ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی با ۱۹ راهکار مختلف

۴۴۱۴ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۹ دقیقه
ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی با ۱۹ راهکار مختلف

با توجه به فرصت‌های متعدد موجود در حوزه توسعه اپلیکیشن‌های اندرویدی بسیاری از افراد در پی ساخت اپلیکیشن اندروید هستند. در این بین، روش‌های زیادی برای ساخت اپلیکیشن اندروید از جمله یادگیری یک زبان برنامه نویسی اندروید و استفاده از نقشه راه برنامه نویسی اندروید برای پیشرفت در این زمینه وجود دارد. یکی دیگر از این روش‌ها، ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی که در این مطلب به آن پرداخته شده است. در این نوشته، ابزارهای مختلف به همراه ویژگی‌ها، امکانات و نقاط قوت و ضعف معرفی شده‌اند تا بتوان بهترین گزینه برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی را انتخاب کرد. با استفاده از ابزارهای معرفی شده در این مطلب، می‌توان بدون صرف هزینه و زمان زیاد اپلیکیشن اندروید مورد نظر خود را توسعه داد.

فهرست مطالب این نوشته

علاوه بر این، پلتفرم‌هایی نیز برای تبدیل وب‌سایت به اپلیکیشن اندروید نیز معرفی شده‌اند. در انتها نیز به آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی با ابزار Appsgeyser پرداخته شده است.

پیش از ادامه این مبحث لازم است یادآور شویم که می‌توانید برنامه نویسی بدون کد را با استفاده از مجموعه آموزش برنامه‌نویسی بدون کد، مقدماتی تا پیشرفته فرادرس یاد بگیرید.

روش های توسعه و ساخت اپلیکیشن اندروید کدامند؟

امروزه با توجه به فراگیر شدن سیستم عامل اندروید افراد بسیاری به دنبال ساخت اپلیکیشن اندروید هستند. از عمده دلایل تمایل افراد به توسعه اپلیکیشن اندروید، می‌توان به وجود روش‌های متنوع کسب درآمد، فرصت‌های شغلی متعدد، کاربران گسترده، جذابیت‌های توسعه اپلیکیشن، آینده درخشان و سایر موارد اشاره کرد. در نتیجه اینکه چگونه برنامه نویس اندروید شویم سوالی است که این روزها عده زیادی به دنبال پاسخ آن هستند و بسیاری هم تمایل دارند آسان‌ترین راه، یعنی ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی را برگزینند.

یکی از دلایل جذاب بودن حوزه برنامه نویسی اندروید وجود روش‌های مختلف برای ساخت اپلیکیشن اندروید است. برنامه‌نویسان اندروید امکان استفاده از چندین زبان برنامه نویسی قدرتمند همچون جاوا (Java)، کاتلین (Kotlin)، سی شارپ (#C)، پایتون و سایر موارد را دارند. علاوه بر این، فریمورک‌ها و نرم‌افزارهای جدیدی نیز در حوزه برنامه نویسی اندروید ارائه شده‌اند که فرایند توسعه اپلیکیشن اندروید را بسیار ساده‌تر کرده‌اند. در یک دسته‌بندی کلی، افراد برای ساخت اپلیکیشن اندروید باید از راهکارهای زیر استفاده کنند.

  • ساخت اپلیکیشن اندروید با استفاده از زبان برنامه نویسی و «محیط توسعه» (IDE) دلخواه
  • استخدام برنامه‌نویسان برای ساخت اپلیکیشن اندروید
  • استفاده از قالب‌ها و کدهای آماده
  • استفاده از برنامه‌سازها برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

در بین راهکارهای ارائه شده، انتخاب مورد اول مستلزم استفاده از نقشه راه برنامه نویسی اندروید و صرف زمان زیاد برای یادگیری است. دومین مورد، یعنی استخدام سایر برنامه‌نویسان نیز، هزینه زیادی خواهد داشت. استفاده از قالب‌ها و کدهای آماده منجر به کاهش زمان توسعه می‌شود، اما باید آشنایی کافی با توسعه اندروید و زبان‌های برنامه نویسی داشت. در این نوشته، روش‌های ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی به عنوان آسان‌ترین راه برای توسعه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

روش های ساخت اپلیکیشن اندروید چیست؟

چه کسانی به دنبال ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی هستند؟

خوشبختانه امروزه روش‌های جایگزین زیادی برای توسعه برنامه‌های اندرویدی معرفی شده‌اند. در بسیاری از این روش‌ها می‌توان به ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی پرداخت یا با کد نویسی حداقلی برنامه مورد نظر را توسعه داد.

البته این راهکارها برای افرادی ایده‌آل است که آشنایی با برنامه نویسی ندارند، اگرچه، برنامه‌نویسان با تجربه هم می‌توانند از این روش‌ها برای صرفه‌جویی در زمان و هزینه یا به هر دلیل دیگری استفاده کنند. در نتیجه، همه افراد می‌توانند با توجه به نیاز خود از روش‌های ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی بهره ببرند.

ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی برای اهداف مختلف

معرفی پلتفرم های ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

در سال‌های گذشته ساخت اپلیکیشن اندروید با استفاده از برنامه‌ساز‌ها روش چندان مطمئنی نبود، زیرا امکان ساخت برنامه‌های تعاملی و پویا با این ابزارها وجود نداشت. امروزه نسل جدید برنامه‌سازها از افزونه‌ها، ویجت‌های پویا و قابلیت‌های آنلاین پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه، می‌توان با استفاده از این ابزارها گستره زیادی از برنامه‌های اندرویدی را توسعه داد.

برنامه‌ساز‌ها ابزارهایی هستند که تنها با پر کردن چند فرم، امکان ساخت اپلیکیشن اندروید مورد نظر را فراهم می‌کنند. به کمک برنامه‌ساز‌ها می‌توان برنامه‌های متنوعی را ایجاد کرد. به عنوان مثال، می‌توان از آن‌ها برای ساخت برنامه‌های فروشگاهی، خبری یا حتی برنامه‌های پیام‌رسان استفاده کرد. جذاب‌ترین ويژگی برنامه‌ساز‌ها این است که در هنگام استفاده نیازی به نوشتن حتی یک خط کد نیز نیست. در ادامه، بهترین برنامه‌سازهای اندرویدی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

معرفی برنامه‌ساز AppyPie

برنامه‌ساز AppyPie تا کنون توسط بیش از ۳ میلیون نفر در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته است. به کمک این ابزار می‌توان به ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی تنها با استفاده از چند بلوک ساده پرداخت.

ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی با AppyPie

AppyPie علاوه بر پشتیبانی از اندروید و iOS در بحث «وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده» (Progressive Web Apps | PWA) نیز عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌دهد.

نحوه کار با AppyPie بسیار ساده است. ابتدا باید ایده کلی برنامه و اهداف آن را در نظر گرفت و سپس، تمرکز اصلی را بر روی ویژگی‌هایی معطوف کرد که AppyPie ارائه می‌دهد. در ادامه، دسته‌بندی‌های موجود در سرویس AppyPie فهرست شده‌اند.

با انتخاب هر کدام از دسته‌های بالا، امکان دسترسی به مجموعه‌ای از ابزارهای مرتبط با بخش انتخابی وجود خواهد داشت. به عنوان مثال، در صورت انتخاب بخش Social می‌توان به فهرست‌های دایرکتوری، کارت‌های عضویت، فرم‌ساز‌ها، پوشه‌های کاربر و سایر موارد دسترسی داشت.

امکان سفارشی‌سازی هر کدام از ویژگی‌های مورد نظر برای صفحات مختلف اپلیکیشن وجود دارد. همچنین، این ابزار امکانات خوبی برای انتشار اپلیکیشن در فروشگاه‌های اندرویدی فراهم می‌کند. AppyPie یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی است و به کمک داشبورد مدیریتی آن می‌توان تمام بخش‌های برنامه را کاملاً شخصی‌سازی کرد.

ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی با Adalo

ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی و حتی بدون نیاز به درک ساختارهای طراحی و کد نویسی به طرز شگفت‌انگیزی جذاب است. به کمک پلتفرم Adalo می‌توان ایده‌های طراحی مختلف را تنها با طی چند مرحله ساده به واقعیت تبدیل کرد.

با استفاده از Adalo برای طراحی و توسعه اپلیکیشن نیازی به استخدام برنامه‌نویس نیست. پلتفرم Adalo به سادگی و تنها با مولفه‌های «کشیدن و رها کردن» (Drag & Drop) امکان ساخت اپلیکیشن اندروید مورد نظر را فراهم می‌کند. این ابزار به طور خودکار امکان افزودن «پایگاه داده» (دیتابیس) و تعاملی کردن اپلیکیشن را نیز به کاربر می‌دهد. علاوه بر این، امکان ادغام با API نیز ویژگی جذاب دیگر این ابزار به حساب می‌آید. در نهایت، تنها با یک کلیک ساده می‌توان اپلیکیشن طراحی شده را در فروشگاه‌های معتبر اندرویدی قرار داد.

ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی با Adalo

در ادامه، تنها بخش کوچکی از قابلیت‌های کاربردی Adalo فهرست شده‌اند.

  • انتخاب «نمونه اولیه» (Prototype) و ساخت برنامه با استفاده از صفحات گسترده و پایگاه داده
  • طراحی «رابط کاربری» (User Interface | UI) برنامه با استفاده از بلوک‌های طراحی
  • ایجاد ارتباط بین صفحات مختلف برنامه
  • امکان ساخت لیست و گالری تصاویر
  • افزودن فرم‌های مختلف، تقویم، گزینه‌های پرداخت و سایر موارد

علاوه بر تمام موارد فوق، می‌توان از طریق پنل مدیریت Adalo داده‌های دریافتی کاربران را به طور خودکار به‌روزرسانی کرد. در نتیجه، برنامه‌های کاربران شکلی کاملاً پویا به خود خواهند گرفت. در نهایت، ذکر این نکته ضروری است که برای استفاده از خدمات Adalo باید با توجه به طرح انتخابی، هزینه ماهانه‌ای را هم پرداخت کرد.

ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی با Composer Pro

با Composer Pro برای طراحی اپلیکیشن اندروید نیازی به یادگیری برنامه نویسی نیست. Composer Pro پلتفرمی است که توسط شرکت AppGyver برای ساخت برنامه‌های اندرویدی بدون کد نویسی ارائه شده است.

با استفاده از این ابزار، امکان پیاده‌سازی ویژگی‌های بسیاری فراهم است که «تجربه کاربری» (User Experience | UX) بی نظیری را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. برنامه‌های تولیده شده با این پلتفرم به صورت کاملاً بومی بر روی دستگاه‌های اندرویدی اجرا می‌شوند. علاوه بر این، با شیوه‌ها و سبک‌های مختلف می‌توان به پیاده‌سازی برنامه‌ها پرداخت. Composer Pro دارای بیش از ۵۰۰ بلوک طراحی است که از این بابت آزادی عمل بسیار خوبی را فراهم می‌شود. همچنین، با توجه به جامعه فعال این پلتفرم، می‌توان سبک‌های طراحی خود را با دیگران به اشتراک گذاشت و از تجربیات و ساخته‌های دیگر کاربران نیز استفاده کرد.

ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی با Composer Pro

موتور قدرتمند Composer Pro کتابخانه‌ای از اجزای رابط کاربری را ارائه می‌دهد که امکان ترکیب این اجزا و ساخت رابط‌های کاربری جذاب برای برنامه‌ها وجود دارد. علاوه بر این، با استفاده از برنامه راهنما موجود می‌توان از APIهای مختلف در اپلیکیشن استفاده کرد و بعد از اتمام فرایند ساخت اپلیکیشن می‌توان آن را منتشر کرد و در اختیار کاربران قرار داد.

در ادامه، لیستی از امکانات و ابزارهای موجود در Composer Pro فهرست شده‌اند.

  • ابزارهای «دیباگ» (اشکال‌زدایی)
  • موتورهای انیمیشن
  • افزونه‌ها
  • پشتیبانی از چند زبان مختلف
  • ابزارهای امنیتی

ذکر این نکته ضروری است که استفاده از Composer Pro برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی کاملاً رایگان است که انتشار برنامه در پلتفرم‌های مختلف را نیز شامل می‌شود.

Andromo ابزاری دیگر برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

یکی از انگیزه‌های اصلی افراد از توسعه اپلیکیشن اندروید با توجه به خیل عظیم کاربران آن، کسب درآمد است. اگر به دنبال درآمدزایی از ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی هستید، پلتفرم Andromo بهترین گزینه در دسترس به حساب می‌آید.

Andromo یکی از بهترین پلتفرم‌های ساخت اپلیکیشن اندروید در جهان محسوب می‌شود که با ارائه رابط برنامه‌سازی یکپارچه فرایند ساده‌ای را برای ایجاد پروژه‌های شخصی و تجاری فراهم کرده است. یکی از دلایل موفقیت Andromo ادغام آن با عناصر بومی طراحی رابط کاربری است.

Andromo ابزاری دیگر برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

با این ابزار امکان ساخت اپلیکیشن‌ اندروید بدون برنامه نویسی در زمینه‌های مختلف وجود دارد و نیازی به نوشتن حتی یک خط کد نیز نیست. علاوه بر این، تمام برنامه‌های ساخته شده با Andromo در کد بومی اندروید تولید می‌شوند و بدون دردسر خاصی قابل انتشار در فروشگاه‌های معتبر اندرویدی هستند.

در نهایت، مزیت رقابتی Andromo به قابلیت‌های آن برای درآمدزایی بازمی‌گردد. امروزه حوزه برنامه نویسی اندروید به دلیل کاربران زیاد این سیستم عامل جذابیت زیادی دارد. در نتیجه، فرصت‌های زیادی برای کسب درآمد از طریق ساخت اپلیکیشن‌های اندروید فراهم شده است. Andromo از طریق شبکه تبلیغات داخلی خود و همچنین، ابزار گوگل Admob، فرصت‌های خوبی برای کسب درآمد پدید آورده است.

 

ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی با GoodBarber

با استفاده از برنامه‌ساز GoodBarber می‌توان به آسانی برای پلتفرم موبایل برنامه‌های کاربردی ساخت. این ابزار با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری‌ها، امکان ساخت اپلیکیشن‌های مختلفی هچون برنامه‌های مدیریت محتوا، تجارت الکترونیک و سایر موارد را به آسانی و تنها با انتخاب چند ابزار ساده فراهم می‌کند.

با استفاده از امکانات و قابلیت‌های مختلف طراحی GoodBarber، می‌توان تجربه منحصر‌به‌فردی را برای کاربران به ارمغان آورد. GoodBarber امکان ساخت وب اپلیکیشن‌های پیش‌رونده یا PWA را نیز فراهم می‌کند که بر روی هر دستگاهی قابلیت اجرا دارد.

ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی با GoodBarber

همچنین، این ابزار ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی ویژگی‌های جذابی همچون «پوش نوتیفیکیشن» (Push Notification)، حالت آفلاین و سایر موارد را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در نتیجه، خریداری اشتراک برنامه‌ساز GoodBarber کاملاً توجیه اقتصادی دارد، زیرا برای واگذاری ساخت اپلیکیشن به توسعه‌دهندگان باید هزینه به مراتب بیشتری را پرداخت کرد.

در ادامه، برخی از خدمات و امکانات ارائه شده توسط GoodBarber فهرست شده‌اند.

  • ارائه برنامه بومی iOS توسعه داده شده با زبان برنامه نویسی C
  • ارائه برنامه بومی اندروید توسعه داده شده با زبان جاوا
  • ارائه وب اپلیکیشن PWA سازگار با تمام مرورگرها
  • رابط کاربری آسان برای مدیریت برنامه‌ها
  • به‌روزرسانی مداوم
  • پشتیبانی تخصصی
  • جامعه کاربران فعال

این ابزار قدرتمند علاوه بر موارد فوق، ویژگی‌های کاربردی دیگری همچون «سیستم مدیریت محتوا» (Content Management System) برای ایجاد تصاویر، ویدیو، صدا، متن و سایر موارد مورد نیاز در فرایند توسعه اپلیکیشن را هم ارائه می‌دهد. همچنین، ابزارهای پرداخت، مدیریت سبد خرید، احراز هویت خودکار و ایجاد کانال ارتباطی برای تعامل راحت‌تر با کاربران از دیگر قابلیت‌های این پلتفرم ساخت اپلیکیشن به شمار می‌روند.

BuildFire ابزاری دیگر برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

امروزه ابزارهای مختلفی برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی در دسترس قرار دارند و همین امر سبب شده است تا افراد نسبت به کارایی و کیفیت این پلتفرم‌ها دچار تردید شوند. در این بین، BuildFire به عنوان ابزاری با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد شناخته می‌شود.

ویژگی متمایز کننده BuildFire، سیستم افزونه آن است. تمام اپلیکیشن‌های اندرویدی ساخته شده با این پلتفرم در واقع مجموعه‌ای از افزونه‌ها و ویجت‌ها به حساب می‌آیند. افزونه‌های ارائه شده توسط BuildFire در برگیرنده تمام عملکرد‌های مورد نیاز برای ساخت اپلیکیشن اندروید هستند.

به عنوان مثال، برای ساخت یک برنامه فروشگاهی می‌توان از افزونه‌های PayPal ،Square ،Shopify و سایر موارد استفاده کرد. همچنین، رابط کاربری ساخت اپلیکیشن نیز بسیار انعطاف‌پذیر است و می‌توان کار را با طراحی صفحه اصلی برنامه شروع کرد و سپس به سراغ پیاده‌سازی سایر صفحات رفت. علاوه بر این، برای تسریع در فرایند توسعه می‌توان از قالب‌های آماده ارائه شده نیز استفاده کرد.

BuildFire ابزاری دیگر برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

به واسطه افزونه‌ها و امکانات متنوع BuildFire، آزادی عمل خوبی برای ساخت انواع اپلیکیشن فراهم شده است. همچنین، با توجه به تعداد زیاد این افزونه‌ها، ویدیو‌های آموزشی به منظور کار با این ابزار‌ها در سایت رسمی BuildFire قرار داده شده‌اند. در انتها نیز ذکر این نکته ضروری است که استفاده از این ابزار رایگان نیست و باید با توجه امکانات مورد نیاز، طرح مورد نظر را خریداری کرد.

Thunkable نرم افزاری برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

پلتفرم «اسکرچ» (Scratch) نامی آشنا برای افرادی است که در پی یادگیری برنامه نویسی بوده‌اند. این پلتفرم از رابط کاربری مبتنی بر بلوک برای ساخت برنامه‌ها و آموزش اصول برنامه نویسی استفاده می‌کند. Thunkable به عنوان ابزاری برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی نیز از رویکردی مشابه با اسکرچ الهام گرفته است.

این پلتفرم نه تنها موجب تسریع در فرایند ساخت اپلیکیشن اندروید می‌شود، بلکه ترفندهای جدیدی را هم می‌توان در حین کار با آن آموخت. با استفاده از رابط کاربری آسان Thunkable، ساخت اپلیکیشن اندروید دیگر دشوار نیست و به سادگی می‌توان اپلیکیشن مورد نظر خود را ایجاد کرد. استفاده از این ابزار برای درک ساختار‌های موجود در برنامه نویسی اندروید و آشنایی با نحوه چیدمان عناصر رابط کاربری بسیار مفید است.

Thunkable نرم افزاری برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

آخرین مورد در خصوص این ابزار، بحث قیمت‌گذاری آن است. استفاده از Thunkable برای ساخت اپلیکیشن کاملاً رایگان است و تنها برای دسترسی به فضای ذخیره‌سازی بیشتر و امکانات اضافه باید مبلغ ۲۱ دلار در ماه پرداخت شود.

AppInstitute ابزاری مناسب برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

AppInstitute ابزاری کاملاً شناخته شده برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی به حساب می‌آید و به برندی محبوب با بیش از ۱۵۰ هزار کاربر در سراسر جهان تبدیل شده است.

AppInstitute ابزاری مناسب برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

این ابزار به طور خاص برای ارائه خدمات به صاحبان مشاغل کوچک طراحی شده است. AppInstitute برای صاحبان کسب و کار‌های کوچک که مشغله‌های فراوانی دارند، اطلاعات زیادی در خصوص برنامه نویسی ندارند و به یک اپلیکیشن موبایل نیاز دارند، بهترین انتخاب است. یکی از دلایل موفقیت این پلتفرم، آسان بودن فرایند ساخت اپلیکیشن با آن به حساب می‌آید و تنها در ۴ مرحله کوتاه می‌توان اپلیکیشن مورد نظر را توسعه داد.

در ادامه، نحوه ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی با AppInstitute مورد بررسی قرار گرفته است.

  • انتخاب الگو: در گام نخست می‌توان از الگوها و قالب‌های آماده موجود استفاده کرد. AppInstitute شامل قالب‌های آماده برای ساخت اپلیکیشن در حوزه‌های مختلف همچون ورزشی، خدماتی، رستوران و سایر موارد است.
  • افزودن نام تجاری: بعد از انتخاب قالب اپلیکیشن باید از برند در طراحی رابط کاربری استفاده کرد. به عنوان مثال از لوگو سفارشی، پیوند به شبکه‌های اجتماعی و سایر موارد برای ارتباط بیشتر کاربر با برند تجاری می‌توان استفاده کرد.
  • سفارشی‌سازی محتوا: محتوای ارائه شده در صفحات مختلف برنامه را باید سفارشی‌سازی و ترتیب صفحات را نیز مشخص کرد.
  • انتشار برنامه: با تنها یک کلیک می‌توان اپلیکیشن ساخته شده را در فروشگاه‌های معتبر اندرویدی منتشر کرد.

در نهایت، تمامی مراحل ساخت اپلیکیشن با استفاده از این ابزار رایگان است و تنها در صورت انتشار برنامه باید مبلغی را ماهانه به عنوان حق اشتراک پرداخت کرد.

برنامه‌ساز Android App Builder

Android App Builder برنامه‌سازی چند منظوره است که امکان ساخت برنامه‌های بومی اندروید را برای کاربران خود فراهم کرده است.

برنامه ساز Android App Builder

از جمله قابلیت‌های این ابزار می‌توان به سازگاری آن با «وردپرس» (WordPress) اشاره داشت. این برنامه‌ساز به خوبی با افزونه «ووکامرس» (WooCommerce) ادغام می‌شود و می‌توان پست‌های وردپرس را در برنامه اندرویدی ساخته شده نمایش داد. علاوه بر این، این پلتفرم دارای امکانات خوبی برای طراحی رابط کاربری است و می‌توان برنامه‌های جذابی را با آن ایجاد کرد.

JotForm Apps ابزاری سریع برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

با استفاده از JotForm Apps به آسانی و تنها در چند دقیقه می‌توان اپلیکیشن اندروید مورد نظر را ساخت. ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی و حتی نوشتن یک خط کد از قابلیت‌های JotForm Apps محسوب می‌شود.

JotForm Apps ابزاری سریع برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

کوتاه بودن فرایند ساخت اپلیکیشن در این پلتفرم موجب سرعت بخشیدن به گردش کار «بازاریابی اینترنتی» (Digital Marketing) می‌شود. علاوه بر این، امکان کار تیمی بر روی پروژه‌ها با این ابزار وجود دارد و می‌توان به صورت همزمان بر روی چندین پروژه کار کرد. رابط کاربری آسان JotForm Apps کاربران را قادر می‌سازد تا اپلیکیشن مورد نظر خود را به سرعت ایجاد کنند.

IMABuildeRz ابزاری قدرتمند برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

IMABuildeRz برنامه‌ساز قدرتمندی است که برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS خروجی مورد انتظار را ارائه می‌دهد. این ابزار برای ساخت اپلیکیشن از «فریمورک آیونیک» (ionic Framework) به صورت داخلی استفاده می‌کند.

IMABuildeRz ابزاری قدرتمند برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

این ابزار دارای بیش از ۳۵ افزونه رایگان است که می‌توان از آن‌ها برای افزودن ویژگی‌های مورد نیاز به برنامه استفاده کرد. به عنوان مثال، افزونه‌هایی برای مدیریت فرم‌ها، احراز هویت، تبلیغات درون برنامه‌ای، خدمات پرداخت و سایر موارد در دسترس کاربران قرار دارد. برای بهبود فرایند توسعه امکان استفاده از توابع و دستورالعمل‌ها نیز وجود دارد. به عنوان مثال، دستورالعمل‌هایی برای تبدیل «متن به گفتار» (Text To Speech)، اسکن بارکد و پخش موسیقی در این پلتفرم موجود است.

معرفی پلتفرم های فارسی ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

در سال‌های اخیر برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان ایرانی نیز به حوزه پلتفرم‌های ساخت اپلیکیشن بدون برنامه نویسی یا اصطلاحاً برنامه‌سازها یا اپلیکیشن‌سازها ورود کرده‌اند. در این بخش از نوشته به بررسی ابزارهای داخلی برای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی خواهیم پرداخت.

اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی

پازلی یکی بهترین پلتفرم‌های ساخت اپلیکیشن بدون برنامه نویسی است. با استفاده از این ابزار می‌توان بدون نوشتن حتی یک خط کد، خروجی اندروید و iOS اپلیکیشن را دریافت کرد.

اپلیکیشن ساز آنلاین پازلی

کار کردن با این سرویس آنلاین بسیار ساده است و تنها با قرار دادن افزونه‌های مورد نظر همانند تکه‌های پازل در کنار یکدیگر می‌توان اپلیکیشن مورد نظر خود را ساخت. اکثر افزونه‌های مورد نیاز برای ساخت اپلیکیشن از قبل توسط تیم پازلی آماده شده است، اما در صورت نیاز به افزونه خاصی نیز می‌توان به تیم پشتیبانی این موضوع رو جهت بررسی اطلاع داد. این سرویس قالب‌های آماده‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله اپلیکیشن آموزشی، خبری، فروشگاهی، خدماتی و حمل و نقل را به کاربران ارائه می‌کند.

برای طراحی رابط کاربری اپلیکیشن نیز می‌توان از قالب‌های آماده موجود استفاده کرد و تنها تصاویر و متن‌های مورد نظر را جایگذاری کرد. علاوه بر این، به کمک صفحه‌ساز آسان پازلی، امکان ساخت صفحات برنامه با هر رنگ و سلیقه‌ای نیز وجود دارد. در نهایت، اپلیکیشن ساخته شده با پازلی به مدت ۷ روز رایگان است و بعد از این زمان، می‌توان در صورت تمایل آن را خریداری کرد.

مستر تواپ ابزاری برای تبدیل وب سایت وردپرسی به اپلیکیشن

امروزه بخش اعظمی از بازدید وب‌سایت‌های اینترنتی را کاربران تلفن همراه تشکیل می‌دهند. بنابراین، برای بهبود تجربه کاربری و به دست آوردن نرخ تعامل بیشتر کاربران، نیاز است تا این وب‌سایت‌ها اپلیکیشن مخصوص خود را ارائه دهند. با استفاده از مستر تواپ بدون نیاز به دانش فنی و برنامه نویسی و تنها در چند دقیقه می‌توان اپلیکیشن اندروید و iOS مناسب سایت خود را ساخت.

مستر تواپ ابزاری برای تبدیل وب سایت وردپرسی به اپلیکیشن

این ابزار بهترین راه‌حل برای تبدیل وب‌سایت به اپلیکیشن است. سرویس آنلاین مستر تواپ تنها در چند دقیقه فرایند تبدیل وب‌سایت به اپلیکیشن را تکمیل می‌کند. مستر تواپ امکانات خوبی را برای تبدیل سایت‌های وردپرسی، سایت‌های فروشگاهی و آگهی به اپلیکیشن بومی اندروید و iOS ارائه کرده است.

سرویس مستر تواپ امکانات مناسبی از جمله سازگاری با سیستم مدیریت کاربران وردپرس، قابلیت شخصی‌سازی اپلیکیشن، سازگاری با انواع پُست‌های وردپرس، پوش نوتیفیکیشن، مدیریت سبد خرید و بسیاری از ویژگی‌های کاربردی دیگر را ارائه می‌دهد. در ادامه، برخی از مهم‌ترین مزایای مستر تواپ فهرست شده‌اند.

  • امنیت بالا
  • سرعت بالا در اجرا
  • به‌روزرسانی مداوم
  • پشتیبانی آنلاین
  • اپلیکیشن بومی اندروید و iOS
  • پشتیبانی از زبان‌های مختلف
  • کاهش هزینه‌های زمانی و مالی
  • کاملاً مستقل

برای آشنایی و استفاده از امکانات مستر تواپ می‌توان به مدت ۱۴ روز از آن به صورت رایگان استفاده کرد و سپس، در صورت نیاز نسبت به خریداری طرح مورد نظر اقدام کرد.

اپچه ابزاری برای ساخت اپلیکیشن اندروید با گوشی

برای ساخت بازی یا اپلیکیشن اندرویدی با گوشی تنها کافی است تا برنامه اپچه را بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کنید. با استفاده از اپلیکیشن اپچه بدون دردسر می‌توانید با گوشی اندرویدی خود، اپلیکیشن اندروید بسازید.

اپچه امکاناتی زیادی را برای ساخت اپلیکیشن در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این ابزار، کتابخانه آماده‌ای دارد که شامل چندین طرح پایه برای ساخت اپلیکیشن و بازی مورد نظر است. بعد از انتخاب قالب مناسب اپلیکیشن، می‌توان فایل‌ها و دکمه‌های مورد نظر را به برنامه اضافه کرد و رابط کاربری اپلیکیشن را ساخت.

اپچه ابزاری برای ساخت اپلیکیشن اندروید با گوشی

علاوه بر این، اپچه شامل مجموعه تصاویر بهینه‌سازی شده‌ای است که می‌توان از آن‌ها برای طراحی اپلیکیشن استفاده کرد. به طور کلی اپچه تمام ابزارهای مورد نیاز برای ساخت اپلیکیشن و بازی اندرویدی را فراهم کرده است. ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی با اپچه تنها در ظرف چند ساعت صورت می‌گیرد. در انتها، خروجی APK  برنامه را می‌توان با دیگران به اشتراک گذاشت یا در فروشگاه‌های اندرویدی منتشر کرد.

ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی برای وب سایت

امروزه برخورداری از اپلیکیشن قابل اجرا بر روی پلتفرم‌های موبایل همچون اندروید و iOS یکی از نیازمندی‌های هر سازمان و کسب و کاری است. در این بین بسیاری از افراد و کسب و کارها پیش از این، وبلاگ یا سایت شخصی خود را داشته‌اند و اکنون به اپلیکیشن اختصاصی خود نیاز دارند. ابزارهایی برای تبدیل وب‌سایت‌ها به اپلیکیشن بومی اندروید بدون نیاز به برنامه نویسی وجود دارند که در ادامه به بررسی این ابزار‌ها خواهیم پرداخت.

WebViewGold ابزاری برای تبدیل سایت به اپلیکیشن اندروید

WebViewGold قالبی محبوب برای تبدیل وب‌سایت‌ها به اپلیکیشن اندرویدی بومی و با کارایی بالا است. برنامه‌های ساخته شده با این قالب از تمام عملکردهای بومی اپلیکیشن‌های اندروید همچون پرداخت درون برنامه‌ای، پوش نوتیفیکیشن، تبلیغات Admob، «لینک دهی عمیق» (Deep Linking) و سایر موارد پشتیبانی می‌کنند.

WebViewGold ابزاری برای تبدیل سایت به اپلیکیشن اندروید

علاوه بر این، در بحث طراحی رابط کاربری برنامه، به آسانی می‌توان جزییات بسیاری را اضافه کرد. با استفاده از این ابزار، تنها در چند دقیقه می‌توان برنامه مورد نظر را ساخت. این ابزار برای iOS نیز در دسترس است و در نتیجه، به کمک WebViewGold می‌توان هر دو خروجی اندروید و iOS را برای وب‌سایت در اختیار داشت.

در ادامه، برخی از ویژگی‌های بارز WebViewGold فهرست شده‌اند.

  • بدون نیاز به کد نویسی
  • قابلیت انتشار برنامه در فروشگاه‌های معتبر
  • عملکرد بومی در هر دو نسخه اندروید و iOS
  • قابلیت شخصی‌سازی فراوان
  • قابلیت تشخیص زبان دستگاه کاربر
  • پرداخت درون برنامه‌ای
  • استفاده از تبلیغات
  • به‌روزرسانی مداوم

Universal Android WebView

قالب Universal Android WebView به عنوان یکی از پر فروش‌ترین و محبوب‌ترین قالب‌های ساخت اپلیکیشن اندروید شناخته می‌شود. با استفاده از این قالب می‌توان هر وب‌سایتی را به اپلیکیشن بومی اندروید تبدیل کرد که عملکرد قابل قبولی در گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی داشته باشد.

این قالب با در نظر گرفتن جنبه‌های «طراحی متریال» (Material Design) تم‌های رنگی زیبایی را برای شخصی‌سازی بیشتر اپلیکیشن ارائه می‌دهد. برنامه‌های اندرویدی ساخته شده با این قالب از تمام ویژگی‌های بومی اندروید نیز برخوردارند. علاوه بر این، امکان استفاده از سرویس‌های متنوع فایربیس (Firebase) و تبلیغات Admob در برنامه نیز وجود دارد.

Universal Android WebView

ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی قابلیت جذابی است که توسط این قالب می‌توان تجربه کرد. علاوه بر این، برای شخصی‌سازی بیشتر قالب، باید تنها تغییراتی را در فایل پیکربندی ایجاد کرد که درک آن نیز آسان است. در نهایت، با استفاده از این قالب در کمتر از ۱۵ دقیقه می‌توانید سایت خود را به اپلیکیشن اندروید تبدیل کنید.

Flink App Builder ابزاری قدرتمند و مطمئن برای تبدیل سایت‌های وردپرسی به اپلیکیشن اندروید به حساب می‌آید. با این ابزار تنها با چند کلیک می‌توان سایت وردپرسی را به اپلیکیشن اندروید تبدیل کرد.

Flink App Builder به خوبی با وردپرس هماهنگ است و می‌توان از تمامی پست‌ها، نظرات، نوشته‌ها و تصاویر وب‌سایت در اپلیکیشن اندرویدی بدون مشکل استفاده کرد. علاوه بر این، تغییرات اعمال شده در وب‌سایت نیز فوراً در اپلیکیشن اندرویدی قابل مشاهده هستند. امکان استفاده از پوش‌نوتیفیکیشن نیز در برنامه‌های ساخته شده با این ابزار وجود دارد و برای کسب درآمد هم می‌توان از تبلیغات Admob در اپلیکیشن استفاده کرد.

Flink App Builder ابزاری برای تبدیل سایت وردپرس به اپلیکیشن اندروید

این ابزار ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی امکانات بسیار خوبی نیز برای بهبود تجربه کاربری همچون استفاده از انیمیشن‌ها، طراحی متریال (Material Design) و افزودن «صفحه آغازین» (Splash Screen) را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، بهترین ويژگی Flink App Builder قابلیت آن در بحث مدیریت کاربران برنامه برای عملیاتی همچون ورود، ثبت نام و فراموشی رمز عبور است.

 

قالب RocketWeb

RocketWeb قالب محبوب دیگری است که از وب ویو (WebView) برای تبدیل وب‌سایت به اپلیکیشن بومی اندروید استفاده می‌کند. این ابزار بیش از ۵۰ تم را نیز برای بهبود ظاهر برنامه در دسترس کاربر قرار می‌دهد.

این قالب ویژگی‌های بسیاری برای شخصی‌سازی ارائه می‌کند و می‌توان بخش‌های مختلف اپلیکیشن را با توجه به نیاز و سلیقه خود تغییر داد. نکته جالب توجه این است که برای اعمال این تغییرات نیازی به کد‌نویسی نداریم. برای اعمال تغییرات مورد نظر، کافی است تا تمام موارد در یک فرم ساده وارد شوند.

RocketWeb

برنامه‌های ساخته شده با RocketWeb دارای قابلیت‌های کاربردی همچون مدیریت خطا‌های اتصال، پشتیبانی از سرویس‌های فایربیس و پوش نوتیفیکیشن هستند. علاوه بر این، می‌توان با قرار دادن تبلیغات Admob در اپلیکیشن از آن برای کسب درآمد نیز استفاده کرد.

AppMySite

سرویس آنلاین AppMySite به دارندگان وب‌سایت‌های مختلف کمک می‌کند تا بدون نوشتن حتی یک خط کد اپلیکیشن بومی خود را برای پلتفرم تلفن‌های همراه داشته باشند. فناوری مورد استفاده در توسعه وب‌سایت اهمیتی ندارد، زیرا AppMySite از تمام فناوری‌های توسعه وب پشتیبانی می‌کند.

فرایند تبدیل وب‌سایت به اپلیکیشن به کمک AppMySite شامل مراحل زیر است:

  • اتصال: در گام نخست تنها با چند کلیک ساده می‌توان ارتباط وب‌سایت و اپلیکیشن را برقرار کرد. در انتها، این فرایند محتوای وب‌سایت در اپلیکیشن قابل مشاهده است.
  • شخصی‌سازی: در این مرحله برای داشتن کنترل کامل بر روی اپلیکیشن باید عناصر و بخش‌های اصلی برنامه را سفارشی‌سازی کرد.
  • انتشار: در نهایت بعد از تکمیل شدن برنامه باید فایل APK  آن را برای انتشار به فروشگاه‌های معتبر اپلیکیشن ارسال کرد.
AppMySite

در خلال فرایند ساخت اپلیکیشن می‌توان با برخی از افزونه‌های موجود در سایت، عملکرد برنامه را بهبود بخشید و به امکانات آن افزود. در ادامه، تعدادی از افزونه‌های موجود در AppMySite فهرست شده‌اند.

  • چت
  • پشتیبانی از چند زبان
  • پوش نوتیفیکیشن
  • افزودن تبلیغات
  • پشتیبانی از سیستم‌های پرداخت

علاوه بر این، AppMySite امکانات بسیاری را برای مدیریت برنامه‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نکته آخر نیز این که استفاده از این ابزار برای شروع رایگان است و بعد از آماده شدن برنامه برای انتشار می‌توان یکی از طرح‌های آن را خریداری کرد.

آموزش ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

بعد از بررسی ابزارها و پلتفرم‌های ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی زمان آن فرا رسیده است تا به کمک یکی از این ابزارها اپلیکیشن اندروید خود را بدون نوشتن حتی یک خط کد ایجاد کنید.

در این بخش از نوشته با استفاده از پلتفرم Appsgeyser اپلیکیشن کتابخوان خود را تنها در چند دقیقه و بدون نوشتن کد پیاده‌سازی خواهیم کرد.

ساخت حساب کاربری در سایت Appsgeyser

در گام نخست باید حساب کاربری خود را در سایت Appsgeyser ایجاد کنید و بعد از ورود به حساب کاربری با صفحه زیر روبرو خواهید شد.

ساخت حساب کاربری در سایت Appsgeyser

از گوشه بالا سمت راست بر روی گزینه ایجاد برنامه کلیک کنید. سپس، در صفحه بعدی گزینه Book Reader  را انتخاب کرده و بر روی دکمه Next  کلیک کنید.

بارگذاری اطلاعات گام دوم در ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

در ادامه، باید چند «کتاب الکترونیکی» (Electronic Book) در بخش زیر بارگذاری کرد.

بارگذاری اطلاعات گام دوم در ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه

در این بخش امکان افزودن کتاب‌های زیادی وجود دارد. برای افزودن کتاب‌ها تنها کافی است تا عنوان را وارد کرده و فایل pdf  یا epub  کتاب را در این بخش بارگذاری کنید.

انتخاب رنگ برنامه گام سوم در ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

سپس، باید طرح و رنگ مورد نظر برای برنامه را انتخاب و بر روی دکمه Next  کلیک کرد.

انتخاب رنگ برنامه گام سوم در ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

تعیین نام برنامه آخرین گام در ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

در این بخش از فرایند ساخت اپلیکیشن کتابخوان باید نام برنامه را تعیین کرد. سپس، آیکون مورد نظر برای برنامه را انتخاب و بر روی دکمه Next  کلیک کرد.

تعیین نام برنامه آخرین گام در ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

بعد از این مرحله می‌توان فایل APK  برنامه را دانلود کرده و بر روی گوشی نیز تست کرد. علاوه بر این، Appsgeyser لینکی برای دانلود برنامه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

خروجی نهایی برنامه

خروجی نهایی اپلیکیشن اندروید ساخته شده به کمک پلتفرم Appsgeyser در تصویر بالا نشان داده شده است.

سوالات متداول در ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی

تا این قسمت از نوشته چندین ابزار ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی معرفی شدند. در ادامه، به پرتکرارترین سوالات این حوزه پاسخ داده خواهد شد.

آیا بدون دانش برنامه نویسی می‌توان اپلیکیشن اندروید ساخت؟

بله، با استفاده از پلتفرم‌ها و ابزارهای موجود بدون داشتن دانش برنامه نویسی می‌توان اپلیکیشن اندروید مورد نظر خود را ساخت. بیشتر این ابزارها رابط کاربری ساده‌ای دارند و تنها با «کشیدن و رها کردن» (Drag & Drop) می‌توان ظاهر اپلیکیشن را پیاده‌سازی کرد.

آیا امکان ساخت اپلیکیشن فروشگاهی با اپلیکیشن سازها وجود دارد؟

بله، بسیاری از پلتفرم‌های محبوب همچون Andromo ،Android App Builder و BuildFire امکان ساخت فروشگاه را دارند. علاوه بر این، ابزارهایی نیز برای تبدیل سایت‌ها و فروشگاه‌های ایجاد شده با وردپرس به اپلیکیشن اندروید در دسترس قرار دارند.

بهترین پلتفرم ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی کدام است؟

برای پاسخ به این سوال باید موارد زیادی را در نظر گرفت و با توجه به نیاز‌های فعلی، خروجی مورد انتظار و محدودیت‌های زمانی و مالی نسبت به انتخاب بهترین ابزار ساخت اپلیکیشن اندروید اقدام کرد.

آیا برنامه‌های ساخته شده با اپلیکیشن سازها قابلیت انتشار در فروشگاه‌های معتبر را دارند؟

بله، می‌توان برنامه‌های ساخته شده با این ابزارها را در فروشگاه‌های معتبر اندرویدی همچون گوگل پلی منتشر کرد. علاوه بر این، امکان استفاده از سیستم‌های تبلیغاتی معروفی همچون Admob در این اپلیکیشن‌ها وجود دارد.

جمع‌بندی

امروزه داشتن اپلیکیشن اندروید به یک نیاز اساسی برای کسب و کارها تبدیل شده است. علاوه بر این، فرصت‌های کسب درآمد بسیاری از طریق ساخت و توسعه اپلیکیشن اندروید پدید آمده است.

بنابراین، ابزارها و سرویس‌های جذابی این روزها برای سرعت بخشیدن به فرایند توسعه معرفی شده‌اند. با استفاده از این ابزارها ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی و تنها در چند دقیقه بدون داشتن دانش فنی ممکن شده است. علاوه بر این، با افزودن تبلیغات به برنامه‌ها می‌توان درآمد خوبی نیز از طریق ساخت اپلیکیشن به دست آورد.

در این نوشته سعی شد تا بهترین ابزارهای ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی با بررسی کامل ویژگی‌ها، امکانات و نقاط ضعف و قوت معرفی شوند. در نهایت، باید با توجه به شرایط، نیازها و محدودیت‌های مالی و زمانی بهترین سرویس ساخت اپلیکیشن اندروید را انتخاب کرد.

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
GEEKFLARE+Envato Tuts
۱ دیدگاه برای «ساخت اپلیکیشن اندروید بدون برنامه نویسی با ۱۹ راهکار مختلف»

سلام ببخشید با کدوم یک از پلتفرمها میشه یک اپ مثل کمدا یا دیوارساخت

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *