معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه استخدامی — نکات و ترفندها + تلفظ و مثال

۲۱۱۰۰ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۳ دی ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۲۰ دقیقه
معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه استخدامی — نکات و ترفندها + تلفظ و مثال

در بسیاری از موارد شاهد این مسئله بوده‌ایم که برای مصاحبه‌های شغلی به زبان انگلیسی با استرس زیادی مواجه شده‌ایم و در نهایت نتیجه رضایت‌بخشی حاصل نشده است. برای موفقیت در مصاحبه شغلی، لازم است موارد مهمی را مدنظر داشته باشیم. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم به معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه استخدامی بپردازیم و نکات و ترفندهای مربوط به آن را به کمک مثال یاد بگیریم.

چگونه در مصاحبه انگلیسی خود را معرفی کنیم؟

برای این‌که بتوانید به خوبی از عهده معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه استخدامی برآیید، در ابتدا، هفت نکته مهم را توضیح داده‌ایم که می‌تواند کمک زیادی در افزایش اعتمادبه‌نفس و آمادگی برای مصاحبه داشته باشد.

  1. ابتدا درباره محل کار و مصاحبه‌کنندگان تحقیق کنید و اطلاعات کافی به دست بیاورید.
  2. برای مصاحبه لباس مناسبی بپوشید.
  3. از عوامل ایجادکننده حواس‌پرتی دوری کنید و ارتباط چشمی در طول مصاحبه برقرار کنید.
  4. بخندید، اعتمادبه‌نفس داشته باشید و احساس راحتی کنید.
  5. از زبان بدن به طور حرفه‌ای و گویا استفاده کنید.
  6. سلام و احوال‌پرسی کوتاهی را آماده کنید و سپس شروع به معرفی خود کنید.
  7. معرفی خود را از قبل با دوستی تمرین کنید تا اگر نقطه‌ضعفی دارید، آن را به شما گوشزد کند و در عین حال راهکارهایی برای بهتر شدن معرفی شما ارائه دهد.

تأثیر اولیه می‌تواند نقش مهمی در درک کارفرما از شما به عنوان متقاضی آن حرفه داشته باشد. آنچه در مرحله اول مصاحبه به زبان می‌آورید، می‌تواند در نتیجه نهایی تفاوت ایجاد کند. این تفاوت می‌تواند خوب یا بد باشد. بدون شک نمی‌خواهید فردی بدون مهارت‌های اجتماعی به نظر برسید. در عوض، باید نشان دهید که مهارت‌های کاری و ارتباطی را دارید تا در صورت استخدام شدن، فرد مفیدی برای محیط کار خود باشید.

برخی از مدیران حتی ممکن است بر اساس تأثیر اولیه ضعیفی که شخص متقاضی دارد، او را تأیید نکنند. برای مثال، دیر آمدن به مصاحبه یا چک کردن تلفن همراه در طول مصاحبه، می‌تواند باعث تردید در استخدام فرد برای شغل موردنظر شود و در نهایت به این نتیجه برسند که او فاقد تمرکز لازم برای به دست آوردن آن موقعیت شغلی است.

معرفی خود به انگلیسی هنگام ورود

قبل از این‌که وارد اتاق مصاحبه شوید، معرفی کوتاهی را با کسی که با شما سلام و احوال‌پرسی می‌کند، آماده کنید. به محض ورود، نام و دلیل حضور خود را به منشی دفتر بگویید. به طور مثال می‌توانید با جمله‌های زیر شروع کنید.

My name is Tim Jones, and I have an interview scheduled with John Smith at 2 p.m.

اسم من «تیم جونز» است و برنامه مصاحبه با «جان اسمیت» را در ساعت ۲ بعدازظهر دارم.

I'm Janine Bellows, and I have an appointment with Jack Clark at 10 a.m.

من «جانین بلوز» هستم و با «جک کلارک» در ساعت ۱۰ صبح قرار ملاقات دارم.

در اولین برخورد خود با اعضای شرکت، سعی کنید رفتاری محترمانه و توأم با تواضع داشته باشید. بسیاری از مدیران از منشی خود درباره نحوه برخورد شما در اولین دیدار خواهند پرسید. بنابراین، به کوچک‌ترین مسائل در بدو ورود توجه کافی داشته باشید تا هم تأثیر اولیه خوبی بگذارید و هم در ادامه مصاحبه موفق عمل کنید.

معرفی خود به انگلیسی هنگام ملاقات با مدیر

شاید مجبور شوید چند دقیقه‌ای برای مصاحبه منتظر بمانید. در آن صورت، یا شما را به اتاق مصاحبه راهنمایی می‌کنند یا مدیر در اتاق پذیرش به استقبال شما می‌آید. در هر صورت، زمانی را به معرفی کردن خود اختصاص دهید، حتی اگر قبلاً رزومه پر کرده‌اید و درباره شما اطلاعاتی در دسترس است.

اگر نشسته‌اید، از جای خود بلند شوید و در صورت امکان با فرد مصاحبه‌کننده دست دهید. به او بگویید که از دیدار ایشان خوشحالید، لبخند بزنید و ارتباط چشمی برقرار کنید. برای مثال می‌توانید از جمله زیر استفاده کنید.

I'm Tina Lionel, it's a pleasure to meet you.

من «تینا لیونل» هستم، از دیدن شما خوشوقتم.

با دقت به حرف‌های مصاحبه‌کننده گوش دهید و لباس مناسبی بپوشید. اگر فکر می‌کنید ممکن است دچار استرس شوید، درباره شرکت تحقیق کنید، معرفی خود را از قبل آماده کنید و افکار مثبتی را در ذهن خود پرورش دهید تا از نگرانی شما کم شود.

تصویر مردی که کت‌شلوار به تن دارد

معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه استخدامی آنلاین

در برخی موارد ممکن است مصاحبه به صورت آنلاین باشد. در این حالت، چند دقیقه‌ای زودتر برای آن آماده شوید و مطمئن باشید که سیستم شما به خوبی عمل می‌کند. وارد شدن با تأخیر به بستر مصاحبه، به منزله جدی نگرفتن مصاحبه است و اشتباه بزرگی به شمار می‌رود. حتی ممکن است در روند مصاحبه اختلال ایجاد کند. برای مثال، ممکن است به دلیل تأخیر دچار استرس شوید یا فرصت معرفی خود را به دلیل کمبود وقت از دست بدهید.

مستقیم به دوربین نگاه کنید و سعی کنید تمرکز خود را در طول مصاحبه به دوربین بدهید. در این حالت شما با مصاحبه‌کننده خود ارتباط چشمی برقرار کرده‌اید. فرد مصاحبه‌کننده ابتدا خودش را به شما معرفی خواهد کرد. پس از آن، می‌توانید در پاسخ به او از جمله‌های زیر استفاده کنید.

Hi. I'm Sylvia. It's a pleasure to meet you.

سلام. من «سیلویا» هستم. از دیدن شما خوشوقتم.

Hello [interviewer name], I'm Katie, and I'm looking forward to talking with you.

سلام [نام مصاحبه‌کننده]. من «کتی» هستم و مشتاق صحبت کردن با شما هستم.

I'm Jason. Thank you for taking the time to speak with me today.

من «جیسون» هستم. از این‌که امروز وقت خود را به صحبت کردن با من اختصاص می‌دهید، سپاس‌گزارم.

نمونه متن معرفی انگلیسی در مصاحبه استخدامی

برای درک بهتر تمامی مواردی که در این مطلب راجع به معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه استخدامی مطرح شد، در ادامه به چند نمونه متن معرفی اشاره کرده‌ایم. از این نمونه‌ها می‌توانید برای شروع مکالمه استفاده کنید.

ساختار کلی متن معرفی به انگلیسی در مصاحبه

در ادامه، ساختار کلی متن معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه استخدامی را مشاهده می‌کنید.

Hello sir/madam,

It's my pleasure to speak with you. I am (Your Name). Basically, I belong to (City Name). I have been living in (City Name) for (No. of years/months) now. I stay here with my family. Besides my parents, there is a younger brother in my family. Currently, I am exploring job opportunities in the (Domain Name) as I have recently finished (Degree Name) from (University Name).

I am very interested in the (Domain of your interest). That was the reason I chose to pursue higher studies in (Program Name). Post that, my internship experience and other practical projects in the college further boosted my interest in (Field name) as a full-time career option.

Not only am I passionate about the field I graduated in (Mention field), I am also inclined towards creative activities such as dancing, painting, acting, etc. I have always been an active student in school and college. I have participated in many cultural events during my school and college days and have won many awards.

In my free time, I enjoy going out with friends and trying new cuisines. I also enjoy watching movies, listening to music, reading, working out, and going on road trips.

I am looking forward to knowing more about this opportunity and I will be happy to answer more questions.

در ادامه به چند نمونه متن معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه استخدامی همراه با ترجمه توجه کنید.

متن اول

Hi, my name is Ashley Harris. I am a recent graduate from Miranda House, Delhi University where I completed my bachelors in English Literature. I was the editor of the yearly periodical at Miranda House and also completed two internships at Caravan and The Indian Express. I am excited to find this position as an Assistant Editor at your organization and I believe I would be a great fit for this role.

ترجمه متن اول

سلام، اسم من «اشلی هریس» است. من اخیراً از خانه میراندا، دانشگاه دهلی فارغ‌التحصیل شده‌ام. در آنجا مقطع کارشناسی خود را در رشته ادبیات انگلیسی به پایان رساندم. من سردبیر مجله سالانه در خانه میراندا بودم و همچنین دو دوره کارآموزی را در «Caravan» و «The Indian Express» گذراندم. من برای یافتن این موقعیت به عنوان دستیار سردبیر در سازمان شما هیجان‌زده هستم و باور دارم که برای این نقش مناسب خواهم بود.

متن دوم

Thanks for giving me an opportunity to introduce myself to you, sir/madam. I am Sally Stanley and I put up in Delhi with my family ــ my mother and father. I have pursued BTech in Computer Science Engineering with a specialization in Networking and Security from VIT Vellore. I have recently appeared for the CCNA certification examination and I am awaiting the result. Since my school days, I have been quite passionate about computers and networks. Talking about my hobbies and interests, I love playing table tennis and I was the sports captain in my school. We have won quite a lot of inter-school and inter-state tournaments in table tennis and have brought laurels to the school.

ترجمه متن دوم

ممنون از این‌که به من فرصت دادید تا خودم را به شما معرفی کنم، آقا/خانم. من «سالی استنلی» هستم و با خانواده‌ام - پدر و مادرم - در دهلی زندگی کردم. من دوره BTech را در رشته مهندسی علوم کامپیوتر با تخصص در شبکه و امنیت از «VIT Vellore» ادامه داده‌ام. من اخیراً برای بررسی مدرک CCNA اقدام کرده‌ام و منتظر نتیجه هستم. از دوران مدرسه‌ام، علاقه زیادی به کامپیوتر و شبکه داشته‌ام. در مورد سرگرمی‌ها و علایقم، باید بگویم که عاشق بازی تنیس روی میز هستم و کاپیتان ورزش مدرسه‌ام بودم. ما در مسابقات بین مدرسه‌ای و بین ایالتی زیادی در بازی تنیس روی میز برنده شده‌ایم و افتخاراتی را برای مدرسه به ارمغان آورده‌ایم.

متن سوم

Hi, I am Harry Williams and I have been working as a digital marketing manager for 3 years now. I was a part of the SEO Marketing team at Leverage Edu for the last 2 years and before that, I worked for a year at Infinity Inc. I have a thorough knowledge of on-page and off-page SEO as well as content marketing tools. I believe that I am the right candidate for this profile since I have the required skills and experience. I assure you that I will give my best to expand your online reach and help you cater for a better online presence across different media channels.

ترجمه متن سوم

سلام من «هری ویلیامز» هستم و الان 3 سال است که به عنوان مدیر بازاریابی دیجیتال مشغول به کار هستم. من در 2 سال گذشته عضوی از تیم بازاریابی سئو در «Leverage Edu» بودم و قبل از آن، یک سال در «Infinity Inc» کار کردم. من دانش کاملی در مورد سئوی داخلی و خارجی و همچنین ابزارهای بازاریابی محتوا دارم. معتقدم که فرد مناسبی برای این پروفایل شغلی هستم، زیرا مهارت و تجربه لازم را دارم. من به شما اطمینان می‌دهم که تمام تلاش خود را برای گسترش دسترسی آنلاین شما به کار خواهم بست و به شما کمک می‌کنم تا حضور آنلاین بهتری در کانال‌های رسانه‌های مختلف داشته باشید.

متن چهارم

I’ve been working as an administrative assistant for three years. At my current job in the finance department of a midsize company, I handle scheduling, meeting and travel planning for four executives and 20 staff members. I also help prepare correspondence, presentations and reports. I'm known for being a detail-oriented, well-organized team player. I never miss deadlines, I’m a good communicator, and I can juggle multiple tasks at once. In my performance reviews, my supervisor always notes that he appreciates my professionalism and enthusiasm for the job. With this experience under my belt, I’m looking for an opportunity to take the next step in my career. I’m hoping to do so in an organization like yours that works to improve the environment, something I’m passionate about.

ترجمه متن چهارم

من سه سال است که به عنوان دستیار اجرایی کار می‌کنم. در شغل فعلی‌ام در بخش مالی یک شرکت نه‌چندان بزرگ، برنامه‌ریزی، برگزاری جلسات و برنامه‌ریزی سفر را برای چهار مدیر اجرایی و 20 کارمند انجام می‌دهم. من همچنین در تهیه مکاتبه‌ها، ارائه‌ها و گزارش‌ها کمک می‌کنم. به عنوان یک بازیکن تیمی جزئی‌نگر و منظم شناخته شده‌ام. من هرگز دیرتر از موعدهای تعیین شده کاری را انجام نمی‌دهم، روابط عمومی خوبی دارم و می‌توانم چندین کار را هم‌زمان انجام دهم. در بررسی عملکرد من، سرپرستم همیشه از حرفه‌ای بودن و اشتیاقم برای این کار قدردانی می‌کند. با این تجربه، به دنبال فرصتی برای برداشتن گام بعدی در حرفه‌ام هستم. امیدوارم این کار را در سازمانی مانند شما انجام دهم که برای بهبود محیط کار فعالیت می‌کند، چیزی که من به آن علاقه دارم.

تصویر خانمی که سر کار پشت لپ‌تاپ نشسته است.

نکات مهم درباره معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه استخدامی

بدون شک، در هر نوع مصاحبه‌ای، رعایت برخی نکات مهم و ضروری می‌تواند تأثیر زیادی بر نتیجه مصاحبه داشته باشد. در معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه استخدامی نیز بهتر است مواردی را در نظر داشته باشیم تا در مجموع بتوانیم به نتیجه دلخواه خود برسیم. در ادامه این مطلب قصد داریم به برخی از این موارد اشاره کنیم.

لباس مناسب بپوشید

اداره‌های مختلف ضوابط متفاوتی درباره لباس پوشیدن دارند. بنابراین، بهتر است قبل از مصاحبه ابتدا با شرایط و مقررات آن مکان آشنا شوید تا در روز مصاحبه طبق آن‌ها عمل کنید. یکی از این موارد، نوع پوشش است. برخی از اداره‌ها پوشش رسمی را قبول دارند و برخی دیگر با پوشش معمولی مشکل خاصی ندارند. بهتر است از قبل درباره پوشش مکان مدنظر تحقیق کنید و سپس برای حضور در آنجا آماده شوید.

نوع پوشش می‌تواند تأثیر زیادی در نتیجه نهایی مصاحبه داشته باشد. در واقع پوشش مناسب نشان‌دهنده شخصیت افراد است و به‌ویژه زمانی که مطابق با اصول و ضوابط محل کار باشد، به مراتب مؤثرتر خواهد بود. برای مثال، مصاحبه برای استخدام به عنوان مدیر یا مشاور مالی، به پوشش رسمی‌تری نیاز دارد. اگر نمی‌دانید چه لباسی بپوشید، قبل از رفتن به مصاحبه، با محل موردنظر تماس بگیرید و درباره عرف پوشش آن‌ها سؤال کنید. این کار نشان‌ می‌دهد که به اصول و مقررات آنجا احترام گذاشته‌اید. در ادامه به چند نکته زیر توجه کنید:

  • خودتان باشید. لباسی که می‌پوشید نشان‌دهنده شخصیت شماست، بنابراین از آن برای نشان دادن شخصیت خودتان کمک بگیرید. وقتی پوشش شما با رفتاری که در روز مصاحبه دارید هماهنگی داشته باشد، بیشتر می‌تواند فرد مصاحبه‌کننده را متقاعد و مجاب کند.
  • معذب نباشید. حرفه‌ای بودن و حرفه‌ای رفتار کردن به این معنی نیست که در لباسی که بر تن دارید، احساس معذب بودن کنید. لباسی را انتخاب کنید که در آن هم احساس راحتی دارید و هم اعتمادبه‌نفس شما را افزایش می‌دهد.

حرف‌های خود را از قبل آماده کنید

هنگام معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه شغلی برای اولین کلمه‌هایی که قرار است به زبان بیاورید، برنامه‌ریزی کنید. موقع معرفی، اعتمادبه‌نفس نیز امر بسیار مهمی به شمار می‌رود و اگر از قبل حرف‌های اولیه خود را برای روز مصاحبه آماده کنید، بدون شک شروع جسورانه‌تر و موفقیت‌آمیزتری خواهید داشت.

برای این‌که در همان ابتدای امر روابط محکمی ایجاد کنید و تأثیر اولیه مثبتی داشته باشید، جسورانه نام خود را بیان کنید. نباید طوری صحبت کنید که شخص مصاحبه‌کننده از شما بخواهد که حرف‌های خود را تکرار کنید. لحن صدا و نوع بیان شما نشان می‌دهد که اعتمادبه‌نفس کافی دارید، از فرصتی که در اختیار شما قرار داده شده هیجان‌زده هستید و می‌خواهید به وقت آن‌ها احترام بگذارید.

مطمئن شوید که نام مصاحبه‌کننده را یاد بگیرید و به خاطر بسپارید. گوش کنید و نام آن‌ها را در معرفی خود تکرار کنید تا در حین گفت‌وگو به خاطر داشته باشید. برای مثال می‌توانید از ترفند زیر استفاده کنید.

Interviewer: “Hi, my name is Max.”

You: “Max, it's a pleasure to meet you. My name is Sam.”

مصاحبه‌کننده: «نام من مکس است.»

شما: مکس، از دیدن شما خوشوقتم. اسم من سام است.»

تصویر شخصی با کت‌شلوار که با اعتماد‌به‌نفس ایستاده است.

برای آمادگی قبل از مصاحبه موارد زیر را تمرین کنید.

  • لبخند بزنید و به آن‌ها دست دهید، اما خیلی محکم دست‌ ندهید.
  • اسم خود را کامل و با صدای بلند و با اعتمادبه‌نفس کامل بگویید.
  • وقتی خودشان را معرفی کردند، با «...It’s nice to meet you» پاسخ دهید، سپس نام آن‌ها را با صدای بلند در انتها یا ابتدای جمله خود بیاورید. در این صورت در طول مصاحبه نام آن‌ها را فراموش نخواهید کرد.
  • اگر در حال مصاحبه تلفنی با شخص هستید یا از طریق ایمیل با او ارتباط برقرار کرده‌اید، می‌توانید از جمله زیر نیز استفاده کنید:

It’s nice to meet you in person.

شخصاً از آشنایی با شما خوشوقتم.

با زبان بدن آشنایی کامل داشته باشید

ارتباط غیرکلامی نیز از موارد مهمی است که باید در معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه استخدامی به خاطر داشته باشید. هنگامی که حین مصاحبه با افراد ملاقات می‌کنید، از زبان بدن کمک بگیرید. به عنوان مثال، ارتباط چشمی هنگام معرفی خود، یکی از مواردی است که به زبان بدن مربوط می‌شد و از این طریق به مصاحبه‌کنندگان نشان می‌دهید که درگیر گفت‌وگو هستید و می‌توانید به خوبی با همکاران آینده خود ارتباط برقرار کنید.

نکته: اگر هنوز مطمئن نیستید که چطور خود را معرفی کنید، از دوست یا یکی از اعضای خانواده خود برای تمرین کردن کمک بگیرید. حتی برای لباس پوشیدن نیز می‌توانید با او مشورت کنید. آینه نیز ابزار تمرینی خیلی خوبی در چنین مواقعی محسوب می‌شود.

شما احتمالاً در زندگی خود با صدها نفر ملاقات کرده‌اید. مصاحبه شغلی نیز شامل همان آداب و رسومی است که هنگام ملاقات با افراد جدید به کار می‌برید. مصاحبه‌کنندگان می‌خواهند هم‌تیمی خوبی را به جمع خود اضافه کنند - در واقع آن‌ها دوست دارند شاهد موفقیت شما در مصاحبه و استخدام باشند. بنابراین، وقتی در مصاحبه بعدی خود را معرفی می‌کنید، فراموش نکنید که داشتن اعتمادبه‌نفس، آمادگی قبلی و لبخند، کمک زیادی به شما خواهد کرد.

نحوه پاسخ دادن به سوال «Tell me about yourself»

معمولاً قبل از مصاحبه از شما خواسته می‌شود که چند دقیقه‌ای روی صندلی بنشینید و منتظر شخص مصاحبه‌کننده بمانید. از این فرصت کوتاهی که در اختیار دارید، حداکثر استفاده را ببرید. برای مثال مواردی را که به ذهن‌تان خطور می‌کند یادداشت کنید، یک لیوان آب بنوشید و چند نفس عمیق بکشید تا آرامش خود را به دست بیاورید و نگرانی و اضطراب را از خود دور کنید.

با ورود مصاحبه‌کننده/مصاحبه‌کنندگان، از جای خود بلند شوید و با آن‌ها سلام و احوال‌پرسی کنید. می‌توانید با آن‌ها دست بدهید و هم‌زمان نام خود را به طور کامل و با صدای واضح بیان کنید و لبخند بزنید. ممکن است مصاحبه‌کننده بداند که برای چه سمتی درخواست داده‌اید و در واقع رزومه شما را کامل خوانده باشد. با این حال، چند جمله کوتاه آماده کنید تا درباره خودتان بگویید و هدف خود را از درخواست این شغل مطرح کنید. برای مثال می‌توانید جمله‌ زیر را بگویید.

It’s great to meet with you to talk about the associate role on your events team.

دیدار با شما برای صحبت در مورد نقش مشارکتی در تیم رویدادهایتان بسیار عالی است.

پس از این مرحله و معرفی خود، می‌توانید معرفی کوتاهی از رزومه و سوابق کاری خود ارائه دهید. پس از آن به احتمال زیاد سؤال‌هایی در خصوص مصاحبه از شما مطرح می‌شود. این را هم در نظر داشته باشید که اگر آن‌ها شروع به مکالمه کردند، اجازه دهید آن را پیش ببرند و صحبت آن‌ها را قطع نکنید. اما اگر شما شروع‌کننده هستید، می‌توانید مانند متن زیر، معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه استخدامی را پیش ببرید. توجه داشته باشید که هم لحن و هم صدای شما واضح و گویا باشد.

I’m a graphic designer with over five years of experience specializing in creating beautiful, unique website experiences that make users’ time more enjoyable. I’m looking forward to growing my management skills to hopefully develop and inspire a team of my own.

من طراح گرافیک هستم با بیش از پنج سال تجربه و تخصص در ایجاد تجربیات زیبا و منحصربه‌فرد در وب‌سایت که باعث می‌شود کاربران از زمان خود لذت بیشتری ببرند. من مشتاقانه به دنبال بهبود مهارت‌های مدیریتی هستم تا به امید خدا تیم خودم را توسعه و الهام بخشم.

یکی از سؤال‌های متداول در مصاحبه استخدامی «tell me about yourself» است. به عبارت دیگر، فرد مصاحبه‌کننده از شما می‌خواهد که درباره خودتان صحبت کنید. اگر از قبل خود را برای این سؤال آماده کرده باشید، بهتر می‌توانید به آن پاسخ دهید. توضیحات خود را در این قسمت کاملاً گویا و مختصر ارائه دهید تا بتوانید به سؤال‌های دیگر نیز پاسخ دهید.

یکی از راه‌های متداول در معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه استخدامی این است که حین مصاحبه برگه‌ای داشته باشید و اگر نکته‌ یا سؤالی به ذهن‌تان رسید و نیاز بود مطرح کنید، آن را در انتهای مصاحبه بپرسید. توجه داشته باشید که سعی کنید حین مصاحبه خودتان باشید و طبیعی رفتار کنید.

نفس عمیقی بکشید و به سؤال‌ها جواب دهید. می‌توانید لحظه‌ای مکث کنید و به سؤال فکر کنید، سپس به آن پاسخ دهید. در واقع با این کار به مصاحبه‌کننده این حس را القا خواهید کرد که قصد دارید تمام تلاش‌تان را بکنید تا به بهترین شکل ممکن به سؤال‌ها پاسخ دهید. در مجموع، می‌توانیم پاسخ دادن به سؤال «tell me about yourself» را به سه دسته زیر تقسیم کنیم.

  • با صحبت کردن درمورد وضعیت فعلی خود شروع کنید.
  • به موارد مهم و کلیدی در رابطه با تجربه شغلی خود اشاره کنید و به درباره شغل قبلی خود به طور مختصر توضیحاتی را ارائه دهید.
  • با صحبت کردن درباره تأثیر تجربه کاری قبلی خود بر حرفه جدید و اهداف کاری خود، به این بخش پایان دهید.

در ادامه، چند نمونه پاسخ سؤال «tell me about yourself» با ترجمه آورده شده است. نمونه اول برای افراد باسابقه و نمونه دوم برای افراد کم‌تجربه است.

متن اول

I graduated with a Business degree in 2010, and was offered an account management position from a telecommunications company I had interned with. I loved working with customers and managing and growing my accounts, but the industry we were in just wasn’t very appealing to me. After that, I stayed a full year and learned a ton about how to build and manage accounts successfully and I ended up becoming a top performer in my group before leaving. I left there to pursue a very similar position within an industry I’m much more excited about- healthcare. I’ve been at this healthcare startup space for 2 years with this company and I feel ready to take my career to the next level so that’s why I’m currently looking for a new opportunity.

ترجمه متن اول

من در سال 2010 با مدرک بازرگانی فارغ‌التحصیل شدم و از یک شرکت مخابراتی که در آن کارآموزی کرده بودم، شغل مدیریت کاربران به من پیشنهاد شد. من عاشق کار با مشتریان و مدیریت و رشد کاربرهایم بودم، اما صنعتی که در آن بودیم برایم چندان جالب نبود. پس از آن، یک سال کامل ماندم و چیزهای زیادی در مورد نحوه ساخت و مدیریت موفقیت‌آمیز حساب کاربری یاد گرفتم و سرانجام، قبل از رفتن، در گروه خود به عنوان مدیر برتر شناخته شدم. من آنجا را ترک کردم تا موقعیت بسیار مشابهی را در صنعتی که بیشتر در مورد آن هیجان‌زده هستم - خدمات درمانی - دنبال کنم. من به مدت 2 سال در این فضای استارت‌آپ خدمات درمانی در این شرکت بوده‌ام و احساس می‌کنم آمادگی این را دارم که حرفه خود را به سطح بالاتری برسانم، به همین دلیل در حال حاضر به دنبال فرصت جدیدی هستم.

متن دوم

I graduated with a degree in Engineering two months ago. I chose that field of study because I’ve always been interested in math and physics, and a couple of family members told me it leads to great career options. One of my key accomplishments during my academic career was speaking at a conference on the topic of energy-efficient window design, based on research I had done for one of my senior-level classes. This led to an internship that I just wrapped up, so I’m actively looking for a full-time position now.

ترجمه متن دوم

من دو ماه پیش در رشته مهندسی فارغ‌التحصیل شدم. من آن رشته تحصیلی را انتخاب کردم، زیرا همیشه به ریاضی و فیزیک علاقه‌مند بوده‌ام و چند نفر از اعضای خانواده به من گفتند که برای این رشته، موقعیت‌های شغلی خیلی خوبی وجود دارد. یکی از موفقیت‌های اصلی من در طول دوران تحصیلی‌ام، سخنرانی در کنفرانسی با موضوع طراحی پنجره‌هایی با مصرف بهینه انرژی، بر اساس پژوهش‌هایی بود که برای یکی از کلاس‌های ارشد خود انجام داده بودم. این کار به دوره کارآموزی منجر شد که من به تازگی آن را به پایان رساندم، به همین دلیل در حال حاضر به دنبال موقعیت شغلی تمام‌وقت هستم.

تصویر لپ‌تاپی که بر روی میزی در یک اداره قرار دارد.

چه کارهایی در روز مصاحبه انجام ندهیم؟

علاوه بر این‌که باید با مواردی آشنا شویم که با رعایت کردن آن‌ها در روز مصاحبه بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم، لازم است مواردی را نیز در نظر داشته باشیم که انجام دادن آن‌ها ممکن است نتیجه منفی به دنبال داشته باشد. در ادامه سعی کرده‌ایم به تعدادی از کارهایی اشاره کنیم که در روز مصاحبه باید از انجام دادن آن‌ها خودداری کنیم.

  • سعی کنید هنگام صحبت کردن درباره رزومه خود از مثال کمک بگیرید و آن‌ را به گفت‌وگویی کاملاً طبیعی تبدیل کنید. قرار نیست داستانی را درباره خودتان تعریف کنید، بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید که تا می‌توانید رزومه خود را مختصر و گویا توضیح دهید.
  • از پرسیدن «what do you want to know» خودداری کنید. این سؤال نشان می‌دهد که برای مصاحبه آمادگی لازم را ندارید.
  • داستان زندگی یا خاطرات شخصی خود را بازگو نکنید. فقط به تجربه شخصی خود مربوط به توانایی‌های کاری و حرفه‌ای اشاره مختصری داشته باشید.
  • وقت زیادی را صرف معرفی کردن خود نکنید و اجازه دهید شخص مصاحبه‌کننده سؤال‌های دیگری مطرح کند.
  • با غرور، اعتمادبه‌نفس و بدون هر گونه ترس و استرس درباره خود صحبت کنید.
  • از مصاحبه‌کننده در طول مصاحبه چیزی نپرسید. اگر سؤالی ذهن‌تان را مشغول کرده، آن را یادداشت کنید و در انتهای مصاحبه مطرح کنید.

نمونه سوالات رایج در مصاحبه استخدامی

پس از معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه استخدامی، نوبت به سؤال‌های مصاحبه می‌رسد. در این موقع باید با نهایت صبر و آرامش و با اعتمادبه‌نفس کافی به آن‌ها پاسخ دهید. در بسیاری از مصاحبه‌های شغلی، سؤال‌هایی مطرح می‌شود که به طور متداول از بیشتر متقاضیان پرسیده شده است. در ادامه این مطلب، به تعدادی از سؤال‌های رایج انگلیسی در مصاحبه استخدامی اشاره خواهیم کرد.

با در نظر گرفتن این سؤال‌ها می‌توانید از قبل پاسخ‌هایی را برای آن‌ها آماده کنید تا در روز مصاحبه با اعتمادبه‌نفس بیشتر و استرس کمتری به آن‌ها پاسخ دهید. به همین دلیل، برای هر یک از سؤال‌های مصاحبه، نمونه پاسخ‌هایی را نیز در ادامه آورده‌ایم.

Could you tell me about yourself and describe your background in brief?

I come from a small town, where opportunities were limited. Since good schools were a rarity, I started using online learning to stay up to date with the best. That’s where I learned to code and then I went on to get my certification as a computer programmer. After I got my first job as a front-end coder, I continued to invest time in mastering both front- and back-end languages, tools, and frameworks.

How did you hear about this position?

I learned about the position through LinkedIn as I’ve been following your company’s page for a while now. I’m really passionate about the work you’re doing in X, Y, and Z areas, so I was excited to apply. The required skills match well with the skills I have, and it seems like a great opportunity for me to contribute to your mission, as well as a great next move for my career.

What type of work environment do you prefer?

That sounds great to me. I like fast-paced work environments because they make me feel like I’m always learning and growing, but I really thrive when I’m collaborating with team members and helping people reach a collective goal as opposed to competing. My last internship was at an organization with a similar culture, and I really enjoyed that balance.

How do you deal with pressure or stressful situations?

I realize stressful situations are always going to come up, and I definitely have had to learn how to navigate them throughout my career. I think I get better at it with every new experience. While working on a new product launch at my last company, for example, things were not going according to plan with my team. Instead of pointing fingers, my first reaction was to take a step back and figure out some strategies around how we could solve the problem at hand. Previously, I may have defaulted to panicking in that situation, so being calm and collected was definitely a step forward and helped me approach the situation with more clarity.

تصویر یک اداره

Do you prefer working independently or on a team?

I enjoy a blend of the two. I like having a team to strategize with, get diverse opinions from, and reach out to for feedback. But I am also comfortable taking on assignments that require me to work independently. I find I do some of my best work when I can focus alone in a quiet space, but I really value collaborating with my teammates to come up with the best ideas.

What did you do in the last year to improve your knowledge?

Like everyone else, I, too, gained some time last year from not having to travel two hours a day to and from work. I decided to spend my time on things I love. So I got back to learning how to play the guitar and journaling. I feel it brought me closer to myself and has been really great for my mental health and productivity.

What are your salary expectations?

Based on my skills and experience and on the current industry rates, I’m looking at a salary around $____

What are your hobbies?

I love playing basketball. I have played many tournaments and traveled a lot as well. It taught me interpersonal skills. And, surely, I learned how to remain focused.

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه شغلی پرداختیم و راه‌های مختلف آن را به کمک مثال شرح دادیم. همچنین به نکته‌های مهمی در این خصوص اشاره کردیم. برای مثال به این نکته اشاره کردیم که لباس مناسبی بپوشید و سعی کنید قبل از حضور در محل مصاحبه، درباره شرایط و ضوابط پوشش در آن محل اطلاعاتی داشته باشید. همچنین، گفتیم که بهتر است از قبل برای مصاحبه آماده شویم و جمله‌های ابتدایی خود را برای معرفی تمرین کنیم، زیرا این کار باعث افزایش اعتمادبه‌نفس ما خواهد شد و مصاحبه را در مسیر مطلوبی پیش خواهد برد.

از دیگر مواردی که هنگام مصاحبه شغلی باید در نظر داشته باشیم، زبان بدن است. برای این کار می‌توانید از شخصی کمک بگیرید و در حضور او تمرین کنید تا معایب شما را ببیند و به شما گوشزد کند یا جلوی آینه بایستید و زبان بدن خود را موقع صحبت کردن کنترل کنید.

در مجموع، در این آموزش به معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه استخدامی برای موقعیت‌های مختلفی اشاره شد که به طور خلاصه می‌توان به صورت زیر جمع‌بندی کرد.

  • با گفتن نام و نام خانوادگی خود، معرفی را شروع کنید.
  • اشاره مختصری به خانواده، محل زندگی و محل تولد خود داشته باشید.
  • درباره تحصیلات خود با دقت و با تمام جزئیات صحبت کنید. می‌توانید از قبل یادداشتی تهیه کنید و از آن برای بیان همه موارد کمک بگیرید.
  • در صورت داشتن سابقه کار، علاوه بر تحصیلات، به سوابق کاری خود نیز اشاره‌ای داشته باشید.
  • درباره سرگرمی‌ها، علایق و مهارت‌های فردی خود صحبت کنید.
  • هنگام مصاحبه سعی نکنید اطلاعات شخصی زیادی درباره خودتان بدهید.
  • زمان معرفی را بیش از حد طولانی نکنید.
  • از مصاحبه‌کننده نپرسید که می‌خواهد چه چیزی را درباره شما بدانند، زیرا ممکن است این‌طور به نظر برسد که به اندازه کافی برای مصاحبه آماده نیستید.
  • اعتمادبه‌نفس کافی داشته باشید و ارتباط چشمی برقرار کنید.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «مباحث متفرقه زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۲۲ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
IndeedThe Balance CareersHBRIndiabixRobert Half
۳ دیدگاه برای «معرفی خود به انگلیسی در مصاحبه استخدامی — نکات و ترفندها + تلفظ و مثال»

خیلی سپاسگزارم مطالبتون عالی بود و کمک زیادی به من کرد 🙏🏻🙏🏻🙏🏻

ممنون از این مطلب کاربردی

بسیار عالی و‌مفید بود
ممنون🙏🏻✨🌷

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *