مجموعه مقالات آموزشی ادوبی لایت روم در مجله فرادرس

۱۲۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
مجموعه مقالات آموزشی ادوبی لایت روم در مجله فرادرس

ادوبی لایت روم یک نرم‌افزار بسیار کاربردی، به ویژه برای عکاسان است که امکانات بسیار زیادی را در خود جای داده است. این امکانات به شما اجازه‌ی ویرایش تصاویر و مدیریت آن‌ها را می‌دهند. با توجه به اهمیت زیاد این نرم‌افزار، در مجله فرادرس نیز مطالب آموزشی خوب و جامعی در مورد کار با آن تهیه شده است تا بتوانیم موارد اولیه و کاربردی این نرم‌افزار را به شما بیاموزیم. در این مطلب یک نگاه کلی به این مقالات خواهیم انداخت.

مجموعه مطالب آموزشی ادوبی لایت روم

به عنوان یکی از اولین کارهایی که باید در لایت روم به آن مسلط باشید، می‌توان از نحوه وارد کردن تصاویر در این نرم‌افزار نام برد.

در مطلب زیر به طور کامل و جامع به روش‌های وارد کردن تصاویر به داخل لایت روم از داخل فضای ذخیره‌سازی رایانه یا تلفن همراه اشاره شده است:

پس از این مساله، یکی از کارهای مرسومی که در ادوبی لایت روم انجام می‌شود، ویرایش دسته‌جمعی تصاویر است. چنین کاری علاوه بر صرفه‌جویی در زمان شما، نظمی بی‌همتا نیز در کارهایتان  به وجود می‌آورد:

یکی دیگر از ترفندهایی که می‌تواند به طرز چشمگیری در زمان شما صرفه‌جویی کند، برش دسته‌جمعی تصاویر است. زمانی که به تصاویری با اندازه‌ی مشخص برای کارهای خود نیاز دارید، به سادگی می‌توانید با استفاده از ترفند ذکر شده در مطلب زیر، تصاویر خود را ببرید:

در کنار این راه‌کارها، امکان استفاده از تنظیمات از پیش تعریف شده وجود دارد. این تنظیمات را می‌توانید خودتان برای سهولت کارتان بسازید یا می‌توانید از تنظیمات ایجاد شده توسط عکاسان بزرگ و مشهور دنیا استفاده نمایید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه، مطلب زیر را مطالعه کنید:

یکی از جلوه‌های پر کاربرد در بین کاربران، جلوه‌هایی با طرح قدیمی و وینتج (Vintage) هستند که در بین تنظیمات از پیش تعریف شده‌ی عکاسان بزرگ نیز زیاد دیده می‌شود. با این حال اگر مشتاق هستید تا خودتان بتوانید این جلوه را بر روی تصاویرتان اعمال نمایید، مطلب زیر می‌تواند راه‌گشای شما باشد:

پس از این که با استفاده از آموزش‌ها و ترفندهای بالا تصاویر خود را به بهترین نحو ویرایش کردید، شاید علاقه‌مند به انتشار تصاویرتان در شبکه اجتماعی اینستاگرام باشید. ادوبی لایت روم این امکان را برای شما فراهم کرده است تا بتوانید تصاویر خود را به صورت مستقیم از داخل آن، در اینستاگرام منتشر کنید.

با استفاده از مطلب آموزشی زیر می‌توانید از روش انجام این کار آگاه شوید:

اگر بخواهید به مهارت‌های بیشتری در لایت روم دست یابید و تصاویر خود را حرفه‌ای‌تر از همیشه ویرایش کنید، آشنایی با ویژگی هیستوگرام آن امری کاملا ضروری است. با استفاده از مطلب زیر می‌توانید گامی بزرگ و کامل در راه یادگیری این ابزار فوق کاربردی بردارید:

در چنین زمانی احتمالا به کاربری تبدیل شده‌اید که به طور منظم با لایت روم سروکار دارد، در نتیجه بهتر است که به کلیدهای میانبر این نرم‌افزار تسلط داشته باشید تا بتوانید کارهای خود را حتی سریع‌تر از پیش به سر انجام برسانید:

در نهایت نیز اگر منابع سخت‌افزاری کافی در سیستم خود داشته باشید، با کمی تغییرات در تنظیمات لایت روم، می‌توانید سرعت و کارایی آن را افزایش دهید. در مطلب زیر تمامی نکات در این زمینه گفته شده است:

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

^^

بر اساس رای ۰ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *