۱۵ برنامه ادیت عکس چهره برای ویرایش های حرفه ای

۴۲۴۲۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۰ دی ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه
۱۵ برنامه ادیت عکس چهره برای ویرایش های حرفه ای

آیا می‌خواهید پرتره‌ها یا عکس‌های کاری خود را قبل از ارسال، به بهترین شکل ویرایش کنید؟ با یک برنامه ادیت عکس چهره مناسب می‌توانید مشخصه‌های مختلف صورت خود را بهبود داده و پرتره‌ها را اصلاح کنید. اگر مطمئن نیستید کدام برنامه خوب است و کدام نه، به مطالعه این مقاله ادامه دهید. در این مطلب از مجله فرادرس 15 برنامه ویرایش چهره رایگان را برای اندروید و IOS معرفی کرده‌ایم که کمک می‌کنند بهترین عکس‌های پرتره ممکن را داشته باشید.

1. ویرایشگر Facetune بهترین برنامه ادیت عکس چهره با جزئیات بالا

FaceTune2 را می‌شود بهترین برنامه ادیت عکس چهره دانست. این برنامه که توسط Lightricks Ltd توسعه یافته، تقریبا هرچیزی که ممکن است در یک برنامه ویرایش چهره نیاز داشته باشید را در خود جای داده است. ضمنا می‌توانید هم در سیستم‌عامل اندروید و هم IOS‌ از آن استفاده کنید.

FaceTune2 به کاربران اجازه می‌دهد پوست خود را صاف کنند و هر نوع لک و پیس یا چین و چروک را فورا از بین ببرند. همچنین می‌توانید بازتاب نور و براق شدن را از صورت خود حذف یا به آن اضافه کنید. ناگفته نماند که این برنامه به عنوان یک ویرایشگر پس‌زمینه نیز عمل کرده و می‌تواند بخش پشتی سوژه را عکس‌های شما تغییر دهد. با کمک ابزارهای هنری، فیلترها و قلم‌های مختلف نیز خواهید توانست ویژگی‌های صورت خود را اصلاح کنید.

برنامه ادیت عکس چهره Facetune2

2. برنامه Snapseed

Snapseed یکی از مشهورترین و بهترین برنامه های ادیت عکس چهره محسوب می‌شود که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. در این برنامه می‌توانید تعداد زیادی ابزار کاربردی، فیلتر و تنظیمات از پیش آماده را پیدا کنید که کمک می‌کنند بهترین تصاویر پرتره را خلق کنید. به علاوه، Snapseed‌ می‌تواند تصاویر RAW را هم در سیستم‌های عامل اندروید و IOS‌ باز کند.

برنامه Snapseed

Snapseed این امکان را به کاربران می‌دهد تا درخشندگی را به تصاویرشان اضافه کرده، به تنظیم کنتراست مشغول شوند و همچنین فیلترهای مختلف را به کار ببندند. با ویژگی Face Enhance در این برنامه می‌توانید فوکوس را روی چشمان خود قرار دهید، پوست خود را صاف کنید و نوری تنظیم شده برای صورت را به تصاویر خود بیفزایید. همچنین امکان استفاده از ویژگی‌های دیگری برای افزودن افکت بوکه یا اصلاح ژست پرتره‌های خود بر اساس مدل‌های سه‌بعدی دارید.

3. Perfect365، برنامه ادیت عکس چهره مناسب برای میکاپ

Perfect365 بیشتر برای زمان‌هایی کاربرد دارد که می‌خواهید کمی سلیقه هنری به تصاویر خود اضافه کنید. این برنامه ادیت عکس چهره با رابط کاربری سرراست خود به شما امکان می‌دهد تقریبا هر جنبه‌ای از صورت خود را تغییر دهید، از حذف خطوط ریز گرفته تا تغییر رنگ مو. همچنین امکان این را دارید که سایه چشم، رژ لب و حتی رنگ مویی جالب برای خود برگزیده و روی چهره اعمال کنید. البته که می‌توان تصاویری بدون میکاپ، ساده و تمیز نیز با این برنامه ساخت.

Perfect365 هم برای دستگاه‌های اندرویدی و هم iOS قابل استفاده است. در این برنامه طیف وسیعی از الگوها - هم برای میکاپ و هم پس‌زمینه - وجود دارند که می‌توانید در تصاویر خود به کار بگیرید. همچنین پالت رنگی، یک گزینه سفارشی‌سازی کامل ارائه می‌دهد تا بتوانید ترکیب رنگ‌های مورد نظر خود را داشته باشید.

برنامه ادیت عکس چهره Perfect365

4. نرم‌افزار Fotogenic

Fotogenic یک برنامه ادیت عکس چهره همه‌کاره است که مجموعه‌ای منحصر‌ به‌ فرد از ابزارهای بصری طراحی شده برای بهبود عکس‌های شما را ارائه می‌دهد. این برنامه همچنین تمام ابزارهای ضروری و لازم برای یک برنامه ادیت صورت را با رابط کاربری خوش‌دست و ویژگی‌هایی که به آسانی استفاده می‌شوند، ترکیب می‌کند.

ادیت صورت با برنامه Fotogenic

تنها با چند کلیک در برنامه Fotogenic مي‌توانید پوستی صاف، لبخندی سفید و خیره‌کننده، لب‌های درخشان، تغییر شکل چهره و مواردی از این دست را به دست آورید. این اپلیکیشن همچنین اجازه می‌دهد بدن خود را بسازید، روی آن خالکوبی کنید، ظاهری برنزه به پوست خود بدهید و حتی اشیا و اجسام ناخواسته را از عکس حذف کنید.

5. برنامه ادیت عکس چهره Pixl برای روتوش و حذف لکه ها

Pixl یک برنامه ادیت عکس چهره منحصر به فرد با ابزارهایی ارزشمند است. با استفاده از این برنامه می‌توانید صورت خود را روتوش کرده و هر عنصر ناخواسته‌ای را از تصاویر حذف کنید. همچنین به کمک مجموعه ابزارهای بصری آن خواهید توانست ویژگی‌های مختلف صورت‌تان را بهبود ببخشید.

Pixl به شما اجازه می‌دهد که تنها با چند کلیک ساده، اجزای مختلف صورت خود را به راحتی تنظیم کنید. همچنین برای حذف جوش‌ و لکه های پوستی از تصاویر نیز می‌توان از این اپلیکیشن کمک گرفت تا پوستی شفاف و درخشان داشته باشید. قلم‌های جادویی نیز برای رسیدن به پوستی براق و بی‌نقص به شما یاری می‌رسانند. این برنامه ادیت عکس چهره حتی می‌تواند به کمک الگوریتم هوش مصنوعی خود، قرمزی چشم را از عکس‌ها حذف کند.

برنامه Pixl

6. نرم‌افزار Facelab

این برنامه عالی ویرایش چهره را نیز می‌توانید هم برای سیستم‌های اندروید و هم iOS دانلود کنید. Facelab به طور خاص برای عکس‌های سلفی کاربرد دارد و به کمک آن می‌توانید بهترین تصاویر را با پوستی بدون ایراد و عالی داشته باشید.

برنامه Facelab

اگر به دنبال برنامه‌ای برای ادیت هرچه سریع‌تر عکس‌ها می‌گردید، Facelab بهترین انتخاب ممکن به حساب می‌آید. شما می‌توانید در این برنامه ابعاد عکس‌های خود را تغییر دهید، عناصر زیبایی‌شناختی اضافه کنید و بهترین سلفی‌ها را تنها در چند ثانیه برای خود بسازید. Facelab جعبه ابزاری قدرتمند و خلاقانه برای داشتن ظاهری برتر در عکس‌ها ارائه می‌دهد که نباید آن را از دست دهید.

7. برنامه InSunny

InSunny یک برنامه ادیت عکس چهره است که به طور خاص برای اصلاح پرتره‌ها و سلفی‌ها طراحی شده و می‌توانید در سیستم‌های اندرویدی از آن استفاده کنید. این برنامه ترکیبی از ابزارهای قدرتمند هوش مصنوعی، افکت‌ها، پس‌زمینه‌ها، فیلترهای پویا و سایر امکانات را ارائه می‌دهدت که به شما کمک می‌کنند تصویر رویایی خود را بسازید.

برنامه ادیت عکس چهره InSunny

به کمک این برنامه می‌توانید رنگ موهای خود را عوض کنید، اندازه و حالت چشم‌ها را تغییر دهید، پف و تیرگی زیر چشم را پاک کنید و به سراغ بسیاری کار دیگر بروید. InSunny همچنین فیلترهای زیبایی پویایی دارد که می‌توانید در حین عکاسی آن‌ها را امتحان کرده و شاهد پیش‌نمایشی زنده از نتیجه نهایی باشید.

8. برنامه ادیت عکس چهره Photo Lab

این برنامه ادیت عکس آیفون به کاربران امکان می‌دهد فیلترهای خلاقانه و جالبی به تصاویر خود اضافه کنند یا گزینه‌های آرایشی را به اشکال گوناگون به کار بگیرند.

ادیت عکس چهره با PhotoLab

این برنامه همچنین یک ابزار حذف پس زمینه عکس مبتنی بر هوش مصنوعی دارد که به حذف و جایگزینی پس‌زمینه تصاویر شما کمک می‌کند. به علاوه به عنوان برنامه‌ای که در غایی‌ترین حالت قرار است شما و دیگران را سرگرم کند، چندین فیلتر خنده‌دار هم در خود دارد که باید حتما آن‌ها را امتحان کنید. ناگفته نماند که می‌توانید تصاویر خود را به کمک ابزارهای آماده و فیلترهای این برنامه هم دگرگون کنید یا اصلا کلاژ بسازید.

9. برنامه Beauty Makeup

Beauty Makeup، یک ادیتور عکس چهره ماهرانه است که در دستگاه‌های اندرویدی می‌توانید از آن استفاده کنید. می‌توانید این برنامه را برای تنظیم دقیق جزییات چهره و داشتن عکس‌هایی عالی که تنها با چند کلیک به دست می‌آیند به کار بگیرید.

برنامه Beauty Makeup

Beauty Makeup چندین افکت بسیار جالب دارد که تصاویر شما را به سطوح بالاتر می‌برند. ابزار آرایش مجازی اجازه می‌دهد چشم‌های خود را زیبا، پوست را صاف و دندان‌ها را سفید کنید. همچنین به کمک آن می‌توانید جوش و لکه‌ها را به راحتی بردارید، به لب‌های خود شکل دهید و آنقدر به آزمون و خطاهای این چنینی مشغول شوید تا به عکسی کاملا مناسب برسید. البته با این ابزارها می‌توانید کارهای ادیت بیشتری از قبیل تنظیم رنگ و غلظت و حتی مات کردن پس‌زمینه هم انجام دهید.

10. برنامه ادیت عکس چهره Retouch me

این برنامه که هم برای سیستم‌های اندروید و هم IOS عرضه شده، به شما کمک می‌کند بدن و چهره خود را در هر عکسی، به سادگی و در کمترین زمان ممکن ادیت کنید.

با این برنامه می‌توانید صورت خود را روتوش و لیفت کرده و یا جراحی بینی یا بزرگ کردن لب‌ها را به صورت دیجیتالی پشت سر بگذارید. Retouch me همچنین امکان لاغر کردن صورت، رفع عدم تقارن، برنزه کردن طبیعی و اصلاح خطوط فک را به شما می‌دهد. ابزارهای روتوش پوست آن نیز کمک می‌کنند مواردی مانند لک و پیس‌ها، خط و چال چانه، حلقه‌های تیره و پف چشم را حتی از روی عینک به راحتی پاک کنید.

11. نرم‌افزار Visage Lab

اگر زمان کافی برای ادیت جزئی و کامل را ندارید یا توانایی‌های خود را برای ادیت کافی نمی‌دانید، یک برنامه ادیت عکس با گوشی ساده مانند Visage Lab‌ می‌تواند بسیار کمک‌تان کند. Visage Lab برنامه‌ای خودکار برای ادیت چهره است که در سیستم‌های اندروید و IOS می‌شود از آن استفاده کرد.

اپلیکیشن ادیت چهره Visage Lab

این برنامه، مجموعه‌ای از افکت‌های خودکار از جمله آرایش پوست، رفع درخشش زیاد، صاف کردن چین و چروک، آرایش چشم، سفیدی دندان‌ها و افزایش رنگ را برای بهبود سلفی‌ها و پرتره‌ها ارائه می‌دهد. شما می‌توانید هر یک از این ابزارها را تیک بزنید یا تیک آن‌ها بردارید تا مشخص شود کدام یک را می‌خواهید، اما امکان ویرایش پارامترهای هر افکت را به صورت جداگانه نخواهید داشت.

افکت‌ها بسیار طبیعی هستند و نتیجه آن‌ها عکسی دلپذیر با کیفیت بالا خواهد بود. همچنین می‌توانید پرتره‌های خود را در این برنامه، تنها در چند ثانیه ویرایش کنید. با این حال، عدم وجود کنترل‌های پیشرفته، از نقاط ضعف این برنامه است.

12. نرم‌افزار Fotor

Fotor‌ یک برنامه ادیت عکس است که ابزارهایی برای ویرایش چهره نیز ارائه می‌دهد. این برنامه به خصوص برای افرادی مناسب است که بیشتر به ویرایش عکس استاندارد نیاز دارند اما گاهی اوقات عکس‌های چهره و پرتره را نیز ادیت می‌کنند.

اپ Fotor ادیت عکس

Fotor دارای مجموعه جامعی از ابزارهای ویرایشی مانند Adobe Photoshop Express است. برای ویرایش پرتره‌ها می‌توانید مواردی مانند روشنایی، نوردهی، کنتراست، لرزش و غلظت را برای تنظیم رنگ‌ها و تن‌ها تغییر دهید. همچینن این برنامه ابزاری به نام Scenes دارد که شامل گزینه‌ای اختصاصی برای بهبود خودکار کیفیت عکس و افزایش روشنایی تصویر است.

فوتور برنامه بسیار عالی و مناسبی برای ویرایش‌های پیشرفته در گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود. همچنین مجموعه‌ای عالی از افکت‌ها دارد که می‌توانید روی تصاویر خود اعمال کنید. این افکت‌ها به دسته‌های مختلف از جمله Vitality ،Retro ،Nostalgia و Modern‌ تقسیم می‌شوند. تنها نقطه ضعف برنامه نیز عدم وجود برخی از ابزارهای خاص ادیت چهره است که در برنامه‌هایی مانند Facetune2 و Perfect365 پیدا می‌شوند.

13. نرم‌افزار Airbrush

AirBrush یک برنامه ادیت عکس چهره محبوب است که در فروشگاه‌های Google Play و Apple Store یافت می‌شود. این برنامه مجموعه‌ای از ابزارهای اختصاصی را ارائه می‌دهد که کار ادیت چهره را بسیار ساده‌تر می‌کنند. به علاوه رابط کاربری و محیط ساده و آسان نیز برای هرکسی با هر میزان دانش ادیت، قابل استفاده است.

برنامه ادیت عکس چهره AirBrush

قابلیت‌های برنامه به دسته‌های مختلفی از جمله روتوش پوست، ابزار، فیتلرها، آرایش و مو تقسیم می‌شوند. به این شکل محیط کاری مبتنی بر منطقی خواهید داشت که کمک می‌کند تصاویر خود را به راحتی ویرایش کنید.

بخش روتوش مجموعه‌ای ابزارها را برای بهبود پایه‌ای کیفیت پرتره‌ها و حذف نقص‌ها ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، ابزاری برای آکنه و ابزار دیگری برای صاف کردن پوست دارد. هرکدام از آن‌ها نیز دارای دو حالت دستی و خودکار هستند. اگر نیاز به اصلاح جزئیات دقیق دارید، باید از حالت دستی کمک بگیرید. این در حالی است که حالت خودکار، از فناوری هوش مصنوعی برای شناسایی و حذف عیوب استفاده می‌کند. البته گزینه خودکار بسیار عالی عمل کرده و در زمینه بهبود اولیه کیفیت تصاویر، عالی است.

AirBrush همچنین مجموعه‌ای از ابزارهای ادیت تصاویر RAW و فیلترهای خلاقانه را به شما می‌دهد. ابزارهای ادیت امکان برش، بلوری کردن، تغییر فوکوس و همچنین قابلیت افزودن حالت وینتیج را ارائه می‌کنند.

14. برنامه ادیت عکس چهره Pixelmator

Pixelmator برنامه‌ای عالی برای ادیت عکس چهره، مخصوص گوشی‌های IOS‌ است و متاسفانه نسخه اندروید ندارد. این برنامه مجموعه کاملی از ابزارهای ادیت را برای ویرایش هر نوع عکس، از پرتره و سلفی گرفته تا مناظر و تصاویر ماکرو، ارائه می‌دهد.

برنامه Pixelmator

رابط کاربری آن بسیار ساده است و هرکسی می‌تواند به راحتی نحوه استفاده از ابزارها را یاد بگیرد. از لحاظ بهبود چهره، یک ابزار بازسازی بسیار عالی دارد که بر حسب آن که در کدام قسمت مورد استفاده باشد، جنبه‌هایی مانند لک و کک و مک را به طور خودکار پاک خواهد کرد. به علاوه قابلیتی برای بهبود رنگ‌ها تنها با یک کلیک دارد که رنگ و درون‌مایه پرتره‌ها را درست می‌کند.

شاید ابزارهای مخصوص چهره آن مانند باقی موارد، عالی و پرجزئیات نباشند اما شما همچنان کنترل عالی بر تصاویر را همراه با مجموعه بزرگی از فیلترها، افکت‌ها و ابزارهای نقاشی دریافت خواهید کرد. به این شکل می‌توانید دست به کارهای خلاقانه بزنید و تصاویر خود را به اثری هنری تبدیل کنید.

15. برنامه Adobe Photoshop Express

در آخر می‌خواهیم به بررسی برنامه Adobe Photoshop Express بپردازیم که مجموعه‌ای حرفه‌ای از ابزارهای مختلف دارد که شبیه به برخی از ابزارهای نسخه دسکتاپ فتوشاپ هستند اما برای دسترسی در گوشی‌های موبایل، تغییر داده شده‌اند.

برنامه Adobe Photoshop Express

Adobe Photoshop Express کنترل کاملی بر فرایند ویرایش ارائه می‌کند و شما می‌توانید به راحتی، پارامترهای اصلی تصویر مانند غلظت، کنتراست، نوردهی و هایلایت را به دلخواه ادیت کنید. به این شکل امکان آماده کردن تصویر اصلی را پیش از تمرکز روی ویژگی‌های چهره، خواهید داشت.

به علاوه خوب است بدانید فتوشاپ به طور خودکار ماسکی تولید می‌کند که دور سوژه اصلی در پرتره را فرا بگیرد. سپس می‌توانید انتخاب کنید تغییرات روی این ماسک انجام شوند یا روی کل تصویر. به علاوه این برنامه ابزاری برای حذف لکه و ابزاری دیگر برای حذف قرمزی چشم دارد که استفاده از آن‌ها نیز بسیار ساده است.

 

اگر می‌خواهید تصویری خلاقانه بسازید، با فیلترها و افکت‌های این برنامه، دستتان باز خواهد بود. مثلا امکان استفاده از افکت‌هایی مانند لکه‌های نور، پس زمینه بوکه و حالت جالب گرانج را خواهید داشت. استفاده از این برنامه رایگان است اما باید ID معتبر Adobe داشته باشید.

پاسخ به چند سوال رایج

در ادامه می‌بینیم که سوالات رایج کاربران در زمینه ادیت عکس چهره، چه چیزهایی هستند و پاسخ آن‌ها چیست.

چطور می‌توانم صورت خود را فتوشاپ کنم؟

اولین و متداول‌ترین راه برای روتوش چهره، استفاده از ابزار Clone Stamp است. با این ابزار می‌توانید پیکسل‌های قسمت‌های مناسب صورت را کپی و سپس در مناطقی که می‌خواهید تغییر کنند، قرار دهید. به عنوان مثال می‌توان به این شکل، جوش‌ها و لکه‌ها را از بین برد.

چگونه تصاویر پرتره بهتری داشته باشیم؟‌

با اینکه ادیت می‌تواند برای حذف موارد ناخواسته و کاستی‌های عکس مفید باشد، اما رعایت برخی نکات نیز کمک می‌کنند که از همان ابتدا تصویری تاثیرگذار و عالی ثبت کنید. به همین منظور، بدن خود را در حالتی باز و پذیرا قرار دهید و دستان خود را روی هم نگذارید، چون باعث می‌شود حالتی به ظاهر تدافعی داشته باشید. مستقیما به لنز نگاه کنید و بدون استرس در مقابل دوربین قرار بگیرید. همچنین اگر چانه خود را کمی به سمت پایین خم کنید، چشم‌ها بزرگ‌تر و فریبنده‌تر به نظر می‌رسند.

سخن پایانی

مهم نیست یک عکس چقدر عالی گرفته شده باشد، ویرایش و ادیت پس از ثبت، همیشه یک نیاز آشکار است. اگر می‌خواهید چهره خود را کمی تغییر دهید و کاستی‌های آن را حذف کنید، برنامه های ادیت عکس چهره موجود در این مقاله از مجله فرادرس می‌توانند به شما کمک کنند. البته توجه داشته باشید که برخی از آن‌ها فقط روی سیستم‌های اندروید و برخی فقط روی سیستم‌های iOS عرضه شده‌اند، اما اکثر آن‌ها را روی هر دو سیستم‌عامل پیدا می‌شوند.

بر اساس رای ۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Photo WorkoutFilmora
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *