تبدیل فایل های PDF به فرمت های دیگر — راهنمای ابزارهای آنلاین و رایگان

۹۲۴۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
تبدیل فایل های PDF به فرمت های دیگر  — راهنمای ابزارهای آنلاین و رایگان

فایل‌های PDF یکی از قدیمی‎ترین و در عین حال متداول‌ترین قالب برای متون و اسناد مختلف محسوب می‌شوند. فلسفه پیدایش این فرمت اسناد به زمانی باز می‌گردد که هنوز در دنیای رایانه‌ها استاندارد فراگیری همچون یونیکد برای نمایش متون پیدا نشده بود. بنابراین شرکت Adobe به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در این حوزه فرمت PDF را برای ذخیره‌سازی اسناد در قالبی که بیشترین شباهت را به متون پرینت شده داشته باشد ابداع کرد. یکی از مشکلاتی که در خصوص فرمت PDF وجود دارد این است که امکان ویرایش و تبدیل فایل‌های تحت این فرمت دشوار است. از این رو در این مطلب فهرستی از ابزارهای آنلاین و رایگان را برای تبدیل فایل‌های PDF به شما معرفی می‌کنیم.

۱. تبدیل تصاویر JPG به فایل PDF

با استفاده از این ابزار (+) می‌توانید فایل‌های تصویری خود با فرمت JPG (یا JPEG) را به فایل‌های PDF تبدیل کنید. این ابزار علاوه بر JPG، از فرمت‌های تصویری PNG ،BMP ،GIF و TIFF هم پشتیبانی می‌کند.

۲. تبدیل فایل PDF به فایل WORD

این وب‌سایت (+) بهترین مبدل PDF به Word است و در آن می‌توانید فایل‌های PDF را به فایل‌های Word تبدیل کنید و نیازی به نصب هیچ برنامه دیگری هم نیست.

۳. تبدیل فایل‌ PDF به تصاویر JPEG

آیا می‌خواهید فایل‌های PDF خود را به تصاویر JPEG تبدیل کنید؟ فقط کافی است به این وب‌سایت (+) مراجعه و فایل PDF خود را ثبت کنید. این سایت به صورت آنلاین PDF را به JPEG تبدیل می‌کند. همچنین می‌توانید فایل نهایی را در قالب یک فایل Zip دانلود کنید. این سایت ساده‌ترین راه برای تبدیل PDF به فرمت JPG است.

۴. تبدیل فایل PDF به فایل XLS

این وب‌سایت(+) بهترین سرویس را برای تبدیل فایل‌های PDF به XLS یا همان اکسل (صفحه گسترده) ارائه می‌کند. بدین ترتیب بدون نصب هیچ برنامه‌ای فایل‌های PDF خود را به فرمت اکسل تبدیل کنید.

۵. مبدل دیگر برای تبدیل تصاویر JPG به فایل PDF

آیا فایل JPG دارید ولی فایل PDF می‌خواهید؟ با استفاده از این وبسایت (+) به صورت آنلاین و در چند ثانیه فایل JPG خود را به PDF تبدیل کنید؛ فقط کافی است فایل JPG را از طریق این وب‌سایت انتخاب و روی دکمه مورد نظر کلیک کنید. پس از چند لحظه فایل PDF شما آماده است.

۶. تبدیل فایل DjVu به فایل PDF

شاید فرمت «djvu» چندان برای شما آشنا نباشد، اما بد نیست بدانید که آنهم یک فرمت مشابه PDF است که برای اسناد متنی و کتاب‌های الکترونیکی کاربرد دارد. اگر با فایلی تحت فرمت djvu برخورد کرده‌اید و می‌خواهید آن را به فرمت رایج‌تر و کاربردی‌تر PDF‌ تبدیل کنید، این وبسایت (+) می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. جهت انجام چنین تبدیلی، فقط فایل مورد نظر را انتخاب، آپلود و روی دکمه Convert کلیک کنید. می‌توانید پیشرفت فرآیند تبدیل شدن را به صورت زنده ببینید و سپس فایل PDF نهایی را دانلود کنید.

۷. تبدیل فایل PDF به فایل HTML

این وب‌سایت (+) یکی از دقیق‌ترین و بهترین مبدل‌های PDF به HTML است و در آن می‌توانید فایل‌های PDF را به HTML تبدیل کنید، آنهم بدون نیاز به نصب هیچ نرم‌افزار اضافه‌ای.

۸. مبدلی دیگر برای تبدیل فایل PDF به فایل HTML

این وب‌سایت (+) ابزاری ارائه کرده است که فقط با یک کلیک به شما امکان تبدیل PDF به HTML را می‌دهد. کافی است فایل PDF را آپلود و روی دکمه‌ Convert and Download کلیک کنید. فقط چند ثانیه نیاز دارید که فایل تبدیل‌ شده را با کلیک کردن روی دکمه‌ی Download در دستگاه خود ذخیره کنید.

۹. تبدیل فایل PDF به اسناد DOC و برعکس

با استفاده از سرویس این وب‌سایت (+) می‌توانید اسناد تحت فرمت DOC یا همان سند‌های Word خود را به PDF تبدیل کنید و یا عکس این عمل را با حفظ تمام فرمت‌های موجود انجام دهید. البته باید این نکته را نیز ذکر کنیم که متاسفانه سرویس این وبسایت برای اسناد فارسی چندان عملکرد مطلوبی ندارد.

۱۰. مبدلی دیگر برای تبدیل تصاویر JPG به فایل PDF

این ابزار مبدل آنلاین (+) یک ابزار سریع برای تبدیل تصاویر JPG به فایل PDF است و امکان تبدیل فرمت همزمان چندین تصویر را دارد.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۳۹۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
list.ly
۱۱ دیدگاه برای «تبدیل فایل های PDF به فرمت های دیگر — راهنمای ابزارهای آنلاین و رایگان»

میخواستم فایل پی دی اف به ورد تبدیل کنم ولی تبدیل نشد اگر کسی میداند کمک کند.

سلام من یک پی دی اف فارسی رو به ورد تبدیل کردم ولی متنش خراب شده باید چیکار بکنم؟

فایل pdf چگونه به فرمت esf تبدیل می‌شود؟؟؟لطفا راهنمایی بفرمایید

من میخواستم pdf رو به لینک ورود تبدیل کنم که هر چقدر میگردم نیست.اگه کسی میدونه لطفا بگه

علاقه دارم کمی در رابطه با پاورپونت بدانم و از گزارش موجود پاور پونت بسازم ؟

سلام، وقت شما بخیر؛

برای شروع یادگیری پاورپوینت می‌توانید از مطلب «آموزش پاورپوینت» مجله فرادرس استفاده کنید و یا فیلم «آموزش پاورپوینت مجموعه فرادرس»‌ را ببینید.

از اینکه با مجله فرادرس همراه هستید از شما بسیار سپاسگزاریم.

تبدیل pdf به عکس خوب بود اما چرا دونه دونه تبدیل کرد مثلا pdf من 10 صفحه بود 10 تا عکس جدا برام تبدیک کرد.چطوری تو یه فایل تبدیل شه؟

سلام . من مشکل تبدیل pdfفارسی به excel رو حل کردم.

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *