سایز پست اینستاگرام — ابعاد استاندارد عکس و ویدیو در پست های اینستا + فیلم

۷۸۵۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۵ مهر ۱۴۰۱
زمان مطالعه: ۳۲ دقیقه
سایز پست اینستاگرام — ابعاد استاندارد عکس و ویدیو در پست های اینستا + فیلم

این روزها به طرق بسیار فراوانی می‌توانید بهترین تصاویر و ویدیوهای خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به اشتراک بگذارید. از یک‌سو شاهد پشتیبانی از تصاویر پرتره و لنداسکیپ گرفته تا تصاویر مربعی‌شکل هستیم و از سوی دیگر با قابلیت‌هایی مانند Reels، ویدیوهای IGTV، ویدیوهای درون فید و استوری‌ها هم می‌توان به اشکال گوناگون به تولید محتوای بصری پرداخت. بنابراین حالا که به ده‌ها روش گوناگون می‌توان به تعامل با مخاطبان پرداخت، لازم است با سایز پست اینستاگرام نیز آشنا باشیم. در واقع هرکدام از این ابزارها ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و اگر بخواهید از تمام آن‌ها بهره بگیرید، لازم است سایز پست اینستاگرام را بشناسید.

فیلم آموزشی سایز پست در اینستاگرام

دانلود ویدیو

به همین خاطر در مقاله‌ای که پیش روی شماست تمام اطلاعات لازم راجع به ابعاد پست‌های گوناگون برای تولید محتوای چشم‌نواز را گرد هم آورده‌ایم. با دنبال کردن نکاتی که در این آموزش خواهید یافت، قادر به انتشار تصاویر با بهترین رزولوشن ممکن هستید و به بالاترین وضوح تصویر دست خواهید یافت. در پاسخ به سوالی که قطعا برایتان شکل گرفته باید بگوییم بله، انتشار تصویر در اینستاگرام می‌تواند به کاهش کیفیت آن منجر گردد. پیش از ادامه مقاله لازم است یادآور شویم در صورتی که تمایل دارید قابلیت‌ها و تنظیمات اینستاگرام را بهتر و بیشتر یاد بگیرید و حداکثر بهره را از آن‌ها ببرید می‌توانید مطلب آموزش اینستاگرام مجله فرادرس را مطالعه کنید؛ همچنین درباره سایز استوری اینستاگرام نیز در مطلبی دیگر به صورت مفصل توضیحات لازم را ارائه کرده‌ایم.

سایز پست اینستاگرام چقدر است؟

سایز پست اینستاگرام

بسته به اینکه تصاویر و ویدیوهای خود را با چه زاویه‌ای به ثبت رسانده‌اید و از کدام ابزار اینستاگرام برای اشتراک‌گذاری آن‌ها استفاده می‌کنید، سایز پست اینستاگرام می‌تواند بسیار متغیر باشد. در ادامه لیست‌هایی را خواهید یافت که ابعاد رایج تصویر و ویدیو را به شکلی سریع به شما می‌گویند.

ابعاد پست‌های تصویری اینستاگرام

زمانی که اینستاگرام در سال ۲۰۱۲ برای نخستین بار در دسترس قرار گرفت، کاربران تنها قادر به آپلود تصاویری با نسبت ابعاد (یا Aspect Ratio) ۱:۱ بودند. بنابراین آن دسته از کاربرانی که می‌خواستند تصاویر لنداسکیپ یا پرتره زیبای خود را به اشتراک بگذارند یا باید تصاویر خود را در قالبی مربع‌شکل برش می‌زدند یا برای دور زدن محدودیت‌ها به سراغ اپلیکیشن‌های شخص ثالث می‌رفتند. بنابراین همه‌چیز شکلی بسیار وقت‌گیر و غیر بهینه داشت.

خوشبختانه اما اینستاگرام به بازخوردهای کاربران گوش سپرده و در سال ۲۰۱۵ شاهد اضافه شدن پشتیبانی از تصاویر عمودی و افقی نیز بودیم. با درنظرگیری این موضوع، بیایید به صحبت راجع به سایز پست‌های تصویری اینستاگرام بپردازیم، چه تصویر مورد نظرتان مربع و پرتره باشد، چه لنداسکیپ.

سایز تصویر مربعی در اینستاگرام

سایز ایده‌آل: ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

نسبت ابعاد تصاویر مربعی و سنتی، ۱:۱ است. این در دسترس‌ترین نسبت ابعاد برای تصاویر به حساب می‌آید، چرا که تمام اپلیکیشن‌های ویرایش تصویر مانند خود اینستاگرام، قادر به برش زدن خودکار تصاویر شما و مربعی کردن آن‌ها هستند. ناگفته نماند که دوربین سیستم عامل iOS روی موبایل‌های آیفون هم امکان ثبت تصاویر مربعی را به صورت مستقیم مهیا کرده است.

نکته: برای دستیابی به بهترین نتایج، تصاویر شما باید ابعادی بین ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل الی ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل داشته باشد.

سایز تصویر پرتره در اینستاگرام

سایز ایده‌آل: ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل

برایتان سوال شده که چطور می‌توان تصاویر را به صورت کامل و بدون برش زدن در اینستاگرام قرار داد؟ خوشبختانه به سادگی و می‌توانید تصاویر پرتره و لنداسکیپ را نیز با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. تصاویر پرتره معمولا در همان تلاش نخست به راحتی در اینستاگرام بارگذاری می‌شوند، اما اگر تصویر شما قامتی بیشتر از آنچه گفته‌ایم داشته باشد، احتمالا مجبور به برش زدن لبه‌های بالایی و پایینی باشید.

نسبت ابعاد یک تصویر پرتره ایده‌آل در اینستاگرام، ۴:۵ است و این یعنی باید هدف خود را روی تصویری با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل بگذارید. اگر پرتره‌ای بزرگ‌تر (مثلا با نسبت ابعاد ۴:۶ یا ۹:۱۶ که سایز رایج تصاویر اسنپ‌چت است) آپلود کنید، اینستاگرام اعلانی به نمایش درآورده و خواستار بریدن بخش‌هایی از آن می‌شود.

سایز تصویر افقی در اینستاگرام

سایز ایده‌آل: 1080 در ۶۰۸ پیکسل

حقیقت ماجرا این است که دستیابی به ابعاد صحیح برای تصاویر افقی در اینستاگرام می‌تواند گاهی بسیار دشوار شود. این بدان خاطر است که بهترین نسبت ابعاد برای تصاویر لنداسکیپ افقی در اینستاگرام، ۱.۹۱:۱۱ است. با پیروی از این قاعده، تصاویر افقی شما به شکلی زیبا و بدون هیچ‌گونه بوردری به نمایش درخواهند آمد.

اما باید در نظر داشت که امکان آپلود تصاویر افقی با نسبت ابعاد رایج‌تر ۱۶:۹ هم مهیا شده و اپلیکیشن به صورت خودکار یک بوردر پیرامون تصویر شما قرار می‌دهد .

چطور تصاویر لنداسکیپ را در اینستاگرام به اشتراک بگذاریم؟

اینستاگرام افزودن تصاویر لنداسکیپ و افقی به فید شما را آسان‌تر از همیشه کرده است. کافی است گام‌های زیر را هنگام آپلود تصویر پشت سر بگذارید:

  1. اپلیکیشن اینستاگرام را روی موبایل هوشمند خود باز کنید.
  2. روی دکمه Add Post (به شکل یک علامت مثبت درون قابی مربعی) بزنید.
  3. تصویر یا ویدیویی که می‌خواهید آپلود شود را انتخاب کنید.
  4. در گوشه پایین سمت چپ روی دکمه Full Size بزنید. این گزینه به صورت خودکار نسبت ابعاد تصویر افقی (یا تصویر پرتره شما اگر با تصویری عمودی کار کنید) را تنظیم می‌کند.
  5. با فاصله دادن میان دو انگشت خود قادر به زوم بیشتر یا کمتر روی تصویر و برش زدن آن خواهید بود.
  6. گزینه Next را بزنید تا کار آپلود تصویر ادامه پیدا کند.
سایز پست اینستاگرام

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به وفور از تصاویر لنداسکیپ در فید خود بهره می‌گیرید، بهتر است از نسبت ابعادی یکسان برای تمام آن‌ها بهره‌ بگیرید. اگر چنین کاری نکنید، حواس مخاطبان هنگام اسکرول کردن میان تصاویر شما پرت خواهد شد و از تاثیرگذاری محتوا کاسته می‌گردد. برای دستیابی به بهترین سایز پست اینستاگرام به هنگام استفاده از تصویر افقی، اطمینان حاصل کنید که تصویر ارتفاعی حداقل معادل ۱۰۸۰ پیکسل داشته باشد. به این ترتیب، تصویر شما چه روی پلتفرم موبایل و چه دسکتاپ، با بالاترین کیفیت به نمایش در می‌آید.

بیایید قبل از اینکه به سراغ بخش بعدی و ابعاد ویدیوهای اینستاگرام برویم، بار دیگر مروری داشته باشیم بر هرآنچه آموختیم.

بهترین نسبت ابعاد تصویر برای اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام سه نسبت ابعاد استاندارد برای تصاویر و ویدیوهای شما دارد. در گذشته، نسبت ابعاد ۱:۱ (یا مربع) تنها گزینه در دسترس کاربران بود اما اکنون امکان اشتراک‌گذاری تصاویر پرتره و لنداسکیپ هم مهیا شده. نسبت ابعاد تصاویر پرتره معادل ۴:۵ است و این رقم برای تصاویر لنداسکیپ با ۱.۱۹:۱ برابری می‌کند.

بهترین سایز پست اینستاگرام بدین شرح است:

  • ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل (مربع)
  • ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل (پرتره)
  • 1080 در ۶۰۸ پیکسل (لنداسکیپ)
سایز پست اینستاگرام

سایز پست ویدیویی اینستاگرام چقدر است؟

رزولوشن‌های ایده‌آل: مربع و گرد ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل - لنداسکیپ ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل - ۱۰۸۰ در ۶۰۸ پیکسل

اگر ویدیوها فرمت مورد علاقه شما برای برقراری ارتباط با مخاطبان هستند، لازم است به سراغ ابعاد صحیح بروید تا آپلود و نشر محتوا به سادگی آب خوردن باشد. در ادامه از تمام پیش‌نیازها و قواعدی می‌گوییم که باید در نظر داشته باشید.

درست مانند پست‌های تصویری، می‌توانید ویدیوهایی مربعی، عمودی یا لنداسکیپ را در فید خود به اشتراک بگذارید. ابعاد ایده‌آل برای هر یک به این شکل است:

  • مربع یا گرد - ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
  • پرتره - ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل
  • لنداسکیپ - ۱۰۸۰ در ۶۰۸ پیکسل

نسبت ابعاد هم با پست‌های تصویری یکسان است، به جز پیشنهاد متفاوتی که برای ویدیوهای لنداسکیپ داریم:

  • نسبت ابعاد ۱:۱ برای ویدیوهای گرد یا مربع
  • نسبت ابعاد ۴:۵ برای ویدیوهای پرتره
  • نسبت ابعاد ۱۶:۹ برای ویدیوهای لنداسکیپ

دلیل اینکه استفاده از نسبت ابعاد ۱۶:۹ را پیشنهاد می‌کنیم این است که برای تدوین ویدیو و تبدیل نسبت ابعاد آن به ۱.۹:۱ نیازمند وقت و تلاش فراوان خواهید بود. کاربران اینستاگرام به تماشای ویدیوهای ۱۶:۹ عادت دارند، بنابراین منابعی که باید صرف برش زدن ویدیو به نسبت جدید کنید، احتمالا آنقدرها آمده نخواهد داشت.

سایز پست اینستاگرام

از سوی دیگر پیش‌نیازهای بیشینه و کمینه خاصی نیز باید رعایت شوند تا به شکلی بی‌دردسر ویدیو را در فید اینستاگرام خود منتشر کنید. ویدیوی اینستاگرامی شما باید در بیشترین حالت بدین شکل باشد:

  • ۳۰ فریم بر ثانیه
  • ۶۰ ثانیه طول ویدیو
  • ۴ گیگابایت حجم فایل

اگر ویدیوی شما ارقامی بالاتر از آنچه گفتیم داشته باشد، قادر به آپلود نخواهید بود. بنابراین باید از پیش فکر تمام کار را کرده باشید. درست مانند پست‌های تصویری اینستاگرام، جهت ویدیو (مربع، لنداسکیپ یا پرتره) است که کمینه و بیشینه رزولوشن برای هرکدام را تعیین می‌کند. حداقل رزولوشن برای هرکدام به شرح زیر است:

  • حداقل رزولوشن ۶۰۰ در ۶۰۰ پیکسل برای ویدیوهای مربع و گرد
  • حداقل رزولوشن ۶۰۰ در ۷۵۰ پیکسل برای ویدیوهای پرتره
  • حداقل رزولوشن ۶۰۰ در ۳۱۵ برای ویدیوهای لنداسکیپ

از آن‌جایی که ویدیوی شما بعد از آپلود فشرده می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ بالاترین رزولوشن مجاز بروید که به این ترتیب است:

  • حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ برای ویدیوهای مربع
  • حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ برای ویدیوهای پرتره
  • حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰ در ۶۰۸ برای ویدیوهای لنداسکیپ
  • حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ برای ویدیوهای گرد

با استفاده از بالاترین رزولوشن، وضوح محتوای شما در بهترین سطح قرار خواهد گرفت.

معرفی فیلم آموزش بازاریابی در شبکه های اجتماعی فرادرس

مشکل اکشن بلاک در اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی در دنیای امروز تبدیل به ابزاری قدرتمند برای کسب‌وکارها و همینطور برندهای شخصی شده‌اند و استفاده از آن‌ها می‌تواند به معنای دستیابی به فرصت‌های شغلی و مشتریان تازه باشد. در همین راستا مجموعه فرادرس به تولید ویدیوهایی آموزش به طول ۳ ساعت و ۲۲ دقیقه پرداخته که صفر تا صد بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را به شما می‌آموزند. این مجموعه ویدیوها در قالب چهار درس ارائه شده‌اند.

در درس نخست با اصول و قواعد بنیادین حضور در شبکه‌های اجتماعی آشنا می‌شوید، تعاریف شبکه‌های اجتماعی را در می‌یابید، چگونگی کسب درآمد در بستر اینستاگرام را می‌آموزید و اصول دیده شدن، مدیریت و به‌کارگیری استراتژی‌های کاربردی در شبکه‌های اجتماعی را از بر خواهید شد. درس دوم با محودیت شیوه‌ها و ابزارهای بازاریابی برای کسب درآمد از شبکه‌های اجتماعی گوناگون دنبال می‌شود و مدل‌های کسب درآمد و همینطور شیوه صحیح فروش محصولات و سرویس‌ها را به شما می‌آموزد. در درس سوم یک لایه متفاوت از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را خواهید آموخت و با خصوصیات تولید محتوای متنی و بصری در این پلتفرم‌ها آشنا خواهید شد. در نهایت درس چهارم با بررسی اصول بازاریابی نظیر بهینه‌سازی موتور جستجو، بک‌لینک، تکنیک‌های بازاریابی و تحلیل داده‌های آماری به پایان می‌رسد.

ابعاد استوری‌ها و ریل‌های اینستاگرام

سایز پست اینستاگرام

سایز ایده‌آل استوری‌ها: ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل

استوری‌ها هم ابزار معرکه دیگری برای برقرار ارتباط با فالوئرها به حساب می‌آیند و اجازه می‌دهند هرچیزی، از متن و میزبانی لایو اینستاگرام گرفته تا تصویر و ویدیو را با دیگران به اشتراک بگذارید. استوری‌های اینستاگرام ذاتا برای تماشا در حالت پرتره طراحی شده‌اند و بنابراین گرچه می‌توان تصاویر و ویدیوهای لنداسکیپ هم نشر داد، اما ظاهر آنقدرها خوبی درون استوری پیدا نمی‌کنند.

بنابراین ابعاد استوری‌ها با سایز پست معمولی اینستاگرام تفاوت دارند و می‌توانید در نسبت ابعاد ۱.۹:۱ الی ۹:۱۶ به آپلود تصویر و ویدیو مشغول شوید. در این بین اگر از استوری‌هایی تمام‌صفحه و بدون بوردر استفاده کنید توجه‌ها را جلب کرده و درک مطلب را بهبود می‌بخشید.

برای پر کردن تمام صفحه در استوری‌های اینستاگرام لازم است از نسبت ابعاد ۹:۱۶ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل استفاده کنید یا در اصل باید بگوئیم سایز استوری ها در اینستاگرام مطابق این اعداد است. قابلیت Reels هم ابعادی یکسان با استوری‌ها دارد.

در نهایت باید اما از چند نکته باخبر باشید:

  • پیش‌نمایش ریل اینستاگرامی شما در فید، با سایز پرتره ۴:۵ و به شکل برش خورده در بالا و پایین قابل تماشا خواهد بود.
  • کپشنی که برای ریل نوشته‌اید روی یک لایه اضافی در گوشه پایینی ویدیو درج خواهد شد.
  • ریل‌ها می‌توانند حداکثر ۳۰ ثانیه باشند.

ابعاد پست IGTV

سایز پست اینستاگرام

سایز تصویر کاور ایده‌آل: ۴۲۰ در ۶۵۴ پیکسل

قابلیت IGTV یا آنچه «یوتیوب برای اینستاگرام» هم شناخته می‌شود در سال ۲۰۱۸ با پشتیبانی از تنها گزینه پرتره از راه رسید. پیشتر کاربران باید به ضبط ویدیوهایی با نسبت ابعاد ۹:۱۶ و عمودی مشغول می‌شدند. اما بعد از دریافت بازخورد انبوه مخاطبان و نارضایتی از دشواری فیلم‌برداری در این حالت، اینستاگرام بالاخره در سال ۲۰۱۹ امکان نشر ویدیوهای لنداسکیپ را در IGTV مهیا کرد.

به این ترتیب انبوهی از گزینه‌های تازه برای تولید محتوای IGTV در اختیار شما است و باید چند ابعاد پست را نیز در ذهن نگه دارید. هنگام آپلود ویدیوی IGTV بعدی خود به فکر این نکات باشید:

  • ویدیوهای IGTV عمودی باید حداقل نسبت ابعاد ۴:۵ (پرتره) و حداکثر نسبت ابعاد ۹:۱۶ (مثل استوری‌ها) داشته باشند.
  • ویدیوهای IGTV افقی باید حداقل نسبت ابعاد ۵:۴ و حداکثر ۱۶:۹ داشته باشند.
  • گزینه پیش‌نمایش یک دقیقه‌ای (One-Minute Preview) برای IGTV هنگام نمایش در فید کاربر نسبت ابعاد ۴:۵ پیدا می‌کند.
  • پیش‌نمایش یک دقیقه‌ای درون صفحه مشبک و ۹ تایی شما نسبت ابعاد ۱:۱ می‌یابد.
  • تصویر کاور IGTV شما (که می‌توانید هم از درون ویدیو انتخاب و هم آپلود کنید) باید نسبت ابعاد ۱:۱.۵۵ و حداقل رزولوشن ۴۲۰ در ۶۵۴ پیکسل داشته باشد.

سوالات متداول راجع به سایز پست اینستاگرام

با اینکه تا به این لحظه تقریبا تمام مسائل مربوط به سایز پست اینستاگرام را توضیح داده‌ایم، اما بد نیست به برخی سوالات متداول کاربران در این زمینه نیز پاسخ بدهیم. به این ترتیب هم بر برخی نکات مروری دوباره داشته‌ایم و هم به نکات ظریف تازه پاسخ می‌دهیم.

آیا تصاویر اینستاگرام باید مربع باشند؟

تصاویر اینستاگرامی شما نباید لزوما مربع باشند و می‌توانید به سراغ پرتره‌های مستطیلی و تصاویر افقی هم بروید و هیچ برشی نزنید. نکته مهم حصول اطمینان از این است که تصویر شما در طرف کوتاه‌تر حداقل ۱۰۸۰ پیکسل باشد. در نظر داشته باشید که اینستاگرام محدودیت‌های خاص خود را نیز دارد. اگر تصویر آپلود شده نسبت ابعادی متفاوت در قیاس با استانداردهای اینستاگرام داشته باشند، مجبور به برش زدن آن خواهید شد.

آیا اینستاگرام کیفیت تصاویر را کاهش می‌دهد؟

متوجه کاهش وضوح در پست‌هایی که آپلود کرده‌اید شده‌اید؟ اصلی‌ترین دلیل وقوع این اتفاق، آپلود فایل‌هایی بزرگ‌تر از ۱۰۸۰ پیکسل است. اگر تصویری آپلود کنید که طویل‌تر از ۱۰۸۰ پیکسل در هر طرف باشد، اینستاگرام به صورت خودکار به فشرده‌سازی آن مشغول می‌شود. فشرده‌سازی سختگیرانه تصویر هم می‌تواند به از بین رفتن جزییات و اثرگذاری چشمگیر بر کیفیت نهایی منجر شود.

همین موضوع هنگام آپلود تصاویری با رزولوشن ۳۲۰ در ۳۲۰ پیکسل یا کمتر هم مصداق دارد. با این کار، اینستاگرام تصویر را بزرگ می‌کند و پیکسل‌ها شکلی درشت‌تر به خود می‌گیرند. برای دستیابی به بهترین نتیجه در فید اینستاگرام، هدف خود را روی تصاویر مربعی ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بگذارید. ورژن فشرده شده درون اینستاگرام حدودا ۶۰۰ در ۶۰۰ خواهد بود که به صورت بی‌نقص روی ورژن موبایل و دسکتاپ این شبکه اجتماعی مشاهده می‌شود.

اگر به نظر می‌رسد هیچ راهکاری مشکلات شما در زمینه فشرده‌سازی تصویر را حل نمی‌کند، بد نیست که آپلود از روی دسکتاپ را آزمایش کنید. اپلیکیشن تحت وب اینستاگرام معمولا کیفیت تصاویر را به شکلی موثرتر از اپلیکیشن موبایل حفظ می‌کند.

چطور تصاویر را به صورت کامل در اینستاگرام پست کنیم؟

اگر می‌خواهید تصویر پرتره خود را به شکلی کامل و بدون برش زدن به نسبت ابعاد مربع منتشر کنید، می‌توانید هنگام آپلود از دکمه کارآمد Full Size استفاده کنید تا پرتره (یا تصویر لنداسکیپ) به صورت خودکار روی بالاترین نسبت ابعاد ممکن تنظیم شود.

برای این کار صرفا روی فلش‌هایی که در گوشه پایین سمت راست تصویر قرار گرفته‌اند بزنید تا تمام تصاویر فیت صفحه شود.

برای دستیابی به بهترین رزولوشن در اینستاگرام، تصاویر پرتره خود را روی رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل تنظیم کنید. به این شکل فشرده‌سازی خودکار تاثیری روی کیفیت تصویر عمودی نمی‌گذارد.

بهترین سایز پست اینستاگرام در یک نگاه

سایز پست اینستاگرام

همانطور که قطعا خودتان متوجه شده‌اید، قابلیت‌های جدید اینستاگرام انبوهی از درها را به روی تولیدکنندگان محتوا باز کرده‌اند و بی‌شمار فرصت خارق‌العاده برای تعامل با فالوئرها دارید. اما با این فرصت‌های تازه، نیاز به توجه به جزییات هم افزایش یافته و باید چندین نسبت ابعاد و سایز مختلف را هنگام خلق محتوا در پس ذهن نگه دارید.

نوع محتوا در اینستاگرامنسبت ابعادسایز پست اینستاگرام
تصویر مربع۱:۱۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
تصویر لنداسکیپ۱.۹۱:۱۱۰۸۰ در ۶۰۸ پیکسل
تصویر پرتره۴:۵۱۳۵۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
استوری اینستاگرام۹:۱۶۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
ریل اینستاگرام۹:۱۶۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
تصویر کاور IGTV۱:۱.۵۵۴۲۰ در ۶۵۴ پیکسل
ویدیو مربعی۱:۱۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل
ویدیو لنداسکیپ۱.۹۱:۱۱۰۸۰ در ۶۰۸ پیکسل
ویدیو پرتره۴:۵۱۳۵۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

اگر نگران این هستید که کدام سایز تصویر برای محتوای شما منطقی‌تر است و اینکه آیا استفاده از ترکیب‌های پرتره، لنداسکیپ و مربع تاثیری روی صفحه مشبک و ۹ تایی محتوا می‌گذارد یا خیر، نگران نباشید. تصاویر شما با همان نسبت ابعادی لنداسکیپ، پرتره یا مربع خودشان در فید کاربران ظاهر می‌شوند، اما در صفحه مشبک شما به صورت برش خورده در نسبت ابعاد ۱:۱ دیده خواهند شد.

بر اساس رای ۲۱ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
TailWind
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *