۵ اپلیکیشن انتقال فایل بین اندروید و کامپیوتر با استفاده از Wi-Fi

۷۴۸۹ بازدید
آخرین به‌روزرسانی: ۰۷ آذر ۱۳۹۷
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
۵ اپلیکیشن انتقال فایل بین اندروید و کامپیوتر با استفاده از  Wi-Fi

گوشی‌های هوشمند امروزه بدل به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما شده‌اند و بر همین مبنا، روی آن‌ها تعداد زیادی فایل مهم و کلیدی ذخیره داریم و همواره با خود حمل می‌کنیم. گفتنی است که دو روش سنتی برای انتقال فایل بین کامپیوتر و موبایل وجود دارد که عبارت هستند از کابل‌های USB و برقراری ارتباط میان این دو از طریق بلوتوث، هر چند که این روش‌های قدیمی کند و تا حدی نیز وقت‌گیر هستند.

فهرست مطالب این نوشته

محبوب‌ترین شیوه انتقال فایل بین کاربران، روشی است که به فرایند «کشیدن و رها کردن» یا همان «Drag and Drop» متکی باشد. ضمناً بد نیست بدانید در دنیای امروز تعداد زیادی اپ با پشتیبانی از کامپیوترهای شخصی در دسترس هستند که با اتکا به همین فرایند و از طریق شبکه وای-فای (Wi-Fi) می‌توانند به سادگی یک فایل را از کامپیوتر شما به گوشی هوشمندتان انتقال دهند.

در همین راستا و در ادامه، قصد داریم تعدادی از این دست از اپلیکیشن‌های کاربردی را به شما معرفی کنیم.

1. AirDroid

AirDroid یکی از محبوب‌ترین برنامه‌ها جهت اتصال بی‌سیم گوشی اندرویدی به کامپیوتر و سپس انتقال فایل است. این اپلیکیشن امکان دسترسی به گوشی اندرویدی و مدیریت آن از طریق سیستم‌ عامل‌های ویندوز و مکینتاش را به صورت رایگان فراهم می‌آورد؛ ضمناً شما به کمک آن، می‌توانید از راه دور و تنها از طریق اینترنت نیز به یک اسمارت فون اندرویدی دسترسی پیدا کنید.

با استفاده از این برنامه قادر هستید فایل‌ها را بین دستگاه‌های مختلف (تلفن هوشمند اندرویدی و کامپیوتر) انتقال داده و با دوستان خود به اشتراک بگذارید. برنامه AirDroid دارای رابط کاربری ساده و جذابی است که انتقال فایل را راحت می‌کند. ضمناً انتقال فایل از طریق فرایند کشیدن و رها کردن انجام می‌پذیرد؛ کافی است فایل مورد نظر خود در رایانه را با ماوس کشیده و در رابط کاربری این برنامه که در یک مرورگر وب باز می‌شود، رها کنید تا به سادگی به موبایل شما منتقل شود.

2. Portal

این برنامه توسط سازنده سرویس pushbullet ساخته شده است و امکان انتقال فایل‌های حجیم بین کامپیوتر شخصی و گوشی اندرویدی را فراهم می‌آورد. Portal قابلیت انتقال تعداد بسیار زیادی فایل یا فایل‌های بسیار سنگین را به صورت یکجا فراهم می‌کند، اما گوشی و کامپیوتر باید از شبکه Wi-Fi یکسانی استفاده کنند. استفاده از برنامه Portal بسیار راحت است. فقط کافی است که آن را باز کنید و به آدرس portal.pushbullet.com جهت اسکن کد QR در رایانه‌تان مراجعه کنید و سپس از این اپ بهره لازم را بگیرید. Portal می‌تواند فایل‌های سنگین را انتقال دهد و برای فایل‌های بزرگ‌تر از 1 گیگابایت بسیار کاربردی است.

3. Infinit

Infinit ارسال و انتقال فایل‌ها به مخاطبین و دیگر دستگاه‌ها را راحت‌تر و سریع‌تر از همیشه انجام می‌دهد. با استفاده از دکمه انتقال در Infinit، می‌توانید هر فایلی را از هر جایی در گوشی خود به اشتراک بگذارید. شما همچنین قارد هستید فایل‌هایی مانند اسناد، عکس‌ها و فیلم‌های Full-HD را بین دستگاه‌های خود صرف‌نظر از اینکه گوشی، تبلت یا کامپیوتر هستند، انتقال دهید. برنامه Infinit به دلیل فناوری نقطه به نقطه منحصر به فرد خود، بالاترین سرعت انتقال فایل بر بستر شبکه‌های بی‌سیم را دارد.

4. FileDrop

FileDrop یکی دیگر از اپلیکیشن‌های رایگان جهت اتصال گوشی تلفن به کامپیوتر است. این اپ سبک و جذاب جهت اشتراک‌گذاری فایل‌ها از طریق Wi-Fi کاربرد دارد. با استفاده از آن، فایل‌ها و عکس‌ها را به راحتی انتقال داده و همچنین اسلایدشوها را از راه دور پخش کنید. FileDrop جهت نصب و اجرا روی سیستم‌ عامل‌های ویندوز و مک توسعه یافته و بد نیست آن را برای یکبار هم که شده امتحان کنید.

5. SendAnywhere

SendAnywhere یک سرویس انتقال فایل چند پلتفرمی است که امکان انتقال مستقیم محتوای دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌آورد. افراد می‌توانند هر نوع فایلی را در هر اندازه‌ای و به تعداد دفعات نامحدود با آن ارسال کنند.

اگر این مطلب برایتان مفید بوده است، آموزش‌های زیر نیز به شما پیشنهاد می‌شوند:

==

بر اساس رای ۱۳۷ نفر
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
اگر بازخوردی درباره این مطلب دارید یا پرسشی دارید که بدون پاسخ مانده است، آن را از طریق بخش نظرات مطرح کنید.
منابع:
nirmaltv
۱ دیدگاه برای «۵ اپلیکیشن انتقال فایل بین اندروید و کامپیوتر با استفاده از Wi-Fi»

سلام من یک سوال برام پیش آمده امیدوارم نویسنده محترم این قسمت پاسخ مرا دهد آیا با sendanyware می شود از راه دور فایل ارسال کرد برای مثلا من یک فایل دارم بخوام با sendanyware بفرستم برای دوستم در فلان شهر است یا فلان کشور یا در منزل است کد شش رقمی برایش پیامک کنم آیا میشه از راه دور با این برنامه فایل فرستاد ودریافت کرد بعد سوال دوم میزان مصرف نت و حجم از بسته اینترنت کم میشه آیا زیاد است ؟ ممنون میشم پاسخ مرا در اسرع وقت بگید با تشکر

نظر شما چیست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *