ایمپرشن در اینستاگرام چیست و کجاست؟ – راهنمای کامل و ساده

۴۰۱۳ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
ایمپرشن در اینستاگرام چیست و کجاست؟ – راهنمای کامل و ساده

هنگامی که صرفا مشغول پرسه زدن در شبکه‌های اجتماعی باشید، همه‌چیز بسیار آسان و سرراست به نظر می‌رسد، اما هرکسی که مدیریت کانال‌های موجود در این شبکه‌ها را به دست گرفته باشد می‌داند شرایط آنقدرها هم ساده نیست. صاحبان کانال‌ها و صفحات مختلف به صورت روزانه انبوهی از داده دریافت می‌کنند و باید به کمک آن‌ها، وضعیت کسب‌وکار خود را بهبود دهند. برای مثال گاهی اصطلاحات اینستاگرام آنقدر پیچیده می‌شوند که گویی دارید زبانی کاملا جدید می‌خوانید. یکی از آن اصطلاحات هم که در دنیای اینستاگرام مارکتینگ اهمیت دارد، ایمپرشن در اینستاگرام است.

برای اینکه همه‌چیز شکلی واضح‌تر به خود بگیرد، در ادامه این مقاله هرآنچه لازم است راجع به ایمپرشن در اینستاگرام بدانید را تشریح کرده‌ایم. علاوه بر این، از این خواهیم گفت که ایمپرشن چه تفاوتی با معیارهای دیگر مانند اینگیجمنت اینستاگرام و همینطور ریچ در اینستاگرام دارد. به مطالعه ادامه دهید.

ایمپرشن در اینستاگرام چیست و چطور محاسبه می‌شود؟

ایمپرشن در اینستاگرام

ایمپرشن (Impression) به معنای تعداد دفعاتی است که محتوای شما (از جمله استوری‌ها و پست‌ها) به کاربران حاضر در پلتفرم اینستاگرام نمایش داده شده است. به عبارت دیگر، اگر یک نفر در حال اسکرول کردن در فید اصلی خود باشد و به پست شما برسد، در واقع یک ایمپرشن به دست آورده‌اید.

ایمپرشن در اینستاگرام به پایش کاربران یکتا (Unique) نمی‌پردازد و صرفا دفعات دیده شدن را در نظر می‌گیرد. این یعنی اگر یک نفر پست شما را دو بار ببیند در واقع دو ایمپرشن به دست آورده‌اید. در عین حال، «ریچ» شما در این حالت معادل یک خواهد بود که شمار کاربران بازدیدکننده یکتا را می‌شمارد.

ایمپرشن در واقع معیاری برای اندازه‌گیری میزان آشنایی مخاطبان با محتوای شما است و در تئوری، هرچه ایمپرشن بیشتری در طول زمان به دست آورید، مخاطبان یکتا نیز آشنایی بیشتری با برند شما خواهند داشت. سپس می‌توان امیدوار بود که این آشنایی، مخاطبان را تبدیل به خریداران بالقوه محصولات و خدمات شما کند یا حداقل باعث شود که بیش از پیش به تماشای پست‌های شما مشغول شوند.

ایمپرشن در اینستاگرام چه فرقی با ریچ و انگیجمنت دارد؟

فرق ایمپرشن با ریچ و انگیجمنت

ریچ (Reach) به معنای تعداد کاربران یکتا و منحصر به فردی است که محتوای شما را تماشا کرده‌اند، فارغ از اینکه چند بار به تماشای آن نشسته‌اند. از سوی دیگر انگیجمنت (Engagement) به هر باری اشاره دارد که یک نفر (از جمله خودتان) با محتوا به اشکال گوناگون تعامل داشته‌ است. از جمله اشکال مختلف تعامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کامنت گذاشتن
  • بازنشر یا ذخیره‌سازی پست
  • لایک کردن
  • دنبال کردن حساب شما
  • منشن کردن حساب شما
  • استفاده از هشتگ‌های مخصوص شما
  • کلیک کردن روی لینک بیو یا لینک استوری
  • ارسال پیام دایرکت برای شما

گذشته از این‌ها نیز شاهد عبارتی دیگر به نام «نرخ انگیجمنت» (Engagement Rate) هستیم که به شما می‌گوید از میان تمام افرادی که محتوا را دیده‌اند، چه تعداد به تعامل با آن مشغول شده‌اند. بنابراین اگر برای مثال ۱۰ نفر پست شما را دیده و تنها ۵ نفر دکمه لایک را فشرده باشند، نرخ انگیجمنت شما معادل ۵۰ درصد (یا ۰.۵) خواهد بود.

خود شما نیز می‌توانید نرخ انگیجمنت را (هم برای هر پست واحد و هم در سراسر اکانت خود) محاسبه کنید. اکانت‌های مختلف بسته به هدف‌گذاری‌های خود به اشکال متفاوتی این نرخ را اندازه‌گیری می‌کنند که تمامی آن‌ها را در مقاله‌ای دیگر که پایین‌تر قرار داده‌ایم، تشریح کرده‌ایم.

 

چطور ریچ، ایمپرشن و انگیجمنت را پایش کنیم؟

در صورتی که پیشتر به ساخت اکانت بیزینس اینستاگرام مشغول شده باشید، به ویژگی‌های تحلیلی این شبکه اجتماعی دسترسی خواهید داشت و می‌توانید آمار و ارقام متعلق به پروفایل خود را مشاهده کنید. زمانی که این اکانت را راه‌اندازی کردید، به سراغ ابزار Insight اینستاگرام در پروفایل بروید. در اینجا اطلاعات گوناگونی دریافت می‌کنید که همگی برای استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام و همینطور سنجش اینکه چه تکنیک‌هایی جواب می‌دهند یا شکست می‌خورند، ضروری به حساب می‌آیند.

بر اساس رای ۱۶ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
‌Business Insider
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *