کلمات متضاد انگلیسی – لیست کامل

۱۳۰۷۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۲ خرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۳ دقیقه
کلمات متضاد انگلیسی – لیست کامل

کلمات متضاد جز مهمی از هر نوع نوشته در هر زبانی به شمار می‌آیند. اگرچه بسیاری از زبان‌آموزان قطعا از کلمات متضاد در صحبت‌هایشان استفاده می‌کنند، از آن آشنایی کامل ندارند و این کار را به صورت ناآگاهانه و بدون اطلاع انجام می‌دهند. در این مطلب نحوه استفاده از کلمات متضاد در انگلیسی آشنا می‌شوید و برخی از دلایل اهمیت یادگیری کلمات متضاد در هر نوع نوشتاری را خواهید آموخت.

کلمات متضاد انگلیسی

کلمات متضاد به کلماتی گفته می‌شود که از لحاظ معنی مخالف یکدیگر هستند و با هم تضاد دارند. به طور مثال کلمه «hot» به معنای گرم متضاد کلمه «cold» به معنای سرد است. یادگیری کلمات متضاد روشی عالی برای یادگیری واژگان جدید است. هنگامی که زبان‌آموزان را با متضاد واژه‌ای آشنا می‌کنید، درک و ارتباط گرفتن با معنی آن برایشان آسان‌تر می‌شود. به عنوان مثال، هنگامی که زبان‌آموزان با کلمه «big» و «small» که متضاد آن است آشنا می‌شوند، درک معنای هر دو کلمه با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد.

بنابراین، دانستن نحوه استفاده از کلمات متضاد در انگلیسی می‌تواند مهارت‌های نوشتاری و انگلیسی شما را بهبود ببخشد، اما پیش از استفاده از آن باید با برخی از جزئیات آشنا شوید. در ادامه انواع کلمات متضاد را با هم بررسی می‌کنیم و سپس به جزئیات کامل آن از جمله هدف و مقصود استفاده از آن می‌پردازیم و سپس لیست کلمات متضاد در انگلیسی رابه ترتیب حروف الفبای انگلیسی ارائه می‌کنیم.

اسم‌های متضاد انگلیسی

انواع کلمات متضاد

کلمات متضاد می‌توانند نقش‌های دستوری مختلفی داشته باشند که عبارت‌اند از:

گفته می‌شود که متضاد بیشتر در بین صفت‌ها دیده می‌شود اما در بین بقیه موارد نیز رواج دارد. در ادامه مثال‌هایی برای هر کدام از این موارد آموزش داده خواهد شد.

اسم‌های متضاد

در جدول زیر می‌توانید چند مثال از کلمات متضادی را که نقش دستوری اسم دارند مشاهده کنید.

اسم‌های متضاد
کلمهترجمهمتضادترجمه
SunخورشیدMoonماه
DayروزNightشب
LandخشکیSeaدریا
BeginningشروعEndingپایان
EverybodyهمهNobodyهیچ‌کس
LoveعشقHateنفرت
PresentحالFutureآینده

صفت‌های متضاد

در جدول زیر می‌توانید چند مثال از کلمات متضادی را که نقش دستوری صفت دارند مشاهده کنید.

صفت‌های متضاد
کلمهترجمهمتضادترجمه
TallبلندShortکوتاه
BigبزرگSmallکوچک
HotداغColdسرد
SoftنرمHardسفت
LoudبلندQuietساکت
EasyآسانDifficultسخت
HappyشادSadغمگین
LowکمHighزیاد
ShyخجالتیOutgoingگرم و صمیمی
CleanتمیزDirtyکثیف
NewنوOldقدیمی
LightسبکHeavyسنگین
SafeامنDangerousخطرناک
StrongقویWeakضعیف
FastسریعSlowآرام
EarlyزودLateدیر

فعل‌های متضاد

در جدول زیر می‌توانید چند مثال از کلمات متضادی را که نقش دستوری فعل دارند مشاهده کنید.

فعل‌های متضاد
کلمهترجمهمتضادترجمه
AskپرسیدنAnswerجواب دادن
ArriveرسیدنLeaveرفتن
GiveدادنTakeگرفتن
SitنشستنStandایستادن
Findپیدا کردنLoseاز دست دادن

قیدهای متضاد

در جدول زیر می‌توانید چند مثال از کلمات متضادی را که نقش دستوری قید دارند مشاهده کنید.

قیدهای متضاد
کلمهترجمهمتضادترجمه
Quicklyبه سرعتSlowlyیواش
Loudlyبا سروصداQuietlyبه آرامی
PolitelyمودبانهRudelyبا بی‌ادبی
InternallyداخلیExternallyخارجی
AlwaysهمیشهNeverهرگز

حروف اضافه متضاد

در جدول زیر می‌توانید چند مثال از کلمات متضادی را که نقش دستوری حرف اضافه دارند مشاهده کنید.

حروف اضافه متضاد
کلمهترجمهمتضادترجمه
InداخلOutبیرون
IntoدرونOut ofبیرون
OnرویOffکنار
In front ofجلوBehindپشت
Next toکنارFar fromدور از
AboveبالاBelowپایین
OverرویUnderزیر

در ادامه می‌توانید لیست جامعی از کلمات متضاد انگلیسی را به همراه ترجمه فارسی آن مشاهده کنید.

هدف کلمات متضاد

ضرورت یادگیری کلمات متضاد

کلمات متضاد انگلیسی موجب تأثیرگذاری هر چه بیشتر کلمات شما می‌شوند و در نتیجه نقش مهمی در نوشتار ایفا می‌کنند. قرار دادن کلمات متضاد انگلیسی در کنار هم تفاوت‌های آن‌ها را برجسته‌تر می‌کند و باعث می‌شود کلمات قدرتمندتر شوند. به طور کلی کلمات متضاد انگلیسی با سه هدف مختلف به کار می‌روند که عبارت‌اند از:

  • کلمات متضاد انگلیسی برای مقایسه
  • کلمات متضاد انگلیسی برای توصیف
  • کلمات متضاد انگلیسی به عنوان برابرنهاد

در ادامه این موارد را به طور خلاصه‌وار توضیح خواهیم داد.

کلمات متضاد انگلیسی برای مقایسه

کلمات متضاد انگلیسی برای مقایسه

کلمات متضاد انگلیسی برای مقایسه دو چیز مجزا و بردن توجه به سمت آنچه آن‌ها را متفاوت می‌کند بسیار سودمند و موثر هستند. هنگامی که در حال نوشتن مقاله تحقیقاتی هستید که در آن دو موضوع را با هم مقایسه می‌کنید، استفاده از کلمات متضاد می‌تواند تمایز میان آن‌ها را هر چه بهتر بیان کند.

به طور مثال، فرض کنید در حال مقایسه زندگی در مناطق شهری با زندگی در مناطق روستایی هستید. به‌جای این که فقط حقایق مربوط به هر یک از این موارد را فهرست کنید، می‌توانید با به‌کارگیری کلمات متضاد انگلیسی این تفاوت‌ها را واضح‌تر بیان کنید. مثلا می‌توانید زندگی روستایی را «quiet» به معنی «آرام» و زندگی شهری را «noisy» به معنی «پر سر و صدا» توصیف کنید یا بگویید که جمعیت مناطق روستایی «few» به معنی «کم» و جمعیت مناطق شهری «many» به معنی «زیاد» است.

کلمات متضاد انگلیسی برای توصیف

گاهی اوقات بهترین راه برای توصیف چیزی، این است که بگویید آن چیز چه خصوصیاتی را ندارد. استفاده از کلمات متضاد انگلیسی با کلمات منفی کننده می‌تواند ابعاد جدیدی به نوشته شما اضافه کند و انتخاب واژگان مطلب شما را بهبود بیخشد.

به طور مثال، می‌توانید فردی را که متکبر است، «not modest» یا «not humble» به معنی «غیر متواضع» توصیف کنید. در واقع، از آنجا که «modest» و «humble» متضاد «arrogant» یا «متکبر» هستند، مفهوم جمله تغییری نمی‌کند. با این حال، استفاده از کلمات متضاد انگلیسی توجه را به این واقعیت جلب می‌کند که آن فرد متواضع یا فروتن نیست و این امر خصوصیت آن فرد را بیشتر از صرفا گفتن واژه «متکبر» نشان می‌دهد.

البته به خاطر داشته باشید که استفاده از واژگان مثبت معمولا بهتر از واژگان منفی است، بنابراین کلمات متضاد همیشه برای توصیف توصیه نمی‌شود. به عبارتی، با استفاده از کلمات متضاد در انگلیسی می‌توانید جمله را برای خواننده غیرمنتظره و خاص کنید. به این ترتیب، کلمات متضاد انگلیسی می‌توانند با تقویت واژگان توصیفی شما و به چالش کشیدن انتظارات خواننده، مطلب شما را بهبود ببخشند.

کلمات متضاد انگلیسی به عنوان برابرنهاد

«برابرنهاد» (Antithesis) نوعی ابزاری ادبی است که با قرار دادن کلمات متضاد انگلیسی در کنار یا روبه روی یکدیگر، مستقیماً از قدرت تضاد استفاده می‌کند. همان‌طور که در موارد قبلی ذکر شد، کلمات متضاد انگلیسی توجه را نقاط تمایز جلب می‌کنند و باعث می‌شوند هر کلمه قوی‌تر به نظر برسد. برابرنهاد با کنار هم قرار دادن کلمات متضاد انگلیسی در کنار هم این کار را به شکل تخصصی‌تری انجام می‌دهد. یکی از معروف‌ترین نمونه‌های برابرنهاد، نقل قول معروف «نیل آرمسترانگ» فضانوردی است که برای اولین بار پا روی سطح کره ماه گذاشت. او هنگام فرود روی ماه گفت:

That’s one small step for man, one giant leap for mankind.

این گامی کوچک برای انسان و جهشی بزرگ برای بشر است.

در این جمله دو جفت کلمه متضاد به کار رفته است؛ «small/giant» و «step/leap». در واقع او با کنار هم قرار دادن مفاهیم متضاد «گام کوچک» و «جهش بزرگ» در یک جمله باعث می‌شود که هر یک از این کلمات در گفته او مهم‌تر به نظر برسد. به عبارت دیگر اگر اولین جمله او روی ماه «I took a small step» به معنی «من یک قدم کوچک برداشتم» و دیگر کلمه متضادی به آن اضافه نمی‌کرد، نقل قول او هرگز به این اندازه محبوب نمی‌شد!

انواع تضاد در انگلیسی

جمله «کلمات متضاد کلماتی هستند که مخالف یکدیگر هستند» زیادی کلی است. لازم است بدانید که کلمات متضاد انگلیسی انواع مختلفی دارند که در ادامه این موارد را با ذکر مثال توضیح خواهیم داد.

کلمات متضاد مکمل

«کلمات متضاد مکمل» (Complementary Antonyms) که با نام کلمات متضاد دوتایی یا متناقض نیز شناخته می‌شود، جفت کلماتی هستند که حالت مثبت و منفی یک کلمه هستند و هر دو یک مفهوم را به صورت مثبت یا منفی می‌رسانند. به عبارت دیگر، این کلمات با همدیگر رابطه «یا این یا آن» دارند. یعنی هر چیز می‌تواند یا این باشد یا آن، اما هرگز همزمان نمی‌تواند هردوی آن‌ها باشد. در واقع این‌گونه کلمات مستقل از یکدیگر وجود دارند و نیازی به دیگری ندارند تا وجود داشته باشند. به چند مثال از کلمات متضاد مکمل در جدول زیر توجه کنید.

کلمات متضاد مکمل
کلمهترجمهمتضادترجمه
OnروشنOffخاموش
RealواقعیFakeجعلی
AliveزندهDeadمرده
DayروزNightشب
InhaleدمExhaleبازدم
RightدرستWrongغلط
SilenceسکوتNoiseسروصدا

کلمات متضاد قابل درجه‌بندی

کلمات متضاد قابل درجه‌بندی برای سطوح مختلف مقایسه به کار می‌روند. در واقع این کلمات می‌توانند دو کلمه در یک مقیاس باشند. بسیاری از این کلمات نوعی اصطلاح نسبی هستند که می‌توانند توسط افراد مختلف به طور متفاوتی تفسیر شوند. به طور مثال «happy»‌ و «sad» دو کلمه متضاد قابل درجه‌بندی باشند چون هر کسی می‌تواند مقدار کم یا زیادی خوشحال یا غمگین باشد. به چند مثال از کلمات متضاد قبال درجه‌بندی در جدول زیر توجه کنید.

کلمات متضاد قابل درجه‌بندی
کلمهترجمهمتضادترجمه
YoungجوانElderlyپیر
EasyآسانHardسخت
WiseداناFoolishنادان
FatچاقSlimلاغر
HotگرمColdسرد
EarlyزودLateدیر
WetخیسDryخشک

کلمات متضاد رابطه‌ای

کلمات متضاد رابطه‌ای به کلمات متضادی گفته می‌شود که با یکدیگر ارتباط دارند. در واقع یک کلمه نمی‌تواند بدون کلمه دیگر وجود داشته باشد. به طور مثال، پزشک بدون بیمار نمی‌تواند پزشک باشد. یا شکارچی بدون شکار، اصلا شکارچی نیست. هیچ کدام نمی‌توانند بدون دیگری وجود داشته باشند، اما نقش‌های آن‌ها با هم کاملا فرق می‌کند. به چند مثال از کلمات متضاد رابطه‌ای در جدول زیر توجه کنید.

کلمات متضاد رابطه‌ای
کلمهترجمهمتضادترجمه
AboveبالاBelowپایین
ServantنوکرMasterارباب
Borrowقرض گرفتنLendقرض دادن
GiveدادنReceiveگرفتن
BuyخریدنSellفروختن
InstructorاستادPupilدانش‌آموز
WifeزنHusbandشوهر

پیشوندهای منفی‌ساز

یکی دیگر از روش‌های ایجاد کلمات متضاد انگلیسی، استفاده از پیشوندهای منفی‌ساز است. پیشوند نوعی تک‌واژ کوچک حدوداً یک تا سه حرفی است که به ابتدای کلمات متصل می‌شود تا معنای آن‌ها را تغییر دهد .پیشوندهای منفی‌ساز در انگلیسی انواع مختلفی دارند،‌ در نتیجه کاربردهای مختلفی نیز دارند و نمی‌توانیم آن‌ها را با هم جایگزین کنیم. این پیشوندها می‌توانند به اسم، صفت، فعل و قید اضافه شوند تا معنای آن را منفی یا متضاد کنند. پیشوندهای منفی‌ساز در انگلیسی عبارت‌اند از:

  • dis
  • i
  • in
  • im
  • non
  • mis
  • mal
  • un
  • a

توصیه می‌شود که هنگام استفاده از پیشوندها مراقب باشید، چرا که هر کلمه‌ای نمی‌تواند پیشوند بگیرد. بنابراین نمی‌توانید پیشوندهای منفی‌ساز را هر کجا که خواستید اضافه کنید. در نتیجه پیشنهاد می‌شود ابتدا با پیشوندهای منفی‌ساز رایج انگلیسی آشنا شوید تا بتوانید در آینده کم کم واژگانی را که پیشوند منفی‌ساز می‌پذیرند به حافظه بسپرید. همچنین سعی کنید توجه ویژه ای به املا کلمات داشته باشید، زیرا گاهی‌اوقات ممکن است برای سهولت در تلفظ یک کلمه، یکی از حروف آن دو بار تکرار شود.

در جدول زیر می‌توانید چند نمونه از کلمات و متضاد آن‌ها را که با پیشوندهای منفی‌ساز dis ایجاد شده است مشاهده کنید.

کلمات متضاد با پیشوند منفی‌ساز dis-
کلمهترجمهمتضادترجمه
HonestصادقDishonestریاکار
Appearظاهر شدنDisappearناپدید شدن
Agreeموافقت کردنDisagreeمخالفت کردن
ComfortراحتیDiscomfortنارحتی
Assembleسرهم‌بندیDisassembleباز کردن

در جدول زیر می‌توانید چند نمونه از کلمات و متضاد آن‌ها را که با پیشوندهای منفی‌ساز i ایجاد شده است مشاهده کنید.

کلمات متضاد با پیشوند منفی‌ساز i-
کلمهترجمهمتضادترجمه
LogicalمنطقیIllogicalغیرمنطقی
LegalقانونیIllegalغیرقانونی
Responsibleمسئولیت‌پذیرIrresponsibleبی‌مسئولیت
LegitimateمشروعIllegitimateنامشروع
LiterateعالمIlliterateبی‌سواد

در جدول زیر می‌توانید چند نمونه از کلمات و متضاد آن‌ها را که با پیشوندهای منفی‌ساز in ایجاد شده است مشاهده کنید.

کلمات متضاد با پیشوند منفی‌ساز in-
کلمهترجمهمتضادترجمه
AccurateدقیقInaccurateبا دقت پایین
SaneعاقلInsaneدیوانه
DecentنجیبIndecentنانجیب
AppropriateمناسبInappropriateنامناسب
Visibleقابل رویتInvisibleغیرقابل رویت

در جدول زیر می‌توانید چند نمونه از کلمات و متضاد آن‌ها را که با پیشوندهای منفی‌ساز im ایجاد شده است مشاهده کنید.

کلمات متضاد با پیشوند منفی‌ساز im-
کلمهترجمهمتضادترجمه
PossibleممکنImpossibleناممکن
MoralاخلاقیImmoralغیراخلاقی
Perfectبی‌نقصImperfectناقص
PoliteمؤدبImpoliteبی‌ادب
PatientصبورImpatientبی‌تحمل

در جدول زیر می‌توانید چند نمونه از کلمات و متضاد آن‌ها را که با پیشوندهای منفی‌ساز non ایجاد شده است مشاهده کنید.

کلمات متضاد با پیشوند منفی‌ساز non-
کلمهترجمهمتضادترجمه
believerمعتقدnonbelieverبی‌اعتقاد
senseمعقولnonsenseنامعقول
fictionتخیلیnonfictionغیرتخیلی
profitسودآورnonprofitبدون سود
stopتوقفnonstopبی‌وقفه

در جدول زیر می‌توانید چند نمونه از کلمات و متضاد آن‌ها را که با پیشوندهای منفی‌ساز mis ایجاد شده است مشاهده کنید.

کلمات متضاد با پیشوند منفی‌ساز mis-
کلمهترجمهمتضادترجمه
Leadهدایت کردنMisleadگمراه کردن
Behaveدرست رفتار کردنMisbehaveبدرفتاری کردن
FortuneاقبالMisfortuneبدشانسی
UseاستفادهMissusسؤ استفاده
judgeقضاوت کردنMisjudgeاشتباه قضاوت کردن

در جدول زیر می‌توانید چند نمونه از کلمات و متضاد آن‌ها را که با پیشوندهای منفی‌ساز mal ایجاد شده است مشاهده کنید.

کلمات متضاد با پیشوند منفی‌ساز mal-
کلمهترجمهمتضادترجمه
Functionکار کردنMalfunctionدرست کار نکردن
NutritionتغذیهMalnutritionسوء تغذیه
AdaptiveهنجارMaladaptiveناهنجار
Treatرفتار کردنMaltreatبدرفتاری کردن
Formedشکل گرفتنMalformedبد شکل گرفتن

در جدول زیر می‌توانید چند نمونه از کلمات و متضاد آن‌ها را که با پیشوندهای منفی‌ساز un ایجاد شده است مشاهده کنید.

کلمات متضاد با پیشوند منفی‌ساز un-
کلمهترجمهمتضادترجمه
importantمهمunimportantبی‌اهمیت
necessaryضروریunnecessaryغیرضروری
interestingجالبuninterestingغیرجالب، خسته‌کننده
usualمعمولunusualغیرمعمول
preparedآمادهunpreparedبدون آمادگی

در جدول زیر می‌توانید چند نمونه از کلمات و متضاد آن‌ها را که با پیشوندهای منفی‌ساز a ایجاد شده است مشاهده کنید.

کلمات متضاد با پیشوند منفی‌ساز a-
کلمهترجمهمتضادترجمه
politicalسیاسیapoliticalغیرسیاسی
socialاجتماعیasocialغیراجتماعی

لیست کلمات متضاد انگلیسی

در جدول‌های زیر لیستی از متداول‌ترین کلمات متضاد در انگلیسی همراه با ترجمه آن به فارسی طبق حروف الفبای انگلیسی ارائه شده است. متضاد کلماتی که با حرف A شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف A آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
AwfulافتضاحNiceخوب
AwakeبیدارAsleepخواب
AtticزیرشیروانیCellarزیرزمین
AttentionتوجهInattentionبی‌توجهی
AttackحملهDefense
Defend
دفاع
AsleepخوابAwakeبیدار
AskپرسیدنAnswer
Reply
جواب دادن
AscentصعودDescent
Descend
نزول
ArtificialمصنوعیNaturalطبیعی
ArriveرسیدنDepartترک کردن
ArrivalرسیدنDepartureعزیمت
Agreeموافقت کردنDisagree
Refuse
Argue
مخالفت کردن
امتناع کردن
بحث کردن
ApproximatelyحدوداExactlyدقیقا
ApprovalموافقتDisapprovalمخالفت
Approachedنزدیک شدنRecededعقب کشیدن
ApartجداTogetherباهم
AntonymمتضادSynonymمترادف
Answerجواب دادنAsk
Question
پرسیدن
پرسش
Annoyآزار دهندهSatisfyرضایت‌بخش
AnimalحیوانHumanانسان
AngelفرشتهDevilشیطان
AncientباستانیModernامروزی
AncestorجدDescendantنواده
AmuseمفرحBoreخسته کننده
Amateurتازه‌کارProfessionalحرفه‌ای
AlwaysهمیشهNeverهرگز
Alreadyتا الانNot Yetنه هنوز
AllyمتحدEnemyدشمن
Allowاجازه دادنForbidممنوع کردن
AllهمهNoneهیچ
AliveزندهDeadمرده
AlikeشبیهDifferentمتفاوت
Againstبر علیهForبرای
AfterبعدBeforeقبل
AfraidترسوBraveشجاع
AffirmativeمثبتNegativeمنفی
AdvantageمزیتDisadvantageمعایب
AdvancedپیشرفتهElementaryابتدایی
AdvanceپیشرویRetreatعقب نشینی
AdultبزرگسالChildکودک
Admitاعتراف کردنDenyتکذیب کردن
AddجمعSubtractمنها
Activeفعال، کوشاLazyتنبل
AccurateدقیقInaccurateغیر دقیق
AccidentalتصادفیIntentionalعمدی
Acceptقبول کردنRefuseامتناع کردن
AbundantوفورScarceنایاب شدن
AbundanceفزونیLackکمبود
AbsenceغایبPresenceحاضر
AboutحدودExactlyدقیق
AutumnپاییزSpringبهار
Arrestدستگیر کردنFreeآزاد کردن

متضاد کلماتی که با حرف B شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف B آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
BuyخریدنSellفروختن
BusyمشغولLazyتنبل
BuildساختنDestroy
Demolish
نابود کردن
تخریب کردن
BrotherبرادرSisterخواهر
BroadپهنNarrowباریک
BreakشکستنFixتعمیر کردن
BraveryشجاعتCowardiceبزدلی
BraveشجاعCowardبزدل
BoyپسرGirlدختر
BottomزیرTopبالا
Borrowقرض گرفتنLendقرض دادن
Boringخسته کنندهExcitingهیجان‌انگیز
Boreخسته کنندهAmuseمفرح
BodyجسمSoulروح
BluntکندSharpتیز
Blameسرزنش کردنPraiseتمجید کردن
BlackسیاهWhiteسفید
BitterتلخSweetشیرین
BirthتولدDeathمرگ
BigبزرگSmallکوچک
BetterبهترWorseبدتر
BestبهترینWorstبدترین
BelowزیرAboveبالا
BehindپشتIn Front Ofجلو
BeginningآغازEndingپایان
EndingپایانStartآغاز
BeforeقبلAfterبعد
BeautyزیباییUglinessزشتی
BeautifulزیباUglyزشت
Be Interested Inعلاقمند بودن بهBoreحوصله سر رفتن
Bad Luckبد شانسیGood Luck
Fortune
خوش شانسی
اقبال
BadبدGoodخوب
Backwardرو به عقبForwardرو به جلو
Backgroundپس‌زمینهForegroundپیش‌زمینه
BackپشتIn Front Ofجلو
BigبزرگSmall
Little
کوچک
BoldجسورTimid
Meek
ترسو
BrightروشنDullتیره
BlessبرکتCurseنفرین
Bentخم شدنStraightصاف

متضاد کلماتی که با حرف C شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف C آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
Cunningحیله‌گرSimpleساده
CryفریادWhisperزمزمه
CruelظالمKind
Humane
مهربان‌
انسان
CreateآفرینشDestroyنابود کردن
CowardlyبزدلیBraveشجاعت
Courteousمبادی آدابDiscourteousبی‌نزاکت
CourageousشجاعCowardlyترسو
CourageشجاعتFear
Cowardice
ترس
بزدلی
CorrectدرستWrongغلط
CoolسردWarmگرم
ContinueادامهInterruptوقفه
ConstructionساختنDestructionنابود کردن
ConstantدائمیChangeableتغییرپذیر
Consonantبی‌صداVowelصدادار
ConnectمتصلSeparateجدا
Concealپنهان کردنRevealفاش کردن
CompulsoryاجباریVoluntaryداوطلبانه
ComplimentتعریفInsultتوهین
ComplicatedپیچیدهSimpleساده
ComfortراحتیDiscomfortمعذب بودن
ComedyطنزDramaاجتماعی
ComeبیاGoبرو
ColdسردWarmگرم
CloudyابریClearصاف
ClosedبستهOpenباز
CloseبستهOpenباز
CleverباهوشStupidنادان
CaptivityاسارتFreedom
Liberty
آزادی
CleanتمیزDirtyکثیف
ChildrenکودکانParentsوالدین
ChildکودکAdultبزرگسال
CheapارزانExpensive
Dear
گران
عزیز
ChangeableتغیرپذیرConstantهمیشگی
CertainlyقطعاProbablyشاید
CentreمرکزOutskirtsحومه
CellarزیرزمینAtticزیرشیروانی
CeilingسقفFloorزمین
CatchگرفتنMissخطا رفتن
Carelessبی‌دقتCarefulبادقت
CarefulمراقبCareless
Rush
بی‌دقت

عجله کردن

Clockwiseجهت عقربه‌های ساعتAnti-clockwiseجهت خلاف عقربه‌های ساعت
CapableتواناIncapableناتوان
CalmآرامExcited
Troubled
هیجان‌زده
مغشوش
CommonمتداولRareنایاب

متضاد کلماتی که با حرف D شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف D آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
Duskگرگ‌ومیشDawnسحر
Dullخسته کنندهInterestingهیجان‌انگیز
DryخشکHumidشرجی
Downstairsپایین پله‌هاUpstairsبالای پله‌ها
DramaاجتماعیComedyطنز
DownپایینUpبالا
DomesticخانگیForeignخارجی
DivorcedمطلقهMarriedمتاهل
DivorceطلاقMarry
Marriage
ازدواج
DivisionتفرقهUnityاتحاد
Divideجدا کردنUniteمتحد شدن
DistantدورNearنزدیک
DiseaseبیماریHealthسلامتی
DirtyکثیفCleanتمیز
DifficultسختEasyآسان
DifferentمتفاوتAlikeشباهت
DieمرگLiveزندگی
DictatorshipدیکتاتوریRepublicجمهوری
DevilشیطانAngelفرشته
DestructionنابودیConstructionساختن
Destroyنابود کردنBuildساختن
DesperateمستاصلHopefulامیدوار
DescentصعودAscentنزول
DescendantنوادهAncestorجد
DepartureعزیمتArrivalرسیدن
Departترک کردنArriveرسیدن
Denyتکذیب کردنAdmitاعتراف کردن
DeliciousخوشمزهAwfulافتضاح
DefendدفاعAttackحمله
DefenceدفاعAttackحمله
DefeatشکستVictoryپیروزی
DeepعمیقShallowکم‌عمق
DeathمرگBirthتولد
DeadمردهAliveزنده
DayروزNightشب
Damageآسیب رساندنRepairتعمیر کردن
DaughterدخترSonپسر
DarkتاریکیLightروشنایی
DangerousخطرناکSafeامن
DangerخطرSecurityامنیت

متضاد کلماتی که با حرف E شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف E آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
ExtremeشدیدModerateمتعادل
ExposureمعرضShelterپناه
ExportصادراتImportواردات
ExpensiveگرانCheapارزان
ExitخروجEntranceورود
ExcludeمستثناIncludeشامل
Excitingهیجان‌انگیزBoringخسته کننده
Excitedهیجان‌زدهCalmآرام
ExactlyدقیقاApproximatelyحدودا
Everythingهمه‌چیزNothingهیچ‌چیز
EverybodyهمهNobodyهیچ‌کس
EveningعصرMorningصبح
EvenزوجOddفرد
EqualیکسانDifferentمتفاوت
EntranceورودExitخروج
EnterورودLeaveترک کردن
Enjoyلذت بردنHateتنفر ورزیدن
EnemyدشمنFriendدوست
EndingپایانBeginningآغاز
EndپایانBeginشروع
EmptyخالیFullپر
Emigrationمهاجرت ازImmigrationمهاجرت به
Emigrateمهاجرت کردن ازImmigrateمهاجرت کردن به
ElementaryابتداییAdvancedپیشرفته
EasyآسانDifficultسخت
EastشرقWestغرب
EarlyزودLateدیر
ExceptionalاستثناییUsualمعمولی
EnormousبزرگTinyریز
Enlargeبزرگ کردنReduceکوچک کردن
EnoughکافیInsufficientناکافی
Economizeصرفه‌جوییWasteهدر دادن
EvidentواضحUnnoticeableغیر قابل ملاحظه
EvilبدکارVirtuousپرهیزکار
ExteriorظاهریInteriorباطنی
ExternalخارجیInternalداخلی
EverlastingهمیشگیTransientفانی

متضاد کلماتی که با حرف F شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف F آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
FutureآیندهPastگذشته
Funnyخنده‌دارSeriousجدی
FullپرEmptyخالی
FrontجلوRearعقب
FriendدوستEnemyدشمن
Freshتازه، نوOld
Stale
قدیمی
کهنه
FrequentlyغالباOccasionallyگهگاه
Freezeمنجمد شدنMeltذوب شدن
Freeآزاد شدنArrestدستگیر شدن
Forwardرو به جلوBackwardرو به عقب
FortuneاقبالBad Luckبدشانسی
Formشکل دادنDestroyنابود کردن
Forgetفراموش کردنRememberبه یاد سپردن
ForeignerخارجیNativeبومی
ForeignخارجیDomesticداخلی
Foregroundپیش‌زمینهBackgroundپس‌زمینه
Forbidممنوع کردنAllowاجازه دادن
ForبرایAgainstعلیه
Followدنبال کردنLeadرهبری کردن
FloorزمینCeilingسقف
FlatصافHillyپر تپه
Fixتعمیر کردنBreakشکستن
FirstاولFinalآخر
Finishتمام کردنStart
Begin
شروع کردن
Findپیدا کردنLoseگم کردن
FinalآخرینFirstاولین
FewکمManyزیاد
FemaleزنMaleمرد
FearترسCourageشجاعت
FatچاقSlimلاغر
FastتندSlowکند
FarدورNearنزدیک
FalseغلطTrueدرست
FailureشکستSuccessموفقیت
Failشکست خوردنSucceedموفق شدن
FeebleنحیفStrongقوی
FortunateخوشبختUnfortunateبدبخت
Floatشناور شدنSinkغرق شدن
FamousمشهورUnknownناشناخته

متضاد کلماتی که با حرف G شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف G آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
GuiltyگناهکارInnocentبی‌گناه
GuestمهمانHostمیزبان
Grown-UpبزرگسالChildکودک
Good Luckخوش‌شانسBad Luckبدشانس
GoodخوبBadبد
GoبروComeبیا
GloomyغمگینCheerfulشاد
GiveدادنTakeگرفتن
GirlدخترBoyپسر
GiantغولTiny
Dwarf
کوتوله
GentlemanآقاLadyخانم
GentleملایمViolent
Rough
خشن
GenerousبخشندهMean
Greedy
Grasping
خسیس
بدجنس
GeneralکلParticularجز
GriefسوگJoyشوق
Growرشد کردنShrinkآب رفتن
GetگرفتنLoseاز دست دادن
Giganticغول‌آساTinyریز
Glorifyستایش کردنDishonorرسوا کردن
GallantشجاعCowardlyبزدل

متضاد کلماتی که با حرف H شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف H آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
HusbandشوهرWifeزن
HungryگرسنهThirstyتشنه
HungerگرسنگیThirstتشنگی
HumidشرجیDryخشک
HumbleمتواضعProudمغرور
HugeبزرگTinyکوچک

Hot

Heat

گرم

گرما

Coldسرد
HostمیزبانGuestمهمان
HorizontalافقیVerticalعمودی
HopelessناامیدHopefulامیدوار
HopefulامیدوارDesperateمستاصل
HonestصادقDishonestفریبکار
Hit زدنMissبه خطا رفتن
Hinderتعلل کردنAidکمک رساندن
Hillyپر تپهFlatمسطح
HighبلندLow
Deep
کوتاه
عمیق
HereاینجاThereآنجا
HellجهنمHeavenبهشت
HeavyسنگینLightسبک
HealthyسالمUnhealthy
Ill
ناسالم
مریض
HealthسلامتیDiseaseمریضی
HateنفرتEnjoyلذت
Hastenعجله کردنDawdleوقت تلف کردن
HarvestدروPlantکاشت
HarmfulمضرHarmlessسودمند
HardسختEasyآسان
HappyخوشحالSadغمگین
HappinessخوشحالیSadnessناراحتی
HandsomeجذابUglyزشت

متضاد کلماتی که با حرف I شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف I آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
Interruptوقفه افتادنContinueادامه دادن
InteriorداخلیExteriorخارجی
InterestingجالبUninteresting
Boring
غیر جالب توجه
کسل کننده
IntentionalAccidental
IntelligentباهوشSilly

Stupid

احمق
نادان
Insultتوهین کردنComplimentتعریف کردن
InsideدرونOutsideبیرون
Innocentبی‌گناهGuiltyگناهکار
InferiorفرودستSuperiorمافوق
IncreaseافزایشReduceکاهش
Includeشامل شدنExcludeمستثنی
In Front OfجلویBackپشت
InدرونOutبیرون
Imprisonزندانی کردنFreeآزاد کردن
ImportوارداتExportصادرات
Immigrationمهاجرت بهEmigrationمهاجرت از
ImmenseبزرگTinyکوچک
Ignoreبی‌اعتناییNoticeتوجه نشان دادن
IdenticalشبیهDifferentمتفاوت
IllicitقاچاقLegalقانونی
Igniteمشتعل شدنExtinguishخاموش کردن
IgnorantجاهلEducatedتحصیل کرده
InstructorاستادPupilدانش‌آموز

متضاد کلماتی که با حرف J شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف J آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
JoyشادیGriefسوگ
JusticeعدالتInjusticeبی‌عدالتی
JocularشوخSeriousجدی
JocundبشاشSadغمگین
JuniorکوچکSeniorبزرگ
JeopardyمخاطرهSafetyامنیت
JunctureاتصالSplitانشعاب
Junketسفر تفریحیScouting tripاردو
JuntaحزبEmpireامپراتوری
Justifyتوجیه کردنBlameسرزنش کردن
Jingoismمیهن‌پرستی افراطیMelting potجامعه نامتجانس
JuggernautهیولاSmall personفرد ناچیز
JacksهیچDozenدوازده عدد
Jadeاز کار افتادهRefreshبا طراوت
JealousحسودAdmiringستایشگر
Joustبحث و جدلPeaceصلح
JubilantسرمستDowncastدل‌افسرده
JailزندانFreeرهایی

متضاد کلماتی که با حرف K شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف K آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
KinخویشاوندUnrelatedنامربوط
KeenمشتاقReluctantبی‌میل
Kindergartenمهد کودکCollegeدانشگاه
Keepنگه داشتنGiveدادن
Kaputاز کار افتادهActiveفعال
KidکودکAdultبزرگسال
KowtowچاپلوسیDisrespectبی‌احترامی
Knockبدگویی کردنPraiseستایش کردن
KnitبافتنUnravelباز کردن
KickoffشروعDestinationهدف
KidnapدزدیدنReleaseآزاد کردن
KudosتجلیلShameننگ
Kneelزانو زدنRiseبلند شدن
KingپادشاهQueenملکه
KnowدانستنForgetفراموش کردن

متضاد کلماتی که با حرف L شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف L آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
LiquidمایعSolidجامد
LittleکمBig
Much
بزرگ
زیاد
LeftچپRightراست
LongبلندShortکوتاه
LoseباختنWinبردن
LoudبلندQuietیواش
LandlordموجرTenantمستاجر
Liveزنده بودنDieمردن
LazyتنبلDiligentکوشا
Lovelyدوست داشتنیTerribleافتضاح
Lowerپایین‌ترRaiseبالا بردن
LawfulقانونیUnlawfulغیرقانونی
LaughخندیدنCryگریه کردن
LadyخانمGentlemanآقا
LifeزندگیDeathمرگ
LightروشناییDarkتاریکی
LoserبازندهWinnerبرنده
LoveعشقHate
Detest
نفرت
LandزمینWaterخشکی
LastآخرینFirstاولین
Letاجازه دادنForbidممنوع کردن

متضاد کلماتی که با حرف M شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف M آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
MountainکوهValleyدره
MorningصبحEveningعصر
MoreبیشترLessکمتر
MoonماهSunآفتاب
MonarchyسلطنتRepublicجمهوری
ModernمدرنAncientباستانی
ModerateمعتدلExtremeشدید
Misunderstandسوء تفاهمUnderstandفهمیدن
Missخطا رفتنHit
Catch
ضربه زدن
گرفتن
MajorعمدهMinorجزئی
MinimumحداقلMaximumحداکثر
Midnightنیمه شبNoonظهر
MessآشفتگیOrderنظم
Mendمرمت کردنBreakشکستن
MenآقایانWomenخانم‌ها
Meltذوب شدنFreezeیخ زدن
MeanخسیسGenerousبخشنده
MasterاربابServantنوکر
MarryازدواجDivorceطلاق
MarriedمتاهلDivorcedمطلقه
MaleمذکرFemaleمونث
MatureبالغImmatureنابالغ
MandatoryاجباریOptionalداوطلبانه

متضاد کلماتی که با حرف N شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف N آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
Noticeمتوجه شدنIgnoreبی‌اعتنایی
NothingهیچEverythingهمه‌چیز
NorthشمالSouthجنوب
NormalعادیStrangeعجیب
Noisyپر سروصداQuietساکت
Nobodyهیچ‌کسEverybodyهمه
NightشبDayروز
Nieceدختر برادر/خواهرNephewپسر برادر/خواهر
NeverهرگزAlwaysهمیشه
NegativeمنفیAffirmativeمثبت
NearنزدیکDistantدور
NastyبدجنسNice
Pleasant
مهربان
NarrowباریکBroadپهن
NeatمرتبMessyنامرتب

متضاد کلماتی که با حرف O شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف O آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
OverرویUnderزیر
OutskirtsحومهCentreمرکز
OutsideبیرونInsideدرون
OutبیرونInداخل
OtherدیگرSameیکسان
OrdinaryعادیSpecialخاص
OrderنظمMessبی‌نظمی
OpponentحریفSupporterحامی
OpenبازClosedبسته
OnروشنOffخاموش
OftenاغلبSeldomبه ندرت
OccupiedمشغولVacantخالی
Occasionallyگاه و بیگاهFrequentlyمکرر

متضاد کلماتی که با حرف P شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف P آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
Pushفشار دادنPullکشیدن
Pupilدانش‌آموزTeacherمعلم
PublicعمومیPrivateخصوصی
PrudentمحتاطImprudentبی احتیاط
ProtectionمحافظتAttackحمله
Professionalحرفه‌ایAmateurتازه‌کار
ProbablyاحتمالاCertainlyقطعا
PrettyزیباUglyزشت
PresentحالPastگذشته
PresenceحاضرAbsenceغایب
PowerfulقدرتمندWeakضعیف
PovertyفقرWealthثروت
PossibleممکنImpossibleغیرممکن
PoorفقیرRichثروتمند
PoliteمودبRudeبی‌ادب
PlentyوفورLackکمبود
PleasantخوشایندAwfulوحشتناک
Permitاجازه دادنForbidمنع کردن
PeaceصلحWarجنگ
Passقبول شدنFailرد شدن
ParticularخاصGeneralعمومی
PartialجزئیTotalکلی
PartجزWholeکل
ParentsوالدینChildrenکودکان
predatorشکارچیpreyشکار
preقبلpostبعد
permanentدائمیtemporaryموقتی
pluralجمعsingularمفرد
put onپوشیدنtake offدر آوردن
pureخالصimpureناخالص

متضاد کلماتی که با حرف Q شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف Q آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
QuietساکتLoud
Noisy
پر سروصدا
QuickتندSlowکند
QuestionسوالAnswerجواب
QueueصفDisorganizationبی‌نظمی

متضاد کلماتی که با حرف R شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف R آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
RuralروستاییUrbanشهری
Rudeبی‌ادبPoliteباادب
RoughزبرSmooth
Gentle
نرم
Riseبلند شدنSinkغرق شدن
Rigidسفت و سختPliableقابل انعطاف
RightصحیحWrongاشتباه
Restاستراحت کردنWorkکار کردن
Repairتعمیر کردنDamageصدمه زدن
Rememberبه یاد سپردنForgetفراموش کردن
RegretپشیمانیSatisfactionرضایت
RefuseامتناعAgreeموافقت
Receiveدریافت کردنSendفرستادن
RearعقبFrontجلو
RapidسریعSlowآرام
RainyبارانیSunnyآفتابی
RadiantدرخشانDullتیره
RelevantمرتبطIrrelevantنامرتبط
RareکمیابCommonمتداول
RegularمعمولIrregularغیرمعمول
Riskyمخاطره‌آمیزSafeامن
RobustقدرتمندWeakضعیف

متضاد کلماتی که با حرف S شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف S آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
SunخورشیدMoonماه
SummerتابستانWinterزمستان
SpringبهارAutumnپاییز
SugarشکرSaltنمک
SuccessموفقیتFailureشکست
Succeedموفق شدنFailشکست خوردن
SuburbحومهCentreمرکز
SubtractتفریقAddجمع
StupidنادانCleverزیرک
Studentدانش‌آموزTeacherمعلم
StrongقویWeakضعیف
StrictسختگیرGentleمهربان
StrangerغریبهNativeبومی
StrangeعجیبNormalعادی
StandایستادنSitنشستن
SpecialخاصGeneralعمومی
SorrowاندوهJoyشادی
SonپسرDaughterدختر
SometimesگاهیOftenاغلب
SomeبرخیManyبسیاری
SolidجامدLiquidمایع
SoftنرمHardسفت
SmoothنرمRoughزبر
SlimلاغرFatچاق
SisterخواهرBrotherبرادر
SingleمجردMarriedمتاهل
SimpleسادهComplicatedپیچیده
Shoutفریاد زدنWhisperزمزمه کردن
Shelterپناه گرفتنExposureدر معرض قرار گرفتن
ShallowسطحیDeepعمیق
Set Freeآزاد کردنArrestدستگیر کردن
ServantنوکرMasterارباب
SeriousجدیFunnyشوخ
SeparateجداConnectمتصل
Sendارسال کردنReceiveدریافت کردن
Seldomبه ندرتOftenاغلب
Scatterپخش کردنCollectجمع کردن
Saveذخیره کردنSpendخرج کردن
Satisfyراضی کردنAnnoyاذیت کردن
SameیکسانDifferentمتفاوت
SadnessغمHappinessشادی

متضاد کلماتی که با حرف T شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف T آغاز می‌شوند
Tameرام کردنWildوحشی
Thriveشکوفا شدنFailناکام ماندن
TrueصحیحFalseغلط
ThenقبلاNowالان
TrapتلهReleaseآزاد کردن
TerribleوحشتناکWonderfulفوق‌العاده
Teachتدریس کردنLearnیاد گرفتن
ThereآنجاHereاینجا
ThrowانداختنCatchگرفتن
ThirstyتشنهHungryگرسنه
TolerantصبورIntolerantبی‌تحمل
TransparentشفافOpaqueکدر
ThickضخیمThinباریک
TownشهرVillageروستا
Tieگره زدنUntieباز کردن
TomorrowفرداYesterdayدیروز
TightمحکمLooseشل

متضاد کلماتی که با حرف U شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف U آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
Uselessبی‌فایدهUsefulسودمند
UrbanشهریRuralروستایی
Upstairsطبقه بالاDownstairsطبقه پایین
UpبالاDownپایین
UnityاتحادDivisionتفرقه
UnderزیرOverرو
UglinessزشتیBeautyزیبایی
Untouchableدست نیافتنیReachableدست یافتنی
Unqualifiedبی صلاحیتQualifiedواجد شرایط
Uneaseبی‌قراریPeaceآرامش
UnknownناشناختهKnownمشهور
UniqueخاصCommonمعمول
Unfoldباز کردنFoldتا کردن

متضاد کلماتی که با حرف V شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف V آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
VoluntaryداوطلبانهCompulsoryاجباری
Visitorبازدید کنندهHostمیزبان
VictoryپیروزیDefeatشکست
VacantخالیOccupiedاشغال
Vanishغیب شدنAppearظاهر شدن
VirtueتقواViceگناه
Visibleقابل‌مشاهدهInvisibleغیر قابل‌مشاهده
Vanquishمغلوب شدنConquerفتح کردن
VendettaانتقامAgreementتوافق
VillainشرورHeroقهرمان

متضاد کلماتی که با حرف W شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف W آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
Worstبدترینbestبهترین
wrongغلطcorrectدرست
wideپهنnarrowباریک
wifeهمسرhusbandشوهر
wealthyثروتمندpoorفقیر
whiteسفیدblackسیاه
warmگرمcoolسرد

متضاد کلماتی که با حرف Y شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف Y آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
YouthfulجوانExperiencedباتجربه
YankکشیدنPushهل دادن
YuckچندشYumخوشمزه
YieldingمطیعStubbornکله‌شق
YetهنوزMoreoverعلاوه بر این
Yawnکسل کنندهRomanticعاشقانه
YoungجوانOldپیر

متضاد کلماتی که با حرف Z شروع شده‌اند را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

متضاد کلماتی که با حرف Z آغاز می‌شوند
کلمهترجمهمتضادترجمه
zilchهیچsuperstarفوق ستاره
zillionکرور کرورfewکم
zestyخوشمزهinsipidبی‌مزه
zipبستن زیپunzipباز کردن زیپ

سوالات رایج درباره کلمات متضاد انگلیسی

برای این‌که کلمات متضاد انگلیسی را در جمله‌های انگیسی بهتر یاد بگیرید، در ادامه به تعدادی از سؤالات رایج در این باره پاسخ داده‌ایم.

کلمات متضاد چیست؟

کلمات متضاد به کلماتی گفته می‌شود که از لحاظ معنی مخالف یکدیگر هستند و با هم تضاد دارند. به طور مثال کلمه «hot» به معنای گرم متضاد کلمه «cold» به معنای سرد است. یادگیری کلمات متضاد روشی عالی برای یادگیری واژگان جدید است. هنگامی که زبان‌آموزان را با متضاد واژه‌ای آشنا می‌کنید، درک و ارتباط گرفتن با معنی آن برایشان آسان‌تر می‌شود. به عنوان مثال، هنگامی که زبان‌آموزان با کلمه «big» و «small» که متضاد آن است آشنا می‌شوند، درک معنای هر دو کلمه با سهولت بیشتری انجام می‌گیرد. بنابراین، دانستن نحوه استفاده از کلمات متضاد در انگلیسی می‌تواند مهارت‌های نوشتاری و انگلیسی شما را بهبود ببخشد.

چه زمانی می‌توان از کلمات متضاد استفاده کرد؟

می‌توانیم هنگام مقایسه دو چیز، برای جلب توجه به آنچه که آن‌ها را از هم متمایز می‌کند از کلمات متضاد استفاده کنیم. ما با اشاره به این تفاوت‌ها به وسیله کلمات متضاد می‌توانیم معنی و مفهومی را که در ذهن داریم بهتر انتقال دهیم.

گاهی اوقات بهترین راه برای توصیف چیزی، این است که بگویید آن چیز چه خصوصیاتی را ندارد. استفاده از کلمات متضاد انگلیسی با کلمات منفی کننده می‌تواند ابعاد جدیدی به نوشته شما اضافه کند و انتخاب واژگان مطلب شما را بهبود بیخشد. به طور مثال، می‌توانید فردی را که متکبر است، «not modest» یا «not humble» به معنی «غیر متواضع» توصیف کنید. در واقع، از آنجا که «modest» و «humble» متضاد «arrogant» یا «متکبر» هستند، مفهوم جمله تغییری نمی‌کند. با این حال، استفاده از کلمات متضاد انگلیسی توجه را به این واقعیت جلب می‌کند که آن فرد متواضع یا فروتن نیست و این امر خصوصیت آن فرد را بیشتر از صرفا گفتن واژه «متکبر» نشان می‌دهد.

علاوه‌براین، کلمات متضاد انگلیسی به عنوان برابرنهاد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. «برابرنهاد» (Antithesis) نوعی ابزاری ادبی است که با قرار دادن کلمات متضاد انگلیسی در کنار یا روبه روی یکدیگر، مستقیماً از قدرت تضاد استفاده می‌کند.

انواع مختلف کلمات متضاد چیست؟

کلمات متضاد مکمل مثل «on/off» به معنی «روشن/خاموش» نمی‌توانند با هم به طور همزمان صدق کنند. کلمات متضاد قابل درجه‌بندی مقادیر متفاوت از یک چیز را نشان می‌دهند. مثل «big/small» به معنای «بزرگ/کوچک» که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم اندازه‌های متفاوت را بیان کنیم. کلمات متضاد رابطه‌ای نقش‌های مخالف در یک رابطه را نشان می‌دهند. «teacher/student»‌ به معنی «معلم/دانش‌آموز» یا «give/receive» به معنی «دادن/گرفتن» می‌تواند مثالی برای کلمات متضاد رابطه‌ای باشند.

تمرین Antonyms

تمرین کلمات متضاد انگلیسی

در ادامه دو تمرین برای یادگیری کلمات متضاد انگلیسی ارائه شده است که با انجام آن می‌توانید این کلمات را با سهولت بیشتری به خاطر بسپرید.

تمرین اول

بارش فکری: این روش نوعی تکنیک خلاقیت فردی یا گروهی است که در طی آن، با جمع‌آوری فهرستی از ایده‌ها که توسط اعضا گروه تولید می‌شود، تلاش می‌کنید در مورد یک مسئله به جمع‌بندی برسید. در زبان انگلیسی میلیون‌ها کلمات متضاد وجود دارد! شما می‌توانید کلمات متضادی را که به ذهنتان می‌آید روی تکه کاغذی بنویسید. برای چالش‌برانگیزتر کردن این کار می‌توانید کلماتی از یک نوع ساختار دستوری به طور مثال صفت‌های متضاد را بنویسید. همچنین می‌توانید این مسابقه فکری را به صورت گروهی انجام دهید و هر گروه کلمات متضاد بیشتری را در بازه زمانی معینی نوشت برنده است.

تمرین دوم

مطابقت دادن: تمرین‌های تطابق برای یادگیری کلمات متضاد بسیار موثر هستند. می‌توانید کلمات متضاد را روی کاغذهای کوچک بنویسید، آن‌ها را با هم مخلوط کنید و به صورت گروهی یا فردی سعی کنید کلمات درست را با هم مطابقت دهید.

همچنین می‌توانید فهرستی از کلمات را در سمت چپ یک برگه کاغذ و و فهرستی از کلمات متضاد آن‌ها را در سمت راست بدون رعایت ترتیب بنویسید و سپس سعی کنید کلمات متضاد را با رسم خطوطی به هم وصل کنید. به یاد داشته باشید که کلمات متضادها را حتما به صورت پراکنده بنویسید تا به طور مستقیم در مقابل یکدیگر قرار نگیرند.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «آموزش گرامر زبان انگلیسی – به زبان ساده» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Master ClassEnglish LCGrammarly
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *