ایده کسب و کار اینترنتی برای راه اندازی کارهای آنلاین پولساز

۵۲۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴۵ دقیقه
ایده کسب و کار اینترنتی برای راه اندازی کارهای آنلاین پولساز

در گذشته‌های نه‌چندان دور، تنها شمار معدودی از افراد برخوردار قادر به راه‌اندازی کسب و کار خود بودند. نیاز به سرمایه ابتدایی کلان احساس می‌شد و به ندرت هم امکان دریافت سرمایه خارجی وجود داشت. اما در سال ۲۰۲۱ دیگر چنین شرایطی وجود ندارد و یک ایده کسب و کار اینترنتی می‌تواند به راحتی تبدیل به تجارتی واقعی شود؛ بدون اینکه حتی نیاز به پس‌زمینه حرفه‌ای یا تجربه فعالیت کارآفرینانه داشته باشید. در مقاله «۵۰ ایده برای برنامه نویسی و ساخت اپلیکیشن — فهرستی برای شروع و تقویت مهارت» نیز علاوه بر ۱۵ ایده برای تقویت مهارت برنامه نویسی، ۳۵ ایده به عنوان موضوع یک کسب و کار آنلاین معرفی شده است که پس از مطالعه این مقاله بررسی این ایده‌ها نیز خالی از لطف نیست.

فهرست مطالب این نوشته

البته که نباید از چالش‌های رایج راه‌اندازی کسب و کار غافل شد. اگرچه موانع کمتر از همیشه شده‌اند، اما به صورت کامل از بین نرفته‌اند. همچنان لازم است ایده کسب و کار اینترنتی درست را در اختیار داشته باشید، استراتژی‌های تولیدی و خدمت‌رسانی ضروری را شناسایی کنید و یک مدل تجاری هم بسازید.

اما تمام این‌ها عملا نمک راه‌اندازی کسب و کار است و چنین چالش‌هایی نباید باعث شوند که از همان ابتدای کار کار دلسرد شوید.

۳ دلیل برای راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین

ممکن است این سوال در ذهن‌تان به وجود آمده باشد که اصلا چرا باید یک کسب و کار اینترنتی راه انداخت. چرا به سراغ فرمت سنتی خشت و ملات (در معنای کسب و کارهای فیزیکی) نرویم؟ زیرا راه اندازی کسب و کار آنلاین چند مزیت به همراه می‌آورد که در ادامه به سه مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

هزینه‌های نسبتا کم در ابتدای راه

خیلی از مردم علاقه‌مند به راه‌اندازی کسب و کاری تازه هستند، اما از سرمایه اولیه مورد نیاز برای اینکه کار پا بگیرد وحشت دارند. هنگام راه‌اندازی یک کسب و کار سنتی، باید فضایی فیزیکی را رهن یا اجاره کنید، انبار را پر کنید و به بودجه لازم برای حقوق کارمندان هم دسترسی داشته باشید. چه می‌شود اگر تمام این پول‌ها را هزینه کنیم و کسب و کار به موفقیت نرسد؟ چنین اتفاقی می‌تواند به ورشکستگی کامل منجر شود.

اما برای تحقق یک ایده کسب و کار اینترنتی شما صرفا به چنین چیزهایی نیاز دارید:

  • یک کامپیوتر که احتمالا از پیش در اختیار داشته باشید.
  • یک دامنه که می‌توانید آن را با هزینه کمتر از ۱۰ دلار در سال تهیه کنید.
  • یک وب‌سایت که تنها یک بار هزینه طراحی آن را می‌پردازید.

به عبارت دیگر با بودجه‌ای بسیار محدود و عمدتا کمتر از ۱۰۰ یا ۲۰۰ دلار می‌توان ایده کسب و کار اینترنتی را تبدیل به تجارتی حقیقی کرد. البته که هرچه در ابتدا پول بیشتری داشته باشید، قادر به پیاده‌سازی ایده‌های بیشتری هستید. اما نکته مهم این است که لازم نیست تمام اندوخته زندگی خود را هزینه کنید تا تبدیل به کارآفرینی موفق در دنیای اینترنت شوید.

پتانسیل شگرف برای رشد

هنگامی که یک کسب و کار خشت و ملات به راه می‌اندازید، مجبور به سر و کله زدن با محدودیت‌های «جهان واقعی» خواهید بود. اجاره فضای کاری در مناطق مناسب شهر گران است، برخی روزها اصطلاحا پاخور کمتری خواهید داشت و افراد محلی هم همیشه به محصولات یا سرویس‌های شما نیاز نخواهند داشت.

اما وقتی یک کسب و کار آنلاین راه می‌اندازید، هیچ‌کدام از این محدودیت‌ها دیگر معنایی ندارند. می‌توانید محصولات و سرویس‌های خود را به هرکسی بفروشید و مهم نیست او در کدام نقطه از شهر یا کشور یا حتی جهان زندگی می‌کند.

با گذشت هر سال، شمار مشتریان بالقوه شما بیشتر و بیشتر خواهد شد، زیرا هم برندتان به گوش افراد بیشتری می‌رسد و هم مردم روز به روز تمایل بیشتری به خرید آنلاین نشان می‌دهند. تا سال ۲۰۲۳ میلادی، بازرگانی الکترونیکی سهمی ۲۲ درصدی از مجموع خرده‌فروشی‌ها در سراسر جهان خواهد داشت. از طرف دیگر، شمار افرادی که به استفاده از اینترنت می‌پردازند هم در حال افزایش است.

برای مثال در فاصله سال ۲۰۰۹ الی ۲۰۲۰ میلادی، شمار کاربران اینترنت تنها در آمریکای شمالی رشد ۷۳.۳ میلیون نفری داشته و این یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای جهان است. شرایط برای کشورهای در حال توسعه مانند ایران و کشورهای همسایه حتی از این هم بهتر است. در همان بازه زمانی، تعداد کاربران اینترنت آسیا از ۷۶۴.۴ میلیون نفر به ۲.۵ میلیارد نفر رسیده است.

تجارتی برای ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته

یک مزیت دیگر کسب و کارهای آنلاین نسبت به تجارت‌های خشت و ملات این است که می‌توانند در ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته به فعالیت خود ادامه دهند. حتی اگر شاهد وقایع عجیبی نظیر قرنطینه شدن شهرها به خاطر پاندمی، تعطیلی‌های رسمی یا هر اتفاق دیگری که در کارهای فیزیکی اخلال ایجاد می‌کنند باشیم.

به محض اینکه کسب و کار شما آنلاین شود، برای همیشه آنلاین باقی می‌ماند و در هر ساعتی از روز قادر به جذب مشتری یا فروش محصول هستید. خریداران بالقوه می‌توانند هر زمانی که دوست دارند و از هر جایی، از شما کالا یا سرویس بخرند. از آن‌جایی که نیاز به حضور فیزیکی در کنار مشتری نیست، کسب و کار شما می‌تواند بدون دخالت روزمره به درآمدزایی ادامه دهد.

چطور در ۱۰ قدم ایده کسب و کار اینترنتی را تبدیل به تجارتی واقعی کنیم؟

ایده کسب و کار اینترنتی

حالا که تصمیم به پیروی از این مدل تجاری گرفته‌اید، بیایید روی ابعاد عملیاتی تحقق ایده کسب و کار اینترنتی زوم کنیم. مسیری که باید طی کنید، اگرچه آسان نیست اما در ۱۰ گام خلاصه می‌شود.

  • شناسایی ایده کسب و کار اینترنتی
  • تحقیق روی محصول کسب و کار
  • آموختن قوانین کسب و کارها
  • تحقیق روی بازار
  • شناسایی قشر هدف
  • تامین محصولاتی که قابلیت فروش آنلاین دارند
  • سنجش زیست‌پذیری محصولات در طولانی‌مدت
  • تعیین برند و تصویری که قرار است در ذهن مخاطب ایجاد کند
  • راه‌اندازی فروشگاه آنلاین یا وب‌سایت
  • قدم گذاشتن در مسیر رشد هرچه بیشتر ایده کسب و کار اینترنتی

شناسایی ایده کسب و کار اینترنتی

در ابتدای راه باید «نقطه تمرکز» خود را شناسایی کنید، یعنی آن بخش از بازار که قشر هدف بالقوه شما را در خود جای داده. این قشر هدف می‌تواند هرچقدر که دوست دارید بزرگ یا محدود و خاص باشد. می‌توانید به سراغ دوستداران فعالیت‌های ورزشی (مثلا ژیمناست‌ها)، علاقه‌مندان به موضوعات خاص (مثلا افرادی که تمبر جمع می‌کنند)، افراد حرفه‌ای (مثلا توسعه‌دهندگان نرم‌افزار) یا هر قشر دیگری بروید.

بدون هیچ تردید برای کسب و کار خود به یک جامعه هدف نیاز دارید. اما چطور می‌توان جامعه هدف درست را پیدا کرد؟ باید دنبال این مشخصه‌ها در مشتریان بالقوه خود باشید:

  • داشتن مشکل و نیازی که هیچکس به سراغ برطرف‌سازی آن نرفته یا تمام و کمال برطرف نکرده است
  • علاقه نشان دادن به پرداخت پول برای برطرف‌سازی آن مشکل
  • دسترسی به درآمد کافی برای پرداخت هزینه‌های مربوط به مشکل

به این ترتیب باید از اقشار هدفی که هر سه مشخصه را به صورت همزمان ندارند دوری کنید. راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین به اندازه کافی سخت هست. وقتی به سراغ افرادی می‌روید که نیازی به محصولات شما ندارند، قادر به پرداخت هزینه‌های آن نیستند یا علاقه‌ای به آن نشان نمی‌دهند، شرایط را به شکلی غیر ضروری برای خود سخت‌تر می‌کنید.

تحقیق روی محصول کسب و کار

در جهان بازرگانی الکترونیکی اساسا قادر به فروش سه نوع محصول هستید که هرکدام مزایا و معایب خود را دارند اما به شناسایی ایده کسب و کار اینترنتی کمک می‌کنند.

کالای فیزیکی

همانطور که از نام این گزینه پیداست، داریم داره اشیایی فیزیکی صحبت می‌کنیم که باید تولید، در انبارها ذخیره و برای مشتریان ارسال شوند. فروش محصولات فیزیکی می‌تواند بسیار سودده باشد، اما اگر هزینه‌های عملیاتی خود را به درستی کنترل نکنید حاشیه سود به شکل قابل توجهی کاهش می‌یابد.

دانلود دیجیتالی

به همین ترتیب قادر به فروش محصولات دیجیتالی هم هستید. هر محصولی که مشتریان قادر به دانلود آن روی دیوایس‌های خود باشند در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد و به عنوان مثال می‌توان به کتاب‌های الکترونیکی، دوره‌های آموزشی صوتی و دوره‌های آموزشی ویدیویی اشاره کرد.

محصولات دیجیتالی حاشیه سود بالاتری نسبت به محصولات فیزیکی دارند. اما قیمت‌گذاری چنین محصولاتی هم ترفندهای خاص خود را دارد، زیرا عموم مردم برای آن‌ها ارزش کمتری نسبت به محصولات فیزیکی قائل می‌شوند.

سرویس

تقریبا هر سرویسی قابلیت فروش دارد. فروش سرویس سریع‌ترین راه برای آغاز فرایند تحقق ایده کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد و سود است. اما در این مدل تجاری اساسا مجبور به فروختن زمان خود خواهید بود. این یعنی پتانسیل فروش هم شکلی محدود به خود می‌گیرد، زیرا در هر روز به ساعاتی محدود برای کار دسترسی خواهید داشت. تنها در حالتی با این محدودیت سر و کله نخواهید زد که ابعاد کسب و کار گسترش یافته و عملا تبدیل به یک آژانس شود.

آموختن قوانین کسب و کارها

صاحبان کسب و کارهای کوچک ممکن است فرض کنند که چون کسب و کاری آنلاین را مدیریت می‌کنند، بنابراین نیازی هم به پیروی از قوانین تجاری سنتی ندارند. چنین چیزی حقیقت ندارد.

اگرچه کسب و کار آنلاین نیازمند جوازها و گواهی‌های کمتری نسبت به عملیات‌های خشت و ملات هستند، همچنان باید به برخی جزییات قانونی رسیدگی کنید. از جمله این قوانین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای آغاز عملیات‌های خود به چه نوع لایسنس‌های تجاری نیاز دارید؟
  • کدام ساختار قانونی برای کسب و کار شما منطقی‌تر است؟
  • آیا جوازی هست که نیاز به دریافت آن داشته باشید؟
  • آیا باید رویه بازرسی خاصی را پشت سر بگذارید؟
  • چقدر باید مالیات بپردازید؟
  • آیا قانون خاصی وجود دارد که فقط کسب و کارهای آنلاین را تحت تاثیر قرار دهد؟
  • قوانین مربوط به استخدام پیمانکاران و کارمندان چیست؟

تحقیق روی بازار

با تحقیق روی بازار آنلاین، بیاموزید که قشر مخاطب شما چه می‌خواهد یا چه نیاز یا کمبودی دارد.

تحقیق روی بازار گامی ضروری به هنگام تبدیل ایده کسب و کار اینترنتی به تجارتی واقعی است. این کار به شما کمک می‌کند که قادر به تشخیص عمق، میزان رقابت و میزان سود در کسب و کار مد نظر خود باشید. آخرین کاری که دلتان می‌خواهد انجام دهید، راه‌اندازی تجارتی است که محصولاتی بی‌مخاطب عرضه می‌کند. علاوه بر این، تحقیق بازار به شما کمک می‌کند که ایده محصول، قیمت‌گذاری و تقاضا را بسنجید.

برای شروع پروسه تحقیق روی بازار می‌توانید گام‌های زیر را دنبال کنید:

SERP را بررسی کنید

به جستجوی کلمات کلیدی مختلف و مرتبط با محصول یا سرویس خود بپردازد تا قادر به بررسی «صفحات نتیجه موتور جستجو» (یا به اختصار SERP باشید). چه نوع محتوایی اکنون راه به صفحه اول گوگل باز کرده است؟ کدام کسب و کارها به گوگل پول می‌دهند تا کارشان در بالای نتایج ارگانیک جستجو تبلیغ شود؟

با این کار قادر به سنجش زودهنگام رقبا خواهید بود. علاوه بر این لازم است دانش بیشتری راجع به سئو و استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال کسب کنید، آن هم با نیم‌نگاهی به تمایلات مخاطبان هدف.

تحقیق روی رقبا

فراتر از SERP، به طور یقین باید نگاهی نزدیک‌تر به رقبای اصلی خود بیندازید. بزرگ‌ترین کسب و کارها در حوزه فعالیت شما چه هستند؟ چقدر پول در می‌آورند؟ چه نقاط ضعف و نقاط قوتی دارند؟

با قرار دادن میکروسکوپ روی فعالیت دیگر بازیگران قادر به تشخیص این خواهید بود که چطور می‌توان ایده کسب و کار اینترنتی بهتری یافت و دست بالا را به داشت.

پایش کلمات کلیدی برجسته

به تحلیل این بپردازید که تقاضا برای محصولات مختلف در حوزه کاری شما چگونه دچار تغییر می‌شود و با پایش کلمات کلیدی مرتبط، محتوایی که بیشترین بازخورد را می‌گیرد شناسایی کنید.

از جمله ابزارهای عالی برای این کار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گوگل ترندز – رایگان (+)
  • Google Keyword Planner – رایگان (+)
  • Ahrefs – پولی (+)
  • Semrush – پولی (+)

شناسایی قشر هدف

ایده کسب و کار اینترنتی

برای فروش محصولات و گسترش دادن ابعاد کسب و کار، لازم است به خوبی قشر هدف خود را بشناسید. برای آموختن نیازها و تمایلات آن‌ها، لازم است هم از نظر جمعیت‌شناختی و هم روان‌شناختی به تحقیق بپردازید.

جمعیت‌شناسی

داده جمعیت‌شناسی می‌تواند شامل مشخصه‌های اجتماعی-اقتصادی بنیادین مانند سن، جنسیت، قومیت، میزان درآمد، سمت شغلی و چیزهایی از این دست باشد.

روان‌شناسی

داده‌های روان‌شناسی شامل مشخصه‌هایی نظیر باورها، عقاید، تمایلات،‌ نظرات و چیزهایی از این دست است. وقتی این دو نوع داده را با یکدیگر ادغام می‌کنید، قادر به کسب درکی کلی از نیازها، تمایلات و همینطور محرک‌های خرید در مشتری ایده‌آل خود خواهید بود.

تامین محصولاتی که قابلیت فروش آنلاین دارند

اگر محصولات شما کیفیت متوسط داشته باشند، هیچوقت قادر به تبدیل ایده کسب و کار اینترنتی خود به تجارتی موفق نخواهید بود. زیرا محصولات متوسط باعث می‌شوند که در شبکه‌های اجتماعی سر و صدا به پا شود... سر و صدایی که البته به هیچ وجه به نفع شما نخواهد بود. بنابراین لازم است زمان زیادی را صرف چیدن استراتژی تامین محصولات خود کنید.

محصولات خودتان را بسازید

اگر در پی فروش محصولات دیجیتال باشید، این گزینه‌ای نسبتا آسان به حساب می‌آید. اما تولید محصولات فیزیکی نیازمند فعالیت بسیار است تا از نظر طراحی، تعاملات، انتخاب ماده و چیزهایی از این دست در بهترین حالت ممکن باشد. علاوه بر این، هزینه‌ها هم افزایش می‌یابند. اما تولید محصول همواره باعث می‌شود از نظر کیفیت رقابت، گستره محصولات و معرفی برند، دست بالا را داشته باشید.

نقش مرد میانی را ایفا کنید

یک گزینه دیگر می‌تواند یافتن تولیدکننده‌ای باشد که به شما اجازه می‌دهد محصولات را شما به دست مشتریان برسانید. بسیاری از صاحبین کسب و کارهای کوچک با تولیدکنندگان خارجی (که عمدتا در آسیا حضور دارند) قرارداد امضا می‌کنند و هزینه‌های خود را کاهش می‌دهند.

همکاری با عمده‌فروشان

یا اینکه می‌توانید به سراغ عمده‌فروشی بروید که گستره وسیعی از محصولات را بسته به نیازهای فروشگاه‌ها تامین می‌کند. حتی اگر به دنبال تولید محصول باشید، می‌توانید به سراغ عمده‌فروشی بروید که به توزیع ساخته شما می‌پردازد.

سنجش زیست‌پذیری محصولات در طولانی‌مدت

پیش از آغاز روند تولید انبوه یا ثبت یک سفارش بزرگ، باید به سنجش این بپردازید که آیا محصول در طولانی‌مدت به حیات خود ادامه می‌دهد یا خیر. برای این کار لازم است چنین سوالاتی برای خود طرح کنید:

  • آیا کسب و کار آنلاین دیگری داریم که همین حالا چنین محصولاتی بفروشد؟
  • آیا تقاضا برای محصولات پایدار است؟ یا موقتی است؟
  • آیا ریاضی پشت محصول منطقی است؟ می‌توان آن را فروخت و به سود رسید؟

یادتان باشد، مهم نیست محصول شما چقدر باحال به نظر می‌رسد. مهم‌ترین مسئله این است که از نقطه نظر تجاری زیست‌پذیر باشد.

تعیین برند و تصویری که قرار است در ذهن مخاطب ایجاد کند

برند به معنای «حس حاکم» بر ایده کسب و کار اینترنتی شما است. همه‌چیز، از نام کسب و کار گرفته تا طراحی سایت و محتویات بصری باید به گونه‌ای باشد که ایده و تصویر ذهنی مشخصی را به مخاطب انتقال دهد. همین موضوع راجع به فعالیت‌های جانبی شما نظیر پست‌های شبکه‌های اجتماعی، خبرنامه‌های ایمیلی و حتی بسته‌بندی محصولات هم مصداق دارد.

همینطور که روی هویت برند خود کار می‌کنید، به موارد زیر توجه نشان دهید:

تصویر برند شما، برآیندی است که از تمام این فاکتورها در کنار یکدیگر حاصل می‌شود.

راه‌اندازی فروشگاه آنلاین یا وب‌سایت

گام بعدی در برنامه کسب و کار شما، آماده شدن برای آغاز به کار است. این یعنی باید وب‌سایت یا فروشگاه بازرگانی الکترونیکی خود را راه بیندازید.

یک پلتفرم بازرگانی الکترونیکی انتخاب کنید

پلتفرم بازرگانی الکترونیکی، ستون فقرات تجارت فروش آنلاین شما خواهد بود. چنین پلتفرمی تمام قابلیت‌های مورد نیاز شما را تامین می‌کند: از کاتالوگ محصولات گرفته تا پروسه پرداخت.

در ایران می‌توان به عنوان مثال به وب‌سایت دیجی‌کالا اشاره کرد که امکان فروش محصولات را برای تمام اشخاص حقیقی و حقوقی فراهم کرده است.

افزودن محصولات

وقتی پلتفرم خود را انتخاب کردید یا سایت خود را به راه انداختید، لازم است محصولات را به کاتالوگ خود اضافه کنید. هنگام این کار به دو نکته توجه نشان دهید:

تصویر محصولات: تصاویری با کیفیت از محصولات تهیه کنید که آن‌ها را از زوایای مختلف به نمایش در می‌آورند.

برای آشنایی با نحوه تهیه تصاویر مناسب می‌توانید مطالب زیر را از مجله فرادرس مشاهده کنید:

توضیح محصولات: از لیست کردن صرف قابلیت‌ها پرهیز کنید. هنگام نوشتن توضیحات روی مزایایی متمرکز باشید که برای مشتریان به ارمغان آورده می‌شود.

تصویر و توضیح محصولات تاثیری عمیق روی میزان خریده شدن کالای شما می‌گذارند. بنابراین عجله نکنید و بهترین المان‌های ممکن را تدارک ببینید.

نحوه ارسال محصولات را انتخاب کنید

ارسال سریع و رایگان، اصلی‌ترین عامل ترغیب مشتریان به خرید آنلاین به حساب می‌آید. اطمینان حاصل کنید که تمام محصولات بدون هیچ تاخیری به دست مشتریان می‌رسند. برای این کار می‌توانید چند استراتژی دلیوری مختلف در پیش بگیرید.

  • دریافت حضوری محصول
  • ارسال با پیک یا پست
  • ارسال در همان روز یا روز بعد
  • ارسال رایگان

از کارکرد همه‌چیز اطمینان حاصل کنید

در نهایت که فروشگاه آغاز به کار کرد، لازم است تمام جوانب را چندین بار تست کنید. مطمئن شوید که:

  • تمام صفحات فروشگاه روی تمام دیوایس‌ها (دسکتاپ، تبلت، موبایل) به خوبی نمایش داده می‌شوند.
  • وب‌سایت روی مرورگرهای مختلف (کروم، فایرفاکس، مایکروسافت اج، Brave) به خوبی کار می‌کند.
  • تمام دکمه‌ها قابل کلیک هستند و به صفحات درست لینک شده‌اند.

اگر به بودجه لازم دسترسی دارید، می‌توانید به استخدام یک متخصص QA بپردازید. کار او تست ابعاد مختلف کار و گزارش کردن یافته‌ها است.

قدم گذاشتن در مسیر رشد هرچه بیشتر ایده کسب و کار اینترنتی

وقتی ایده کسب و کار اینترنتی به کاری واقعی تبدیل شد، زمان این می‌رسد که ترافیک را به سمت فروشگاه بازرگانی الکترونیکی خود هدایت کنید. استفاده از این کانال‌ها را در اولویت قرار دهید:

  • تبلیغات پولی. بودجه‌ای مشخص برای تبلیغات پرداخت در ازای کلیک (Pay-per-Click) در شبکه‌های اجتماعی و در نتایج جستجو تعیین کنید. این سریع‌ترین راه برای بهبود میزان شناخت برند است.
  • بازاریابی مبتنی بر اینفلوئنسر. با اینفلوئنسرهای شناخته شده و محبوب در شبکه‌های اجتماعی وارد همکاری شوید تا محصولات شما را پرومد کنند. این هم یک راه سریع دیگر برای مواجهه با مخاطبان هدف است.
  • بازاریابی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی. با استفاده از کمپین‌های پولی و از طریق ترافیک ارگانیک در پلتفرم‌هایی نظیر اینستاگرام و توییتر، مخاطبانی تازه بیابید.
  • بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO). اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات وب‌سایت از نظر سئو بهینه هستند و سپس یک استراتژی بازاریابی محتوا برای بلاگ خود تعیین کنید.
  • بازاریابی مبتنی بر ایمیل. یک لیست ایمیل شامل ایمیل آدرس تمام افرادی که به فروشگاه شما سر می‌زنند بسازید. سپس می‌توانید محصولات خود را برای مشترکین ایمیلی پرومد کنید.

سوالات متداول هنگام راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین

ایده کسب و کار اینترنتی

بهترین کسب و کار آنلاین برای آغاز تجارت چیست؟

این موضوع بستگی به پس‌زمینه حرفه‌ای و تمایلات شخصی شما دارد. از محبوب‌ترین گزینه‌ها می‌توان به کسب و کارهای مبتنی بر سرویس و کسب و کارهای مبتنی بر محصول (فروشگاه‌های آنلاین) اشاره کرد. این دو گزینه کمترین سرمایه ابتدایی را می‌خواهند و راحت‌تر در گذر زمان رشد می‌کنند.

بهترین کسب و کار آنلاین برای کار در خانه چیست؟

از جمله کسب و کارهای آنلاین معرکه برای کار در خانه می‌توان به تجارت آنلاین سرویس، تجارت محصولات دیجیتال و تجارت مرد میانی (میان تولیدکننده و مصرف‌کننده) اشاره کرد. در هر سه حالت می‌توانید در دفتری خانگی مشغول به کار شوید و نیاز به سرمایه‌گذاری روی تجهیزات یا فضای کاری نیست.

چطور یک کسب و کار آنلاین کوچک راه بیندازیم؟

برای راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین کوچک، ابتدا باید نوع تجارت خود شناسایی کنید. آیا می‌خواهید سرویس بفروشید یا محصول فیزیکی؟ سپس یک وب‌سایت راه بیندازید. با هزینه‌های کمتر از ۱۰ میلیون تومان می‌توان یک دامنه خرید و وب‌سایتی ساده طراحی کرد. سپس با استفاده از محتوای متنی، تصویری و صوتی وب‌سایت را به محبوبیت برسانید.

کدام نوع از کسب و کارهای آنلاین سود بیشتری دارند؟

بازرگانی الکترونیک یکی از سودده‌ترین کسب و کارهای آنلاین در جهان امروز به حساب می‌آید و پتانسیلی نامحدود برای رشد دارد. می‌توانید یک فروشگاه کوچک برای خود راه بیندازید و در گذر زمان به تمام کشور یا تمام منطقه جغرافیایی سرویس بدهید.

چه چیزهایی را می‌توان به صورت آنلاین فروخت؟

در جهان امروز اساسا قادر به فروش هرچیزی هستید، البته مادامی که تقاضا برای محصول یا سرویس مد نظرتان وجود داشته باشد. برای تشخیص زیست‌پذیری محصول، ابعاد بازار هدف (شمار تخمینی افرادی که خواستار محصول شما هستند) و حاشیه سود احتمالی (میزان پولی که از فروش محصول با قیمتی که بازار هدف حاضر به پرداخت آن باشد گیرتان می‌آید) را بسنجید.

آیا می‌توان بدون هیچ پولی کسب و کار آنلاین راه انداخت؟

در تئوری می‌توان یک کسب و کار آنلاین را بدون سرمایه اولیه به راه انداخت. اما در هر صورت مجبور به پرداخت هزینه‌هایی جزیی در ابتدای کار خواهید بود. برای مثال باید پول دامنه سایت را بپردازید، از یک سرویس ساخت وب‌سایت استفاده کنید و محتوای خود سایت هم هزینه روی دست می‌گذارد. اگر از دانشی کلی در ساخت و راه‌اندازی سایت و همینطور تولید محتوا برخوردار باشید، می‌توانید با کمترین هزینه ممکن کسب و کاری آنلاین تاسیس کنید.

آیا برای راه‌اندازی کسب و کار به بازاریابی نیاز داریم؟

لزوما نیازی به «بازاریابی» ندارید تا کسب و کار آنلاین شکلی عملیاتی به خود بگیرید، اما بهتر است که در ابتدای راه فعالیت‌هایی برای پرومد محصولات خود داشته باشید. مگر اینکه در حال فروش محصول یا سرویس به مخاطبانی که از پیش وجود دارند باشید (مثلا مخاطبانی که از پیش در شبکه‌ اجتماعی به دست آورده‌اید)،‌ می‌توانید حداقل برای مدتی از خیر کمپین‌های بازاریابی گسترده بگذرید.

چطور ایده کسب و کار اینترنتی درست را پیدا کنیم؟

بهترین ایده‌ها برای بازرگانی دیجیتال درون صنایعی یافت می‌شوند که از قدیم شروع به فعالیت کرده‌اند. رویه بازرگانی دیجیتال هنوز در بسیاری از صنایع در پیش گرفته نشده و بسیاری از محصولات قبلی هم کاملا قادر به برطرف‌سازی نیازهای مشتریان نیستند.

آیا برای کسب و کار آنلاین نیاز به برنامه تجاری داریم؟

قطعا! راه اندازی کسب و کار آنلاین مثل رانندگی بدون آینه جلو است: می‌توانید به جایی که مد نظرتان است برسید، اما ممکن است خطری بزرگ از چشم دور بماند. اگرچه نیاز به برنامه‌ای رسمی و آکادمیک برای کسب و کار بازرگانی الکترونیکی کوچک خود ندارید،‌ اما بهتر است که نقشه راهی هرچند کوچک فراهم آورده و گام‌های اصلی خود را پیش از آغاز به کار تعیین کنید.

46 ایده کسب و کار اینترنتی

ایده کسب و کار اینترنتی

در جامعه امروز که بیشتر از هر زمان دیگر متکی بر تکنولوژی است، هیچ دلیلی ندارد که کسب و کار آنلاین خودتان را در آرامش منزل به راه نیندازید. دورکاری انبوهی از مزایای مختلف دارد و این مزایا در دوران پاندمی کووید-۱۹ بیش از پیش به چشم آمدند: والدینی که مجبور به کار تمام‌وقت هستند می‌توانند ساعاتی انعطاف‌پذیر برای کار داشته باشند، علاقه‌مندان به سفر هم می‌توانند کارشان را با خود به سفر ببرند. راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین به اندازه یک کسب و کار فیزیکی و سنتی دشوار است، اما وقتی از مراحل ابتدایی عبور کنید به سطوحی دیده نشده از آزادی عمل دسترسی خواهید یافت.

در ادامه به 46 ایده کسب و کار اینترنتی می‌پردازیم که یا می‌توانید آن‌ها را به صورت مستقیم به کار بگیرید یا با الهام از آن‌ها، ایده کسب و کار اینترنتی خودتان را خلق کنید.

کسب درآمد با راه‌اندازی فروشگاه بازرگانی الکترونیکی

یک فروشگاه بازرگانی الکترونیکی به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد از طریق موبایل، تبلت یا کامپیوتر و به کمک تراکنش‌های دیجیتال، قادر به خرید کالاها و سرویس‌های گوناگون باشند. دسترس‌پذیری بالای این فروشگاه‌ها باعث شده بازار چنین وب‌سایت‌هایی با سرعتی باورنکردنی به رشد ادامه دهد.

هدایت کردن ترافیک به وب‌سایتی که در اختیار دارید، بهترین شانس شما برای درآمدزایی کلان است: به محض اینکه وب‌سایت راه بیفتد، باید روی بازاریابی و تبلیغات تمرکز کنید. از طرف دیگر لزوما نیازی نیست که وب‌سایتی کاملا جدید با برندی تازه تاسیس کنید و می‌توانید از مارکت‌پلیس‌هایی نظیر دیجی‌کالا کمک بگیرید.

کسب درآمد از طریق خرید و فروش وب‌سایت

خرید و فروش وب‌سایت، اساسا ورژن آنلاین خرید و فروش املاک است و مفاهیمی یکسان پشت آن می‌یابید: خرید وب‌سایت‌هایی که ارزش پایین دارند، ایجاد بهبودهای چشمگیر در آن‌ها و بازفروش برای کسب سود. نه‌تنها می‌توانید از فرایند فروش سایت کسب درآمد کنید، بلکه می‌توانید سودی ماهیانه هم از عملکرد سایت بهبودیافته به دست آورید. سایت‌های زیادی نظیر FEinternation.com و Wesellyoursite.com و Flippa.com وجود دارند که در آن‌ها قادر به خرید سایت‌ها به صورت مستقیم یا از دلالان هستید.

وقتی وب‌سایت مد نظرتان را خریدید، می‌توانید به افزایش ترافیک بپردازید و وقتی ترافیک به بالاترین مقدار رسید، امکان بازفروش مهیا خواهد بود. اما لازم است پیش از آغاز کار درباره چالش‌های این ایده کسب و کار اینترنتی بیاموزید تا وارد پروسه پول‌سوزی نشوید.

کسب درآمد با نگارش و انتشار کتاب الکترونیکی

نگارش کتاب کاری بسیار دشوار است و برخی از بهترین نویسندگان جهان بارها و بارها با پاسخ منفی ناشران روبه‌رو شده‌اند. اما بازار کتاب‌های دیجیتال باعث شده که فرایند نوشتن کتاب و کسب درآمد از آن شکلی بسیار آسان‌تر از همیشه به خود بگیرد. در حال حاضر هرکسی قادر به نشر شخصی کتاب و فروش از طریق هر پلتفرمی است. می‌پرسید بهترین نکته راجع به این ایده کسب و کار اینترنتی چیست؟ اینکه به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود و نیاز به هیچ سرمایه‌ای نیست.

اساسا بزرگ‌ترین سرمایه‌ای که صرف نگارش و نشر کتاب الکترونیکی می‌شود، زمانی است که به آن اختصاص داده‌اید. بنابراین به دنبال بازار هدف خود بگردید و قلم به دست بگیرید. هرچه بازار هدف محدودتر و کوچک‌تر باشد بهتر است، زیرا رقبای کمتری خواهید داشت. بهترین کاری که می‌توانید برای کتاب خود انجام دهید، تبدیل کردن آن به حرفه‌ای‌ترین کتاب ممکن است. یک ادیتور حرفه‌ای استخدام کنید تا به بررسی اثر شما بپردازد.

فیلم‌های آموزشی برای شروع کسب درآمد از نگارش و ساخت کتاب الکترونیک در فهرست زیر آورده شده‌اند.

کسب درآمد از تجارت نرم‌افزار به عنوان سرویس

نرم‌افزار به عنوان سرویس (یا به اختصار SaaS) مدلی تجاری است که در آن مشتریان به خرید آنلاین راهکارهای نرم‌افزاری، در فرمت اشتراک ماهانه می‌پردازند. چنین نرم‌افزاری در فضایی واحد هاست می‌شود و این یعنی تمام اطلاعات و قابلیت‌ها از طریق فضای ابری در دسترس قرار می‌گیرند.

ایده کسب و کار اینترنتی نرم‌افزار به عنوان سرویس گزینه‌ای عالی برای آن دسته از افرادی است که با کدنویسی و ساخت نرم‌افزار آشنایی دارند. درست مانند سایت‌های اشتراکی، ایده خوبی است که یک محصول کوچک و رایگان در اختیار مردم قرار دهید. چنین محصولی معمولا ورژن آزمایشی نرم‌افزار است که تاریخ انقضای مشخص دارد، یا ورژنی محدود که بخش اندکی از قابلیت‌های محصول کامل را به نمایش درمی‌آورد. برای کسب درآمد از فروش نرم‌افزار، سرویس شما باید به روان‌ترین شکل ممکن کار کند. در ابتدا باید زمان زیادی را صرف باگ‌یابی و شناسایی مشکلات کنید. به محض اینکه محصولی شسته‌رفته داشتید، تمام کسب‌ و کار شکلی نسبتا خودکار به خود می‌گیرد. مدل تجاری SaaS از آن جهت معرکه است که مشتریان معمولا وفادار باقی می‌مانند. اگر نرم‌افزار شما نیازهای آن‌ها را برطرف کند، معمولا به سراغ سرویسی دیگر نمی‌روند.

کسب درآمد از بازاریابی مشارکتی (افیلیت)

بازاریابان افیلیت به همکاری با برندها می‌پردازند تا فروش آن‌ها را بهبود ببخشند. این کاری است که می‌تواند در خانه انجام شود و تنها باید مقادیری مشخص از ترافیک را از طریق لینک‌های افیلیت روانه سایت فروشنده کنید: سپس به ازای فروش محصولات از طریق همان لینک‌ها، پورسانتی مشخص دریافت خواهید کرد که می‌تواند بین ۱ درصد تا ۲۰ درصد، بسته به برندی که با آن همکاری می‌کنید، متغیر باشد.

اصلی‌ترین ریسک این کسب و کار آن است که پرداختی شما کاملا وابسته به عملکرد شما است: هرچقدر به فروش محصولات بیشتری کمک کنید، درآمد بیشتری هم گیرتان می‌آید. اما در طرف مثبت ماجرا هزینه‌های تحقق این ایده کسب و کار اینترنتی نزدیک به صفر است و با انتشار لینک‌های افیلیت در هرجایی قادر به کسب درآمد هستید. اگر هم بودجه‌ لازم را در اختیار داشتید، قادر به استفاده از تبلیغات پولی و دستیابی به مشتریان بیشتر خواهید بود. از مثال‌های افیلیت مارکتینگ در ایران می‌توان به سیستم کسب درآمد دیجی‌کالا اشاره کرد.

ایده کسب و کار اینترنتی

کسب درآمد از سرویس چاپ سه‌بعدی

ایده کسب و کار اینترنتی می‌تواند هرچقدر که دوست دارید عجیب و غریب باشد، حتی به عجیب و غریبی یک سرویس چاپ سه‌بعدی. این ایده‌ای است که هزینه‌ای بیشتر از اکثر ایده‌های لیست روی دست می‌گذارد، اما در عین حال می‌تواند بسیار سودده باشد. اساس کار بدین شکل است که مشتریان یک مدل سه‌بعدی برای شما می‌فرستند، آن را چاپ می‌کنید و با حاشیه سودی قابل توجه به دست آن‌ها می‌رسانید. آنچه در این کسب و کار توجه فراوان می‌طلبد، تبلیغات و بازاریابی است.

اما می‌توانید تبلیغات را به شکلی ارزان و کم‌هزینه از طریق پلتفرم‌هایی نظیر فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و تلگرام و همینطور پیشنهاد مشتریان به یکدیگر دنبال کنید. به صورت مشابه می‌توانید شرکت‌هایی که نیاز به چاپ سه‌بعدی دارند را هدف قرار دهید. در نهایت بیمه را فراموش نکنید، مسئولیت کیفیت چاپ مدل‌ها و همینطور وضعیت آن‌ها هنگامی که به دست مشتریان می‌رسند برعهده شما است و خرابی دستگاه چاپ هم می‌تواند معضلی دیگر باشد.

کسب درآمد از تولید و فروش محصولات دست‌ساز

اگر از آن دست از افراد هنرمند یا خلاق هستید، می‌توانید از مهارت‌های خود در دنیای آنلاین درآمدزایی کنید. در دنیای امروز شاهد انبوهی از کسب و کارهای کوچک در اینستاگرام و توییتر هستیم که محصولات دست‌ساز را به دست مشتریان می‌رسانند. هزینه‌های اولیه بستگی به محصولی دارد که تولید می‌کنید. تولید وابسته به سفارش می‌تواند روند رشد کسب و کار شما را کند، اما در عین حال باعث عدم هدررفت محصولات می‌شود و هزینه‌های ابتدایی را کاهش می‌دهد.

کسب درآمد به کمک فروشگاه محصولات دیجیتال

در جامعه‌ای که بیشتر از همیشه بر تکنولوژی متکی است، چه چیزی بهتر از راه‌اندازی یک فروشگاه منحصر به محصولات دیجیتال؟ چنین کسب و کاری به صورت تماما آنلاین فعالیت می‌کند و عملا نیازی به هیچ‌گونه منابع فیزیکی ندارد. بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در ابتدا، زمانی خواهد بود که صرف راه‌اندازی کار می‌کنید.

محصولات دیجیتال هرآن‌چیزی هستند که به صورت آنلاین دانلود می‌شوند. عدم وجود کالای فیزیکی بدان معناست که نیازی به منابع خاصی ندارید، متحمل هزینه‌های تولید نمی‌شوید و پولی هم بابت انبارداری نمی‌پردازید. بهینه‌ترین محصولات از نظر زمان و هزینه، محصولات PDF در فرمت‌های گوناگون هستند. برای مثال تمپلیت‌ها انبوهی پتانسیل با خود به همراه می‌آورند و می‌توانید تمپلیت ایمیل، سربرگ، کارت تجاری، تقویم و هرچیز مشابهی را بسازید و بفروشید. با کمترین دانش ممکن، امکان ساخت تمپلیت برای تقریبا هرچیزی وجود دارد.

اندکی خلاقیت می‌تواند ایده کسب و کار اینترنتی شما را از رقبا متمایز کند و مردم هم هرچقدر لازم باشد پول می‌دهند تا حرفه‌ای به نظر برسند. مزیت محصولات دیجیتالی این است که می‌توانند به شکلی نسبتا ارزان فروخته شوند و هزینه تولید هم صفر است. از دیگر محصولات مشابه می‌توان به کتاب‌های الکترونیکی (یا کتاب‌های آموزشی که بیشترین محبوبیت را دارند)، مقالات حرفه‌ای یا حتی پایان‌‌نامه اشاره کرد. یا می‌توانید به سراغ فروش فایل‌های صوتی، موزیک، ویدیو، فونت، لوگو و تصاویر پس‌زمینه بروید. هرچیزی که قابل دانلود باشد، قابل فروش نیز هست.

کسب درآمد با ساخت اپلیکیشن

آیا متخصصی در حوزه برنامه‌نویسی و تکنولوژی هستید؟ اگر دانشی وسیع راجع به برنامه‌نویسی دارید، پیشتر در توسعه اپلیکیشن تجربه به دست آورده‌اید و ایده کسب و کار اینترنتی جذاب در ذهن دارید، می‌توانید به عنوان توسعه‌دهنده اپلیکیشن به درآمدی کلان دست پیدا کنید. یک چهارم از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های سیستم عامل iOS، روزانه بیش از ۳۰۰۰ دلار درآمد دارند.

 

بزرگ‌ترین چالش پیش روی یک توسعه‌دهنده، به دست آوردن ایده‌ای نوآورانه است. اپ استور اپل اکنون بیش از ۲ میلیون اپلیکیشن را در خود جای داده است. برای کسب درآمد کلان از یک اپلیکیشن، باید به حجمی واقعا بالا از دانلود دست پیدا کنید. اپلیکیشن شما باید چشمگیر باشد، توجه مشتریان را به خود جلب کند و کانسپتی نبوغ‌آمیز داشته باشد. اما دانلود همیشه به درآمدزایی منتهی نمی‌شود. به عنوان یک توسعه‌دهنده شما وظیفه دارید که مشتریان را در گذر زمان حفظ کنید و هر از چندگاهی قابلیت‌هایی تازه به دست آن‌ها برسانید.

بعد هم باید تصمیم بگیرید که می‌خواهید قابلیت‌هایی پولی داشته باشید یا اپلیکیشن را به صورت اشتراکی عرضه کنید. تنها از این طریق است که شمار دانلود بالاتر به معنای درآمد بیشتر خواهد بود. پول واقعی در اپلیکیشن‌هایی است که وایرال می‌شوند. بنابراین باید اپلیکیشن خود را در هرجایی که می‌توانید تبلیغ کنید، بهترین نقطه برای شروع هم شبکه‌های اجتماعی است. تبلیغات شما باید به گونه‌ای باشد که مشتریان به شیر کردن آن‌ها با دیگران تمایل نشان دهند - محبوب‌ترین نوع محتوا، محتوای خنده‌دار یا آموزنده است.

کسب درآمد با فعالیت فری‌لنسری

کار فری‌لنس، یکی از انعطاف‌پذیرترین مشاغلی است که می‌توانید در زندگی خود داشته باشید و با دسترسی گسترده به اینترنت، این نوع از فعالیت شکلی بهتر از همیشه به خود گرفته است. فری‌لنسرها به صورت قراردادی، پروژه‌ای یا ساعتی کار می‌کنند، آن هم عمدتا از خانه و در ساعاتی که توسط خودشان انتخاب می‌شود. اگر مهارت‌ها و تجهیزات لازم را داشته باشید، این ایده کسب و کار اینترنتی یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای درآمدزایی است.

مفهوم پشت کار فری‌لنسری ساده است: روی هر مهارتی که در خود می‌بینید تمرکز کنید و آن را به شکل یک سرویس تجاری درآورید. این مهارت می‌تواند هرچیزی باشد، از طراحی وب و مشاوره تجاری گرفته تا خدمات ترجمه. هر ایده کسب و کاری اینترنتی و مهارتی را می‌توان به کاری سودده تبدیل کرد. به لطف اینترنت، یافتن مشتریان بالقوه هم دسترس‌پذیرتر از همیشه شده. اما در سمت منفی ماجرا، شغل فری‌لنسری فرمتی به دور از چارچوب مشخص کارهای سنتی‌تر دارد و درآمدتان نیز در هر ماه تغییر می‌کند. برای موفقیت در این حوزه باید شبکه‌ای بسیار بزرگ از ارتباطات بسازید و با هرکسی که می‌توانید ارتباط برقرار کنید.

ایده کسب و کار اینترنتی

کسب درآمد از کانال یوتیوب

محبوب‌ترین یوتیوبرها که ایرانی هم بین آن‌ها کم نیست، به سطوحی باورنکردنی از درآمد دست پیدا می‌کنند. تنها چیزی که نیاز دارید ایده کسب و کار اینترنتی درست و یک دوربین است. ساخت اکانت در یوتیوب و انتشار ویدیو به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود. اگرچه یوتیوب می‌تواند یک منبع درآمد واقعی باشد، اما برای اکثر ولاگرها دستیابی به شهرت و موفقیت چند سالی طول می‌کشد. در هر دقیقه، ۵ هزار ویدیو در پلتفرم یوتیوب آپلود می‌شود و بنابراین رقابت دیوانه‌وار است.

بهترین راه برای کسب درآمد در یوتیوب، استفاده از تبلیغات درون ویدیوها یا همکاری با برندهای بزرگ است، در هر دو حالت نیاز به جامعه مخاطبانی بزرگ دارید. برای اینکه به چنین جامعه‌ای دست پیدا کنید نیز باید به صورت مداوم و همیشگی به آپلود ویدیو بپردازید و مهم‌تر از هر چیز، ویدیوهایتان شکلی نوآورانه داشته باشند.

کلید موفقیت در یوتیوب، یافتن قشر مخاطبان درست است. با توجه به اینکه هزاران نفر در یوتیوب درآمدزایی می‌کنند، لازم است دست به کاری متفاوت بزنید. سبک زندگی، سلامت، تناسب اندام و زیبایی بازارهایی بسیار اشباع به حساب می‌آیند. بهتر است به دنبال حفره‌های محتوایی در یوتیوب بگردید و ویدیوهایی اندک متفاوت بسازید.

کسب درآمد از ساخت فیلم آموزشی

علاوه‌ بر یوتیوب، سرویس‌های مختلف دیگری هم وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توان ویدیوهای ساخته شده را منتشر کرد. وجه اشتراک تمامی این موارد، آشنایی با ساخت فیلم‌های آموزشی است. مطالب خوبی در مجله فرادرس پیرامون این موضوع تهیه شده است که فهرست این مطالب در زیر آورده شده است.

کسب درآمد از بلاگ‌نویسی

برای افراد خلاق، نویسندگان یا هرکسی که به حوزه‌ای خاص تمایل دارد، ساخت بلاگ گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید. در چنین بلاگی می‌توانید به نگارش اطلاعات ارزشمند یا محتوای سرگرم‌کننده بپردازید و مخاطبانی وفادار به دست آورید. ساخت یک بلاگ سودده نیازمند تولید مداوم محتوای با کیفیت است تا خوانندگان دائما و دائما به سراغ شما بیایند. ضمنا باید درباره موضوع مد نظر خود تصمیم‌گیری کنید. در حال حاضر میلیون‌ها بلاگ در سطح اینترنت یافت می‌شود و برای اینکه بتوانید شمار خوانندگان را افزایش دهید، باید قشر مخاطب خود را کوچک‌تر و هدفمندتر کنید.

انتخاب موضوع برای جذب تبلیغات هم ضروری است که اصلی‌ترین منبع درآمد بلاگ شما خواهد بود. با نگارش مداوم محتوای باکیفیت در حوزه‌ای خاص، قادر به جذب کسب و کارهای مرتبط خواهید بود و آن‌ها در ازای تبلیغ روی سایت شما مبالغی واقعا چشمگیر خواهند پرداخت. بنابراین، کسب درآمد از بلاگ‌نویسی را می‌توان نوعی ایده کسب و کار اینترنتی به شمار آورد و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

کسب درآمد از تولید و فروش تصاویر استاک

تولید تصاویر استاک به معنای ثبت تصاویری است که می‌توانید حقوق استفاده از آن‌ها را به کسب و کارها یا اشخاص حقیقی بفروشید. خریدار تصاویر سپس از این محتوا درون تبلیغات یا وب‌سایت خود استفاده خواهد کرد. این ایده کسب و کار اینترنتی گزینه‌ای عالی برای عکاسان حرفه‌ای یا هرکسی که چشمی تیزبین دارد به حساب می‌آید. البته مثل هر شغل دیگری، این کار هم ریسک‌های خودش را دارد. در واقع کم پیش نیامده که تصویربرداران مستعد تصاویری بسیار باکیفیت ثبت کرده‌اند اما قادر به فروش آن‌ها به مشتریان چندانی نبوده‌اند.

اصلی‌ترین وظیفه شما هنگام بررسی ایده کسب و کار اینترنتی تصاویر استاک، پایش ترندهای تجاری و اجتماعی است تا بتوانید به نیازهای بازار پاسخ دهید. کلمات کلیدی پرجستجو را تحت نظر باقی نگه دارید و اطمینان حاصل کنید کلمات مربوط به تصاویر و کسب و کار شما در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند.

کسب درآمد با خرید و فروش دامنه

خرید و فروش نام دامنه می‌تواند ایده کسب و کار اینترنتی بسیار سودآوری باشد. نام دامنه، اساسا آدرس یک وب‌سایت است و به عنوان مثال می‌توان به faradars.com اشاره کرد. کمپانی‌های کوچک و بزرگ حاضر به پرداخت ارقامی کلان برای به دست آوردن دامینی که به دنبال آن می‌گردند هستند. این ایده کسب و کار اینترنتی بسیار ساده است: شما نام دامنه‌ها را با قیمتی پایین می‌خرید، تا بالا رفتن ارزش‌ صبر می‌کنید و سپس با قیمتی بالاتر آن‌ها را به فروش می‌رسانید. انبوهی سایت برای خرید نام دامنه وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به Godaddy و Namecheap اشاره کرد. هنگامی که تصمیم به فروش دامنه گرفتید، یا می‌توانید به تبلیغ روی همان دامنه بپردازید، یا دامنه‌ها را در سایت‌های تخصصی مانند Sedo و Namejet لیست کنید تا خریداران بالقوه قادر به مشاهده آن‌ها باشند.

کسب درآمد با تحقیق بازار

هر کسب و کاری برای دستیابی به موفقیت نیازمند درک قشر هدف خود، رقبا و بازار است. بسیاری از کمپانی‌ها مهارت و منابع لازم برای جمع‌آوری داده راجع به بازار را در اختیار ندارند و با خوشحالی هرچه تمام‌تر به استخدام پژوهشگران بازار مستقل می‌پردازند. اینجا است که شما به عنوان تحلیلگر وارد میدان می‌شوید.

وظیفه شما در این شغل، جمع‌آوری و تحلیل داده راجع به هرچیزی است که به نوعی به کمپانی مشتری شما مربوط می‌شود. پروژه‌های خاص ممکن است روی ابعاد مشخصی از بازار هدف متمرکز باشند، مثلا جمعیت‌شناسی مصرف‌کنندگان یا نقطه‌ای جغرافیایی که مشتری شما باید روی آن تمرکز کند. برای انجام چنین تحقیقاتی باید نظرسنجی‌ها و پرسش‌نامه‌هایی در فرمت‌های مختلف (مانند متنی، چند گزینه‌ای،‌ رده‌بندی و غیره) بسازید. شاید حتی لازم باشد که نظرسنجی‌ها را با وب‌سایت، دیتابیس یا سرویس بازاریابی ایمیلی مشتری خود ادغام کنید. بدیهی است که برای کار به عنوان تحلیلگر تحقیقات بازار، باید در این حوزه تجربه داشته باشید و درکی کلی از صنعتی که می‌خواهید در آن به فعالیت بپردازید. مشتریان نیز خواستار گزارش‌هایی راجع به یافته‌های شما خواهند بود که شامل تحلیل‌های حرفه‌ای و گام‌های عملی می‌شوند.

ایده کسب و کار اینترنتی

کسب درآمد از برگزاری وبینار

اگر در حوزه‌ای خاص به تخصص رسیده‌اید، یک ایده کسب و کار اینترنتی مناسب می‌تواند برگزاری وبینار باشد. وبنیار اساسا سمیناری است که به صورت مجازی و زنده استریم می‌شود و شما در آن‌ها به ارائه محتوای آموزشی و سازنده می‌پردازید. مشتریان نیز از هر نقطه جهان قادر به تعامل با وبینار شما خواهند بود. وبینارها می‌توانند هم به صورت صوتی و هم بصری برگزار شوند و با توجه به اینکه برای مشارکت در آن‌ها تنها نیاز به اتصال اینترنت است، به سرعت می‌توانید انبوهی از مخاطب به دست آورید.

وبینارها به صورت خاص در حوزه‌هایی نظیر فینتک، تکنولوژی و سرویس‌های مالی محبوبیت دارند. برای شروع به کار باید حوزه تخصصی خود را انتخاب کنید و به سراغ نرم‌افزار وبینار مناسب بروید. یک استراتژی تبلیغاتی کارآمد هم نیاز دارید تا شرکت‌کنندگان وبینار به رقمی معقول برسد. بعد از این، قادر به کسب درآمد هرچه بیشتر از طریق افیلیت مارکتینگ درون وبینارهای خود نیز خواهید بود.

کسب درآمد با کپی‌رایتینگ

کپی‌رایترها به تولید گستره وسیعی از محتوای تبلیغاتی و متنی می‌پردازند که می‌توانند توجه مخاطبان را جلب کرده و به افزایش فروش محصولات یا سرویس‌های یک برند منجر شوند. یک کپی‌رایتر به صورت معمول به تولید محتوایی نظیر بروشورهای فروش، محتوای تحت وب، اسکریپت فروش، ایمیل‌های فروش، اسکریپت‌های ارائه، شیت‌های داده محصول و مقالات تخصصی می‌پردازد.

تقاضا برای کپی‌رایتینگ همیشه وجود دارد و برندهای بزرگ، پولی کلان به کپی‌رایترهای حرفه‌ای می‌پردازند تا قادر به ساخت کمپین‌های تبلیغاتی موثر باشند. متونی که به شکلی درگیرکننده نوشته شده‌اند و عاری از ایرادات ادبی هستند می‌توانند حسابی برای شما درآمدزایی کنند. چنین کسب و کاری را می‌توان از خانه به راه انداخت، نیازی به منابع چندان نیست و از تمام مزایا و انعطاف‌پذیری‌های فعالیت فری‌لنسری نیز لذت خواهید برد. هرچه اعتبار کارتان بالاتر باشد، درآمد هم بیشتر می‌شود. علاوه بر پس‌زمینه و تجارب شغلی مرتبط، لازم است رزومه‌ای درخشان هم داشته باشید تا مشتریان بالقوه را تحت تاثیر قرار دهید. در ابتدا می‌توانید سرویس‌های خود را به رایگان در اختیار کسب‌ و کارهای مختلف قرار دهید تا رزومه مورد نیاز شکل بگیرد.

ساخت و فروش دوره‌های آنلاین

معمولا وقتی به صحبت درباره یک ایده کسب و کار اینترنتی می‌پردازیم، به مخاطبان پیشنهاد می‌کنیم که دوره‌های آنلاین مربوطه را پشت سر بگذارند تا دانشی کافی راجع به حوزه مورد نظر به دست آورند. اما این دوره‌های آنلاین از کجا می‌آیند؟ اگر در حوزه‌ای خاص متخصص هستید، می‌توانید به تولید دوره‌های آموزشی آنلاینی بپردازید که از سیر تا پیاز یک موضوع را به مشارکت‌کنندگان آموزش می‌دهند. گذشته از دانش تخصصی در حوزه مورد نظرتان، نیازمند تطبیق یافتن با قواعد تولید مدیا هم هستید تا آموزه‌ها را در فرمت‌های مختلف ویدیو، پادکست، وب‌سایت یا حتی اپلیکیشن انتقال دهید.

یکی از اصلی‌ترین مزایای این مدل تجاری آن است که به محض اتمام روند تولید محتوای آموزشی، می‌توانید به صندلی تکیه داده و ریلکس کنید. دوره آموزشی شما تا زمانی که در دسترس باقی بماند به کسب درآمد ادامه می‌دهد.

کسب درآمد با مشاوره آنلاین منابع انسانی

مشاوران منابع انسانی به کسب و کارها کمک می‌کنند تا به بهترین بهره‌وری ممکن با کارمندان خود دست یابند. از جمله مسئولیت‌های این شغل می‌توان به پیاده‌سازی برنامه‌های مدیریت استعداد، رسیدگی به جنبه‌های قانونی اشتغال، تعیین پیکربندی ترفیع سمت در شرکت و ارائه مشاوره راجع به چگونگی ایجاد محیطی سالم و متنوع در سازمان‌ها اشاره کرد. اگر پس‌زمینه‌ای در دنیای منابع انسانی دارید، هیچ دلیلی وجود ندارد که همین حالا به سراغ کسب و کاری دیجیتال نرفته و برای خودتان کار نکنید. فعالیت در این صنعت معمولا نیازمند شبکه‌ای وسیع از ارتباطات است که به فونداسیونی برای یافتن مشتریان تازه تبدیل خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که در پلتفرم‌های آنلاین فعالیتی چشمگیر دارید و یک برنامه تبلیغاتی برای پرومد ایده کسب و کار اینترنتی و سرویس‌های خود بسازید.

کسب درآمد با نویسندگی فنی

نویسندگی فنی یک مهارت تمام‌عیار است. در این شغل، شما باید اطلاعات شدیدا تخصصی را تبدیل به متونی قابل هضم برای عموم مردم کنید. نویسندگان فنی اکنون بیشتر از هر زمان دیگر مورد توجه قرار گرفته‌اند و شرکت‌های مختلف به استخدام نویسندگان مستقل می‌پردازند تا به برنامه‌های تجاری، مشخصات محصول و پروپوزال‌های مالی سر و سامان بدهند. پیش از هر چیز در این حوزه نیازمند مهارت‌های نگارشی بی‌نظیر هستید و گرامری بی‌نقص. به همین شکل، باید در حوزه‌ای مشخص تجربه و دانش داشته باشید که می‌تواند هرچیزی باشد، از امور مالی گرفته تا مهندسی.

اما نویسندگی فنی گاهی شکلی آسان‌تر هم به خود می‌گیرد و برای مثال شاید یک روز مشتریان از شما بخواهند که به تولید یک دستورالعمل استفاده از مایکروویو بپردازید. شمار و تنوع پروژه‌هایی که در اختیار یک نویسنده فنی قرار می‌گیرد بی‌نظیر است.

ایده کسب و کار اینترنتی

کسب درآمد از ساخت پادکست

صنعت پادکست از سال ۲۰۱۸ به بعد رشدی انفجاری داشته است. پادکست‌ها راهکاری برای دنیای سریع امروزی به حساب می‌آیند و می‌توانند در حرکت یا در هر شرایطی که امکان مطالعه متن یا تماشای ویدیو میسر نیست مصرف شوند. در حال حاضر گستره وسیعی از پادکست‌ها را شاهد هستیم، از پادکست‌های سرگرم‌کننده و دانش‌محور گرفته تا ترکیبی از هر دو. تولیدکنندگان پادکست اساسا فایل‌هایی صوتی و دیجیتالی می‌سازند. به لطف پلتفرم‌هایی نظیر اسپاتیفای، اپل پادکستز، کست‌باکس و سیمپل‌کست نیز دسترسی به این فایل‌ها آسان‌تر از همیشه شده است.

تولید پادکست کاری بسیار انعطاف‌پذیر است. می‌توانید در هر حوزه‌ای، راجع به هر موضوعی و تقریبا از هر جایی پادکست بسازید. نرم‌افزارهای مورد نیاز نیز یا با قیمتی بسیار ارزان در دسترس قرار گرفته‌اند یا اصلا نیازی به پرداخت هزینه بابت آن‌ها نیست. درحالی که اکنون می‌توان بیش از ۸۰۰ هزار پادکست در جهان یافت، مهم‌ترین مسئله یافتن موضوعی است که کمتر به آن پرداخته شده باشد و توجه شنوندگان را به خود جلب کند.

کسب درآمد با مارکت‌پلیس خرید اجتماعی

در چنین پلتفرم‌هایی، مشتریان به جای اینکه قادر به خرید محصولات مجزا از یکدیگر باشند، قادر به مشاهده پیشنهادات خاص خواهند بود. مارکت‌پلیس‌های خرید اجتماعی به معرفی و ارائه باندل‌هایی شامل چندین کالای مختلف می‌پردازند که توسط فروشندگان مستقل توزیع شده‌اند. اساسا این باندل‌ها را می‌توان به ویترین یک فروشگاه تشبیه کرد که محصولات مختلف در آن به شکلی خلاقانه و جذاب از لحاظ بصری کنار یکدیگر چیده شده‌اند تا بیشترین تمایل را در مشتریان به وجود آورند.

جای تعجب ندارد که این ایده کسب و کار اینترنتی خلاقانه در حوزه فروش کالا، بیش از هر چیز مورد توجه دوست‌داران فشن و زیبایی قرار گرفته است. مارکت‌پلیس خرید اجتماعی می‌تواند یک وب‌سایت یا حتی کانالی در شبکه‌های اجتماعی باشد که خریداران را به فروشندگان متصل می‌کند، در صدد دریافت بازخورد مشتریان برمی‌آید و در عین حال به تسهیل فرآیند بازرگانی الکترونیکی می‌پردازد.

کسب درآمد با مشاوره مدیریت پروژه دورکار

وظیفه مشاور مدیریت پروژه ارائه پیشنهاد، برنامه و راهکاری مدیریتی مورد نیاز مشتریان برای پیش بردن پروژه‌های تیمی است. از جمله مسئولیت‌های چنین شخصی می‌توان به نظم بخشیدن به جلسات، افزایش دانش تیم ناظر بر پروژه نسبت به صنعت و به پایان رساندن پروژه‌ها است. از جمله نرم‌افزارهایی که مشاوران برای بهبود کار خود از آن‌ها استفاده می‌کنند می‌توان به MS Project و SharePoint و Project Server اشاره کرد. از آن‌جایی که مدیریت پروژه عمدتا راجع به برنامه‌ریزی است، بسیاری از مشاوران به سراغ نرم‌افزارهای دیگری مانند Odoo و OpenProject نیز می‌روند تا کارهای خود را مرتب کنند. مشخصا برای کسب درآمد از سمت شغلی مشاور مدیریت پروژه دورکار باید تجربیاتی در این حوزه کسب کرده و ارتباطاتی نسبتا گسترده داشته باشید. درک نیازهای مشتری، مهم‌ترین پیش‌نیاز برای موفقیت در این شغل است. بنابراین باید چشم‌اندازی که مشتریان برای پروژه خود ترسیم کرده‌اند را به خوبی متوجه شوید و کانال‌ها را برای برقراری ارتباط و تعامل مداوم باز بگذارید.

کسب درآمد از طریق مشاور مالی فری‌لنسر

به عنوان یک مشاور مالی، وظیفه شما کمک به اشخاص و کسب‌ و کارها برای دستیابی به راهکارهایی خواهد بود که باعث می‌شوند اهداف مالی امکان‌پذیر شوند. تقاضا برای مشاوران مالی روز به روز بیشتر می‌شود و شمار قابل توجهی از صاحبان کسب و کار و افراد عادی به دنبال مشاوره برای سرمایه‌گذاری هوشمندانه و صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند. از جمله سرویس‌هایی که یک مشاور مالی ارائه می‌کند می‌توان به برنامه‌ریزی برای دوران بازنشستگی، برنامه‌ریزی برای هزینه‌های دانشگاهی، برنامه‌ریزی برای خرید املاک و تحلیل‌های کلی سرمایه‌گذاری اشاره کرد. اگر پس‌زمینه‌ای مالی یا در ارائه سرویس‌های مالی تجربه دارید، به راحتی قادر به تحقق یک کسب و کار اینترنتی در حوزه مشاوره مالی از خانه خواهید بود.

کسب درآمد از دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ تکنیکی در مدیریت زنجیره تامین کالا است که شامل خرید و دلیوری محصول می‌شود، بدون اینکه هیچوقت نیاز به تعامل فیزیکی با کالا باشد. به جای انبار کردن محصولاتی که در فروشگاه خودتان موجود هستند، در این تکنیک صرفا به سفارش محصولات از یک تامین‌کننده می‌پردازید و بعد از دریافت سفارش، آن را مستقیما به دست مشتری خود می‌رسانید. اصلی‌ترین مزیت دراپ شیپینگ این است که نیازی به سرمایه‌گذاری اولیه برای خرید و انبار کردن محصولات نخواهد بود. با این همه باید اطمینان حاصل کنید که تامین‌کنندگان دراپ شیپینگ به سرعت به دلیوری محصولات می‌پردازند و عملکردی قابل اطمینان دارند. تنها به این صورت است که می‌توانید سرویسی معرکه به مشتریان بدهید. در ابتدای کار می‌توانید با کسب و کارهای کوچک برقرار کنید و نظر آن‌ها را راجع به یک همکاری بالقوه جویا شوید.

ایده کسب و کار اینترنتی

کسب درآمد با ساخت افزونه کروم

افرادی که در دنیای تکنولوژی دستی بر آتش دارند می‌توانند مهارت خود را صرف تولید یک افزونه برای مرورگر کروم کنند. افزونه‌های کروم به شخصی‌سازی مرورگر کاربران می‌پردازند و امکان دستیابی به قابلیتی خاص که به صورت پیش‌فرض خبری از آن نیست را مهیا می‌سازند. اساسا هدف از ساخت افزونه، بهبود تجربه کاربر و توانایی‌های مرورگر است. یکی از مشهورترین افزونه‌های امروزی که احتمالا نام آن به گوش خیلی‌ها آشنا باشد، Adblocker است که از نمایش تبلیغات در وب‌سایت‌های گوناگون جلوگیری می‌کند. به محض اتمام روند ساخت افزونه، می‌توانید آن را درون استور گوگل کروم بفروشید.

مرورگر کروم اکنون محبوب‌ترین مرورگر جهان به حساب می‌آید و ترافیکی باورنکردنی را در استور خود میزبانی می‌کند. بنابراین دیده شدن در این پلتفرم کاری آنقدرها دشوار نیست. لازمه کسب درآمد از این ایده کسب و کار اینترنتی دستیابی به محصولی حقیقتا نوآورانه است. ضمنا قابلیت مد نظرتان باید نیازی عمومی را برطرف کند تا بتوانید توجه قشر عظیمی از کاربران گوگل کروم را به خود جلب نمایید.

 

کسب درآمد از فروش لوگو و کار طراحی

فری‌لنسرهایی که به طراحی کارهای گرافیکی می‌پردازند، از طریق فروش لوگو و دیگر محصولات مرتبط با دنیای طراحی می‌توانند به درآمدی کلان دست پیدا کنند. برای شروع کافی است یک وب‌سایت و چند نرم‌افزار طراحی در اختیار داشته باشید. مهم‌ترین نکته برای کسب موفقیت در این حوزه این است که رزومه‌ای قابل توجه یا حداقل چند نمونه کار در وب‌سایت خود داشته باشید تا مشتریان بالقوه قادر به مشاهده توانایی‌های شما باشند. با تبلیغ کردن در وب‌سایت‌های مرتبط نیز می‌توانید کارآفرینان و استارتاپ‌های تازه‌کار را هدف قرار دهید.

برای آشنایی با نحوه طراحی محصولات مختلف مطالب خوبی در مجله فرادرس تهیه شده است که می‌توانید آن‌ها را در فهرست زیر مشاهده کنید.

کسب درآمد با ساخت نرم‌افزار شخصی‌سازی شده برای مشتریان فری‌لنسر

اگر یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار ماهر هستید، می‌توانید با تولید راهکارهای نرم‌افزاری شخصی‌سازی شده برای مشتریان فری‌لنسر به کسب درآمد قابل توجه بپردازید. فری‌لنسرها معمولا قادر به استفاده از نرم‌افزارهایی نیستند که توسط کسب و کارهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، چرا که نیازهایی در مقیاس بسیار بسیار کوچک‌تر دارند. از آن‌جایی که بسیاری از فری‌لنسرها به ارائه سرویس‌های منحصر به فرد می‌پردازند، استفاده از نرم‌افزارهای از پیش آماده کمک چندانی به آن‌ها نمی‌کند. بنابراین تقاضای فراوان برای ساخت راهکارهای نرم‌افزاری شخصی‌سازی شده وجود دارد. جذب مشتری هم در این ایده کسب و کار اینترنتی آسان است. تبلیغات پولی در وب‌سایت‌های فری‌لنسری می‌توانند شما را به شکلی معرکه در معرض دید بازار هدف قرار دهند.

کسب درآمد با تولید و فروش دستور غذا

آن دسته از افراد علاقه‌مند به خوراکی‌ها یا افرادی که مهارت فراوان در پخت‌وپز دارند می‌توانند از دست‌پخت‌های آشپزخانه‌ای خود کسب درآمد کنند. برای مثال می‌توانید به تولید و فروش دستور غذاهایی بپردازید که از طریق یک وب‌سایت آنلاین به دست مشتریان می‌رسند یا می‌توانید یک کتاب الکترونیکی بنویسید. در دنیای سلامت، تناسب اندام و همینطور فشن، تقاضا برای رژیم‌های متنوع سر به فلک کشیده است. از جمله ترندهای امروزی می‌توان به رژیم‌های گیاه‌خواری و دستور غذاهای کم‌شکر اشاره کرد.

تولید دستور غذا و پاسخ دادن به ترندهای روز می‌تواند به افزایش فروش کسب و کار آنلاین شما منجر شود. ضمنا مردم عاشق تماشای تصاویر زیبا از خوردنی‌های گوناگون هستند. بنابراین حتما به سراغ یک تصویربردار حرفه‌ای بروید تا تصاویری بی‌نظیر از خوراکی‌ها ثبت کند و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی گوناگون به اشتراک بگذارید. غذاهای جذاب حسابی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند و این یعنی به سرعت قادر به جذب جامعه‌ای وسیع از فالوئرها و به تبع آن، افزایش درآمد از ایده کسب و کار اینترنتی خود خواهید بود.

کسب درآمد از سرویس نریشین و صداگذاری آنلاین

جامعه امروز ما شکلی پرمشغله‌تر از همیشه به خود گرفته و شدیدا وابسته به تکنولوژی است. به همین خاطر بسیاری از مردم حالا به سراغ کتاب‌های صوتی رفته‌اند که می‌توان حین رانندگی، ورزش یا حتی کار کردن در خانه به آن‌ها گوش سپرد. گذشته از ایده کسب و کار اینترنتی نریشن‌خوانی برای کتاب‌های صوتی، کمپانی‌ها نیازمند صداگذاری روی انبوهی از محتوای گوناگون هستند: از کمپین‌های تبلیغاتی گرفته تا دوره‌های آموزشی آنلاین.

تولید محتوای صوتی کاری کم‌دردسر است که می‌تواند از خانه هم انجام شود. تنها چیزی که نیاز دارید یک میکروفون قابل قبول و چند نرم‌افزار ادیت و ضبط صدای حرفه‌ای است. البته یافتن مشتریان کاری دشوارتر خواهد بود و تخمین‌ها نشان می‌دهد که هنرمندان صوتی یک سوم از وقت خود را صرف یافتن مشتری می‌کنند. تا جایی که می‌توانید رد پای خود در شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها، تبلیغات پولی و کمپین‌های ایمیلی افزایش دهید. لطف بزرگی که می‌توانید به خود کنید، ساخت یک دمو است. مشتریان می‌خواهند بدانند که می‌توانند چه انتظاراتی از سرویس شما داشته باشند. یک لطف دیگر این است که به سراغ دوره‌های آنلاین صداگذاری بروید تا با تکنیک‌های کنترل تنفس آشنا شوید.

ایده کسب و کار اینترنتی

کسب درآمد از مبادله رمزارزها

بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۷ به شکلی باورنکردنی رشد کرد و تا همین امروز یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری باقی مانده است. مبادله رمزارز با مبادله ارزهای سنتی تفاوت دارد و اساسا خبری از مرد میانی (یا همان بانک) نیست. در عوض رمزارزها به صورت مستقیم میان خریداران و فروشندگان مبادله می‌شوند. اگر می‌خواهید به کسب درآمد از بازار رمزارزها بپردازید، نخست باید درکی کامل از این بازار به دست آورید. لازم است روی ترندهای رمزارز مطالعه کنید و پیش از سرمایه‌گذاری، با ساز و کارهای بازار سهام هم آشنا باشید. بهترین راه برای کسب درآمد، استفاده از متد خرید و هلد است. این یعنی که برای مثال مقداری بیت‌کوین را با قیمت پایین می‌خرید و آنقدر صبر می‌کنید تا قیمت آن به بیشترین میزان ممکن برسد. سپس کوین‌های خود را می‌فروشید و سودی قابل توجه به دست می‌آورید.

اگر در پی مبادله رمزارز بودید، بهتر است حداقل در ابتدای راه به سراغ چهار رمزارز برتر جهان بروید: بیت‌کوین، لایت‌کوین، اتریوم و ریپل. این رمزارزها برای مدتی طولانی در دسترس بوده‌اند و گزینه‌ای امن‌تر به حساب می‌آیند. اما به خاطر داشته باشید که مبادله رمزارز همواره تجارتی پرخطر بوده و خواهد بود.

کسب درآمد از مشاوره سئو

سئو برای موفقیت هر کسب و کاری ضروری به حساب می‌آید. SEO مخفف Search Engine Optimization (یا بهینه‌سازی موتور جستجو) است و متخصصین این حوزه باید از بهینه بودن محتوای یک وب‌سایت و نمایش آن در رده‌های بالای نتایج جستجو اطمینان حاصل کنند. بالا بردن رده‌بندی یک وب‌سایت در نتایج جستجو می‌تواند به افزایش چشمگیر ترافیک ورودی و در نتیجه، افزایش چشمگیر درآمد منجر شود.

متخصصین سئو باید با روش‌های جستجوی کلمات کلیدی آشنا باشند تا کلمات مناسب برای استفاده در تیترها، سرتیترها، توضیحات، مقالات و هر متن دیگری که در وب‌سایت قرار می‌گیرد را بیابند و رنک آن را بالا ببرند. سئو برای کارآفرینی دیجیتال در هر حوزه‌ای ضروری است و این یعنی امروز با بیشترین میزان تقاضا برای مشاوران سئو روبه‌رو هستیم. برای ورود به این حوزه باید در صنعت تجربه داشته و با مفاهیم سئو مانند جستجوی کلمه کلیدی، اسپایدرهای موتور جستجو و لینک‌سازی آشنایی داشته باشید. به همین ترتیب لازم است رویه‌ای تحلیلی در پیش بگیرید و به برداشت‌های گوناگون از داده خام برسید.

در جهان تکنولوژی-محور امروزی، سرویس‌های شما خود به خود فروش خواهند رفت و یافتن مشتری تنها مانع میان شما و موفقیت است. بنابراین برای خود یک وب‌سایت بسازید و در شبکه‌های اجتماعی نظیر لینکدین کارتان را تبلیغ کنید. برای کسب درآمد بیشتر، به شرکت در دوره‌های آنلاین برنامه‌نویسی یا بازاریابی آنلاین هم فکر کنید تا اعتبار بیشتری به ایده کسب و کار اینترنتی خود ببخشید.

کسب درآمد با مشاوره فری‌لنس دیتابیس

در حالی که کسب و کارها در سراسر جهان از کاغذبازی‌های خود می‌کاهند، روز به روز داده‌ها و اطلاعات بیشتری به صورت آنلاین ذخیره‌سازی می‌شود. اکثر این داده‌ها سر از دیتابیس‌های آنلاینی درمی‌آورند که درون سرورهایی متشکل از کامپیوترهای متصل به یکدیگر هاست می‌شوند. این دیتابیس‌ها می‌توانند ساختاری بسیار پیچیده داشته باشند و شرکت‌های کوچک‌تر به صورت خاص معمولا منابع یا تخصص لازم برای مدیریت آن‌ها را ندارند. اینجا شما در نقش مشاور فری‌لنسر وارد میدان می‌شوید. اگر دانشی کافی در حوزه آی‌تی و دیتابیس‌ها دارید، می‌توانید از خانه به ارائه سرویس‌های مشاوره بپردازید و درآمدی واقعا تحسین‌برانگیز از ایده کسب و کار اینترنتی خود به دست آورید.

کسب درآمد از ادیت ویدیو

اگر کارتان با دوربین و تدوین ویدیو خوب است، انبوهی از فرصت‌های درآمدزایی را پیش روی خود خواهید یافت. در حال حاضر بی‌شمار کسب و کار و رویداد تجاری در جهان داریم که نیازمند تدوین ویدیو هستند، چه در حال صحبت راجع به کمپین‌های تبلیغاتی باشیم و چه مصارف درون سازمانی. علاوه بر این‌ها طی چند سال اخیر شاهد ظهور انبوهی از پلتفرم‌های تدوین ویدیو گوناگون بوده‌ایم که در کنار نرم‌افزارهای سنتی‌تر، تدوین ویدیو و تبدیل شدن به تدوینگری حرفه‌ای را آسان‌تر کرده‌اند.

در آغاز راه باید بازار هدف خود را بیابید. آیا می‌خواهید ویدیوهای سازمانی را تدوین کنید؟ آیا می‌خواهید به ساخت ویدیوهای عروسی‌ها بپردازید؟ شاید هم بخواهید کمپین‌های تبلیغاتی را پیش ببرید. تصمیم‌گیری راجع به بازار هدف باعث می‌شود سرویس‌های واضح‌تر به مشتریان بالقوه ارائه کنید. سپس باید برای خود رزومه بسازید. اکثر تدوینگرهای ویدیوی تازه‌کار، سرویس‌های خود را به صورت رایگان در اختیار چند مشتری ایده‌آل نخست خود می‌گذارند. این معامله‌ای برد-برد برای هر دو طرف است و راهی عالی برای اینکه مجموعه‌ای از نمونه کارهای ارزشمند فراهم آورید. رزومه‌سازی به شما اجازه می‌دهد در گذر زمان هزینه بیشتری بابت ادیت ویدیو دریافت کنید و مشتریان ارزشمندتری به دست آورید. لینکدین و یوتیوب بهترین پلتفرم‌های ممکن برای نمایش کارهای قبلی شما و جذب مشتری به حساب می‌آیند.

کسب درآمد از توسعه‌دهندگی وب

دیگر به زحمت می‌توان کسب و کاری را یافت که نیازمند یک وب‌سایت نباشد، در عین حال بسیاری از مردم به مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی وب‌سایت مخصوص خود دسترسی ندارند. به عنوان یک توسعه‌دهنده وب، می‌توانید سرویس‌هایی بی‌نظیر در اختیار شرکت‌ها گوناگون بگذارید و هیچوقت با کمبود مشتری مواجه نمی‌شوید. اما فعالیت در چنین بازار پرتقاضایی بدین معنا نیز هست که باید با بی‌شمار توسعه‌دهنده وب دیگر وارد رقابت شوید. بنابراین بهترین راه برای افزایش بهره‌وری این ایده کسب و کار اینترنتی انتخاب بازار هدف مناسب است. برای مثال می‌توانید روی صنعتی خاص نظیر بازرگانی دیجیتال یا نوعی مشخص از طراحی وب‌سایت تمرکز کنید.

مثل بسیاری از کسب و کارهایی که در این لیست به آن‌ها اشاره شده، لازم است به پرومد کار خود از طریق شبکه‌های اجتماعی بپردازید، به سراغ لیست‌های ایمیل بروید و در لینکدین هم فعالیت گسترده داشته باشید. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات توسعه‌دهندگان وب هم این است که تا تخلیه سرمایه کامل کسب و کار صبر می‌کنند و آن موقع بالاخره به سراغ کمپین‌های تبلیغاتی می‌روند. تبلیغات را همواره در اولویت ایده کسب و کار اینترنتی قرار دهید و به وضوح خواهید دید که پول، پول می‌آورد.

برای شروع مسیر یادگیری توسعه وب می‌توانید از مطالب مجله فرادرس نیز استفاده کنید:

ایده کسب و کار اینترنتی

کسب درآمد از اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی

محبوبیت سایت‌هایی نظیر یوتیوب و رشد سریع پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام به ظهور شغلی تازه و بسیار سودده منجر شده است: اینفلوئسری شبکه‌های اجتماعی. کسب و کارهای مختلف به همکاری با این «اینفلوئنسرها» (یا به عبارت دیگر افرادی که جامعه مخاطبان بسیار بزرگی در اکانت‌های اجتماعی خود دارند) می‌پردازند و کمپین‌های تبلیغاتی خود را به کمک آن‌ها پیش می‌برند. این تکنیکی بسیار نویدبخش در دنیای بازاریابی و تبلیغات است که تقریبا در هر صنعتی استفاده می‌شود.

در جهان اینفلوئنسرها زمانی بیشترین شانس را خواهید داشت که بازاری متمرکز و هدفمند بیابید و برند خود را پیرامون آن بسازید. به دنبال موضوعی بروید که قادر به تولید محتوای مداوم راجع به آن باشید. با توجه به اینکه شمار زیادی از جوانان امروزی می‌خواهند اینفلوئنسر شوند، با بازاری بسیار اشباع روبه‌رو هستیم، خصوصا در حوزه‌های غذا، فشن، سبک زندگی و تناسب اندام. برای تلاش خستگی‌ناپذیر آماده شوید: برخلاف آنچه عموم مردم تصور می‌کنند، زندگی یک اینفلوئنسر به هیچ وجه آسان یا شدیدا مفرح نیست. از سوی دیگر باید منتظر میزان درآمد متغیر در هر ماه باشید، خصوصا طی ماه‌های ابتدایی که هنوز به مقدار کافی از تاثیرگذاری بر مخاطبان دست نیافته‌اید. هنگام عقد قراردادهای پولی با برندها و کسب و کارها، دسترسی به جامعه‌ای بزرگ از فالوئرها بزرگ‌ترین برگ برنده شما خواهد بود. به دست آوردن فالوئر نیز عمدتا با تولید محتوای مداوم امکان‌پذیر می‌شود. به صورت مشابه باید تمام کانال‌های اجتماعی خود را به‌روز نگه دارید و با مخاطبان در تعامل باشید. تگ و منشن کردن برندها هم استراتژی خوبی برای جلب توجه آن‌ها به ایده کسب و کار اینترنتی و اکانت‌های اجتماعی شما خواهد بود.

کسب درآمد از مدیر شبکه اجتماعی

به عنوان یک مدیر شبکه اجتماعی، شما به همکاری با اشخاص، برندها و کسب‌ و کارها خواهید پرداخت و فعالیت‌های آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی را پیش می‌برید یا در اصل به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی می‌پردازید. یک مدیر شبکه اجتماعی باید به صورت روزانه به پایش و سنجش عملکرد اکانت‌های مشتریان خود بپردازد و تغییراتی اعمال کند که شرایط را بهبود می‌دهند. بسیاری از مدیران شبکه‌های اجتماعی از ابزارهایی مانند Buffer و Hootsuite و Sprout Social برای مدیریت اکانت‌های مشتریان خود استفاده می‌کنند و به کمک آن‌ها قادر به انجام کارهایی مانند انتشار محتوا در زمان بهینه و پاسخ دادن به طرفداران هستند. اگر می‌خواهید مدیر شبکه اجتماعی شوید یک وب‌سایت بسازید و از صفحات اجتماعی شخصی خود برای به دست آوردن مشتری بهره بگرید. به همین ترتیب می‌توانید اشخاص سرشناس را در شبکه‌های اجتماعی یا لیست‌های ایمیل هدف قرار دهید. در این شغل، اکانت‌های خودتان در شبکه‌های اجتماعی نقش رزومه را ایفا می‌کنند. اگر اکانت‌های خودتان عملکردی آنقدرها چشمگیری نداشته باشند چرا یک کسب و کار باید به شما اطمینان کند؟

 

کسب درآمد از طراحی گرافیکی فری‌لنس

به عنوان یک طراح گرافیک، به همکاری با برندهایی خواهید پرداخت می‌خواهند از طریق محتوای بصری با مشتریان و مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند. در این ایده کسب و کار اینترنتی عمدتا به صورت پروژه‌ای با شرکت‌های مختلف همکاری خواهید داشت و از جمله چنین پروژه‌هایی می‌توان به طراحی پوستر، بیلبورد، لوگو و بسته‌بندی محصولات اشاره کرد. طراحان گرافیکی معمولا از نرم‌افزارهایی مانند ادوبی فوتوشاپ، ادوبی ایلوستریتور و Dreamweaver برای خلق آثار خود استفاده می‌کنند.

کسب درآمد از توسعه اپلیکیشن

اگر در حوزه طراحی و توسعه اپلیکیشن مهارت دارید، می‌توانید همین حالا این ایده کسب و کار اینترنتی را تبدیل به تجارتی پرسود کنید. در سال‌های اخیر بسیاری از کسب و کارها یک اپلیکیشن مخصوص به خود نیز طراحی کرده‌اند، از خطوط هوایی و سوپرمارکت‌ها گرفته اینفلوئنسرهای تناسب اندام و دیکشنری‌های آنلاین. توسعه‌دهندگان اپلیکیشن هیچوقت به این اندازه مورد تقاضا قرار نگرفته‌اند و به این زودی‌ها هم از کار بی‌کار نخواهند شد. برای کسب درآمد از همکاری با هر برند یا شخصی، نخست نیاز به یک رزومه دارید. بهترین روش برای ساخت روزمه این است که سرویس‌های خود را به رایگان در اختیار چند شرکت معتبر قرار دهید. به محض توسعه اپلیکیشن‌هایی که نخستین مشتریان از آن‌ها راضی بودند، رزومه معتبر شما به وجود آمده و مشتریانی که پول‌های کلان می‌پردازند از راه خواهند رسید. کار خود را با تصمیم‌گیری راجع به پلتفرم هدف آغاز کنید: مثلا iOS یا اندروید یا ویندوز. از دسترسی به دانش کافی اطمینان حاصل کنید؛ برای مثال کسب مدرکی در زمینه علوم کامپیوتر یا مهندسی می‌تواند یک نقطه شروع عالی باشد، اما در عین حال می‌توانید به سراغ دوره‌های آنلاین هم بروید.

گام بعدی بازاریابی است. سعی کنید شبکه‌ای بزرگ شامل مهم‌ترین افراد حاضر در صنعت برای خود بسازید. یا می‌توانید به کارآموزی بپردازید که آن هم راهی عالی برای برقراری ارتباط با افراد موثر است. با هر شرکتی که می‌دانید خواستار توسعه اپلیکیشن است ارتباط برقرار کنید. حتی متقاعد کردن شرکت‌هایی که به چنین گزینه‌ای فکر نکرده‌اند هم آنقدرها سخت نخواهد بود و تقریبا هر شرکتی از توسعه اپلیکیشن نفع می‌برد.

کسب درآمد با گیمینگ

اگر یادتان باشد بالاتر گفتیم که هر ایده کسب و کار اینترنتی را می‌توان به تجارتی پرسود تبدیل کرد. هنوز هم پای حرفمان هستیم. هر ایده‌ای، حتی گیمر حرفه‌ای بودن می‌تواند کسب و کاری سودده برای شما به ارمغان بیاورد. شاید باورش سخت باشد، اما گیمینگ امروز به تجارتی بسیار پر درآمد تبدیل شده و بسیاری با بازی کردن به کسب درآمد چند هزار دلاری در ماه می‌پردازند. گیمرهای حرفه‌ای معمولا به دو صورت درآمدزایی می‌کنند: از طریق استریم در پلتفرم‌هایی نظیر یوتیوب و توییچ یا با شرکت در مسابقات بین‌المللی بازی‌های ویدیویی. با استریم بازی‌های محبوب هم می‌توانید از مبالغ اهدایی مخاطبان خود کسب درآمد کنید و هم از طریق همکاری با برندهای معتبر و اسپانسرشیپ. مسابقات بین‌المللی هم این روزها با جوایزی میلیون دلاری برگزار می‌شوند و می‌توانید در تورنومنت‌های بسیاری از بازی‌های محبوب مانند Counter Strike: Global Offensive یا DotA 2 یا Call of Duty شرکت کنید.

اما تبدیل شدن به گیمر حرفه‌ای را کاری آسان تلقی نکنید. یک گیمر حرفه‌ای اساسا بازی کردن را به عنوان شغل خود انتخاب کرده و نمی‌توان فعالیت‌های او را با کسی که چند ساعت در روز و صرفا برای سرگرمی بازی می‌کند مقایسه کرد. یک گیمر حرفه‌ای نیازمند دیسیپلین و برنامه‌ریزی روزانه است. این یعنی زمانی که علاقه‌ای به بازی کردن ندارید هم باید به تجربه بازی‌ها ادامه دهید. گیمرهای شدیدا حرفه‌ای حتی همراه با اعضای تیم خود به اجاره فضایی می‌پردازند که در آن برای ساعاتی طولانی از روز تمرین می‌کنند.

ایده کسب و کار اینترنتی

کسب درآمد از گوست‌رایتینگ

اشخاص و برندهای مختلف گاهی به استخدام گوست‌رایتر یا سایه‌نویسان می‌پردازند تا به جای آن‌ها به نگارش هرچیزی، از مقاله و سخنرانی گرفته تا کتاب و بلاگ پست مشغول شوند. مردم زمانی به استخدام گوست‌رایترها می‌روند که زمان، منابع یا توانایی‌های لازم برای نگارش متون را ندارند. گوست‌رایترها با نام مشتری خود فعالیت می‌کنند و این یعنی هیچ‌جا نامی از خود آن‌ها برده نمی‌شود. به همین خاطر هم می‌توان مبالغ بسیار بالاتری نسبت به نویسندگی رایج دریافت کرد و به همین دلیل به عنوان یک ایده کسب و کار اینترنتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

کسب درآمد از خرید و فروش کتاب‌های دست دوم

کتاب‌ها همواره مشتریان خاص خود را دارند و علی‌رغم ظهور کتاب‌های الکترونیکی، کتاب‌های چاپی همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. خیلی از اوقات رمان‌ها یک ‌بار خوانده و برای همیشه درون کتابخانه رها می‌شوند. اما شما می‌توانید وارد میدان شده و با ایده کسب و کار اینترنتی خرید و فروش کتاب‌های دست دوم، به درآمدی قابل قبول برسید. کتاب‌های دست دوم را می‌توان از منابع گوناگونی خریداری کرد، از فروشگاه‌های آنلاین گرفته تا فروشگاه‌های مخصوص خیریه یا حتی فروشگاه‌های فیزیکی. به این ترتیب می‌توانید به سراغ کتاب‌هایی بروید که قیمت پایینی دارند و در شرایطی خوب باقی مانده‌اند. در همین راستا لازم است یک موضوع و تم مشخص هم برای کتاب‌های خود انتخاب کنید تا برندی مشخص با مخاطبانی مشخص پدید آید. قیمت‌گذاری رقابتی در اقتصادی که خرید کتاب را برای مردم دشوار کرده می‌تواند برگ برنده شما برای دستیابی به موفقیت و همینطور کسب سود باشد.

کسب درآمد از آموزش زبان

برای مدتی بسیار طولانی، افرادی نظیر دانشجویان و حتی معلمین و استادان تمام‌وقت دبیرستان و دانشگاه، از آموزش زبان به عنوان راهی برای کسب درآمد هرچه بیشتر استفاده کرده‌اند. اما حالا که در عصر اپلیکیشن‌هایی نظیر زوم و اسکایپ به سر می‌بریم و تقریبا هرکسی به اینترنت دسترسی دارد، آموزش زبان از خانه آسان‌تر از همیشه شده است. برای ورود به این حوزه حتی لزوما نیازی به آشنایی با یک زبان خارجی هم نیست. خیلی از اوقات ممکن است با دانشجویانی پیشرفته و خارجی روبه‌رو شوید که برای مثال می‌خواهند به تمرین مهارت‌های مکالمه خود به زبان فارسی بپردازند.

کسب درآمد از مترجمی آنلاین

توریسم، استخدام و ژورنالیسم تنها برخی از بی‌شمار صنایعی هستند که نیاز پیوسته به سرویس‌های ترجمه دارند. اگر به دو زبان تسلط دارید، مترجمی زبان یکی از پردرآمدترین و پرتقاضا‌ترین مشاغلی خواهد بود که در زندگی تجربه خواهید کرد و می‌توانند به عنوان ایده کسب و کار اینترنتی مورد توجه قرار بگیرند. به عنوان یک مترجم می‌توانید به بازگردانی گستره وسیعی از محتوا بپردازید. برای مثال ممکن است مشتریان سازمانی خواستار بازگردانی متونی تبلیغاتی شوند، یک ناشر ممکن است خواستار انتشار تازه‌ترین رمان یک نویسنده معروف به زبان فارسی شود و بی‌شمار شخص حقیقی هم به دنبال ترجمه مدارک و مستندات خود هستند تا بتوانند پروسه دریافت ویزا را طی کنند.

مترجمی نیازمند اندکی پژوهش و توجه نشان دادن به جزییات است. یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های کار یک مترجم، بازگردانی صحیح لحن موجود در متن اصلی است که به زبانی دیگر نوشته شده. اگر در یک حوزه خاص تخصص و تجربه دارید، در همان حوزه می‌توانید به مترجمی تخصصی بپردازید و بابت سرویس‌های خود هزینه‌ بیشتری دریافت کنید. مترجمین حوزه درمان برای مثال اگر با اصطلاحات پزشکی آشنایی داشته باشند نرخ بسیار بالاتری را بابت ترجمه یک متن طلب می‌کنند. همین موضوع راجع به مترجمان دو حوزه مهندسی یا تکنولوژی هم مصداق دارد. ناگفته نماند که مترجمان معمولا به صورت کلمه‌ای پول می‌گیرند، اما می‌توانید خواستار پرداخت هزینه به ازای پروژه یا به صورت ساعتی نیز شوید.

کسب درآمد از تولید و فروش رژیم‌های غذایی

صنعت سلامت و تناسب اندام جهان آنلاین را به تصرف خود درآورده است. این صنعت به عنصری مهم در فرهنگ عمومی مردم و به خصوص جوانان تبدیل شده است. شما اینفلوئنسرهای تناسب اندام در اینستاگرام و یوتیوب طی سال‌های اخیر به شکلی باورنکردنی افزایش یافته و هرکدام از آن‌ها به انتشار کلیپ‌های ورزشی، دستور غذا و محتوای مربوط به سبک زندگی می‌پردازند. با افزایش توجه‌ها به رژیم‌های غذایی سالم و از سوی دیگر ظهور گیاه‌خواری، اکنون بازاری گسترده برای فروش رژیم‌های غذایی شکل گرفته است.

فروش رژیم غذایی یک ایده کسب و کار اینترنتی آسان برای درآمدزایی از طریق صنعت سلامت و تناسب اندام به حساب می‌آید. البته پیش از فروختن هر محصولی که ادعای بهبود سلامت بدن را دارد، باید با متخصصینی که به اندازه کافی روی آن محصول پژوهش کرده‌اند صحبت کنید. مانع بزرگ بعدی میان شما و کسب درآمد از رژیم‌های غذایی، دستیابی به جامعه مخاطبان است. رقابت در این بازار آنقدر زیاد است که برای موفقیت راهی جز دست زدن به ابتکارات تازه و صیقل دادن هرچه بیشتر ایده کسب و کار اینترنتی خود ندارید. برای دستیابی به این مخاطبان، بهترین روش استفاده همزمان از چندین شبکه اجتماعی است.

کسب درآمد با تست اپلیکیشن

تسترهای اپلیکیشن به صورت موازی با توسعه یک اپلیکیشن به بررسی ابعاد مختلف آن می‌پردازند تا از کارکرد و پرفورمنس مناسب آن اطمینان حاصل شود. کار تستر اپلیکیشن شناسایی هرگونه مشکلی است که اختلالی در تجربه کاربری نرم‌افزار وارد می‌کند. کار کردن در منزل به عنوان یک تستر اپلیکیشن نیازمند هیچ تجربه یا سرمایه آغازینی نیست و می‌تواند یک کار جانبی مناسب برای دانشجویان، فری‌لنسرها و هرکسی که به دنبال اندکی درآمد بیشتر است به حساب آید.

جمع بندی ایده کسب و کار اینترنتی

اگر مطلب را تا اینجا مطالعه کرده باشید، به شکل مناسبی ایده کسب و کار اینترنتی خود را شناسایی کرده‌اید و می‌توانید با استفاده از منابع معرفی شده و تدوین بوم کسب و کار ناب، فعالیت‌های فروش آنلاین خود را توسعه دهید.

بر اساس رای ۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Big CommerceEntrepreneur Handbook
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *