تقلب نامه (Cheat Sheet) فرمول های انتگرال

۱۲۷۸۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ دی ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱ دقیقه
تقلب نامه (Cheat Sheet) فرمول های انتگرال

تقلب نامه (Cheat Sheet)، متنی کوتاه اما جامع پیرامون یک موضوع مشخص است. هدف اصلی ارائه تقلب‌نامه، انتقال مفاهیمِ مرتبط با یک موضوع به صورت کامل، در کمترین زمان ممکن است. با استفاده از تقلب‌نامه می‌توان چکیده مفاهیم بیان شده در کلاس‌های درس را در مدت زمانی بسیار اندک فرا گرفت. بنابراین در هنگام تمرین، حل سوالات و یا شب امتحان به جای ورق زدن کتابی چند صد صفحه‌ای می‌توانید با مراجعه به تقلب‌نامه به مقصود خود دست یابید. با توجه به اهمیت بیان شده، وبلاگ فرادرس اقدام به انتشار تقلب‌نامه‌هایی در حوزه‌های گوناگون کرده است. به منظور دسترسی به این تقلب‌نامه‌ها می‌توانید از این لینک استفاده کنید. نوشته حاضر در برگیرنده تقلب نامه حسابان، پیرامون «مفاهیم و فرمول های انتگرال» است.

فهرست مطالب این نوشته

تقلب‌نامه فرمول های انتگرال

در این تقلب‌نامه، ابتدا فرمول‌های محاسبه انتگرال توابع مختلف ارائه شده، سپس کاربرد‌‌هایی از آن و نهایتا روش‌های عددیِ محاسبه انتگرال شرح داده شده است. همچنین، فرمول محاسبه انتگرال توابع مثلثاتی به تفکیک بیان شده‌اند. یکی از کابرد‌های انتگرال محاسبه حجم و سطح اشکال مختلف هندسی است. در تقلب‌نامه «مفاهیم و فرمول های انتگرال» روش‌ها و روابط مربوط به محاسبه سطح و حجم اشکال نیز ارائه شده است. به‌طور خلاصه، این تقلب‌نامه موضوعات زیر را در بر دارد:

در صورت مفید بودن مطلب فوق، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

^^

بر اساس رای ۶۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Pauls Online NotesPauls Online Notes
۶ دیدگاه برای «تقلب نامه (Cheat Sheet) فرمول های انتگرال»

یادش بخیر ریاضی، مشتق، انتگرال دانشگاه.

یادش بخیر ریاضی، مشتق، انتگرال

سلام ، به نظر یک اشتباهی وجود داره توی بخش انتگرال توابع مثلثاتی( ستون دوم ، ردیف سوم) ، نوشتید انتگرال tanu برابره با ln secu ، در حالی که باید میشد: -ln cosu ، با تشکر از سایت بینظیرتون

سلام و روز شما به خیر؛

هر دو رابطه یکسان و برابر هستند و در نتیجه انتگرال مورد نظر شما صحیح محاسبه شده است. در حقیقت، $$\frac{1}{cos\ u}=sec\ u$$ است.

از همراهی شما با فرادرس خرسندیم.

یه تحقیق در مورد سیاه چاله های فضایی انجام دادم به یه نتیجه کلی رسیدم که انرژی کل کهکشان از قوص کمان کوانتومی می باشد یک هزارم انرژی موجود در سیال سیاه چاله ها برابر ۱۲۰ سال انرژی زمینی هستش که در کمان اول ۳ برابر انرژی خروجی بیشتر از کمان آخر می باشد و

با سلام
لطفا تقلب نامه زبان برنامهنویسی سی شارپ هم بذارید با تسکر

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *