نوشتن متن درخواست همکاری به انگلیسی + نمونه نامه اداری

۱۵۴۸۶ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۴۶ دقیقه
نوشتن متن درخواست همکاری به انگلیسی + نمونه نامه اداری

نامه درخواست همکاری که به آن «Application Letter» یا «Cover Letter» می‌گویند، به منظور استخدام در شرکت‌ها یا سایر مؤسسات نوشته می‌شود. برای تهیه چنین متن‌هایی بهترین کار این است که با نحوه نوشتن و ساختار کلی آن آشنا شویم. زیرا قالب همه این نامه‌ها به یک شکل است. در این مطلب قصد داریم با نوشتن متن درخواست همکاری به انگلیسی آشنا شویم و به طور کامل و به کمک نمونه نامه‌های مختلف آن را یاد بگیریم.

فهرست مطالب این نوشته

نامه درخواست همکاری به انگلیسی چیست ؟

نامه درخواست همکاری به متنی گفته می‌شود که به واسطه آن توانایی‌ها و مهارت‌های فردی شخص متقاضی برای موقعیت شغلی در آن درج می‌شود. به کمک این نامه می‌توان میزان حرفه‌ای بودن فرد متقاضی را تشخیص داد و در نهایت، قبل از انجام مصاحبه می‌توان به این نکته پی برد که صلاحیت‌های لازم برای موقعیت شغلی مدنظر را دارد یا خیر.

متن درخواست همکاری به انگلیسی باید شامل ارائه موفقیت‌‌ها و سوابق کاری متقاضی به طور کامل و دقیق باشد و به گونه‌ای نوشته شود که توجه مدیر یا سرپرست مربوطه را جلب کند. هر نامه‌ای ساختار کلی بخصوصی دارد و نامه درخواست همکاری نیز این قاعده مستثنا نیست. بنابراین با رعایت نامه درخواست همکاری و رعایت اصول و نکات مهم آن می‌توانیم در مجموع به اندازه کافی مجموعه را تحت تأثیر قرار دهیم و در صورت داشتن تخصص کافی، در حرفه‌ای که برای آن اقدام کرده‌ایم صلاحیت کاری لازم را به دست بیاوریم.

اگر نامه درخواست همکاری به خوبی و به درستی نوشته شود، روز مصاحبه کار شما راحت‌تر خواهد شد، زیرا متقاضی در نامه خود اطلاعات کافی و مناسبی از خود ارائه داده و در واقع رزومه او به اندازه کافی مجموعه را تحت تأثیر قرار داده که از او برای مصاحبه دعوت کرده‌اند. در این مقاله قصد داریم به راهکارهای مؤثری برای نوشتن نامه درخواست همکاری به انگلیسی اشاره کنیم و نمونه‌هایی از آن‌ها را همراه با ترجمه قرار دهیم تا بتوانید از آن‌ها برای نوشتن نامه خود کمک بگیرید.

ضرورت نوشتن نامه درخواست همکاری به انگلیسی

برای این‌که بتوانید متن درخواست همکاری مناسبی بنویسید که مورد تأیید شرکت مربوطه باشد، توصیه می‌کنیم موارد زیر را رعایت کنید.

  • بر روی مهارت‌ها و توانایی‌های خود تأکید کنید. نامه درخواست همکاری در واقع فرصتی برای شما ایجاد می‌کند تا خود را به عنوان فردی با توانایی‌های بسیار خوب برای شغل مربوطه معرفی کنید. سعی کنید مثال‌های دقیق و ویژه‌ای از خودتان بزنید و توانایی‌‌ها و مهارت‌های فردی خود را به طور کامل لحاظ کنید. همچنین می‌توانید مدارکی را به منظور اثبات تخصص یا مهارت‌های خود به نامه پیوست کنید.
  • کوتاه و مختصر بنویسید. درج اطلاعات دقیق و بیش از حد در مورد خودتان ممکن است وسوسه‌انگیز به نظر برسد، اما مختصر بودن آن مهم‌تر است. مدیری که برای استخدام نیروی خود اقدام کرده، بدون شک رزومه‌های متنوعی دریافت می‌کند و فرصت خواندن نامه‌های بلند و چندصفحه‌ای را ندارد. نامه کوتاه هم جذاب‌تر است و هم خواندنش وقت زیادی نمی‌گیرد.
  • نامه را پس از نوشتن، یک بار با دقت از ابتدا تا انتها بخوانید. از آنجا که نوشتن نامه به عنوان اولین عامل تأثیرگذار به شمار می‌رود، بهتر است مطمئن شوید که تا حد امکان درست نوشته شده باشد. اطمینان حاصل کنید که نامه شما هیچ‌گونه اشتباه گرامری یا املایی ندارد تا از برداشت اولیه منفی جلوگیری شود.
  • کلمات کلیدی فهرست مشاغل را مرور کنید. اکثر آگهی‌های شغلی شامل مهارت‌ها و توانایی‌های خاصی است که مدیر استخدام و سرپرست از متقاضیان انتظار دارند. گنجاندن این کلمات کلیدی در نامه درخواست همکاری به انگلیسی کمک می‌کند تا به فردی که آن را بررسی می‌کند نشان دهید که برای آن نقش خاص گزینه مناسبی خواهید بود.
  • برای هر موقعیت شغلی، نامه‌ای جداگانه ارسال کنید. بدون شک ارسال نامه برای هر موقعیت درخواست شغلی، امری منطقی به نظر می‌رسد، مگر این‌که در یک آگهی شغلی به طور خاص بیان شود که نامه‌ای ارسال نکنید. نوشتن نامه این فرصت را برای یک کارفرمای توانا فراهم می‌کند تا درباره شما اطلاعات بیشتری کسب کند و به شما این فرصت را می‌دهد که خود را از سایر متقاضیان متمایز کنید.

انواع نامه درخواست همکاری به انگلیسی

نامه درخواست همکاری می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. اگر به دنبال پیدا کردن شغل مناسبی هستید، باید بتوانید درخواست همکاری خود را به شکلی که مدنظر کارفرماست، ارائه دهید. برای مثال، نامه درخواست همکاری می‌تواند به صورت آنلاین تکمیل و ارسال شود، که معمولاً در وب‌سایت کارفرما یا به روش‌های مشابه می‌توان آن را تکمیل کرد. در برخی موارد، درج و ارسال رزومه یا نامه درخواست همکاری به صورت آنلاین کفایت می‌کند؛ نیازی نیست برای درخواست همکاری حتماً فرم خاصی را پر کنید. در ادامه به انواع روش‌های درخواست همکاری اشاره مختصری کرده‌ایم.

  • درخواست همکاری آنلاین. هزاران وب‌سایت مختلف برای ارسال رزومه و تکمیل فرم درخواست همکاری به انگلیسی وجود دارد. در بعضی مواقع، می‌توانید از وب‌سایت‌‌هایی که به این کار اختصاص یافته‌اند، کمک بگیرید. همچنین می‌توانید به به صورت مستقیم از طریق وب‌سایت شرکت اقدام کنید.
  • درخواست همکاری به صورت حضوری. بسیاری از شرکت‌ها از متقاضیان خود انتظار دارند که به صورت حضوری فرم درخواست همکاری خود را ارائه دهند. در برخی موارد نیز مصاحبه‌ای حضوری را ترتیب می‌دهند تا زمینه آشنایی بیشتری فراهم شود. در هر صورت، بهتر است از قبل خود را برای آن آماده کنید.
  • درخواست همکاری از طریق ایمیل. هنگامی که از طریق ایمیل برای ارسال فرم درخواست همکاری اقدام می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که برقراری ارتباط به اندازه نوشتن نامه باید رسمی و حرفه‌ای باشد. در این مطلب به نحوه نوشتن ایمیل درخواست همکاری به انگلیسی ایمیل و رعایت نکات لازم در رابطه با آن نیز اشاره خواهیم کرد.

ساختار نامه درخواست همکاری به انگلیسی

ساختار نوشتن نامه درخواست همکاری به انگلیسی به طور کلی شامل چند بخش زیر می‌شود که باید هنگام نوشتن همه این بخش‌ها لحاظ شود.

  • تاریخ و اطلاعات تماس (Date and contact information)
  • مقدمه و شروع نامه (Salutation or greeting)
  • بدنه (Body Paragraphs)
    • پاراگراف اول (Opening paragraph)
    • پاراگراف‌های میانی (Middle paragraphs)
    • پاراگراف آخر (Closing paragraph)
  • پایان نامه (Letter ending and signature)

در تصویر زیر می‌توانید بخش‌های فوق را در یک متن نامه درخواست همکاری به انگلیسی مشاهده کنید.

متن نامه درخواست همکاری به انگلیسی
برای مشاهده تصویر در ابعاد بزرگ‌تر روی آن کلیک کنید.

هنگام نوشتن متن درخواست همکاری به انگلیسی مراحل زیر را دنبال کنید و در مجموع نسبت به درج همه اطلاعات لازم درباره خودتان و تجربه حرفه‌ای خود برای موقعیت شغلی مربوطه مطمئن شوید.

  • از ساختاری حرفه‌ای و اصولی استفاده کنید.
  • برای نامه خود عنوان‌ انتخاب کنید.
  • نامه را خطاب به مدیر یا سرپرست مربوطه بنویسید.

از ساختار حرفه‌ای و اصولی استفاده کنید

نامه درخواست همکاری به انگلیسی باید در مقایسه با نامه تشکر یا ایمیل به همکار یا دوست ساختار حرفه‌ای‌تری داشته باشد. بنابراین، از قالب حرفه‌ای برای متن خود استفاده کنید.

نامه باید شامل فاصله‌گذاری مناسب و حاشیه‌های یک‌اینچی باشد. بهتر است از فونت‌های حرفه‌ای و کلاسیک مانند «Times New Roman» در اندازه‌های 10 تا 12 استفاده کنید. سعی کنید نامه درخواست کار خود را در یک صفحه بنویسید. هنگامی که کارفرما نامه را بررسی می‌کند، اولین برداشت خود را از شما به عنوان کارمند بالقوه دریافت می‌کند، بنابراین برای قالب‌بندی حرفه‌ای آن، وقت بگذارید.

برای نامه خود عنوان مناسبی انتخاب کنید

از عنوان‌های مناسب برای نوشتن نامه خود استفاده کنید. عنوان باید شامل نام و نام خانوادگی، اطلاعات تماس، تاریخ و نام شرکت و آدرس آنجا باشد. اگر نامه درخواست همکاری خود را به صورت ایمیل ارسال می‌کنید، می‌توانید نام و شماره تماس خودتان را از ابتدای نامه حذف و آن را به انتهای نامه منتقل کنید. ساختار کلی آن به صورت زیر است:

[Your name]

[Your city and ZIP code]

[Your phone number]

[Your email address]

[Date]

[Name of hiring manager or supervisor]

[Title of hiring manager or supervisor]

[Company name]

[Company physical address]

نامه را خطاب به مدیر یا سرپرست مربوطه بنویسید

قبل از نوشتن، نام شخصی را که قرار است نامه را برای به او بنویسید، پیدا کنید و نامه را با ذکر نام او و خطاب به او بنویسید. مانند سایر نامه‌ها، آن را با عباراتی نظیر «.Dear Mr./Ms» و در ادامه با نوشتن نام خانوادگی او شروع کنید. اگر نمی‌‌دانید آقا یا خانم است، می‌توانید از عبارت‌های زیر کمک بگیرید و در گوشه سمت چپ نامه بنویسید.

Dear [first and last name]

Dear Hiring Manager

نحوه نوشتن نامه درخواست همکاری

نحوه نوشتن نامه درخواست همکاری به انگلیسی

برای نوشتن نامه درخواست همکاری، موارد زیر را به‌ترتیب انجام دهید تا نامه‌ای حرفه‌ای و تأثیرگذار بنویسید.

  1. اطلاعات مربوط به شرکت و شغل درخواستی را مرور کنید.
  2. نامه را با توصیف علاقه‌مندی‌های خود شروع کنید.
  3. تجربه‌ها و دانش و تخصص خود را به صورت موردی ذکر کنید.
  4. به ویژگی‌های فردی و شخصیتی خود اشاره‌ای داشته باشید.
  5. مراتب قدردانی خود را به‌جا آورید.
  6. از عبارت مناسبی برای خاتمه دادن به نامه خود استفاده کنید.

در ادامه هر یک از این ویژگی‌ها را به طور جداگانه توضیح می‌دهیم.

اطلاعات مربوط به شرکت و شغل درخواستی را مرور کنید

بهتر است برای هر موقعیتی که برای آن درخواست می‌کنید، نامه درخواست جدیدی بنویسید تا بتوانید جزئیات مربوطه را درج کنید و علاقه خود را به آن شغل خاص نشان دهید. مدتی را صرف بررسی اطلاعات شرکت کنید، که احتمالاً می‌توانید آن‌ها را در وب‌سایت بیابید، همچنین نیم‌نگاهی به فهرست شرح موقعیت شغلی داشته باشید. صلاحیت‌ها و تجربه خود را با فهرست مهارت‌های موجود در آن پست مقایسه کنید. همچنین ممکن است بخواهید به تجربیات خاصی فکر کنید که شما را برای این نقش آماده کرده است، مانند رهبری تیم یا مدیریت رویدادی مهم.

نامه را با توصیف علاقه‌مندی‌های خود شروع کنید

در پاراگراف اول نامه خود، عنوان شغلی را که برای آن درخواست می‌کنید و جایی که پست را دیدید ذکر کنید. علاقه خاص خود را به شرکت و موقعیت شغلی درج کنید تا خواننده بداند که این نامه درخواست همکاری فقط برای همین شرکت نوشته شده است و به طور عمومی برای همه درخواست‌ها ارسال نشده است. به طور خلاصه، تجربه یا صلاحیت‌های خود را بیان کنید. در این قسمت است که مدیر استخدام را به عنوان خواننده نامه مجذوب می‌کنید، بنابراین مهم است که کوتاه و مختصر به آن اشاره کنید. در ادامه، مثالی در این رابطه ارائه کرده‌ایم.

I saw the posting for the marketing intern role on my university’s online job board, and I am very interested. I’m drawn to your company’s mission of innovation and putting the customer first. I am in my final year of earning my bachelor’s degree in marketing with a minor in communications, so I feel my educational experience has prepared me to work in a marketing department like the one within your organization.

ترجمه متن انگلیسی

من پست شما را برای نقش کارآموز بازاریابی را در تابلوی اعلانات آنلاین دانشگاه خود دیدم و بسیار علاقه‌مند شدم. من جذب مأموریت کاریِ شرکت شما در نوآوری و اولویت دادن به مشتری شده‌ام. من در آخرین سال تحصیلی خود در زمینه لیسانس بازاریابی گرایش ارتباطات هستم، بنابراین احساس می‌کنم تجربه آموزشی من را آماده کرده تا در بخش بازاریابی مانند سازمان شما کار کنم.

تجربه‌ها و دانش و تخصص خود را به صورت موردی ذکر کنید

چند پاراگراف بعدی نامه شما باید درباره سوابق و تجربیات کاری شما باشد. همچنین دانش، مهارت‌ها و تخصص خود را نیز در ادامه بیاورید. در واقع، باید توضیحات به گونه‌ای باشد که با اهداف و موقعیت شغلی مؤسسه مطابقت داشته باشد.

برای مثال، اگر برای شغلی درخواست داده‌اید که امکان همکاری با سازمانی خصوصی را فراهم می‌کند، می‌توانید درباره تجربه کاری خود با مؤسسه‌های خصوصی بنویسید. نوشتن نامه درخواست همکاری با نوشتن رزومه فرق دارد، به همین دلیل درج جزئیاتی درباره تجربه و سوابق کاری مرتبط با شغلی که برای آن اقدام کرده‌اید، می‌تواند مؤثر واقع شود.

به ویژگی‌های فردی و شخصیتی خود اشاره‌ای داشته باشید

وقتی در حال نوشتن نامه درخواست همکاری به انگلیسی هستید، به این فکر کنید که چگونه می‌توانید ویژگی‌های فردی خود را نیز به نامه اضافه کنید، اما همچنان به شکلی حرفه‌ای آن را پیش ببرید. نامه‌ای صمیمانه و در عین حال محترمانه می‌تواند خواننده را جذب کند، به‌ویژه هنگامی که هنوز از استخدام خود در آن مجموعه مطمئن نیستید. برای نمونه، می‌توانید در نامه خود به این نکته اشاره کنید که در برقراری ارتباط با کودکان مهارت دارید یا توانایی انجام کار تیمی را دارید.

مراتب قدردانی خود را به‌ جا آورید

قبل از آن‌که نامه خود را تمام کنید، از مدیر یا سرپرست مربوطه برای خواندن نامه و در نظر گرفتن شما برای موقعیت شغلی تشکر کنید. قرار است مدیر یا سرپرست، با وجود مشغله کاری، وقتی را به خواندن نامه یا ایمیل شما اختصاص دهید، به همین دلیل بهتر است در انتهای نامه از این‌که قرار است برای خواندن نامه وقت بگذارد، تشکر کنید. به نمونه‌ای از متن تشکر در انتهای نامه درخواست همکاری به انگلیسی توجه کنید. ترجمه آن نیز در ادامه آورده شده است.

I appreciate the time you have taken to review my application letter. You have likely received several applications and letters for this position, I am extremely grateful for the time you have spent reading about me and what would make me a good fit for this role.

ترجمه متن انگلیسی

از زمانی که برای بررسی نامه درخواست همکاری من صرف کرده‌اید سپاس‌گزارم. به احتمال زیاد، درخواست‌ها و نامه‌های زیادی را برای این موقعیت دریافت کرده‌اید، از زمان اختصاص داده شده برای مطالعه درباره من و آنچه من را برای این نقش مناسب می‌سازد، بسیار سپاس‌گزارم.

از عبارت مناسبی برای خاتمه دادن به نامه خود استفاده کنید

بسیاری از افراد از کلماتی نظیر «Sincerely» یا «Best» برای پایان دادن به نامه خود استفاده می‌کنند، گرچه هر چیزی که نشان‌دهنده اتمام نامه شما باشد، قابل‌قبول است. خط آخر نامه باید شامل نام و نام خانوادگی شما باشد. اگر نامه خود را به صورت نسخه کاغذی ارسال می‌کنید، باید امضای خود را قبل از نوشتن اسم خود درج کنید. اگر آن را به صورت ایمیل ارسال می‌کنید، باید اطلاعات تماس خود را به‌جای نوشتن در ابتدای ایمیل، انتهای آن و زیر اسم‌تان بنویسید.

متن درخواست همکاری به انگلیسی

نمونه نامه اداری برای درخواست همکاری به انگلیسی

برای آشنایی بیشتر با نحوه نوشتن نامه درخواست همکاری به انگلیسی و تمرین ساختار کلی آن، در ادامه این مطلب به چند نمونه نامه اداری اشاره کردیم. ترجمه هر یک از نامه‌ها را نیز بعد از نامه انگلیسی مشاهده می‌کنید. توجه داشته باشید که برای همه نامه‌ها باید از بخش‌های زیر استفاده کنیم.

  • «عنوان» (Header)
  • «درود و ادای احترام» (Salutation)
  • «مقدمه» (Introduction)
  • «پاراگراف بدنه» (Body paragraph)
  • «پاراگراف نهایی» (Closing paragraph)
  • «حسن‌ختام و امضا» (Letter ending and signature)

قالب کلی نامه درخواست همکاری به انگلیسی

در ادامه، ساختار کلی متن درخواست همکاری به انگلیسی را مشاهده می‌کنید.

[Your name]
[Your address]
[Your email address]
[Your phone number]

[Date]

[Name of the hiring manager or supervisor]
[Title of the hiring manager or supervisor]
[Company name]
[Company address]

Salutation [Dear Mr./Ms.],

[Outline where you saw the job posting and express your interest in working in this role.]

[Discuss some of your qualifications that would make you a good fit for the job.]

[Describe your past experience in a way that emphasizes your personality and skills, while also showcasing how you align with the goals of the company.]

[Express your appreciation to the hiring manager for reviewing your letter. Include any follow-up information, if applicable.]

Closing [Sincerely, Best]
[Your signature]
[Your name (printed)]

نامه درخواست همکاری برای طراحی گرافیک

در ادامه، به نمونه‌ای از نامه درخواست همکاری به انگلیسی برای شغل طراحی گرافیک و ترجمه متن آن توجه کنید.

Michael Orlando

(123) 456-7891

morlando@email.com

May 1, 2018

Dear Hiring Manager,

I'm excited to be applying for the Graphic Designer position at Cloud Clearwater. I understand you're currently adding several new product lines, and I believe my skills provide a significant advantage for creating a successful launch. As someone who is a longtime fan of your products, I'm thrilled at the opportunity to bring my unique style and passion for beachwear to the company.

During my previous role at Retail Ocean, I was responsible for all aspects of designing a new product, from package design to marketing collateral. This role provided significant insight into the full product lifecycle, which allowed me to deliver more effective and impactful designs. As a result, product sales exceeded company expectations by 20%, and we earned a 2016 American Package Design Award.

In addition to product design work, I have also expanded my portfolio to include video and animation, which are quickly becoming essential to digital marketing campaigns. I've developed a popular series on creating videos for social media, which showcases both my design skills and my passion for continuing my own education. This series has helped me stay on top of the latest marketing trends and discover innovative ways to develop eye-catching visuals.

Thank you for your time and consideration. I'm looking forward to learning more details about the Graphic Designer position at Cloud Clearwater. I'm eager to meet with you and discuss how I can use my skills to bring a new look to your marketing materials and ultimately increase your product sales.

Sincerely,

Michael Orlando

ترجمه نامه 

مدیر محترم امور استخدامی،

من از درخواست همکاری به عنوان طراح گرافیک در «Cloud Clearwater» هیجان‌زده‌ام. درک می‌کنم که شما در حال حاضر مشغول افزودن چند خط محصول جدید هستید، و معتقدم مهارت‌های من ویژگی قابل‌توجهی برای یک راه‌اندازی موفق ایجاد می‌کند. به عنوان کسی که از طرفداران قدیمی محصولات شما هستم، از ارائه سبک منحصربه‌فرد و بیان اشتیاق خودم برای طراحی لباس شنا، هیجان‌زده هستم.

در شغل قبلی خود در «Retail Ocean»، من مسئول تمام بخش‌های طراحی محصول جدید، از طراحی بسته‌بندی تا بازاریابی بودم. این شغل، نگرش حائز اهمیتی را در مورد چرخه عمر کامل محصول ارائه کرد و به من فرصت داد تا طرح‌های مؤثرتر و تأثیرگذارتری ارائه دهم. در نتیجه، فروش محصول تا 20% از انتظارات شرکت فراتر رفت و ما در سال 2016 جایزه طراحی بسته‌بندی آمریکا را به دست آوردیم.

علاوه بر کار طراحی محصول، من نمونه کارهایم را نیز تا تولید ویدئو و انیمیشن گسترش داده‌ام که وجودشان به سرعت برای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال، ضروری خواهد شد. من مجموعه محبوبی در زمینه ساخت ویدئو برای رسانه‌های اجتماعی توسعه داده‌ام که هم مهارت‌های طراحی و هم اشتیاق من برای ادامه تحصیل را به نمایش می‌گذارد. این مجموعه به من کمک کرد تا در صدر جدیدترین روندهای بازاریابی باقی بمانم و روش‌های نوآورانه‌ای را برای توسعه تصاویری چشم‌نواز کشف کنم.

از وقت و توجه‌تان سپاس‌گزارم. مشتاقانه منتظر کسب جزئیات بیشتر در رابطه با شغل طراحی گرافیک در «Cloud Clearwater» هستم. مشتاق دیدارتان هستم و تمایل دارم در مورد نحوه به‌کارگیری مهارت‌هایم برای ایجاد ظاهری جدید به محصولات بازاریابی و در نهایت افزایش فروش محصول شما بحث کنیم.

ارادتمند شما

مایکل اورلاندو

نامه درخواست همکاری برای تدریس هنر

Sofia Flores

(123) 456-7891

sflores@email.com

May 1, 2018

To Whom It May Concern,

I have two passions in life. The first is creating and nurturing art. The second is working with children to help them create as well. I cannot help but think the opportunity to become an Art Teacher at River Tech is the perfect place for me. My love of art started at a very young age. I was constantly drawing, painting, sewing, and frankly, ruining. Not all art generated by a child is going to be beneficial! But I grew passionate about my skills.

I took the next step by attending Longford Tech. Teaching wasn't immediately on my radar, but it soon followed. I honed my craft while simultaneously expanding my horizons. A love of art grew into a love of helping others with their art, and eventually, teaching others.

After graduation, I worked at Retail Ocean, a studio in town. Not all students were children, which actually worked to my benefit. I learned the different patterns necessary to teach students of all ages and skill levels. And just because someone is older does not mean they are more advanced in a specific technique or craft. The balance aided me greatly as I moved to work exclusively with children.

Even children have vastly different learning curves. And finding each student's learning technique is part of the fun. Seeing a young child create a piece of art after hardly knowing the first step to doing so is a joy that cannot be matched. Becoming an Art Teacher at River Tech would stoke this joy, and I would love to be considered for the position.

Sincerely,

Sofia Flores

ترجمه نامه

برای مسئول مربوطه،

من در زندگی به دو چیز علاقه دارم؛ اول، خلق و پرورش هنر و دوم، کار کردن با کودکان برای کمک به آن‌ها برای نوآوری. مدام به استخدام به عنوان معلم هنر در «River Tech» فکر می‌کنم که فرصت مناسبی برای من است. عشق من به هنر از سن پایین شروع شد. مدام طراحی می‌کردم، نقاشی می‌کشیدم، خیاطی می‌کردم و صادقانه بگویم، خراب می‌کردم. همه هنرهای خلق شده توسط یک کودک مفید نیستند! اما علاقه زیادی به مهارت‌هایم پیدا کردم.

قدم بعدی را با حضور در «Longford Tech» برداشتم. تدریس بلافاصله برایم میسر نبود، اما به‌زودی ادامه یافت. من هنرم را تقویت کردم و هم‌زمان افق فکری‌ام را گسترش دادم. عشق به هنر، به عشق کمک به دیگران در هنرشان و در نهایت آموزش به دیگران تبدیل شد.

پس از فارغ‌التحصیلی، در «Retail Ocean»، استودیویی در شهر، کار کردم. همه دانش‌آموزان کودک نبودند، که در واقع به نفع من بود. من الگوهای مختلف برای آموزش دانش‌آموزان در هر سن و سطوح مهارت را یاد گرفتم. و مسن‌تر بودن فرد به این معنی نیست که در تکنیک یا هنر خاصی پیشرفته‌تر است. از زمانی که به طور ویژه برای تدریس به کودکان اقدام کردم، ایجاد هماهنگی و برقراری توازن، کمک زیادی به من کرد.

حتی کودکان نیز منحنی‌های یادگیری بسیار متفاوتی دارند. و یافتن روش یادگیری هر دانش‌آموز، بخشی از سرگرمی است. دیدن کودکی خردسال، پس از این‌که به‌سختی اولین گام را برای خلق هنر برمی‌دارد، لذتی است که با هیچ‌چیز نمی‌توان مقایسه کرد. معلم هنر بودن در «River Tech» این شادی را ایجاد می‌کند و من دوست دارم برای این موقعیت در نظر گرفته شوم.

ارادتمند

سوفیا فلورس

نامه درخواست همکاری برای مهندسی عمران

Malik Rabb

(123)327-8031

mrabb@email.com

May 1, 2018

Dear Hiring Manager,

I was very excited to see your posting for the Civil Engineer position at River Tech. I have been working in the engineering field for several years, and during that time I have been a part of multiple projects, including ones that focused on the maintenance of several roads and the design of the Cloud Clearwater Bridge. I am particularly detail-oriented, and I have always been praised for my ability to foresee potential problems and make proactive plans.

In my previous role as Civil Engineer, I was responsible for examining the stability of the bridge that we were building and assessing how it would withstand an earthquake. I also helped with the maintenance and upgrading of several roads that needed drainage to make the roads safer for travel and improve the longevity of the road's surface.

I am not only attentive to detail when designing and maintaining roads and bridges. I am also attentive to the criticism of others, and I highly value the feedback that will make my projects run more smoothly. I appreciate straightforward yet efficient interactions, and I aim for that dynamic with all of my colleagues and outside contacts.

I sincerely look forward to further discussing the role of Civil Engineer at River Tech. I'm also excited to hear more about some of the projects that River Tech has been involved in as well as any projects in the foreseeable future. I appreciate your time in considering me for this position.

Sincerely,

Malik Rabb

ترجمه نامه

مدیر محترم امور استخدامی،

از دیدن پست شما برای سمت مهندس عمران در «River Tech» بسیار هیجان‌زده شدم. من چندین سال است که در زمینه مهندسی کار می‌کنم و در این مدت در پروژه‌های متعددی بوده‌ام، ازجمله پروژه‌هایی که بر تعمیر و نگهداری چند جاده و طراحی پل «Cloud Clearwater» متمرکز بوده است. من به شکل خاصی جزئی‌گرا هستم و همیشه به دلیل توانایی‌ام در پیش‌بینی مشکلات احتمالی و برنامه‌ریزی به‌موقع، مورد تحسین قرار گرفته‌ام.

در نقش قبلی خود به عنوان مهندس عمران، مسئول بررسی استحکام پلی بودم که در حال ساخت آن بودیم و مقاومت آن در برابر زلزله را ارزیابی می‌کردم. من همچنین در تعمیر و نگهداری و ارتقای چند جاده که نیاز به زهکشی داشتند کمک کردم تا جاده‌ها برای سفر ایمن‌تر شوند و طول عمر سطح جاده بهبود یابد.

من در طراحی و حفظ جاده‌ها و پل‌ها فقط به جزئیات توجه نمی‌کنم. به انتقاد دیگران نیز توجه می‌کنم و برای بازخوردی که پروژه‌هایم را راحت‌تر پیش می‌برد، ارزش زیادی قائل هستم. من از تعاملات حرفه‌ای صریح و در عین حال کارآمد قدردانی می‌کنم، و هدفم ایجاد پویایی با همه همکاران و مخاطبان بیرونی است.

من بی‌صبرانه منتظر گفت‌وگوی بیشتر درباره حرفه مهندسی عمران در «River Tech» هستم. همچنین از شنیدن بیشتر در مورد برخی از پروژه‌هایی که «River Tech» در آن‌ها مشارکت داشته است و همچنین هر پروژه‌ای در آینده قابل‌پیش‌بینی است، بسیار هیجان‌زده هستم. من از زمانی که در نظر گرفتید برای این موقعیت قدردانی می‌کنم.

ارادتمند،

مالک رب

نامه اداری درخواست همکاری به انگلیسی

نامه درخواست همکاری برای بازاریابی دیجیتال

Jax Sampson

(111) 789-3456

jax.sampson@email.com

August 19, 2019

Dear Hiring Manager,

I am applying to your Digital Marketing Specialist position at Foundry Marketing. As an experienced digital marketer, I have the knowledge, creativity, and business skills needed to successfully market a client's brand.

My skillset includes the following: social media management, knowledge of SEO implementation, proficiency in graphic design, familiarity with HTML and CSS, website management, and experience in executing digital marketing campaigns for brands. For five years, I was self-employed as a social media manager for a variety of clients. At one point, I produced content for 15 social media accounts. My biggest online presence was on Twitter, with one of my accounts accumulating over 20,000 followers. My marketing strategies were always designed to entice the client's target audience.

I also have basic experience in running websites for brands; in today's market, having a functional and attractive website is a key part of running a successful marketing campaign. In addition, I am familiar with various business strategies targeted at growing an online presence. As a marketer, I understand the importance of developing relationships to foster loyalty among customers. I can implement a wide range of strategies for branding purposes, especially when it comes to improving a client's social media presence and search engine optimization.

Thank you for your time in considering me for your Digital Marketing Specialist position. I would enjoy working for a highly esteemed digital marketing firm such as yours, and I feel that I'd be a qualified fit for this role.

Sincerely,

Jax Sampson

ترجمه نامه 

جکس سمپسون

(111) 789-3456

jax.sampson@email.com

19 آگوست 2019

مدیر محترم امور استخدامی،

من برای موقعیت متخصص بازاریابی دیجیتال شما در «Foundry Marketing» درخواست می‌دهم.به عنوان بازاریاب دیجیتال باتجربه، از دانش، خلاقیت و مهارت‌های تجاری مورد نیاز برای بازاریابی موفقیت‌آمیز برند مشتری برخوردارم.

مهارت‌های من شامل موارد زیر است: مدیریت رسانه‌های اجتماعی، دانش پیاده‌سازی سئو، مهارت در طراحی گرافیک، آشنایی با HTML و CSS، مدیریت وب‌سایت و تجربه در اجرای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال برای برندها. من به مدت پنج سال، به عنوان مدیر رسانه‌های اجتماعی برای مشتری‌های مختلف، شغل آزاد داشته‌ام. در یک برهه، برای 15 حساب رسانه اجتماعی، محتوا تولید کردم. بزرگ‌ترین حضور آنلاین من در توییتر بود، با یکی از حساب‌هایم که بیش از 20000 دنبال‌کننده داشت. استراتژی‌های بازاریابی من همیشه برای جذب مخاطب طراحی شده است.

من همچنین تجربه اولیه در راه‌اندازی وب‌سایت برای برندها را دارم. در بازار امروز، داشتن وب‌سایتی کاربردی و چشمگیر، بخش مهمی از راه‌اندازی یک کمپین بازاریابی موفق است. علاوه بر این، به کمک استراتژی‌های مختلف کسب‌وکار، با هدف افزایش حضور آنلاین آشنا هستم. من به عنوان بازاریاب، اهمیت توسعه روابط به منظور افزایش میزان وفاداری در میان مشتریان را درک می‌کنم. من می‌توانم طیف گسترده‌ای از استراتژی‌ها را برای اهداف برندسازی پیاده‌سازی کنم، به‌ویژه وقتی صحبت از بهبود حضور مشتری در رسانه‌های اجتماعی و بهینه‌سازی موتورهای جست‌وجو باشد.

از وقتی که برای درخواست سمت متخصص بازاریابی دیجیتال در اختیار من قرار دادید، متشکرم. من از کار کردن برای شرکت بازاریابی دیجیتال معتبری مانند شرکت شما لذت می‌برم و احساس می‌کنم برای این نقش واجدِشرایط هستم.

ارادتمند،

جکس سمپسون

نامه درخواست همکاری برای مدیریت هتلداری

Jensen Pope

(111) 789-3456

jensen.pope@email.com

August 19, 2019

Dear Hiring Manager,

I am responding to your ad for a Hotel Manager at Flagship Resort and Spa. I started working in the hotel industry more than 20 years ago as a guest services representative for Centurion, a boutique hotel and spa. While working there, I received several promotions. For the past 10 years, I have worked as a Hotel Manager.

I have the managerial and leadership skills needed to be successful as your next Hotel Manager. I remain calm under pressure, have strong problem-solving abilities, and possess the communication skills needed to work with different types of personalities. I understand the pressure that comes from being a Hotel Manager, so I thrive in this type of environment. I use these traits to handle escalations from guests and staff grievances when they arise and resolve all problems in a satisfactory manner. My performance reviews always note that I excel in this area. I also oversee ways to increase revenue and customer satisfaction. I have spearheaded many promotional campaigns, which increased bookings by 45%.

Additionally, I speak multiple foreign languages, which allows me to communicate with more patrons and recruit additional staff members. I am fluent in French, Spanish, and Mandarin. Furthermore, I hold a Master of Science degree in hospitality management and a Bachelor of Science degree in business management.

Thank you in advance for your time and consideration. I look forward to speaking with you soon about the Hotel Manager position and sharing further details about my experience and abilities.

Sincerely,

Jensen Pope

ترجمه نامه

جنسن پوپ

(111) 789-3456

jensen.pope@email.com

19 آگوست 2019

مدیر محترم امور استخدامی،

من به آگهی شما برای مدیریت هتلداری در «Flagship Resort» و «Spa» پاسخ می‌دهم. من بیش از 20 سال پیش به عنوان مدیر خدمات مهمان برای «Centurion»، هتل بوتیک و اسپا، کار در صنعت هتلداری را آغاز کردم. در حین کار در آنجا چند ترفیع دریافت کردم. در 10 سال گذشته، من به عنوان مدیر هتل مشغول به کار بوده‌ام.

من مهارت‌های مدیریتی و رهبری لازم برای موفقیت به عنوان مدیر بعدی هتل شما را دارم. من تحت فشار آرام می‌مانم، توانایی حل مسئله را دارم و مهارت‌های ارتباطی لازم برای کار با انواع شخصیت‌ها را می‌دانم. من می‌دانم مدیر هتل بودن چه فشارهایی را متحمل می‌شود، بنابراین در این نوع محیط پیشرفت می‌کنم. من از این ویژگی‌ها برای رسیدگی به شکایات مهمانان و کارکنان در صورت بروز استفاده می‌کنم و همه مشکلات را به شیوه‌ای رضایت‌بخش حل می‌کنم. بررسی عملکرد من همیشه نشان می‌دهد که من در این زمینه عالی هستم. همچنین بر روش‌های افزایش درآمد و رضایت مشتری نظارت دارم. من کمپین‌های تبلیغاتی زیادی را رهبری کرده‌ام که رزرو را تا 45 درصد افزایش داده‌ است.

علاوه بر این، من به چند زبان صحبت می‌کنم که به من امکان می‌دهد با مشتریان بیشتری ارتباط برقرار کنم و کارکنان بیشتری را استخدام کنم. من به زبان‌های فرانسوی، اسپانیایی و ماندارین مسلط هستم. علاوه بر این، من دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت هتلداری و مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی هستم.

پیشاپیش بابت وقت و توجه‌تان سپاس‌گزارم. مشتاقانه منتظر هستم تا به‌زودی در رابطه با حرفه مدیریت هتلداری با شما صحبت کنم و جزئیات بیشتری را در مورد تجربه و توانایی‌های خود به اشتراک بگذارم.

با احترام،

جنسن پوپ

نامه درخواست کار به انگلیسی

نامه درخواست همکاری به عنوان مشاور منابع انسانی

Lee Jimenez
483 Apple Street
New York, NY 10001
(212) 555-8965
Lee.jones@email.com

September 15, 2019

Sarah Jenkins
Recruiter
Rogers Consulting
901 Main Street
New York, NY 10001

Dear Ms. Jenkins,

I am reaching out to you regarding the posting for the human resources consultant position I found on Indeed.com. I have a great interest in this position and would appreciate your consideration as a candidate for the role.

In my previous experience, I worked in human resources departments to provide support across several different industries. I have worked in my current role as a human resources generalist for the past four years. Prior to this job, I worked as a human resources assistant for two years, which shows my ability to advance in my career.

I have a strong passion for helping others, which is why I have found such fulfillment in human resources, providing support to my fellow employees and assisting them in ways that benefit them both personally and professionally. I also enjoy looking for solutions to common HR problems, which I feel would be a great asset in the position with your company. Since this consultant position works directly with multiple clients, assisting them in their human resources needs, I believe my innovative nature and strong skill set will help me succeed.

I have strong communication skills, which are vital to success in the HR field. I also have a bachelor’s degree in human resources from Arizona State University. Throughout my education, I worked with skilled human resources professionals who have shared their insights and experience with me. Some of my strongest skills include increasing employee retention through improving company culture and developing training and education programs to ensure all employees have access to the information they need to succeed and comply with legal requirements.

I appreciate your time in reviewing this letter and hope to hear from you in regard to the next steps in the hiring process. If you have any questions or need any additional information, please don’t hesitate to contact me.

Sincerely,
Lee Jimenez

ترجمه نامه

لی جیمنز
خیابان اپل 483
نیویورک، نیویورک 10001
(212) 555-8965
Lee.jones@email.com

15 سپتامبر 2019

سارا جنکینز
استخدام‌کننده
مشاوره راجرز
خیابان اصلی 901
نیویورک، نیویورک 10001

خانم جنکینز عزیز،

در رابطه با پست مشاور منابع انسانی که در «Indeed.com» پیدا کردم، با شما تماس می‌گیرم. من علاقه زیادی به این شغل دارم و از توجه شما به عنوان داوطلب کسب این سمت قدردانی می‌کنم.

در تجربه قبلی‌ام، در بخش‌های منابع انسانی برای ارائه پشتیبانی در چند صنعت مختلف کار می‌کردم. من در نقش فعلی خود به عنوان کارشناس منابع انسانی در چهار سال گذشته کار کرده‌ام. قبل از این حرفه، به مدت دو سال به عنوان دستیار نیروی انسانی کار می‌کردم که نشان‌دهنده توانایی من در پیشرفت شغلی است.

من به کمک کردن به دیگران علاقه‌مندم، به همین دلیل است که چنین حس رضایتی را در منابع انسانی پیدا کرده‌ام، از همکارانم حمایت می‌کنم و به آن‌ها کمک می‌کنم که به نفع شخصی و حرفه‌ای آن‌ها باشد. من همچنین از جست‌وجوی راه‌حل‌هایی برای مشکلات رایج منابع انسانی لذت می‌برم، و فکر می‌کنم سرمایه بزرگی در موقعیت شرکت شما خواهد بود. از آنجا که این موقعیت شغلی به عنوان مشاور، مستقیماً با چندین مشتری سروکار دارد و به آن‌ها در تأمین نیازهای منابع انسانی کمک می‌کند، معتقدم ماهیت نوآورانه و مجموعه مهارت‌های مقتدرانه من، به موفقیتم کمک می‌کند.

من مهارت‌های ارتباطی قوی دارم که برای موفقیت در رابطه با منابع انسانی ضروری است. من همچنین دارای مدرک لیسانس منابع انسانی از دانشگاه ایالتی آریزونا هستم. در طول تحصیلاتم، با متخصصان منابع انسانی ماهری کار کردم که دیدگاه و تجربیات خود را با من در میان گذاشتند. برخی از قوی‌ترین مهارت‌های من عبارتند از توانایی‌ام برای بهبود حفظ کارکنان از طریق بهبود فرهنگ شرکت و توسعه برنامه‌های آموزشی و تحصیلی برای اطمینان از دسترسی همه کارکنان به اطلاعات مورد نیاز برای موفقیت و رعایت الزامات قانونی.

از زمانی که به بررسی این نامه اختصاص دادید قدردانی می‌کنم و امیدوارم در رابطه با مراحل بعدی فرایند استخدام از شما بشنوم. اگر سؤالی دارید یا به اطلاعات اضافی نیاز دارید، لطفاً با من تماس بگیرید.

با احترام،
لی جیمنز

درج سوابق کاری در نامه درخواست همکاری

سوابق کاری شامل بخشی از رزومه می‌شود که موفقیت‌های کاری و تحصیلی، مهارت‌ها و تجربه‌های کاری را در بر می‌گیرد. ارائه خلاصه‌ای از سوابق کاری و تحصیلی مانند مقدمه عمل می‌کند و توجه کارفرما را به خود جلب خواهد کرد. سابقه کاری معمولاً به طور مستقیم زیر اسم و اطلاعات تماس شما در بالای نامه نوشته می‌شود. البته نوشتن این بخش کاملاً اختیاری است، اما می‌تواند به عنوان روش مهمی برای تأکید بر جزئیات و اطلاعات شخصی به حساب بیاید.

  • از فرمت استانداری استفاده کنید. برای مثال، اگر به صورت «بولت لیست» (Bullet List) نوشته شود، نظر کارفرما را بیشتر جلب خواهد کرد. مهم‌ترین نکته برای نوشتن این بخش این است که همه موارد به صورت کاملاً شفاف، مرتبط و کوتاه نوشته شود. برای نوشتن سوابق کاری یا تحصیلی، هیچ نیازی به نوشتن جمله‌های کامل نیست. در ادامه تعدادی از نکات مهم در رابطه با نوشتن سوابق کاری و تحصیلی فهرست شده است.
  • از داده‌های کمّی استفاده کنید. برای نوشتن درباره سوابق کاری خود، سعی کنید از داده‌های آماری یا عدد و رقم دقیق استفاده کنید. برای مثال مشخص کنید که چند سال در حرفه قبلی خود مشغول به کار بوده‌اید یا مبلغ حقوق پیشنهادی خود را به رقم بنویسید. همچنین در صورت تأثیر بر راندمان کار در محیط کاری سابق، می‌توانید از آمار دقیق برای بیان میزان پیشرفت استفاده کنید.
  • از جمله‌های معلوم استفاده کنید. بیشتر جمله‌های انگلیسی معلوم هستند، یعنی از فاعل، فعل و مفعول تشکیل شده‌اند و تأکید جمله بر روی فاعل است. این جمله‌ها هم ساده‌تر هستند و هم راحت‌تر منظور را منتقل می‌کنند. به همین دلیل بهتر است به صورت مستقیم و معلوم، درباره سوابق خود بنویسید. دو جمله زیر را با هم مقایسه کنید.

Passive voice: A 15% decrease in operational costs was created over two years.

مجهول: کاهش 15 درصدی در هزینه‌های عملیاتی، طی دو سال ایجاد شد.

***

Active voice: Reduced operational costs by 15% over two years.

معلوم: کاهش هزینه‌های عملیاتی تا 15٪ طی دو سال.

در هر دو جمله فوق اطلاعات یکسانی داده شده است، اما جمله دوم خیلی واضح‌تر و ساده‌تر نوشته شده است. به همین دلیل توصیه می‌شود از جمله‌های معلوم استفاده کنید.

 

  • جمله را با افعال حرکتی شروع کنید. برای جلوگیری از به کار بردن ضمایری مانند «I» یا «my» در سوابق خود، به‌جای ضمیر از «افعال حرکتی» (Action Verbs) کمک بگیرید. به دو جمله زیر و تفاوت آن‌ها توجه کنید.

I was promoted to manager after 18 months.

بعد از ۱۸ ماه به عنوان مدیر ترفیع گرفتم.

Promoted to manager after 18 months.

ترفیع به عنوان مدیر بعد از ۱۸ ماه

(جمله دوم هیچ اطلاعات اضافی ندارد و با فعل حرکتی «Promoted» شروع شده است.)

 

در جدول زیر چند فعل حرکتی مناسب برای مهار‌ت‌های مختلف فهرست شده است.

Management and leadership skills
supervisedexecutedadministered
coordinatedoversawplanned
traineddelegateddecided
Research skills
measuredidentifiedanalyzed
conductedexaminedstudied
investigatedtestedsurveyed
Organizational skills
preparedmaintainedfiled
categorizedcatalogedarranged
scheduledupdatedstandardized
recorded
Communication skills
discussedpersuadedarticulated
presentedediteddrafted
authoredclarifiedtranslated
facilitatedcomposedcollaborated
Data and financial skills
forecastedmanagedappraised
balancedadjustedallocated
adjustedreconcileddeveloped
analyzed
Technical skills
assembledprogrammedcalculated
installedrepairedupgraded
engineeredoperatedmaintained
designed
Creative skills
performeddesignedconceptualized
illustratedoriginatedphotographed
modeledcustomizedfashioned
shaped
Assistance skills
supportedcoachedcollaborated
aidedfacilitatedvolunteered
educatedcounseledcontributed
Achievements
improvedexceededcompleted
improvedsurpassedsucceeded
reducedresolvedpioneered
wontransformedspearheaded
accomplished
  • از کلمه‌های کلیدی استفاده کنید. بسیاری از مدیران و مسئولان استخدام در مراحل بعدی ممکن است رزومه‌ها را خودشان بخوانند و بررسی کنند. اما سازمان‌ها معمولاً از سیستم‌های کامپیوتری برای مرور رزومه‌‌ها در مرحله اول استفاده می‌کنند. شرکت‌هایی که صدها یا هزاران رزومه متقاضی دریافت می‌کنند، از روش‌هایی مانند کلمه‌های کلیدی یا نرم‌افزارهایی مانند «Applicant Tracking System» برای تشخیص صلاحیت متقاضی با توجه به رزومه سوابق کاری‌اش بهره می‌برند. بنابراین، بهتر است هنگام نوشتن سوابق کاری خود، از کلمه‌های کلیدی استفاده کنید. اگر نمی‌دانید از چه کلمه‌های کلیدی استفاده کنید، توصیه می‌کنیم به توصیه‌های زیر عمل کنید.
    • شرح موقعیت شغلی: با دقت شرح موقعیت شغلی را بخوانید و به دنبال کلمه‌های کلیدی مرتبط با آن شغل باشید، مانند «necessary skills» ،«experience» یا «education».
    • اصطلاحات صنعتی: از کلمه‌های کلیدی استفاده کنید که برای شغل یا صنعت مورد نظر کاربرد زیادی دارد.
    • وب‌سایت استخدام: برخی از شرکت‌ها امکان جست‌‌وجوی کلمه‌ کلیدی را در وب‌سایت استخدام خود فراهم می‌کنند. با مراجعه به وب‌سایت آن‌ها، می‌توانید با این کلمه‌های کلیدی آشنا شوید و آن‌ها را به کار ببرید.

نکته: استفاده از کلمه‌های کلیدی مرتبط با شغل مدنظر، روشی مناسب و کارآمد برای جلب‌توجه کارفرما و تأیید شدن در مرحله اول است. اما این را در نظر داشته باشید که استفاده زیاد از کلمه‌های کلیدی راه‌حل مناسبی نیست، زیرا در این صورت نرم‌افزار «ATS» رزومه شما را تأیید نمی‌کند یا از رسیدن آن به دست کارفرما جلوگیری خواهد کرد. مطمئن شوید که از کلمه‌های کلیدی با دقت و به اندازه کافی استفاده کرده‌اید و در رابطه با نوشتن تجربیات و توانایی‌های خود صادقانه عمل کرده‌اید.

سوابق شخصی خود را لحاظ کنید. عبارت‌هایی که برای سوابق کاری خود استفاده می‌کنید، باید مهارت‌های منحصربه‌فرد و تجربیات شما را خطاب قرار دهد. در این قسمت، مثالی آورده شده است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند.

Efficient nurse manager that helped cut department costs by 14%.

سرپرستار کارآمد که به کاهش 14 درصدی هزینه‌های بخش کمک کرد.

Three years of experience leading a team of 25 nurses, during which overtime costs reduced by 50%.

سه سال تجربه رهبری تیمی متشکل از 25 پرستار که در طی آن هزینه‌های اضافه‌کاری به 50 درصد کاهش پیدا کرد.

مثال دوم، نمونه‌ای از ارائه سوابق کاری شخصی است که از ارزش و اعتبار خوبی برخوردار است، اما نمونه اول به صورت کلی گفته شده و شخصاً به مهارت‌ها یا سوابق کاری اشاره نمی‌کند. بنابراین، شخصی کردن سوابق کاری مزیت مهمی محسوب می‌شود و بهتر است زمانی را به آن اختصاص دهید تا اطلاعاتی منحصربه‌فرد در رابطه با تجربه کاری خود در اختیار کارفرما قرار دهید.

در مجموعه می‌توان برای نوشتن خلاصه سوابق کاری یا تحصیلی، با ایجاد بولت لیست، آن را به ترتیب مراحل زیر نوشت تا اثربخشی آن در ذهن کارفرما بیشتر شود.

  • تعداد سال‌های تجربه کاری در رشته یا حرفه خاص
  • بالاترین مدرک تحصیلی، شامل مدرک دانشگاهی، دیپلم مدرسه و سال فار‌غ‌التحصیلی
  • تجربه مدیریتی و ذکر تعداد نیروهایی که در مجموعه شما همکاری می‌کردند.
  • دستاوردها و پروژه‌های مهم کاری در شغل پیشین، همراه با ذکر داده‌های آماری دقیق
  • حوزه‌های تخصصی یا مهارت‌های ویژه و آموزشی
  • ارائه چکیده‌ای از وظایف روزانه یا مسئولیت‌‌های شغل قبلی
  • جوایز، تقدیرنامه‌ها، مدارک یا سایر دستاوردهای شغلی
مطالب متفرقه زبان انگلیسی

مثال سوابق کاری

در ادامه، برای درک بهتر نحوه نوشتن سوابق کاری و ارائه آن به شرکت یا نهاد مربوطه، چند نمونه فهرست شده‌ است که به کمک آن‌ها می‌توانید سوابق کاری خود را بنویسید.

مثال اول: مدیریت حسابداری

  • Four years of experience in sales and building client relationships
  • Exceeded sales targets by more than 20% last year
  • Managed four client accounts and $950,000 combined revenue
  • Received company-wide Top Sales Award two years in a row
  • MBA from the University of Chicago Booth School of Business (2017)

مثال دوم: پرستاری

  • Eight years of experience as an RN, including six years in emergency medicine
  • Supervised a team of five and improved shift scheduling, reducing absenteeism by 20%
  • Monitored, evaluated, and recorded conditions of 15-20 patients per day
  • Assisted in conducting clinical research and coordinated clinical trials
  • Currently pursuing a Master's Degree in Nursing (on track to complete in 6 months)

مثال سوم: مدیریت زنجیره تأمین

  • 17 years of experience in supply chain management and logistics
  • Bachelor's in Business Administration from the University of Colorado (2002)
  • Oversaw logistical operations with 100% accountability for all equipment and materials
  • Streamlined and reduced supply chain throughput cycle time by 14%
  • Supervised 10 direct reports across warehouse, demand planning, and materials management departments

مثال چهارم: کارمند خرده‌فروش

  • Five years of retail sales experience working in a high-traffic department store
  • Employee of the Month recipient three years running
  • Promoted to shift manager after one year with current employer
  • Achieved 100% accuracy in cash handling skills when balancing drawer after each shift
  • Open to flexible scheduling and willing to work nights and weekends

نکات مهم درباره نوشتن متن درخواست همکاری به انگلیسی

همان‌طور که اشاره شد، نامه درخواست همکاری به انگلیسی مانند سایر نامه‌ها، از سه بخش اصلی مقدمه، بدنه و پایان تشکیل شده است. در ادامه سعی کرده‌ایم نحوه پایان دادن به نامه را به طور کامل و با مثال توضیح دهیم و اشتباهات رایج در نوشتن پایان نامه را ذکر کنیم.

اگر می‌خواهید نامه درخواست همکاری کامل و جامعی بنویسید که تمامی موارد مربوط به نامه را در خود جای دهد، بهتر است موارد زیر را رعایت کنید. در ادامه هر یک از این نکته‌های مهم را به صورت جداگانه توضیح داده‌ایم.

  • اعتمادبه‌نفس خود را نشان دهید.
  • اشتیاق و انگیزه خود را مطرح کنید.
  • استعدادهای خود را به موقعیت شغلی مدنظر مرتبط کنید.
  • اهداف و انتظارات خود را مطرح کنید.
  • با اهداف کاری شرکت همراه شوید.
  • از کلمه‌ها و عباراتی برای تشکر کردن استفاده کنید.
  • از کلمه‌های مناسب برای خاتمه دادن به نامه خود استفاده کنید.

اعتمادبه‌نفس خود را نشان دهید

اعتقاد راسخ شما مبنی بر این‌که واجد شرایط و برای کار آماده هستید، می‌تواند تا حد زیادی مدیر استخدام را متقاعد کند تا درخواست شما را به جلو ببرد. نشان دهید که چگونه دستاوردهایتان باعث شده تا مسئولیت‌های جدید را بپذیرید و با چالش‌های ناآشنا مقابله کنید. کارفرمایان به دنبال نیروهای مشتاقی می‌گردند که بتوانند به‌سرعت خود را تطبیق دهند و بلافاصله شروع به همکاری در شرکت کنند.

اشتیاق و انگیزه خود را مطرح کنید

شرکت‌ها برای کارکنان پرشور و باانگیزه ارزش قائل‌اند. آن‌ها می‌توانند الهام‌بخش همکاران دیگر باشند، اهداف بلندپروازانه و در عین حال قابل‌دستیابی را تعیین کنند و مشکلات را خلاقانه حل کنند. ابراز اشتیاق خود برای نقش یا مأموریت شرکت به کارفرمایان بالقوه نشان می‌دهد که شما عضو تیم اختصاصی و ارزشمندی خواهید بود.

استعدادهای خود را به موقعیت شغلی مدنظر مرتبط کنید

در طول نامه خود، باید بین تجربیات گذشته خود و الزامات شغلی ارتباط برقرار کنید. جملات پایانی شما روشی برای ارتباط میان همه آن‌ها با هم است. با این کار به مسئول استخدام نشان می‌دهید که قصد دارید مهارت‌های خود را به مراحل عملی برای دست‌یابی به اهداف و فراتر از انتظارات خود منتقل کنید.

اهداف و انتظارات خود را مطرح کنید

کارفرمایان مشتاق نیروهای شغلیِ پرانرژی هستند که قصد و هدف واقعی برای مشارکت در کار دارند. از مسئول استخدام بخواهید که حیطه وظایف کاری و اختیارات شما را در صورت همکاری مشخص کند. درباره مفید بودن توانایی‌های شما برای شرکت، به گفت‌وگو بنشینید و مفصل درباره آن توضیح دهید و به دنبال بازخورد طرف قابل خود باشید.

با اهداف کاری شرکت همراه شوید

کارفرمایان غالباً گروه‌هایی را رهبری می‌کند که در جهت دست‌یابی به هدف خاصی کار می‌کنند. در نامه درخواست همکاری خود، از نحوه برنامه‌ریزی برای دست‌یابی به آن اهداف بنویسید تا مسئول استخدام بیشتر کنجکاو شود و بخواهد بیشتر درباره شما بداند.

برای آگاهی از اهداف و برنامه‌های کاری شرکت، شرح وظایف آن را بخوانید و برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر، در وب‌سایت شرکت جست‌وجو کنید. اگر نتوانستید اطلاعات خاصی پیدا کنید، روی راندمان کاری تمرکز کنید ــ جذب نیروی کار برای موقعیت‌های شغلی متنوع، شاخصی قوی است و نشان می‌دهد که افزایش راندمان کاری و بهبود موقعیت کسب‌وکار در اولویت برنامه‌های کاری آن‌ها قرار دارد.

از کلمه‌ها و عباراتی برای تشکر کردن استفاده کنید

شخصی برای خواندن برنامه شما وقت گذاشته است و احتمالاً نامه‌ها یا ایمیل‌های دیگری را نیز می‌خواند. افزودن کلمه «متشکرم» به پایان نامه، نشان می‌دهد که از وقت آن‌ها قدردانی می‌کنید و به فرایند استخدام احترام می‌گذارید.

از کلمه‌های مناسب برای خاتمه دادن به نامه خود استفاده کنید

پس از نوشتن یک جمله پایانی تأثیرگذار، با پایانی حرفه‌ای و محترمانه امضا کنید. به یاد داشته باشید: نامه درخواست همکاری باید رسمی باشد. در جدول زیر به چند کلمه برای حسن‌ختام نامه درخواست همکاری به انگلیسی اشاره کرده‌ایم که همه آن‌ها تقریباً به معنای «با احترام» یا «ارادتمند» هستند.

کلمه‌های مناسب برای خاتمه دادن به نامه درخواست همکاری
BestSincerely
RespectfullyRegards
Thank youKind regards
Thank you for your timeThank you for your consideration
Yours sincerelyYours faithfully
With appreciationsWith gratitude

متن خاتمه دادن به نامه درخواست همکاری با ترجمه فارسی

برای درک بهتر ساختار کلی پاراگرافِ انتهای نامه درخواست همکاری به انگلیسی در ادامه به چند پاراگراف همراه با ترجمه فارسی اشاره کرده‌ایم که برای خاتمه دادن به نامه درخواست همکاری استفاده می‌شود.

متن انگلیسی

In my career, I’ve consistently leveraged data while managing marketing campaigns, including reviewing performance metrics and making adjustments to improve email open rates by as much as 200%. I’m eager to apply what I’ve learned in this new role at Company ABC. Thank you for your consideration.

ترجمه پاراگراف

در حرفه‌ام، من به‌طور مداوم از داده‌ها در هنگام مدیریت کمپین‌های بازاریابی، از جمله بررسی معیارهای عملکرد و انجام تنظیمات برای بهبود نرخ باز شدن ایمیل تا 200% استفاده کرده‌ام. من مشتاق هستم آنچه را که آموخته‌ام در این نقش جدید در شرکت ABC به کار ببرم. از توجه‌تان سپاس‌گزارم.

متن انگلیسی

Thank you for considering my application. I am fascinated by XYZ Company’s sophisticated approach to transforming simple designs into striking centerpieces. I would be delighted to apply my experience in quality assurance to launch original products that grow brand loyalty.

ترجمه پاراگراف

از توجه شما به درخواست همکاری‌ام سپاس‌گزارم. من علاقه زیادی به رویکرد پیچیده شرکت XYZ برای تبدیل طرح‌های ساده به طرح‌های مرکزی خیره‌کننده هستم. خوشحال می‌شوم که تجربه خود را در زمینه تضمین کیفیت برای عرضه محصولات اصلی به کار ببرم؛ محصولاتی که وفاداری به برند را افزایش می‌دهند.

متن انگلیسی

Thank you for your time and consideration. I’m excited about the opportunity to leverage my experience as a top-performing account executive to generate new leads, identify untouched markets and build meaningful customer relationships. I look forward to speaking with you about this opportunity.

ترجمه پاراگراف

ممنون از وقت و توجهتان. من از فرصتی برای استفاده از تجربه خود به عنوان مدیر اجرایی حسابداری با عملکرد برتر برای ایجاد سرنخ‌های جدید، شناسایی بازارهای دست‌نخورده و ایجاد روابط معنادار با مشتری هیجان‌زده هستم. بی‌صبرانه منتظر گفت‌وگو با شما درمورد این فرصت [شغلی] هستم.

متن انگلیسی

A driving career goal for me has been to develop meaningful relationships and surpass expectations with clients in any setting. I’m excited to apply this same energy and determination to grow and nurture Company ABC’s client base. Thank you for considering my application.

ترجمه پاراگراف

هدف شغلی رانندگی برای من، ایجاد روابط معنادار و پیشی گرفتن از انتظارات با مشتریان در هر شرایطی بوده است. من هیجان‌زده هستم که همین انرژی و اراده را برای رشد و پرورش پایگاه مشتریان شرکت ABC به کار ببرم. از توجه‌تان به درخواست من تشکر می‌کنم.

متن انگلیسی

I’m inspired by Company XYZ’s success in supporting homegrown businesses, and I have several ideas for marketing strategies to increase profitability among that audience. Thank you for your consideration and I look forward to the opportunity to share these ideas with you.

ترجمه پاراگراف

من از موفقیت شرکت XYZ در حمایت از مشاغل داخلی الهام گرفته‌ام و چند ایده برای راهکارهای بازاریابی جهت افزایش سودآوری در بین مخاطبان دارم. از توجه شما متشکرم و مشتاقانه منتظر فرصتی هستم تا این ایده‌ها را با شما به اشتراک بگذارم.

مصاحبه شغلی به انگلیسی

نحوه نمونه خوانی متن درخواست همکاری به انگلیسی

پس از آن‌که متن نامه درخواست همکاری به انگلیسی نوشته شد، بلافاصله آن را ارسال نکنید، بلکه زمانی را به «نمونه‌خوانی» (Proofreading) اختصاص دهید. نمونه‌خوانی به معنای خواندن مجدد کل متن برای ویرایش اشتباهات گرامری یا غلط‌های املایی است. در صورت برطرف کردن این موارد، نامه یا ایمیل شما بیشتر مورد توجه کارفرما قرار خواهد گرفت. برای نمونه‌خوانی متن نامه خود، در ادامه فهرستی ارائه شده که با رعایت کردن آن می‌توانید متن نامه خود را بهبود دهید.

  • اطلاعات تماس خود و شرکت را بررسی کنید. برای اطمینان از این‌که اطلاعات خود را به دقت و درست وارد کرده‌اید، دو یا حتی سه بار آن را بخوانید. چه در ابتدای نامه و چه در انتهای ایمیل آمده باشد، لازم است اطلاعات را چند بار بخوانید و مطمئن شوید که آن‌ها را به درستی وارد کرده‌اید. همچنین اگر به صورت ایمیل درخواست کرده‌اید، از بابت آدرس ایمیل خود نیز مطمئن شوید. پس از انجام این کار، اطلاعات شرکت را نیز بررسی کنید و مطمئن شوید که نام شرکت را درست نوشته‌اید و همچنین آدرس آن را درست وارد کرده‌اید.
  • از مقدمه مناسبی برای نامه یا ایمیل خود استفاده کنید. با لحن نوشتن خود شروع کنید. از خود بپرسید که لحن نامه شما دوستانه یا رسمی است. اگر از حالت رسمی خارج شده است، سعی کنید آن را ویرایش کنید. انتخاب شروع مناسب برای نامه به موارد زیادی ازجمله آشنایی قبلی با مدیرعامل، نوع شغل درخواستی و آداب و رسوم شرکت مدنظر بستگی دارد. اگر مدیرعامل را در ابتدای نامه به اسم خطاب کرده‌اید، از نظر املایی آن را چند بار چک کنید.
  • مطمئن شوید که نامه درستی را ارسال می‌کنید. بدون شک فرصت‌های شغلی متعددی در اختیار شما قرار دارد و ممکن است برای هر یک رزومه متفاوتی ارسال کرده باشید. مطمئن شوید که برای موقعیت شغلی مربوطه و شرکت مدنظر درخواست داده‌اید و اشتباه نفرستید.
  • کلمه‌های کلیدی را با دقت انتخاب کنید. پس از انجام مراحل فوق، بدنه نامه را بنویسید. مطمئن شوید که از کلمه‌های کلیدی برای توصیف شغل در نامه خود استفاده کرده‌اید. بدون شک هر یک از ما، توانایی‌ها و استعدادهای منحصربه فردی داریم. سعی کنید از آن‌ها به بهترین شکل آن‌ها در متن درخواست خود نام ببرید. برخی از شرکت‌ها سیستم‌های ATS دارند، به همین دلیل استفاده از کلمه‌های کلیدی و متناسب با شغل درخواستی می‌تواند شانس پذیرش شما را در این مرحله بالا ببرد.
  • فرمت مناسبی را برای متن خود انتخاب کنید. بهترین کار این است که از فرمت استانداردی برای نوشتن متن درخواست همکاری به انگلیسی استفاده کنید که معمولاً به صورت PDF یا doc است. برای تبدیل کردن متن فایل خود به یکی از این فرمت‌ها، روی گزینه «File» و سپس «Save as» کلیک کنید و «Format» نامه را انتخاب کنید.
  • به طول نامه یا ایمیل خود دقت کنید. از اپلیکیشن برای بررسی محدودیت در نوشتن کمک بگیرید. اگر به نوشتن تعداد کلمه‌های مشخصی مجاز هستید، بیشتر از آن ننویسید. قانون کلی نوشتن نامه درخواست همکاری به انگلیسی این است که متن شما بیشتر از یک صفحه نباشد و در مجموع از سه یا نهایتاً چهار پاراگراف تشکیل شده باشد. درباره دلیل علاقه خودتان به حرفه مربوطه بنویسید و اطلاعات شغلی خود را به آن اضافه کنید. سعی کنید به بیشتر موارد ذکر شده در آگهی شغلی توجه داشته باشید و در نامه خود به همه آن‌ها پاسخ دهید. اما اگر متن نامه یا ایمیل طولانی شود، ممکن است خواندن آن از حوصله کارفرما خارج شود و آن را به وقت دیگری موکول کند یا به‌کل نادیده بگیرد.
  • بارها و بارها نمونه‌خوانی کنید. پس از اتمام نوشتن و رعایت همه نکاتی که مطرح شد، لازم است متن نامه خود را به طور کامل نمونه‌خوانی کنید و ایرادهای آن را برطرف کنید. نامه‌ای که ایراد اندکی داشته باشد یا حرفه‌ای و دقیق نوشته شده باشد، توجه کارفرما را بیشتر به خود جلب خواهد کرد، زیرا مطمئن می‌شود که متقاضی برای نوشتن آن، به اندازه کافی وقت صرف کرده است. در این قسمت لازم است نامه از نظر اشتباهات گرامری یا املایی اصلاح شود.

نوشتن ایمیل درخواست همکاری به انگلیسی

همان‌طور که در بخش انواع متن درخواست همکاری اشاره شد، یکی از راه‌های ارسال رزومه یا نامه درخواست همکاری از طریق ایمیل است. تا به اینجای مطلب به نحوه نوشتن نامه درخواست همکاری به انگلیسی و مراحل آن پرداختیم. در ادامه، نحوه نوشتن ایمیل درخواست همکاری به انگلیسی و نکته‌های مهم در رابطه با آن را توضیح می‌دهیم.

اگر می‌خواهید ایمیل شما بیشتر مورد توجه کارفرما قرار بگیرد، رعایت برخی موارد هنگام نوشتن ضروری به نظر می‌رسد. به طور کلی، پس از نوشتن ایمیل، مانند نوشتن نامه، زمانی را صرف خواندن مجدد آن کنید. به این کار «Proofread» گفته می‌شود. با خواندن دقیق متن خود و ویرایش آن، مطمئن خواهید شد که همه‌چیز به خوبی پیش می‌رود. برای این منظور بهتر است به توصیه‌های زیر عمل کنید.

  • مدارک و رزومه خود را به صورت PDF پیوست کنید. هنگام فرستادن مدارک یا ضمیمه کردن رزومه و مدارک مربوط به سوابق کاری خود، لازم است فرمت ارسال آن را بدانید. فایل‌ها باید به صورت PDF فرستاده شود. اگر رزومه خود را در فایل Word نوشته‌اید، آن را به PDF تبدیل و سپس ضمیمه ایمیل خود کنید.
  • متن درخواست همکاری خود را به انگلیسی بنویسید. پس از پیوست کردن رزومه یا سایر مدارک شغلی خود، مرحله بعدی نوشتن متن درخواست همکاری است. برای آشنایی بیشتر با ساختار متن ایمیل درخواست همکاری، چند نمونه متن ایمیل همراه با ترجمه در ادامه قرار داده شده است.
  • در قسمت «Subject Line» موضوع ایمیل خود را بنویسید. «Subject Line» مهم‌ترین بخش ایمیل درخواست همکاری است. مطمئن شوید که ایمیل شما موضوع دارد و به خواننده توضیح می‌دهد که برای چه شغلی درخواست داده‌اید. قبل از نوشتن، موضوع را به ایمیل خود اضافه کنید. در این صورت آن را فراموش نخواهید کرد. در ادامه، نمونه «Subject Line» را مشاهده می‌کنید.

Subject: Sofia Larson - Assistant Marketing Manager Position

  • امضای خود را در انتهای ایمیل اضافه کنید. داشتن امضا در انتهای ایمیل امری مهم است. علاوه بر امضا، اطلاعات شخصی خود را نیز باید اضافه کنید، مانند نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل و شماره تماس. به این ترتیب، کارفرما می‌تواند تمام اطلاعات دریافتی شما در یک قسمت داشته باشد و در صورت لزوم به آن مراجعه کند. برای افزودن امضا به ایمیل خود، بر روی گزینه «File» و سپس «Insert Signature» کلیک کنید. البته لازم است از قبل امضای خود را ذخیره کرده باشید. در غیر این صورت، سایر اطلاعات خود را در انتهای ایمیل و بعد از نوشتن کلمه مناسب برای خاتمه دادن، اضافه کنید، مانند مثال زیر:

Samuel Milson
555-123-4567
jana.kamal@email.com
linkedin.com/in/janakamal

  • متن را دوباره بخوانید و سپس آن را ارسال کنید. قبل از کلیک بر روی دکمه «Send»، مطمئن شوید که متن ایمیل خود را یک بار دیگر به طور کامل خوانده و آن را «Proofread» کرده‌اید. به عبارت دیگر، از نظر مشکلات دستوری و تایپی آن را ویرایش کنید. همچنین دقت کنید که بخش «Subject Line» را حتماً پر کرده باشید.
  • به صورت آنلاین درخواست همکاری بدهید. علاوه بر درخواست همکاری از طریق ایمیل، ممکن است از شما بخواهند که به طور مستقیم و آنلاین اقدام نیز اقدام کنید. بسیاری از کارفرمایان، به‌ویژه شرکت‌های بزرگ و معتبر، از سیستم‌های پیگیری متقاضیان (سیستم‌های مدیریت استعدادیابی) برای بررسی و مدیریت درخواست‌های همکاری استفاده می‌کنند. بنابراین، مدارک و رزومه خود را آماده کنید تا در صورت لزوم به صورت آنلاین بارگذاری کنید. سیستم درخواست همکاری به صورت آنلاین دستورالعمل‌هایی را درباره نحوه درخواست همکاری و بارگذاری مدارک و داده‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد و از این طریق می‌توانید به راحتی برای درخواست همکاری آنلاین اقدام کنید.

نمونه ایمیل درخواست همکاری به انگلیسی

به سه نمونه متن به عنوان ایمیل درخواست همکاری به انگلیسی توجه کنید. ترجمه فارسی آن‌ها نیز در ادامه آورده شده است.

متن اول

Subject: Samuel Milson - Assistant Marketing Manager Position

Dear Hiring Manager,

I am very interested in applying for the Sales Trainee position that is listed on Indeed.

I've attached my resume and cover letter. If I can provide any further information, please let me know.

Thank you very much for your consideration, and I look forward to hearing from you.

Respectfully,

Jana Kamal

Samuel.Milson@email.com

555-123-4567

linkedin.com/in/samuelmilson

ترجمه متن اول

موضوع: ساموئل میلسون ــ سمت دستیار بازاریابی

مدیر محترم امور استخدامی،

من برای درخواست موقعیت شغلی به عنوان کارآموز فروش که در «Indeed» فهرست شده، بسیار علاقه‌مند هستم.

رزومه و نامه خود را پیوست کردم. اگر به ارائه اطلاعات بیشتری نیاز است، لطفاً به من اطلاع دهید.

از توجه شما بسیار سپاس‌گزارم و مشتاقانه منتظر شنیدن نظرتان هستم.

با احترام،

ساموئل میلسون

Samuel.Milson@email.com

555-123-4567

متن دوم

Subject: Name of Applicant – Name of Position

Dear Mr./Ms. Last Name,

After more than 10 years of continuous progression and achievement, including 5 years in a leadership position providing R&D, Engineering & Manufacturing operations, I am ready to take the next step in my career. As such, I am writing to introduce myself as a strong contender for Japanese-based automotive manufacturing engineering manager positions that you may be seeking to fill for your manufacturing-engineering clients.

While I have enclosed my resume, I realize you are busy, so please allow me just a moment to summarize the qualifications that should make an easy match for your search assignments;

Transferable manufacturing industries qualifications combined with extensive experience interfacing with giant automotive players; Honda, Isuzu, Nissan, Toyota, Hyundai, Mitsubishi, and Ford, among others.

  • Clear history of progression in roles that include manufacturing engineering management (heading 16 engineers and technicians), and R&D management.
  • Extensively accomplished transforming traditional manufacturing operations to lean processes continuously driving out cost and inefficiencies to deliver optimal productivity and profitability.
  • Expert background in quality systems including ISO9000 and the automotive-sector specific TS16949
  • Documented history of the quantified contribution that includes millions of ringgits in cost saving in addition to improving process efficiencies, workplace safety, and quality.

As a leader, I am particularly valued for my ability to come into ambiguous and unprecedented situations, serving as both a trailblazer and a change agent to bring teams together, set new standards, and achieve seemingly impossible goals.

Now my goal is to expand my horizons in another company in a similar position. I prefer to be based in Klang Valley or Perak. However, I am available for travel and have strong experience traveling for business purposes. In recent years, my monthly salary range has been in RM7000 - RM8000 and I hope to meet or exceed that.

Thank you! Please don’t hesitate to contact me if I can answer your questions.

Sincerely,

Your Name

Your Address

Your Phone Number

Your Email Address

ترجمه متن دوم

موضوع: نام متقاضی – نام سمت

آقای/خانم [نام خانوادگی] عزیز،

پس از بیش از 10 سال پیشرفت و موفقیت مستمر، از جمله 5 سال در موقعیت هدایت عملیات تحقیق و توسعه، مهندسی و تولید، برای برداشتن گام بعدی در حرفه خود آماده‌ام. به همین دلیل، درخواست داده‌ام تا خود را به عنوان رقیب قوی برای سمت‌های مدیر مهندسی خودرو در ژاپن معرفی کنم که ممکن است برای مشتری‌های مهندسی ساخت و تولید خود، به دنبال آن باشید.

من رزومه خود را پیوست کرده‌ام. متوجهم که مشغله کاری دارید، اما لطفاً کمی به من فرصت دهید تا شرایطی را که با آگهی شما مطابقت دارد به طور خلاصه مطرح کنم.

دانش و تخصص صنایع تولیدی قابل‌انتقال همراه با تجربه گسترده در تعامل با بازیگران غول‌پیکر خودرو؛ هوندا، ایسوزو، نیسان، تویوتا، هیوندای، میتسوبیشی، فورد و غیره.

  • سوابق پیشرفت آشکار در شغل‌هایی مانند مدیریت مهندسی ساخت (سرفصل 16 مهندس و تکنسین) و مدیریت تحقیق و توسعه.
  • تبدیل گسترده عملیات تولید سنتی به فرایندهای ناب به طور مداوم به منظور کاهش هزینه و ناکارآمدی برای ارائه بهره‌وری و سودآوری بهینه.
  • پیشینه تخصصی در سیستم‌های کیفیت از جمله ISO9000 و TS16949 خاص در بخش خودرو.
  • سوابق مستند کمی شامل میلیون‌ها رینگیت در صرفه‌جویی در هزینه و بهبود کارایی فرایند، ایمنی و کیفیت محل کار.

به‌عنوان سرپرست، من به دلیل توانایی‌ ویژه‌ام برای قرار گرفتن در موقعیت‌های مبهم و غیرمنتظره، به عنوان پیش‌گام و عامل تغییر به منظور تشکیل تیم‌ها، تعیین استانداردهای جدید و دست‌یابی به اهداف به ظاهر غیرممکن، ارزشمند هستم.

اکنون هدف من این است که افق‌های فکری خود را در شرکت دیگری در موقعیتی مشابه گسترش دهم. ترجیح می‌دهم در «Klang Valley» یا «Perak» مستقر باشم. با این حال، من برای سفر در دسترس هستم و تجربه خوبی در سفر به منظور اهداف تجاری دارم. در سال‌های اخیر، محدوده دستمزد ماهانه من بین 7000 تا 8000 رینگیت بوده است و امیدوارم به آن برسم یا از آن فراتر بروم.

متشکرم! اگر می‌توانم به سؤال‌های شما پاسخ دهم، لطفاً برای تماس با من دریغ نکنید.

ارادتمند،

اسم

نشانی

شماره تلفن

آدرس ایمیل

متن سوم

​Subject: Name of Applicant – Name of Position

​Dear [Name],

​With all my respect, I wish to apply for the above position. I came across a very exciting position on your job portal that I believe fits me perfectly. I am interested in applying for the position of Software Developer at Shopee. After reading the job description and requirements and matching it with my own experiences, I know that I would be a valuable asset to your organization.

​I have currently graduated in Information Technology with Majored in Diploma at the University of Kuala Lumpur Malaysian Institutes of Information Technology (UniKL MIIT). My current CGPA is 3.51.

I now want to apply my skills in an e-commerce company like Shopee. As a software developer, I can implement engineering concepts to design innovative and ingenious applications for consumers.

I have gone through a four-month industrial training in IT support at Sunway Lagoon Sdn Bhd where I was given tasks to support all the software and hardware problem in the company and also troubleshoot the problem.

I have attached a cover letter, resume, and certificates for your consideration. Please take a moment to go through them to get a better picture of who I am.

I would love to talk to you in more detail regarding this amazing opportunity at your company. It would give me great pleasure to hear back from you regarding my application.

Sincerely,

Your Name

Your Address

Your Phone Number

Your Email Address

ترجمه متن سوم

موضوع: نام متقاضی – نام سمت

آقای [نام کارفرما]،

با نهایت احترام، مایلم برای موقعیت فوق اقدام کنم. من با موقعیت بسیار هیجان‌انگیزی در پورتال شغلی شما برخورد کردم که معتقدم کاملاً برای من مناسب است. من علاقه‌مند به درخواست موقعیت شغلی توسعه‌دهنده نرم‌افزار در «Shopee» هستم. پس از خواندن شرح موقعیت همکاری و الزامات و تطبیق آن با تجربیات خودم، می‌دانم که سرمایه ارزشمندی برای سازمان شما خواهم بود.

من در حال حاضر فارغ‌التحصیل رشته فناوری اطلاعات با مدرک دیپلم فناوری اطلاعات در مؤسسه فناوری اطلاعات مالزی دانشگاه کوالالامپور (UniKL MIIT) هستم. CGPA فعلی من 3/51 است.

من می‌خواهم مهارت‌های خود را در شرکت تجارت الکترونیک مانند «Shopee» به کار ببرم. به عنوان توسعه‌دهنده نرم‌افزار، می‌توانم مفاهیم مهندسی را برای طراحی برنامه‌های کاربردی مبتکرانه برای مصرف‌کنندگان پیاده‌سازی کنم.

من دوره آموزشی چهارماهه صنعتی را در زمینه پشتیبانی فناوری اطلاعات در شرکت «Sunway Lagoon Sdn Bhd» گذرانده‌ام و در آنجا وظایفی به من داده شد تا تمام مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شرکت را پشتیبانی کنم و همچنین مشکل را برطرف کنم.

من نامه درخواست همکاری، رزومه و مدارک را برای بررسی شما ضمیمه کرده‌ام. لطفاً کمی برای آن وقت بگذارید تا تصویر بهتری از شخصیت من به دست آورید.

من دوست دارم در مورد این فرصت شگفت‌انگیز در شرکت با جزئیات بیشتری با شما صحبت کنم. خوشحال می‌شوم که از سوی شما در مورد درخواستم خبری بشنوم.

با احترام،

اسم

نشانی

شماره تلفن

آدرس ایمیل

نوشتم نامه همکاری به انگلیسی

اشتباهات رایج در نوشتن نامه درخواست همکاری به انگلیسی

برای نوشتن نامه درخواست همکاری به انگلیسی علاوه بر این ‌که باید با ساختار نامه آشنا شوید، لازم است هنگام نوشتن، از برخی اشتباهات رایج اجتناب کنید. در بخش بعدی، به چند مورد از از این اشتباهات اشاره شده است.

بیش از حد کلی نوشتن نامه درخواست

کارفرمایان، بسیاری از رزومه‌ها و نامه‌های درخواست همکاری را در طول فرایند استخدام بررسی می‌کنند. اگر از نوشتن اطلاعات دقیق در نامه خود خودداری کنید یا بیش از حد کوتاه و کلی بنویسید، کارفرما ممکن است فکر کند که شما این فرصت شغلی را جدی نگرفته‌اید و برای آن به اندازه کافی وقت نگذاشته‌اید. بنابراین، ممکن است در مرحله اول تأیید نشوید و به همین راحتی از فهرست کنار گذاشته شوید.

داشتن اعتمادبه‌نفس بیش از حد

داشتن اعتماد‌به‌نفس عالی است، اما اعتمادبه‌نفس بیش از حد می‌تواند باعث نگرانی کارفرما شود. شما باید نشان دهید که برای این موقعیت مناسب هستید، اما نباید از لحنی در نامه خود استفاده کنید که بیانگر حس برتری نسبت به سایر افراد مجموعه باشد. بنابراین، بهتر است از نوشتن جملاتی مانند «مهارت‌های من را با هیچ‌کس نمی‌توان مقایسه کرد» یا «هیچ‌کس بهتر از من نمی‌تواند از عده این موقعیت شغلی بربیاید» خودداری کنید.

استفاده از حالت طنز برای برجسته‌تر شدن متن

ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد در نامه جزو امتیازات محسوب می‌شود، اما استفاده از لحن طنزگونه می‌تواند غیرحرفه‌ای یا توهین‌آمیز تلقی گردد. به‌ویژه زمانی که برای نوشتن نامه رسمی اقدم کرده‌ایم. در چنین شرایطی به‌هیچ‌وجه نباید از کلمه‌های غیررسمی یا از شکل کوتاه فعل (is't به‌جای is not) استفاده کنیم. همچنین از به کار بردن کلمه‌هایی که لحن نامه را به حالت طنز تغییر می‌دهند نیز باید خودداری کنیم. این کار نه‌تنها نامه ما را متفاوت نمی‌کند، بلکه برای مدیر آن شرکت یا مؤسسه نیز چندان خوشایند نخواهد بود و حتی ممکن است تأثیر منفی بگذارد.

استفاده از کلمه‌های غیررسمی برای پایان دادن به نامه

برای نوشتن نامه درخواست همکاری، این نکته را همواره مدنظر داشته باشید که در حال نوشتن نامه‌ای دوستانه برای یکی از اعضای خانواده یا آشنایان نیستید. بنابراین از کلمه‌هایی که لحن نوشتار را از حالت رسمی خارج می‌کنند خودداری کنید. برای مثال نباید از عبارت‌ها یا اصطلاح‌های زیر در نوشتن نامه درخواست همکاری به انگلیسی استفاده کنید:

  • Cheers
  • Warm regards
  • Yours truly
  • Fondly
  • Have a wonderful day

نمونه خوانی نکردن متن نامه

اشتباهات تایپی در نامه شما ممکن است از نظر کارفرمایان، غیرحرفه‌ای باشد و به معنای عدم توجه به جزئیات تلقی شود. بنابراین، قبل از ارسال، نامه خود را چندین بار تصحیح کنید. سعی کنید آن را با صدای بلند بخوانید یا برای دوستی انگلیسی‌زبان یا مسلط به زبان انگلیسی بفرستید تا آن را از نظر اشتباهات گرامری بررسی کند. اشتباهات املایی یا گرامری می‌تواند تأثیر بسیر منفی در ذهن کارفرما ایجاد کند. حتی ممکن است با وجود سوابق مناسب برای آن شغل، تصمیم بگیرد که شما را از فهرست استخدامی‌ها حذف کند. بنابراین، بعد از نوشتن نامه یا ایمیل، بلافاصله آن را ارسال نکنید. سعی کنید اشتباهات آن را برطرف سازید تا با خاطری آسوده نسبت به ارسال آن اقدام کنید.

رعایت نکردن علائم نشانه‌گذاری

یکی دیگر از اشتباهات رایج در نوشتن نامه درخواست همکاری به انگلیسی بی‌توجهی به علائم نشانه‌گذاری است. برای نوشتن هر نامه‌ای، رعایت قوانین نشانه‌گذاری اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند تأثیر زیادی در جذب متقاضی داشته باشد. به همین دلیل توصیه می‌شود با رعایت مواردی نظیر گذاشتن ویرگول، نقطه، نقطه‌‌ویرگول، دونقطه و غیره، متن نامه خود را زیباتر بنویسید و تأثیرگذاری آن را بیشتر کنید.

سوالات رایج درباره نامه درخواست همکاری به انگلیسی

در بخش پایانی این مطلب سعی کرده‌ایم به تعدادی از پرسش‌های رایج در خصوص نحوه نوشتن نامه درخواست همکاری به انگلیسی پاسخ دهیم.

اهمیت نوشت نامه درخواست همکاری به انگلیسی چیست؟

نامه درخواست همکاری به متنی گفته می‌شود که به واسطه آن توانایی‌ها و مهارت‌های فردی شخص متقاضی برای موقعیت شغلی در آن درج می‌شود. به کمک این نامه می‌توان میزان حرفه‌ای بودن فرد متقاضی را تشخیص داد و در نهایت، قبل از انجام مصاحبه می‌توان به این نکته پی برد که صلاحیت‌های لازم برای موقعیت شغلی مدنظر را دارد یا خیر.

اگر نامه درخواست همکاری به خوبی و به درستی نوشته شود، روز مصاحبه کار شما راحت‌تر خواهد شد، زیرا متقاضی در نامه خود اطلاعات کافی و مناسبی از خود ارائه داده و در واقع رزومه او به اندازه کافی مجموعه را تحت تأثیر قرار داده که از او برای مصاحبه دعوت کرده‌اند.

چند نوع نامه درخواست همکاری به انگلیسی وجود دارد؟

نامه درخواست همکاری می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد. برای مثال می‌تواند درخواست همکاری آنلاین یا به صورت حضوری باشد. همچنین می‌تواند از طریق ایمیل صورت بگیرد.

ساختار نامه درخواست همکاری به انگلیسی به طور کلی شامل چند بخش می‌شود که باید همه را هنگام نوشتن لحاظ کنیم. این بخش‌ها عبارتند از تاریخ و اطلاعات تماس، پاراگراف اول، پاراگراف‌های میانی و پاراگراف آخر.

نکات مهم برای نوشتن نامه درخواست همکاری به انگلیسی چیست؟

اطلاعات مربوط به شرکت و شغل درخواستی را مرور کنید. نامه را با توصیف علاقه‌مندی‌های خود شروع کنید. تجربه‌ها و دانش و تخصص خود را به صورت موردی ذکر کنید. به ویژگی‌های فردی و شخصیتی خود اشاره‌ای داشته باشید.
مراتب قدردانی خود را به‌جا آورید. از عبارت مناسبی برای خاتمه دادن به نامه خود استفاده کنید. در ادامه هر یک از این ویژگی‌ها را به طور جداگانه توضیح می‌دهیم.

نحوه نوشتن ایمیل درخواست همکاری به انگلیسی چگونه است؟

اگر می‌خواهید ایمیل شما بیشتر مورد توجه کارفرما قرار بگیرد، رعایت برخی موارد هنگام نوشتن ضروری به نظر می‌رسد. برای مثال، مدارک و رزومه خود را به صورت PDF پیوست کنید. متن درخواست همکاری خود را به انگلیسی بنویسید. در قسمت «Subject Line» موضوع ایمیل خود را بنویسید. امضای خود را در انتهای ایمیل اضافه کنید. متن را دوباره بخوانید و سپس آن را ارسال کنید یا به صورت آنلاین درخواست همکاری بدهید.

جمع‌بندی

در این آموزش با نمونه نامه درخواست همکاری به انگلیسی آشنا شدیم و به نکات مهمی در خصوص نوشتن متن نامه اشاره کردیم. همچنین ساختار کلی نامه را توضیح دادیم و نمونه‌ای از آن را بررسی کردیم.

علاوه بر مواردی که ذکر شد، یاد گرفتیم که برای نوشتن نامه درخواست همکاری باید نکته‌های مهمی را رعایت کنیم و اگر به اصول کلی نوشتن نامه همکاری پایبند باشیم، می‌توانیم نامه مناسبی بنویسیم که شانس پذیرش را برای موقعیت شغلی مدنظر افزایش دهد. نکات مهمی که در این آموزش برای نوشتن نامه درخواست همکاری به انگلیسس مطرح شد، به صورت خلاصه شامل موارد زیر می‌شود:

  • اعتمادبه‌نفس خود را نشان دهید.
  • اشتیاق و انگیزه خود را مطرح کنید.
  • استعدادهای خود را به موقعیت شغلی مدنظر مرتبط کنید.
  • اهداف و انتظارات خود را مطرح کنید.
  • با اهداف کاری شرکت همراه شوید.
  • از کلمه‌ها و عباراتی برای تشکر کردن استفاده کنید.
  • از کلمه‌های مناسب برای خاتمه دادن به نامه خود استفاده کنید.

مطلبی که در بالا مطالعه کردید بخشی از مجموعه مطالب «مباحث متفرقه زبان انگلیسی» است. در ادامه، می‌توانید فهرست این مطالب را ببینید:

بر اساس رای ۱۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
IndeedIndeedThe Balance careerThe Balance career
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *