نحوه استفاده از هوش مصنوعی بینگ – از آموزش ثبت نام تا تکینک های ضروری

۹۰۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ دی ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۴ دقیقه
نحوه استفاده از هوش مصنوعی بینگ – از آموزش ثبت نام تا تکینک های ضروری

ممکن است با چت‌بات‌ها یا همان ربات‌های گفت و گوی مجهز به هوش مصنوعی متعددی مواجه شده باشید که قابلیت‌های جالب توجه و بی‌نظیری را برای کاربرانشان فراهم می‌کنند. یکی از این ربات‌های گفت و گو، چت‌بات AI بینگ است که به‌وسیله شرکت مایکروسافت عرضه شده است. این ابزار هوش مصنوعی، درون موتور جست و جوی جدید Bing جای گرفته و مزیت‌های بسیاری را برای کارهای روزمره فراهم می‌کند. در این مطلب از مجله فرادرس می‌خواهیم مروری بر این ابزار داشته باشیم و نحوه استفاده از هوش مصنوعی بینگ، محدودیت‌های آن، راهنمای گام به گام دسترسی و هدایت آن و همچنین نکاتی برای استفاده مؤثر از آن را شرح دهیم.

فهرست مطالب این نوشته

شاهد چت‌بات‌هایی هستیم که فناوری هوش مصنوعی موجود را به‌کار می‌گیرند تا خدمات مفیدی را به کاربران خود عرضه کنند. یکی از این موارد، هوش مصنوعی بینگ است که قابلیت‌های جالبی نظیر تولید آهنگ و شعر، داستان و فیلم‌نامه، پست‌های وبلاگی، گزارش‌ها و محتوای این‌چنینی را برای ما فراهم می‌کند. این ابزار هوش مصنوعی همچنین امکان ساخت عکس با هوش مصنوعی با استفاده از متن ورودی را نیز فراهم کرده است که تولید لوگو، نقاشی‌، آثار هنری و سایر تصویر این‌چنینی را برای کاربران امکان‌پذیر می‌کند.

کاربری در حال استفاده از چت بات بینگ

چت بات هوش مصنوعی بینگ چیست؟

چت‌بات AI بینگ، یکی از ویژگی‌های عرضه شده به‌همراه موتور جست و جوی بینگ است که قابلیت گفت و گو با چت‌بات مجهز به هوش مصنوعی به‌جای نوشتن کوئری‌های جست و جو را برای کاربران خود امکان‌پذیر کرده است. از امکاناتی که این ابزار هوش مصنوعی برایمان فراهم می‌کند می‌توان به نتایج هوشمند جست و جوها، جست و جوی تعاملی، کاوش بصری و پیشنهادات شخصی‌شده اشاره کرد.

مایکروسافت در سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲ خورشیدی) با هدف بهبود نتایج جست و جو و تسهیل پاسخ‌دهی به پرس‌وجوها به‌وسیله زبان طبیعی، Bing Chat را راه‌اندازی کرد. هوش مصنوعی Bing، خود را با تولید محتوای متنی و تصویری درون چت از رقبا جدا کرده است. افزون بر این، Bing Chat مولد تصویر خود را برای تمامی زبان‌ها توسعه داده است.

چت‌بات بینگ در مقایسه با نسخه اولیه‌اش، پاسخ‌های جذاب‌تری را از طریق اضافه کردن نمودارها و طرح‌بندی‌های به‌روز شده ارائه می‌دهد. این پیشرفت‌ها با هدف ساده‌سازی فرایند پیدا کردن اطلاعات مورد نظر انجام شده است. به‌بیان دیگر، هوش مصنوعی بینگ از رویکرد متن‌محور خود برای جست و جو و گفتگو به یک تجربه بصری‌ کامل‌تری - شامل پاسخ‌های تصویری و ویدیویی - بهبود یافته است.

Bing Chat از تعامل‌های گفت و گو و جست و جوی متنی انفرادی به حالات چند جلسه‌ای تغییر کرده است. این تحول شامل تاریخچه گفت و گو و همچنین توانایی حفظ مکالمات پیوسته درون مرورگر Edge است.

مدل زبانی هوش مصنوعی بینگ

چت‌بات هوش مصنوعی بینگ از مدل زبانی پیشرفته‌تر از OpenAI - عرضه کننده چت جی پی تی - استفاده می‌کند. مدلی که از ChatGPT بهتر و به‌طور خاص برای اهداف جست و جو ایجاد شده است. به گفته مایکروسافت، چت‌بات بینگ روی نسل بعدی و جدیدتر از مدل زبانی OpenAI اجرا می‌شود که با قدرتی فراتر از ChatGPT، به‌طور خاص برای جست و جو، سفارشی‌سازی شده است. در حال حاضر،‌ استفاده از این ابزار، تنها راه مجانی برای دسترسی به GPT-۴ است. مدلی که بهتر، هوشمندتر و حرفه‌ای‌تر از نسخه پیشین خود یعنی ChatGPT-۳٫۵ است.

رابط چت‌بات هوش مصنوعی بینگ

چت‌بات هوش مصنوعی بینگ، به‌سادگی در مایکروسافت Edge در دسترس است. آیکن Bing Chat در سمت راست و بالای نوار کناری این مرورگر قابل مشاهده است.

آیکن دسترسی به چت بات بینگ در مرورگر edge

هنگامی‌که هوش مصنوعی بینگ را از نوار کناری پیمایش کنیم، به‌راحتی می‌توانیم با حفظ گفت و گو به مرور وب خود نیز ادامه دهیم. با کلیک روی آیکن ارجاعات در نوار کناری، چت بینگ به‌طور خودکار در تب جدیدی از Edge باز می‌شود در عین حال که گفت و گو در کنار صفحه حفظ شده است.

مرور همزمان وب در کنار استفاده از چت بات بینگ
«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

افزون بر این، چت‌بات بینگ مواردی که ممکن است پس از این، جست و جو کنید را پیشنهاد می‌دهد و منابع خود را بر مبنای پرامپت‌های اخیر شما ارائه می‌دهد تا به‌راحتی بتوان صحت نتایج را بررسی کرد. جا به جایی بین یک صفحه چت هوش مصنوعی و صفحه Search معمولی بسیار ساده است و با اسکرول صفحه به بالا و پایین قابل انجام است.

search و چت با بینگ

این خصوصیات در کنار هم فرایند دریافت اطلاعات را سرعت می‌بخشد و بعه علایق هر فرد پاسخ می‌دهد.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی بینگ چیست؟

شروع کار با هوش مصنوعی بینگ بسیار ساده است. اما خوب است پیش از کشف اینکه چه کاری از آن بر می‌آید، بدانیم که عملکرد آن چگونه است.

در ادامه، مراحلی را بیان کرده‌ایم که به شما نشان می‌دهد نحوه کار با چت‌بات هوش مصنوعی بینگ چگونه است. همچنین برخی از خصوصیات اصلی آن را نیز بررسی می‌کنیم.

کاربری در حال چت با بینگ

دسترسی به هوش مصنوعی بینگ

پس از باز کردن مرورگر Edge، به نشانی اینترنتی بینگ «+» می‌رویم. در اینجا چندین راه برای دسترسی به هوش مصنوعی بینگ خواهیم داشت که در ادامه این مطلب از مجله فرادرس فهرست کرده‌ایم.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».
  • انتخاب Chat از منوی بالای پنجره
  • کلیک روی لوگوی Copilot در نوار کناری واقع در سمت راست پنجره
  • انتخاب لینک Try It در پایین نوار جستجو

اگر تاکنون وارد سیستم نشده‌اید، از منوها گزینه Sign in را انتخاب کرده و با حساب مایکروسافت خود وارد شوید. در‌صورتی‌که اکانت مایکروسافت نداریم در همین قسمت می‌توانید با هر آدرس ایمیلی - همچون یاهو، جیمیل و Outlook به‌عنوان نام کاربری - به‌سادگی برای ایجاد اکانتی جدید اقدام کنید.

Bing و چت‌بات هوش مصنوعی بینگ همچنین با استفاده از مرورگر‌های دیگر نظیر کروم هم قابل دسترس‌ هستند اما در این حالت به ۵ پیام در هر گفت و گو یا ۲۰۰۰ کاراکتر به ازای هر کاربر محدود می‌شوید.

شروع اولین گفت و گو با هوش مصنوعی بینگ

در قسمت بالا و سمت چپ پنجره، می‌توانید بین جست و جوی معمولی یا چت با هوش مصنوعی ‌Bing یکی را انتخاب کنیم.

جا به جایی بین حالت جست و جو و چت

استایل یا سبک گفت و گو را می‌توانیم درون رابط چت‌بات بینگ تغییر دهیم. گزینه‌های پیشِ رو شامل مواردی است که در ادامه آورده‌ایم.

  • More Creative: این گزینه، پاسخ‌های خلاقانه‌تر، منحصر به فرد و خیال‌پردازانه تولید می‌کند.
  • More Balanced: این مورد، پاسخ‌های متعادل‌تر، آموزنده و صمیمانه را فراهم می‌کند.
  • More Precise: برای ارائه پاسخ‌های دقیق‌تر، شفاف و واقع‌گرا به‌کار می‌رود.
انتخاب سبک گفت و گو

پس از اینکه سبک گفت و گوی مورد نظر خود را انتخاب کردید، بینگ آماده است تا گفت و گویی را با شما شروع کند. چت بات هوش مصنوعی بینگ، ۳ راه را برای پرسیدن سوالات، پیشِ روی شما قرار می‌دهد. در ادامه این موارد را بیان کرده‌ایم.

  • سوال خود را به ‌طور مستقیم در کادر ورودی پرامپت‌ها تایپ و ارسال کنیم.
  • با استفاده از میکروفون سیستم و دستگاه خود، پرامپتی را برای سیستم هوش مصنوعی بینگ فراهم کنیم.
  • تصاویری را به بینگ عرضه کنیم.

متداول‌ترین روش‌ها از بین مواردی که گفتیم، استفاده از پرامپت متنی و وارد کردن آن در کادر ورودی پرامپت‌ها است. درون این کادر کلیک کرده و درخواست خود را تایپ می‌کنیم. بدین ترتیب، هوش مصنوعی بینگ با توجه به پرامپت فراهم شده و جزئیاتی که به آن ارائه دادیم، پاسخ‌هایی را تولید می‌کند.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

اگر بنا به هر دلیلی نمی‌خواهید پرامپت خود را تایپ کنید، می‌توانید روی آیکن میکروفون در کنار کادر ورودی پرامپت‌ها کلیک کرده و سپس پرامپت خود را در قالب صحبت با هوش مصنوعی بینگ به این ابزار ارائه دهید. در ادامه، چت بات هوش مصنوعی بینگ، پاسخ‌هایی را بر اساس پرامپت صوتی شما فراهم می‌کند.

پرامپت صوتی در بینگ

نکته جالب دیگری که در مورد چت بات هوش مصنوعی بینگ وجود دارد، تولید نتایج بر مبنای تصاویری است که به‌عنوان راهنمای پرامپت‌ها آپلود کرده‌ایم. برای این منظور روی آیکن لنز کلیک می‌کنیم. لیستی باز می‌شود که با گزینه‌های موجود در آن می‌توانیم عکسی را از روی سیستم خود آپلود کرده یا اینکه با دوربین دستگاه خود عکس بگیریم.

آپلود تصویر در پرامپت بینگ

پس از انجام این کار، هنوز هم لازم است تا تصویر را با پرسش‌های متنی تطابق دهیم، و برای ارسال سوالات خود، آن را تایپ یا از طریق میکروفون بگوییم. همچنین، می‌توانیم با خصوصیت «فعالیت اخیر» چت‌بات هوش مصنوعی بینگ، به مکالمه یا فعالیت پیشین خود از سمت راست صفحه بازگردیم.

فعالیت اخیر در چت بات بینگ

استفاده از سوالات تکمیلی

پس از اینکه چت‌بات هوش مصنوعی بینگ به اولین سوال ما پاسخ داد، می‌توانیم از سوالات تکمیلی که به ما پیشنهاد می‌دهد به منظور پرسش‌های بیشتری در مورد موضوع خود استفاده کنیم. این روند می‌تواند ادامه پیدا کند تا زمانی‌که پاسخ مورد نظر را دریافت کنیم.

سوالات تکمیلی در چت بات هوش مصنوعی بینگ

اگر پاسخ دریافت شده نظر شما را جلب کرد، می‌توانید بازخورد مثبت خود را به منظور بهبود چت‌بات هوش مصنوعی بینگ اعلام کنید. برای این کار کافی است روی آیکن «👍»، کلیک کنید. همچنین اگر پاسخ دریافتی را مناسب ندانستید، با کلیک روی آیکن «👎» می‌توانید بازخورد منفی خود را در اختیار هوش مصنوعی بینگ قرار دهید.

بازخورد به پاسخ دریافتی از چت بات بینگ

زمانی‌که از اکانت مایکروسافت برای دسترسی به چت‌بات بینگ استفاده می‌کنید، امکان ایجاد ۳۰ گفت و گو در اختیار ما قرار می‌گیرد. در پایین و سمت راست کادر نتیجه تعداد پرامپ‌های ارسال شده، قابل نمایش است. این مقدار برای مرورگرهایی غیر از Edge کمتر است.

اکسپورت و به اشتراک گذاری پاسخ های Bing AI

نتایج گفت و گو با هوش مصنوعی بینگ را می‌توانیم در قالب Word ،PDF یا متن استخراج کنیم. برای این منظور، آیکن دانلود در پایین پاسخ بینگ را انتخاب کرده و فرمت مورد نظر خود را اتخاب می‌کنیم. با این کار، نتایج ما را به‌طور خودکار دانلود می‌شوند.

اکسپورت پاسخ های بینگ

همچنین، با کلیک روی آیکن اشتراک‌گذاری، می‌توانیم نتایج را از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی با دیگران به اشتراک بگذاریم.

ایجاد موضوعات جدید

با کلیک روی دکمه New Topic، چت‌بات هوش مصنوعی بینگ چت قبلی را حذف و گفت و گویی جدید را شروع می‌کند. با توجه به اینکه هوش مصنوعی بینگ به‌طور معمول مایل است تا پاسخ‌هایی مرتبط با پرامپت‌های پیشین ما تولید کند. بنابراین، در صورتی که موضوع جدیدی را در نظر داریم، بهتر است برای دریافت نتایج بهتر، روی New Topic کلیک کنیم.

ایجاد چت جدید در بینگ

کاربردهای هوش مصنوعی بینگ

در این قسمت، به موارد استفاده، مثال‌ها و معرفی کاربردهایی می‌پردازیم که با چت‌بات هوش مصنوعی بینگ قابل انجام است. چت‌بات بینگ در موارد متعددی می‌تواند ما را یاری دهد. فرقی نمی‌کند که فردی مبتدی در حوزه توسعه وب باشیم یا یک متخصص باتجربه، در هر حال، چت‌بات هوش مصنوعی بینگ می‌تواند کار ما را تسهیل کند. درادامه، نگاهی می‌اندازیم به ۹ مورد که در آن به کمک چت‌بات هوش مصنوعی بینگ می‌توانیم خلاقانه‌تر عمل کنیم و در زمان مورد نیاز برای انجام پروژه‌هایمان صرفه‌جویی کنیم.

تولید محتوای خلاقانه

اگر یک نویسنده هستید، ممکن است فقدان موقتی خلاقیت و ناتوانی در نوشتن را تجربه کرده باشید. در این‌گونه مواقع چت‌بات هوش مصنوعی بینگ می‌تواند ایده‌ای خلاقانه به منظور نوشتن محتوای بعدی نظیر متن، شعر، فیلم‌نامه، داستان و غیره را در اختیار شما قرار دهد.

پرامپت مناسب را تایپ و سبک گفت و گوی Creative را انتخاب می‌کنیم. برای مثال، پرامپت «لطفا شعری کوتاه در مورد هوش مصنوعی بنویس» را در اختیار این ابزار قرار دادیم و بینگ نتیجه‌ای مشابه آنچه در ادامه آورده شده را برایمان تولید کرد.

نمونه شعر تولید شده با بینگ

به‌همین صورت می‌توانیم در موضوعات گوناگون از بینگ استفاده کنیم.

ایجاد برنامه و زمان بندی سفر برای تعطیلات

فرقی نمی‌کند یک گردشگر حرفه‌ای باشید یا کسی خیلی کم سفر می‌کند، در هر حال، می‌بایست برنامه سفری برای خود داشته باشید. اگر قصد سفر به مکان جدید را دارید، چت بات بینگ در برنامه‌ریزی این مورد شما را یاری می‌دهد. کافی است تا مواردی که برایمان اهمیت دارد نظیر مکانی مقرون به صرفه، مناسب بودن برای پیاده‌روی، دارا بودن سیستم حمل و نقل عمومی خوب، را به بینگ بگوییم. سپس می‌توانیم برنامه‌ای روزانه‌ای را از این چت‌بات بخواهیم که تمامی مسیرها را به‌همراه جزئیات برایمان فراهم و به ما کمک می‌کند تا سفری بهینه داشته باشیم. بدین ترتیب به سراغ کشف مکان‌های جدید می‌رویم.

پاسخ های نموداری

فرض کنید می‌خواهیم مواردی - در اینجا ChatGPT و bing Chat - را با هم مقایسه کنیم. برای انجام این کار، استایل گفت و گو را روی «MorePrecise» تنظیم می‌کنیم و سپس، پرامپت «chat gpt و bing chat را در قالب جدول با هم مقایسه کن» را به هوش مصنوعی بینگ می‌دهیم. جدولی که در تصویر زیر آورده شده، تنها بخشی از پاسخ بینگ به این پرامپت را نشان می‌دهد.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

فهرست منابع و لینک ها

عملکرد هوش مصنوعی بینگ،‌ مانند موتور جست و جوی مکالمه‌ای مجهر به هوش مصنوعی است. این ابزار، نتایج را مانند موتورهای جست و جوی سنتی در قالب یک فهرست ارائه نمی‌دهد اما اطلاعات خود را به‌صورت آنلاین دریافت می‌کند. هوش مصنوعی بینگ بعد از پاسخ دادن به سوال ما، فهرستی از منابع که اطلاعات را بر مبنای آن‌ها ارائه داده است، در قالب لینک‌هایی در پایین پاسخ خود به ما نشان می‌دهد.

برنامه نویسی

هوش مصنوعی و چت‌بات بینگ می‌تواند به زبان‌های برنامه‌نویسی گوناگونی نظیر پایتون، جاوا، C++‎ و جاوا اسکریپت کدنویسی کند. در ادامه، تنها بخشی از پاسخ بینگ به پرامپت نوشتن برنامه فاکتوریل در پایتون را مشاهده می‌کنید.

نمونه کد نوشته شده توسط چت بات بینگ

تولید تصاویر به کمک هوش مصنوعی

مایکروسافت همچنین ویژگی تولید تصویر به کمک هوش مصنوعی را نیز به چت‌بات هوش مصنوعی بینگ اضافه کرده است که از DALL-E 2 قدرت می‌گیرد.

برای این منظور کافی است تا مکالمه‌ای جدید را شروع کرده و استایل «More Creative» را برای آن انتخاب کنیم. سپس، سوالی بپرسیم که پاسخ آن یه تصویر باشد. به‌طور مثال، از چت‌بات هوش مصنوعی بینگ خواستیم که «تصویر یک بسکتبالیست که با توپ فوتبال تنیس بازی می‌کند» را برایمان تولید کند. نتیجه تولید شده شامل تصویری است که در ادامه آورده‌ایم. توجه داشته باشید که تصویر ایجاد شده، به‌صورت مربعی و با نسبت ۱:۱ تولید شده و همچنین ممکن است دارای عناصر غیر واقعی، مبهم و ناصحیح باشد.

تصویری از نماد پایتون داخل یک کپسول حفاظتی، به منظور نمایش ایده مفهوم کپسوله‌سازی در پایتون.

هر چند که چت‌بات هوش مصنوعی بینگ در مقابل مولدهای تصویر هوش مصنوعی نظیر میدجرنی و استیبل دیفیوژن دارای محدودیت‌هایی در تولید تصاویر پیچیده است.

حل مسائل ریاضی‌

اگر دانش‌آموز هستید و در حل مسائل ریاضی خود کمک می‌خواهید، هوش مصنوعی می‌تواند مفید واقع شود. برای این منظور کافی است تا سوال خود را تایپ کرده و دکمه اینتر را بفشارید. سپس، پاسخ مورد نظر به همراه راه‌حل گام به گام برایتان تولید خواهد شد.

با توجه به اینکه بروز اشتباه در پاسخ‌های تولید شده دور از انتظار نیست، ضروری است که به‌طور کامل به آن تکیه نکنیم. برای این‌گونه مسائل، می‌توانیم استایل گفت و گو را برابرا با «Precise» قرار دهیم. همچینن می‌بایست، لازم است تا کاراکترهای خاص را به زبان طبیعی توضیح دهیم چون سیستم هوش مصنوعی بینگ درکی از آن‌ها ندارد.

به‌طور مثال از بینگ خواستیمک تا مقدار $$x$$ در معادله $$2x=6$$ رو محاسبه کند. نتیجه تولید شده توسط بینگ شبیه چیزی است که در ادامه آورده‌ایم.

حل مسئله ریاضی با هوش مصنوعی بینگ

کمک در بهبود دستور زبان

فرض کنید که می‌خواهیم یک پست وبلاگی بنویسیم. یکی از نکاتی که به خوانایی محتوا کمک می‌کند، صحیح بودن گرامر آن است. چت‌بات هوش مصنوعی بینگ می‌تواند ما را در انجام این کار یاری دهد. کافی است تا متن خود را در اختیار این ابزار قرار دهیم و از آن بخواهیم تا محتوای ما را به لحاظ گرامری ویراستاری کند. در ادامه، نمونه‌ای ساده از این مورد را آورده‌ایم.

اصلاح متن از نظر دستور زبان به کمک هوش مصنوعی بینگ

همچنین می‌توانیم از هوش مصنوعی بینگ بخواهیم که متن ما را بانویسی کند و آن را به‌حالت رسمی‌تر، صمیمانه‌تر، جدی‌تر یا سایر موارد در آورد. به‌طور کلی، چت‌بات هوش مصنوعی مایکروسافت می‌تواند ضمن تولید متن، آن را بهبود ببخشد.

ایجاد دستور تهیه غذا

اگر اهل آشپزی هستید و از تهیه غذاهای جدید لذت می‌برید، از کمک هوش مصنوعی بینگ در این مورد نیز می‌توانید استفاده کنید. برای نمونه، از این چت بات خواستیم تا با استفاده از مواد اولیه تخم مرغ، فلفل دلمه‌ای، قارچ و غیره، دستور تهیه غذایی را برای صبحانه پیشنهاد دهد. بینگ نیز پاسخی مشابه تصویر آورده شده در ادامه را به ما ارائه داد.

دستور تهیه غذا پیشنهادی توسط هوش مصنوعی بینگ

نکاتی برای استفاده از چت بات Bing

به منظور دریافت بهترین نتیجه‌ها از چت بات هوش مصنوعی بینگ، نکات کاربردی برای بیشینه‌سازی کاربرد آن وجود دارد. در ادامه، ۴ توصیه بیان کرده‌ایم که شما را در بهبود استفاده از چت بات بینگ برای پیدا کردن نتایج دقیق، مختصر و مفید یاری می‌دهد.

کاربری در حال استفاده از هوش مصنوعی بینگ

نقشی را به چت بات Bing اختصاص دهیم

یکی از موارد جالب دیگری که می‌توانیم با چت‌بات Bing انجام دهیم، این است که با آن به‌صورت متخصصی همه‌چیزدان تصور کنیم و سوالات تخصصی مرتبط با موضوع مورد نظر را از آن بپرسیم. چت‌بات بینگ نیز در مقابل، پاسخ‌های مفیدی را در اختیارمان قرار خواهد داد.

به‌طور مثال،‌ می‌توانیم ‌Bing Chat را توسعه‌دهنده وب تازه‌کاری در نظر بگیریم و از آن بپرسیم که بهترین دوره‌های کدنویسی که می‌توانند ما را در تقویت مهارت کدنویسی یاری دهند کدام‌اند. این مورد را می‌توانیم برای موضوعات گوناگون امتحان کنیم.

به‌طور مثال، از هوش مصنوعی بینگ پرسیدیم که «دوره‌های آموزشی ویدیویی برنامه نویسی وب فرادرس تا چه اندازه ای مفید هستند؟»‌، پاسخ چت‌بات بینگ را نیز به این پرسش، در ادامه آورده‌ایم.

«برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید».

توضیح مفاهیم پیچیده به زبان ساده

ربات گفت و گوی هوش مصنوعی Bing می‌تواند موارد پیچیده را به شکل قابل فهمی تبدیل کند. اگر در موضوعی مبتدی هستید می‌توانید از این چت بات هوش مصنوعی بخواهید که آن را به‌صورتی توضیح دهد که گویی کودکی ۸ ساله هستید.

ارائه پرامپت های دقیق و مشخص

زمانی‌که با چت‌بات هوش مصنوعی ‌Bing صحبت می‌کنیم. نحوه مکالمه و سوال پرسیدن ما با جست و جوهای ساده کلمات کلیدی بسیار متفاوت است. پرسیدن به روش محاوره‌ای و طبیعی، نیازمند رویکرد متفاوتی برای پرامپت‌نویسی است.

به‌طور مثال، اگر از کلمات کلیدی برای یافتن بهترین مولد‌های صدا با هوش مصنوعی استفاده می‌کنیم. ممکن است کلمه کلیدی را تایپ کرده و با نگاه کردن به نتایج، پاسخ خود را پیدا کنیم. ولی استفاده از زبان طبیعی مانند صحبت با یک دوست است و نتایج مربوط به یک حوزه مشخص را سریع‌تر و با کیفیت بهتری دریافت می‌کنیم. به‌طور مثال، با پرسیدن این سوال که بین «Lovo» ،«Listnr» و «Murf» کدام‌یک مولد صدای مجهز به هوش مصنوعی بهتری به لحاظ کارایی کلی و رابط کاربری هستند، پاسخ دقیق‌تر و سریع‌تری را به‌دست می‌آوریم.

بررسی صحت منابع پاسخ Bing AI

پاسخ‌هایی که از چت‌بات هوش مصنوعی بینگ دریافت می‌کنیم را باید در همه حال از نظر درستی و صحت - و اینکه منبع آن‌ها چیست - مورد بررسی قرار دهیم. با‌خاطر داشته باشید که اینترنت می‌تواند شامل اطلاعاتی باشد که جانبدارانه یا ناصحیح است.

چت بات بینگ در موبایل

فرق چت بات Bing با ChatGPT چیست؟

Bing Chat و ChatGPT هر دو از چت‌بات‌های مجهز به هوش مصنوعی هستندکه از مدل زبانی GPT-4 از OpenAI استفاده می‌کنند. در ادامه، برخی از تفاوت‌های اصلی این ۲ ابزار هوش مصنوعی را با هم بررسی می‌کنیم.

  • دسترسی به اینترنت: هوش مصنوعی بینگ به اینترنت دسترسی دارد. یعنی با جست و جو در وب برای اطلاعات اضافی، نتایج جامع‌تر و دقیق‌تری را برای کاربران فراهم می‌کند. در حالی‌که نسخه رایگان ChatGPT به اینترنت دسترسی ندارد.
  • تولید تصویر: چت‌بات هوشمند بینگ دارای خصوصیت تولید تصویر با هوش مصنوعی - قدرت گرفته از DALL-E - است. در حالی‌که ChatGPT تنها پاسخ‌های متنی تولید می‌کند.
  • محدودیت‌ها: چت‌بات بینگ دارای محدودیت ۳۰ چت به ازای هر جلسه یا ۳۰۰ چت روزانه است. چت جی پی تی کاربران را در طرح رایگان خود، محدود به ۳۰ پیام در هر ساعت و برای کاربران ChatGPT Plus به میزان ۵۰ پیام در هر ۳ ساعت محدود می‌کند.
  • دسترسی‌پذیری: چت‌بات بینگ برای افرادی که دارای حساب ویندوز ۱۰ یا ۱۱ هستند قابل دسترس است. از سوی دیگر ChatGPT را داریم که نسخه‌ای رایگان عرضه کرده است، اما دسترسی به ChatGPT 4 مشمول پرداخت هزینه است.
کاربری در حال مکالمه با هوش مصنوعی

سوالات متداول

در این قسمت، برخی از پرسش‌های رایجی که در مورد نحوه استفاده از هوش مصنوعی بینگ وجود دارد را پاسخ می‌دهیم.

محدودیت‌ های استفاده از هوش مصنوعی بینگ چیست؟

با وجود تمام امکاناتی که چت‌بات هوش مصنوعی بینگ برایمان فراهم می‌کند، هنوز هم شاهد محدودیت‌ها و چالش‌هایی از این ابزار هوش مصنوعی هستیم که در آینده مي‌تواند به‌وسیله مایکروسافت رفع شوند. مواردی مانند محدودیت چت روزانه، پاسخ‌های سطحی، حاوی تبلیغات بودن، از این دسته موارد هستند. در ادامه، این موارد را توضیح داده‌ایم.

  • محدودیت روزانه گفت و گو: به دلیل ورود ناگهانی کاربران به چت‌باکس بینگ، مایکروسافت محدودیت ۳۰ چت در هر جلسه یا ۳۰۰ مکالمه در هر روز را اعمال کرده است.
  • پاسخ‌های سطحی: به‌طور معمول، چت‌بات بینگ، پاسخ‌هایی کوتاه و سطحی را برای پرسش‌هایمان تولید می‌کند.
  • پشتیبانی از تبلیغات: به دلیل اینکه خدمات این چت‌بات با تبلیغات حمایت می‌شود، نمی‌توان با پرداخت هزینه محدودیت روزانه چت‌ها را افزایش داد یا اینکه پاسخ‌های بهتری را دریافت کرد. به‌گفته مایکروسافت، در پاسخ‌های دریافتی از این سرویس ممکن است با تبلیغ‌هایی رو به رو شویم. به‌طور مثال،‌ اگر به‌دنبال پیشنهاداتی در مورد لباس‌ باشیم، چت‌بات بینگ ممکن است مواردی را از فروشگاه‌های نزدیک به شما نمایش دهد.

آیا Bing Chat دارای محدودیت چت است؟

بله. Bing Chat دارای محدودیت‌هایی است. چت‌بات بینگ دارای محدودیت ۳۰ چت در هر جلسه و ۳۰۰ چت در هر روز است.

آیا Bing Chat از ChatGPT بهتر است؟

چت جی‌پی‌تی و بینگ‌چت، هر دو چت بات محسوب می‌شوند. بینگ‌چت از نسخه رایگان چت جی‌پی‌تی بهتر است. به این دلیل که از مدل زبانی پیشرفته‌تر GPT-4 استفاده می‌کند.

Bing Chat محصول کدام شرکت است؟

این محصول در سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲ خورشیدی) با نام Bing Chat توسط شرکت توسعه داده شد.

آینده چت بات Bing

به‌کارگیری چت‌بات هوشمند Bing در صنایع و بخش‌های گوناگون این امکان را دارد تا پیشرفت‌های قابل‌توجهی را رقم بزند. قابلیت‌های آن همزمان با پیشرفت خود، می‌توانند مواردی نظیر خدمات درمانی،‌ آموزش، حمل و نقل و صنایع کشاورزی را متحول کنند. مایکروسافت اکنون این توانایی را از طریق برنامه «AI for Earth» دنبال می‌کند و هوش مصنوعی را برای رسیدگی به مشکلات زیست محیطی و ترویج حمایت از محیط زیست به‌کار می‌برد.

مایکروسافت با بهره‌گیری از قدرت هوش مصنوعی بینگ می‌تواند ایده‌های نوآورانه‌ای ایجاد کند که هم برای جامعه و هم خود شرکت سودمند است. در حالی‌که در صدر فناوری هوش مصنوعی باقی می‌ماند. رهبری بلند مدت مایکروسافت در هوش مصنوعی می‌تواند حفظ شود با اطمینان از اینکه هوش مصنوعی به شکل اخلاقی و منصفانه به‌کار می‌رود.

مایکروسافت با مشارکت، تصمیم‌گیری‌های بدون جانب‌داری و پژوهش‌‌های مستمر می‌تواند از سودمندی AI برای افراد و همچنین عدم تشدید مسائل موجود، اطمینان حاصل کند.

جمع‌بندی

با فراگیر شدن هوش مصنوعی، استفاده از کاربردهای جالب آن، تا حد زیادی مورد توجه کاربران قرار گرفته است. در این مطلب از مجله فرادرس به هوش مصنوعی Bing از مایکروسافت پرداختیم. نحوه ثبت‌نام در این ابزار را بیان کردیم و توضیح دادیم که چگونه می‌توانیم از آن استفاده کرد.

چت‌بات هوشمند بینگ، ابزاری پویا و چند منظوره محسوب می‌شود. رابط کاربر پسند، قابلیت‌های گسترده و توانایی در کاربرهای متنوع، آن را به ابزاری ارزشمند و مفید در زمینه هوش مصنوعی تبدیل کرده و جنبه‌های گوناگون زندگی ما را بهبود می‌بخشد. با پیشرفت‌های صورت گرفته در فناوری، هوش مصنوعی بینگ آینده روشنی در پیش دارد و ما منتظر نوآوری‌های بیشتری از آن هستیم.

بر اساس رای ۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
elegantthemesreddit
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *