بنر تبلیغاتی چیست؟ — از ساخت تا رسیدن به حداکثر بازدهی

۱۴۲۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۶ دقیقه
بنر تبلیغاتی چیست؟ — از ساخت تا رسیدن به حداکثر بازدهی

با گسترش تبلیغات نمایشی در اینترنت، یادگیری اصول ساخت و نحوه استفاده از بنرهای تبلیغاتی برای کسب‌وکارها به امری ضروری تبدیل شده است. آشنایی با این اصول و رعایت کردن آن‌ها می‌تواند نرخ تبدیل را در کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ، بهینه و کسب‌وکارها را مطمئن کند که با افزایش ترافیک وب‌سایت بازگشت سرمایه مناسبی را تجربه می‌کنند که این بازگشت سرمایه ناشی از تبلیغات است. در این مطلب بررسی می‌کنیم که بنر تبلیغاتی چیست و چطور باعث کسب درآمد می‌شود، چه مزایایی دارد و چه اصولی باید در ساخت بنر تبلیغاتی رعایت شود. همچنین ابزارهایی برای طراحی بنرهای تبلیغاتی را معرفی می‌کنیم.

فهرست مطالب این نوشته

بنر تبلیغاتی چیست ؟

«بنر تبلیغاتی» (Banner Ad) که با عنوان «تبلیغ نمایشی» (Display Ad) نیز شناخته می‌شود در واقع نوعی بیلبورد دیجیتال است. بنرهای تبلیغاتی با استفاده از تصاویر و جلوه‌های بصری در تلاشند که توجه مخاطبان را جلب کنند و باعث افزایش ترافیک ورودی وب‌سایت تبلیغ‌کننده شوند. این بنرها به طور معمول در مکان‌هایی با ترافیک و بازدید زیاد در صفحات وب قرار می‌گیرند و منجر به افزایش «آگاهی از برند» (Brand Awareness)، «نرخ کلیک» (CTR)، فروش و تعداد «مخاطبان راغب» (Leads) می‌شوند.

بنر تبلیغاتی اگر به شکل اصولی و خلاقانه طراحی شده باشد می‌تواند توجه خوانندگان را جلب کند و آن‌ها را به کسب اطلاعات بیشتر درباره موضوع تبلیغ بنر، ترغیب کند. بنرهای تبلیغاتی اغلب رنگ‌های روشن دارند، جذاب‌اند، متن‌های طولانی ندارند و به جای متن از تصاویر و محتوای چندرسانه‌ای برای انتقال پیام و اطلاعات بهره می‌گیرند.

بنر تبلیغاتی چیست

بنر تبلیغاتی چطور کار می‌کند ؟

بنرهای تبلیغاتی برای هر دو گروه تبلیغ‌کنندگان و پلتفرم‌های منتشرکننده تبلیغات، درآمد ایجاد می‌کنند. به همین دلیل از مفیدترین و مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد در دیجیتال مارکتینگ به شمار می‌روند. اما این بنرها چطور باعث افزایش درآمد می‌شوند؟

فرض کنید شما پلتفرم انتشار تبلیغات هستید. در این صورت به احتمال زیاد وب‌سایتی با محتوای باکیفیت، مفید و ارزشمند دارید و افراد زیادی از صفحات وب‌سایت شما بازدید می‌کنند، اما راهی برای کسب درآمد از این محتوا ندارید. وب‌سایت شما جایگاه‌های پربازدید و ارزشمندی دارد که تبلیغ‌کنندگان می‌توانند روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

برای استفاده از این جایگاه‌ها به منظور کسب درآمد، باید در یک شبکه نمایش تبلیغات عضو شوید. این پلتفرم‌ها شما را به تبلیغ‌کنندگان متصل می‌کنند و به شما یک اسکریپت ارائه می‌کنند که با اضافه کردن آن به کدهای وب‌سایت، بنرهای تبلیغاتی به صورت خودکار در وب‌سایت به نمایش درمی‌آیند. در نهایت شما به‌ازای هر کلیک روی این تبلیغات یا هر بار نمایش آن‌ها، کمیسیون دریافت خواهید کرد.

تبلیغ‌کنندگان نیز از این طریق می‌توانند درآمد و آگاهی از برند خود را افزایش دهند. فرض کنید شما کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید آگاهی از برند و میزان درآمد خود را افزایش دهید. در این صورت باید کاری کنید که بنرهای تبلیغاتی شما در وب‌سایت‌های پربازدید مخاطبان هدفتان قرار بگیرد. برای این کار، به پلتفرم‌های تبلیغات نمایشی مبلغی برای خرید یک مکان تبلیغاتی خاص در وب‌سایت‌های پربازدید پرداخت می‌کنید. اگر تبلیغات شما به درستی طراحی شده باشند و مؤثر واقع شوند، هزینه تبلیغات برای هر کلیک نسبت به درآمد کسب شده کاهش می‌یابد و «نرخ بازگشت سرمایه» (Return on Investment | ROI) کسب‌وکار شما افزایش پیدا می‌کند.

اصول طراحی بنر تبلیغاتی برای بازدهی بیشتر

زمانی که ابزار مناسبی را برای طراحی بنر تبلیغاتی یافتید، باید کار طراحی آن را بر اساس اصول طراحی بنر تبلیغاتی آغاز کنید. بنرها می‌توانند به دلخواه شما و مطابق با سلیقه طراح ساخته شوند، اما توجه به نکاتی خاص برای مؤثرتر کردن تبلیغات و دریافت حداکثر بازدهی، ضروری است. در غیر این صورت ممکن است بنری طراحی شود که هیچ تأثیر مثبتی ندارد و تنها فضایی را در صفحه وب اشغال می‌کند.

 

تصویر زیر، نمونه یک بنر تبلیغاتی با طراحی مناسب را نمایش می‌دهد.

نمونه بنر تبلیغاتی

تصویر زیر نیز نمونه یک بنر تبلیغاتی متحرک با فرمت GIF و طراحی مناسب را نمایش می‌دهد.

بنر تبلیغاتی متحرک Gplus

در ادامه، تعدادی از اصول مهم برای طراحی بنر تبلیغاتی با حداکثر بازدهی که در تصاویر بالا رعایت شده‌اند را شرح می‌دهیم.

فراخوانی به اقدام

«فراخوانی به اقدام» (Call to Action | CTA) عنصری است که مشتریان احتمالی را به کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات یا محصولات کسب‌وکار ترغیب می‌کند. عنصر فراخوانی به اقدام می‌تواند افراد را به کلیک کردن روی تبلیغ و کسب اطلاعات بیشتر درباره محتوای آن علاقه‌مند کند. فراخوانی به اقدام اغلب با کلمه‌ها و عبارت‌هایی مانند «خرید»، «کسب اطلاعات بیشتر»، «از اینجا شروع کنید»، «دانلود» و... نمایش داده می‌شود.

به طور معمول رنگ عنصر CTA در تبلیغات، نظر مخاطب را جلب می‌کند و او را در مسیر درست قرار می‌دهد. این دکمه به صفحه محصولات یا خدمات مدنظر در تبلیغ لینک می‌شود و روشی مؤثر برای افزایش نرخ کلیک تبلیغ و افزایش ترافیک ورودی وب‌سایت است.

دکمه قرمز «دریافت تخفیف» در تصویر زیر، فراخوانی به اقدام این بنر تبلیغاتی است.

بنر تبلیغاتی فرادرس

اشاره به برند

لوگو برند شما باید در تبلیغ قرار بگیرد، در غیر این صورت افراد متوجه نمی‌شوند که با تبلیغ چه کسب‌وکاری سروکار دارند. لوگو می‌تواند در هر جایی از تبلیغ باشد و نیازی نیست که فضای زیادی را اشغال کند یا توجه افراد را به خود جلب کند و فقط باید طوری در بنر گنجانده شود که بتوان آن را از بقیه عنصرهای تصویری تبلیغ تشخیص داد.

استفاده از کلمات کلیدی

بهره گرفتن از کلمات کلیدی در بنر تبلیغاتی، آن را برای موتورهای جستجو بهینه‌سازی می‌کند و باعث برقراری ارتباط بین بازدیدکنندگان تبلیغ و خدمات و محصولات می‌شود. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی در متن بنرهای تبلیغاتی، از اصول مهم طراحی بنر مؤثر و موفق محسوب می‌شود.

استفاده از تصاویر باکیفیت

به کار بردن تصاویر باکیفیت در بنرها باعث می‌شود که تبلیغات شما حرفه‌ای به نظر برسند. تصاویر متحرک می‌توانند تبلیغ جذابی بسازند، اما گاهی اوقات استفاده از تصاویر ثابت باکیفیت و با طراحی خلاقانه به همان اندازه تأثیرگذار است.

تصاویر تبلیغات باید جالب باشند و پیام آن را به شکل مستقیم به بازدیدکننده منتقل کنند. توجه به قوانین ترکیب رنگ‌ها و هارمونی و روان‌شناسی رنگ‌ها می‌تواند به ایجاد تبلیغات باکیفیت و مؤثر کمک کند.

 

استفاده از تصاویر ساده

تبلیغات شلوغ باعث ایجاد مزاحمت برای بازدیدکننگان وب می‌شوند. بنرهای تبلیغاتی مؤثر باید متن کوتاهی داشته باشند و تنها از یک یا دو تصویر و یک دکمه فراخوانی به اقدام تشکیل شده باشند.

گاهی اوقات بنرهای تبلیغاتی هیچ متنی ندارند و تنها از یک لوگو و دکمه فراخوانی به اقدام تشکیل شده‌اند. این میزان از مینیمال و ساده بودن تبلیغات نیز مطلوب نیست، چراکه اطلاعات ضروری را به بازدیدکنندگان منتقل نمی‌کند.

مزایای بازاریابی از طریق بنر تبلیغاتی چیست ؟

استفاده از بنر تبلیغاتی برای بازاریابی کسب‌وکار مزایای بسیار زیادی دارد. از این مزایا می‌توان به مقرون‌به‌صرفه بودن، مناسب بودن برای افزایش آگاهی از برند، امکان هدف‌گذاری مخاطبان با ویژگی‌های خاص، نتایج قابل اندازه‌گیری و ارزیابی و فرآیند ساده ساخت بنر اشاره کرد.

مزایای بازاریابی از طریق بنر تبلیغاتی

هزینه مناسب

بنرهای تبلیغاتی در مقایسه با روش‌های دیگر تبلیغات آنلاین هزینه کمتری دارند، به ویژه زمانی که خود کسب‌وکار بتواند آن‌ها را طراحی کند. علاوه بر این، اگر کمپین تبلیغات بنری توسط فردی حرفه‌ای در زمینه بازاریابی دیجیتال مدیریت شود، می‌تواند نتیجه مطلوب‌تری دریافت کند و نرخ بازگشت سرمایه بیشتری داشته باشد.

افزایش آگاهی از برند

تبلیغات بنری می‌توانند ترافیک ورودی وب‌سایت را افزایش دهند. اما حتی اگر این تبلیغات باعث افزایش ترافیک و بازدید از سایت نشوند، روشی مناسب برای افزایش آگاهی از برند به شمار می‌روند. به طور معمول هر بنر تبلیغاتی صدها یا هزاران بار دیده می‌شوند، اما تمام بازدیدکنندگان روی آن کلیک نمی‌کنند. این موضوع باعث آشنایی افراد با برند و کسب‌وکار شما می‌شود.

 

هدف‌گذاری مخاطبان

بنرهای تبلیغاتی امکان هدف‌گذاری گروه‌های مختلف مخاطبان را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند. در این نوع از تبلیغات، شما می‌توانید گروه‌های مختلفی را بر اساس ویژگی‌های شخصی خاص مانند سن، جنسیت، میانگین درآمد، موقعیت مکانی و علاقه‌مندی‌ها یا ویژگی‌های دیگری مانند کلمات کلیدی پربازدید و موضوعات مختلف، هدف‌گذاری کنید.

رعایت تکنیک‌ها و اصول شناخت و هدف‌گذاری مخاطبان می‌تواند به بهینه‌سازی کمپین‌های تبلیغات بنری شما کمک کند.

نتایج قابل اندازه‌گیری

جمع‌آوری داده و ارزیابی نتیجه بعضی از روش‌های تبلیغاتی قدیمی دشوار است و این موضوع استفاده از آن‌ها را در دنیای مدرن تبلیغات کمی پرخطر می‌کند. برای مثال، نرخ بازگشت سرمایه شاخصی بسیار مهم برای تصمیم‌گیری درباره هزینه و بودجه تبلیغات است و اگر در روش تبلیغاتی این نرخ به طور دقیق محاسبه نشود، ریسک مالی برای کسب‌وکار به وجود می‌آید.

بنرهای تبلیغاتی نتیجه‌هایی قابل اندازه‌گیری دارند و می‌توان آمار شاخص‌های مهمی مانند تعداد «نمایش یا ایمپرشن» (Impression)، تعداد کلیک، هزینه تبلیغات، نرخ تبدیل و نرخ بازگشت سرمایه را در گزارش‌های نتیجه تبلیغات مشاهده کرد.

ساده بودن فرآیند ساخت بنر تبلیغاتی

بنرهای تبلیغاتی لزوماً نباید توسط یک طراح گرافیک ماهر طراحی شوند تا به موفقیت برسند. گاهی اوقات تنها با استفاده از ابزارهای مناسب، استراتژی روشن و محتوای خوب و خلاقانه می‌توان بنری زیبا و مؤثر ایجاد کرد. ابزارهای رایگان و پولی بسیار زیادی برای طراحی بنرهای تبلیغاتی وجود دارند که می‌توانند به شما در طراحی بنرهای تبلیغاتی ساده و تأثیرگذار کمک کنند. در ادامه این مطلب تعدادی از این ابزارها را به شما معرفی خواهیم کرد.

معیارهای مؤثر در بازاریابی از طریق بنر تبلیغاتی

معیارهای مختلفی در میزان تأثیرگذاری بازاریابی از طریق بنرهای تبلیغاتی نقش دارند. از این معیارها می‌توان به هزینه تبلیغات، جایگاه بنرهای تبلیغاتی و اندازه آن‌ها اشاره کرد.

محاسبه قیمت بازاریابی از طریق بنر تبلیغاتی

قیمت بنرهای تبلیغاتی با سیستم مزایده تعیین می‌شود، بنابراین هزینه کمپین‌های تبلیغات بنری به معیارهای متفاوتی بستگی دارد. از این معیارها می‌توان پلتفرم منتشرکننده تبلیغ، اندازه تبلیغ، میزان رقابت در کلمه کلیدی تبلیغ و محبوب بودن نقاط خاص در وب‌سایت‌ها برای انتشار تبلیغات را نام برد.

معیارهای موثر در بازاریابی بنر تبلیغاتی

به طور کلی دو مدل قیمت‌گذاری زیر برای تبلیغات بنری وجود دارد:

  • هزینه به‌ازای نمایش یا CPM: در مدل CPM، هزینه تبلیغ بر اساس هر هزار نمایش یا ایمپرشن (Impression) تبلیغ تعیین می‌شود.
  • هزینه به‌ازای کلیک یا CPC: در مدل قیمت‌گذاری CPC، هزینه تبلیغ بر اساس هر کلیک روی آن تعیین می‌شود.

در بسیاری از پلتفرم‌های منتشرکننده تبلیغات مانند گوگل، هزینه بر اساس سیستم مزایده‌ای تعیین می‌شود. در این سیستم، افراد بالاترین قیمت پیشنهادی خود برای گرفتن یک مکان تبلیغ را به پلتفرم ارائه می‌دهند. در بسیاری از مواقع، تبلیغ‌کننده می‌تواند یکی از مدل‌های پرداخت CPM یا CPC را به دلخواه انتخاب کند. مدل پرداخت CPM برای افزایش نرخ تبدیل مخاطب به مشتری و مدل پرداخت CPC برای افزایش آگاهی از برند و شناخته‌تر شدن مناسب است.

بنابراین هرچه قیمت پیشنهادی شما برای گرفتن یک جایگاه تبلیغ بیشتر باشد، امکان رسیدن به هدف کمپین‌های تبلیغاتی افزایش می‌یابد. بسیاری از پلتفرم‌های منتشرکننده تبلیغ با در نظر گرفتن بودجه کسب‌وکارها، بهترین جایگاه و زمان انتشار تبلیغات را به آن‌ها پیشنهاد می‌دهند.

جایگاه مناسب برای انتشار بنر تبلیغاتی

پلتفرم‌های انتشار بنرهای تبلیغاتی باید اطلاعات لازم درباره وب‌سایت‌ها یا نشریه‌های منتشرکننده تبلیغات را در اختیار کاربران خود قرار دهند.

در حالت ایده‌آل، بهتر است تبلیغات به مخاطبان هدف نمایش داده شوند، چراکه احتمال بیشتری برای تبدیل این افراد به مشتری و ترغیب آن‌ها به کلیک روی تبلیغ و ورود به وب‌سایت وجود دارد. به همین دلیل، بهتر است کسب‌وکارها با پلتفرم‌هایی برای انتشار تبلیغات همکاری کنند که خدمات هدف‌گذاری مؤثر مخاطبان را ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، مکان انتشار تبلیغات در وب‌سایت‌ها نیز مهم است. تبلیغ‌کنندگان به طور معمول در انتخاب وب‌سایت‌های منتشرکننده تبلیغ نقش دارند و می‌توانند آن را کنترل کنند، اما در انتخاب جایگاه تبلیغ در صفحه اختیار چندانی ندارند. با این حال، می‌توان با افزایش بودجه تبلیغات، آن‌ها را در جایگاه‌هایی با ارزش تبلیغاتی بیشتر منتشر کرد. به طور کلی جایگاه‌های نزدیک به محتوای صفحه و بالای صفحه برای انتشار بنرهای تبلیغاتی مناسب‌تر است.

اندازه استاندارد بنرهای تبلیغاتی

همان‌طور که گفتیم، تبلیغ‌کنندگان اغلب اختیار چندانی در انتخاب محل انتشار بنرهای تبلیغاتی ندارند، اما می‌توانند اندازه و طراحی آن‌ها را کنترل کنند. یکی دیگر از معیارهای مهم در تأثیرگذاری کمپین‌های تبلیغاتی، اندازه بنر تبلیغاتی است. انتخاب اندازه درست و مناسب برای هدف تبلیغاتی شما می‌تواند در افزایش نرخ کلیک و تأثیرگذاری کلی کمپین نقش داشته باشد.

به طور کلی بنرهایی با سایز متوسط ۳۰۰ در ۲۵۰ پیکسل، تأثیرگذاری مطلوبی دارند. تصویر زیر، اندازه‌های استاندارد مختلف برای بنرهای تبلیغاتی و درصد استفاده از آن‌ها را نشان می‌دهد.

اندازه های استاندارد بنر تبلیغاتی
برای مشاهده تصویر بالا با ابعاد بزرگ‌تر + اینجا کلیک کنید.

طراحی بنر تبلیغاتی برای موبایل و شبکه های اجتماعی

با افزایش تعداد کاربران تلفن‌های همراه هوشمند در دنیا، بازاریابی دیجیتال از طریق موبایل اهمیت بیشتری پیدا کرده است. حتی می‌توان گفت که موبایل، آینده تبلیغات دیجیتال را تعیین می‌کند. بنابراین بهینه‌سازی بنرهای تبلیغاتی و انواع دیگر تبلیغات برای موبایل و تلاش برای بهبود تجربه کاربری افرادی که از موبایل استفاده می‌کنند، در اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

رعایت اصول زیر در بهینه‌سازی بنرهای تبلیغاتی برای موبایل، اهمیت دارد.

  • گنجاندن لوگو در جایگاه مناسب در بنرها
  • بهینه‌سازی اندازه تبلیغات
  • نوشتن متن تبلیغ مؤثر و مناسب
  • انتخاب CTA با اندازه و رنگ و جایگاه مناسب
  • استفاده از انواع مختلف محتوای تصویری
  • بهره گرفتن از ویدیو در بنرها
  • طراحی تبلیغات پویا و خلاقانه
  • استفاده از بنرهای متفاوت برای مخاطبان در موقعیت‌های مکانی متفاوت

همانطور که در فهرست بالا اشاره کردیم، بهینه‌سازی اندازه بنرهای تبلیغاتی برای موبایل امری ضروری است. اما اندازه استاندارد تصویر در شبکه‌های اجتماعی مختلف، متفاوت است و برای بازاریابی از طریق هر شبکه باید اندازه تصویر را به ابعاد مناسب در آن شبکه تغییر بدهید. در ادامه، اندازه مناسب برای طراحی بنرهای تبلیغاتی در دو شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام و تلگرام را شرح می‌دهیم.

اندازه مناسب برای طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام

اینستاگرام یکی از مشهورترین شبکه‌های اجتماعی برای اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوهاست. این شبکه اجتماعی بهترین فضا برای نمایش خلاقیت‌های بصری کسب‌وکارها محسوب می‌شود، به همین دلیل بسیاری از کسب‌وکارها در اینستاگرام حساب کاربری دارند و بنرهای تبلیغاتی خود را در این شبکه نیز منتشر می‌کنند.

اندازه تصاویر مورد استفاده در اینستاگرام در فهرست زیر آورده شده است:

  • تصویر پروفایل در اینستاگرام با ابعاد ۱۱۰ در ۱۱۰ پیکسل نمایش داده می‌شود. این تصویر باید مربعی و با نسبت تصویر ۱:۱ باشد.
  • تصاویر بندانگشتی (Thumbnails) در اینستاگرام به شکل مربعی با ابعاد ۱۶۱ در ۱۶۱ پیکسل نمایش داده می‌شوند. نسبت این تصاویر نیز باید ۱:۱ باشد.
  • تصاویر اینستاگرام می‌توانند با حداکثر ابعاد ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ بارگذاری شوند. اینستاگرام به صورت خودکار ابعاد این تصاویر را به ۶۱۲ در ۶۱۲ تبدیل می‌کند و در صفحه اصلی (Feed) آن‌ها را با ابعاد ۵۱۰ در ۵۱۰ نمایش می‌دهد. تصاویر مربعی یا مستطیلی باید نسبت ۱:۱ یا ۱.۹۱:۱ داشته باشند. ابعاد پیشنهادی برای تصاویر پرتره (با نسبت ۴:۵) ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل است.
  • رزولوشن پیشنهادی برای استوری اینستاگرام ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و حداقل رزولوشن ۶۰۰ در ۱۰۶۷ پیکسل با نسبت تصویر ۹:۱۶ است.
اندازه تصویر بنر تبلیغاتی فرادرس در اینستاگرام

اندازه مناسب برای طراحی بنر تبلیغاتی تلگرام

تلگرام از پیام‌رسان‌های محبوب به شمار می‌رود. تصاویر در این پیام‌رسان می‌توانند هر اندازه‌ای داشته باشند و ابعاد ایده‌آلی برای آن‌ها وجود ندارد. تنها محدودیت ابعاد تصویر در این پیام‌رسان مربوط به تصاویر پروفایل است. تصاویر پروفایل در تلگرام باید ۵۱۲ در ۵۱۲ پیکسل باشند.

در نهایت،‌ برای آشنایی با نمونه بنرهای موثر و نحوه طراحی آن‌ها، مطالعه مطلب زیر پیشنهاد می‌شود.

  • برای مطالعه مطلب نمونه طراحی بنر با فتوشاپ — معرفی بهترین نمونه های طراحی بنر کارآمد + اینجا کلیک کنید.

ابزارهای طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی

با توسعه و پیشرفت ابزارهای طراحی بنرهای تبلیغاتی دیگر برای ساخت این بنرها نیازی به دانش چندانی از طراحی گرافیک نیست. ابزارهای طراحی بنر تبلیغاتی به شما کمک می‌کنند که به سادگی و سریع بتوانید بنر مدنظر خود را بسازید. از ابزارهای مشهور طراحی گرافیک می‌توان فتوشاپ را نام برد. فتوشاپ ابزاری بسیار قدرتمند است، اما ممکن است استفاده از آن برای همه ممکن نباشد.

در ادامه، تعدادی از ابزارهای طراحی و ساخت بنر تبلیغاتی را معرفی می‌کنیم که استفاده از آن‌ها برای همه افراد ساده است و حداقل بخشی از خدمات اولیه خود را به رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

Google Web Designer

«ابزار طراحی وب گوگل یا گوگل وب دیزاینر» (Google Web Designer) یک نرم‌افزار دسکتاپ است که امکان ساخت طراحی‌های بر اساس HTML و CSS را بدون کدنویسی برای کاربران فراهم می‌کند. این ابزار برای استفاده طراحانی مناسب است که می‌توانند با ابزارهای کمی پیچیده کار کنند. استفاده از ابزار Google Web Designer کاملاً رایگان است.

ابزار Google Web Designer شامل یک ویرایشگر تصویر است که کد تصویر ساخته‌شده را به طور خودکار می‌نویسد. این ابزار می‌تواند به سادگی اندازه طرح‌های شما را برای استفاده در موبایل تغییر بدهد، بنابراین برای تغییر سایز تصویر نیازی نیست که از پلتفرم‌های دیگر کمک بگیرید. با استفاده از ابزار طراحی وب گوگل می‌توانید تصاویر ساده یا انیمیشن‌های چندلایه و پیچیده بسازید.

  • لینک ابزار Google Web Designer: «+»
ابزار Google Web Designer

Canva

«Canva» ابزاری تحت وب است که طراحی بنرهای تبلیغاتی و ویرایش تصاویر را برای افراد تازه‌کار بسیار ساده می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید پالت رنگ و فونت‌های دلخواه خود را در تصاویر استفاده کنید.

ابزار Canva به شما این امکان را می‌دهد که با استفاده از ابزار ترکیب فونت‌ها، دو فونت متناسب را می‌یابید. اگر تصویر موردعلاقه و مدنظرتان را در «کانوا» بارگذاری کنید، پالت رنگی آن به شکل خودکار ساخته می‌شود و کدهای hex آن نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. این ابزار همچنین قابلیت استفاده از تصاویر رایگان مختلف، تصویرسازی‌ها و قالب‌های آماده را برای کاربران فراهم می‌کند.

ابزار کانوا به دو شکل رایگان و پولی قابل استفاده است و البته استفاده رایگان از آن برای کاربران محدودیت‌هایی دارد. برای مثال پلن رایگان این ابزار تنها پنج گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

  • لینک ابزار کانوا: «+»
ابزار طراحی بنر تبلیغاتی Canva

Fotor

ابزار «Fotor» نرم‌افزاری آنلاین و مخصوص دسکتاپ است که می‌توان از آن برای ویرایش تصاویر و طراحی بنرهای تبلیغاتی استفاده کرد. این ابزار تعدادی قالب زیبای آماده دارد که طراحی را برای افراد تازه‌کار بسیار ساده می‌کنند. می‌توان با انتخاب یکی از این قالب‌ها و اعمال تغییرات لازم، به سادگی بنرهای تبلیغاتی جذاب ساخت.

از ویژگی‌های ابزار Fotor می‌توان به ساده بودن کاربری آن اشاره کرد. این ابزار همچنین قابلیت‌هایی مانند استفاده از قالب‌های آماده و فیلترهای تصویر (مانند فیلترهای اینستاگرام) را به کاربران خود ارائه می‌کند.

استفاده از ابزار «فوتور» هم به شکل رایگان و هم به شکل پریمیوم و پولی ممکن است و البته پلن رایگان آن محدودیت‌هایی برای کاربران دارد. برای مثال استفاده از بعضی قالب‌های آماده در آن فقط برای کاربران پریمیوم ممکن است.

  • لینک ابزار Fotor: «+»
ابزار Fotor

Snappa

«Snappa» اپلیکیشنی تحت وب است که ابزارهای قدرتمندی را با کاربری ساده در اختیار کاربران خود می‌گذارد. این ابزار برای افراد تازه‌کار در طراحی گزینه‌ای مناسب است.

از ویژگی‌های ابزار Snappa می‌توان به امکان کنترل افکت‌های گرافیکی از طریق یک اسلایدر ساده، امکان استفاده از تصویر رایگان و طرح‌های گرافیکی مانند تصویرسازی و آیکون آماده، تغییر سایز طرح با یک کلیک و امکان شخصی‌سازی اندازه‌های پیش‌فرض اشاره کرد.

این ابزار برنامه‌های رایگان محدود و پیشرفته پولی دارد. در برنامه رایگان ابزار Snappa، تنها یک کاربر می‌تواند از شش هزار قالب آماده و بیش از پنج میلیون تصویر و فایل گرافیکی آماده استفاده کند و در ماه سه فایل را دانلود کند.

  • لینک ابزار Snappa: «+»
ابزار Snappa

Crello

«Crello» از ابزارهای برتر طراحی گرافیک است که امکان ساخت محتوای تصویری برای استفاده به هر هدفی را برای کاربران خود فراهم می‌کند. این ابزار قالب‌هایی به‌روز و حرفه‌ای برای انتشار در وب و چاپ شدن روی کاغذ دارد که از آن‌ها در پست‌ها و تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، محتوای صفحات وب (مانند لوگو، تصاویر مطالب وبلاگ، سربرگ یا Header ایمیل‌ها و...)، پوسترها، تراکت‌های تبلیغاتی و کارت‌های ویزیت استفاده می‌شود.

بیش از ۵۰ هزار قالب ثابت و متحرک و هزاران کلیپ ویدیویی و صوتی برای استفاده در Crello وجود دارد که می‌توان آن‌ها را با ویرایشگر ساده این ابزار از طریق «کشیدن و رها کردن» (drag-and-drop) تغییر داد. همچنین می‌توان تصویرسازی‌ها را در این ابزار بارگذاری کرد و از آن‌ها در شخصی‌سازی قالب‌ها بهره گرفت.

ابزار Crello نیز مانند ابزارهای دیگر برای طراحی گرافیک، برنامه‌های رایگان و پولی دارد و البته برای کاربرانی که از برنامه رایگان استفاده می‌کنند، محدودیت‌هایی در نظر گرفته است. برای مثال کاربران پلن رایگان نمی‌توانند فایل‌ها را به طور مستقیم از طریق Crello با اعضای تیم خود به اشتراک بگذارند و در هر ماه فقط می‌توانند پنج طراحی را دانلود کنند.

  • لینک ابزار Crello: «+»
ابزار Crello

Creatopy

ابزار «Creatopy» که پیش‌تر با نام «BannerSnack» شناخته می‌شد، ابزاری با کاربری بسیار ساده برای طراحی و ساخت بنرهای تبلیغاتی است. کار با ویرایشگر این ابزار به هیچ مهارتی در کدنویسی یا طراحی گرافیک نیازی ندارد و به سادگی می‌تواند در ساخت بنرهای جذاب برای تبلیغات کسب‌وکارها کمک کند.

ابزار Creatopy قابلیت استفاده از قالب‌ها و کلیپ‌های آماده و فونت‌های مختلف را برای کاربران خود فراهم می‌کند. این بنرها را می‌توان در فرمت‌های مختلف ذخیره کرد و آن‌ها را در مکان‌های پربازدید وب‌سایت قرار داد.

ابزار Creatopy نیز پلن‌های رایگان و پولی دارد. برنامه رایگان این ابزار بسیار ساده است و تصاویر ساخته شده با این پلن، واترمارک (Watermark) دارند، اما می‌توان از آن برای آزمایش کار با پلتفرم استفاده کرد.

  • لینک ابزار Creatopy: «+»
ابزار Creatopy

معرفی کاپریلا به عنوان اولین سیستم تبلیغات هدفمند کلیدواژه ای ایران

کاپریلا چیست

همان‌طور که گفتیم، استفاده از تبلیغات هدفمند از روش‌های مؤثر تبلیغات آنلاین است. این نوع تبلیغات راهی مناسب برای گرفتن بک‌لینک و معرفی محصولات به مخاطبان راغب نیز به شمار می‌رود و می‌تواند رتبه سایت شما را در موتورهای جستجوی مختلف ازجمله گوگل بهبود ببخشد. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. این امر در نهایت سبب افزایش نرخ تبدیل و فروش خواهد شد.

می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد. این پلتفرم با شبکه‌ای گسترده از ناشران برای انتشار تبلیغات کلیکی و اجاره‌ای همکاری می‌کند. با توجه به این‌که شبکه کاپریلا بیشتر متمرکز بر وب‌سایت‌های بزرگ دانشجویی، آموزشی و عمومی کشور بوده و قشر جوان و دانشجوی کشور، بهره‌گیری مناسبی از اینترنت دارند، با استفاده از تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای می‌توان تمرکز را روی این قشر معطوف کرد و در صورت انتشار تبلیغات هدفمند در شبکه نسبتاً بزرگ ناشران همکار کاپریلا، امکان هدف‌گذاری شبکه متمرکزی از دانشجویان و کاربران جوان علاقه‌مند به اینترنت برای کسب و کارها فراهم می‌شود.

علاوه بر این، سیستم آماری کاپریلا با بهره‌گیری از سیستم آمارگیری مبتنی بر گوگل آنالیتیکس، در تشخیص کلیک‌های صحیح و غیرتکراری دقت بسیار زیادی دارد.

خدمات کاپریلا در دو بخش «ناشر» و «تبلیغ‌دهنده» به کاربران ارائه می‌شود. فرض کنید برای توسعه استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ کسب‌وکار خود مطلبی را در وب‌سایتتان منتشر کرده‌اید. کاپریلا با تبلیغات هدفمند بر اساس کلیدواژه، بنرهای تبلیغاتی مرتبط با مطلب را به کاربران نمایش می‌دهد. برای مثال می‌توانیم به «مجله فرادرس» اشاره کنیم. در این مجله، مطلبی با عنوان «آموزش سئو خارجی» تدوین شده است. در صورتی که از پلتفرم تبلیغات هدفمند کاپریلا برای نمایش تبلیغات در این صفحه استفاده شود، بنرهای تبلیغاتی مرتبط به موضوع نوشته با حجم کم و اندازه کوچک را مانند تصویر زیر درون متن خواهیم دید.

معرفی کاپریلا

بخش دوم این پلتفرم در قالب «تبلیغ‌دهنده» به شما امکان معرفی کسب‌وکار به دیگران را می‌دهد. از مزایای دیگر این روش تبلیغات می‌توان به نرخ تبدیل بالای آن اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط به مخاطبان هدف نمایش داده می‌شوند و به این ترتیب، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات کسب‌وکار شما تشویق می‌شوند.

معرفی نشریلا به عنوان پلتفرم عالی جهت رپورتاژ آگهی، انتشار بررسی محصول و معرفی خدمات

معرفی نشریلا

استفاده از رپورتاژ آگهی یکی دیگر از روش‌های تبلیغات آنلاین برای گرفتن بک‌لینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار می‌رود. رپورتاژ آگهی اگر به شکلی صحیح و متناسب با لحن هر رسانه نوشته شود، عملکرد مطلوبی خواهد داشت و در غیر این صورت، با بازدهی کم رپورتاژ آگهی مواجه خواهیم شد.

رعایت تمام معیارهای انتشار رپورتاژ آگهی مناسب به صرف هزینه و زمان زیادی نیاز دارد. به همین دلیل، بهتر است برای انتشار رپورتاژ آگهی از پلتفرمی استفاده شود که محتوای مناسب را با رعایت همه نکات لازم، با هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تولید و منتشر کند. می‌توان «نشریلا» را به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم در این زمینه معرفی کرد. علاوه بر این، نشریلا با استفاده از مطالب تخصصی، برای انتشار بررسی محصولات یا معرفی خدمات به شما کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

تبلیغات نمایشی و بازاریابی از طریق بنرهای تبلیغاتی از روش‌های مؤثر برای افزایش تعداد مخاطبان و ترافیک ورودی وب‌سایت و افزایش آگاهی از برند و شناخته‌تر شدن کسب‌وکارها به شمار می‌رود. استفاده از بنرهای تبلیغاتی مزایای بسیار زیادی دارد. از مزایای تبلیغات بنری می‌توان به هزینه مقرون‌به‌صرفه، سادگی سخت بنر و راه‌اندازی کمپین، تأثیرگذاری مطلوب، امکان هدف‌گذاری گروه‌های خاص مخاطبان و امکان ارزیابی دقیق نتیجه کمپین‌ها اشاره کرد.

اما ساخت بنرهای تبلیغاتی نیز مانند تمام روش‌های بازاریابی دیگر، اصول و قواعدی دارد. در صورتی که بنرها با رعایت تمام اصول مهم ساخته شوند، تأثیرگذاری آن‌ها به بیشترین حالت ممکن می‌رسد و در غیر این صورت، ممکن است تأثیر مطلوبی در پی نداشته باشند.

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
HubSpotBowlerHatEasy AffiliateHongkiatSproutSocial
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *