آموزش بیت کوین — رایگان و از صفر تا صد

آموزش بیت کوین — رایگان و از صفر تا صد

بیت کوین یک روش پراخت همتا به همتا است که به صورت غیرمتمرکز و توزیع شده فعالیت می‌کند. این ارز دیجیتال در سال 2009 به عنوان اولین رمز ارز کار خود را آغاز کرد. در ایجاد بیت‌کوین تکنولوژی‌های مختلف رمزنگاری و توابع هش استفاده شده است اما اصلی‌ترین نوآوری آن معرفی تکنولوژی بلاک چین است. بلاک چین به عنوان یک پایگاه داده غیرمتمرکز و توزیع شده در کنار تکنیک‌های رمزنگاری و ایده‌های اقتصادی، امکان ایجاد یک سیستم مالی امن و بدون نیاز به واسطه را در بیت کوین فراهم کرده است. در بخش آموزش ارزهای دیجیتال می‌توانید مفاهیم و اصطلاحات تخصصی این حوزه را آموزش ببینید.

ثبت و تایید تراکنش‌ها در بیت کوین توسط ماینرهای توزیع شده در کل جهان انجام می‌شود. ماینرها دستگاه‌های محاسباتی هستند که با صرف انرژی، صحت اطلاعات تراکنش‌ها را تایید می‌کنند و در ازای آن کارمزد تراکنش‌ها و بیت‌کوین‌های جدید ساخته شده را دریافت می‌کنند. در اصل، فعالیت ماینرها امکان انتقال پول در شبکه بیت کوین را فراهم کرده است.

تکنولوژی استفاده شده در بیت کوین برای انتقال امن و بدون واسطه هر نوع اطلاعات دیگر نیز قابل استفاده است. پس از معرفی بیت کوین، پروژه‌های ارز دیجیتال مختلف با اهداف متفاوت ایجاد شده‌اند که در بخش معرفی ارزهای دیجیتال می‌توانید در مورد آن‌ها مطالعه کنید. هر کدام از این پروژه‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند اما برای درک آن‌ها نیاز است که ابتدا نحوه کار بیت کوین و مسائل مربوط به آن بررسی شود. پس از کسب اطلاعات از ارزهای مختلف می‌توانید با کسب دانش از بخش آموزش ترید ارزهای دیجیتال به معامله‌گری در بازار ارزهای دیجیتال بپردازید.

در مجله «فرادرس» تا به امروز مطالب زیادی در مورد بیت کوین، نحوه کار آن، تکنولوژی‌های مختلف استفاده شده در آن، طریقه استخراج و مباحث مربوط به ارزش و پشتوانه آن منتشر شده است. مطالعه این مطالب به شما کمک می‌کند تا با فلسفه ایجاد ارزهای دیجیتال و تکنولوژی‌های آن آشنا شوید و سرمایه‌گذاری درست و مطمئنی داشته باشید. فهرست این مقالات را می‌توانید در ادامه این صفحه مشاهده کرده و با کلیک روی هر کدام آن را مطالعه کنید.