پاراگراف نویسی در انگلیسی – اصول کاربردی و مهم + مثال

۲۶۶۳۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۴ دی ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳۷ دقیقه
پاراگراف نویسی در انگلیسی – اصول کاربردی و مهم + مثال

پاراگراف نویسی در انگلیسی یکی از اصول مهم و کاربردی در بهبود مهارت رایتینگ به شمار می‌رود. در آزمون‌های بین‌المللی نظیر آیلتس یا تافل، بخشی در آزمون رایتینگ وجود دارد که مهارت نوشتن «essay» را ارزیابی می‌کند. برای نوشتن «essay» باید بتوانیم قبل از هر چیز با نحوه نوشتن پاراگراف آشنا شویم و انواع آن را بدانیم. در این آموزش از مجله فرادرس قصد داریم پاراگراف نویسی در انگلیسی را توضیح دهیم و اصول کاربردی و مهم آن‌ را به کمک نمونه‌های متعدد برشمریم. در انتها نیز به چند سؤال رایج در خصوص نوشتن پاراگراف پاسخ می‌دهیم.

فهرست مطالب این نوشته

پاراگراف در انگلیسی چیست ؟

اگر نویسنده یا رمان‌نویسی تصمیم بگیرد کتابی سیصدصفحه‌ای با ایده‌های جدید، فصل‌های جدید یا حتی شخصیت‌های متفاوتی بنویسد، بدون شک آن‌قدر غافلگیرکننده خواهد بود که خواننده احتمالاً نگاهی به کتاب می‌کند و آن را برای همیشه می‌بندد. اما وقتی نوشتار به بخش‌های مدیریت‌شده و منسجمی تقسیم می‌شود، درک و پردازش آن برای خواننده بسیار آسان‌تر خواهد شد. پاراگراف بخشی از متن است که معمولاً بیش از یک جمله دارد و با یک فاصله از سایر پاراگراف‌ها جدا می‌شود.

پاراگراف، متن را به بخش‌هایی تقسیم می‌کند که به راحتی خوانده می‌شود و از لحاظ ظاهری آن را جذاب‌تر می‌کند. کلمه پاراگراف از کلمه لاتین «paragraphos» گرفته شده که به معنای «وقفه کوتاه» است. منظور از وقفه کوتاه، همان وقفه در معنا است. اصطلاح گراف به زبان لاتین معادل فارسی کلمه «نوشتن» است.

یک پاراگراف از «یک جمله اصلی یا محوری» (Topic Sentence)، «چند جمله پشتیبان» (Supporting Sentences) و «یک جمله پایانی» (Concluding Sentence) تشکیل شده است. موقع نوشتن پاراگراف به ساندویچ همبرگر فکر کنید. ساندویچ همبرگر از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که در نهایت آن را به ساندویچ کاملی تبدیل می‌کند.

برای نوشتن یک پاراگراف نیز باید اصول پاراگراف نویسی را به خوبی یاد بگیریم تا در نهایت پاراگراف کاملی از آب درآید. برای درک بهتر اجزای مختلف یک پاراگراف ساده، تصویر همبرگری را در نظر بگیرید که نان‌های آن به عنوان جمله اصلی و پایانی، و لایه‌های متنوعی از گوشت، کاهو، خیارشور، گوجه و... به عنوان جمله‌های پشتیبان در نظر گرفته شده‌اند. به این ترتیب هیچ‌وقت اجزای یک پاراگراف را از یاد نخواهید برد. در تصویر زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.

پاراگراف نویسی در انگلیسی

اجزای پاراگراف در انگلیسی

یک پاراگراف خوب از سه بخش مهم تشکیل شده است. این سه بخش عبارتند از:

  • «جمله اصلی» (Topic Sentence)
  • «جمله‌های پشتیبان» (Supporting Sentences)
  • «جمله‌ نتیجه‌گیری» (Closing Sentence)

جمله کلیدی که در واقع ایده محوری هر پاراگراف را تعیین می‌کند، «Topic Sentence» نام دارد و معمولاً اولین جمله پاراگراف را تشکیل می‌دهد. در ادامه پاراگراف، ممکن است چند جمله نوشته شده باشد که به‌نوعی از جمله کلیدی حمایت می‌کند و جزئیاتی را در رابطه با آن ارائه می‌دهد. به این جمله‌ها، «Supporting Sentences»‌ گفته می‌شود که در زبان فارسی به «جمله‌های پشتیبان» معروف است. در انتهای هر پاراگراف، یک جمله نتیجه‌گیری وجود دارد که در واقع خاتمه‌دهنده هر پاراگراف است و به آن «Closing Sentence» یا «Concluding Sentence» گفته می‌شود.

برای نوشتن یک پاراگراف خوب باید با اجزای پاراگراف آشنا شویم و از آن‌ها در هر پاراگراف استفاده کنیم. بنابراین، اصول پاراگراف نویسی در انگلیسی به رعایت برخی نکات مهم و قوانین مربوط به آن بستگی دارد که در ادامه این مطلب این ویژگی‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد. برای آشنایی بیشتر با اجزای پاراگراف، به مثال زیر توجه کنید. جمله اول «Topic Sentence»، جمله آخر «Closing Sentence» و جملات بین آن‌ها «Supporting Sentences» هستند که با رنگ‌های مختلف از هم مجزا شده‌اند.

There are many different kinds of animals that live in China. Tigers and leopards are animals that live in China's forests in the north. In the jungles, monkeys swing in the trees, and elephants walk through the brush. The cities in China are filled with millions of people. There are camels in the deserts in China that people use for transportation. Lots of different kinds of animals make their home in China.

ویژگی‌های پاراگراف فوق را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد.

  • جمله کلیدی بیانگر ایده اصلی پاراگراف است. خواننده با دیدن این جمله به راحتی متوجه می‌شود که موضوع اصلی ارتباطی با حیوانات در چین دارد.
  • جمله‌های پشتیبان (سه جمله بعدی) شامل جمله‌هایی می‌شوند که اطلاعات دقیق‌تر و جزئی‌تر را درباره حیواناتی که در چین زندگی می‌کنند، به ما می‌دهند. هر یک از این جزئیات به طور مستقیم جمله اصلی را پشتیبانی می‌کند و در واقع برای توضیح دادن بیشتر درباره ایده اصلی نوشته شده است.
  • جمله نتیجه‌گیری، به‌نوعی نوشتن دوباره جمله اصلی است، اما به گونه‌ای متفاوت که در حقیقت یک جمع‌بندی کلی از پاراگراف ارائه می‌دهد.
  • جمله‌ای که در این پاراگراف به صورت ایتالیک نوشته شده است، به نکته مهمی اشاره دارد و آن این است که جزئیاتش ارتباطی با سایر جمله‌های پاراگراف ندارد. درست است که به «China» اشاره‌ای کرده، اما بهتر است در زیرمجموعه‌‌ای مربوط به مردم چین یا شهرهای چین قرار داده شود تا حیوانات. بنابراین یک اصل مهم پاراگراف نویسی در انگلیسی این است که جمله‌های پشتیبان باید از جمله اصلی حمایت کنند و با آن مرتبط باشند.

در تصویر زیر می‌توانید نمونه دیگری از یک پاراگراف و اجزای آن را مشاهده کنید.

پاراگراف نویسی در انگلیسی چیست

انواع پاراگراف در زبان انگلیسی

ساختار پاراگراف‌های انگلیسی شبیه هم است، اما نوع پاراگراف‌ها با هم تفاوت دارد. در زبان انگلیسی چهار نوع پاراگراف وجود دارد که به صورت زیر تقسیم‌بندی می‌شود:

  • پاراگراف Narrative
  • پاراگراف Descriptive
  • پاراگراف Expository
  • پاراگراف Argumentative

چهار نوع پاراگراف فوق به شما این امکان را می‌دهد که درباره هر چیزی که می‌خواهید بنویسید! با درک انواع پاراگراف‌های انگلیسی و آشنایی با کاربرد هر یک از آن‌ها، نوشتن به مهارتی لذت‌بخش و آسان تبدیل خواهد شد. بسیاری از زبان‌آموزان موقع نوشتن دچار استرس می‌شوند و نمی‌دانند چطور شروع کنند. اما اگر زمانی را به یادگیری اصول نوشتن پاراگراف اختصاص دهید و نمونه‌های مختلف آن را تمرین کنید، بسیاری از مشکلات شما حل خواهد شد. زیرا در این صورت با بخش‌های مختلف پاراگراف آشنا می‌شوید و موانع از پیش روی شما برداشته می‌شود.

آموختن پاراگراف نویسی در انگلیسی اساس و مبنای نوشتن «essay» است که در آزمون‌هایی نظیر آیلتس یا تافل با آن‌ مواجه می‌شویم. اگر بدانید هر یک از پاراگراف‌های «essay» را چگونه باید بنویسید و چه اصولی را هنگام نوشتن رعایت کنید، هم در زمان خود صرفه‌جویی کرده‌اید و هم به نتیجه بهتری دست پیدا می‌کنید. در این آموزش قصد داریم تمام نکاتی را که برای نوشتن پاراگراف نیاز است، آموزش دهیم و نمونه پاراگراف‌هایی را به عنوان مثال ارائه کنیم.

پاراگراف Narrative

پاراگراف «Narrative» در واقع نوعی از روایت داستانی را به تصویر می‌کشد. به بیان دیگر، توالی رخدادها در این نوع پاراگراف به وضوح مشخص است و برای نوشتن آن لازم است مقدمه، بدنه و نتیجه‌گیری داشته باشیم. در ادامه، نمونه‌ای از پاراگراف Narrative را مشاهده می‌کنید.

It’s been almost ten years since I first ran for political office. I was thirty-five at the time, four years out of law school, recently married, and generally impatient with life. A seat in the Illinois legislature had opened up, and several friends suggested that I run, thinking that my work as a civil rights lawyer and contacts from my days as a community organizer would make me a viable candidate. After discussing it with my wife, I entered the race and proceeded to do what every first-time candidate does: I talked to anyone who would listen. I went to block club meetings and church socials, beauty shops and barbershops. If two guys were standing on a corner, I would cross the street to hand them campaign literature. And everywhere I went, I’d get some version of the same two questions.

این پاراگراف، شروع کتاب «The Audacity of Hope» به قلم «باراک اوباما» است و درباره نحوه ورود به دنیای سیاست، توضیحاتی ارائه داده است. این نوع پاراگراف نویسی در انگلیسی آغاز، بدنه و پایان دارد و حس کنجکاوی مخاطب را برمی‌انگیزد. در واقع مخاطب پیوسته در پی این است که چه اتفاق‌هایی قرار است بیفتد یا با چه موضوعاتی مواجه خواهد شد.

پاراگراف Descriptive

یکی از انواع پاراگراف‌های انگلیسی، «Descriptive» است و همان‌طور که از اسمش پیداست، به عنوان پاراگراف توصیفی کاربرد دارد. پاراگراف descriptive، چیزی را توصیف می‌کند و به خواننده نشان می‌دهد که شخص یا چیزی چه ویژگی‌هایی دارد. کلمه‌هایی که برای این نوع پاراگراف انتخاب شده‌اند، اغلب به‌گونه‌ای در کنار یکدیگر چیده شده که به حواس پنج‌گانه مرتبط می‌شود. پاراگراف توصیفی می‌تواند به شیوه‌ای هنرمندانه نوشته شده باشد و در عین حال اصول و قواعد مربوط به دستور زبان انگلیسی را نیز رعایت کرده باشد.

برای آن‌که بتوانید با پاراگراف توصیفی و واژگان به‌کاررفته در آن بیشتر آشنا شوید، در ادامه نمونه‌ای برای مطالعه ارائه شده است.

The lights grow brighter as the earth lurches away from the sun, and now the orchestra is playing yellow cocktail music, and the opera of voices pitches a key higher. Laughter is easier minute by minute, spilled with prodigality, tipped out at a cheerful word. The groups change more swiftly, swell with new arrivals, dissolve and form in the same breath; already there are wanderers, confident girls who weave here and there among the stouter and more stable, become from a sharp, joyous moment the center of a group, and then, excited with triumph, glide on through the sea-change of faces and voices and color under the constantly changing light.

این پاراگراف از کتاب «The Great Gatsby» به قلم «F. Scott Fitzgerald» انتخاب شده است. در این پاراگراف می‌توانید بشنوید، ببینید و خود را در موقعیت توصیف‌شده قرار دهید و با آن هم‌ذات‌پنداری کنید. وقتی پاراگراف توصیفی می‌نویسید، باید بتوانید تمام جنبه‌های جهان مادی را خطاب قرار دهید.

تصویر چند دست در حال نوشتن با مداد در دفتر

پاراگراف Expository

پاراگراف «Expository» چیزی را شرح می‌دهد یا دستورالعمل‌هایی را ارائه می‌کند. علاوه بر این، می‌تواند فرایندی را توصیف کند و خواننده را مرحله‌به‌مرحله در جریان روند کار قرار دهد. این نوع پاراگراف نویسی در انگلیسی اغلب به تحقیق و پژوهش نیاز دارد، اما ممکن است نویسنده از دانش یا تخصص خود نیز برای نوشتن کمک بگیرد. در ادامه، نمونه‌ای از پاراگراف Expository را مشاهده می‌کنید.

All toilet flush tanks work about the same. When the toilet is flushed, the trip handle lifts the tank ball, opening the outlet and letting water flow into the bowl. When the tank is nearly empty, the ball falls back in place over the outlet. The float falls with the water level, opening the water-supply inlet valve just as the outlet is closed, and the tank is refilled through the filler tube. Water also flows through the bowl refill tube into the overflow pipe to replenish trap-sealing water. As the water level in the tank nears the top of the overflow pipe, the float closes the inlet valve, completing the cycle.

پاراگراف فوق بخشی از «Complete Do-it-yourself Manual» از مجله «Reader’s Digest» است که اطلاعاتی درباره ورود آب از طریق سیفون به داخل مجرای توالت می‌دهد. این پاراگراف دستورالعمل آموزشی دارد و برای افرادی که به این نوع موضوع‌ها علاقه‌مند هستند، می‌تواند جالب باشد.

پاراگراف Persuasive

در پاراگراف Persuasive متنی نوشته می‌شود که بر اساس آن باید خواننده را نسبت به ایده مطرح‌شده متقاعد یا مجاب کند. تأکید استادان زبان انگلیسی هنگام ایجاد موضوعی برای بحث کردن، بر روی این نوع پاراگراف‌ها است و اغلب به تحقیق و جمع‌آوری داده‌های حقیقی نیاز دارد. در ادامه، نمونه‌ای از پاراگراف را مشاهده می‌کنید.

Immigration contributes to the overall health of the American economy. Despite recent concerns related to the costs created by illegal and some legal immigration to the United States, this country has largely benefited from the skills, talents, and ambition that immigrants bring with them. American businesses gain from a good source of affordable labor, while towns and cities are revitalized by immigrant families who strengthen communities through civic participation and the generation of new economic activity. The United States must continue to welcome new arrivals and help those who are already here; otherwise, the country will lose the advantages it has over other industrialized countries who compete against us in the global marketplace and seek to recruit from a vast pool of unskilled and skilled global workers.

پاراگراف‌ فوق، توضیحی درباره مهاجرت است و توسط یکی از استادهای زبان انگلیسی نوشته شده است. در این پاراگراف، استاد از شما می‌خواهد که توضیح او را در رابطه با مهاجرت بپذیرید. پاراگراف‌های Persuasive سخت‌ترین نوع پاراگراف‌ها هستند و به همین دلیل هنگام نوشتن ممکن است با چالش‌های زیادی روبه‌رو شوید. به همین دلیل توصیه می‌شود که تا حد امکان تمرین کنید تا با تسلط کافی به پاراگراف نویسی ادامه دهید.

برای نوشتن پاراگراف‌های خوب، لازم است اصول مهمی را رعایت کنیم. در ادامه این مطلب، اصول پاراگراف نویسی در انگلیسی را به طور جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اصول پاراگراف نویسی انگلیسی

همان‌طور که اشاره شد، رعایت اصول پاراگراف نویسی در انگلیسی از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل بهتر است با مهم‌ترین آن‌ها آشنا شویم تا بتوانیم علاوه بر استفاده از جمله‌های کلیدی، جمله‌های پشتیبان و نتیجه‌گیری، در مجموع چیزی را که مدنظر مخاطب است، بنویسیم. مهم‌ترین اصول پاراگراف نویسی در انگلیسی عبارت‌ است از:

  • «یکپارچگی» (Unity)
  • «انسجام» (Coherence)
  • «استفاده از کلمه‌های ربطی» (Transitional Words)

«یکپارچگی در پاراگراف‌نویسی» (Paragraph Unity) مهم‌ترین ویژگی یک پاراگراف خوب به شمار می‌رود و شامل تمام جمله‌های یک پاراگراف می‌شود که باید درباره ایده یا موضوع محوری صحبت کنند. به بیان ساده‌تر، «جمله اصلی»، «جمله پشتیبان» و «جمله نهایی» باید روی موضوع یکسانی تأکید داشته باشند.

علاوه بر این، پاراگراف‌ها باید «انسجام» (Coherence) نیز داشته باشند، به این معنا که ایده‌ها یا جمله‌هایی که در یک پاراگراف وجود دارد، باید به شکلی منسجم از یک جمله به جمله دیگر منتقل شود. بنابراین نه‌تنها یک پاراگراف باید به خوبی بسط داده شود، بلکه باید انسجام بین جمله‌ها نیز حفظ شود تا درک آن برای خواننده ساده‌تر شود. در ادامه این مطلب، نحوه ایجاد یکپارچگی و انسجام در پاراگراف نویسی را بیشتر توضیح داده‌ایم.

 Unity در پاراگراف نویسی

یکپارچگی در نوشتن پاراگراف انگلیسی به مفهوم تمرکز بر روی بر روی ایده محوری است. جمله‌های پشتیبان نیز باید درباره ایده محوری توضیح دهند. در نهایت، جمله نتیجه‌گیری نیز باید به گونه‌ای نوشته شود که بر موضوع محوری تأکید داشته باشد. بدین صورت پاراگراف ما از یکپارچگی برخوردار است.

در مجموع اگر بخواهیم «Paragraph Unity» را در یک خط توضیح دهیم، می‌توانیم بگوییم که هر پاراگرافی که ایده‌ای را به نمایش می‌گذارد، سپس جزئیات بیشتری را برای حمایت از موضوع خود مطرح می‌کند و در نهایت به آن خاتمه می‌دهد، از یکپارچگی برخوردار است.

Coherence در پاراگراف نویسی

انسجام در پاراگراف نویسی به معنای ایجاد ارتباط میان ایده‌های ارائه شده در یک پاراگراف است. در واقع می‌توان گفت که معیاری برای نظم و ترتیب دادن به ایده‌ها ایجاد می‌کند که از نظر اهمیت به ترتیب قید شده‌اند. علاوه بر این، تشابه، تقابل، علت و معلول را نیز مشخص می‌کند و از نظر منطق پلی میان جمله‌ها ایجاد می‌کند. بنابراین، نظرات مطرح شده در پاراگراف، در یک توالی منسجم از جمله‌ای به جمله دیگر منتقل می‌شود. در این حالت می‌توانیم پاراگراف‌ها را به خوبی درک کنیم و پیچیدگی خاصی ایجاد نخواهد شد.

برای درک بهتر یکپارچگی و انسجام پاراگراف‌، در ادامه این مطلب به نمونه‌ای از یک پاراگراف اشاره کرده‌ایم و این دو فاکتور مهم را برای هر یک از جملات توضیح داده‌ایم.

THE HUMAN BODY

(1) The human body is a wonderful piece of work that nature has created. (2) It is not beautiful like the body of a butterfly or peacock but it is shaped practically. (3) It can do many types of work which other animals cannot. (4) It is not strong like the body of a tiger. (5) But in place of physical strength it has a big and sharp brain. (6) By using this brain the human physique has been able to overcome many of its limitations. (7) By sitting in an airplane it flies faster than a kite, by riding a motorcycle it travels faster than a leopard, and by firing a machine gun it fights much better than a tiger. (8) In spite of all this, the human body suffers from many diseases because it has a weakness for habits such as smoking, drinking and overeating. (9) When it is healthy the body can give great pleasure but when it is sick it can cause great pain. (10) The wise man would always keep his body fit because a healthy mind can work only in a healthy body.

در اولین جمله از پاراگراف فوق، ایده اصلی جمله یا «topic sentence» مطرح شده است و درباره برتری بدن انسان در مقایسه با سایر مخلوقات توضیح داده است. این جمله باعث می‌شود که خواننده ایده‌های بعدی در پاراگراف را حدس بزند که در واقع درباره ویژگی‌های بدن انسان است.

جمله‌های دوم، سوم، چهارم، پنجم، ششم و هفتم شامل شباهت، تفاوت، شفاف‌سازی یا توجیه ایده اصلی است. به همین خاطر به آن‌ها جمله‌های پشتیبان گفته می‌شود. «supporting sentences» تصویری در ذهن خواننده ایجاد می‌کنند که زبان مناسب و دقیقی دارد. به طور خلاصه، این جمله‌ها ایده اصلی را توسعه می‌دهند.

جمله‌های هشتم و نهم، محدودیت‌های بدن انسان را آنالیز می‌کنند و سعی ایجاد دلیل و برهان برای اثبات ایده اصلی دارند. همچنین، ایده اصلی را به یک نتیجه‌گیری کلی می‌رسانند.

در نهایت، جمله پایانی همان جمله نتیجه‌گیری و بیانگر این اصل است که از بدن انسان باید به خوبی مراقبت شود تا عملکرد بهتری داشته باشد و همچنین تأکید دارد که ذهن سالم حاصل بدنی سالم است.

بنابراین، پاراگراف فوق با عنوان «The Human Body»‌ را می‌توان به عنوان پاراگرافی یکپارچه و منسجم در نظر گرفت.

تصویر معلم مردی در حال آموزش دادن به دانش‌آموز نوجوان

کاربرد Transitional Words در پاراگراف نویسی

برای این‌که مخاطب بهتر بتواند ارتباط میان جمله‌های یک پاراگراف را درک کند یا ارتباط میان سایر پاراگراف‌ها را با یکدیگر متوجه شود، از «کلمه‌های ربط‌دهنده» (Transitional Words) کمک می‌گیریم. در واقع این کلمه‌ها رابط میان اطلاعات قدیم و جدید پاراگراف هستند. به طور خلاصه می‌توانیم بگوییم که از کلمه‌های ربط‌دهنده به دلایل زیر استفاده می‌شود.

  • برای تفسیر ایده اصلی در پاراگراف قبلی
  • برای معرفی ایده مرتبط
  • برای ادامه دادن مسیر روایت داستان
  • برای توصیف مشکل مطرح شده در پاراگراف‌های قبلی
  • برای توصیف موارد استثنا درباره ایده مطرح شده در پاراگراف قبلی
  • برای توصیف نتیجه یا مفهوم کلی ایده ارائه شده در پاراگراف قبلی

در جدول زیر می‌توانید تعدادی از کلمه‌های ربط‌دهنده را برای موضوعات مختلف مشاهده کنید.

کلمه‌های ربط‌دهنده

Transitional Words

before, next, earlier, later, during, after, meanwhile, while, until, then, first, secondChronology
also, similarly, likewise, in the same way, in the same mannerComparison
however, but, in contrast, still, yet, nevertheless, even though, althoughContrast
y for example, for instance, in other wordsClarity
n and, also, moreover, additionally, furthermore, another, tooContinuation
as a result, therefore, for this reason, thus, consequentlyConsequence
in conclusion, in summary, to sum upConclusion

موضوعات پاراگراف نویسی در انگلیسی

بدون شک، تمرین کردن در بهبود مهارت نوشتن تأثیر زیادی دارد. برای این منظور، بهترین کار این است که چند موضوع مناسب را انتخاب کنید و درباره آن‌ها شروع به نوشتن پاراگراف‌های مختلف کنید. در ادامه این مطلب و در جدول زیر، بیست عنوان مختلف را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید برای هر یک پاراگرافی بنویسید.

در مجموع این نکته را فراموش نکنید که پاراگراف نویسی در انگلیسی مهارتی است که زبان‌آموزان طی روندی طولانی به آن دست پیدا می‌کنند. به همین دلیل نباید انگیزه خود را از دست بدهید و بهتر است تا پایان این مسیر طولانی، با صبر و پشتکار پیش بروید تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

Write a paragraph about an important person in history. Be sure to address the topic of the paragraph, such as that person’s career, birthplace or prominent contribution. Use supporting sentences to expand on the topic chosen.

Write a paragraph about your bedroom at home. Be descriptive, and use adjectives to describe how the space looks and how you feel when you are in your bedroom.

Write a paragraph about a holiday that you do not celebrate. Use facts within the supporting sentences to explain the holiday and the traditions that are associated with it.

Write a paragraph about an insect. Make sure to use scientific data and observations to create strong support within the paragraph.

Write a paragraph arguing your opinion on a controversial topic. Make sure to use factual information to support your opinion, and conclude with why you feel the way that you do.

Write a descriptive paragraph about your garden. Identify the plants that are in the garden, and use descriptive phrases to make the reader feel as if they are walking through your garden.

Write a paragraph providing instructions on how to code your favorite game. Be sure to offer clear direction, and don’t forget to use transitional phrases to guide the reader from one step to the next.

Write a paragraph about a new invention that you would create. Use descriptive phrases to describe your invention and to support the topic.

Write a persuasive paragraph asking your classmates to help take care of the school better. Offer several reasons within your supporting sentences as to why they should care about the well-being of their school building.

Write a paragraph describing a recent vacation that you took with your family. Be sure to describe the paragraph in detail, and conclude with what you loved most about your trip.

Write a paragraph describing one object, but use all of the senses in your description. Include a variety of adjectives to bring the paragraph to life for the reader.

Write a paragraph providing directions for how to care for your pet. Describe the pet and include the materials needed to properly care for the animal.

Write a persuasive paragraph about why you should earn more money for the chores you complete for your parents. Give solid reasons to support your argumentative topic.

Write a paragraph about a different culture. Introduce the reader to this culture through your supporting sentences.

Write a paragraph describing your favorite view, whether it is the view out your window from home or a fleeting glimpse of a sunset on vacation. Describe the scene in detail.

Write a paragraph in response to a recent news article that you have read. Use the topic sentence to address your feelings on the news piece, and the supporting sentences to back up your opinion.

Write a paragraph about an item that you feel your school needs. Form an argument and support your cause with facts and data.

Write a paragraph about a special childhood toy or memento. Describe why it is important to you and how it makes you feel.

Write a paragraph about a recent science experiment that you conducted in school. Identify what you observed, what you learned and what improvements you might make to the experiment.

Write a paragraph about the career you are considering. Explain why you are choosing that career path, and how you plan to accomplish your goals.

مراحل نوشتن پاراگراف انگلیسی

برای نوشتن پاراگراف انگلیسی باید به مراحل نوشتن آن توجه کنیم. این مراحل را سعی کرده‌ایم به طور کامل توضیح دهیم که شامل طرح‌ریزی، نوشتن و مرور پاراگراف می‌شود. در نظر داشته باشید که پاراگراف نویسی در واقع فقط شامل نوشتن نیست، بلکه قبل از نوشتن ابتدا باید طرحی را در ذهن خود پیاده کنید و پس از آن الگوهای پیاده‌سازی شده را به روی کاغذ بیاورید.

در نهایت مرور پاراگراف نیز اصل مهمی در درست‌نویسی پاراگراف به شمار می‌رود. این مراحل همراه با مثال در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. موضوع مورد بررسی در مثال زیر شامل فواید و معایب استفاده از شبکه‌های اجتماعی است.

طرح‌ریزی پاراگراف

اولین و مهم‌ترین مرحله در پاراگراف نویسی، طرح‌ریزی است. با این کار ایده اصلی را در ذهن خود توسعه می‌دهید و سپس می‌توانید به راحتی درباره آن بنویسید. برای این کار مراحل زیر را در نظر داشته باشید.

  • درباره موضوع اصلی پاراگراف تصمیم بگیرید. قبل از شروع نوشتن پاراگراف خود، باید ایده واضحی از موضوع پاراگراف داشته باشید، زیرا یک پاراگراف در اصل مجموعه‌ای از جملات است که همه به موضوع اصلی مربوط می‌شوند. بدون داشتن «topic sentence»، پاراگراف شما بدون نظم و یکپارچگی خواهد بود. برای تعیین موضوع پاراگراف خود، باید موارد زیر را از خود بپرسید:
    • نوع پاراگراف چیست؟ اگر پاراگرافی را به منظور پاسخ به درخواست خاصی می‌نویسید، باید به دقت در مورد آن درخواست فکر کنید و مطمئن شوید که مستقیماً به آن پرداخته‌اید، نه این‌که از موضوع خارج شوید.
    • ایده‌ یا ایده‌های اصلی که باید به آن‌ها بپردازم چیست؟ به موضوعی فکر کنید که از شما خواسته می‌شود یا تصمیم دارید درباره آن بنویسید. سپس مرتبط‌ترین ایده یا ایده‌های مرتبط با آن را در نظر بگیرید. از آنجایی که پاراگراف‌ها معمولاً کوتاه هستند، لازم است تمام ایده‌های اصلی را بدون خارج شدن از موضوع، مورد بررسی قرار دهید.
    • برای چه کسی می‌نویسم؟ به این فکر کنید که مخاطبان این پاراگراف یا مقاله چه کسانی خواهند بود. دانش اولیه آن‌ها چیست؟ آیا با موضوع مورد بحث آشنا هستند یا به جملات توضیحی زیادی نیاز دارند؟ اگر پاراگراف‌های شما بخشی از یک مقاله بزرگ‌تر هستند، نوشتن «essay» می‌تواند در تعریف ایده‌ها یا اهداف اصلی هر پاراگراف به شما کمک کند.
  • اطلاعات و ایده‌های مر‌بوط به آن موضوع را یادداشت کنید. وقتی ایده واضح‌تری از موضوع یا اطلاعات مربوط به پاراگراف خود داشته باشید، می‌توانید با نوشتن ایده‌های خود در دفترچه‌یادداشت یا فایل Word، افکار خود را سازمان‌دهی کنید. البته نیازی به نوشتن جمله‌های کامل نیست، فقط کلمه‌های کلیدی و عبار‌ت‌ها را یادداشت کنید. هنگامی که همه‌چیز را روی کاغذ ببینید، ایده بهتری در مورد نکته‌های ضروری پاراگراف خود خواهید داشت و متوجه نکته‌های اضافی نیز می‌شوید.
    • در این مرحله، ممکن است حس کنید دانش شما کافی نیست و لازم است به حقایق و آمار و ارقام رجوع کنید تا بتوانید از استدلال خود حمایت کنید.
    • بهتر است همین حالا این پژوهش را انجام دهید، زیرا با این کار، در مرحله نگارش، تمام اطلاعات مرتبط، به راحتی در دسترس شما خواهد بود.
  • نحوه ساختاربندی پاراگراف خود را مشخص کنید. اکنون که تمام افکار، ایده‌ها، حقایق و ارقام را به‌وضوح در اختیار دارید، می‌توانید به این فکر کنید که چگونه ساختار پاراگراف خود را شکل دهید. هر یک از نکته‌هایی را که مدنظر دارید و می‌خواهید به آن‌ بپردازید، در نظر بگیرید و سعی کنید آن‌ها را به شکلی منطقی مرتب کنید. این کار پاراگراف شما را منسجم‌تر و خواناتر می‌کند.
    • این ترتیب‌بندی ممکن است بر اساس زمان باشد یا بر مبنای اولویت اطلاعات صورت بگیرد. همچنین ممکن است فقط به جهت ایجاد درک و فهم بهتر پاراگراف در نظر گرفته شده باشد. همه این‌ دسته‌بندی‌ها به موضوع و سبک پاراگرافی که می‌خواهید بنویسید بستگی دارد.
    • وقتی ساختاربندی تمام شد، می‌توانید موارد مدنظر خود را بر اساس این ساختار جدید بازنویسی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا روند نوشتن سریع‌تر و آسان‌تر شود.
تصویر کتاب روی نیمکت پارک

نوشتن پاراگراف

بعد از طرح‌ریزی و پیاده‌سازی مقدمات پاراگراف نویسی اکنون وقت آن رسیده که شروع به نوشتن کنید. برای این کار، همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره شد، لازم است جمله اصلی، جمله‌های پشتیبان و جمله نتیجه‌گیری داشته باشید. همچنین لازم است درباره نحوه نوشتن پاراگراف جدید نیز اطلاعاتی به‌دست بیاورید. در کل، می‌توانید اصول زیر را رعایت کنید تا نتیجه دلخواه حاصل شود.

ساختار پاراگراف نویسی در انگلیسی
  • یک جمله موضوعی بنویسید. اولین جمله پاراگراف شما باید جمله اصلی باشد. جمله اصلی، همان ایده محوری است که ایده یا موضوع اصلی پاراگراف را نشان می‌دهد. همچنین شامل مهم‌ترین و مرتبط‌ترین نکته‌ای است که می‌خواهید در مورد موضوع خود بیان کنید. بنابراین، جمله اصلی، خلاصه‌ای از کل پاراگراف را ارائه می‌کند.

نکته: برای جمله اصلی خود از حقایق یا موضوعات بدیهی استفاده نکنید. اگر ایده‌ای به ذهن‌تان نرسید، موضوعی را به شکل مبهم تصور کنید و پس از اتمام پاراگراف آن را بهبود بخشید.

    • هر جمله دیگری که می‌نویسید، باید در دفاع از ایده اصلی نوشته شود. اگر به طور مستقیم نمی‌تواند با جمله اصلی مرتبط باشد، نباید در این پاراگراف خاص لحاظ شود.
    • نویسندگان باتجربه‌تر می‌توانند جمله اصلی خود را در هر جایی از پاراگراف اضافه کنند. لازم نیست حتماً خط اول باشد. با این حال، نویسندگان تازه‌کار یا آن‌هایی که با پاراگراف نویسی راحت نیستند، باید ابتدا جمله اصلی را بنویسند، زیرا برای نوشتن بقیه پاراگراف به آن‌ها کمک می‌کند.
    • جمله اصلی شما نباید خیلی کلی یا خیلی جزئی باشد. اگر جمله اصلی شما خیلی کلی باشد، نمی‌توانید ایده‌های آن را بسط دهید. اگر با جزئیات زیادی همراه باشد، دیگر موضوعی برای بحث نخواهید داشت.
ساختار پاراگراف نویسی در انگلیسی
  • درباره موضوع اصلی جزئیات بیشتری بنویسید. هنگامی که جمله اصلی خود را نوشتید و از آن راضی بودید، می‌توانید بقیه پاراگراف خود را بنویسید. اینجاست که یادداشت‌های دقیق و ساختاربندی‌شده به کمکتان می‌آید. مطمئن شوید که پاراگراف شما منسجم است، به این معنی که خواندن و درک آن آسان است، هر جمله به جمله بعدی ارتباط دارد و همه‌چیز در آن جریان دارد. برای رسیدن به این هدف، سعی کنید جملات واضح و ساده‌ای بنویسید که دقیقاً هدف شما را بیان کند.
    • هر جمله را با کلمات ربط‌دهنده پیوند دهید که پل ارتباطی بین یک جمله و جمله بعدی است. «کلمات ربط‌دهنده» (Transitional Words) می‌توانند به شما در مقایسه و تضاد، ترتیب‌ وقایع، بیان علت و معلول، برجسته کردن ایده‌های مهم و عبور از یک ایده به ایده دیگر کمک کنند. این واژه‌های انتقالی شامل «in addition» و «furthermore» و «in fact» و امثال این‌ها هستند. همچنین می‌توانید از قیدهای زمان مانند «firstly» یا «secondly» استفاده کنید.
    • جملات پشتیبان هسته اصلی پاراگراف شما هستند، بنابراین باید آن‌ها را بر اساس شواهد بیشتری برای حمایت از جمله اصلی خود بنویسید. با توجه به موضوع، می‌توانید از حقایق، ارقام، آمار و مثال‌ها کمک بگیرید یا از داستان، روایت‌ و نقل‌قول‌ استفاده کنید. هر چیزی که مرتبط با جمله اصلی باشد، قابل‌قبول است.
    • معمولاً سه تا پنج جمله برای دفاع از موضوع اصلی کافی است، اما این امر به موضوع و طول مقاله‌ای که می‌نویسید نیز بستگی دارد. بنابراین، طول مشخصی برای پاراگراف وجود ندارد. تا زمانی که بتواند ایده اصلی را پوشش دهد، می‌تواند ادامه پیدا کند.
ساختار پاراگراف نویسی در انگلیسی
  • جمله پایانی بنویسید. جمله پایانی پاراگراف شما باید همه‌چیز را به هم پیوند دهد. جمله پایانی خوب، ایده جمله اصلی را بهبود می‌بخشد، اما تمام شواهد یا استدلال‌های موجود در جمله‌های پشتیبان را نیز در خود دارد. پس از خواندن جمله پایانی، خواننده نباید در مورد صحت پاراگراف یا یکپارچگی میان جمله‌های آن ذره‌ای تردید به خود راه دهد.
    • برای نوشتن جمله‌ نتیجه‌گیری، صرفاً جمله اصلی را بازنویسی نکنید. جمله پایانی شما باید مصداق بحثی باشد که پیش از آن مطرح شده است و ارتباط آن بحث را به خواننده یادآوری کند.
    • برای مثال، در پاراگرافی با موضوع «Why is Canada a great place to live»، جمله پایانی ممکن است چیزی شبیه نمونه زیر باشد:

From all the evidence provided above, such as Canada's fantastic health care provisions, its top-notch education system, and its clean, safe cities, we can conclude that Canada is indeed a great place to live.

ساختار پاراگراف نویسی در انگلیسی
  • بدانید چه زمانی باید پاراگراف جدیدی را شروع کنید. در برخی موارد، به سختی می‌توان تشخیص داد که پاراگراف کجا تمام شود و پاراگراف دیگر کجا شروع می‌شود. خوشبختانه، دستورالعمل‌های زیادی در این رابطه وجود دارد که بر اساس آن می‌توانید تصمیم بگیرید که پاراگراف جدیدی بنویسید. اساسی‌ترین کاری که باید مدنظر داشته باشید این است که هر بار که ایده جدیدی را مطرح می‌کنید، باید به پاراگراف جدیدی بروید. پاراگراف‌‌ها نباید بیش از یک ایده اصلی داشته باشند. اگر ایده‌‌ای وجوه مختلفی داشته باشد، در آن صورت برای هر یک از آن‌ها باید پاراگراف‌ جدیدی در نظر گرفته شود.
    • همچنین هر بار که دو مورد را مقایسه می‌کنید یا طرف بحثی را می‌گیرید، لازم است از یک پاراگراف جدید استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر موضوع شما این است: «should civil servants receive lower salaries»، یک پاراگراف باید به دلایل حمایت از دستمزد کمتر برای کارمندان دولتی بپردازد و پاراگراف دیگر استدلال‌هایی علیه آن را ارائه دهد.
    • پاراگراف‌های مجزا، فهمیدن متن را آسان‌تر می‌کنند و «وقفه‌ای» برای خوانندگان ایجاد می‌کنند تا آنچه را که تازه خوانده‌اند درک کنند. اگر احساس می‌کنید درک پاراگرافی که می‌نویسید کمی دشوار شده است یا حاوی نکته‌های پیچیده‌ای است، بهتر است آن را به پاراگراف‌های جداگانه‌ای تقسیم کنید.
    • هنگام نوشتن مقاله، همواره باید مقدمه و نتیجه‌گیری در آن گنجانده شود. پاراگراف مقدمه باید هدف مقاله را مشخص کند و در عین حال خلاصه‌ای از ایده‌ها و مواردی را ارائه کند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهد. پاراگراف نتیجه‌گیری، خلاصه‌ای از اطلاعات و استدلال‌های موجود در مقاله را ارائه می‌کند و آنچه که مقاله نشان داده و/یا اثبات کرده، آشکارا بیان می‌کند. همچنین ممکن است ایده جدیدی را معرفی کند، ایده‌ای که ذهن خواننده را معطوف سؤال‌های مطرح شده در مقاله کند.
    • اگر در حال نوشتن داستان هستید، باید در مکالمه‌های خود پاراگراف جدیدی را شروع کنید تا شخصیت جدید را به خواننده معرفی کند.

مرور پاراگراف

اکنون که بر اساس دستورالعمل‌های زیر پاراگراف نویسی را به اتمام رساندید، فقط یک مرحله باقی می‌ماند و آن مرور پاراگراف است. اهمیت این بخش بسیار زیاد است، زیرا ممکن است بخواهید مورد کوتاهی را به پاراگراف خود اضافه کنید یا از نظر دستوری آن را مرور کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای این مرحله نکته‌های زیر را مدنظر داشته باشد تا در نهایت پاراگراف خوبی بنویسید.

ساختار پاراگراف نویسی در انگلیسی
  • پاراگراف خود را از نظر املا و دستور زبان بررسی کنید. پس از پایان نوشتن، باید پاراگراف خود را دو یا سه بار بخوانید تا از نظر غلط املایی و اشتباهات گرامری آن را بررسی کنید. اشتباهات املایی و گرامری به طرز قابل‌توجهی بر کیفیت پاراگراف شما تأثیر می‌گذارد، حتی اگر ایده‌ها و استدلال‌های آن از کیفیت بالایی برخوردار باشد. بنابراین این مرحله را نادیده نگیرید، حتی اگر عجله دارید که هر چه زودتر پاراگراف خود را تمام کنید.
    • مطمئن شوید که هر جمله عنوانی دارد و تمام اسم‌های خاص با حروف بزرگ نوشته شده‌اند. همچنین مطمئن شوید که همه موضوع‌ها و فعل‌ها با یکدیگر همخوانی دارند و در کل پاراگراف از زمان مشخصی استفاده شده است.
    • از دیکشنری برای بررسی املای کلمه‌هایی استفاده کنید که در مورد آن‌ها مطمئن نیستید؛ لطفاً به دانش خود اکتفا نکنید و فرض را بر این نگذارید که همه کلمه‌هایی که نوشته‌اید املای درستی دارند.
    • پاراگراف خود را از نظر علائم نگارشی بررسی کنید و مطمئن شوید که علامت‌هایی مانند ویرگول، دونقطه، نقطه‌ویرگول و غیره را در جای مناسبی آورده‌اید.
ساختار پاراگراف نویسی در انگلیسی
  • پاراگراف خود را از نظر انسجام و سبک بررسی کنید. نه‌تنها باید اصول نوشتاری پاراگراف نویسی در انگلیسی را رعایت کنید، بلکه باید سعی کنید پاراگرا‌ف‌هایی منسجم بنویسید و سبک مناسبی را برای آن‌ها در نظر بگیرید. می‌توانید این کار را با تغییر طول و قالب جملات خود و با استفاده از کلمات ربط‌دهنده و واژگان متنوع انجام دهید. همچنین می‌توانید به‌جای تکرار کلمه، از مترادف‌هایی که می‌شناسید برای آن استفاده کنید.
    • دیدگاه نوشته شما باید در تمام پاراگراف و در واقع کل مقاله ثابت بماند. برای مثال، اگر با اول‌شخص شروع کرده‌اید (I believe that)، نباید در اواسط پاراگراف، آن را به حالت مجهول (It is believed that) تغییر دهید.
    • سعی کنید شروع هر جمله را با (I think) یا (I contend that) شروع نکنید؛ قالب جمله‌های خود را تغییر دهید، زیرا این باعث می‌شود پاراگراف برای خواننده جالب‌تر به نظر برسد و طبیعی‌تر جلوه کند.
    • برای نویسندگان مبتدی، بهتر است به جمله‌های کوتاه و دقیقی اکتفا کنید که نظر شما را به وضوح بیان می‌کنند. جملات طولانی و مبهم بدون شک از اشتباهات گرامری در امان نخواهند بود، بنابراین سعی کنید تا زمانی که تجربه زیادی کسب نکرده‌اید، از به کار بردن آن‌ها خودداری کنید.
ساختار پاراگراف نویسی در انگلیسی
  • مطمئن شوید که پاراگراف کاملی نوشته‌اید. پس از خواندن مجدد پاراگراف و رفع هرگونه خطای گرامری یا سبکی، باید یک نگاه دیگر به آن بیندازید تا از کامل بودن آن مطمئن شوید. سعی کنید به پاراگراف نگاهی بیندازید و ببینید که به اندازه کافی از جمله اصلی شما حمایت می‌کند و آن را توسعه می‌دهد، یا این‌که به جزئیات بیشتر یا شواهد بیشتری برای پشتیبانی از ایده‌های شما نیاز دارد. در این شرایط پاراگراف خود را کامل کرده‌اید.
    • اگر احساس می‌کنید که جمله اصلی شما به اندازه کافی توسط بقیه پاراگراف حمایت شده است، احتمالاً پاراگراف کاملی نوشته‌اید. با این حال، اگر هر یک از جنبه‌های مهم موضوع ناشناخته بماند یا توضیحی برای آن داده نشود، یا اگر کوتاه‌تر از سه جمله باشد، احتمالاً به اندکی کار بیشتری نیاز دارد.
    •  ممکن است به این نتیجه برسید که پاراگراف شما خیلی طولانی است و محتوای اضافی دارد. در این صورت باید پاراگراف را ویرایش کنید. سعی کنید جمله‌های بی‌ربط به موضوع اصلی را حذف کنید.
    • اگر احساس می‌کنید که تمامی جمله‌ها برای بیان دیدگاه شما ضروری است، اما پاراگراف هنوز خیلی طولانی است، باید آن را به چند پاراگراف کوچک‌تر تقسیم کنید.

کتاب پاراگراف نویسی

بدون شک داشتن منبعی مفید که بتواند نمونه پاراگراف‌‌های مختلفی را ارائه دهد، کمک زیادی در نوشتن پاراگراف به شما می‌کند. بنابراین، توصیه می‌کنیم بعد از یاد گرفتن اصول پاراگراف نویسی در انگلیسی و مراحل نوشتن پاراگراف، تمرین‌هایی در این زمینه انجام دهید و از منابع کاربردی و معتبر برای این منظور استفاده کنید. در ادامه، چند کتاب مؤثر در زمینه پاراگراف نویسی در انگلیسی معرفی شده است.

کتاب Paragraph Writing

در این کتاب، اصول پاراگراف نویسی در انگلیسی به صورت مرحله به مرحله و به کمک قواعد جمله‌سازی به زبان‌آموزان آموزش داده می‌شود. «Paragraph Writing» نه‌تنها مهارت‌های پاراگراف نویسی زبان‌آموزان را تقویت می‌کند، بلکه آن‌ها را تشویق می‌کند تا به نویسنده‌ای توانمند و خلاق تبدیل شوند. در انتهای کتاب نیز بخش مرجع دستور زبان لحاظ شده است. از دیگر ویژگی‌های کتاب «Paragraph Writing» می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • روی جنبه‌های خاص پاراگراف‌نویسی، مانند موضوعات، سبک و بهبود مهارت نوشتن تمرکز می‌کند.
  • جمله‌های پشتیبان و جمله اصلی را برای نوشتن ایده و سازمان‌دهی آن‌ها معرفی می‌کند.
  • دستور زبان، واژگان و قوانین نشانه‌گذاری را یاد می‌دهد.
  • درمورد بررسی نوشته‌های خود و هم‌کلاسی خود راهکارهایی ارائه می‌دهد.
  • تمرین‌هایی ساختاریافته و درجه‌بندی‌شده در پایان هر درس ارائه می‌دهد.

این کتاب شامل ۱۲ درس می‌شود و سرفصل‌های آن به صورت زیر تعریف شده است.

  • Introduction
  • Beginning to Work
  • Giving and Receiving Presents
  • A Favorite Place
  • An Exceptional Person
  • Trends and Fads
  • White Lies
  • Explanations and Excuses
  • Problems
  • Strange Stories
  • Differences
  • Difficult Decisions
  • ?Fate or Choice
  • Additional Materials
کتاب پاراگراف نویسی در انگلیسی

کتاب Writing in Paragraphs

نویسنده این کتاب هم استاد زبان انگلیسی و هم ویراستار است و تجربه تدریس زبان انگلیسی، فرانسوی و ژاپنی را به مدت بیست سال در آسیا، افریقا و آمریکا داشته است. در حال حاضر، عمده تمرکز او بر روی نوشتن و ویرایش منابع آموزش زبان انگلیسی است و ورک‌شاپ‌های متعددی را نیز در این زمینه ارائه می‌دهد.

در کتاب «Writing in Paragraphs» تسک‌های مختلفی برای زبان‌آموزان فراهم شده که به کمک آن‌ها می‌توانند نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنند. همچنین شامل تمرین‌هایی می‌شود که به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند به ایده‌های خود نظم بدهند و سازمان‌دهی کنند. در مجموع، رویکردی مؤثر و کارآمد را برای بهبود مهارت پاراگراف نویسی در انگلیسی به زبان‌آموزان معرفی می‌کند.

کتاب writing

کتاب The Process of Paragraph writing

در این کتاب می‌توانید به تکنیک‌هایی ساده و مهم برای تقویت مهارت نوشتن دست یابید. از ویژگی‌های بارز این کتاب، توضیحات کامل و بیان جزئیات مربوط به پاراگراف نویسی است که برای یادگیرنده بسیار مفید خواهد بود. نویسنده کتاب، «The process of paragraph writing» ساختاربندی جمله‌ها را به افراد آموزش می‌دهد و از ابتدایی‌ترین نکته‌ها و مسائل آموزشی شروع می‌کند. به همین دلیل برای زبان‌آموزان مقدماتی منبع خوبی به شمار می‌رود. اما به تدریج نکته‌های مهم‌تر و پیچده‌تری آموزش داده می‌شود که برای سطح متوسط و پیشرفته نیز کاربردی است.

نوشتن مثال، فرصت‌هایی برای یادگیری نوشتن به صورت آکادمیک و تمرین‌های پیوسته در اختیار ما قرار می‌دهد که به سطح یادگیری کمک می‌کند و به مرور باعث می‌شود که توانایی خود را در سطوح بالای دانشگاهی و تحصیلات تکمیلی بهبود بخشیم. در این کتاب، نمونه‌ تمرین‌هایی ارائه شده که توسط افراد بومی و غیربومی نوشته شده است.

این کتاب دانش‌آموزان را گام به گام در تمام فرآیندهای نوشتن آکادمیک، ازجمله تجزیه و تحلیل جمله‌ها، انتخاب و تمرکز بر روی موضوع، خلق ایده‌ از طریق پیش‌نویسی و سازمان‌دهی اطلاعات راهنمایی می‌کند.

Study English

نمونه پاراگراف انگلیسی

برای این‌که بتوانید پاراگراف نویسی در انگلیسی را بیشتر تمرین کنید، در ادامه این مطلب سعی کرده‌ایم نمونه پاراگراف‌هایی را در رابطه با موضوعات پرکاربرد و رایج انگلیسی ارائه دهیم. در ادامه این دسته‌بندی را همراه با نمونه مثال و ترجمه فارسی آن مشاهده می‌کنید.

پاراگراف انگلیسی در مورد ورزش

به نمونه پاراگراف انگلیسی درباره ورزش و ترجمه فارسی آن توجه کنید. همچنین فاکتورهایی نظیر یکپارچگی، انسجام جمله‌ها و کاربرد کلمه‌های ربط‌دهنده را نیز مدنظر داشته باشید.

A lot of people are very fond of sports and games. These activities are good for everyone because they can give you a healthy body and mind that superfoods can not offer you. Sports is counted as one of the most healthier activities. Many people don’t have much interest in sports and games. But it is a fact that sports leave a magical effect on one’s physique.

In fact, some studies show that sports can stretch the life expectancy of humans and can offer a good physical and mental condition. A person who is involved in any sports activity is more active at the level of body, awareness and activeness.

ترجمه پاراگراف

بسیاری از مردم به ورزش و بازی علاقه زیادی دارند. این فعالیت‌ها برای همه خوب است، زیرا می‌توانند جسم و روح سالمی برای شما به ارمغان بیاورند که بهترین غذاها نمی‌توانند به شما ارائه دهند. ورزش به عنوان یکی از سالم‌ترین فعالیت‌ها محسوب می‌شود. بسیاری از مردم علاقه زیادی به ورزش و بازی ندارند. اما این یک واقعیت است که ورزش تأثیری جادویی بر روی بدن فرد می‌گذارد.

در واقع، برخی از مطالعات نشان می‌دهد که ورزش می‌تواند طول عمر انسان‌ها را افزایش دهد و وضعیت جسمی و روحی خوبی را ارائه دهد. فردی که درگیر هر گونه فعالیت ورزشی است، از نظر بدنی، آگاهی و تحرک، فعالیت بیشتری دارد.

پاراگراف انگلیسی در مورد خانواده

در ادامه مطلب پاراگراف نویسی در انگلیسی به نمونه پاراگرافی درباره خانواده و ترجمه فارسی آن توجه کنید. همچنین به جمله اصلی، جمله‌های پشتیبان و جمله نتیجه‌گیری نیز دقت کنید تا با نوشتن پاراگراف انگلیسی بیشتر آشنا شوید.

In most families, each member has their roles and responsibilities. The father will be the head, the decision-maker, and also the supporter of the whole family. Mothers will take care of household activities and make sure that everything is going well for everyone. The children’s role is to do as assigned by their elders.

A good family should teach morals and values to their kids. Also, it is the parent’s responsibility to teach their kids how to be the best citizens in the world. In the complete families, members feel close and free to each other. Thus, they can freely discuss their issues and share their views.

ترجمه پاراگراف

در اکثر خانواده‌ها، هر یک از اعضا نقش‌ها و مسئولیت‌های خود را دارند. پدر، رئیس، تصمیم‌گیرنده و همچنین حامی کل خانواده است. مادرها کارهای خانه را به عهده می‌گیرند و مطمئن هستند که همه‌چیز بر وفق مراد همه است. نقش کودکان این است که به وظایف بزرگ‌ترها عمل کنند.

یک خانواده خوب باید اخلاق و ارزش‌ها را به فرزندان خود یاد بدهد. همچنین، وظیفه والدین است که به فرزندان خود بیاموزند چگونه بهترین شهروند دنیا باشند. در خانواده‌های کامل، اعضا نسبت به یکدیگر احساس نزدیکی و آزادی می‌کنند. بنابراین، می‌توانند آزادانه در مورد مسائل خود بحث کنند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند.

تصویر دستانی در حال تایپ کردن با لپ‌تاپ

پاراگراف انگلیسی در مورد تکنولوژی

به دو پاراگراف انگلیسی با موضوع تکنولوژی توجه کنید تا با اصول پاراگراف نویسی در انگلیسی بهتر آشنا شوید.

To understand technology, we must first understand the human nature of inquisitiveness and acquiring knowledge. Man’s quest for knowledge has made him make observations of events and document them. These observations are analyzed and basic principles of science applied to them. Man uses technology to make life simple and convenient.

Technology has evolved through millions of years with the efforts of man. It has made modern living fast, safe and comfortable. Today, it is possible to travel thousands of miles, within a couple of hours. Thanks to transportation technology. You can switch on or off your air conditioner before reaching home, by using your phone.

ترجمه پاراگراف

برای درک فناوری، ابتدا باید ماهیت کنجکاوی بشر و اکتساب دانش را درک کنیم. پژوهش درباره دانش [انسان] باعث مشاهده رویدادها و مستند کردن آن‌ها شده است. این مشاهدات مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند و اصول علوم پایه برای آن‌ها به کار می‌رود. انسان از تکنولوژی برای ساده و راحت کردن زندگی استفاده می‌کند.

فناوری طی میلیون‌ها سال با تلاش‌های انسان تکامل یافته است. زندگی مدرن را سریع، ایمن و راحت کرده است. امروزه می‌توان هزاران مایل را طی چند ساعت پیمود. به لطف تکنولوژی حمل‌ونقل می‌توانید با استفاده از تلفن همراه، قبل از رسیدن به خانه، کولر خود را روشن یا خاموش کنید.

پاراگراف انگلیسی در مورد حیوانات

یکی دیگر از موضوعاتی که در پاراگراف نویسی در انگلیسی مطرح می‌شود، بحث درباره حیوانات و محل زندگی آن‌هاست. برای آشنایی بیشتر با ساختاربندی پاراگراف‌ها، به متنی کوتاه درباره حیوانات و ترجمه آن توجه کنید.

Animals are the most beautiful creatures in the world. They acquired a huge portion of the flora and fauna of the ecology. We are surrounded by amazing creatures. Their nature and lifestyle differ from area to area. Many people keep animals as pets. Most of the domestic animals live on a farm like cows and goats. On the other hand, some ferocious animals like the tiger, lion, and hyena pray to the little animal of the forest and eat them. But people hunt an animal for meat and it endangers the recreation of those animals. Thus, the government should take the necessary steps to stop the extinction of animals.

ترجمه پاراگراف

حیوانات زیباترین مخلوقات دنیا هستند. آن‌ها بخش عظیمی از گیاهان و جانوران اکولوژی به شمار می‌روند. ما توسط موجودات شگفت‌انگیزی احاطه شده‌ایم. ماهیت و سبک زندگی آن‌ها از منطقه‌ای به منطقه دیگر فرق می‌کند. بسیاری از مردم، از حیوانات به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌کنند. بیشتر حیوانات اهلی مانند گاو و بز در مزرعه زندگی می‌کنند. از طرف دیگر، برخی از حیوانات وحشی مانند ببر، شیر و کفتار، حیوانات کوچک جنگل را شکار می‌کنند و آن‌ها را می‌خورند. اما مردم حیوان را برای گوشت آن شکار می‌کنند و این کار بازآفرینی ​​آن حیوانات را به خطر می‌اندازد. بنابراین دولت باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از انقراض حیوانات انجام دهد.

پاراگراف انگلیسی در مورد انرژی

درباره حفاظت از منابع طبیعی مقاله‌های زیادی وجود دارد. در ادامه این مطلب، متنی درباره صرفه‌جویی در مصرف انرژی آورده شده است. به طول هر یک از پاراگراف‌ها و ساختاربندی آن‌ها توجه کنید.

Energy conservation is a common phenomenon for the world of the growing population. In a real sense, energy is the resource that the world is using on a daily basis. The growing population demands more and more energy to be consumed. This can create an imbalance between the energy available for society and the energy which is continuously spent.

For financial security and social security, conserving energy is necessary. Worldwide securing energy is a common phenomenon. There are various methodologies and simple steps that we can include in our day-to-day life for saving energy. What are we using today; we have to secure it for the future.

By keeping this thing in mind, energy saving can be done on a mass level. Refrigerators and air conditioners are said to be the appliances that consume electricity on a large scale. The gasses produced by these coolers are harmful to the environment. Thus, simple habits like installing stabilizers to maintain voltage can consume less electricity.

ترجمه پاراگراف

صرفه‌جویی در انرژی پدیده‌ای رایج برای جهانی با جمعیت رو به رشد است. در حقیقت، انرژی منبعی است که دنیا به طور روزانه از آن استفاده می‌کند. جمعیت رو به رشد نیاز به مصرف انرژی بیشتر و بیشتری دارد. این امر می‌تواند تعادل بین انرژی در دسترس برای جامعه و انرژی‌ای که به طور مداوم مصرف می‌شود را دچار اختلال کند.

برای امنیت مالی و اجتماعی، حفظ انرژی امری ضروری است. تأمین انرژی در سراسر جهان پدیده رایجی است. روش‌ها و مراحل ساده‌ای وجود دارد که می‌توانیم برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی، در زندگی روزمره خود به کار بگیریم. از هر آنچه امروز استفاده می‌کنیم؛ باید برای آینده آن را تأمین کنیم.

با در نظر گرفتن این نکته، صرفه‌جویی در انرژی را می‌توان در سطح گسترده انجام داد. یخچال و سیستم تهویه هوا وسایلی هستند که در سطح وسیعی برق مصرف می‌کنند. گازهای تولید شده توسط این کولرها برای محیط زیست مضر است. بنابراین، عادت‌های ساده‌ای مانند نصب تثبیت‌کننده ولتاژ می‌تواند برق کمتری مصرف کند.

پاراگراف انگلیسی در مورد یادگیری زبان جدید

در ادامه مطلب پاراگراف نویسی در انگلیسی به متنی کوتاه درباره یادگیری زبان انگلیسی و ترجمه آن توجه کنید.

We know that learning a new language is not easy. But most people want to learn a new language. So when we want to learn the language, we should be confident. We should practice language as much as we can. Learning a new language gives you a chance to see the many things that are around you in a different aspect. Therefore, Learning a new language takes time.

ترجمه پاراگراف

می‌دانیم که یادگیری زبان جدید آسان نیست. اما بیشتر مردم تمایل دارند زبان جدیدی را یاد بگیرند. بنابراین وقتی می‌خواهیم زبان یاد بگیریم، باید اعتمادبه‌نفس داشته باشیم. باید تا جایی که می‌توانیم، زبان را تمرین کنیم. یادگیری زبان جدید به شما این فرصت را می‌دهد که چیزهای زیادی را که در اطراف‌تان وجود دارد از جنبه‌ متفاوتی ببینید. بنابراین، یادگیری زبان جدید به زمان زیادی احتیاج دارد.

تصویر دو کودک در حال پیاده‌روی در پارک

پاراگراف انگلیسی در مورد دوستی

به متنی با دو پاراگراف کوتاه درباره دوستی توجه کنید و کاربرد جمله‌ اصلی، جمله‌های پشتیبان و جمله پایانی را تمرین کنید.

Friendship is a bond between two or more people. These people are called friends. Friends need each other for fun and help. Without friendship, life would be lonely and sad. Friendship is like happiness gifted to us by God. We can share so many things with friends. We can share joy, sorrow, and our feelings. Just being with friends feels so good.

Friends support you and give you advice. Friends will always be there for you in need. You can trust them and have faith in them. They never judge you or put you down. We must always hold onto friendship and friends.

ترجمه پاراگراف

دوستی پیوند بین دو یا چند نفر است. به این افراد دوست می‌گویند. دوستان برای تفریح ​​و کمک به یکدیگر نیاز دارند. بدون دوستی، زندگی تنها و غم‌انگیز خواهد بود. دوستی مانند [حس] شادی است که خداوند به ما هدیه کرده است. ما می‌توانیم چیزهای زیادی را با دوستان به اشتراک بگذاریم. می‌توانیم شادی، غم و احساسات خود را به اشتراک بگذاریم. صرفاً بودن در کنار دوستان، احساس بسیار خوبی دارد.

دوستان از شما حمایت می‌کنند و مشاوره می‌دهند. دوستان همواره به هنگام نیاز در کنار شما خواهند بود. می‌توانید به آن‌ها اعتماد کنید و باورشان داشته باشید. آن‌ها هرگز شما را قضاوت و تحقیر نمی‌کنند. ما باید همیشه دوستی و دوستان را حفظ کنیم.

نکات پاراگراف نویسی در انگلیسی

چه در حال نوشتن پاراگراف کوتاه یا پاراگراف طولانی باشید، هر یک باید از قوانین ساختاری یکسانی پیروی کنند. این شیوه برای نوشتن ناداستان به اندازه داستان ثابت نیست، اما عناصر داستان و به طور کلی پاراگراف‌هایی که آن را شکل می‌دهد، باید به شکلی منطقی یا پیوسته، با پاراگراف بعدی مرتبط باشد.

این عناصر به انسجام «پاراگراف‌های بدنه» (Body Paragraphs) شما کمک می‌کنند، آن‌ها را به هم مرتبط می‌سازند و باعث ایجاد یکپارچگی در متن شما می‌شوند. در نهایت، می‌توانید بر این اساس داستانی روایی خلق کنید. برای ساختاربندی و نوشتن پاراگراف‌های بهتر، در ادامه این مطلب، به پنج نکته مهم اشاره کرده‌ایم.

  • اولین جمله را به عنوان «topic sentence» خود بنویسید. خط اول پاراگراف اول مشخص می‌کند که چه اطلاعاتی به مخاطب ارائه می‌شود. حتی موقع نوشتن داستان، معرفی یک پاراگراف، یا می‌تواند ایده یا نوشته‌ای را خلق کند یا یکی از پاراگراف‌های قبلی را ادامه دهد. صرف‌نظر از این‌که چه ساختاری را رعایت می‌کنید یا برای چه موضوعی می‌نویسید، هر پاراگراف خوب با یک ایده محوری و اصلی شروع می‌شود که بقیه پاراگراف‌ها دنباله‌روی آن هستند.
  • از «supporting sentences» برای بیان جزئیات بیشتر و حمایت از جمله اصلی استفاده کنید. این جمله‌ها شامل اطلاعات بعدی جمله کلیدی یا پاراگراف قبلی است. به کمک جمله‌های پشتیبان می‌توانید خواننده را متقاعد کنید و هر آنچه برای درک و تأیید دیدگاه شما نیاز دارد، در اختیار او قرار دهید.
  • جمله آخر خود را به عنوان جمله نتیجه‌گیری بنویسید. حتی اگر پاراگراف شما در انتهای متن نباشد، «concluding sentence» یا همان جمله نتیجه‌گیری می‌تواند به آخرین خط پاراگراف خود اشاره کند. در واقع با این جمله، قبل از شروع پاراگراف جدید، به ایده یا خط فکری خاصی پایان می‌دهید. در پاراگراف بعدی می‌توانید همان ایده را ادامه دهید یا به طور خلاصه به پاراگراف قبلی اشاره‌ای داشته باشید.
  • بدانید که چه زمانی پاراگراف جدیدی را شروع کنید. هنگام شروع یک موضوع جدید، معرفی شخص جدید، بیان ایده‌های متفاوت یا جدا کردن خواننده از موضوع قبلی، داشتن یک پاراگراف به عنوان وقفه‌ای کوتاه برای متن شما ضروری است. برای مثال، در نوشتن رمان، ممکن است هنگام معرفی شخصیت جدید، پاراگراف جدیدی را شروع کنید یا مشخص کنید که شخصیت دیگری در حال صحبت است که می‌تواند به خواننده کمک کند تا شخصیت جدید را بهتر درک کند. شکستن پاراگراف‌هایی که در متن وقفه ایجاد می‌کنند، سرعت نوشتن شما را کنترل می‌کنند و باعث القای عواطف یا احساسات خاصی به خواننده می‌شوند.
  • اندازه هر پاراگراف خود را مشخص کنید. به طور کلی، تعداد کلمه‌های مشخصی برای هر پاراگراف در نظر گرفته نشده است؛ در برخی موارد، حتی ممکن است از یک جمله تشکیل شده باشد، اما تا زمانی که از «topic sentence» حمایت کند و مخاطب را غرق در اطلاعات نکند، قابل‌قبول است.
  • از کلمه‌های ربط‌دهنده استفاده کنید. «واژه‌های ربط‌دهنده» (Transition Words) به ایجاد ارتباط میان اجزای یک پاراگراف‌ کمک می‌کنند و آن‌ها را به هم وصل می‌کنند تا ایده منسجمی را انتقال دهند. عبارات‌هایی نظیر «in addition» یا «moreover» می‌تواند به خوانندگان کمک کند تا دیدگاه‌های شما را دنبال کنند و نحوه ارتباط آن‌ها را با یکدیگر متوجه شوند. این امر در نهایت تجربه لذت‌بخش‌تری را هنگام خواندن پاراگراف ایجاد می‌کند. استفاده از کلمه‌های ربط‌دهنده برای مقاله‌نویسان و وبلاگ‌نویسان نیز مؤثر است، زیرا در بیشتر موارد، در یک زمان بر روی ایده منحصربه‌فردی تمرکز می‌کنند تا بتوانند آن را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.
دو مرد در حال صحبت کردن در پارک

سوالات رایج درباره نوشتن پاراگراف در انگلیسی

یکی از راه‌های یادگیری زبان انگلیسی، بررسی سؤال‌های متداول درباره هر یک از مباحث آموزشی است. زیرا ممکن این برای شما نیز این سؤال‌ها پیش بیاید. در رابطه با مبحث پاراگراف نویسی در انگلیسی معمولاً زبان‌آموزان پرسش‌هایی را در خصوص نحوه نوشتن پاراگراف و اجزای آن مطرح می‌کنند که در ادامه این مطلب به تعدادی از آن‌ها پاسخ داده‌ایم.

پاراگراف چیست ؟

یک پاراگراف خوب از یک ایده اصلی یا «Topic Sentence» تشکیل شده و به دنبال آن جمله‌های پشتیبان یا «Supporting Sentences» درباره ایده اصلی توضیحات بیشتری ارائه می‌دهند یا به بیان ساده‌تر از آن دفاع می‌کنند. این ساختار در انتها به یک جمله پایانی یا «Concluding Sentences» ختم می‌شود که در واقع کل پاراگراف را در یک جمله خلاصه می‌کند. بنابراین، یک پاراگراف خوب باید شامل این سه بخش باشد. علاوه بر این، انسجام میان جمله‌ها و استفاده از کلمه‌های ربط‌دهنده نیز تأثیر بسزایی در نوشته پاراگراف دارد.

چگونه یک پاراگراف انگلیسی بنویسیم؟

برای نوشتن پاراگراف انگلیسی نیازی نیست که از ساختارهای قدیمی پیروی کنیم؛ بلکه بیشتر باید به موقعیت‌پردازی و روایت داستانی آن توجه داشته باشیم. پاراگراف‌‌های خوب می‌توانند هم بلند باشند و هم کوتاه. در واقع نوع جمله‌بندی‌ها و ساختار آن تعیین‌کننده ویژگی‌های یک پاراگراف انگلیسی است. به طور خلاصه، برای نوشتن یک پاراگراف انگلیسی بهتر است موارد زیر را رعایت کنیم.

  • به «topic sentence» یا جمله اول پاراگراف فکر کنید.
  • اطلاعات یا ایده‌های مرتبط با موضوع اصلی را روی کاغذ بنویسید.
  • به نحوه ساختاربندی یا ترتیب ایده‌ها در پاراگراف خود دقت داشته باشید.
  • از کلمه‌های ربط‌دهنده مناسب برای ایجاد انسجام و یکپارچگی میان جمله‌های خود استفاده کنید.
  • در یک جمله، پاراگراف را جمع‌بندی کنید و به آن خاتمه دهید.

مثال پاراگراف انگلیسی چیست؟

یک پاراگراف انگلیسی باید از جمله اصلی، جمله‌های پشتیبان و جمله پایانی تشکیل شده باشد. پاراگراف می‌تواند کوتاه یا بلند باشد. برای نمونه می‌توانید پاراگراف زیر را که در رابطه با داشتن هدف در زندگی است، به عنوان نمونه در نظر بگیرید.

An aim is a goal or objective to achieve in life. In order to succeed in life, one must have a goal. My aim in life is to be a teacher. Teaching is a noble and responsible profession. I have come to know that the ever-increasing misery and distress, are due to the ignorance and illiteracy of the people of our country. So I have decided to spread education among the masses as much as possible within my humble power. As a teacher, I shall try my best to impart the education. I want to be a lovable and respectable person as a teacher in the future.

ترجمه پاراگراف

هدف، چیزی است که در زندگی باید به آن دست یافت. برای موفقیت در زندگی، باید هدف داشت. هدف من در زندگی معلم شدن است. معلمی حرفه شریف و پرمسئولیتی است. من متوجه شدم که بدبختی و پریشانی روزافزون، بر اثر جهل و بی‌سوادی مردم کشورمان است. بنابراین تصمیم گرفته‌ام که آموزش را در حد توانم و تا حد امکان در میان مردم توسعه دهم. من به عنوان یک معلم، تمام تلاش خود را خواهم کرد تا آموزش را ارائه دهم. می‌خواهم در آینده به عنوان معلم، فردی دوست‌داشتنی و قابل‌احترام باشم.

انواع پاراگراف انگلیسی چیست؟

به طور کلی پاراگراف انگلیسی را به چهار نوع مختلف تقسیم می‌کنند که هر یک موضوعات خاصی را پوشش می‌دهد. این چهار نوع عبارتند از:

  • پاراگراف Narrative
  • پاراگراف Descriptive
  • پاراگراف Expository
  • پاراگراف Argumentative

جمع‌بندی

در این مطلب از مجله فرادرس با نحوه پاراگراف نویسی در انگلیسی آشنا شدیم. ابتدا توضیحی درباره پاراگراف ارائه دادیم و سپس اشاره‌ای به اجزای اصلی یک پاراگراف داشتیم. هر پاراگراف از سه بخش «Topic Sentence» و «Supporting Sentences» و «Concluding Sentence» تشکیل شده است که کاربردهایی مختلفی دارد. سپس انواع پاراگراف را مورد بررسی قرار دادیم و چهار نمونه اصلی آن را توصیف کردیم.

در ادامه مطلب به اصول پاراگراف نویسی در انگلیسی اشاره کردیم و به مواردی از قبلی ایجاد یکپارچگی، انسجام و استفاده از کلمه‌های ربط‌دهنده پرداختیم. سپس برای درک بهتر اصول نوشتن پاراگراف، در ادامه مطلب موضوعات پاراگراف نویسی در انگلیسی را مطرح کردیم و در ادامه چند نمونه پاراگراف انگلیسی را همراه با معنی ارائه کردیم.

برای نوشتن یک پاراگراف انگلیسی باید مراحل مختلفی را به‌ترتیب طی کنید. در مرحله اول باید برای پاراگراف خود طرحی پیاده کنید و آن را در ذهن خود توسعه دهید. پس از آن‌، نوبت به نوشتن پاراگراف می‌رسد. برای نوشتن پاراگراف باید در نظر داشته باشید که جمله اصلی موضوع اصلی شما را در بر بگیرد و جمله‌های پشتیبان از ایده اصلی دفاع کنند. در نهایت هم با جمله‌ای به پاراگراف خود خاتمه دهید. در این آموزش به مراحل پاراگراف نویسی در انگلیسی به طور کامل اشاره کردیم و موارد مهمی را در قالب مثال آموزش دادیم.

علاوه بر موارد فوق، به نکات مهم پاراگراف نویسی در انگلیسی اشاره کردیم و در انتها نیز به چند سؤال‌ رایج پیرامون نوشتن پاراگراف پاسخ دادیم. در مجموع برای نوشتن یک پاراگراف خوب، قبل از هر چیز باید اجزای آن را بشناسید و اصول پاراگراف نویسی در انگلیسی را رعایت کنید.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «مباحث متفرقه زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Master ClassStudyLearn American English OnlineWikiHow
۱ دیدگاه برای «پاراگراف نویسی در انگلیسی – اصول کاربردی و مهم + مثال»

Great information

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *