر کاربری فایل‌های تصویری مفید هستند.
  • دسترسی ایمن ورود با سیستم SSO و احراز هویت دو مرحله‌ای، امنیت را به خوبی تضمین می‌کند.

مزایا و معایب نسخه شرکتی Canva

ممکن است برای استفاده از Canva و منتقل کردن شرکت خود به فضای دیجیتال، بسیار هیجان زده باشید، اما حقایق را نیز نباید از یاد برد. در ادامه مزایا و معایب نسخه شرکتی Canva را بررسی کرده‌ایم تا بتوانید به درستی انتخاب کنید.

مزایای نسخه شرکتی Canva‌

  • رابط کاربری ساده و یادگیری سریع
  • هزاران نمونه آماده استفاده
  • فضای نامحدود برای فایل‌های تصویری

کاربران Canva را دوست دارند چون تهیه پست برای انواع شبکه‌های اجتماعی را بسیار ساده‌تر می‌کند. مزیت این برنامه در این است که نیازی به یادگیری برنامه دشواری مانند فتوشاپ ندارید و قادر خواهید بود تمام نیازهای بصری خود را به سادگی برطرف کنید. به علاوه، الگوهای آماده این نرم‌افزار کمک می‌کنند کار خود را سریع‌تر از آن‌چه به نظر می‌رسد پیش ببرید. در واقع Canva می‌تواند شما را از استخدام طراح گرافیک بی‌نیاز کند.

معایب نسخه شرکتی Canva

  • کاربران نمی‌توانند اجزای منحصر به فرد بسازند.
  • بهترین نرم‌افزار ادیت عکس ممکن نیست.
  • عکس‌ها و الگوهای برنامه، بسیار عمومی به نظر می‌رسند.

کاربران انتخاب‌های Canva برای عکس‌های استوک را دوست دارند اما می‌گویند این برنامه در مقایسه با سایر هم‌رده‌های خود تنوع کمتری دارد.

هزینه استفاده از نسخه شرکتی Canva

برنامه ادیت عکس حرفه ای Canva، نسخه شرکتی، چندین طرح اشتراکی ارائه می‌کند. به علاوه این امکان را به شما می‌دهد که با سازمان ارتباط برقرار کنید و طرح متناسب با نیازهای خود را به صورت شخصی سفارش دهید. اما در نهایت، هزینه ماهانه به تعداد شرکت کنندگان بستگی دارد.

  • از 1 تا 25 کاربر: 30.00 دلار در ماه برای هر کاربر
  • برای 25 کاربر: 750 دلار در ماه
  • برای 50 کاربر: 1500 دلار در ماه

اگر تیم شما بزرگ‌تر از 50 نفر است، می‌توانید برای قیمت‌گذاری با سازمان Canva ارتباط برقرار کنید.

4. برنامه ادیت عکس حرفه ای Photos

Photos‌ که با نام Apple Photos هم شناخته می‌شود، نرم‌افزار رایگانی است که روی سیستم‌عامل‌های مک و IOS قرار دارد. این برنامه، بهترین ویرایشگر عکس رایگان برای کاربران مک محسوب می‌شود، چون مفاهیم سرگرم‌کنندگی و کاربردی بودن را به خوبی در بر می‌گیرد. رابط کاربری Apple Photos نیز جمع‌و‌جور، ساده و سرراست طراحی شده است و به شما اجازه می‌دهد خلاقیت خود را به جای کار با ابزارهای سخت و پییچده، به کمک کارهای ساده‌تر شکوفا کنید.

برنامه ادیت عکس حرفه ای Photos اپل

درباره نرم‌افزار Photos:

  • طرح رایگان: موجود
  • دوره آزمایشی رایگان: موجود
  • قیمت: رایگان
  • صنایع مورد استفاده: بازاریابی، تبلیغات، عکاسی، تکنولوژي و خدمات اطلاعاتی

قابلیت‌های برنامه ادیت عکس حرفه ای Photos

برنامه Photos برای آیفون، آیپد و مک ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسد اما ویژگی‌های خارق‌العاده و هوشمندانه بسیاری دارد. در ادامه برخی از این قابلیت‌ها که هرکسی هنگام استفاده از این برنامه باید بداند را خواهیم دید:

  • تشخیص چهره قوی برای شناسایی افراد در تصاویر به کار می‌رود.
  • ادیت تصاویر زنده و افزودن افکت و فیلتر برای زنده کردن عکس‌های ثابت عالی است.
  • ادیت عکس غیر مخرب از فایل‌های اصلی تصاویر محافظت می‌کند.
  • یکپارچه‌سازی با برنامه‌های شخص ثالث جهت ادیت عمیق‌تر تصاویر و پیاده کردن تنظیمات پیچیده‌تر مناسب است.
  • تشخیص متن قوی به کمک ویژگی Live Text، هر متنی را در هر نوع تصویری تشخیص می‌دهد.

مزایا و معایب Photos

آیا تصمیم دارید برای انجام کارهای شرکت خود به برنامه Photos مهاجرت کنید؟ بهتر است قبل از انجام این کار، بررسی کنید که Photos چه کارهایی را می‌تواند برای شما و شرکت انجام دهد تا بتوانید تصمیمی درست بگیرید.

مزایای Photos

  • سهولت استفاده
  • همگام‌سازی فیلم‌ها و کتابخانه تصاویر به کمک iCloud
  • مرتب‌سازی هوشمندانه فایل‌ها با استفاده از تاریخ و مکان

کاربران راحتی کار با این نرم‌افزار را دوست دارند و می‌توانند به طور همزمان فایل‌های خود را به کمک Photos‌، ادیت و ذخیره کنند. به این شکل در زمان نیز صرفه جویی می‌شود و برای انجام کارهای گرافیکی خود نیاز به یادگیری برنامه‌های سخت مانند فتوشاپ ندارید.

معایب Photos

  • اشتراک‌گذاری محدود به اکوسیستم اپل است.
  • کافی نبودن فضای ذخیره‌سازی ابری iCloud

فضای ذخیره سازی ناکافی، مهم‌ترین دلیل شکایت کاربران از برنامه Photos است. البته گزینه‌ای برای خرید فضای بیشتر وجود دارد، اما هزینه اضافه است و زمان هم می‌برد. به نظر می‌رسد کاربران دوست دارند برنامه Photos نیز مانند بسیاری از نرم‌افزارهای دیگر، فضای ذخیره‌سازی بیشتری داشته باشد.

هزینه استفاده از نرم‌افزار Photos

استفاده از برنامه Photos برای کاربران اپل رایگان است، اما یک نکته وجود دارد. اپل قصد دارد مشتریان را به سمتی ببرد که تمام داده‌های خود را روی فضای ذخیره سازی ابری iCloud نگهداری کنند. این در حالی است که تنها 5 گیگابایت از این فضا به طور رایگان ارائه می‌شود و کاربران برای استفاده از فضای بیشتر باید اقدام به پرداخت هزینه کنند.

علاوه بر این، با اینکه اشتراک ماهانه وجود ندارد، اگر می‌خواهید از گزینه‌های ذخیره‌سازی iCloud به طور کامل استفاده کنید، باید هزینه iCloud Drive را بپردازید. البته خوشبختانه قیمت‌های iCloud بسیار به صرفه هستند و طرح 50 گیگابایتی آن فقط 0.99 دلار در ماه هزینه می‌برد.

5. نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ لایت روم کلاسیک

ادوبی فتوشاپ لایت روم کلاسیک، مدت زمان زیادی است که به عنوان نرم‌افزار مورد علاقه عکاسان حرفه‌ای شناخته می‌شود. این نرم‌افزار همواره یکی از اجزای اصلی کار این متخصصان بوده، به شکلی که ادوبی همچنان از نسخه قدیمی پشتیبانی می‌کند و عملکردهای جدید نیز به آن افزوده است.

لایت روم کلاسیک علاوه بر اینکه به نوعی یک تاریک‌خانه دیجیتال محسوب می‌شود، ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیاری دارد که برای عکاسان عالی هستند، قابلیت‌هایی از جمله ایجاد برگه‌های ارتباطی شخصی که می‌توانید با مشتریان خود به اشتراک بگذارید.

برنامه ادیت عکس حرفه ای لایت روم کلاسیک

درباره برنامه ادیت عکس حرفه ای لایت روم کلاسیک:

  • طرح رایگان: ناموجود
  • دوره آزمایشی رایگان: 7 روزه رایگان، بدون نیاز به اطلاعات حساب بانکی
  • قیمت: شروع از 9.99 دلار در ماه
  • صنایع مورد استفاده: عکاسی، بازاریابی و تبلیغات و طراحی

در حالی که ادوبی لایت روم، عکس‌های شما را روی فضای ذخیره‌سازی ابری قرار می‌دهد، لایت روم کلاسیک یک برنامه دسکتاپ است که فایل‌ها را به صورت محلی روی سیستم نگهداری می‌کند. با این حال، توانایی لایت روم کلاسیک در مدیریت فایل‌ها یکی از قدرتمند‌ترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود. اگر مدتی است که عکاسی می‌کنید، باید تانون چندین و چند هزار عکس داشته باشید که روی حافظه‌های جانبی مختلف پخش شده‌اند.

قابلیت فایل کاتالوگ در لایت روم کلاسیک، همه‌چیز را در مورد یک عکس - از دستگاهی که روی آن ذخیره شده تا هرگونه کلمه کلیدی و ویرایش‌هایی که روی آن انجام شده است - تشخیص می‌دهد. به این شکل می‌توانید به جای بررسی تمام حافظه‌های جانبی خود، تنها به تماشای تصویر بند انگشتی هر عکس بسنده کنید.

قابلیت‌های لایت روم کلاسیک

برنامه‌های ادیت عکس زیادی وجود دارند که می‌توانید برای ویرایش تصاویر خود از آن‌ها استفاده کنید. برخی ساده و ابتدایی و برخی پیشرفته هستند. اما لایت روم کلاسیک با ارائه ترکیبی از تمام آن‌چه نیاز دارید، خود را از دیگران متمایز می‌کند. قابلیت‌هایی مانند:

  • تشخیص و ردیابی هوشمند چهره برای ایجاد کاتالوگ‌های منحصر به فرد عالی است.
  • گزینه باز کردن تصاویر کمک می‌کند بتوانید با حجم بالای فایل‌های تصویری کار کنید.
  • پردازش دسته‌ای با استفاده از پانل توسعه سریع، به صرفه‌جویی در زمان کمک می‌کند.
  • ماسک کردن هوشمند قوی قابلیتی است برای محاسبه مجدد ماسک برای تصاویر خاص شما.

مزایا و معایت ادوبی فتوشاپ لایت روم کلاسیک

برنامه ادیت عکس حرفه ای لایت روم کلاسیک تقریبا در هر صنعتی قابل استفاده است. پس اگر در صدد انتخاب این برنامه به عنوان نقطه شروع فعالیت دیجیتال کسب و کار خود هستید، بهتر است در ادامه مزایا و معایب آن را ببینید تا آگاهانه‌تر دست به انتخاب بزنید.

مزایای لایت روم کلاسیک

  • ابزاری موثر برای مدیریت تصاویر
  • پشتیبانی از انواع مختلف فایل‌های جدید و قدیمی با فرمت RAW
  • ابزارهای سازمان‌دهی عالی
  • ویژگی‌های پیشرفته برای دامنه دینامیک بالا (HDR) و تصاویر پانوراما
  • ابزارهای ماسک کردن جدید و شگفت‌انگیز

کاربران بیان می‌کنند که لایت روم کلاسیک ابزاری عالی است و تمام نیازهای اساسی و ضروری آن‌ها برای ادیت عکس را برآورده می‌کند. به همین دلیل هم هست که به طور روزانه و مستمر مورد استفاده آن‌ها قرار می‌گیرد. به علاوه، لایت روم کلاسیک بسیار کاربرپسند بوده و استفاده از آن برای تغییر نوردهی و رنگ عکس‌ها راحت است. همچنین می‌توانید به کمک این برنامه، تنظیمات را یک بار انجام دهید و سپس تنها با یک کلیک، آن‌ها را روی تصاویر دیگر نیز اعمال کنید. این ویژگی به خصوص زمانی که مشغول تهیه کلاژ هستید، کاربردی ظاهر می‌شود.

معایب لایت روم کلاسیک

  • عدم وجود قابلیت ویرایش لایه‌ای
  • مدیریت ضعیف تصاویر ‌High ISO
  • دسترسی تنها با خرید اشتراک

با اینکه کاربران از این برنامه برای انجام تمام کارهای خود استفاده می‌کند اما ترجیح می‌دهند گزینه‌ای برای پرداخت یک باره وجود داشته باشد. به این ترتیب مجبور نیستند هر ماه هزینه‌ای پرداخت کنند. به علاوه برخی از کاربران می‌گویند بهتر بود به‌روزرسانی‌ها به صورت رایگان ارائه می‌شدند.

هزینه استفاده از ادوبی فتوشاپ لایت روم کلاسیک

کاربران می‌توانند برنامه ادیت عکس حرفه ای لایت روم کلاسیک را از طریق طرح اشتراکی عکاسی ادوبی خریداری کنند. طرح عکاسی (20 گیگابایت) شامل لایت روم کلاسیک، لایت روم و فتوشاپ CC و برنامه‌های موبایل و دسکتاپ است که به صورت ماهانه با مبلغ 9.99 دلار به فروش می‌رسد. طرح عکاسی (1 ترابایت) نیز برنامه‌های مشابه را دارد اما فضای ذخیره‌سازی ابری بیشتری ارائه می‌کند و با قیمت 19.99 دلار در ماه به فروش می‌رسد.

6. فتوشاپ Elements

فتوشاپ Elements یک برنامه ادیت عکس حرفه ای است که جایگزین خوبی برای نرم‌افزارهای پیچیده‌تر و سخت‌تر مانند فتوشاپ محسوب می‌شود: برنامه‌هایی که قابلیت‌های بسیاری دارند اما استفاده از آن‌ها برای اکثر کاربران بسیار دشوار خواهد بود. در این برنامه، کاربران ویژگی‌های ساده اما مهمی را دریافت می‌کنند که اجازه می‌دهد پیش از پست کردن تصاویر در شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها را کمی تغییر دهند یا قبل از اعمال تنظیمات نهایی، پیشنهادات ویرایشی خود را با همکاران در میان بگذارند.

به علاوه، از آن‌جایی که فتوشاپ Elements‌ مبتنی بر اشتراک ماهانه و ثبت‌نام نیست و قیمتی بسیار کمتر از سایر برنامه‌های ادوبی دارد، انتخابی بسیار عالی برای هر شخصی است که می خواهد یک بار محصول مورد نظر خود را خریداری کند.

برنامه ادیت عکس حرفه ای فتوشاپ Elements

درباره برنامه فتوشاپ Elements:

  • طرح رایگان: ناموجود
  • دوره آزمایشی رایگان: 14 روزه رایگان، بدون نیاز به اطلاعات حساب بانکی
  • قیمت: شروع از 99.99 دلار
  • صنایع مورد استفاده: عکاسی، طراحی و بازاریابی و تبلیغات

قابلیت‌های فتوشاپ Elements

فتوشاپ Element تنها یک نرم‌افزارهای ویرایش عکس دیگر نیست. بلکه راهکاری همه کاره محسوب می‌شود که تمام آن‌چه برای تبدیل عکس‌های خود به نسخه حرفه‌ای‌تر نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهد. در ادامه با برخی از این ویژگی‌ها آشنا می‌شویم:

  • ادیت‌های راهنما سرعت انجام فرایندها را بالا می‌برند.
  • اشتراک گذاری سریع عکس‌های ادیت و تغییر سایز داده شده برای بارگذاری مستقیم در شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارد.
  • سیستم مرتب‌کننده داخلی عکس‌ها را برحسب فاکتورهایی مانند تاریخ، افراد و موضوع می‌چیند.
  • قابلیت مدیریت خودکار به یافتن سریع گروه‌های تصاویر کمک می‌کند.

مزایا و معایب فتوشاپ Element

اگر می‌خواهید برنامه ادیت عکس حرفه ای فتوشاپ Element را برای کسب و کار خود خریداری کنید، بررسی مزایا و معایب آن می‌تواند به گرفتن تصمیم درست کمک کند.

مزایای فتوشاپ Elements

  • گزینه‌های خروجی گرفتن از تصویر عالی
  • رابط کاربری خوب از لحاظ بصری
  • قابلیت برچسب‌گذاری جغرافیایی و چهره عالی
  • راهنمای جست‌وجوی موثر برای روش‌های پیشرفته

کاربران از تنظیمات آماده این برنامه که کار ادیت عکس را راحت‌تر و سریع‌تر می‌کنند بسیار راضی هستند. به علاوه Elements تاثیر گسترده‌ای بر انجام بهینه‌تر و موثرتر کارهای گرافیکی داشته است.

معایب فتوشاپ Elements

  • عدم امکان خروجی گرفتن از فایل‌ها با قالب CMYK
  • عدم وجود ابزاری برای تصحیح انحراف رنگی

برخی کاربران عقیده دارند فتوشاپ Elements قدیمی به نظر می‌رسد و فاقد ابزاری مناسب برای تصحیح انحراف‌های رنگی ایجاد شده توسط موتور هوش مصنوعی است. به علاوه، پلاگین‌ها تنها به ادیت‌های اساسی محدود هستند و به‌روزرسانی‌ها به خوبی با نیازهای رو به رشد کاربران سازگاری ندارند.

هزینه استفاده از برنامه ادیت عکس حرفه ای فتوشاپ Elements

این برنامه با هزینه 99.99 دلار، ارزان‌ترین نرم‌افزار ادیت عکس ممکن نیست. با این حال هنوز هم قیمتی استثنایی دارد، زیرا فناوری‌های سطح حرفه‌ای فتوشاپ و ابزارهای قوی برای ویرایش تصاویر و اعمال افکت‌های هنری را ارائه می‌دهد. نرم‌افزار فتوشاپ Elements 2022 را می‌توانید به صورت تکی خریداری کنید. البته بسته‌ای شامل فتوشاپ Elements و پریمیر Elements (برای ادیت فیلم) نیز وجود دارد که با قیمت 149.99 دلار فروخته می‌شود. همچنین باید بدانید گزینه ثبت نام و تهیه اشتراک وجود ندارد و یک بار خرید، دسترسی مادام‌العمر را مهیا می‌سازد.

7. نرم‌افزار فتوشاپ اکسپرس

فتوشاپ اکسپرس، بهترین برنامه ادیت عکس حرفه ای برای کاربران موبایل است. کاربران سیستم‌ عامل‌های اندروید، IOS و ویندوز موبایل می‌توانند از فتوشاپ اکسپرس استفاده کنند. به علاوه امکان نصب این برنامه از طریق فروشگاه مایکروسافت برای ویندوزهای دسکتاپ 8 و بالاتر هم وجود دارد. داریم راجع به برنامه‌ای صحبت می‌کنیم که قابلیت‌های ویرایش عکس بسیار گسترده‌ای ارائه می‌دهد.

برنامه ادیت عکس فتوشاپ اکسپرس

درباره ادوبی فتوشاپ اکسپرس:

  • طرح رایگان: موجود
  • دوره آزمایشی رایگان: موجود
  • قیمت: دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته با قیمت پایه 35.99 دلار در ماه
  • صنایع مورد استفاده: بازاریابی و تبلیغات، خدمات و فناوری اطلاعات و نرم‌افزار کامپیوتر

کاربران موبایل نیز می‌توانند ویرایش‌های مختلف مانند تنظیم کنتراست و نوردهی، تصحیح پرسپکتیو، حذف لکه‌ها و افزودن متن را انجام دهند. به علاوه امکان انتخاب از بین مجموعه بزرگی از افکت‌ها شامل طبیعت، سیاه و سفید، رنگی و پرتره نیز مهیا شده. فتوشاپ اکسپرس اساسا یک نرم افزار رایگان است که قابلیت‌های پیچیده‌تر را با خرید اشتراک ارائه می‌دهد.

قابلیت‌های نرم‌افزار ادوبی فتوشاپ اکسپرس

همان‌طور که گفتیم، فتوشاپ اکسپرس به طور خاص برای دستگاه‌های موبایل طراحی شده است. به کمک رابط کاربرپسند آن می‌توانید کارهای مختلف از جمله ساخت کلاژ و اشتراک‌گذاری تصاویر در شبکه‌های اجتماعی را انجام دهید. در ادامه با تعداد بیشتری از ویژگی‌های این برنامه آشنا می‌شویم:

  • گالری‌های آنلاین یکپارچه برای راحت‌تر پیدا کردن تصاویر عالی هستند.
  • ادغام شبکه‌های اجتماعی جهت به اشتراک گذاشتن تصاویر تعبیه شده است.
  • تم‌های پس زمینه هوشمند کمک می‌کنند تصاویری برجسته و قابل توجه داشته باشید.
  • برچسب‌ساز سفارشی امکان تبدیل هر عکسی به برچسب یا استیکر را ارائه می‌دهد.
  • ویژگی ارتقای خودکار نوآورانه برای تنظیم سایه‌ها، نوردهی، کنتراست، سایه‌روشن‌ها، دما، رنگ و وضوح به مقادیر خودکار کاربرد دارد.

مزایا و معایب فتوشاپ اکسپرس

ادوبی فتوشاپ اکسپرس یک برنامه ادیت تصاویر همه‌جانبه است که تمام ابزارهای استانداردی که در سایر برنامه‌ها به چشم می‌خورند را دارد. همچنین مانند سایر نرم‌‌افزارهای مشابه، ادوبی فتوشاپ اکسپرس هم برای حرفه‌ای‌ها و متخصصان عالی است و هم کاربرانی که به طور تفریحی به ادیت عکس می‌پردازند. با این حال اگر می‌خواهید از این نرم‌افزار برای رفع نیازهای کسب‌و‌کار خود استفاده کنید، لازم است بیشتر با مزایا و معایب آن آشنا باشید.

مزایای فتوشاپ اکسپرس

  • رابط کاربری ساده
  • قابلیت‌های اشتراک‌گذاری در فضای مجازی عالی
  • ویژگی‌ها و توانایی‌های ادیت و بهبود عکس گسترده

فتوشاپ اکسپرس از نظر کاربران یک برنامه ساده و راحت برای ادیت تصاویر در گوشی است. با این حال فیلترهای این برنامه بیشتر در بین کاربران محبوب هستند. تمام این فیلتر‌ها زیبا بوده و به خوبی روی تصویر می‌نشینند.

معایب فتوشاپ اکسپرس

  • عدم وجود ویژگی‌های پیشرفته در نسخه رایگان
  • محدودیت گزینه‌های روتوش

کاربران می‌گویند با اینکه فتوشاپ اکسپرس ابزاری عالی برای ادیت عکس با گوشی است اما به خرید اشتراک Creative Cloud نیاز دارد. به علاوه قابلیت‌های روتوش تصویر هم بسیار ضعیف ظاهر می‌شوند.

هزینه استفاده از ادوبی فتوشاپ اکسپرس

نرم‌افزار فتوشاپ اکسپرس به صورت رایگان قابل دانلود است، اما کابران برای استفاده از آن باید حساب کاربری ادوبی داشته باشند. البته اگر هنوز ثبت نام نکرده‌اید می‌توانید این کار را به کمک حساب گوگل یا فیسبوک خود در کمترین زمان انجام دهید. برخی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این محصول نیاز به اشتراک پولی دارند که به طور ماهانه، 35.99 دلار هزینه برمی‌دارد.

8. برنامه ادیت عکس حرفه ای GIMP

GIMP که به عنوان GNU Image Manipulation Prgram نیز شناخته می‌شود، ابزاری مجانی و متن‌باز برای ادیت تصاویر است. یعنی این برنامه برای همیشه رایگان باقی خواهد ماند و توسط جامعه‌ای از توسعه‌دهندگان در سراسر جهان پشتیبانی می‌شود که همیشه در تلاش برای ارتقای آن خواهند بود.

این نرم‌افزار برای لینوکس، ویندوز و مک در دسترس است. به علاوه پلاگین‌هایی حرفه‌ای به سبک فتوشاپ دارد و قابلیت‌های مختلفی از جمله ابزارهای نقاشی، تصحیح رنگ، کلون کردن، انتخاب و بهبود را برای ویرایش عکس ارائه مي‌دهد.

برنامه ادیت عکس حرفه ای GIMP

درباره برنامه GIMP:

  • طرح رایگان: موجود
  • دوره آزمایشی رایگان: ناموجود
  • قیمت: رایگان
  • صنایع مورد استفاده: طراحی، نرم‌افزار کامپیوتر و خدمات و فناوری اطلاعات

قابلیت‌های GIMP

همان‌طور که گفتیم، GIMP نرم‌افزاری رایگان و متن‌باز است که اولین بار در سال 1996 معرفی شد و تا به امروز به طور مرتب به‌روزرسانی شده است. جوامعی فعال و متشکل از کاربران و توسعه‌دهندگان هم برنامه را به طور مداوم بهبود می‌بخشند. در ادامه برخی از ویژگی‌های این نرم‌افزار را می‌بینیم:

  • ابزارهای Healing برای حذف اجزای اضافه از تصویر کاربردی هستند، مثلا به هنگام روتوش چهره.
  • امکان خروجی گرفتن با انواع قالب‌ها شامل GIF ،JPEG ،PNG ،XPM ،TIFF ،TGA ،MPEG ،PS ،PDF ،PCX ،BMP و موارد دیگر می‌شود.
  • پشتیبانی از انوع دستگاه‌های سخت افزاری مانند MIDI Controler ،USB و غیره.
  • پشتیبانی از پایگاه داده ای که توابع داخلی GIMP را از برنامه‌های کاربردی دیگر مانند Script-Fu فراخوانی می‌کند.

مزایا و معایب GIMP

برنامه ادیت عکس حرفه ای GIMP بیشتر به تطبیق‌پذیری و انعطاف‌پذیری گسترده خود شهرت دارد. بسیاری از کاربران برای خلق انیمیشن‌ها و گرافیک‌های سفارشی وب‌سایت‌ها، وبلاگ‌ها یا ویدیوهای تجاری از این برنامه استفاده می‌کنند. با این حال اگر می‌خواهید برای مقاصد تجاری از این برنامه بهره ببرید، باید بیشتر با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

مزایای GIMP

  • رایگان برای استفاده
  • سازگار و همه‌کاره برای متخصصان کدنویسی
  • امکان نمونه‌برداری از پیکسل‌های فرعی با تمام ابزارهای رنگی
  • عدم محدودیت اندازه تصویر به دلیل مدیریت حافظه مبتنی بر تایل‌ها یا کاشی‌ها

برای بسیاری از کاربران، رایگان و متن‌باز بودن GIMP دلیلی کافی برای استفاده از این برنامه به حساب می‌آید، چون دیگر نیازی به صرف هزینه ندارند. به علاوه این نرم‌افزار تقریبا هرکاری که فتوشاپ انجام می‌دهد را ارائه کرده، کار کردن با آن ساده است و استفاده از ابزارهای مختلف از جمله حذف پس‌زمینه و روتوش، نیازمند دانشی خاص یا صرف وقت فراوان نیست.

معایب GIMP

  • مانند جایگزین‌های دیگر شناخته شده نیست.
  • ارتقای آهسته‌تر محصول نسبت به رقبا

افزون بر موارد بالا، هیچ دستورالعمل و آموزشی نیز در سایت رسمی این برنامه وجود ندارد که بشود برای یادگیری به آن رجوع کرد.

هزینه استفاده از نرم‌افزار GIMP

ارزشمندترین ویژگی GIMP، رایگان بودن آن است. می‌توانید این برنامه را بدون نیاز به گذراندن دوره آزمایشی یا هیچ محدودیتی، به صورت آنلاین دانلود و استفاده کنید. این محصول به طور کلی بدون هیچ هزینه‌ای برای همه قابل استفاده است. این یعنی می‌توانید برای انجام هر کاری، چه تجاری و چه شخصی آن را به کار ببرید و به علاوه، اصلاح سورس‌کد این نرم‌افزار نیز هیچ عواقبی از نظر قانونی ندارد. این بزرگ‌ترین مزیت GIMP نسبت به سایر برنامه‌های رقیب است که هزینه‌هایی سنگین روی دست مشتریان می‌گذارند.

9. برنامه Pixlr

Pixlr یکی دیگر از انواع برنامه های ادیت عکس حرفه ای است رایگان است که محبوبیت زیادی بین کاربران دارد. این برنامه برای هر مشکل، راهکاری ارائه می‌کند: از تبدیل تصویر گرفته تا امکانات مختلف ویرایشی. به علاوه، Pixlr الگوهای آماده کلاژ دارد که کمک می‌کنند کار ادیت، سریع و آسان پیش برود. یکی دیگر از دلایلی که متخصصان از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند نیز، ابزار سریع و قدرتمند حذف پس‌زمینه آن است که از هوش مصنوعی کمک می‌گیرد.

برنامه ادیت عکس حرفه ای Pixlr

درباره Pixlr:

  • طرح رایگان: موجود
  • دوره آزمایشی رایگان: 30 روزه، نیاز به ورود اطلاعات حساب بانکی
  • قیمت: شروع از 4.90 دلار در ماه
  • صنایع مورد استفاده: طراحی، بازاریابی و تبلیغ و طراحی گرافیکی

Pixlr مجموعه‌ای از نرم‌افزارها از قبیل Pixlr Pro ،Pixlr Editor ،Pixlr X و Pixlr Express را شامل می‌شود. وجه تمایز بین نسخه‌ها، قابلیت‌های کلی و میزان کاربردی بودن آن‌ها است.

قابلیت‌های Pixlr

نرم‌افزار Pixlr به شکلی راحت مورد استفاده قرار می‌گیرد، سریع کار می‌کند و قابلیت‌های بسیار زیادی دارد. این برنامه سبک همچنین رابط کاربری ساده‌ای ارائه می‌دهد و کنترل کامل تصاویر را به خود شما محول می‌‌کند. در ادامه با سایر ویژگی‌های این برنامه آشنا می‌شویم:

  • انتخاب رنگ پیشرفته دسترسی آسان به تمام رنگ‌ها را از ادیتور فراهم می‌کند.
  • ابزار ساخت کلاژ کمک می‌کند فرایند ساخت کلاژ کاری به راحتی آب خوردن باشد.
  • ابزار هوشمند حذف پس زمینه برای حذف سریع پس‌زمینه از هر عکسی عالی است.
  • نسخه بومی موبایل راهی برای دسترسی کاربران اندروید و IOS به این برنامه محسوب می‌شود.

مزایا و معایب Pixlr

Pixlr همان‌طور که گفتیم برنامه‌ای عالی برای ادیت تصاویر است که کمک می‌کند تصاویر، گرافیک‌ها و انیمیشن‌های عالی را بدون نیاز به داشتن دانش تخصصی بسازید. با این حال علاوه بر این مزایا، این نرم‌افزار معایبی نیز دارد.

مزایای Pixlr

  • رایگان برای استفاده
  • ادیت عکس پیشرفته با استفاده از لایه‌بندی و ماسک کردن
  • کلیدهای میانبر آسان و قابل مقایسه با کلیدهای میانبر فتوشاپ

کاربران، سادگی استفاده از این برنامه را دوست دارند و ابزارهای پیشرفته آن را مفید می‌دانند. به علاوه نسخه تحت وب این نرم‌افزار هم برای ایجاد تغییرات سریع روی تصاویر عالی است.

معایب Pixlr

  • وجود تبلیغات آزاردهنده در نسخه رایگان
  • عدم پشتیبانی ار برخی قالب‌های تصاویر و فایل‌ها
  • عدم وجود آموزش‌های کافی برای درک کامل ابزارها

برخی از کاربران معتقد هستند که Pixlr برخی از ابزارهای لازم برای اعمال ادیت‌های پیشرفته را ندارد. مثلا باید ابزارهای مناسب بیشتری برای Healing یا انتخاب وجود داشته باشد. به علاوه نمایش تبلیغات نیز ممکن است برای کاربران آزاردهنده باشد.

هزینه استفاده از Pixlr

Pixlr دارای سطوح قیمت‌گذاری ساده‌ای است. می‌توانید برای استفاده از این برنامه، یکی از این سه طرح اشتراکی را انتخاب کنید: همیشگی، ممتاز و بسته Creative. هر شخصی می‌تواند طرح همیشگی که رایگان است را امتحان و استفاده کند. به علاوه کاربران می‌توانند از یک دوره آزمایشی 30 روزه رایگان نیز بهره ببرند. این دوره آزمایشی نیازی به نصب ندارد و هیچ تبلیغی نمایش نمی‌دهد و می‌توانید در هر زمان آن را غیر فعال کنید.

10. ادوبی Creative Cloud Express

این نرم‌افزار که با نام ادوبی اکسپرس نیز شناخته می‌شود (قبل‌تر ادوبی اسپارک بود)، یک پلتفرم هنری مبتنی بر فضای ذخیره‌سازی ابری است که هم از طریق مرورگرهای وب قابل استفاده است و هم می‌توانید اپلیکیشن آن را از هر فروشگاهی دانلود کنید. این برنامه، تمام قابلیت‌های بنیادین ویرایش فیلم و عکس را از تمام برنامه‌های ادوبی جمع‌آوری کرده و با رابط کاربری ساده ارائه می‌دهد.

برنامه ادیت عکس ادوبی اکسپرس

درباره ادوبی اکسپرس:

  • طرح رایگان: موجود
  • دوره آزمایشی رایگان: 30 روزه، بدون نیاز به اطلاعات حساب بانکی
  • قیمت: شروع از 9.99 دلار در ماه
  • قابلیت‌های برتر: قالب‌های انتشار، تنظیمات برگزیده و ویرایشگر طرح
  • صنایع مورد استفاده: تبلیغات و بازاریابی، خدمات و فناوری اطلاعات

برخلاف برنامه‌های دیگر ادوبی که برای کار با آن‌ها نیاز به آموزش دیدن دارید، ادوبی اکسپرس - به عنوان بخشی از تلاش‌های ادوبی برای ایجاد فضایی برای بروز خلاقیت تمام کاربران - به شکلی طراحی شده است که هر کسی بدون داشتن دانش قبلی در زمینه طراحی بتواند از آن بهره ببرد. در واقع ادوبی اکسپرس به همه اجازه می‌دهد فارغ از مهارت‌هایی که دارند، قادر به ساخت آثار هنری خود باشند. به علاوه، این بهترین برنامه برای ادیت عکس‌های شبکه‌های اجتماعی نیز به حساب می‌آید.

قابلیت‌های برنامه ادیت عکس حرفه ای ادوبی اکسپرس

ادوبی اکسپرس ابزاری در دسترس روی وب و موبایل است که امکان تولید و اشتراک‌گذاری محتوای چند رسانه‌ای غنی و زیبا را فراهم می‌کند. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تنها با چند کلیک، خلاقیت خود را نشان دهید. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های این نرم‌افزار آشنا می‌شویم:

  • نسخه‌های مخصوص موبایل به کاربران کمک می‌کنند کارهای گرافیکی خود را سریع و ساده انجام دهند.
  • ابزار حذف پس‌زمینه هوشمند بدون نیاز به انتخاب و مشخص کردن سوژه، پس‌زمینه را حذف می‌کند.
  • تنظیمات آماده برندسازی اجازه می‌دهند لوگوها و رنگ‌ها به طور خودکار پر شوند و به طور قابل توجهی در زمان صرفه‌جویی کنید.
  • یکپارچگی با سایر ابزارهای ادوبی برای افزایش بهره‌وری مفید است.

مزایا و معایب ادوبی اکسپرس

همان‌طور که گفتیم، این برنامه ادیت عکس حرفه ای به شما اجازه می‌دهد محتوای چند رسانه‌ای قوی و با کیفیت بسازید و استفاده از آن هم بسیار ساده است. این برنامه بهترین انتخاب برای تازه‌کارها محسوب می‌شود، اما به هر روی بهتر است قبل از شروع کار، درباره مزایا و معایب آن بیشتر بدانید.

مزایای ادوبی اکسپرس

  • وجود نسخه رایگان برای کاربران
  • یادگیری آسان و رابط کاربری راحت
  • الگوهای قابل شخصی‌سازی
  • پیشنهادات مبتنی بر هوش مصنوعی برای انتخاب رنگ‌ها و الگوها

ادوبی اکسپرس به کاربران اجازه می‌دهد انواع مختلف محتوا از جمله پست‌های شبکه اجتماعی، بنر، فیلم، صفحه وب و طراحی‌های مرتبط با برندسازی را تولید کنند. کار کردن با این برنامه بسیار راحت است، همه‌چیز بر پایه فضای ذخیره‌سازی ابری پیش می‌رود و شاهد الگوهای سفارشی آماده‌ای هستیم که برای شرایط مختلف طراحی شده‌اند.

معایب ادوبی اکسپرس

  • قابلیت‌های شخصی‌سازی محدود از نظر طراحی، عناصر بصری یا رنگ، حتی در نسخه پولی
  • سازگاری محدود با سایر برنامه‌های غیر ادوبی
  • امکانات کم برای متن، سبک فونت و شخصی‌سازی
  • سختی استفاده از نسخه تحت وب

کاربران می‌گویند اگر سرعت اینترنت پایین داشته باشید، زمان بارگذاری این برنامه بالا می‌رود، به خصوص اگر مجبور باشید از نسخه وب استفاده کنید. به نظر آن‌ها بهتر بود نسخه دسکتاپی وجود داشت که می‌شد دانلودش کرد و به صورت آفلاین از آن بهره برد.

هزینه استفاده از ادوبی اکسپرس

ادوبی اکسپرس برنامه‌ای رایگان و مستقل از خدمات اشتراکی Adobe Creative Cloud است. نسخه پولی، ادوبی اکسپرس ممتاز نام دارد که به شکل اشتراک ماهانه در دسترس قرار گرفته تا بتوانید در هر زمانی که خواستید آن را لغو کنید. عضویت ممتاز از 9.99 دلار ماهانه یا 99.99 دلار سالانه شروع می‌شود.

11. نرم‌افزار PicMonkry

PicMonkry یک برنامه ادیت عکس تحت وب است که به کاربران اجازه می‌دهد ویرایش‌هایی مانند متن، فیلتر و سایر بهبودها را روی تصاویر خود اعمال کنند. رابط کاربری این برنامه برای تولید عناصر گرافیکی وبلاگ‌ها بسیار کاربردی ظاهر می‌شود.

برنامه ادیت عکس حرفه ای PicMonkey

درباره PicMonkey:

  • طرح رایگان: ناموجود
  • دوره آزمایشی: 7 روزه
  • قیمت: شروع از 7.99 دلار در ماه
  • صنایع مورد استفاده: تبلیغات و بازاریابی، طراحی و طراحی گرافیک

PicMonkey جایگزین فتوشاپ است، به خصوص برای کاربرانی که می‌خواهند بدون گیج شدن بین ابزارها و گزینه‌های مختلف، الگوهای متنوع را روی تصاویر خود اعمال کنند. به علاوه این امکان را به کاربران می‌دهد که فایل‌های ادیت شده را با سایر کاربران موبایلی به اشتراک بگذارند.

قابلیت‌های برنامه ادیت عکس حرفه ای PicMonkey

PicMonkey به عنوان یک ادیتور مبتنی بر مرورگر، کار ویرایش و به اشتراک گذاشتن تصاویر را بسیار ساده کرده و رابط کاربری این برنامه نیز ساده است و می‌شود به راحتی با آن کار کرد. در ادامه نگاهی داریم به برخی از قابلیت‌های این نرم‌افزار کاربردی.

  • به طرز شگفت‌انگیزی مناسب برای تازه‌کاران است و سهولت استفاده را با خود به همراه می‌آورد.
  • قابلیت‌های خودکار سرعت را در محیط کار بالا می‌برند، قابلیت‌‌هایی از جمله ترمیم و تنظیم خودکار از این دسته هستند.
  • بیش از 20 الگوی کلاژ برای استفاده در این برنامه تعبیه شده‌اند.
  • به‌روزرسانی‌های مداوم ویژگی‌های جدید به کاربران ارائه می‌کنند.

مزایا و معایب PicMonkey

می‌شود PicMonkey را یکی از بهترین برنامه‌های ادیت عکس دانست. این نرم‌افزار با مجموعه‌ای مناسب از ابزارها مانند ترمیم رنگ و روتوش، کار ویرایش را برای کاربران بسیار راحت کرده است. در ادامه بیشتر با مزایا و معایب PicMonkey آشنا می‌شویم تا بتوانید تصمیم آگاهانه‌تری نسبت به استفاده یا عدم استفاده از این برنامه بگیرید.

مزایای PicMonkey

  • سادگی استفاده حتی برای تازه‌کارها
  • الگوهای مختلف فراوان برای پست، استوری، تبلیغ یا کاور اینستاگرام و فیسبوک
  • ابزار هوشمند حذف پس‌زمینه برای عوض کردن زمینه عکس تنها در چند ثانیه
  • نکات و ترفندهای آموزشی برای تازه‌واردها

کاربران از کار با PicMonkey برای ساخت پست‌های شبکه‌های اجتماعی و لوگوها بسیار راضی هستند. همچنین امکان حذف پس زمینه تصویر تنها با یک کلیک، ویژگی‌قابل توجهی در این برنامه است. امکان افزودن سایه و بافت نیز به تصاویر وجود دارد.

معایب PicMonkey

  • دوره آزمایشی کوتاه
  • عدم پشتیبانی از امکان مشاهده ورژن‌های مختلف از یک تصویر برای مقایسه
  • سختی کار در پردازش تصاویر بزرگ و با کیفیت
  • عدم وجود توانایی کشیدن و رها کردن

برخی کاربران، PicMonkey را به دلیل گران بودن رها کرده و به سراغ گزینه‌ای دیگر می‌روند.

هزینه استفاده از PicMonkey

PicMonkey یک دوره آزمایشی 7 روزه را ارائه می‌دهد و نسخه‌هایی برای استفاده روی سیستم‌های عامل اندروید و IOS دارد. نسخه پولی در دو سطح ارائه می‌شود: پایه و پیشرفته. طرح پایه در حال حاضر، 72 دلار در سال هزینه می‌برد. البته کاربران می‌توانند با پرداخت 7.99 دلار به طور ماهانه این نرم‌افزار را خریدار کنند. با دریافت تمام ویژگی‌های طرح پایه، به اضافه فضای ذخیره سازی نامحدود Hub‌ و خروجی گرفتن در قالب PDF، کاربران طرح پیشرفته بیشترین بهره را از حساب PicMonkey خود خواهند برد. هزینه این طرح اشتراکی، ماهانه 12.99 دلار و سالانه 120 دلار است.

12. بهترین برنامه ادیت عکس Affinity Photo

این نرم‌افزاری برای ویرایش عکس است که به هنرمندان و متخصصان خلاق، امکاناتی برای دستکاری تصاویر به صورت یک‌جا و گروهی ارائه می‌دهد. مدیران می‌توانند از ویژگی فوکوس استوک برای ترکیب تصاویر با دامنه دینامیکی بالا (HDR)، ادغام نماهای پانوراما و همینطور ادغام چندین تصویر استفاده کنند.

Affinity Photo همچنین به طراحان اجازه می‌دهد رندر عکس را در کمترین زمان انجام دهند، متعلقات سند فتوشاپ (PSD) را دستخوش تغییر کنند و از تنظیمات آماده استودیویی برای طرح‌بندی‌های UI بهره ببرند. کاربران این برنامه همچنین می‌توانند فیلترهای مختلف را روی تصاویر تکی یا مجموعه‌ای تصاویر اعمال کرده، لایه‌های Liquify را به آن‌ها بیفزایند و پیش‌نمایش‌هایی با وضوح بالا را از تصاویر اصلاح شده مشاهده کنند.

برنامه ادیت عکس حرفه ای Affinity Photo

درباره Affinity Photo:

  • طرح رایگان: ناموجود
  • دوره آزمایشی رایگان: 90 روزه
  • قیمت: 54.99 دلار
  • صنایع مورد استفاده: طراحی گرافیک، طراحی و نرم‌افزار کامپیوتر

این نرم‌افزار علاوه بر مک و ویندوز، روی آیپد نیز قابل استفاده است.

قابلیت‌های Affinity Photo

Affinity Photo یک نرم‌افزار ویرایش عکس با ابزارهای بسیار عالی است که به شما امکان می‌دهد به طور همزمان روی چندین پروژه کار کرده و عکس‌های متعدد را با هم ترکیب کنید. در ادامه خلاصه‌ای از ویژگی‌های این برنامه را می‌بینیم:

  • سازگاری عالی با فایل‌های RAW حتی برای فایل‌هایی تازه مانند CR3. که توسط کانن EOS R و R6 استفاده می‌شود.
  • گزینه‌های پانوراما، HDR و ادغام فوکوس برای عکاسی با لنز زاویه باز مناسب هستند.
  • پشتیبانی از ادیت فایل‌های PSD برای وارد کردن اسناد فتوشاپ به کمک Smart Object کاربرد دارد.
  • ادیت هوشمند مبتنی بر لایه که محیط کاری غیر مخرب ایجاد می‌کند.

مزایا و معایب Affinity Photo

Affinity Photo برنامه‌ای فوق‌العاده برای کسانی است که به دنبال ساخت تصاویری ماندگار در طول زمان هستند. مشاهده برخی از مزایا و معایب این نرم‌افزار می‌تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید ارزش امتحان کردن را دارد یا نه.

مزایای Affinity Photo

  • پشتیبانی از تصاویر RAW و همچنین تصاویر شطرنجی و وکتور
  • انتخاب‌های استثنایی قلم و سفارشی‌سازی، از جمله قلم‌های فرعی، ترسیم متقارن و قلم با لبه خیس
  • ابزار هوشمند حذف پس‌زمینه برای پاک کردن زمینه در کمترین زمان
  • نکات و ترفندهای آموزشی برای یادگیری تازه‌واردها

کاربران از این موضوع بسیار راضی هستند که Affinity Photo تنها نیاز به یک بار پرداخت دارد و نیازمند اشتراکی ماهانه نیست. به علاوه تمام ابزارهای لازم برای رفع نیازهای ساده و پیچیده را دارد و کار با آن‌ها ساده است.

معایب Affinity Photo

  • مسیر یادگیری دشوار برای تازه‌کاران
  • عدم پشتیبانی از محیط کاری شخصی‌سازی‌شده
  • عملکرد کمی کند هنگام کار با تصاویر بزرگ

کاربران بیان می‌کنند که برخی از کدهای میانبر یا ابزارهای Affinity Photo با فتوشاپ فرق دارند یا در جای متفاوتی قرار گرفته‌اند. به علاوه ممکن است برنامه هنگام کار با تصاویر بزرگ، کمی کند ظاهر شود.

هزینه استفاده از برنامه ادیت عکس حرفه ای Affinity Photo

برای استفاده از Affinity Photo کافی است یک بار هزینه‌ای 54.99 دلاری پرداخت و آن را از اپ استور مک، فروشگاه مایکروسافت ویندوز 10 و یا سایر سایت‌های معتبر دانلود کنید. نیازی به پرداخت هزینه برای به‌روزرسانی‌ها نیست و روی هر تعداد دستگاهی می‌توانید آن را مورد استفاده قرار دهید. این درحالی است که ادوبی محصولات Creative Cloud را تنها به دو محیط کاری محدود کرده است. به علاوه دوره 90 روزه آزمایشی رایگان Affinity Photo نیز بسیار سخاوتمندانه محسوب می‌شود.

13. برنامه ACDSee

ACDSee طیف متنوعی از راهکارها را ارائه می‌دهد، از ویرایش عکس گرفته تا پردازش ویدیو و مدیریت متعلقات دیجیتال (DAM). تدوینگران ویدیویی تازه‌کار و حرفه‌ای و همینطور گرافیست‌ها می‌توانند از این برنامه برای مدیریت، ارتقا و به اشتراک‌گذاری متعلقات و پروژه‌های رسانه‌ای استفاده کنند. کارشناسان مختلف نیز می‌توانند از این نرم‌افزار برای ساخت داستان‌های تصویری، مدیریت متعلقات، مرتب‌سازی و جست‌وجوی داده‌ها، مشاهده و ویرایش تصاویر، ویدیوها و فایل‌های صوتی بهره ببرند.

برنامه ادیت عکس حرفه ای ACDSee

درباره ACDSee:

  • طرح رایگان: ناموجود
  • دوره آزمایشی رایگان: 30 روزه
  • قیمت: 149.99 برای دسترسی همیشگی
  • صنایع مورد استفاده: عکاسی، نرم‌افزار کامپیوتر و خدمات و فناوری اطلاعات

نرم‌افزار کاربرپسند ACDSee به شرکت‌های خلاق اجازه می‌دهد تا به سرعت تصاویر مورد نظر خود را بیابند، اجزای ناخواسته و مزاحم را در عکس‌ها حذف کنند و کلیپ‌های ویدیویی را به فیلم‌های HD مبدل سازند. این برنامه همچنین دارای ویژگی صفحه نقشه است که موقعیت تصاویر شما را با استفاده از داده‌های عرضی و طولی تعبیه شده، به تصویر می‌کشد. به این ترتیب می‌توانید دسته‌‌بندی‌های فایل‌های خود را بر اساس منطقه جغرافیایی از هم جدا کنید.

قابلیت‌های برنامه ادیت عکس حرفه ای ACDSee

ACDSee کار بهبود کیفیت تصویر و استفاده حداکثری از جریان کار را برای شما آسان می‌کند و تجربه سازنده‌تری برایتان رقم می‌زد. در ادامه با برخی از ویژگی‌های این نرم‌افزار بیشتر آشنا می‌شویم:‌

  • پردازش سریع ویدیوها و تصاویر در این نرم‌افزار عالی است.
  • انواع متنوعی از فیلترها و قلم‌ها که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.
  • پلاگین‌های فتوشاپ برای افزایش گزینه‌های خلاقانه مناسب هستند.
  • برنامه موبایل برای دستگاه‌های IOS موجود است.

مزایا و معایب برنامه ACDSee

ACDSee نرم‌افزاری برای دسکتاپ است که امکان ویرایش تصاویر و خلق آثار هنری شاهکار را به شما می‌دهد. این برنامه قابلیت‌های متفاوتی برای ویرایش ویدیو نیز دارد. در ادامه با مزایا و معایب این نرم‌افزار آشنا می‌شویم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

مزایای ACDSee

  • ابزار فوق‌العاده Light EQ که به بهترین تنظیماتی که برنامه شناسایی می‌کند، تغییر می‌یابد.
  • ابزارهای استثنایی بهبود پوست برای عکاسان پرتره
  • ویژگی‌های تشخیص چهره هوشمند و برچسب‌گذاری جغرافیایی برای سازماندهی فایل‌های تصویری
  • نکات و ترفندهای آموزشی برای کاربران

کاربران گزینه‌های ساده برای وارد کردن عکس در ACDSee را دوست دارند و از اینکه می‌شود تنظیمات را در آن ذخیره کرد، خرسند هستند. به علاوه، سازماندهی تصاویر در این برنامه بسیار راحت است و با برچسب‌گذاری تصاویر هم می‌توانید آن‌ها را راحت‌تر پیدا کنید. گزینه‌ای برای امتیازدهی به تصاویر نیز وجود دارد (با رنگ، عدد یا ستاره) که کمک می‌کند عکس‌های خود را برای ویرایش‌های بعدی مرتب کنید.

معایب ACDSee

  • ابزارهای تصحیح تصویر ضعیف در مقایسه با سایر رقبا
  • پنهان بودن چندین ویژگی در منوهای رابط کاربری
  • کندی در جابه‌جایی بین ماژول‌های Developer و Editor

ممکن است تعداد بسیار زیاد ابزارهایی که در منوی اصلی این برنامه وجود دارد برای برخی از کاربران مناسب نباشد.

هزینه استفاده از ACDSee

شما می‌توانید این نرم‌افزار را یک بار برای همیشه و با مبلغ 149.99 دلار یا اشتراک ماهانه 89 دلار در سال (یا 8.90 دلار در ماه) خریداری کنید. اشتراک ماهانه امکان استفاده از نرم‌افزار روی 5 سیستم را همراه با دسترسی به گالری‌های وب ACDSee ارائه می‌دهد که می‌توانید تصاویر خود را در آن‌ها به نمایش بگذارید. این طرح با 50 گیگابایت فضای ذخیره سازی SeeDrive شروع می‌شود، اما می‌توانید 50 گیگابایت فضای بیشتر را با 25 دلار و 100 گیگابایت فضا را با 50 دلار دریافت کنید.

14. نرم‌افزار CorelDRAW

CorelDRAW ابزاری برای طراحی گرافیکی است که به کاربران امکان می‌دهد با تصویربرداری، چینش، ویرایش عکس، تایپوگرافی، بهره‌گیری از ابزارهای قالب و سایر ویژگی‌ها طراحی‌های تخصصی خلق کنند. مشتریان همچنین مي‌توانند به کمک رابط وب CorelDRAW، تصاویر، گرافیک‌های وب و فایل‌های چاپی را در فضای ذخیره‌سازی ابری ایجاد کرده، به آن‌ها دسترسی داشته و آن‌ها را ذخیره سازند.

برنامه ادیت عکس حرفه ای CorelDRAW

درباره CorelDRAW:

  • طرح رایگان: ناموجود
  • دوره آزمایشی رایگان: 15 روزه
  • قیمت: 549 دلار برای دسترسی همیشگی
  • صنایع مورد استفاده: طراحی، طراحی گرافیک و خدمات و فناوری اطلاعات

ویژگی‌های گرافیکی آنلاین CorelDRAW، تنظیمات از پیش آماده و موتور درجه‌بندی رنگی قوی به کاربران کمک می‌کنند فایل‌هایی گوناگون برای چاپ یا نمایش در صفحات وب طراحی کنند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر را مستقیما در سایت وردپرس خود بارگذاری و منتشر کنند. این برنامه همچنین از انواع مختلف فایل‌ها شامل AI ،PSD ،PDF ،JPEG و PNG پشتیبانی می‌کند.

قابلیت‌های CorelDRAW

CorelDRAW ده‌ها ویژگی مختلف برای ایجاد سند، اعمال تغییرات گرافیکی و پیاده‌سازی ویرایش‌های متنوع دارد. در ادامه فهرستی از چند مورد از قابلیت‌های فراوان این برنامه ادیت عکس حرفه ای را می‌بینیم:

  • ابزار پیشرفته تصویربرداری برای تبدیل خطوط و اشکال ساده به آثار هنری پیچیده کاربرد دارد.
  • ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای نمونه‌برداری و حذف هوشمند استفاده می‌شود.
  • ایجاد گرافیک‌های جذاب بصری برای ساخت محتوای مخصوص به وب کاربردی است.
  • توابع چیدمان چند صفحه‌ای برای تهیه گزارش‌های بزرگ به کار می‌آیند.

مزایا و معایب CorelDRAW

CorelDRAW به عنوان یک ابزار طراحی گرافیکی، برنامه‌ای بسیار مناسب است. با این حال برنامه‌های خوب دیگری نیز در بازار موجود هستند. از این رو انتخاب نرم‌افزاری که به خوبی تمام نیازهایتان را برطرف کند سخت می‌شود. در ادامه می‌توانید با بررسی مزایا و معایب این برنامه، بیشتر درباره آن بدانید.

مزایای CorelDRAW

  • ویژگی‌های برتر و برخی قابلیت‌های منحصر به فرد
  • ابزار عالی کشیدن تصاویر برداری برای طراحان گرافیک
  • ویرایش غیر مخرب تصاویر بیت‌مپ و برداری

بسیاری از کاربران، CorelDRAW را به دلیل ارائه امکان طراحی برداری دوست دارند. این ابزار به آن‌ها کمک می‌کند آن‌چه در ذهن دارند را دقیقا به کمک خطوط مختلف و در قالب برداری، در این برنامه پیاده‌سازی کنند. به علاوه استفاده از تمام ابزارها و ویژگی‌های این برنامه نیز ساده و راحت است.

معایب CorelDRAW

  • کمی کندی در عملکرد هنگام خروجی گرفتن از فایل‌های حجیم
  • عدم وجود آموزش‌های کافی برای توضیح کار با نرم‌افزار
  • سختی کار برای تیم‌هایی که با محیط کاری ادوبی آشنا هستند.

شاید وجود زبانه‌ها و منوهای فراوان غیر ضروری در صفحه اصلی CorelDRAW کمی کاربران را گیج کند و از حوصله آن‌ها خارج باشد.

هزینه استفاده از برنامه ادیت عکس حرفه ای CorelDRAW

این برنامه در سه نسخه موجود است:

  • نسخه موارد ضروری برای تازه‌کاران با قیمت 219 دلار (خرید یک‌باره و همیشگی)
  • نسخه استاندارد برای طرفداران طراحی با هزینه 299 دلار (خرید یک‌باره و همیشگی)
  • نسخه مناسب حرفه‌ای‌ها با قیمت 499 دلار برای مجوز فیزیکی

دو گزینه اول تنها روی ویندوز در دسترس هستند. گزینه آخر نیز اشتراکی با هزینه 249 دلار در سال و ماهی 22.42 دلار در پی دارد. به علاوه دوره آزمایشی 15 روزه نیز وجود دارد که می‌توانید از برنامه استفاده کنید و درباره آن تصمیم بگیرید.

15. نرم‌افزار Picmaker

Picmaker نرم‌افزاری است که امکان خلق طراحی‌های خارق‌العاده را حتی برای تازه‌کارها فراهم می‌کند. کافی‌ست یکی از الگوهای آماده را انتخاب و تنها با چند کلیک، از آن برای ایجاد هر چیزی، از تصاویر بند انگشتی ویدیوها گرفته تا بنرهای تبلیغاتی وب‌سایت‌ها، استفاده کنید. در این بین نیازی به هیچ گونه دانش قبلی طراحی نیست. به علاوه، این برنامه دسترسی کامل به انواع مختلفی از تصاویر را به شما می‌دهد که می‌توانید برای ساخت پست‌های شبکه‌های اجتماعی یا تبلیغات از آن‌ها بهره ببرید.

برنامه ادیت عکس Picmaker

درباره Picmaker:

  • طرح رایگان: موجود
  • دوره آزمایشی رایگان:‌ موجود
  • قیمت: شروع از 7.99 در ماه
  • بهترین ویژگی‌ها: نقشه‌های حرارتی، گزارش‌دهی و ساخت تبلیغات
  • صنایع مورد استفاده: تبلیغات و بازاریابی، خدمات و فناوری اطلاعات و نرم‌افزار کامپیوتر

قابلیت‌های Picmaker

Picmaker یکی از برنامه های ادیت عکس حرفه ای معرکه این روزها است. تنها باید تصویر خود را باز، یکی از الگوهای آماده را انتخاب و با چند کلیک اعمال کنید. سپس بعد از کمی معجزه با خلاقیت، تصاویر شما برای بارگذاری به عنوان پست شبکه‌های اجتماعی، لوگو یا تبلیغات آماده هستند. در ادامه بیشتر با ویژگی‌های این نرم‌افزار آشنا می‌شویم:

  • ابزار رایگان هوش مصنوعی حذف پس‌زمینه که برای از بین بردن پس زمینه عالی است.
  • دکمه AMD موقعیت‌های مختلف را برای فونت، رنگ یا عناصر پس زمینه بررسی می‌کند.
  • 100 میلیون تصویر استاک که مجموعه بسیار بزرگی برای کمک به خلق آثار هنری جدید و رفع نیازهای طراحی است.
  • الگوهای رایگان نیز کاربردهای مختلفی دارند.

مزایا و معایب Picmaker

Picmaker ابزاری ساده و موثر برای ساخت انواع آثار هنری است، حتی اگر هیچ تجربه‌ای از قبل نداشته باشید. با اینکه نمی‌شود آن را بهترین جایگزین فتوشاپ دانشت اما ابزارهایی برای تهیه آثاری مانند بنرها و تبلیغات وب‌سایتی دارد. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به مزایا و معایب این نرم‌افزار.

مزایای Picmaker

  • طرح رایگان همراه با ویژگی‌ها و الگوهای فراوان از راه می‌رسد.
  • مجموعه‌ای در حال رشد از کاربران و پشتیبانی خوب
  • نمادهای رایگان برای طراحی لوگو و پوستر

کاربران از سادگی و سرعت استفاده از این برنامه برای ادیت تصاویر و کلمات رضایت دارند. یادگیری نحوه کار این برنامه ساده است و علاوه بر اعمال تغییرات مختلف، می‌شود پس‌زمینه تصاویر را نیز در آن عوض کرد. به علاوه در صورت بروز مشکل می‌توانید از جامعه و پشتیبان‌های این برنامه کمک بگیرید.

معایب Picmaker

  • تنها قابلیت ادیت عکس وجود دارد و امکان ادیت ویدیو و انیمیشن نیست
  • عدم وجود برنامه موبایل برای کاربران

با وجود ویژگی‌های سطح بالا در این برنامه، عدم رضایت از آن سخت است. با این حال کاربران فکر می‌کنند، گزینه فیلترها قابلیت بهبود دارد و می‌شود گزینه‌های فیلتر بیشتری اضافه کرد.

هزینه استفاده از Picmaker

Picmaker چهار گزینه مختلف به مشتریان خود ارائه می‌دهد: طرح رایگان، طرح آغازین، طرح حرفه‌ای و طرح شرکتی. این طرح‌ها در کمترین حالت ۷.۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند و بیشینه قیمت نیز به نیازهای به‌خصوص سازمان شما بستگی دارد.

16. نرم‌افزار ویرایش عکس Fotor

Fotor ابزاری برای ادیت آنلاین عکس است که غیر حرفه‌ای‌ها و طراحان می‌توانند از آن برای ادیت عکس، ساخت کارت، دعوت‌نامه و اعلانات مختلف از آن استفاده کنند. به علاوه الگوهای آماده بسیاری در این برنامه وجود دارد که کاربران به کمک آن‌ها می‌توانند برای رفع نیازهای شخصی خود در زمینه طراحی و همینطور انجام وظایف خاص از آن‌ها بهره ببرند.

برنامه ادیت عکس حرفه ای Fotor

درباره Fotor:

  • طرح رایگان: موجود
  • دوره آزمایشی رایگان: موجود
  • قیمت: شروع از 8.99 دلار در ماه
  • ویژگی‌های برتر: بارگذاری عکس، زمان‌بندی و ویرایش با قابلیت کشیدن و رها کردن
  • صنایع مورد استفاده: تبلیغات و بازاریابی، عکاس و طراحی

Fotor علاوه بر قابلیت‌های معمولی ویرایش تصویر مانند تنظیم رنگ، برش و تغییر اندازه، مجموعه‌ای از فیلترهای کامل و جزئی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانند بخش‌های خاصی از عکس خود را برجسته کنند. به علاوه این برنامه از محو کردن پس‌زمینه، بهبود پوست و آرایش چهره نیز پشتیبانی می‌کند. کاربران این امکان را نیز دارند که با شخصی‌سازی نوار ابزار، فیلترهای مورد علاقه خود را برای استفاده‌های بعدی ذخیره کنند.

قابلیت‌های نرم‌افزار ویرایش عکس Fotor

این برنامه ویژگی‌ها و ابزارهای مختلفی برای ویرایش عکس دارد. در ادامه با برخی از این قابلیت‌ها آشنا می‌شویم:

  • ویژگی‌های ساده ساخت کلاژ همراه با الگوهای مختلف ارائه شده‌اند.
  • طراحی برنامه فوق‌العاده بوده و بر ارائه یک تجربه کاربری عالی تمرکز دارد.
  • مبدل راحت فایل RAW برای کار با انواع قالب‌های تصاویر کاربرد دارد.
  • اصلاح و بهبود عکس خارق‌العاده در مقایسه با سایر رقبا در این برنامه بسیار سطح بالا محسوب می‌شود.

مزایا و معایب برنامه ادیت عکس حرفه ای Fotor

Fotor به کاربران اجازه می‌دهد ظاهر تصاویر خود را به سطوح بالاتری ببرند. افزودن فیلتر و سایر امکانات مشابه نیز از قابلیت‌های عالی این برنامه هستند. اما برای دست زدن به انتخابی آگاهانه، بهتر است کمی بیشتر درباره مزایا و معایب Fotor بدانید.

مزایای Fotor

  • نرم‌افزار ادیت عکس رایگان برای کامپیوتر و کاربران موبایل
  • فیلترها و افکت‌های هوشمندانه
  • ابزاری عالی برای تنظیم نور عکس

کاربران این برنامه را هم برای رسیدگی به نیازهای شخصی و هم نیازهای حرفه‌ای خود مناسب می‌دانند. Fotor به کاربران اجازه می‌دهد سطح بی‌سابقه‌ای از ویرایش را روی تصاویر خود اعمال کنند. همچنین این نرم‌افزار حسابی کاربرپسند بوده و استفاده از آن راحت است. به علاوه گزینه‌هایی برای ساخت کلاژ نیز ارائه می‌دهد.

معایب Fotor

  • نامناسب برای خلق آثار هنری اصلی هنگام شروع کار از صفر
  • گزینه‌های محدود برای ویرایش عکس
  • وجود تعداد زیادی تبلیغ که بر تجربه کاربر از کار با برنامه تاثیر می‌گذارند.
  • داشتن حساب ممتاز برای استفاده از گزینه‌های پیشرفته ضروری است.

کاربران عنوان می‌کنند که بهتر است گزینه بزرگ‌نمایی کردن در این برنامه وجود داشته باشد تا بشود راحت‌تر تصاویر را ویرایش کرد. به علاوه، پولی بودن تمام امکانات برنامه برای برخی کاربران آزارهنده می‌شود.

هزینه استفاده از Fotor

Fotor به عنوان یک برنامه رایگان برای کامپیوتر و گوشی موبایل قابل دانلود است. با این حال نسخه رایگان آن بیشتر برای انجام ویرایش‌های اساسی و ساده مانند تغییر اندازه، برش زد، ساخت کولاژ و روتوش جزئی عکس کاربرد دارد. کاربران می‌توانند یکی از گزینه‌های Fotor Pro یا +Fotor Pro را برای ارتقای سطح دسترسی خود انتخاب کنند. طرح Pro برای کسب و کارهای کوچک، فریلنسرها و طراحان مناسب است و 8.99 دلار در ماه یا 39.99 دلار در سال هزینه دارد. طرح +Pro، بیشتر به درد استارت‌آپ‌ها، آژانس‌ها و بازاریابی شرکتی می‌خورد و هزینه ماهانه 19.99 دلار یا سالانه 89.99 دلار را در پی دارد. تفاوت بین نسخه رایگان و Pro در حذف تبلیغات، افکت‌های تصویری مخصوص و پشتیبانی از دامنه داینامیک بالا (HDR) است.

17. ادیتور Pixlr

ادیتور Pixlr ابزاری است برای کسانی که می‌خواهند ویرایش‌های سریع روی تصاویر خود انجام دهند. وقتی تصویر خود را از داخل کامپیوتر یا به کمک URL وارد می‌کنید، این برنامه فورا در قالب فتوشاپ باز می‌شود تا انجام ویرایش‌های ضروری، ساده باشد.

برنامه ویرایش سریع ادیتور Pixlr

درباره ادیتور Pixlr:

  • طرح رایگان: موجود
  • دوره آزمایشی رایگان: موجود
  • قیمت: شروع از 8.99 دلار در ماه
  • صنایع مورد استفاده: تبلیغات و بازاریابی، طراحی گرافیک و خدمات و فناوری اطلاعات

این برنامه ابزارهای سطح بالایی را ارائه می‌کند که می‌توانند به سرعت و به شکلی موثر، عکس‌های شما را تغییر دهند. به علاوه کاملا رایگان است و نیازی به دانلود و نصب روی سیستم ندارد. Chronology نیز یکی از بهترین ویژگی‌های آن است که به شما امکان می‌دهد تغییرات را لغو کنید یا دوباره انجام دهید (Redo و Undo).

قابلیت‌های ادیتور Pixlr

این نرم‌افزار کاملا رایگان است و به راحتی کار می‌کند. برخی از قابلیت‌های این برنامه به شرح زیر هستند:‌

  • ابزار Magic Wand عالی برای اعمال تغییرات سریع کاربرد دارد.
  • سازنده کلاژ تصاویر برای ترکیب چند عکس در یک تصویر استفاده می‌شود.
  • ابزار هوشمند حذف پس‌زمینه کمک می‌کند به راحتی عناصر پس‌زمینه را از بین ببرید.

مزایا و معایب ادیتور Pixlr

این ابزار کمک می‌کند تغییرات مختلف را در کمترین زمان روی تصاویر خود اعمال کنید و دو ابزار ادیت دارد: Pixlr E و Pixlr X که برای مقاصد ویرایشی مختلف به کار می‌روند. در ادامه برخی از مزایا و معایب این نرم‌افزار را می‌بینیم که اگر قصد استفاده از آن را دارید، بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

مزایای ادیتور Pixlr

  • قابل سفارشی‌سازی، رابط کاربری مشتری‌پسند
  • امکان وارد کردن تصاویر از دسکتاپ یا به کمک URL
  • وجود اپلیکیشن موبایل برای پیاده‌سازی تغییرات سریع

ادیتور Pixlr یکی از برنامه‌های میان‌رده برای ویرایش تصاویر است. اما برخی قابلیت‌های منحصر به فرد مانند روشن‌کنندگی و تاریک‌کنندگی نقطه‌ای، افکت‌های حذف قرمزی چشم، تعمیر خودکار و تنظیم کنتراست دارد. کاربران استفاده از رابط کاربری ساده و سرراست آن را می‌پسندند. به علاوه، همین کاربران می‌گویند که پیشنهادات این برنامه، برای کاربران تازه‌وارد که دانش کافی ندارند بسیار مناسب هستند.

معایب ادیتور Pixlr

  • وجود تبلیغات در نسخه رایگان
  • گزینه‌های ویرایش و فیلتر محدود
  • محدودیت در پذیرش اندازه تصویر

کاربران نمی‌توانند از این برنامه برای کار با تصاویر بزرگ استفاده کنند. به همین دلیل انجام تغییرات روی برخی از تصاویر با کیفیت بالا، در این برنامه امکان‌پذیر نیست.

هزینه استفاده از ادیتور Pixlr

نحوه قیمت‌گذاری ادیتور Pixlr بسیار ساده است. سه طرح کلی به مشتریان ارائه می‌شود: همیشگی، ممتاز و خلاقانه. به علاوه کاربران می‌توانند از دوره آزمایشی رایگان 30 روزه نیز بهره ببرند. این دوره رایگان هیچ تبلیغاتی نشان نمی‌دهد. طرح همیشگی، نسخه رایگان ادیتور Pixlr است و ابزارهای ضروری برای ویرایش و چیدمان را ارائه می‌دهد که برای ساخت تصاویر برجسته به آن‌ها نیاز دارید. هزینه کار با این برنامه با طرح ممتاز شروع می‌شود که 7.99 دلار در ماه (4.90 در ماه در صورت خرید سالانه)، هزینه دارد. در مقایسه با طرح همیشگی، کاربران ممتاز به ویرایشگرهای Pixlr E و Pixlr X دسترسی نامحدود دارند. بسته خلاقانه هم گران‌ترین طرح این برنامه محسوب می‌شود و قیمت پایه آن از 29.99 دلار در ماه (14.99 در ماه در صورت خرید سالانه) است.

18. برنامه ادیت عکس حرفه ای Camera_M

Camera_M کنترل‌های دستی مناسبی دارد که می‌شود آن‌ها را با دوربین‌های DSLR مقایسه کرد. این برنامه بیشتر برای دریافت بهترین کیفیت تصویر از دوربین‌های آیفون و آی‌پد در نظر گرفته شده است و در عکاسی با قالب RAW (از طریق نرم‌افزار شخص ثالث) و عکاسی عمقی پرتره تخصص دارد. این برنامه همچنین از انواع قالب‌های تصویری مختلف از Jpeg تا HEIF پشتیبانی می‌کند و بسته‌ای کامل برای عکاسان است.

برنامه ادیت عکس حرفه ای Camera_M

درباره Camera_M:

  • طرح رایگان: ناموجود
  • دوره آزمایشی رایگان: ناموجود
  • قیمت: 7.99 دلار
  • صنایع مورد استفاده: نرم‌افزار کامپیوتر، خدمات و فناوری اطلاعات، تبلیغات و بازاریابی

قابلیت‌های Camera_M

ویژگی‌های ارزشمند Camera_M را در ادامه می‌بینیم:

  • پردازش تصویر حداکثری برای دست‌یابی به بالاترین کیفیت کاربرد دارد.
  • پردازش تصویر عصبی با ویژگی‌هایی مانند Deep Fusion و Smart HDR کار می‌کند.
  • دستیار هوشمند برای هشدار درباره سایه‌ها و سایه‌روشن‌ها در مناطق بریده شده به کار می‌رود.

مزایا و معایب Camera_M

Camera_M برنامه کوچکی است که کنترل دوربین آیفون شما را دست می‌گیرد تا بهترین کیفیت تصویر ممکن را برآورده کند. در ادامه مزایا و معایب آن را بررسی می‌کنیم.

مزایای Camera_M

  • استفاده حالت پرتره از دوربین، برای ایجاد افکت عمق میدان
  • امکان گرفتن تصویری بومی به کمک حالت Dual/Triple
  • پشتیبانی از قالب‌های RAW و ‌JPEG و سایر قالب‌های در حالت براکت و نقاط نوردهی مختلف
  • طراحی شده برای نوردهی سریع و کنترل‌های حساس

Camera_M یک برنامه دوربین حرفه‌ای با کنترل‌های قوی دستی مانند دوربین DSLR است. کاربران می‌توانند به کمک آن تصاویر بهتری نسبت به دوربین عادی گوشی بگیرند و به علاوه افکت‌ها و فیلترهای مختلف نیز روی آن‌ها اعمال کنند. بسیاری از مصرف کنندگان معتقد هستند ویژگی‌ها و قابلیت‌های پردازش تصویر Camera_M برای یک برنامه دو مگابایتی خارج از تصور هستند.

معایب Camera_M

  • فقط قابل استفاده برای دستگاه‌های اپل
  • سندسازی و آموزش‌های محدود

به گفته کاربران، Camera_M برنامه‌ای عالی است اما نمی‌شود آن را به طور کامل جایگزین دوربین گوشی کرد. به علاوه وجود آموزش‌های محدود سبب می‌شود در استفاده از برخی ویژگی‌ها و ابزار به مشکل بخورید و برای یادگیری آن‌ها وقت صرف کنید.

هزینه استفاده از Camera_M

برای استفاده از این برنامه تنها کافی است مبلغ 7.99 دلار بپردازید و خبری از اشتراک ماهانه یا سالانه نیست.

ادیت عکس چیست؟‌

ویرایش یا ادیت عکس که به نام‌های «پس‌پردازش» (Post-Processing) یا «پس‌تولید» (Post-Production) نیز شناخته می‌شود، روشی برای اصلاح تصاویر مختلف در یک نرم‌افزار ادیتور است. می‌شود این برنامه‌ها را معادل اتاق تاریکی دیجیتال دانست، جایی که کاربران تصاویر خود را پس از عکاسی ویرایش می‌کنند. این تصاویر می‌توانند دیجیتالی، گرافیکی، فایل چاپی یا عکس‌های فیلم باشند.

اسکنرها، دوربین‌های دیجیتال و سایر تجهیزات عکس‌برداری معمولا تصاویری مناسب اما نه عالی ایجاد می‌کنند. با ادیت می‌توانید عکس‌ها را به بهترین حالت خود نزدیک کنید و کیفیت کلی آن‌ها را افزایش دهید. ویرایش عکس یک کار هنری است، شکل تصویر را تغییر می‌دهد، انحرافات لنزی را بهبود می‌بخشد، رنگ‌ها را تنظیم می‌کند و اجازه می‌دهد جلوه‌های ویژه را به تصاویر اضافه یا عناصر اضافی را از آن حذف کنید.

ادیت عکس چیست

فعالیت‌های مربوط به ویرایش عکس اغلب تکراری هستند و روندی یکسان را می‌طلبند. در حالی که انجام تغییرات دستی رو تصاویر فیلم قدیمی، نیاز به دانش و دقت عمیق داشت، انجام این کار به کمک برنامه های ادیت عکس حرفه ای امروزه به صورت هوشمند و در کمترین زمان انجام می‌شود.

تکنیک‌های پایه ویرایش عکس

اکثر عکاسان از ابزارهای ویرایش عکس برای دسته‌بندی و ادیت تصاویر خود استفاده می‌کنند و و بیشتر کار آن‌ها با اعمال افکت انجام می‌شود. ویرایشگران برای تغییر دادن تصاویر خود از تکنیک‌های مختلف بهره می‌برند. برخی از ابزارهای ادیت عکس به شما امکان می‌دهند کیفیت عکس را به طور کلی بهبود دهید، در حالی که برخی دیگر کمک می‌کنند ویرایش‌های مورد نظر را روی قسمتی خاص پیاده کنید. در ادامه چند مورد از تکنیک‌های موجود در برنامه های ادیت عکس حرفه ای را می‌بینیم.

متعادل‌سازی رنگ سفید

در این تکنیک با تنظیم دما و رنگ کاری می‌کنند که درون‌مایه رنگ‌ها منطبق باشد.

نوردهی

نوردهی مربوط به میزان روشنایی یا تیرگی عکس است. سایه‌روشن‌ها روی نواحی روشن تصویر تاثیر می‌گذارند و سایه‌ها مناطق تیره را تحت تاثیر قرار می‌دهند. همچنین رنگ‌های سفید، روشن‌ترین نقاط تصویر هستند و رنگ‌های سیاه تاریک‌ترین نواحی را ایجاد می‌کنند.

کنتراست

کنتراست، تفاوت بین نواحی روشن و تاریک تصویر است. افزایش کنتراست باعث می‌شود تاریکی‌ها عمیق‌تر و روشنایی‌ها نورانی‌تر شوند.

تغییر کنتراست عکس

شفافیت

شفافیت، کنتراست را افزایش می‌دهد، اما فقط در نواحی میانی تصویر. افزایش شفافیت همچنین بافت را غنی‌تر می‌کند و حالتی شنی به تصویر می‌دهد. این در حالی است که اگر این ویژگی را کاهش دهید، تصاویر حالتی رویاگونه پیدا خواهند کرد.

وضوح

افزایش وضوح روشی است که کنتراست را هرجایی که یک منطقه روشن با منطقه تاریک برخورد دارد، افزایش می‌دهد و باعث می‌شود عکس واضح‌تر به نظر برسد.

اشباع

اشباع اشاره به مقدار اطلاعات رنگی موجود در تصویر دارد. با این قابلیت می‌توانید رنگ‌های کم‌مایه‌تر و کمرنگ‌تر را برجسته‌تر کنید، بدون تاثیر روی رنگ‌های غلیظ‌تر.

اصلاحات لنز

به کمک این تکنیک در برنامه های ادیت عکس حرفه ای می‌توانید انحرافات ناشی از لنز در هنگام ثبت تصویر را اصلاح کنید. هر لنز منحصر به فرد است و ویرایش‌گر مناسب می‌تواند به طور خودکار، تنظیمات لنز مناسب را برای هر تصویر پیدا کند.

کاهش نویز

این قابلیت برای کاهش و حذف هرگونه نویز در تصویر به کار می‌رود. نویز معمولا به دلیل نوردهی پایین هنگام عکس‌برداری یا استفاده از تکنیک ISO ایجاد می‌شود و سبب می‌شود تصویر شما کم‌کیفیت به نظر بیاید.

حذف نویز عکس

انواع مختلف ویرایش تصویر

اکثر برنامه های ادیت عکس حرفه ای دو روش برای پردازش تصاویر ارائه می‌دهند: ویرایش مخرب و غیر مخرب. در ادامه بیشتر با این دو روش آشنا می‌شویم.

ویرایش مخرب

قبل از هر چیز باید بدانید ویرایش مخرب به این معنی نیست که شما در واقع در حال خراب کردن تصویر خود هستید. در بیشتر موارد شما صرفا عکس خود را اصلاح می‌کنید. در عوض این نوع ویرایش بیشتر به نحوه تغییر پیکسل‌ها در یک تصویر دیجیتال اشاره دارد. وقتی در حال ویرایش مخرب هستید، تصویر را بهبود می‌دهید، اما در عین حال، تغییراتی دائمی روی آن ایجاد می‌کنید.

به عنوان مثال اگر ناحیه‌ای از یک تصویر را تاریک‌تر کنید، پیکسل‌های داخلی آن قسمت تیره می‌شوند. پس از ذخیره عکس به روش مخرب، پیکسل‌های تیره شده به طور دائم روی تصویر ثبت خواهند شد و به حالت اولیه خود باز نمی‌گردند. در نتیجه شکل اولیه آن‌ها دیگر در دسترس نیست.

از این روش اغلب برای تغییر تصاویر دیجیتال استفاده می‌شود. ادوبی فتوشاپ و ادوبی فتوشاپ Elements دو برنامه ویرایش عکس مخرب معروف هستند.

ویرایش غیر مخرب در برنامه های ادیت عکس حرفه ای

ویرایش غیر مخرب روشی است که در آن، پیکسل‌های یک تصویر دیجیتال را تغییر نمی‌دهید. برنامه نرم‌افزاری، یک فایل جدید مرتبط با تصویر دیجیتال تولید می‌کند که به عنوان Sidecar شناخته می‌شود و چیزی جز یک فایل متنی نیست. این بسته، فهرستی از مراحل را در این فایل ایجاد می‌کند که به نرم‌افزار اطلاع می‌دهند که چه تنظیماتی را باید روی تصویر دیجیتال اعمال کند. سپس اگر بخواهید ویرایش‌ها را اجرا کنید، این ابزار یک پیش‌نمایش زنده به شما نشان خواهد داد.

تغییرات ایجاد شده در این مرحله را می‌توانید لغو کرده، بهبود دهید یا اصلاح کنید و آنقدر این رویه را ادامه دهید تا ظاهر عکس به آن‌چیزی که می‌خواهید، تبدیل شود. اما وقتی کار تمام شد، فایل مانند روش مخرب ذخیره نخواهد شد، بلکه از کپی تصویر خروجی گرفته می‌شود.

وقتی نسخه ویرایش شده را ذخیره می‌کنید، هم نسخه اصلی و هم ویرایش شده را دارید. به این ترتیب، عکس اولیه و فایل Sidecar آن دست‌نخورده باقی می‌مانند و تغییرات اعمال شده از سوی شما، تنها به صورت مجموعه‌ای از وظایف نشان داده می‌شوند.

شما می‌توانید در این روش، با استفاده از پاک کردن مجموعه مراحل ذخیره شده در فایل Sidecar، تصویر را به حالت اولیه برگردانید. همچنین یکی دیگر از مزایای اصلی فرایند ویرایش غیر مخرب این است که می‌توانید برخی از ادیت‌های مشخص شده در فایل Sidecar را تغییر دهید و چندین نسخه از فایل اصلی بسازید. لایت روم احتمالا محبوب‌ترین و غنی‌ترین نرم‌افزار ویرایش غیر مخرب باشد.

فواید استفاده از برنامه های ادیت عکس حرفه ای

امروزه ادیت عکس در بین کاربران بسیار محبوب است. کسب و کارها و افراد مختلف از خدمات ویرایش عکس برای دستکاری دیجیتالی تصاویر، مطابق با نیازهای خود استفاده می‌کنند. این فناوری‌ها مزایا و فواید بسیاری را برای عکاسان فراهم می‌کنند زیرا به کمک آن‌ها می‌توانید تصاویر ساده را به شاهکاری دیجیتالی تبدیل کنید. برخی از بهترین فواید ویرایش عکس را در ادامه می‌بینیم:

  • بهبود تصاویر اصلی با توجه به خصوصیات مورد نظر کاربر
  • افزودن رنگ و شادابی به تصاویر
  • ارائه بهترین ظاهر و کیفیت تصویر ممکن
  • تقویت برندسازی و اعتماد برای کسب و کارها

چالش‌های ویرایش تصویر

ویرایش عکس به کمک برنامه های ادیت عکس حرفه ای می‌تواند کاری لذت‌بخش و هیجان‌انگیز باشد، به خصوص اگر هرگز از کیفیت عکس خود راضی نیسیتید. اما به عنوان یک عکاس یا هر کاربر ماهر دیگری، می‌دانید چالش‌های اجتناب‌ناپذیری نیز در این راه وجود دارند که می‌توانند به شکست منجر شوند. چالش‌هایی مانند موارد زیر:

  • برنامه های ادیت عکس حرفه ای گران هستند و معمولا برای درک ویژگی‌ها و ابزار و یادگیری آن‌ها به زمان نیاز است.
  • برخی افراد، ویرایش تصویر را کاری نادرست یا گمراه‌کننده می‌دانند و به این کار ظاهری بد می‌بخشند.

ترفندها و نکات کاربردی ویرایش عکس

تا به این‌جا با نرم‌افزارهای مختلف برای ویرایش عکس آشنا شدیم اما در ادامه نکات و ترفندهایی را می‌بینیم که می‌توانند در این زمینه بسیار کمک کننده باشند. به خصوص اگر در این راه تازه‌کار هستید، این نکات کمک می‌کنند مسیری مستقیم و روشن برای شروع کار پیدا کنید.

تصاویر را برش دهید

تقریبا هر بار عکسی می‌گیرید، فضاهای ناخواسته‌ای را در آن خواهید یافت. نسبت برش کمی به اندازه 5 درصد می‌تواند به طور چشمگیری این مشکل را رفع کند. به همین دلیل تمام برنامه های ادیت عکس حرفه ای ابزار مختلفی را برای انجام این کار ارائه می‌دهند.

برش عکس اغلب برای بهبود سوژه در عکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. مثلا بریدن کناره‌های یک عکس پرتره، می‌تواند توجه مخاطب را بیشتر به سوژه جلب کند و برش یکی از ابزارهای عالی برای بهبود تصاویر است. نکته مهم اینکه هنگام برش، ابعاد تصویر را با تصویر اصلی یکسان نگه دارید تا طبیعی‌تر به نظر برسد.

برش عکس

کنتراست و روشنایی را عوض کنید

تنظیم روشنایی و کنتراست یک تصویر اغلب معجزه می‌کند. کاربران می‌توانند با تنظیم روشنایی، کیفیت عکس را به میزان قابل توجهی بالا ببرند. به علاوه تغییر کنتراست تصاویر به متجلی شدن آن‌ها کمک می‌کند و عمق بیشتری به قسمت‌های مهم می‌دهد.

از رنگ خودکار بهره ببرید

اکثر برنامه های ادیت عکس حرفه ای دارای ویژگی‌ رنگ خودکار هستند که به کاربران امکان می‌دهد رنگ تصاویر خود را به طور خودکار تنظیم کنند تا ظاهری واقعی داشته باشند. این قابلیت به علاوه برای بهبود تصاویر گرفته شده در نور مصنوعی کاربرد دارد.

تغییر اشباع و رنگ را امتحان کنید

اگر می‌خواهید کنترل بیشتری روی رنگ‌های تصاویر خود، نسبت به حالت خودکار داشته باشید، ویرایش اشباع و رنگ می‌تواند برای‌تان کمک کننده باشد. با تنظیم رنگ می‌توانید نمای تصویر را به شکلی تغییر دهید که خالص‌تر به نظر برسند. از سوی دیگر، اشباع به عکس‌های شما غنا می‌بخشد و در عین حال، گرمای تصویر را افزایش یا کاهش می‌دهد.

پاسخ به سوالات رایج

در ادامه برخی از سوالات رایج درباره ادیت عکس را همراه با پاسخ آن‌ها می‌بینیم.

ادیت عکس چیست و چگونه کار می‌کند؟‌

ادیت عکس روشی ساده است که به کاربران تجربه امکان برش، چرخش، فشرده سازی و ذخیره عکس‌ها را می‌دهد. امروزه ابزارهایی برای ویرایش عکس وجود دارد که تصاویر دیجیتال را می‌گیرند و آن‌ها را به شکلی عوض می‌کنند که از نظر ظاهری زیباتر به نظر برسند و جذاب‌تر شوند. کاربران می‌توانند به کمک برنامه های ادیت عکس حرفه ای مختلف، کارهایی مانند افزودن لایه‌ها، متن، الگوها و افکت‌ها را انجام دهند.

برنامه ادیت عکس چیست؟

نرم‌افزارهای ویرایش عکس چه در کامپیوتر، موبایل، تبلت یا مرورگر وب به شما امکان می‌دهند تصاویر دیجیتال خود را مدیریت و ویرایش کنید و به اشتراک بگذارید. بسیاری از ابزارهای ادیت عکس، نسخه‌های تخصصی ویرایش‌گرهای قدرت‌مند و پرهزینه هستند. البته برنامه‌های مختلفی از ساده و مقرون به صرفه تا نسخه‌های تجاری کامل همراه با امکانات اختصاصی و شرکتی نیز وجود دارند و استفاده از آن‌ها به نیاز شما بستگی دارد.

سخن نهایی

عکس‌برداری با هر ابزاری، در نهایت به تصویری مناسب اما نه عالی منجر می‌شود. برای حذف مشکلات هر تصویر و نزدیک کردن آن به حالت ایده‌آل می‌توانید از برنامه های ادیت عکس حرفه ای بهره ببرید. نرم‌افزارهایی که به صورت هوشمند و به کمک هوش مصنوعی، حتی بدون نیاز به دخالت شما، تصاویر را بهبود می‌بخشند.

از این رو، در این مقاله به معرفی چندین مورد از بهترین نرم‌افزارهای ویرایش عکس پرداخته‌ایم. برای آشنایی با هر کدام از این برنامه‌ها می‌توانید معرفی کوتاه، قابلیت‌ها و مزایا و معیاب آن‌ها را بررسی کنید. به این شکل، انتخاب گزینه مناسبی که می‌تواند تمام نیازتان را برآورده کند، بسیار راحت‌تر خواهد شد. مثلا می‌توانید تشخیص دهید خرید طرح اشتراکی ماهانه فتوشاپ برایتان خوب است یا برنامه GIMP رایگان به تنهایی برای برطرف کردن تمام نیازها کفایت می‌کند.

بر اساس رای ۱۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
G2
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *