۱۰ برنامه برتر اندروید جهت انتقال فایل های اندروید به صورت بی‌سیم — فهرست جامع

۱۷۸۵ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۱۲ دی ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۵ دقیقه
۱۰ برنامه برتر اندروید جهت انتقال فایل های اندروید به صورت بی‌سیم — فهرست جامع

انتقال یک فایل حجیم از یک دستگاه اندرویدی به دستگاه مشابه دیگر، آنهم از طریق اینترنت، به یقین سبب می‌شود تا حجم زیادی از بسته اینترنتی‌تان مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه فناوری بلوتوث می‌تواند به عنوان یک راهکار جایگزین در چنین مواقعی به کار آید، ولی بدیهی است که این تکنولوژی و سرعت انتقال فایل توسط آن بسیار کم است و برای استفاده از آن باید صبر زیادی داشت. البته جای نگرانی نیست، زیرا تعداد زیادی اپلیکیشن کاربردی وجود دارند که امکان انتقال فایل بر بستر شبکه‌های بی‌سیم را بین دیوایس‌های تحت پلتفرم اندروید فراهم می‌آورند و ناگفته نماند که برخی از آن‌ها امکان جابه‌جایی فایل بین دستگاه‌های اندرویدی و کامپیوترها را نیز مهیا می‌کنند. اکنون در ادامه قصد داریم به معرفی تعدادی از این اپلیکیشن‌ها بپردازیم.

1. اپلیکیشن Pushbullet

این اپ را می‌توانید به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها برای ارتباط میان کامپیوترها و دستگاه‌های اندرویدی در نظر بگیرید؛ گفتنی است تا زمانی که هم رایانه و هم دستگاه اندرویدی هر دو آنلاین و به یک اشتراک کاربری لاگین کرده باشند با Pushbullet قادر خواهید بود، به تبادل فایل بین این دو دیوایس بپردازید، یک URL اینترنتی را از دستگاه اندرویدی خود درون رایانه‌تان پیست (Paste) کنید، نوتیفیکیشن‌های تلفن هوشمندتان را درون کامپیوتر ببینید و یا از طریق رایانه به گوشی خود وصل شده و به ارسال و دریافت پیامک بپردازید. برای دریافت Pushbullet می‌توانید روی این لینک (+) کلیک کنید.

2. اپلیکیشن AirDroid

این اپلیکیشن یکی از بهترین گزینه‌ها برای دسترسی به دستگاه‌های اندرویدی از طریق رایانه است. با AirDroid می‌توانید بین کامپیوتر و تلفن هوشمند اندرویدی‌تان به تبادل فایل بر بستر هر نوع شبکه‌ای بپردازید؛ ضمن اینکه اپ یاد شده شما را قادر می‌سازد تا از طریق رایانه به گوشی خود وصل شده پیام‌های خود را دریافت یا آن‌ها را ارسال کنید و به اپ‌هایی مانند واتس اپ، اینستاگرام و غیره نیز دسترسی داشته باشید. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که حتی وقتی صفحه نمایش گوشی شما خاموش است نیز، می‌توانید با AirDroid از طریق کامپیوتر کنترل آن را در دست داشته باشید و کارهای گوناگونی را با آن انجام دهید. اپ مذکور از طریق این لینک (+) در دسترس است.

3. ES File Explorer File Manager

انتقال فایل بی‌سیم بین دستگاه‌های اندرویدی با این اپلیکیشن به مراتب آسان‌تر می‌شود؛ برای استفاده از آن هر دو دستگاه باید به یک روتر متصل باشند. وقتی ارتباط با شبکه برقرار شد، اپلیکیشن به صورت خودکار سایر تلفن‌های هوشمند و رایانه‌هایی که می‌توانید به آن‌ها وصل شوید را تشخیص می‌دهد و پس از اتصال به هر یک قادر خواهید بود به سادگی به تبادل فایل با آن بپردازید. بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که ES File Explorer File Manager، خود به تنهایی یک ابزار مدیریت فایل بسیار قوی نیز محسوب می‌شود. این اپلیکیشن را می‌توانید از طریق این لینک (+) دریافت کنید.

4. اپلیکیشن SHAREit

از SHAREit نیز می‌توان به عنوان یکی دیگر از اپلیکیشن‌های محبوب انتقال فایل به صورت بی‌سیم نام برد. وقتی دستگاه‌ها به یکدیگر متصل شدند، می‌توانید از طریق این اپ فایل‌هایی که توسط دستگاه مبدا از قبل به اشتراک گذاشته شده‌اند را ببینید؛ به این ترتیب، دیگر ارسال کننده فایل نباید زحمتی بابت انتخاب و ارسال فایل‌های موردنظر به خودش بدهد و تنها کافی است یکبار آن‌ها را به اشتراک بگذارد. SHAREit امکان انتقال فایل با حداکثر سرعت ۲۰ مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند و از همین رو می‌توان آن را یکی از سریع‌ترین اپلیکیشن‌های موجود در این رابطه روی گوگل پلی دانست. اپلیکیشن مذکور از طریق این لینک (+) در دسترس است.

5. اپلیکیشن SuperBeam

با این اپ می‌توانید یک ارتباط بی‌سیم مستقیم میان دو دستگاه اندرویدی ایجاد کرده و سپس به تبادل فایل بین آن‌ها بپردازید. اگر نگران هستید تا فایل‌هایتان به دستگاه اشتباهی ارسال شوند، باید بگوئیم جای نگرانی وجود ندارد، زیرا لازم است پیش از شروع ارتباط دو دستگاه را از طریق کد QR و یا NFC با یکدیگر جفت کنید. همچنین اگر از نسخه Pro اپلیکیشن استفاده می‌کنید، قادر خواهید بود تا مسیر فولدر مقصد فایل‌های ارسالی و دریافتی را سفارشی‌سازی کنید. SuperBeam از طریق این لینک (+) در دسترس کاربران قرار دارد.

6. Resilio Sync

این اپلیکیشن که توسط «بیت‌تورنت»‌ توسعه یافته، برای کسانی که دغدغه امنیت دارند ایده‌آل است. وقتی بین دو دستگاه اندرویدی به صورت بی‌سیم و با Resilio Sync به تبادل فایل می‌پردازید، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند؛ زیرا در درون اپلیکیشن مورد بحث هیچیک از سرویس‌ها و فناوری‌های کلاود (Cloud) به کار نرفته است. با Resilio Sync قادر خواهید بود تمامی فایل‌ها و فولدرهای دستگاه اندرویدی خود را مشاهده کرده و سپس هر یک را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید. اپ یاد شده از طریق این لینک (+) در دسترس است.

7. اپلیکیشن CShare

CShare یکی از جدیدترین اپلیکیشن‌هایی است که برای ارتباط بی‌سیم مستقیم بین دستگاه‌های اندرویدی روی فروشگاه گوگل پلی ارائه شده است. با این اپ می‌توانید به سادگی فایل‌های مختلف، مانند فایل نصب اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها، PDF-ها یا تصاویر را از یک دستگاه به دستگاهی دیگر انتقال دهید. گفتنی است که انتقال فایل بر بستر ارتباطی که توسط CShare بین دو دستگاه ایجاد می‌شود ۳۰ بار سریع‌تر از انتقال فایل بر بستر بلوتوث است؛ لذا این اپلیکیشن گزینه‌ای ایده‌آل برای ارسال و دریافت فایل‌های حجیم به حساب می‌آید. به اشتراک‌گذاری فایل توسط CShare با چندین کاربر، تنها توسط یک کلیک انجام می‌پذیرد و می‌توان کار با آن را بسیار ساده توصیف کرد. اپلیکیشن مذکور از طریق این لینک (+) در دسترس است.

8. Xender

پس از ایجاد ارتباط بین دستگاه‌ها از طریق وای-فای دایرکت با Xender می‌توان با سرعت ۴ الی ۶ مگابیت بر ثانیه به تبادل فایل میان آن‌ها پرداخت. گفتنی است با این اپ، قادر خواهید بود گروهی شامل حداکثر ۴ دستگاه را ساخته و سپس به صورت همزمان چندین فایل را به آن‌ها ارسال کنید. ضمناً نقل و انتقال فایل بین پلتفرم‌ها و سیستم‌عامل‌های گوناگون نیز توسط Xender‌ امکان‌پذیر است. این اپلیکیشن از طریق این لینک (+) در دسترس است.

9. WiFiShare

این اپلیکیشن دارای دو نسخه است که یکی WiFiShare (سازگار با تمامی دیوایس‌های دارای اندروید ۲.۳ به بالا) و دیگری WiFiShare Client (سازگار با تمامی دیوایسٰ‌های دارای اندروید ۱.۶ به بالا) نام دارد؛ با اپ مذکور می‌توانید با تکیه بر وای-فای دایرکت یا شبکه‌های وای-فای به تبادل فایل میان دستگاه‌های اندرویدی بپردازید. WiFiShare از طریق این لینک (+) در دسترس است.

10. اپلیکیشن !WiFi Shoot

این اپ را می‌توان یکی از نخستین اپلیکیشن‌هایی دانست که به منظور تبادل فایل بی‌سیم توسط دستگاه‌های اندرویدی توسعه یافته است. اگر اپی می‌خواهید که تنها کار نقل و انتقال فایل‌ها را انجام دهد و قابلیت‌های اضافی دیگر را در خود جای نداده باشد، بی‌شک WiFi Shoot گزینه موردنظر شما است. این اپ بسیار ساده و سبک طراحی شده و لذا برای کسانی که زیاد نیاز به اشتراک‌گذاری فایل دارند ایده‌آل است و منابع اندکی از دستگاه را مورد استفاده قرار می‌دهد. ضمناً با نسخه‌های پائین‌تر اندروید نیز سازگاری دارد و می‌توانید آن را از طریق این لینک (+) دریافت کنید.

اگر این مطلب برای شما مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۵۵ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
wondershare
۱ دیدگاه برای «۱۰ برنامه برتر اندروید جهت انتقال فایل های اندروید به صورت بی‌سیم — فهرست جامع»

سلام نرم افزارهای ایرانی مثل چیتا هستند که خیلی از اینا بهترن … اون ها رو هم معرفی کنید

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *