آموزش ساخت جیمیل جدید — راهنمای تصویری (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

۹۰۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۶ دقیقه
آموزش ساخت جیمیل جدید — راهنمای تصویری (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)

به دلایل زیادی ممکن است خواستار ساخت جیمیل جدید باشید. برای بسیاری از کاربران اینترنت، جیمیل همان ایمیل است. این یکی از بهترین سرویس‌های ایمیلی است که می‌توان در دنیای امروز یافت و نه صرفا به خاطر انبوه قابلیت‌هایی که با خود به همراه می‌آورد، بلکه به این خاطر نیز که فضای ذخیره‌سازی سخاوتمندانه ۱۵ گیگابایتی را نیز در اختیار تمام مشترکین می‌گذارد. البته براساس قوانین جدید گوگل، فضای ۱۵ گیگابایتی حالا میان تمام سرویس‌های این شرکت به اشتراک گذاشته می‌شود، اما در هر صورت اگر نیاز به فضای بیشتر داشته باشید هم با پرداخت حداقل ۱.۹۹ دلار مشکل برطرف می‌شود. علاوه بر این‌ها، جیمیل اساسا شکل و شمایلی بسیار حرفه‌ای‌تر نسبت به دیگر سرویس‌ها نظیر یاهو یا هات‌میل دارد.

فیلم آموزشی ساخت جیمیل

دانلود ویدیو

اگر فضای ذخیره‌سازی شما به پایان رسیده یا خیلی ساده خواستار شروعی دوباره هستید، ساخت جیمیل جدید در چند گام بسیار ساده امکان‌پذیر خواهد بود. شاید یک کسب‌وکار جدید به راه انداخته باشید و بخواهید با یک ایمیل آدرس به نظر حرفه‌ای کارها را پیش ببرید یا شاید هم نام خود را تغییر داده‌اید و بنابراین نیازی به ایمیل سازگار با آن دارید. تازه‌واردان به دنیای سیستم عامل اندروید هم معمولا نیاز به یک آدرس جیمیل دارند تا وارد حساب گوگل خود شده و کار را آغاز کنند.

ساخت جیمیل جدید در تنها ۷ مرحله

برای ساخت جیمیل جدید، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. به صفحه ثبت نام گوگل (+) بروید. به عنوان راهکار جایگزین، قادر به سرچ در موتور جستجوی گوگل نیز خواهید بود و به آسانی به این صفحه هدایت می‌شوید.

ساخت جیمیل جدید

۲. گوگل هنگام ساخت جیمیل جدید اطلاعاتی بسیار ساده و بنیادین را از شما طلب می‌کند: نام، نام خانوادگی، اسم کاربری مورد نظرتان و یک پسوورد (که مورد آخر باید دو بار وارد شود تا از عدم وجود خطا در آن اطمینان حاصل گردد). اگرچه درست مثل فیسبوک هیچ قانونی شما را مجبور به استفاده از نام و نام خانوادگی واقعی نمی‌کند، این را به خاطر داشته باشید که مخاطبان ایمیل‌های شما هر نامی که وارد می‌کنید را مشاهده خواهند کرد.

ساخت جیمیل جدید

۳. مردم از سال ۲۰۰۴ میلادی تاکنون مشغول به استفاده از آدرس‌های مختلف جیمیل بوده‌اند و مگر اینکه نامی واقعا نامتعارف داشته باشید، بسیار بعید است که در نخستین تلاش خود قادر به دریافت یک آدرس رویایی که تنها نام و نام خانوادگی شما را در بر می‌گیرد باشید. بنابراین لازم است خلاقانه فکر کنید. سعی کنید از حروف مخفف، حرفه کاری خود یا مجموعه‌ای از اعداد که به راحتی در یادتان می‌مانند استفاده کنند. اما به هیچ وجه به درج اطلاعاتی نپردازید که مجرمان سایبری ممکن است از طریق آن‌ها به داده‌ای که نباید دست پیدا کنند.

نکته: جیمیل نقطه‌گذاری‌ها در آدرس ایمیل را نادیده می‌گیرد، بنابراین سه عبارت john.smith و joh.nsmith و johnsm.ith همگی در نهایت به شکل johnsmith@gmail.com به نمایش در می‌آیند.

بعد از اینکه نام کاربری مورد نظر خود را وارد کردید، در جایی به جز باکس متن کلیک کنید. وقتی این کار را به دفعات کافی تکرار کنید، بالاخره یک‌بار هشداری که می‌گوید آدرس ایمیل مورد نظر شما از پیش وجود دارد محو می‌شود. این یعنی آدرس پایانی در دسترس است و می‌توانید آن را برای خود بردارید.

بعد از این احتمالا لازم باشد که با ارائه شماره موبایل خود به گوگل و وارد کردن کد احراز هویت دو مرحله‌ای پیامک شده، هویت خود را تایید کنید.

ساخت جیمیل جدید

۴. بخش نخست کار به پایان رسیده است. حالا صرفا باید جزییاتی دیگر را وارد کنید تا بالاخره ساخت جیمیل جدید به پایان برسد. در نظر داشته باشید دو گزینه‌ای که پیش رو قرار می‌گیرند کاملا اختیاری هستند. اگر علاقه‌ای به این کار ندارید، به هیچ وجه لازم نیست که شماره موبایل یا ایمیل آدرس بازیابی خود را وارد کنید. اما پیشنهاد ما این است که حتما یک ایمیل ثانویه در اختیار گوگل بگذارید تا در آینده همچنان قادر به بازگشت به حساب جدید خود باشید.

ساخت جیمیل جدید

از سوی دیگر ممکن است یک اعلان نیز دریافت کنید که از شماره موبایل همراه با اکانت استفاده نمایید. می‌توانید خیلی ساده روی گزینه Skip زده و به مرحله بعد بروید. ضمنا جای نگرانی نیست و بعدا می‌توانید مجددا به این گزینه رسیدگی کنید.

۵. حالا صفحه قوانین و مقررات گوگل به نمایش در می‌آید و باید دو باکس زیرین را تیک بزنید. به این ترتیب با قوانین استفاده از سرویس‌های گوگل موافقت خواهید کرد. اما لازم است بدانید که چند گزینه قابل شخصی در این میان وجود دارد.

ساخت جیمیل جدید

با کلیک روی گزینه More Options یک منوی کشویی درست در بالای باکس‌هایی که باید تیک بزنید باز می‌شود و برای مثال می‌توانید از شخصی‌سازی هوشمند (براساس تمایلات پیشین خود) و همینطور متصل شدن اکانت جدید به تاریخچه داده‌های شما در سطح وب و سایت یوتیوب جلوگیری کنید.

ساخت جیمیل جدید

۶. اکانت جیمیل جدید شما ساخته شده است.

ساخت جیمیل جدید

۷. برای آغاز به کار با جیمیل یا به وب‌سایت رسمی این سرویس در مرورگر وب (+) بروید یا روی آیکن «Google Apps» در گوشه بالا سمت راست هر یک از سرویس‌های گوگل بزنید و Gmail را انتخاب کنید.

بر اساس رای ۱۴ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Tom's Guide
۱ دیدگاه برای «آموزش ساخت جیمیل جدید — راهنمای تصویری (+ دانلود فیلم آموزش رایگان)»

برای ساخت ایمیل چندین ایمیل شماره موبایل قبلی رو قبول نمیکنه اگر ایمیل های قبلی رو حذف کنیم شماره ای که به اون ایمیل وصله برای ساخت جیمیل جدید ازاد میشه؟

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *