مقایسه برنامه‌های انتقال فایل Shareit ،Zapya و Xender

۱۵۲۸ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۲۷ آبان ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۴ دقیقه
مقایسه برنامه‌های انتقال فایل Shareit ،Zapya و Xender

 

روزهای استفاده از بلوتوث، USB و کابل‌های گوشی تلفن همراه به پایان خود نزدیک هستند. طرفداران به اشتراک‌گذاری فایل‌ها مدت‌هاست می‌دانند که به دلیل اهمیت تغییر آینده اشتراک‌گذاری فایل‌ها، برنامه‌های اشتراک‌گذاری فایل‌ها افزایش یافته‌اند. این برنامه‌ها نه تنها دارای سرعت انتقال بسیار بالایی هستند بلکه خدمات رایگان را بدون استفاده از داده‌های تلفن همراه و شبکه بی‌سیم ارائه می‌دهند. به همین دلیل است که این برنامه‌ها در سطح جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. توسعه در حوزه اشتراک‌گذاری فایل‌ها تاکنون برای ما بسیار مفید بوده است. اما از کدام برنامه‌ها باید استفاده کنیم؟ در بازار برنامه‌های اشتراک‌گذاری فایل، برنامه‌های رقیب زیادی موجود است و شما ممکن است وقت نداشته باشید که هر یک از آن برنامه‌ها را امتحان کنید. از این‌رو، مقایسه برنامه‌هایی با بهترین عملکرد و بررسی نقاط قوت و ضعف نسبی آن‌ها مفید خواهد بود.

بر اساس میزان نفوذ در بازار و بر طبق رتبه‌بندی‌های مثبت موجود، برنامه‌های SHAREit، Xender و Zapya را می‌توان به‌عنوان برترین برنامه‌ها در این بازار در نظر گرفت. این برنامه‌ها بر اساس معیارهای اساسی سرعت انتقال فایل، ویژگی‌های اضافی و تجربیات کاربران مورد مقایسه قرار خواهند گرفت. اولاً، سرعت انتقال فایل یک معیار مهم جهت بررسی است. هر سه برنامه عنوان می‌کنند که توانایی فراهم کردن سرعت انتقال فایل را 200 برابر سریع‌تر از بلوتوث دارند. بااین‌حال، آزمایش‌ها نشان می‌دهند که اختلاف سرعت در این سه برنامه وجود دارد. درواقع، در حال حاضر تعدادی از کاربران یوتیوب ویدیوهایی را در زمینه مقایسه سرعت انتقال فایل برنامه‌های مختلف آپلود کرده‌اند. این کاربر یوتیوب تصمیم گرفته است که مدت زمان انتقال یک فیلم به یک گوشی تلفن همراه دیگر را بسنجد. وی برنامه‌های Zapya و Xender را مقایسه می‌کند.

نتیجه این مقایسه نشان داد که Zapya بسیار سریع‌تر است. وی در ویدیوی دوم برنامه‌های Shareit و Zapya را با همان روش قبلی مقایسه کرد. در این آزمایش نیز Zapya برنده شد و اعتبار خود را به‌عنوان یکی از سریع‌ترین برنامه‌های اشتراک‌گذاری فایل ثابت کرد. نتایج این ویدیو ممکن است هنگام انتقال فایل‌های داده‌ای بزرگ تغییر کند. بنابراین، من یک آزمایش جداگانه انجام داده و برنامه‌های کوچک‌تر و فایل‌هایی مانند یک عکس و یک اپلیکیشن آب‌وهوا را در شرایط مشابه انتقال دادم. نتیجه آزمایش من نتایج به‌دست آماده از ویدیوهای مذکور را تأیید کرد زیرا برنامه Zapya سریع‌ترین برنامه برای انتقال فایل‌ها به دستگاه‌های دیگر بود. با این حال، سرعت تنها عامل تعیین‌کننده برای یک برنامه خوب، نیست.

در گزارش ویدئویی تهیه شده، برنامه‌ها بر اساس معیارهای مختلف رتبه‌بندی می‌شوند. SHAREit دارای رتبه اول بوده و پس‌ از آن برنامه‌های Zapya و سپس Xender قرارگرفته‌اند. ویژگی‌های اضافی و سازگاری با سایر سیستم‌عامل‌ها و دستگاه‌ها مهم‌ترین معیارها جهت رتبه‌بندی هستند. دلیل اینکه برنامه Xender در مقام سوم قرار گرفت این است که این برنامه از کامپیوتر پشتیبانی نمی‌کرد درحالی‌که دو برنامه دیگر از کامپیوتر پشتیبانی می‌کردند. رقابت نزدیکی بین Zapya و Shareit بود اما Shareit دارای ویژگی‌های بیشتری مانند جریان تصویر از راه دور، قابلیت خواندن فایل پاورپوینت و دسترسی مستقیم به پوشه‌های کامپیوتر می‌باشد. این دلیل ممکن است منطقی به نظر برسد اما جای بحث است که بسیاری از ویژگی‌های اضافی Zapya در این گزارش نادیده گرفته شده است. برنامه Zapya نه تنها خدمات چند زبانه ارائه می‌دهد بلکه دارای قابلیت‌های اضافی بسیاری است که این قابلیت‌ها در دو برنامه دیگر موجود نمی‌باشند. برخی از این قابلیت‌ها عبارت اند از: برنامه پیام‌رسانی رایگان داده تلفن همراه و برنامه بازی چندنفره. در بررسی‌های انجام شده در تحقیقات دیگری بیان شده است که بر اساس اطلاعات کامل جمع‌آوری شده، برنامه Zapya در زمینه ویژگی‌های اضافی باید در مقام اول قرار بگیرد.

در نهایت، نقش رابط کاربری برنامه در شکل دادن به تجربیات کاربران بسیار مهم است. ارزیابی این معیار چالش‌برانگیز است زیرا هر شخصی ممکن است برحسب سلیقه شخصی یک رابطه کاربری خاص را بپسندد یا خیر. به‌طورکلی، هر سه این برنامه‌ها دارای دستورالعمل‌های مشخصی در مورد نحوه انتقال فایل‌ها بوده و طرح‌بندی واضحی دارند. شخصاً، متوجه شدم رابط کاربری SHAREit کمی پیچیده‌تر بود. دکمه‌های فرمان بسیار زیاد و کمی بیش‌ازحد بزرگ بودند. من رابط کاربری Xender را بسیار دوست داشتم اما پس از آن بسیار شبیه رابط کاربری نسخه Zapya 3.0 شد. برنامه Zapya به تازگی ارتقاءیافته و نسخه Zapya 4.0 منتشر شده است. یکی از مزایای نسخه جدید این است که دکمه «اشتراک‌گذاری» واضح‌تر است. قبل از ارتقاء، دکمه «اشتراک‌گذاری» در Zapya در پایین‌ترین گوشه سمت راست قرار داشت. اگر برنامه‌های زیادی داشتید، پیدا کردن دکمه «اشتراک‌گذاری» به کمی زمان نیاز داشت و این کمیناراحت‌کننده بود. دکمه اشتراک جدید در وسط قرار دارد. در این نسخه نه تنها پیدا کردن دکمه «اشتراک‌گذاری» راحت‌تر است بلکه گزینه‌های «کشف» محتوا و یا «انجمن» برای دوستانتان را نیز می‌توانید به‌راحتی پیدا کنید. از این‌رو، من می‌خواهیم امتیاز برتری در زمینه بهبود تجربیات کاربر را به برنامه Zapya اختصاص دهم.

در نتیجه می‌توان عنوان کرد که هر سه این برنامه‌ها در یک بازار جدید به خوبی پیش می‌روند. بعضی از این برنامه‌ها کمی قدیمی‌تر از برنامه‌های دیگر هستند و ممکن است کاربران بیشتری در بازارهای خاصی داشته باشند. مسئله مهم این است که این برنامه‌ها به بسیاری از کاربران در سراسر جهان کمک می‌کند تا فایل‌ها را به‌آسانی و به‌ویژه بدون شبکه Wi-Fi قابل‌اعتماد انتقال دهند و رقابت ممکن است به شیوه سازنده‌ای باعث شود تا این برنامه‌ها توسعه یابند. با این حال، ما برنامه Zapya را توصیه می‌‍کنیم، زیرا این برنامه در سه مؤلفه مهم سرعت انتقال، قابلیت‌های اضافی و تجربه کاربر بالاترین امتیاز را کسب کرده است.

در صورتی که مایل هستید در مورد موضوعات مشابه اطلاعات بیشتری داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم از مطالب زیر بازدید کنید:

==

بر اساس رای ۳۱۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
dewmobile.overseas
۷ دیدگاه برای «مقایسه برنامه‌های انتقال فایل Shareit ،Zapya و Xender»

سلام زاپيا باگ داره بعضي موقع ها کلا نميشه از لپ تاپ به گوشي چيزي بفرستي

بهتره از قابلیت جدید گوشی ها یعنی نیبری شیر استفاده کنید

سلام شیرلیت حفره امنیتی داره!!!

ممنون از مطلب عالیتون و همچنین بند نتیجه گیری کاملتون

سلام تحریر شما غلطه دادش زاپیا سرعتش نصف xender و Mi Drop استxender در بهترین وای فای بالای 16 مگ سرعت داره در حالی زاپیا نصف اکسندر سرعت داره زاپیا فایل های مخفی مخرب ایجاد می کنه کلا امنیتش زیر صفره و شریت هم که بلوتوث ووای فای و تمام اجزای گوشی را درگیر می کنه و تبلیغات اعصاب اور ومزخرف هم در شریت است وهم در زاپیا من قطعا بخوای بین این سه تا رای بدم وپیشنهاد کنم قطعا xender پیشنهاد می کنم فول امکانات است .سرعتش عین موشک است . نسخه 4.6.2 اش اخیرا منتشر شده سرعتش شریت وزاپیا قورت میده و تبلیغات اصلا نداره وبلوتوث روشن نمی کنه به تمام دستگاه ها از اندروید گرفته تا ایفون وpc و لپ تاپ و Jio وصل میشه اصلا نظر نویسنده این قسمت رادقبول ندارم سرعت زاپیا بیشتره زاپیا آشغاله یکی لز دوستانم همین زاپیا باعث شد رم گوشی اش را سوزاند . تبلیغات فراوان و روشن شدن بلوتوث و هنگ کردن در گوشی همه از معایب زاپیاست .نسخه pc اش هم نود۳۲ به عنوان یک برنامه ناامن تشخیص داده است . شریت هر روز بروزرسانی الکی سازنده اش خراب تر کرده است فقط Xender بعد هم Mi drop عالیند . من xender خیلی قبول دارم یکی لز مزایایش اینه بدن نیاز به نصب کلاینت ویندوز و کابل یو اس بی و اینترنت راحت گوشی به کامپیوتر یا لپ تاپ از طریق هات اسپات گوشی وصل میشه و امنیتش هم خوبه

زاپیا و شیر ایت جفتشون از وقتی که نیاز به بلوتوث و دسترسی لوکیشن و GPS روشن پیدا کردن مزخرف شدن
قبلنا خیلی راحت تر بود کار با جفتشون

به نظر ما متخصصین نرم افزار شیریت در رده اول قرار دارد. شیریت امکان ارسال پیام کاملا رایگان هم دارد

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *