اصطلاحات اینستاگرام مهم به همراه توضیح کاربرد – ۳۲ اصطلاح کاربردی

۳۳۳۷ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۷ مهر ۱۴۰۲
زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه
اصطلاحات اینستاگرام مهم به همراه توضیح کاربرد – ۳۲ اصطلاح کاربردی

این روزها به نظر می‌رسد اینستاگرام در هر دقیقه در حال تکامل یافتن است. از قابلیت‌های تازه اپلیکیشن گرفته تا تغییراتی که در الگوریتم اینستاگرام اعمال می‌شوند، هر روز کلمات جدیدی به گوش می‌رسد و همگام ماندن با اصطلاحات اینستاگرام گاهی واقعا دشوار می‌شود. اما چه برای کاربرانی که از اینستاگرام درآمدزایی می‌کنند و چه بازاریابان شبکه‌های اجتماعی، آشنایی با این اصطلاحات اینستاگرام بسیار ضروری است، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد هم با فرهنگ غالب بر این شبکه اجتماعی هم‌سو باشند و هم از تکنیک‌ها صحیح برای پایش و تحلیل استراتژی‌های خود بهره ببرند.

فهرست مطالب این نوشته

به همین خاطر در این مقاله قصد داریم اصطلاحات اینستاگرام را به صورت گسترده مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین به مطالعه مقاله اصطلاحات اینستاگرام ادامه دهید تا دیگر هیچ‌وقت از ندانستن کلمه‌ای که ظاهرا به گوش تمام کاربران اینستاگرام آشنا است، خجالت‌زده نشوید.

 

اصطلاحات بنیادین اینستاگرام

اگر بازاریابی باتجربه هستید، به احتمال فراوان از پیش با عبارات و اصطلاحات اینستاگرام که در ادامه آورده‌ایم آشنایی کامل دارید. اما در هر صورت بد نیست که این عبارات بنیادین را بار دیگر مرور کنیم.

پروفایل اینستاگرام

اصطلاحات اینستاگرام

پروفایل اینستاگرام در واقع همان اکانت شما در این شبکه اجتماعی است. این پروفایل نام، نام خانوادگی، تصویر و گالری تصاویر شما را در برمی‌گیرد. معمولا از دو عبارت «نام کاربری» (Username) و «پروفایل» برای اشاره به مفهومی واحد استفاده می‌شود. نام کاربری در واقع هویت شما در اینستاگرام است و با علامت @ آغاز می‌شود. برای مثال می‌توانید فرادرس را با نام کاربری faradars@ در اینستاگرام بیابید.

در مجموع سه نوع پروفایل مختلف در اینستاگرام داریم: پروفایل شخصی (Personal)، پروفایل بیزینس (Business) و پروفایل مخصوص تولیدکنندگان محتوا (Creator).

اکانت شخصی همانطور که از نامش پیداست، برای استفاده شخصی از سوی کاربران عادی طراحی شده.

پروفایل بیزینس برای کسب‌وکارها و برندهای گوناگون است. چنین پروفایلی همراه با چند قابلیت اضافه از راه می‌رسد و می‌توان برای مثال به ابزار تحلیلی Insight اینستاگرام، دکمه‌های فراخوانی به عمل، دسترسی به تبلیغات و موارد این چنینی اشاره کرد.

در آخر نیز نوبت به اکانت Creator می‌رسد که گزینه‌ای ایده‌آل برای اینفلوئنسرها و تولیدکنندگان محتوا به حساب می‌آید. این پروفایل‌ها معمولا ابزارهایی برای تسهیل ساخت و اشتراک‌گذاری محتوا دارند و در مجموع همکاری با دیگران را آسان می‌کنند.

بیو (Bio)

بخش مربوط به بیو اینستا که درست زیر نام کاربری شما قرار گرفته، فضایی است که اجازه می‌دهد هرچیزی راجع به خودتان بنویسید. این عبارت مخفف کلمه «بیوگرافی» است و می‌توانید از آن برای توصیف خودتان یا کسب‌وکارتان استفاده کنید. ضمنا بیو معمولا نخستین چیزی است که به چشم بازدیدکنندگان از پروفایل شما می‌آید. فراموش نکنید که می‌توان از اموجی‌ها، کاراکترهای خاص و حتی فهرست‌ها نیز در بیو استفاده کرد.

گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام هم از دیگر قابلیت‌هایی است که در اختیار کاربران قرار گرفته. چنین لینکی می‌تواند کاربران را به هرجایی هدایت کند، از وبلاگ شخصی و سایت گرفته تا پروفایل شما در یک شبکه اجتماعی دیگر مانند توییتر و لینکدین.

کامنت‌ها (Comments)

یک کامنت در واقع پاسخ یا پیامی است که زیر پست اینستاگرامی شما یا زیر نظر شخصی دیگر قرار داده می‌شود. کاربران با گذاشتن کامنت یا نظر می‌توانند با صفحه شما تعامل کنند. معمولا هرچه کامنت‌های بیشتری دریافت کنید، حساب شما نرخ انگیجمنت بالاتری نیز دارد. اما این قاعده راجع به ربات‌هایی که کامنت‌های خودکار می‌گذارند مصداق ندارد.

پیام دایرکت (Direct Message یا DM)

پیام دایرکت یا دی‌ام به معنای پیام‌هایی خصوصی است که از طریق پلتفرم پیام‌رسان داخلی اینستاگرام ارسال می‌شوند. وقتی مردم به استوری‌های شما پاسخ می‌دهند هم پیام‌هایشان از طریق DM به دست شما می‌رسد. از سوی دیگر، کسب‌وکارها معمولا از این فضا برای پاسخ دادن به سوالات مشتریان خود بهره می‌گیرند. در مجموع پیام‌های دایرکت اینستاگرام راهی عالی برای ایجاد اعتماد و افزایش نرخ تعامل فالوئرها هستند.

هشتگ‌ها (Hashtags)

هشتگ به معنای کلمه یا عبارتی است که بعد از نماد پوند (#) می‌آید. هدف از ساخت هشتگ این است که کاربران بتوانند محتوایی به‌خصوص و دسته‌بندی شده را با سرعت هرچه تمام‌تر پیدا کنند. اگرچه این نماد ابتدا در انحصار توییتر بود، اما به مرور زمان راه خود را به تقریبا تمام شبکه‌های اجتماعی جهان باز کرد. کاربران اینستاگرام در هر پست قادر به استفاده از سقف ۳۰ هشتگ هستند.

دو بار زدن (Double Tap)

وقتی می‌گویند «روی فلان پست دو بار بزنید» در واقع منظور این است که با انگشت خود دو بار بر پیامی روی صفحه بزنید. وقتی دو بار روی یک پست ضربه می‌زنید، یک علامت قلب روی آن نقش می‌بندد. بنابراین داریم درباره راهی دیگر برای «لایک» کردن پست‌ها صحبت می‌کنیم.

فید اخبار (Newsfeed)

نیوزفید یا فید اخبار به معنای صفحه اصلی اپلیکیشن اینستاگرام است، همان جایی که آخرین پست‌های منتشر شده از سوی افرادی که دنبال کرده‌اید به نمایش درمی‌آیند. هر بار که اپلیکیشن را باز می‌کنید، این فید نیز به صورت خودکار باز می‌شود. علاوه بر این برای دسترسی یافتن به فید اخبار می‌توانید در گوشه پایین سمت چپ اپلیکیشن روی نماد «خانه» بزنید.

تگ کردن (Tagging)

تگ کردن به معنای ضمیمه کردن نام کاربری یک نفر درون یک پست است. به همین سادگی.

کپشن (Caption)

کپشن اینستاگرامی معمولا ترکیبی از متن، اعداد و اموجی‌هاست که برای توصیف یک تصویر نوشته می‌شوند و درست زیر آن به نمایش درمی‌آیند. کپشن شما می‌تواند تا سقف ۲۰۰۰ حرف (یا کاراکتر) را در بر بگیرد و ضمنا می‌توان ۳۰ هشتگ مختلف نیز در آن قرار داد.

اصطلاحات اینستاگرام

فالوئرها (Followers)

فالوئرها افرادی هستند که اکانت شما را دنبال می‌کنند. این فالوئرها سپس پست‌هایی که منتشر می‌کنید را در فید اخبار خود خواهند دید. برای باخبر شدن از تعداد فالوئرها هم می‌توانید به پروفایل خودتان رفته و اعداد و ارقامی که در بالاترین نقطه از صفحه درج شده‌اند را ببینید.

به فالوئرهای اینستاگرامی می‌توان به چشم «دوستان» یا «مشتریان» نگاه کرد. هرچه فالوئرهای بیشتری داشته باشید، دامنه مخاطبان‌تان هم بزرگ‌تر است.

نوتیفیکیشن‌ها (Notifications)

نوتیفیکیشن‌ها در واقع اعلاناتی هستند که یک فعالیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام را به شما اطلاع می‌دهند. این فعالیت می‌تواند هرچیزی باشد، مثلا دریافت لایک یا کامنتی تازه. همین موضوع زمانی که یک نفر شما را تگ می‌کند یا زمانی که فالوئری جدید به دست می‌آورید هم رخ می‌دهد.

این اعلانات از آن جهت اهمیت دارند که اجازه می‌دهند با سرعت بالاتری قادر به پاسخ دادن به کامنت‌ها و پیام‌های شخصی خود باشید.

اصطلاحات اینستاگرام در رابطه با محتوا

در بخش بعدی مقاله اصطلاحات اینستاگرام به سراغ ادبیات مربوط به تولید و همینطور مصرف محتوا در این پلتفرم می‌رویم.

پست های اینستاگرامی (Instagram Posts)

یک پست هرگونه محتوای بصری است که از سوی شما منتشر می‌شود، در پروفایل‌تان قرار می‌گیرد و سر از فید دنبال‌کنندگان نیز درمی‌آورد. از جمله فرم‌های یک پست می‌توان به تصاویر، میم‌ها، گرافیک‌ها و ویدیوها اشاره کرد.

استوری های اینستاگرامی (Instagram Stories)

استوری در اینستا

استوری‌ها هم فرمی دیگر از محتوا در این پلتفرم اجتماعی هستند. اصلی‌ترین نکته‌ای که استوری‌ها را از هر چیز دیگری در اینستاگرام متمایز می‌کند، ناپدید شدن آن‌ها از پروفایل شما بعد از گذشت ۲۴ ساعت است، البته مگر اینکه آن‌ها را به عنوان Highlight ذخیره کنید.

استوری اینستاگرام ابزاری معرکه برای کسب‌وکارها و پروفایل‌های شخصی است تا ارتباطی عمیق‌تر با دنبال‌کنندگان خود برقرار کنند. از این ابزار به صورت خاص برای اشتراک‌گذاری تصاویر و ویدیوهای پشت صحنه، برگزاری نظرسنجی و موارد این چنینی استفاده می‌شود.

آی جی تی وی (IGTV)

IGTV قابلیتی مخصوص به اشتراک‌گذاری ویدیو در اینستاگرام است که به شما اجازه می‌دهد ویدیوهایی تا سقف ۱۵ دقیقه (یا یک ساعت برای اکانت‌هایی که فالوئرهای بیشتر دارند) را منتشر کنید. استوری‌ها امکان اشتراک‌گذاری ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای را مهیا کرده‌اند و در بخش Reels هم تنها قادر به انتشار ویدیوهای یک دقیقه‌ای هستید. بنابراین اگر ویدیویی طولانی‌تر دارید باید به سراغ IGTV بروید.

ریلز اینستاگرام (Instagram Reels)

ریلز اینستاگرام ویدیوهایی کوتاه (۱۵ یا ۳۰ یا ۶۰ ثانیه‌ای) هستند. در واقع اینستاگرام برای رقابت با شبکه اجتماعی نوظهور تیک‌تاک به سراغ این فرم رفته است. ریلز در مجموع راهی سرگرم‌کننده و درگیرکننده برای ساخت محتوای ویدیویی حاوی موسیقی، متن، استیکر، صداگذاری و دیگر جلوه‌های ویژه به حساب می‌آید.

لایو اینستاگرامی (Instagram Live)

لایو اینستاگرام راهی برای مخابره زنده ویدیویی یا «استریم» برای مخاطبان به حساب می‌آید. دنبال‌کنندگان می‌توانند ویدیوی زنده شما را به صورت بلادرنگ دیده و با آن تعامل داشته باشند. زمانی که لایو استریم را آغاز می‌کنید، علامتی به خصوص در بالای فید فالوئرها (همان جایی که استوری‌ها قرار دارند) نمایش داده شده و این موضوع را به اطلاع آن‌ها می‌رساند.

محتوای تولیدی کاربران (User-Generated Content یا UGC)

محتوای تولیدی کاربران به هرگونه محتوایی گفته می‌شود که از سوی طرفداران و فالوئرهای شما تدارک دیده شده باشند. این عبارت می‌تواند برای توصیف ویدیوها، تصاویر، پست‌های وبلاگی، گواهی‌های رضایت مشتریان و هر چیز مشابهی استفاده شود. برای مثال ممکن است یکی از مشتریان شما تصویری از لحظه استفاده‌اش از محصولات یا خدمات شما منتشر کند. UGC راهی معرکه برای نمایش اعتبار شما میان مشتریان به حساب می‌آید و در واقع آن‌ها تبدیل به سفیران برند شما می‌شوند. برای افزایش آگاهی نسبت به برند و همینطور اعتمادسازی میان مشتریان بالقوه، از صاحبان محتوا اجازه گرفته و آن‌ها را بازنشر کنید.

بومرنگ (Boomerang)

اصطلاحات اینستاگرام

بومرنگ‌ها ویدیوهایی کوتاه هستند که به صورت مداوم پخش می‌شوند. در واقع می‌توانید به آن‌ها به چشم نسخه ویدیویی فایل‌های گیف نگاه کنید. این‌ها ویدیوهایی سرگرم‌کننده و سرراست هستند که معمولا درگیرکننده‌تر از تصاویر معمولی ظاهر می‌شوند. برای دسترسی به بومرنگ هم می‌توان وارد بخش استوری‌ها شد و هم اپلیکیشنی جداگانه را دریافت کرد که آن هم توسط خالقان اینستاگرام توسعه یافته است.

پست‌های کشویی یا گردونه به محتوایی در فید اخبار شما گفته می‌شود که چندین تصویر و ویدیو را در بر می‌گیرد و با کشیدن انگشت خود به سمت چپ، قادر به مشاهده تمامی آن‌ها هستید. اینستاگرام اجازه می‌دهد که تا سقف ۱۰ تصویر یا ویدیو را کنار یکدیگر گذاشته و در قالب پستی واحد منتشر کنید. بعد از این مردم مثل هر پست دیگری قادر به لایک کردن، کامنت گذاشتن و بازنشر گردونه شما خواهند بود. در مجموع این ابزاری عالی برای داستان‌سرایی یا نشر محتوای آموزشی به حساب می‌آید.

بازنشر (Repost)

بازنشر در اینستاگرام به معنای انتشار تصویر متعلق به یک اکانت دیگر است. در حال حاضر راهی برای بازنشر مستقیم پست‌ها درون فید شما وجود ندارد. اما می‌توانید پست‌های دیگران را درون استوری‌های خودتان بازنشر کنید. برای بازنشر محتوا در فید یا می‌توانید از محتوای مورد نظر اسکرین‌شات بگیرید و آن‌ را منتشر کنید یا اینکه به سراغ اپلیکیشن‌های شخص ثالثی بروید که به صورت خاص برای رسیدگی به همین موضوع توسعه یافته‌اند.

تگ جغرافیایی (Geotag)

تگ کردن جغرافیایی به معنای ضمیمه کردن یک لوکیشن درون یک پست است. سپس این لوکیشن درست زیر نام اکانت شما به نمایش درمی‌آید. این کار هم یک روش عالی دیگر برای دسته‌بندی محتوا و کمک به مخاطبان بالقوه است تا شما را پیدا کنند.

لینک در بیو

احتمالا تاکنون آن دسته از پست‌ها را دیده‌اید که در کپشن خود نوشته‌اند «برای مشاهده لینک به بیو بروید». «لینک در بیو» یک URL قالب کلیک کردن است که در بخش توضیحات پروفایل اینستاگرامی شما به نمایش درمی‌آید. بازاریابان معمولا از این لینک برای موارد زیر استفاده می‌کنند:

  • پرومد کردن محصولات و سرویس‌ها
  • رونمایی از یک محصول جدید
  • تبلیغ کردن یک رویداد
  • ارائه تخفیف‌ها و پیشنهادات ویژه به کاربران
  • ارائه اطلاعات بیشتر راجع به مهم‌ترین محصولات
  • راهی کردن ترافیک به وب‌سایت شرکت، پادکست یا کانال یوتیوبی
  • هدایت کردن کاربران به یک ویدیو یا بلاگ پست که محتوایی منحصربه‌فرد دارد.

پست‌های ذخیره‌شده

همینطور که مشغول گشت و گذار در فید خود هستید، ممکن است به پستی بربخورید که به نظرتان ارزش توجه دوباره در آینده را دارد. مثلا شاید موضوع صحبت یک پست آموزشی یا یک دستور غذا باشد. اینستاگرام اجازه می‌دهد این پست را ذخیره کرده و بعدا دوباره مشاهده‌اش کنید. برای ذخیره‌سازی پست کافی است روی نماد پرچم در گوشه پایین سمت راست، درست بالای کپشن، بزنید. این پست سپس درون خود اینستاگرام و نه در موبایل شما ذخیره می‌شود.

اصطلاحات اینستاگرام برای بازاریابی شبکه های اجتماعی

در بخش سوم و پایانی مقاله اصطلاحات اینستاگرام به سراغ مواردی می‌رویم که برای بازاریابی شبکه های اجتماعی به دانستن آن‌ها نیاز دارید.

الگوریتم اینستاگرام (Instagram Algorithm)

الگوریتم اینستاگرام همان سیستمی است که تصمیم می‌گیرد کاربر بعد از باز کردن اپلیکیشن، چه محتوایی را مشاهده می‌کند. این الگوریتم راجع به موارد زیر تصمیم‌گیری می‌کند:

  • کدام محتوا با چه ترتیبی در بالاترین نقطه از فید اخبار به نمایش درمی‌آید
  • کدام پست‌ها درون زبانه اکسپلور اینستاگرام ظاهر می‌شوند
  • استوری‌ها، ویدیوهای لایو، ریلز و ویدیوهای IGTV با چه ترتیبی در فید و همینطور زبانه‌های خود ظاهر می‌شوند

هر زمان که کاری در شبکه اجتماعی اینستاگرام انجام می‌دهید (مثلا لایک کردن پست‌ها، کامنت گذاشتن یا ذخیره‌سازی)، الگوریتم حرکات شما را ضبط کرده و از این داده برای شخصی‌سازی فید بهره می‌برد.

اصطلاحات اینستاگرام

مخاطب هدف (Target Audience)

مخاطب هدف به معنای کاربری است که می‌خواهید به پست‌های شما جذب شود، اکانت شما را دنبال کند و در نهایت نقش مشتری را برای کسب‌وکار شما ایفا کند. یک مخاطب خوب کسی است که به اندازه کافی به محتوا و سوژه‌های مد نظر شما علاقه‌مند باشد. با شناختن مخاطب هدف خود قادر به تولید محتوایی هستید که برای او جذاب و مناسب به حساب می‌آید.

یک موضوع ترند در واقع سوژه یا رویدادی است که به ناگاه از محبوبیت فراوان در شبکه‌های اجتماعی برخوردار شده. در برخی از موارد هم ممکن شاهد ترند شدن یک فرم محتوایی به‌خصوص باشیم. سوار شدن بر ترندهای اینستاگرامی یکی از بهترین رویکردهایی است که برندها می‌توانند برای علاقه‌مند نگه داشتن مشتریان خود در پیش بگیرند.

درگیرکنندگی یا اینگیجمنت (Engagement)

اینگیجمنت اینستاگرام یا درگیرکنندگی به معنای نحوه تعامل کاربران با یکدیگر است. از جمله روش‌هایی که مردم دست به تعامل می‌زنند می‌توان به پاسخ دادن به کامنت‌ها و همینطور برگزاری جلسات پرسش و پاسخ زنده اشاره کرد. نرخ اینگیجمنت معیاری بسیار مهم برای سنجش موفقیت برندها به حساب می‌آید و هر اکانتی باید در صدد افزایش این نرخ باشد.

روش‌های مختلفی برای محاسبه نرخ اینگیجمنت وجود دارد. برخی بازاریابان نرخ اینگیجمنت را براساس شمار فالوئرها می‌سنجند. برخی دیگر هم عقیده دارند اندازه‌گیری این نرخ براساس تعداد «ایمپرشن‌ها» روش بهتری است. در هر صورت یک نرخ اینگیجمنت خوب نشان‌دهنده پیوندی قوی میان شما و فالوئرهایتان است.

ایمپرشن‌ها (Impressions)

ایمپرشن به مجموع دفعات دیده شدن پست شما گفته می‌شود. یک کاربر ممکن است پستی واحد را چندین بار تماشا کند و هر تماشا به عنوان یک ایمپرشن اضافه در نظر گرفته می‌شود. بنابراین در اینجا راجع به شمار افرادی که پست شما را دیده‌اند صحبت نمی‌کنیم و در عوض به مجموع دفعات دیده شدن یک پست اشاره داریم.

فرق ریچ و ایمپرشن

ریچ (Reach)

در فرهنگ لغت و اصطلاحات اینستاگرام، ریچ معیاری است که شمار کاربران یکتایی که محتوای شما را دیده‌اند را اندازه‌گیری می‌کند. ریچ در اینستاگرام معمولا با درصد به نمایش درمی‌آید و به این مقدار، نرخ ریچ گفته می‌شود. برای محاسبه ریچ لازم است تعداد افرادی که محتوای شما را دیده‌اند را بر تعداد فالوئرهای اکانت خود تقسیم کنید.

دو راه برای دستیابی به ریچ وجود دارد: ارگانیک و پولی. ریچ ارگانیک به معنای تعداد افرادی است که محتوای شما را به صورت طبیعی و بدون دخالت تبلیغات پیدا و مشاهده کرده‌اند. در سوی دیگر ماجرا نیز ریچ پولی را داریم که به معنای افرادی است که اکانت را براساس کمپین‌های تبلیغ به‌خصوص یافته‌اند.

اینسایت اینستاگرام (Instagram Insights)

Insight اینستاگرام در واقع ابزاری برای گزارش‌دهی است که به شما اجازه می‌دهد معیارهای کلیدی را در پروفایل بیزینس یا Creator خود پایش کنید. این ابزار داده‌ها را به صورت خرد تحویل شما داده و برای مثال اجازه می‌دهد که محدوده سنی و جنسیت فالوئرهای خود را همراه با میزان ریچ هر پست ببینید.

بازاریابی اینفلوئنسری (Influencer Marketing)

اینفلوئنسر به کسی گفته می‌شود که بر مخاطبان خود در یک شبکه اجتماعی (در این مثال، اینستاگرام) اثرگذاری دارد. چنین شخصی به تولید محتوای درگیرکننده و ارگانیک مشغول شده و معمولا چندین و چند هزار مخاطب دارد. اینفلوئنسرها معمولا در حوزه‌ای به خصوص تخصص دارند و برای مثال می‌توان به حوزه‌های فشن، سفر، غذا، امور مالی، تجارت، تناسب اندام و موارد این چنینی اشاره کرد. معمولا اینفلوئنسر به کسی گفته می‌شود که ۱۰ هزار فالوئر و بیشتر به دست آورده، اما در عین حال مایکرو اینفلوئنسرهایی نیز داریم که گرچه به این تعداد از مخاطبان دست نیافته‌اند، اما توانسته‌اند کاربران را حسابی درگیر محتوای خود کنند.

بازاریابی اینفلوئنسری نیز شکلی از بازاریابی به حساب می‌آید که در آن برندها به همکاری با اینفلوئنسرها مشغول می‌شوند تا قادر به تبلیغ کردن محصولات یا سرویس‌های خود در اینستاگرام باشند. وقتی اینفلوئنسرها به یک محصول اشاره یا از آن تمجید می‌کنند، میزان آگاهی نسبت به برند افزایش می‌یابد. در واقع بسته به میزان اعتبار و تخصص هر اینفلوئنسر، چنین کاری می‌تواند نوعی اعتبار اجتماعی به کمپین‌های تبلیغاتی و بازاریابی شما ببخشد.

تبلیغات اینستاگرامی (Instagram Advertising)

تبلیغات اینستاگرامی به معنای تبلیغاتی است که در ازای پول انجام می‌شود و به آن محتوای اسپانسری هم می‌گویند. تبلیغات به شما اجازه می‌دهند که به مخاطبانی گسترده‌تر و هدفمندتر دست پیدا کنید. با این قابلیت اینستاگرام، در نهایت برند شما بیشتر دیده شده و ترافیک بالاتری دریافت می‌کند. به همین شکل لید های هرچه بیشتری به دست می‌آید و مخاطبان کنونی شما تبدیل به مشتریان بالقوه می‌شوند.

سخن نهایی راجع به اصطلاحات اینستاگرام و پاسخ به چند سوال رایج

اگر تمام این عبارات و کلمات به گوش‌تان آشنا نیستند، احساس نکنید که تحت فشار قرار گرفته‌اید. هیچکس لازم نیست تمام این دانش را یک‌روزه فرا بگیرد. پیشنهاد ما این است که صفحه پیش روی خود را در مرورگر بوکمارک کنید تا در هر زمان دیگری قادر به بررسی دوباره و دوباره اصطلاحات اینستاگرام باشید.

در ادامه و بخش پایانی مقاله اصطلاحات اینستاگرام به برخی سوالات رایج کاربران نیز پاسخ می‌دهیم.

اصلی‌ترین اصطلاحات اینستاگرامی چه هستند؟

عباراتی مانند «ایمپرشن»، «نرخ انگیجمنت» و «ریچ» از جمله اصطلاحات اینستاگرام هستند که در دنیای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به وفور به گوش می‌رسند. در این مقاله معانی تمام این عبارات و همینطور انبوهی عبارت دیگر را آموزش دادیم.

توضیحات پست‌های اینستاگرامی چه نام دارند؟

به متنی که زیر پست‌های اینستاگرام نوشته می‌شود، «کپشن» (Caption) می‌گویند. این متن هرچه هوشمندانه‌تر نوشته شود، بهتر است. به صورت معمول پیشنهاد می‌شود متونی کوتاه و دلچسب زیر پست‌های خود قرار دهید تا هم به راحتی مقابل چشم قرار بگیرند و هم نظر مخاطبان را جلب کنند.

نمادهای دایره‌ای شکل در پروفایل اینستاگرام چه نام دارند؟

آیکن‌های دایره‌ای شکلی که در صفحه پروفایل کاربران دیده می‌شود، «استوری هایلایت» نام دارد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد استوری‌هایی که پیشتر منتشر کرده‌اند را دسته‌بندی کرده و به صورت برجسته مقابل چشم مخاطبان تازه از راه رسیده قرار دهند.

بر اساس رای ۲۳ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
Sked Social
نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *